آیت الله یزدی: شورای نگهبان حساس‌ترین نهادی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد

روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹؛ مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، جمعی از پرسنل اداری شواری نگهبان به مناسبت سالگرد تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با حضرت آیت الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور خانواده های محترم کارمندان و کارکنان شورای نگهبان در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار گردید؛ آیت الله یزدی ضمن بیان توصیه های اخلاقی و اجتماعی به تشریح نقش و جایگاه شورای نگهبان و اهمیت فعالیت در این نهاد حساس پرداختند.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ابتدا با اشاره به جایگاه علمی جامعه مدرسین فرمودند: جامعه مدرسین یکی از مراکز علمی با بیش از نیم قرن سابقه است و معمولا اعضای محترم آن از رجال، شخصیت‌های فعال و موثر در انقلاب اسلامی بوده و هستند. لذا شورای نگهبان همواره از وجود برخی شخصیت های جامعه مدرسین چه به عنوان عضو شورای نگهبان و چه در مراکز علمی و تخصصی وابسته به آن نهاد، استفاده کرده است.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود؛ با تقدیر از زحمات کارمندان و کارکنان شورای نگهبان خطاب به آنها گفتند: کار شما در هر بخشی از شورای نگهبان که مشغول هستید، بسیار حساس و دقیق است.

ایشان ضمن تشریح جایگاه و ارزش کار در نظام اسلامی به مشکلات و حساسیت های کار در این نهاد مقدس اشاره کرده و فرمودند: در نظام اسلامی و نهادهای انقلابی، ارزش کار کارمندان با پول جبران نمی شود و نباید کار در این نهادها با مادیات محاسبه شود، بلکه کارکنان و کارمندان کارشان را برای خدا، برای انجام وظیفه و با نیت خدمت به اسلام و تقویت نظام اسلامی انجام ‌دهند. بنابراین همه ما باید سعی کنیم که به کار و مسئولیت خود، قداست ببخشیم و اصولا کار در دستگاه‌های اسلامی و الهی و در نظام جمهوری اسلامی ایران اگر به این درجه برسد آن موقع می‌شود گفت این کار مقدس است.

آیت الله یزدی با تاکید بر اهمیت جایگاه شورای نگهبان به تشریح وظایف آن پرداخته و فرمودند: شورای نگهبان حساس‌ترین نهادی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، به عبارت دیگر دروازه‌ی ورودی و خروجی دوستان و دشمنان به سیستم حکومت است. از آنجایی که نظام ما، نظامی اسلامی است و اکثریت مردم هم مسلمانند، بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، اسلام باید بر همه‌ی قوانین حاکم باشد. بنابراین تشخیص و تطبیق قوانین با اسلام، طبق قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است. و شورای نگهبان برای انجام این وظیفه ی مهم لوازم، ابزار و ملازماتی دارد که آن لوازم و ملازمات، کارها و خدماتی است که شما کارکنان شورای نگهبان انجام می دهید و این قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *