طلیعه ۱۳۳۰ – ۹۶۰۴۲۸

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ با حضور گسترده مردم برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی توانست حمایت و اعتماد مردم را به خود جلب کند و به عنوان منتخب ملت برای دومین بار در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد. اکنون که در آستانه برگزاری مراسم تنفیذ، تحلیف و معرفی کابینه هستیم بار دیگر فضای سیاسی کشور درگیر بحث‌ها و گفتگو‌های سیاسی و گمانه زنی درباره ترکیب کابینه آینده است.

رئیس جمهور محترم طبق علایق و سلایق سیاسی خود حق انتخاب وزرا از تمام جریانات فکری و سیاسی قانونی کشور را دارد ولی آنچه اهمیت به سزایی در پیشرفت و حرکت سریع کشور به سمت اهداف ونیازها را دارد انتخاب افرادی مومن متعهد و جهادی برای کار است. آنچه بیش از همه و فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و جناحی برای نظام اسلامی و مردم اهمیت دارد، چینش یک تیم منسجم و مقتدر برای ورود به میدان کار و تلاش است. نیاز‌های اساسی کشور اعم از ضرورت ایجاد رونق اقتصادی، عبور از رکود، مبارزه با فساد و حرکت به سمت تولید و اشتغال، امروز حرف اول را در تعیین مسیر حرکت دولت آینده می‌زند. بنابراین، شناخت ضعفها و تلاش برای عبور از چالش‌های اقتصادی کابینه‌ای را می‌طلبد که با نگاه به ظرفیت‌های عظیم کشور فقط به کار بیاندیشد.

همچنین تنظیم برنامه‌های اقتصادی بر اساس سیاست‌های کلی نظام، دولت را در رسیدن هرچه سریع تر به اهداف و نیازها کمک خواهد کرد. مبارزه با فساد نیز که جزء اولویت‌های هر سیستمی به حساب می‌آید با نظارت و بازرسی مستمر و خود انتقادی پیش می‌رود و مسیر پیشرفت را هموار تر می‌کند.

البته تصمیم‌گیری‌ها باید با نگاهی به آینده و اهداف کلان نظام اسلامی صورت بگیرد. چراکه تصمیم‌گیری‌های روزمره و خلق الساعه ضمن آسیب رساندن به نظم مدیریتی و انسجام سیاست گذاری‌ها، کار را برای دیگر بخش‌های مدیریتی کشور نیز سخت و دشوار می‌کند. حرکت با برنامه، توجه به اولویت‌ها، پیگیری مستمر تا حصول نتیجه، بکار گیری عقل و حکمت در کار و استفاده ی بهینه از استعداد‌ها و توانمندی‌های داخلی، قطعا کارنامه درخشانی برای کابینه و دولت مستقر باقی خواهد گذاشت.

امید است شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با حرکت مجاهدانه دولت در ظل هدایت‌های رهبر معظم انقلاب محقق شود. براین اساس لازم است تمام جناح‌ها و جریان‌های سیاسی کشور ضمن همراهی و همدلی با دولت و البته با نقدی منصفانه، زمینه موفقیت و حل مشکلات کشور را برای دولت محترم فراهم کنند تا مردم مومن و انقلابی ایران نیز ثمره کار و تلاش کارگزاران نظام اسلامی را بیش از پیش ببینند و بچشند.  (خ-۱۳۳۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *