خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۰۴

  • آیت‌الله جنتی: سپاه و بسیج بازوان ولایت فقیه هستند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مسجدالاقصی در خطر است مسلمانان، فلسطین را تنها نگذارند
  • پیام مجلس خبرگان رهبری: آیت‌الله مشکینی هیچ گاه از حمایت امام‌ و  رهبری دست نکشید
  • آیت‌الله نمازی: بیکاری جوانان سم مهلک کشور است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: تولید علم لازمه اثرگذاری حوزه در فضای داخلی و بین‌المللی است
  • مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی فردا شب برگزار می‌شود

** جام جم ۹۶/۵/۴
*  انهدام پهپاد جاسوسی سعودی در نجران
منابع امنیتی یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان در نجران واقع در جنوب این کشور خبر دادند.
پدافند ارتش یمن و انصارالله یک فروند هواپیمای بدون‌سرنشین جاسوسی عربستان را در ورودی منطقه «الخضراء» واقع در نجران منهدم کرد.
*  همه‌پرسی کردستان عراق مخالف قانون اساسی است
حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، همه‌پرسی در منطقه کردستان این کشور را غیرقانونی و مخالف قانون اساسی دانست. وی تاکید کرد که دولت عراق هرگز در این راستا تعامل نخواهد داشت.
** همشهری ۹۶/۵/۴
*  تخلفات انتخابات تا ۲ ماه آینده به جمع بندی‌ می‌رسد
دادستان کل کشور گفت که تحقیقات در بحث تخلفات انتخاباتی ادامه دارد. برای ۵ نفر قرار صادر شده و امیدواریم که تا ۲ ماه آینده به جمع‌بندی برسیم.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری گفت: تحقیقات در بحث تخلفات انتخاباتی ادامه دارد و تلاش بر این است که روند رسیدگی‌ها را تسریع کنیم و زودتر این پرونده را تمام کنیم.
*  ایران راه تنفس قطر را باز کرد
خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همسایه و شریک قطر در میدان گازی شمال این کشور است، افزود: ایران با گشودن حریم هوایی خود روی پروازهای قطر نخستین راه تنفس به روی دوحه را پس از محاصره این کشور از سوی برخی کشورهای عربی باز کرد.
وی در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیاالیوم، در مورد آمادگی قطر برای ائتلاف با ایران گفت: به لحاظ آمار و ارقام ما بیشتر از کشورهای محاصره کننده قطر با جمهوری اسلامی ایران همکاری نداریم و ایران همسایه و شریک ما در میدان گازی شمال است که ما را ملزم به همکاری می‌کند و حسن همجواری بین ایران و قطر همیشه برقرار بوده است.
** کیهان ۹۶/۵/۴
*  افتتاح کارخانه خودروسازی و ۲ سد در کرمانشاه
آبگیری سد «زمکان» در شهرستان دالاهو و کارخانه خودروسازی ایران خودرو کرمانشاه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
*  تورم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
نوبخت سخنگوی دولت گفت: نرخ تورم تیرماه سالانه به ۶/۷ درصد رسیده است که نسب به نرخ تورم در خردادماه که ۷/۴ درصد بوده ۲/۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
*  قلب آمریکا را با سلاح هسته‌ای هدف قرار می‌دهیم
کره‌شمالی هشدار داد اگر آمریکا قصد تغییر رژیم در این کشور را داشته باشد، پیونگ‌یانگ به قلب آمریکا حمله اتمی می‌کند.
** شرق ۹۶/۵/۴
*  شکایت مجلس از فرمانده انتظامی فارس به دادگاه نظامی
سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نسبت به نمایندگان توهین‌آمیز است، گفت: کمیسیون قضائی به داد‌گاه نظامی شکایت می‌کند.
حجت‌الاسلام حسن نوروزی با بیان اینکه نمایندگان در راستای وظایف نمایندگی طرح کاهش مجازات اعدام برای محکومین مواد مخدر را بررسی و تصویب کرده‌اند، گفت: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس خارج از حیطه وظایفش به حوزه قانون‌گذاری ورود کرده که نباید چنین مطالبی را عنوان می‌کرد.
اخیرا در فضای مجازی فیلمی از فرمانده نیروی انتظامی فارس منتشر شده که حاوی توهین‌ به نمایندگان است.
*  احتمال انتقال مقر صندوق بین‌المللی پول به چین
رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: امکان انتقال صندوق بین‌المللی پول از واشنگتن به پکن با توجه به رشد اقتصادی چین در یک دهه آینده وجود دارد.
«کریستین لاگارد» گفت: اگر رشد اقتصادی چین و بازارهای نوظهور دارای سیر تداوم صعودی باشند، مقر صندوق بین‌المللی را تا یک دهه آینده به پکن منتقل خواهیم کرد.
** ایران ۹۶/۵/۴
*  جلسات مشترک سه قوه برای حل مشکل مؤسسات مالی و اعتباری
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از تشکیل جلسات مشترک ۳ قوه برای حل مشکل مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد.
*  حرکت تحریک‌آمیز ناو امریکایی در خلیج فارس خنثی شد
روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه از خنثی سازی حرکت تحریک آمیز یک رزمناو امریکایی برابر شناور گشتی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.
در پی انتشار خبری توسط برخی رسانه های بیگانه مبنی بر “شلیک هشدار ناو امریکایی به سمت قایق ایرانی در خلیج فارس” روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح دیروز یک رزمناو امریکایی در شمال خلیج فارس به سمت یک شناور گشتی نیروی دریایی سپاه که در آبهای بین المللی در حال گشت زنی بود حرکت کرد و به قصد تحریک و ایجاد هراس مبادرت به شلیک دو گلوله هوایی کرد.
این اطلاعیه افزوده است: شناور نیروی دریایی سپاه بدون اعتنا به رفتار غیرحرفه ای و تحریک آمیز آنها به مأموریت خود ادامه داد و پس از مدت کوتاهی شناور امریکایی منطقه را ترک کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۴
*  کردستان عراق عواقب همه پرسی جدایی طلبی را در نظر بگیرد
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که اربیل به تمامی عواقب احتمالی همه‌پرسی استقلال توجه داشته باشد.
*  اوضاع انسانی در یمن فاجعه‌آمیز است
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع انسانی در یمن به سطح فاجعه‌آمیزی رسیده است. رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در پی شیوع گسترده و بی‌سابقه بیماری وبا در یمن، هم اکنون در این کشور بسر می‌برد.
** وطن امروز ۹۶/۵/۴
*  انسجام نیروهای انقلاب مرهون جبهه مردمی است
پرویز سروری عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمام نیروهای انقلاب با یک فرآیند تعریف‌شده مردمی توانستند به یک گزینه برسند، گفت: این از مواهب جبهه مردمی بود اما برخی به دنبال کوچک کردن آن هستند.
*  نارضایتی تیلرسون و مک‌مستر از اوضاع نابسامان دولت
مقام‌های آمریکایی از نارضایتی وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اوضاع نابسامان دولت ترامپ خبر می‌دهند.
منابع خبری از افزایش ناامیدی در میان مقام‌های مسؤول سیاست خارجی در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل نداشتن استقلال در تصمیم‌گیری خبر می‌دهند. منابع آگاه به پایگاه «میدل‌ایست‌آی» گفته‌اند رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با دونالد ترامپ در پرونده مربوط به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) و بحران دیپلماتیک قطر هم‌نظر نیست.
تیلرسون به نزدیکانش گفته در صورتی که بتواند تا یک سال در این سمت دوام بیاورد، خوش‌شانس بوده است. ۲ مقام هم می‌گویند ژنرال رابرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از ‌آشفتگی و بی‌سامانی در مسائل کلیدی سیاست‌گذاری در داخل کاخ سفید ناراضی است.
** جوان ۹۶/۵/۴
*  نامه قالیباف فرصتی برای نیروهای انقلاب است
میرتاج‌الدینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخریب‌های اخیر علیه محمدباقر قالیباف، افزود: متأسفانه برخی رسانه‌ها به بهانه نامه اخیر آقای قالیباف به جوانان انقلابی، ایشان را تخریب کردند.
*  تلاش دشمنان برای رصد فعالیت‌های نیروهای مسلح در خلیج‌فارس
امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع عنوان کرد که دشمنان با پروازهای‌ شناسایی در ‌منطقه به ویژه خلیج‌فارس و دریای عمان به دنبال رصد فعالیت‌های نیروهای مسلح در جهت شناسایی و تحلیل قدرت دفاعی ایران ‌هستند.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۴
*  همدردی با حمله اخیر افغانستان
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی به بیمارستان مرکزی افغانستان را که ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت، محکوم کرد.
بهرام قاسمی در این پیام همچنین با دولت، ملت و بازماندگان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد. در پی حمله گروه طالبان به بیمارستانی در مرکز ولایت غور، ۳۵ نفر کشته شدند که همگی غیرنظامی بودند.
** رسالت ۹۶/۵/۴
*  روند بیکاری در چهار سال اخیر بدتر شده است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: رشد تولید ناخالص داخلی ایران در منطقه دهم است در حالی که طبق سند چشم انداز باید اول باشد.
– در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی بین ۱۸۱ کشور جهان رتبه ۱۶۲ را داریم.
– گیر کار ما این است که سیاست‌های اصل ۴۴ اجرا نشد.
– زندگی سیاسی پر حاشیه ذهن مسئولان ما را درگیر کرده است.
– ما با هیچ وزیری نسبتی نداریم.
– سطح قوای سه گانه آنقدر پایین نیست که برای وزرا معامله کنند.
*  انقلابی زدایی از انقلاب، زنگ خطری جدی است
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: انقلابی زدایی از انقلاب، خطری جدی برای کشور است. حجت‌الاسلام علی سعیدی در همایش روحانیون بازنشسته نیروهای مسلح از روحانیون به عنوان پیشگامان عرصه جهاد و شهادت یاد کرد و گفت: مأموریت پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی رسالت خطیری است که با بازنشستگی پایان نپذیرفته و به عنوان تکلیفی دائمی است.
وی “انقلابی زدایی از انقلاب” را به عنوان زنگ خطری که باید مورد توجه قرار بگیرد عنوان و اظهار کرد: انقلابی زدایی از واژه‌های انقلابی، مقدسات، نهادها و افراد از راهبردهای دشمن در عرصه مقابله با انقلاب اسلامی ایران – به عنوان گفتمان الگوساز و الهام بخش برای آزادیخواهان جهان – می‌باشد.
*  مسجدالاقصی در خطر است مسلمانان، فلسطین را تنها نگذارند
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در یادداشتی به تبیین ابعاد و مولفه‌های همبستگی با «مسجدالاقصی» پرداخت. در بخشی از این یادداشت آمده است: امروزه انواع تعدی‌ها و اهانت‌ها در دنیای امروز چنان توسعه پیدا کرده که قدرت‌های مستکبر به خود اجازه می‌دهند به مقدسات مردم توهین کنند.
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان درخطر است لذا مسلمانان باید بیدار شوند چرا که طرح شیطانی رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی و بدنبال آن هجوم وحشیانه به نمازگزاران تبدیل به فاجعه بی‌سابقه‌ای شده است. حال وظیفه مسلمانان دنیاست که این ننگ و ذلت را بر خود نپذیرفته و اجازه ندهند صهیونیست‌های غاصب مسجدالاقصی به عنوان قبله اول آن‌ها را اشغال کنند و نباید مسلمانان فلسطین را تنها گذاشت.
*  آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: نمی‌توان به‌دلیل احتمال خطر، حج را تعطیل کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۴
*  همکاری ایران و ترکیه به مهار گروه‌های تروریستی کمک می‌کند
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه همکاری ایران و ترکیه به مهار گروه‌های تروریستی کمک می‌کند گفت: با مذاکرات انجام شده میان هیات ایرانی و ترکی، دو کشور برای مقابله با تهدیدات مشترک به توافق رسیدند.
*  تشکیل کمیته ۳ نفره در کمیسیون شوراها برای کمک به تدوین لایحه جامع نظام انتخابات
میرزایی نیکو از تشکیل کمیته ۳ نفره در کمیسیون شوراها برای کمک به تدوین لایحه جامع نظام انتخابات خبرداد. نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتباط کامل با دولت پیرامون لایحه جامع نظام انتخابات هستیم، بیان کرد: پس از اینکه لایحه جامع نظام انتخابات را بررسی کردیم، این کمیته ۳ نفره را تشکیل دادیم تا مشکلات و موانع موجود را حل کنیم.
** آرمان ۹۶/۵/۴
*  موکب‌های اربعین شناسنامه‌دار می‌شوند
حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: امسال با شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها و جانمایی آنها در مکان‌های مناسب ساماندهی بهتری در پذیرایی از زائران اربعین خواهیم داشت.
*  تخریب روحانی، بداخلاقی است؛ نتایج خوبی ندارد
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم: بازگشت ناطق و روحانی به جامعه روحانیت مبارز مسکوت مانده است.
– برخی با طرح «نواصولگرایی» در توهم تغییر بنیان‌های اصولگرایی هستند.
– همه جریانات سیاسی باید حامی روحانی باشند.
** فرهیختگان ۹۶/۵/۴
*  شایعه سازی درباره ورود رهبری در چینش کابینه
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش برخی جریان‌های سیاسی برای اتفاق این مسئله که کابینه آینده با نظر رهبر معظم انقلاب تعیین و به مجلس معرفی می‌شود، اظهار داشت: «در طول سالیان زعامت مقام معظم رهبری تا کنون، ایشان با شیوه و روش خاص خودشان، دخالت و ورودی در عزل و نصب وزرا نداشته‌اند و اگر توصیه‌‌ای هم کرده‌اند در خصوص در نظر گرفتن شاخص‌ها و معیارها بوده است. ابطحی افزود: از میان تمام وزرا، رسم بر این بوده است که روسای جمهوری معمولا برای چهار وزارتخانه اطلاعات، دفاع، کشور و امور خارجه به دلیل حساسیت‌های خاص این حوزه‌ها با رهبری مشورت می‌کنند که البته در این موارد هم آقا امر و نهی نمی‌کنند و به طور کلی نظر خودشان را اعلام می‌کنند.»
وی تاکید کرد: به همین دلیل، این قبیل فرافکنی‌ها و شایعه‌سازی‌ها که می‌خواهند هزینه چینش کابینه را بر دوش رهبری بیندازند، بی‌انصافی و ناجوانمردانه است.
*  دومین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی دوره پنجم پنجشنبه پنجم مرداد از ساعت ۹:۳۰ صبح تشکیل می‌شود.
** آفرینش ۹۶/۵/۴
*  کودتا علیه امیر قطر با همدستی یکی از اعضای خاندان آل‌ثانی     
مجتهد فعال توییتری و افشاگر اخبار مربوط به دربار آل سعود اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با استفاده از یکی از اعضای خانواده آل ثانی قصد داشته علیه «تمیم بن حمد» امیر قطر کودتا کند. این برنامه محمد بن سلمان موفقیت آمیز نبوده و حالا میهمان قطری او که از معارضان و از اعضای خانواده حاکم در قطر است برای ولیعهد جوان دردسر ساز شده و محمد بن سلمان نمی داند چگونه از دست او رها شود.
*  شلیک ناوآمریکایی به سمت قایق‌های ایرانی در خلیج‌فارس
خبرنگار «سی‌اِن اِن» در خبری اعلام کرد که یک فروند ناو آمریکایی به سمت قایق‌های ایرانی در خلیج فارس شلیک هشدار کرده است.به گزارش «سی‌اِن اِن»، دو مقام نظامی آمریکا اعلام کردند که یک فروند ناو آمریکائی به سوی یک قایق گشت زنی ایران در بخش پایانی شمال خلیج فارس شلیک کرده است. بر اساس گزارش دو مقام نظامی آمریکا، قایق ایرانی احتمالاً متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است.
مقامات مذکور مدعی هستند که قایقهای ایرانی به حدود ۱۵۰ یاردی ناو آمریکایی نزدیک شده بودند که با شلیک هشدار این ناو مواجه شدند.
** قدس ۹۶/۵/۴
*  خرید اس‌۴۰۰ از مرحله امضاء گذشت
اردوغان رئیس جمهور ترکیه از پیشرفت در برنامه این کشور برای خرید سامانه دفاعی موشکی اس-۴۰۰ روسیه و ارائه امضاهای لازم خبر داد.
** خراسان ۹۶/۵/۴
*  کرامت جامعه اسلامی در بستن قراردادها حفظ شود
حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ پیمانی نمی‌تواند در نظام اسلامی بدون شرط حفظ کرامت انجام شود، اگر کوچک‌ترین قراردادی کرامت را مورد تاثیر قرار داد با اصول در تضاد است چرا که ارتباطات در جامعه اسلامی باید بر اساس حفظ کرامت باشد.
*  پارس نیوز مدعی شد
چند ماه پیش، دولت آمریکا از طریق مقامات یک کشور منطقه، خواستار آن شده که ایران بدون هیچ قید و شرطی «سیامک.ن» را آزاد نماید. اما مقامات اطلاعاتی ایران پاسخی به این درخواست نداده‌اند. در مرحله جدید درخواست کاخ سفید خواسته است ایران این متهم را بدون هرگونه محاکمه و در مقابل آزادی بخش ناچیزی از طلب ایران آزاد کند که این درخواست نیز به دلیل ناچیز بودن مبلغ پیشنهادی رد شده است. با این حال در مرحله جدید مجددا از طریق مقامات کشور عمان از ایران خواسته اند تا ایران شرایط خود را برای آزادی سیامک نمازی به کاخ سفید اعلام نماید.
*  جهان نیوز مدعی شد
رئیس دولت اصلاحات اصلی‌ترین چهره اصلاح طلب مخالف شهردار شدن محسن هاشمی در تهران بوده و مخالفت‌های گسترده وی نیز سبب شد که فرزند آیت‌ا… هاشمی عملا مجبور به کناره گیری از شهرداری پایتخت بشود. خاتمی در خصوص شهردار شدن محسن هاشمی نظرش این بوده که او چند اشکال دارد؛ اول اینکه با تیم قالیباف می‌تواند کار کند و ممکن است حتی تا ۸۰ درصد تیم قالیباف را نگه دارد. اصلاح‌طلبان برای ۹۴۰ پست مدیریتی در شهر تهران برنامه دارند و قصد دارند همه را عوض کنند و معتقدند اگر محسن هاشمی شهردار تهران شود، این کار را انجام نمی‌دهد. دومین موضوعی که مدنظر خاتمی بوده این است که محسن هاشمی فرد تشکیلاتی نیست و از اصلاح طلبان تبعیت نمی‌کند و کار خودش را انجام می‌دهد.
*  انصاف نیوز مدعی شد
«عبدا… ناصری» عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات بدون اشاره به جزئیات خبر، دیدار روحانی و رئیس دولت اصلاحات در روزهای اخیر را تایید کرد. در این دیدار درباره‌ کابینه‌ دولت دوازدهم گفت وگو شده است.
** اعتماد ۹۶/۵/۴
*  لزوم تاسیس سازمان حقوق شهروندی
دستیار رییس‌جمهور در امور شهروندی درباره حضور زنان در دولت آینده گفت: حضور یک بانو در کابینه به شرط دارا بودن تعهد و تخصص مفید و ضروری است.
الهام امین‌زاده اظهار داشت: خیلی خوشحال می‌شویم یک سازمان حقوق شهروندی در قوه مجریه جهت رسیدگی به حقوق مردم، مشکلات و مطالبات جامعه تاسیس شود. امین‌زاده در ادامه افزود: جلسات و تعاملاتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای هر چه بهتر و نیز نهادینه‌سازی حقوق شهروندی داشتیم.
*  تغییر واحد پول منوط به تصویب لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی در مجلس است
روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی در هیات وزیران که تغییر واحد پولی از ریال به تومان یکی از مواد این لایحه است، تاکید کرد: تغییر واحد پولی کشور منوط به تصویب لایحه در مجلس شورای اسلامی است.
** شهروند ۹۶/۵/۴
*  سیدحسن خمینی از هیأت موسس دانشگاه آزاد استعفا نداده است
رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی خبر استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از عضویت در هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کرد و در عین ‌حال گفت که از ناطق خواهش می‌کنیم استعفایشان را پس بگیرند.
*  بحث وزیر شدنم در دولت دوازدهم منتفی است
سیدمصطفی ‌هاشمی‌طبا در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حضورش در کابینه دوازدهم به‌عنوان وزیر گفت: در این زمینه معتقد به جوانگرایی هستم، وقتی وزیر صنایع شدم ٣٣ سالم بود و فکر می‌کنم خوب کار کردم. او ادامه داد: معتقدم باید نیروهای جوان در دولت حضور داشته باشند و اعلام کرده‌ام هر کمکی از دستم بر بیاید بدون داشتن سمت انجام می‌دهم.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۵/۴
*  حمایت مجدد عربستان از اقدامات کویت علیه ایران
کابینه عربستان بار دیگر از اقدامات کویت علیه ایران و کاهش دیپلمات‌های ایرانی اعلام حمایت کرد.
کابینه عربستان در جلسه‌ای که به ریاست ملک سلمان، پادشاه عربستان برگزار شد، اعلام کرد: عربستان از اقدامات کویت علیه ایران و کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی در کویت و صدور حکم برای باند العبدلی و متهم کردن ایران به مشارکت و همکاری با آن به طور کامل حمایت می‌کند.  قبل از این نیز یکی از مسئولان وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که کشور عربستان از تصمیمات جدید دولت کویت علیه هیات دیپلماسی ایران در کویت به طور کامل حمایت می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۵/۴
*  اجتماع دانشجویی و مردمی مدافعان مسجدالاقصی
تجمع دانشجویی و مردمی مدافعان مسجد الاقصی عصر سه شنبه سوم مردادماه با حضور جمعی از دانشجویان و آحاد مردم در مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اطلاعیه‌ جامعه‌ مدرسین به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مشکینی(ره)
اختصاصی/ بمناسبت فرارسیدن دهمین سالگرد ارتحال استاد برجسته اخلاق حضرت آیت الله مشکینی جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد وخاطره آن عالم فرزانه تصریح کرد: رئیس فقید جامعه مدرسین، عالمی متقی، فقیهی مبارز و شخصیتی خدوم در حوزه‌های علمیه بود که آثار و خدمات علمی و عملی‌اش، سهمی به سزا در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و بسط اخلاق و معنویت دینی داشته و دارد. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در دهمین سالگرد این عالم فقید؛ مردم مومن و انقلابی قم و طلاب و روحانیون که سالها پای منبر درس و بحث و نماز جمعه از نصایح اخلاقی و شیرینی کلام این عالم متخلق بهره برده‌اند پنج‌شنبه مورخ ۵ مرداد  بعد از نماز مغرب وعشا  در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گردهم جمع می‌شوند و با حضور گسترده‌ی خود یاد آن فقید سعید را گرامی خواهند داشت.
سپاه و بسیج بازوان ولایت فقیه هستند
رسا/ دبیر شورای نگهبان با تجلیل از خدمات نیروهای انقلابی در سپاه و بسیج گفت: دشمن علیه این نهادها تبلیغات می‌کند زیرا این نهادها بازوان ولایت فقیه هستند. آیت‌الله جنتی، با تبریک ایام مبارک دهه کرامت و نیز ضمن تقدیر از فعالان شبکه نظارت در انتخابات اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ گفت: باید تلاش کنیم کیفیت و کمیت نظارت بر انتخابات بهتر شود و نواقص برطرف گردد. وی با تاکید بر حضور بیشتر نیروهای انقلابی در شبکه نظارت بر انتخابات گفت: در هر نهادی حضور افراد انقلابی و با اخلاص جدی‌تر باشد فعالیت آن نهاد بهتر انجام می‌گیرد.
بیکاری جوانان سم مهلک کشور است
حوزه/ آیت‌الله نمازی، با تبریک فرارسیدن هفته کرامت، به جایگاه زن در نگاه توحیدی اشاره کرد و متهم نمودن جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان به عدم رعایت حقوق بشر را ادعای کاملا بی اساس دانست و گفت: در هیچ یک از نظام‌های سیاسی دنیا به غیر از جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانیم نظامی را پیدا کنیم تا این اندازه برای زن تکریم قائل شود. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود بیکاری جوانان را سم مهلک و مهمترین تهدید کشور دانست و تاکید کرد: متولیان امر باید به هر شکل ممکن تلاش خود را برای رفع این معضل بسیار بزرگ به کار گیرند.
تولید علم لازمه اثرگذاری حوزه در فضای داخلی و بین المللی است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۳۹۶، گفت: تمام حرکت‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران در حال انجام است باید نتیجه داشته باشد؛ تمامی آموزش‌هایی که به طلاب ارائه ‌می‌شود باید مقدمه‌ای برای تقویت بنیه علمی آنان باشد تا توانایی تولید علم را کسب نمایند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر حوزه‌ خواهران بخواهد در عرصه‌های مختلف مانند مدیریت، پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی اثرگذار باشد باید توان تولید علم در طلاب تقویت شود و باید بحث تولید علم و تقویت بنیه علمی را جدی بگیریم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.
پیام مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی
رسا/ مجلس خبرگان رهبری در پیامی  به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله مشکینی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله مشکینی از شخصیت‌های انقلابی مبرزی است که عمر مبارک خود را صرف امتداد راه و خط بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نمود و با تحمل سختی‌های مبارزه علیه طاغوت پهلوی، رنج شکنجه و زندان و تبعید را به جان خرید و هیچگاه از حمایت امام راحل(ره)، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نه تنها دست نکشید که روز به روز بر تقویت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مصمم تر گردید و بر این امر تأکید داشت.
نظامیان سعودی شهر عوامیه را گلوله باران کردند
میزان/ نیروهای نظامی سعودی شهر عوامیه در شرق عربستان را با سلاح سنگین گلوله باران کردند.
بنابر گزارش‎ها انفجارهای پیاپی و تیراندازی گسترده به سمت منازل مسکونی شهر عوامیه در جریان است. نظامیان سعودی در این عملیات تمامی ورودی‎های عوامیه را محاصره کرد‎ند.
ورود ۴ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور به شکل رسمی
تسنیم/ سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه حداکثر کالایی که در سال ۹۵ به صورت قاچاق وارد کشور شده کمی بیشتر از ۳۰ درصد از مبادی اصلی بوده است گفت: این میزان حدود ۴ میلیارد دلار است. خورشیدی با بیان اینکه این ستاد در سنوات گذشته تلاش کرده تا حجم قاچاق در کشور را برآورد کند گفت: حجم کل این اقتصاد پنهان براساس برآوردهای دقیقی که صورت گرفته است رقم ۱۲.۶ میلیارد دلار در سال ۹۵ بوده است، که این رقم بسیار بزرگی است و به معنای وجود وفور یک چنین اقلام قاچاقی در جای جای کشور است.
ایران دچار مشکل بزرگی خواهد شد
صداوسیما/ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی بار دیگر به ایران هشدار داد تا به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند باشد، در غیر این صورت دچار مشکل  بزرگی خواهد شد. ترامپ افزود: باید بگویم توافقنامه هسته‌ای ایران بدترین توافقنامه‌ای است که من تاکنون دیده‌ام.
سیاست ضدایرانی آمریکا واشنگتن را در جامعه بین‌المللی منزوی می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ اسپوتنیک در مطلبی نوشت: اتخاذ سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا، این کشور را در برابر دیگر کشورهای جهان، منزوی خواهد کرد. اسپوتنیک همچنین در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های مستمر آمریکا برای لغو توافق هسته‌ای، به دلیل حمایت بین‌المللی از برجام، به نظر نمی‌رسد آمریکا بتواند در تلاش‌های خود پیروز شود.
واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر در زمان کوتاهتر اجرا می‌شود
ایرنا/ سخنگو و معاون سازمان انرژی در پایان مذاکرات خود با مقام‌های روسی در مسکو، یکی از موضوع‌های مذاکرات با معاون امور بین الملل شرکت روس اتم واحد اول نیروگاه هسته‌ای بوشهر خواند و گفت: در رابطه با واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر در چارچوب زمان بندی پیش بینی شده جلو می‌رویم و عقب نیستیم، بلکه فکر می‌کنم زمان اجرای طرح را کوتاه‌تر می‌کنیم. کمالوندی گفت: براساس پیش بینی‌ها واحد دوم در حدود هشت سال و واحد سوم ۱۰ ساله به بهره برداری می‌رسد، اما هدف این است به کارها سرعت بدهیم تا زودتر از برنامه‌ریزی به نتیجه برسیم.
کمیسیون نظارت بر برجام در خواب است تا دیر نشده فکری کنند
مهر/ محسن‌رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی در واکنش به تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس آمریکا، آورد: کمیسیون نظارت در خواب؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده  فکری کنند.
پیروزی مقاومت و ارتش لبنان در منطقه عرسال درسی برای جهان اسلام است
ایرنا/ دکتر ظریف در دیدار جمعی از اعضای «فراکسیون وفاداری به مقاومت» مجلس لبنان ضمن تبریک (پیروزی مقاومت در عرسال)، این موفقیت را ثمره وحدت و اتحاد همه نیروها دانست. وزیر امور خارجه با اشاره به پیروزی‌های مقاومت و ارتش لبنان در منطقه عرسال علیه تروریست‌ها گفت: این امر می‌تواند درسی برای همگان بویژه در جهان اسلام باشد که می‌توانند در سایه وحدت و همدلی به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.
تصویب طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی
صداوسیما/ مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالا و با ۴۱۹ رای موافق تصویب کرد. این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای که پس از تصویب  این لایحه منتشر کرد، گفت: «این مصوبه یکی از جامع ترین بسته‌های تحریمی در تاریخ است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *