خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۳۱

  • رئیس جمهور: هرگونه اقدام جدید تحریمی آمریکا با پاسخ متناسب ملت ایران مواجه خواهد شد
  • رهبر معظم انقلاب: بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود
  • آیت‌الله مقتدایی: ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت نقشه شوم دشمنان نظام است
  • آیت‌الله خاتمی: مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند
  • آیت‌الله غروی: نسل کشی در میانمار برای مسلمانان قابل تحمل نیست
  • آیت‌الله اعرافی: عقب نشینی در برابر گرگ‌ها و تصورات خام برخی مسؤولان سبب سقوط کشور می‌شود

** جام جم ۹۶/۴/۳۱
*  نباید با اسرای داعش بدرفتاری شود
آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق اعلام کرد که نباید داعشی‌ها و همدستان آنها که در موصل به اسارت نیروهای عراقی درآمده‌اند، مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار بگیرند.
وی با تاکید بر این که بدرفتاری و شکنجه اسرای داعش جنایت شرعی و قانونی است، اعلام کرد تحویل آنها به دستگاه قضایی عادلانه و حفاظت از جان شهروندان ضرورت دارد.
*  معرفی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت؛ مرداد
محسن رضایی درباره زمان معرفی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احکام اعضای جدید مجمع در مرداد صادر می‌شود. وی درباره گزینه ریاست و اعضای جدید این مجمع خاطرنشان کرد: احکام که صادر شود، مردم در جریان قرار می‌گیرند.
** همشهری ۹۶/۴/۳۱
*  درگیری با تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی
قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه از درگیری با تروریست‌ها در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور خبر داد. در این درگیری سه تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، ۴ تن زخمی شدند و یک تن از تروریست‌ها نیز دستگیر شد و بقیه آنها به آن سوی مرز فرار کردند.
*  اهدای ۱۱۵ جلد کتاب از سوی رهبر معظم انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذر
همزمان با ایام سی و ششمین سالگرد سوء قصد به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران در ششم تیرماه ۱۳۶۰، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۱۵ جلد کتاب شامل ۴۳ عنوان را به کتابخانه این مسجد اهدا کردند.
** کیهان ۹۶/۴/۳۱
*  بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند، امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل یکی از شهیدان امیریان فرمودند: بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند، امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود؟!
در این دیدار همچنین برادران شهید نیز با رهبر معظم انقلاب گفت‌و‌گو کردند.
** شرق ۹۶/۴/۳۱
*  تقدیر ۲۱۴ نماینده مجلس از «فعالیت‌های بی‌نظیر» وزیر نفت
۲۱۴ نماینده با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری از «دستاوردهای بی‌بدیل وزارت نفت» در چهار سال گذشته قدردانی کردند. زنگنه در سال ۹۲ تنها با ۱۶۶ رأی موافق نمایندگان مجلس نهم در برابر ۱۰۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع توانسته بود به کابینه دولت یازدهم بپیوندد.
*  مذاکره بشار اسد و معاون وزیر خارجه ایران
حسین جابری‌انصاری، معاون وزیر امور خارجه ایران، در پنجمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و سوریه و بررسی آخرین تحولات منطقه و همکاری‌های دوجانبه شرکت کرد.
او در این سفر با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، عماد خمیس نخست‌وزیر و فیصل مقداد معاون وزیر خارجه این کشور، درباره آخرین تحولات سوریه در صحنه سیاسی و نظامی رایزنی و تبادل نظر کردند.
** ایران ۹۶/۴/۳۱
*  هرگونه اقدام جدید تحریمی امریکا با پاسخ متناسب ملت ایران مواجه خواهد شد
رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت:
– باید تفکر و خواسته‌ای که اکثریت به آن رأی دادند، حاکم شود.
– آمریکای عهدشکن نمی‌تواند مدعی ثبات، حقوق بشر و قانونگرایی باشد.
– هرگونه اقدام جدید تحریمی امریکا با پاسخ متناسب ملت ایران مواجه خواهد شد.
– دولت در کنار سایر قواست، وقت حاشیه‌سازی نیست و باید به فکر مردم بود.
– اولویت دولت اشتغال و تولید است.
– آمریکایی‌ها از نتایج برجام و روابط اقتصادی ایران با اروپا و آسیا نگرانند.
– همکاران دولت دوازدهم باید به انتخاب مردم متعهد باشند.
*  تذکر ۱۵ نماینده مجلس به وزیر کار درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران
۱۵ نماینده مجلس در تذکری کتبی به وزیر کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به عدم ثبت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعتراض کردند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۳۱
*  از سرگیری مذاکرات هسته‌ای غیر ممکن است
وزیر خارجه کشورمان در گفتگویی با خبرنگار نیویورکر با غیر ممکن دانستن از سر گیری مذاکرات هسته‌ای گفت: حتی فکر کردن در خصوص ازسرگیری این گفتگوها بسیار خطرناک است؛ زیرا، در آن صورت همه ما (همه طرف‌ها) حتی با انتظارات بالاتری نسبت به قبل وارد هرگونه مذاکره احتمالی خواهیم شد.
دکتر ظریف اظهار داشت: رسیدن به این توافق به اندازه کافی با پیچیدگی همراه بود و دست‌یابی به توافقی دیگر غیرممکن خواهد بود.
** وطن امروز ۹۶/۴/۳۱
*  مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه در انتظارند ببینند کابینه دوازدهم چه شکلی پیدا خواهد کرد.
وی خطاب به رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ما کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند، با حاشیه‌سازی مخالفیم. مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند. مردم مشکل دارند، پس مشکلات مردم را حل کنیم. قرآن و روایات به شما می‌گویند ۲ معیار را در نظر بگیرید که اولین معیار تعهد است، نمی‌شود کسی که در آن جایگاه قرار گرفته تعهدش به دین ضعیف باشد. آیت‌الله خاتمی لیاقت و توانمندی را از دیگر معیارها برای اعضای دولت خواند و یادآور شد: مردم یک کابینه متعهد، متخصص و کارآمد می‌خواهند.
*  آمریکا در صورت تحریم سپاه باید پایگاه‌های خود را تا عمق هزار کیلومتری در اطراف ایران جمع کند
سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه توانمندی موشکی به هیچ عنوان قابل معامله و حتی مذاکره نیست، اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد موضوع تحریم دفاعی و تحریم سپاه را دنبال کند قبل از آن باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا عمق هزار کیلومتر از اطراف ایران جمع‌آوری کرده و بداند اشتباه محاسباتی خود را با هزینه بالایی باید تصحیح کند.
** جوان ۹۶/۴/۳۱
*  استقلال و عزت کشور با فرهنگ دفاع مقدس مصون می‌ماند
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: فرماندهان ما ابتدا خود را ساختند و سپس دیگران را و یک تربیت دینی در درون جبهه شکل گرفت و ما شاهد عارف ترین عرفای حقیقی در دوران جنگ بودیم.
سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی در نخستین یادواره شهدای کن افزود: اگر بخواهیم جامعه‌مان را که مهم‌ترین نگرانی در آن آسیب دیدن عزت و استقلال آن است مصون کنیم باید به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بپردازیم.
*  احضار کاردار سفارت کویت به وزارت خارجه
ایران نسبت به تصمیم دولت کویت در کاهش کادر دیپلماتیک و محدودیت فعالیت سفارت ایران در آن کشور اعتراض کرد. وزارت خارجه کشورمان، کاردار کویت در تهران را احضار و مراتب اعتراضی ایران را به او ابلاغ کرد.
منابع خبری کویت روز پنج شنبه گزارش کردند که دولت آن کشور به سفارت ایران دستور داده تا دفاتر فرهنگی و نظامی خود در کویت را تعطیل کند و تعداد کارکنان این سفارت را از ۱۹ نفر به چهار نفر کاهش دهد.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۳۱
*  شاهد تغییر جدی در سیاست آمریکا نسبت به ایران خواهیم بود
رئیس سازمان سیا در نشست موسسه “اسپن” گفت: زمانی که بحث پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطرح می‌شود، می‌توان گفت ایران یک اجاره‌نشین بد است.
پمپئو در ادامه گزافه‌گویی خود گفت: وقتی بازنگری سیاست آمریکا در قبال ایران به اتمام برسد،‌ من مطمئنم شما شاهد تغییر جدی در سیاست ما نسبت به این کشور خواهید بود.
*  نفوذ ایران در منطقه امرجدیدی نیست
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان، در سخنرانی خود در موسسه «چتم هاوس» درباره نفوذ ایران در منطقه گفت: نفوذ ایران در منطقه یک امر جدید نیست، از زمان صفویه رابطه بسیار قوی بین مردم ایران و عراق و شامات وجود داشته است و حتی ایران در دوران حکومت عثمانی ها نفوذ بالایی در شهرهای عراق چون نجف، کربلا و بغداد داشته است. امروز نیز نفوذ ایران به دلیل حمایت از مردم این کشورها در برابر تروریسم تکفیری است که امنیت منطقه را با خطر روبرو ساخته است.
** رسالت ۹۶/۴/۳۱
*  اگر با آمریکا کنار بیاییم باید از مبانی انقلاب دست برداریم
آیت‌الله احمد جنتی در مراسم نکوداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان با اشاره به تقابل میان دو دیدگاه کنار آمدن با آمریکا و مقابله با او هشدار داد: اگر بخواهیم با آنان کنار بیاییم آیا حاضریم مبانی انقلابمان را کنار بگذاریم.
وی گفت: ما اگر بخواهیم با آنان بسازیم، باید از این مبانی خود صرف نظر کنیم. در حالی که اگر انقلاب بخواهد سرپا بماند باید بر اصول و مبانی خود پافشاری کنیم.
*  دولت و مجلس بودجه را طوری بدهند که وقت بررسی در شورای نگهبان باشد
آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در سالگرد تأسیس این شورا گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم بودجه‌های سنواتی را طوری به شورای نگهبان ارسال کنند که وقت بررسی آن را در شورا داشته باشیم.
آیت‌الله مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در تاروپود کشور مؤثر است، بنابراین هرچه برای تقویت شورای نگهبان تلاش کنیم برای کشور نیز مفیدتر خواهد بود.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۳۱
*  تجارت ایران و عربستان به صفر رسیده است
مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت از صفر شدن تجارت ایران و عربستان خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچگونه صادراتی به مقصد این کشور نداریم و وارداتی هم از سوی عربستان صورت نمی‌گیرد.
*  تاکید ناطق نوری بر رشد و تقویت احزاب در کشور
حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در دیدار با شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه گفت: احزاب همواره باید تفکری وسیع داشته و در اداره امور کشور فراجناحی عمل شود. امروزه در احزاب دنیا، بحث برنامه‌ریزی، اجرا وتأمین مخارج اقتصادی جهت اداره و ساماندهی امور، مشخص و حتی شفاف‌سازی می‌شود تا بتوان حزب را رشد داد.
** آرمان ۹۶/۴/۳۱
*  دیدار محرمانه نتانیاهو و وزیر اماراتی درباره ایران
دو دیپلمات غربی اعلام کردند که در سال ۲۰۱۲ میلادی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدا… بن زائد آل‌نهیان» وزیر خارجه امارات با یکدیگر درباره برنامه هسته‌ای ایران به صورت محرمانه دیدار و گفت‌وگو کرده‌ بودند.
نتانیاهو در این دیدار از وزیر خارجه امارات خواسته بود تا اقدام‌هایی را علیه ایران و برنامه هسته‌ای این کشور انجام دهد.
*  دستگیری ۷۲ متجاوز مرزی
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در یک هفته گذشته مرزداران هنگ تایباد با هوشیاری و تلاش بی‌نهایتشان توانستند با انجام ماموریت‌های کمین و ضدکمین مانع از ورود اتباع بیگانه که قصد ورود غیرقانونی به داخل کشور را داشتند، شوند.
سردار ماشاءا… جان‌نثار تصریح کرد: در این عملیات‌ها که به صورت جداگانه صورت گرفته بود، ۷۲ متجاوز مرزی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۳۱
*  راهبرد سپاه زدن عقبه‌های تروریست‌هاست
سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در مشهد اظهارکرد: «مرحله بیرون راندن اشرار و تروریست‌ها از مرزهای ایران تنها هدف ما نیست؛ بلکه راهبرد امروز ما رفتن به سراغ عقبه‌ها و محل‌های تجمع و سازماندهی گروهک‌های تروریستی است که به همین منظور تجهیزات و امکانات آن را در قرارگاه‌ها و یگان‌های نیروی زمینی سپاه فراهم کرده‌ایم.»
** آفرینش ۹۶/۴/۳۱
*  تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بی‌اساس است
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن، آن‌ها را کاملا بی‌اساس دانست. میخاییل اولیانوف، رییس بخش عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: هیچ‌کس قادر نبوده است ثابت کند که موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای ساخته شده‌اند و بنا بر این، دلیلی برای تنبیه ایران وجود ندارد.
*  حمایت عربستان از اقدامات کویت علیه ایران
یکی از مسئولان وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که کشور عربستان از تصمیمات جدید دولت کویت علیه هیات دیپلماسی ایران در کویت به طور کامل حمایت می‌کند. دولت کویت مدعی شد که باند تروریستی العبدلی با ایران ارتباط دارد و ۱۴ نفر از این باند پس از صدور حکمشان از سوی دادگاه رسیدگی از طریق دریا به ایران فرار کرده‌اند.
** قدس ۹۶/۴/۳۱
*  چگونه جامعه پراکنده بشری به نفس واحد تبدیل می‌شود؟
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع علمای اهل سنت و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی لندن و نیز جمعی از شیعیان مقیم لندن گفت: رسالت انبیاء در تبدیل جامعه پراکنده بشری به یک نفس واحد در سه مرحله محقق می‌شود؛ مرحله اول مرحله وحدت اعتباری است که در این مرحله مردم رسول و فرستاده خدا را به عنوان رهبر می پذیرند.
مرحله دوم بعد از ایمان و اقرار به رسول، عمل کردن به فرامین و امر و نهی اوست.
آیت‌الله اراکی سپس به مرحله سوم وحدت حقیقی جامعه اشاره و گفت: در صورتی که مردم از امر و نهی رسول الهی اطاعت کنند و عملاً تابع اراده واحد او شوند وحدت مرحله سوم محقق می‏ شود که در آن نفوس اعضاء جامعه به مثابه همان نفس رسول می‏شوند و هیئت و شکل آن نفوس هم شکل و هم هیئت با نفس رسول می شود.
** اعتماد ۹۶/۴/۳۱
*  تشییع پیکر پاک ٢٠٠ شهید در شهرهای مختلف کشور
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر پاک ۲۰۰ شهید تازه تفحص شده، وارد خاک پاک میهن شد.
پیکر پاک این شهدا که اخیرا در تفحص‌های صورت گرفته در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و شهر کوت عراق کشف شده است، برای تشییع به شهرهای مختلف استان‌های خراسان، خوزستان، لرستان، فارس، زنجان، اصفهان، کرمان و مازندران منتقل و به خاک سپرده شد.
** شهروند ۹۶/۴/۳۱
*  تکذیبیه سفارت ایران در آنکارا درباره یک خبر جعلی
اخیرا خبری جعلی در مورد قطع برق شبکه سراسری ترکیه در ‌سال ۲۰۱۵ از سوی ایران در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
سفارت ایران در آنکارا ضمن تکذیب مطالب منتشر شده، تأکید کرد که تهیه و نشر چنین گزارش‌های غیرواقعی با طراحی مغرضانه نسبت به روابط دوستانه دو کشور انجام می‌شود.
*  با ایران وارد جنگ نشوید
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نسبت به هرگونه ماجراجویی آمریکا در قبال ایران هشدار داد.
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با بیان این ادعا که از طرفی ایران نیز با حمایت از بشار اسد باعث افزایش تنش‌ها شده است، نوشت: این درحالی است که آمریکا و ایران منافع مشترکی مثل مقابله با داعش نیز دارند. بنابراین چرا نباید از همه ابزارهای دیپلماتیک مثل آغاز گفت‌وگو که مثل آن نیز پیشتر با موفقیت همراه بوده است، استفاده نشود؟
روزنامه نیویورک‌تایمز در پایان تأکید می‌کند که هرگونه تلاش برای تغییر رژیم در ایران می‌تواند باعث بر هم‌خوردن ثبات خاورمیانه از طریق غیرقابل پیش‌بینی شود.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۳۱
*  نامه ۱۵۷ نماینده برای استفاده از زنان در کابینه
محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گفت: نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری با ۱۵۷ امضا واصل شده که در این نامه بر نقش بانوان در انقلاب اسلامی و تحولات اجتماعی تاکید شده است.
وی افزود: در این نامه از رئیس‌جمهور درخواست شده است در راستای توسعه پایدار از زنان توانمند و شایسته در سطح وزیر در دولت دوازدهم استفاده شود.
*  دوازدهمین دور گفت وگوی حقوق بشری ایران و ژاپن
دوازدهمین دور گفت وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و ژاپن از روز چهارشنبه در توکیو ژاپن آغاز شده است. این گفت و گوها به مدت ۲روز برگزار شد.
مدیرکل حقوق بشر و امور زنان وزارت امور خارجه کشورمان و معاون مدیر کل سیاست‌های خارجی وزارت خارجه ژاپن ریاست هیات‌های ۲ کشور را بر عهده داشتند.
در این گفت و گوها هیات‌های ایران و ژاپن علاوه بر مشورت و رایزنی درباره روابط دوجانبه، همکاری ۲ کشور در مجامع بین المللی حقوق بشری را نیز بررسی می‌کنند.
** صبح نو ۹۶/۴/۳۱
*  پایان ضرب‌الاجل یک هفته‌ای مجلس به سیف
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان ضرب‌الاجل یک هفته‌ای مجلس به رئیس کل بانک مرکزی برای حل مشکل مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: سؤال از رئیس‌جمهور، شکایت از تخلفات بانک مرکزی در نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری و طرح ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری، سه اقدام مجلس برای حل مشکل مردم است.
*  ظریف برنامه‌ای برای ملاقات با همتای آمریکایی خود نداشته است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه انتشار برخی اخبار جهت‌دار در فضای مجازی مبنی بر دستور به وزیر امور خارجه برای ملاقات با همتای آمریکایی خود در سفر اخیر به نیویورک را تکذیب کرد و گفت: دکتر ظریف اساسا برنامه‌ای برای ملاقات با رکس تیلرسون در دستور کار نداشته است.
** بهار ۹۶/۴/۳۱
*  بدعهدی آمریکا، روی میز کمیسیون مشترک ایران
هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در حالی جمعه سی‌ام تیرماه در وین برگزار شد که اعتراض بدعهدی‌ آمریکا در اجرای برجام و اعتراض کشورمان به این موضوع یکی از مهمترین مسائل طرح شده در آن بود.
این جلسه به ریاست سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با شرکت نمایندگانی از کشورهای ۱+۵ برگزار شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های انترنتی
ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت نقشه شوم دشمنان نظام است
رسا/ آیت‌الله مقتدایی بر حفظ شان و جایگاه روحانیت تاکید کرد و نسبت به نقشه دشمن برای فاصله انداختن میان مردم و روحانیت هشدار داد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روحانیان وظیفه دارند تا جلسات مختلف دینی را در مساجد برگزار کنند تا از این طریق دین اسلام و تشیع را گسترش دهند و احادیث و مکتب امام صادق(ع) را به مردم منتقل کنند تا رضایت امام صادق(ع) و امام زمان(عج) را جلب کنند، وظیفه روحانیان تنها اقامه نماز جماعت در مساجد نیست بلکه باید از هر فرصتی برای هدایت مردم استفاده کنند.
عقب نشینی در برابر گرگ‌ها و تصورات خام برخی مسؤولان سبب سقوط کشور می‌شود
رسا/ آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم هشدار داد که عقب نشینی در برابر گرگ‌ها و تصورات خامی که گاهی در مسؤولان نفوذ کرده است سبب سقوط کشور می‌شود و نباید خامی کرد بلکه باید محکم ایستاد. مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تحریم‌های جدید از سوی آمریکا ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب این مسأله را فرموده بودند اما کسانی این مسائل را نمی فهمیدند و عمق آن را باور نمی‌کردند که خطاهای بزرگی بود، امروز تحریم‌ها به بهانه پیشرفت صنعت موشکی، تروریسم و حقوق بشر افزایش پیدا کرده است.
نسل کشی در میانمار برای مسلمانان قابل تحمل نیست
رسا/ آیت‌الله غروی ضمن محکوم کردن نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار و سکوت مجامع بین المللی در این زمینه گفت: اخبار و اطلاعاتی که از میانمار می‌رسد بسیار مشمئز کننده است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که در شرایط فعلی نسل کشی که توسط دولت میانمار صورت می‌گیرد برای مسلمانان قابل تحمل نیست، اظهار داشت: مسلمانان نمی توانند این نسل کشی را تماشا کنند، و می‌تواند آثار و تبعات بسیاری در جاهای گوناگون داشته باشد و حتی ممکن است به ضرر کسانی که دست به این اقدامات زدند تمام شود.
دیدار محرمانه نتانیاهو و وزیر خارجه امارات درباره برنامه هسته‌ای ایران
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه صهیونیستی هاآرتص از دیدار مخفیانه نتانیاهو و وزیر امور خارجه امارات در سال ۲۰۱۲ میلادی پرده برداشت. نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات، پس از سال‌ها گفتگو از طریق میانجی، پس از دعوت نتانیاهو به صورت مخفیانه در سال ۲۰۱۲ در شهر نیویورک آمریکا دیدار کردند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار محرمانه که در هتل لویس رگنسی شهر نیویورک برگزار شد، از وزیر خارجه امارات خواست اقداماتی را علیه ایران و برنامه هسته‌ای این کشور صورت دهد.
مجتهد: ملک سلمان تا سه روز آینده از قدرت کنار می‌رود
باشگاه خبرنگاران/ فعال اینترنتی عربستانی معروف به «مجتهد» که خبرهایی را از داخل خاندان آل سعود فاش می‌کند، از احتمال کناره گیری سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان به نفع پسرش، محمد بن سلمان تا سه روز آینده خبر داد.
عراقچی: آمریکا با فهرست تحریم‌های جدیدش علیه ایران، فضا را مسموم می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ معاون وزیر امور خارجه کشورمان، آمریکا را به مسموم کردن فضای تجارت، با وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان متهم کرد. عراقچی گفت: متاسفانه عادت بدی برای آمریکا شده است که هر زمان که تعهدات خود را عمل می‌کنند و برای مثال معافیت‌های ایران از تحریم‌ها را تمدید می‌کنند -که البته تعهد و مسئولیت آن‌ها طبق برجام است- با اضافه کردن اسامی جدید به فهرست تحریم‌ها علیه ایران، عملا فضا را مسموم می‌کند.وی افزود: ما خود را برای هر سناریویی که آن‌ها داشته باشند آماده کرده‌ایم.
رویترز: تهران برای دومین بار در کمیسیون برجام، از اعتراض به آمریکا خودداری کرد!
باشگاه خبرنگاران/، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد: ایران برای بار دوم از ماه ژانویه تصمیم گرفت توافق برجام با شش قدرت جهانی را دستخوش اعتراض قرار ندهد. این در حالی است که مقامات ایران در اظهاراتی علنی آمریکا را متهم کرده بودند این توافق را نقض کرده است. این گزارش می‌افزاید: ایران می‌تواند از نشست موسوم به کمیسیون مشترک که هر سه ماه یک بار در وین برگزار می‌شود استفاده کند و یک سازوکار اعتراض رسمی را به کار بیندازد. این سازوکار برای مواقعی تنظیم شده است که یک طرف احساس می‌کند این توافق نقض شده است.
هلاکت سه صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه در رام الله
صدا و سیما/ارتش رژیم صهیونیستی و رسانه‌های این رژیم اعلام کردند؛ دست کم سه اسرائیلی در حمله با سلاح سرد یک جوان فلسطینی در شمال غرب رام الله کشته شدند و یک تن دیگر زخمی شد.
دشمن با استفاده از فقر فرهنگی در حال نفوذ است
رسا/ دادستان کل کشوربا اشاره به اینکه دشمن با استفاده از یک نوع فقر فرهنگی توأمان با فقر اقتصادی در حال نفوذ و ایجاد انحراف است، گفت: دشمن در زمینه تهاجم فرهنگی هیچ عجله‌ای ندارد و با برنامه‌های بلند مدت آرام آرام جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: اگر جهاد فرهنگی را فراموش کنیم، دشمن با اتاق فکرها، تاکتیک‌ها و برنامه‌هایش به یقین به ما آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد، چراکه آنها در این زمینه بسیار سرمایه گذاری کرده‌اند و برنامه‌های طولانی مدت برای براندازی فرهنگ اصیل اسلامی طرح و تدوین کرده‌اند.
ترامپ فرمان تقویت صنایع دفاعی آمریکا را صادرکرد
مهر/ دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی یک فرمان اجرایی دستور بازبینی اساسی و تقویت صنایع دفاعی ایالات متحده را صادر کرد. بازبینی یادشده شامل شناسایی و حل و فصل نقاط ضعف بالقوه صنایع دفاعی خواهد بود. به دستور ترامپ وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون مدیریت این طرح را برعهده خواهد داشت. تقویت توان دفاعی آمریکا یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود.
پایان اولین روز عملیات موفقیت آمیز حزب الله در عرسال
مهر/ حزب‌الله لبنان که روز جمعه عملیات خود برای پاکسازی دشت‌های شهرک عرسال در لبنان و القلمون در سوریه را آغاز کرده پیشروی‌های چشم گیری داشته است. این عملیات با هدف پاکسازی رشته کوه‌های شرقی لبنان به سوی مواضع جبهه النصره آغاز شده است. خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که حزب‌الله موفق شده کنترل دشت الدقیق و دشت الزعرور  که سه پایگاه عناصر تروریستی جبهه النصره را در خود جای داده بود را به دست بگیرند.
تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه رژیم آل‌خلیفه
مهر/ مردم بحرین در اعتراض به تداوم حصر خانگی شیخ عیسی قاسم و همچنین تصویب طرح موسوم به «قانون خانواده» در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار شکسته شدن حصر خانگی شیخ عیسی قاسم شدند. آنان همچنین با سر دادن شعارهایی آزادی زندانیان سیاسی و لغو قانون خانواده را خواستار شدند.
تهدید کاخ سفید علیه ایران درباره جاسوسان آمریکایی
مهر/دولت آمریکا ادعا کرد: «رئیس جمهور آمریکا آماده است تا در صورت عدم آزادی و بازگرداندن شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به کشورشان، تهران را با تبعات جدی و جدیدی روبرو سازد».این در حالی است که واشنگتن مصرانه ادعا می‌کند که تمام شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به دلایل ناعادلانه‌ای بازداشت و زندانی شده اند.
ژنرال ارتش آمریکا پایان حمایت «سیا» از معارضان سوری را تأیید کرد
مهر/ یک ژنرال ارتش آمریکا تأیید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است به طرح و برنامه «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا- سیا  برای تجهیز و تعلیم برخی از گروههای معارض سوری که در حال نبرد با «بشار اسد» رئیس جمهور کنونی سوریه هستند، پایان دهد. «ریموند توماس» ژنرال ارتش آمریکا و رئیس مرکز فرماندهی عملیات ویژه اظهار داشت که این تصمیم «برمبنای ارزیابی ارتش آمریکا» اتخاذ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *