خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۲۸

سالروز شهادت شیخ‌الائمه و رئیس مذهب امام جعفر صادق(علیه‌السلام) را تسلیت می‌گوییم

  • وزیر امورخارجه: اگر آمریکا به‌طور عمده‌ برجام را نقض کند ایران ازآن خارج خواهد شد
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: تصویب طرح اقدام متقابل عزم ملت ایران را نشان داد
  • آیت‌الله اعرافی: باید به صورت دقیق به فعالیت در عرصه فضای مجازی پرداخته شود
  • سرلشکر سلیمانی: داعش در عراق بیش از ۲ هزار جوان را دست بسته سر برید
  • سردار حاجی‌زاده تشریح کرد: جزئیات حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها

** جام جم ۹۶/۴/۲۸
*  جزئیات حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از روند اجرای حمله موشکی سپاه به مرکز فرماندهی و مواضع تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، اظهار کرد: همزمان با ارسال گردشکار محضر فرماندهی معظم کل قوا برای اخذ مجوز ضربات موشکی به تروریست‌ها، توسط نیروی قدس سپاه در اختیار نیروی هوا فضا قرار گرفت که با توجه به تاکید شفاهی و ابلاغ کتبی معظم‌له، مبنی بر مراقبت نسبت به عدم آسیب رسیدن به افراد غیرنظامی، در نهایت روی سه هدف اصلی انتخاب شده، شش موشک شلیک شد.
*  احضار بابک زنجانی برای روشن شدن ادعاهای شرکا
رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب درخصوص احضار بابک زنجانی به شعبه ۲۸ و این‌که آیا زیبا حالت منفرد هم احضار شده است یا خیر گفت: فقط زنجانی برای روشن شدن موضوع مورد ادعای متهمان احضار شده است.
قاضی مقیسه این مطلب را در حاشیه چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی در جمع خبرنگاران بیان کرد.
** همشهری ۹۶/۴/۲۸
*  صدور مجوز ۵۷ حزب در دولت یازدهم
حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس گزارش وزیر کشور، این وزارتخانه در ۴ سال گذشته به ۵۷ حزب مجوز داده و هیچ حزبی در نوبت مجوز نیست و به ۷ هزار سازمان مردم نهاد مجوز داده شده است.
*  احضار ۷ استاندار
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران با اشاره به تعداد پرونده‌های مفتوح در خصوص انتخابات گفت که شکایاتی ازسوی هیات نظارت بر انتخابات و یا شکایات واصله ازسوی ستادهای انتخاباتی مفتوح است.
او گفت: نیمی از شکایات واصله از دستگاه‌های دولتی و نیمی از سوی ستادهاست و در این راستا ۷ استاندار احضار و پس از اخذ آخرین دفاع، نسبت به ۲ نفر از آنها قرار جلب به دادرسی صادر شده است. ۵ استاندار دیگر احضار شده‌اند. همچنین ۶ نفر فرماندار احضار شده‌اند که در مورد یکی از آنها کیفرخواست صادر شده است.
** کیهان ۹۶/۴/۲۸
*  اگر حمایت‌های آمریکا از عربستان نبود اوضاع یمن بحرانی نمی‌شد
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست طی گزارشی اعلام کرده که بیش از ۲۰ میلیون انسان در چهار کشور یمن، سومالی، سودان جنوبی و نیجریه به خاطر گرسنگی در آستانه مرگ قرار دارند؛ اما کسی به این مهم توجه نمی‌کند. به نوشته این روزنامه، آمریکا اگر از عملیات نظامی سعودی‌ها در یمن، حمایت نمی‌کرد، بحران در این کشور آنقدر جدی نشده بود.
*  بهره‌برداری از بندر جزیره هندورابی آغاز شد
بهره‌برداری از بندر جزیره هندورابی در استان هرمزگان روز سه‌شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری آغاز شد.
این بندر تدارکاتی و مسافری دارای پایانه مسافری با ظرفیت پذیرش سالانه ۴۰۰ هزار مسافر است که در شرایط کنونی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.
** شرق ۹۶/۴/۲۸
*  ایران به دنبال جنگ با عربستان نیست
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه، در اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا  به وضعیت یمن و رابطه ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: «امیدواریم مناقشه یمن به درگیری مستقیم میان ایران و عربستان سعودی منجر نشود. جنگ داخلی یمن به نفع هیچ‌کس نیست».
وزیر امور خارجه کشورمان درباره خطر جنگ میان دو کشور تأکید کرد: «ایران مسلما امیدوار است وارد چنین جنگی با عربستان نشود. ایران و عربستان لازم نیست یکدیگر را در منطقه خاورمیانه نادیده بگیرند».
او افزود: «هرچند دو کشور درباره یمن و سوریه توافق نظر ندارند، اما می‌توانند برای پایان این مناقشه‌ها با هم همکاری کنند».
** ایران ۹۶/۴/۲۸
*  کمیسیون مشترک برجام ۳۰ تیر در وین تشکیل جلسه می‌دهد
دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برگزاری جلسه ۳۰ تیرماه کمیسیون مشترک برجام برای بررسی اجرای توافق هسته‌ای ایران و همچنین موضوعات مرتبط با آن خبر داده است.
«کمیسیون مشترک به ریاست هلگا اشمیت قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و در آن نمایندگان سه کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه سه کشور(چین روسیه و امریکا) و ایران حضور خواهند یافت».
مجید تخت‌روانچی و سیدعباس عراقچی، دو عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در این مذاکرات حضور خواهند داشت.
*  استعفای امام جمعه کرمان
آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمان از سمت خود استعفا داد.
پایگاه محلی «گفتارنو» نوشته است که بسیاری از چهره‌های مؤثر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حتی نظامی استان در تماس‌هایی با جعفری موفق نشده‌اند وی را از تصمیم‌اش منصرف کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۲۸
*  رئیس جمهور ۵ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در نامه‌های جداگانه‌ای به وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ۵ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا، ابلاغ کرد.
*  امضای نقشه راه همکاری سلامت بین ایران و قرقیزستان
دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان پس از مذاکره با علما و وزیر بهداشت قرقیزستان و امضای سند همکاری سلامت، دارویی و پزشکی در شهر بیشکک گفت: با فرصت‌های فراهم شده اکنون نوبت بخش خصوصی ایران است تا از توانمندی‌ها برای استفاده از فرصت‌ها بهره بگیرد.
** وطن امروز ۹۶/۴/۲۸
*  مسؤولان به تهدیدات گوشی‌های هوشمند توجه نمی‌کنند
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نخستین همایش ملی پدافند بیوسایبری در نظام سلامت درباره امنیت گوشی‌های همراه، گفت: گوشی‌های هوشمند دارای تهدیدات فردی و اجتماعی هستند که مسؤولان به این تهدیدات توجه نمی‌کنند.
** جوان ۹۶/۴/۲۸
*  دامنه قدرت را گسترده‌تر و میدان عمل‌مان را بازتر می‌کنیم
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در همایش فرماندهان و مدیران نیروی دریایی سپاه در ستاد فرماندهی این نیرو که در بندرعباس برگزار شد، با استناد به تحولات جاری منطقه و جهان، خطاب به فرماندهان نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: راهبرد امروز ما ایستادگی فعال و نه منفعل است؛ یعنی در عین حال که ایستاده‌ایم، پیش هم می‌رویم و دامنه قدرتمان را گسترش می‌دهیم، میدان عمل‌مان را بازتر می‌کنیم، کمیت و کیفیت را با هم افزایش می‌دهیم و قابلیت فنی سیستم‌ها را ارتقا می‌بخشیم.
*  پس از برجام بیش از ۶۰ طرح ضدایرانی در کنگره امریکا مطرح شده است
کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از امضای برجام برخلاف اینکه تصور می‌شد رفتار امریکایی‌ها به سمت عقلانیت گرایش پیدا کند، بیش از ۶۰ طرح ضدجمهوری اسلامی ایران در کنگره ایالات متحده امریکا مطرح شده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۲۸
*  مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تفحص می‌کند
بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها روزگذشته در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار داشت که نمایندگان با ۱۴۲ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس با این تقاضا موافقت کردند.
این تحقیق و تفحص شامل بررسی علل افزایش بی‌رویه قیمت حامل‌های انرژی، بررسی علل عدم اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و… است.
*  اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه به‌گوش نمى‌رسد
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود با هشتگ تغییرات احتمالی کابینه، نوشت: اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه به‌گوش نمى‌رسد مخصوصا در تیم اقتصادی. امیدوارم این اخبار درست نباشد.
** رسالت ۹۶/۴/۲۸
*  تا پایان سال ۱۰ سد افتتاح می‌شود
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰ سد افتتاح می‌شود گفت: به زودی تعداد سدهای کشور به ۱۷۹ مورد می‌رسد.
محمد حاج‌رسولی‌ها در مراسم افتتاح سد شنجور رزن با بیان اینکه از سال ۸۱ تا ۹۱ تعداد ۱۰ جلسه شورای عالی آب شکل گرفت، اظهار کرد: با توجه به حساسیت آب در چهار سال گذشته ۲۵ جلسه برگزار شده است.
*  اگر آمریکا به‌طور عمده برجام را نقض کند، ایران از آن خارج خواهد شد
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان، در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به نقض روح برجام توسط  دولت «دونالد ترامپ» چه خواهد بود، گفت: «ایران راه و مسیری را طی کرده است که در متن توافق هسته‌ای تعیین شده است و ایران در کمیسیون مشترک برای اطمینان یابی از اصلاح و جبران قصور و نقاط ضعف طرف آمریکایی بحث و گفتگو خواهد کرد».
وی در ادامه افزود: «اگر یک تخلف و نقض عهد مهم و قابل توجه روی دهد، یا آنچه که در چارچوب توافق هسته‌ای یک عدم اجرای قابل ملاحظه خوانده می شود صورت بگیرد، در این صورت ایران گزینه های دیگری از جمله عقب نشینی از این توافق را در اختیار دارد».
** مردم سالاری ۹۶/۴/۲۸
*  ادعای روزنامه کویتی درباره فرار متهمان تروریستی به ایران
روزنامه السیاسه کویت مدعی شد که برخی منابع امنیتی کویتی اعلام کردند که ۱۴ متهم وابسته به باند تروریستی العبدلی در روز صادر شدن حکم نهایی‌شان از سوی دادگاه رسیدگی، به ایران فرار کرده‌اند.
این روزنامه مدعی شد: این ۱۴ شهروند متهم به دست داشتن در قضیه ۱۸ ژوئن گذشته هستند اما دادگاه تجدیدنظر آنها را تبرئه کرده بود و منتظر حکم دادگاه رسیدگی بودند و به محض اینکه فهمیدند دادگاه آنها را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است از طریق دریا به ایران فرار کرده‌اند.
** آرمان ۹۶/۴/۲۸
*  ویزای آمریکا برای خویشاوندان نزدیک ۷ کشورمسلمان
«دریک واتسون»، قاضی ناحیه هانلولو، روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت ترامپ نمی‌تواند خویشاوندان نزدیک نظیر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دیگر خویشاوندان شهروندان آمریکایی از ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را از دریافت روادید ورود به آمریکا منع کند.
در این پیام، عبارت «خویشاوندان نزدیک» که در پیام قبلی وزارت امورخارجه آمده بود به‌روزرسانی شده است.
*  هیچ فرش قرمزی برای ترامپ پهن نمی‌شود
شهردار مسلمان لندن به دونالد ترامپ هشدار داد که هیچ فرش قرمزی برای دیدار وی از انگلیس پهن نخواهد شد.
صادق‌خان، شهردار لندن که یکی از منتقدان تصمیم ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان چند کشور مسلمان به خاک آمریکاست، معتقد است که در حال حاضر برای دولت انگلیس مناسب نیست که از رئیس‌جمهور آمریکا استقبال کرده و برای وی فرش قرمز پهن کنند.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۲۸
*  تصویب طرح اقدام متقابل عزم ملت ایران را نشان داد
علی لاریجانی در جلسه علنی روز گذشته مجلس پس از تصویب یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه گفت: «تصویب این طرح نشان دهنده عزم ملت ایران برای مقابله با اقدامات آمریکاست.»
وی تصریح کرد: «به رغم وجود عقاید مختلف سیاسی در مجلس درصد بالایی در رای‌گیری برای این طرح شرکت کردند که نشان از صدای یکسان از مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکاست.»
** آفرینش ۹۶/۴/۲۸
*  توافق هسته‌ای برای آمریکا بد است
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به موضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای، آن را یک توافق بد برای آمریکا توصیف کرد.
شان اسپایسر، درباره تایید پایبندی ایران به برجام گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا به طور واضح گفته است که از دید وی، توافق هسته‌ای توافقی بد برای آمریکا است. اما بررسی این مساله به وزارت خارجه سپرده شده است و وزیر امور خارجه در این‌باره موضع‌گیری می‌کند.
** قدس ۹۶/۴/۲۸
*  دولت و مجلس هر چه زودتر قانون جامع انتخابات را تصویب کنند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: امیدواریم دولت و مجلس هر چه زودتر قانون جامع انتخابات را تصویب کنند.
عباسعلی کدخدایی افزود: اگر این کار انجام شود، بخش مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری این قانون به بررسی‌های شورای نگهبان در حوزه تعریف رجل سیاسی، مذهبی و مدیریت و مدبر بودن مربوط می‌شود که براساس سیاست‌های کلی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و این موضوع را در دستور کار داریم و نظرات خود را برای مجلس ارسال میکنیم.
*  نامه سرگشاده آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به شیخ الازهر
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، درپاسخ به حمله تند شیخ الازهر، دکتر «احمد الطیب» به مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) در موضوع ازدواج موقت، نامه سرگشاده‌ای صادر کرد.
در بخشی از این نامه آمده است: ازدواج موقت وسیله برای سوء استفاده هوس‌بازان و همجنس‌بازان نیست؛ به همین دلیل در پرسش‌هایی که از ما مطرح‌ می‌شود، فتوا داده‌ایم که ازدواج موقت تنها در صورتی جایز است که ضرورت ایجاب کند … بر این اساس اگر ازدواج موقت را از ازدواج ضرورت بنامیم، به خطا نرفته‌ایم.
** خراسان ۹۶/۴/۲۸
*  بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان
امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کردند.
*  سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی را امضا کردم
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جزو امضا کنندگان سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری بوده به برخی تلاش ها از سوی هیئت رئیسه برای رفع ابهامات سوال کنندگان اشاره کرد و گفت: به تعویق افتادن ارجاع سوال به کمیسیون مربوطه تخلف بوده است.
** اعتماد ۹۶/۴/۲۸
*  موافقت کارگروه تخصصی کمیسیون عمران با تفکیک وزارت راه و شهرسازی
رییس کمیسیون عمران مجلس از موافقت کارگروه تخصصی این کمیسیون با کلیات تفکیک وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
محمدرضا رضایی اظهار کرد: با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق هستیم اما نه به شکل و سیاقی که در گذشته تحت عنوان وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی فعالیت داشته است. باید بحث‌های اساسی در خصوص تفکیک وزارتخانه‌ها صورت بگیرد و انتزاع با عجله این وزارتخانه‌ها دردی را درمان نمی‌کند.
** شهروند ۹۶/۴/۲۸
*  اژه‌ای نباید در این برهه موضوع بنی‌صدر را تحلیل می‌کرد
دبیرکل‌جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: قبلا هم به همه طرف‌های موضوع پرداخته‌ام و نظرم این است که آقای روحانی در صحبت‌های خود نباید به سپاه و دیگران کنایه بزند و از آن طرف هم شخصیت متینی مانند آقای محسنی اژه‌ای که قاضی موثر و فعالی است، نباید در نماز جمعه در این برهه موضوع بنی‌صدر را تحلیل کند.
محمدرضا باهنر گفت: با این اشارات در نماز جمعه همه ذهنشان متوجه رئیس‌جمهوری مستقر می‌شود و این هم خوب نیست و هر دو طرف باید رعایت کنند تا فضای جامعه ملتهب نشود.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۲۸
*  آخرین دفاعیات ۷ فعال سیاسی اصلاح‌طلب تقدیم دادگاه شد
آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده هفت فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آخرین جلسه دادگاه روز ۱۷ تیر برگزار و در آن جلسه مقرر شد تا آخرین دفاعیات هر هفت فعال سیاسی اصلاح طلب در مدت ۱۰ روز به دادگاه ارائه شود.
منصوری افزود: پس از سپری شدن مدت ۱۰ روزه، امروز آخرین دفاعیات هر هفت نفر و وکلای آنها تقدیم دادگاه شد و منتظر پاسخ دستگاه قضایی هستیم.
*  واعظی با وزارت خداحافظی کرد
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات روز گذشته از وزارت ارتباطات خداحافظی کرد.
واعظی در دولت دوازدهم به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری به پاستور خواهد رفت و جایگزین او به منظور تحقق شعار رئیس جمهور در جوان‌گرایی، محمد جواد آذری جهرمی خواهد بود.
** صبح نو ۹۶/۴/۲۸
*  داعش در عراق بیش از ۲ هزار جوان را دست بسته سر برید
سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات منطقه و جشنی که برای آزادسازی موصل برگزار شد، تصریح کرد: در تحولات منطقه، حوادث خیلی سنگینی را برای ما تدارک دیده بودند که همه‌اش هم فقط به خاطر ما و برای نابودی انقلاب اسلامی بود که شکست مفتضحانه‌ای هم متحمل شدند.
وی ضمن اشاره به تاریخ جنگ‌های مذهبی و اعتقادی در تاریخ، گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول‌، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است.
۲۲۰۰ نفر نفر از جوانان دانشکده اسپاپکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند. در تاریخ همچین توحشی نداشته‌ایم، این‌ها فتنه‌های بزرگی در برابر ما بود که سربلند از آن بیرون آمدیم.
*  آمادگی برای بازسازی موصل
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مساله بازسازی موصل گفت: ما این آمادگی را داریم در چارچوب همکاری‌های قبلی و کمک‌هایی که داشتیم در صورتی که دولت عراق برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد در حوزه صدور خدمات مهندسی و فنی کمک‌رسانی کنیم. حتی ما می‌توانیم به منشأ و مبدایی تبدیل شویم که کمک‌های جهانی را برای این منظور جلب کنیم.
** بهار ۹۶/۴/۲۸
*  تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی این شورا به نامگذاری خیابانی به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده بزرگراه نیایش حد فاصل بزرگراه شهید آیت‌الله صدر تا بزرگاه سرلشکر شهید آب شناسان رای داده‌اند.
*  آزمایش سلاح جدید آمریکا در خلیج فارس
آمریکا، برای مقابله با پهپادهای ایران، کره شمالی، چین و روسیه سلاح لیزری خود با نام LaWS را در آب‌های خلیج فارس آزمایش کرد.
کاپیتان نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت: این سلاح لیزری، دقیق‌تر از شلیک گلوله اثر می‌کند و از فن‌آوری بسیار بالایی در تسلیحات نظامی برخوردار است.
به گفته کریستوفر ویلس این سلاحی منحصر به فرد در صنایع دفاعی آمریکاست و از آن برای نابودی پهپاد استفاده می‌شود زیرا کشورهای ایران، کره شمالی، چین، روسیه و مخالفان دیگر ما از آن استفاده می‌کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های انترنتی
باید به صورت دقیق به فعالیت در عرصه فضای مجازی پرداخته شود
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه تبلیغ و گسترش معارف دینی بیان داشت: فعالیت در عرصه فضای مجازی دارای ابعاد گسترده و عمیق است که باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود. عضو جامعه مدرسین در ادامه با تاکید بر اهمیت کار تبلیغ مبلغان دینی گفت: هر ساله بر جامعه جوان کم تر مطلع از معارف دینی و قشر خاکستری افزوده می‌شود و این مباحث در غوغاهای سیاسی ذبح می‌شود. این نسل شاید پیام ما را به‌خوبی دریافت نکند در اینجا کار ما حوزویان سخت می‌شود، باید تلاشمان در این عرصه بیش‌ازپیش شود.
آمریکا ۱۸ فرد و نهاد را در ارتباط با فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران تحریم کرد
باشگاه خبرنگاران/آمریکا ۱۸ فرد و نهاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. این ۱۸ فرد و نهاد در خصوص ارتباط با برنامه موشکی ایران و دیگر فعالیت‌های غیر هسته‌ای این کشور در لیست تحریم‌های واشنگتن علیه تهران قرار گرفته‌اند.وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای، دلیل اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را «توسعه برنامه موشکی بالستیک» و «ایجاد تنش در منطقه» اعلام کرد.در این بیانیه، دلیل تحریم ۱۸ فرد و نهاد جدید نیز حمایت فنی و لجستیکی از برنامه موشکی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است.
 پایبندی به توافق هسته‌ای به نفع همه طرف ها است
باشگاه خبرنگاران / ارنست مونیز وزیر انرژی پیشین آمریکا تاکید کرد: ما همیشه گفته ایم که توافق اتمی برای از بین بردن تهدید ناشی از وجود تسلیحات اتمی وضع شده است. این توافق در رسیدن به این هدف موفق بوده است.مذاکره کننده سابق آمریکا افزود:این توافق با قرار دادن معیارهای راستی آزمایی و با حضور بازرسان بین المللی به اهداف استاندارد خود دست پیدا کرده است. ما از روز نخست اعلام کرده ایم که خواسته ایم که این تهدید را از بین ببریم و آنگاه اعلام کرده ایم که می‌خواهیم که فشار را بر ایران حفظ و در رابطه با دیگر فعالیت‌های ایران افزایش دهیم.
نوبخت: برنامه ششم توسعه ابلاغ شده است
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی دولت گفت: برنامه ششم توسعه ابلاغ شده و برخی گزارش‌ها درباره اجرایی نشدن آن نادرست است. نوبخت افزود: دولت از آغاز سال ۹۶ این برنامه را اجرایی کرد. وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه اولویت‌هایمان محیط زیست، آب، فاضلاب و حمل و نقل ریلی است اظهار داشت: برای این اولویت ها هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌ایم همچنین برای اشتغال هزار میلیارد تخصیص داده شده است همه موانعی که برای بخش خصوصی وجود داشت را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی براساس مصوبات برطرف کردیم.
دستگیری ۱۱ نفر از اعضاء «عرفان حلقه» در نجف‌آباد
باشگاه خبرنگاران/ معاونت اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۱۱ نفر از اعضا و طرفداران شبکه انحرافی «عرفان حلقه» در نجف‌آباد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.
این اطلاعیه با اشاره به تلاش‌های دشمنان و طرفداران واداده آن‌ها در داخل کشور برای استحاله فرهنگی، بیان کرده است: حسب فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مسائل فرهنگی و خطر جدی نفوذ عناصر منحرف در باورها و عقاید جامعه، سازمان اطلاعات سپاه مقابله با ترویج‌دهندگان و فعالان عرفان‌های کاذب و نوظهور را در دستور کار خود قرار داده است.
پایگاه نظامی ایران در قطر تا چند روز آینده ساخته می‌شود!
باشگاه خبرنگاران/روزنامه الیوم السابع چاپ مصر مدعی شد برخی منابع در کشورهای عرب خلیج فارس گفتند قطر به ایران اجازه می‌دهد در خاکش پایگاه نظامی ایجاد کند. این روزنامه مدعی شد: «برخی منابع در خلیج (فارس) اعلام کردند تمیم بن حمد آل ثانی، امیر تروریست قطر، با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، درباره ایجاد پایگاه نظامی ایران در دوحه شبیه به پایگاه ترکیه، به توافق رسیده است!
 اقدام متقابل ایران دراعمال تحریم‌های جدیدعلیه شخصیت‌های آمریکایی
 ایرنا/وزارت امور خارجه کشورمان باانتشار بیانیه‌ای بامحکوم کردن اقدام سخیف و بی ارزش آمریکا در افزودن اسامی افراد جدید به فهرست تحریم‌های غیرقانونی خود، متقابلا اقدام به تحریم تعداد دیگری از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که در ضدیت با مردم ایران و سایر ملل مسلمان منطقه گام برداشته اند، خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری آمریکا در اجرای تعهدات کشور خود براساس برجام، اقدام به تمدید توقف تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران کرد. براساس برجام رئیس جمهوری آمریکا متعهد است با استفاده از اختیارات خود، اجرای تحریم‌های هسته‌ای کنگره آمریکا علیه ایران را متوقف کرده و مرتباً به این توقف استمرار بخشد.
 ‌ایران در برابر خواسته‌های آمریکا به زانو در نمی‌آید
ایرنا/ روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی در خصوص اذعان آمریکا به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و تداوم وضع تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت که ایران پاسخ قاطعه‌ای به تهدیدات آمریکا خواهد داد چرا که این کشور همانند کشورهای عرب دربرابر آمریکا به زانودر نخواهد آمد و دونالد ترامپ همانند پایبندی به توافق هسته‌ای از مواضعش عقب نشینی خواهد کرد.
ممانعت عربستان از ورود هواپیمای سازمان ملل به یمن
ایرنا/ جنگنده‌های عربستان مانع از ورود هواپیمای سازمان ملل که حامل امدادگران این سازمان و همچنین شماری از خبرنگاران بود، به فرودگاه صنعا شدند. ‘احمد بن اسود’ سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن با تایید این خبر گفت: این اقدام جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان تاسف بار است و ممانعت از ورود خبرنگاران باعث جلوگیری از پوشش اوضاع بحرانی یمن در رسانه‌های جهان شده است.
آزمایش موشکی جدید آمریکا
مهر/شرکت پیمانکاری صنایع دفاعی و هوا فضای «ریتون» اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا دو موشک تام هاوک را آزمایش کرده است که از زیردریایی واکنش سریع در داکوتای شمالی شلیک شدند.
نیروی دریایی آمریکا در حال گسترش لوله‌های بارگیری ارتقاء یافته در زیردریایی‌های خود است و این فناوری جدید میزان موشک‌هایی که در زیردریایی استفاده می‌شود را به سه برابر افزایش می‌دهد.این آزمایش در خلیج مکزیک نزدیک ایالت فلوریدا انجام شده است
حمله موشکی سپاه یک نقطه عطف بود
فارس/ اندیشکده فرانسوی با اشاره به حمله موشکی سپاه به داعش تاکید کرد: حمله موشکی سپاه یک نقطه عطف بود. این اندیشکده درادامه نوشت: حمله اخیر موشکی و هدف گرفتن مواضع داعش در سوریه نشان داد که موشک‌های سوخت جامد ایران پیشرفته است. این امر نشان می‌دهد که تهدید موشکی ایران واقعی و متفاوت از ارزیابی‌های جامعه راهبردی غرب است.
۳۰ درصد از مدیران کشور از میان زنان انتخاب می‌شوند
مهر/معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اداری با اشاره به اهمیت بسترسازی برای حضور زنان و جوانان در پست‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی گفت: امروز هیچکس تردید ندارد که باید شرایط برای استفاده از توانمندی زنان و جوانان بیش از گذشته مهیا شود. در این جلسه که تعدادی از وزراء حضورداشتند همچنین مقرر شد ۳۰ درصد از مدیران کشور در دستگاه‌های اجرایی از میان زنان انتخاب شوند.
سرکوب مردم «العوامیه» تشدید شده است
مهر/ فرزند آیت‌الله «نمر النمر» گفت که مردم العوامیه به دلیل اقدامات نظامیان سعودی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و تمام خواسته مردم در این منطقه عدم حمایت کشورهای منطقه از سعودی ها است.
محمد النمرافزود:علت حمله حکام سعودی در العوامیه این است که ساکنان این منطقه بیش از دیگر مناطق در مطالبه حقوق، آزادی ها و کرامتشان پیشگام هستند لذاسرکوب مردم «العوامیه» تشدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *