خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۲۶

  • وزیر امور خارجه: تـرامپ نه ‌فقـط روح بـرجام متن برجام را هم نقض کرد‌‌ه است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: کلام نورانی خدا حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است
  • آیت‌الله کعبی: مجلس خبرگان جلوه اسلامیت و جمهوریت  نظام اسلامی است
  • آیت‌الله اعرافی: هجوم شبهات در شبکه‌های مجازی بسیار بالاست
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: گره مشکلات تحریم با اقتصاد مقاومتی باز می‌شود
  • آیت‌الله فقیهی: جامعه انقلابی حامی مجلس خبرگان و رهبری هستند

** جام جم ۹۶/۴/۲۶
*  سکان دانشگاه آزاد اسلامی در دست فرهاد رهبر
هیات امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.
بر این اساس، موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسما به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.
** همشهری ۹۶/۴/۲۶
*  کانال ارتباطی با دولت ترامپ نداریم
سخنگوی وزارت خارجه درباره تماس با آمریکا با رد و بدل کردن پیام در دوره ترامپ اظهار داشت: بر اساس مکانیسمی که تعریف شده می‌توانیم با تک تک کشورها درباره برجام صحبت هم داشته باشیم. کنار جلسات قبلی احتمالا با آمریکایی‌ها صحبت‌هایی شده و صحبت وجود داشته و دارد.
بهرام قاسمی افزود: هیچ نوع کانال ارتباطی هم بین ما و دولت آقای ترامپ فعلا وجود ندارد. در برجام نیز کنار کمیسیون‌های مشترک اتفاق افتاده است.
*  ۱۰۰ هزار دلار دستمزد سخنرانی در اجلاس منافقین
گری سیک، مشاور امنیتی ملی جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره نشست منافقین در پاریس و سخنرانی برخی چهره‌های آمریکایی، گفت: آنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به اشخاص برای سخنرانی و ترویج پیام‌شان پرداخت می‌کنند. اگر منبع مالی آنها را تشخیص می‌دادیم، آنگاه بهتر این افراد را می‌شناختیم.
** کیهان ۹۶/۴/۲۶
*  کلیات طرح تخفیف مجازات قاچاقچیان تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز کلیات طرح یک فوریتی تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر را تصویب کردند اما حساسیت موضوع نمایندگان را بر آن داشت تا برای بررسی بیشتر با ارجاع طرح به کمیسیون قضایی و حقوقی موافقت کنند.
طبق این طرح مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر به حبس تبدیل می‌شود.
*  ترامپ یک بیمار روانی است، برای نجات کشور هم که شده، استیضاحش کنید
پنج روان‌شناس برجسته آمریکایی طی نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار نجات کشور از دست یک بیمار روانی به نام «ترامپ» شده‌اند.
ژنج پروفسور سرشناس آمریکایی در نامه‌ای به کنگره تاکید کرده‌اند براساس آنچه آنها «انزوای ذهنی» ترامپ می‌دانند، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا برای حکومتداری «مناسب» نیست.
** شرق ۹۶/۴/۲۶
*  نامه بیش از ٧٠٠ فعال سیاسی به روحانی
بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان سیاسی، مدنی، روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی در نامه‌ای با بیان برخی نکات و مطالبات معطل‌مانده دولت یازدهم، از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به‌عنوان رئیس دولت دوازدهم خواستند رسیدگی به این مطالبات را به‌عنوان مطالبه فعالان مدنی، سیاسی و حامیان خود در دستور کار قرار دهد.
*  خروج ساخت ۵۰ سد از دستور کار
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: زمانی‌که دولت یازدهم آغاز به کار کرد ۱۴۴ سد در حال اجرا بود، اما با مطالعاتی که انجام شد تعداد ۵۰ سد به دلیل عدم بهره‌مندی از پیوست‌های زیست‌محیطی و شاخص‌های فنی از دستور کار خارج شد.
** ایران ۹۶/۴/۲۶
*  احضار وزرای دولت سابق در پرونده بابک زنجانی
سومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم فساد نفتی (مهدی شمس‌زاده و حمید فلاح هروی) به اتهام افساد فی الارض در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه به صورت علنی برگزار شد.
در این جلسه قاضی مقیسه گفت: وزرای سابق، افراد مرتبط با این پرونده و هر کس که کوچک‌ترین قدمی در جهت کمک به این باند کرده احضار شدند و برخورد شده و می‌شود ،نظام تعارفی با کسی ندارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۲۶
*  رئیس جمهور دستور اجرای برنامه ششم توسعه را صادر کرده است
پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت دستور اجرای آن را صادر کرد بر این اساس مقرر شد اگر این برنامه نیازمند هرگونه دستورالعمل، مصوبه و آیین نامه باشد، در جلساتی دولت تصویب و برای اجرا به نهادهای ذیربط ابلاغ شود.»
*  پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به شبکه سراسری انتقال گاز متصل شد
عملیات اتصال خط خروجی پالایشگاه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی به شبکه سراسری انتقال گاز تکمیل شد.
فرهاد ایزدجو؛ مجری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با اشاره به راه اندازی واحدهای ابزار دقیق و بخشی از تاسیسات خشکی این پالایشگاه اعلام کرد: سایر سرویس‌های پشتیبانی پالایشگاه، تا شهریورماه امسال به طور کامل راه اندازی می‌شوند.
** وطن امروز ۹۶/۴/۲۶
*  نشست منافقین د‌‌ر پاریس بارزترین جلوه تناقض حقوق بشری غرب است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسؤول نمایند‌‌گی ولی فقیه د‌‌ر نیروی قد‌‌س سپاه گفت: نشست اخیر منافقین د‌‌ر پاریس یکی از بارزترین جلوه‌های تناقض رفتاری و گزینشی غرب د‌‌ر موضوع حقوق بشر بود‌‌.
*  ترامپ نه‌فقط روح برجام، متن برجام را هم نقض کرد‌‌ه است
وزیر امور خارجه ایران اقد‌‌امات و رایزنی‌های د‌‌ونالد‌‌ ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا د‌‌ر اجلاس گروه ۲۰ را ناقض روح و متن برجام د‌‌انسته است. محمد‌‌جواد‌‌ ظریف، د‌‌ر گفت‌وگو با سی.‌ان.‌ان گفت: «ایالات متحد‌‌ه تعهد‌‌ات خود‌‌ را انجام ند‌‌اد‌‌ه است».
وی افزود‌‌: «به عنوان نمونه، کاخ سفید‌‌ چند‌‌ روز پیش اعلام کرد‌‌ که ترامپ از حضورش د‌‌ر هامبورگ برای نشست گروه ۲۰ استفاد‌‌ه کرد‌‌ه تا سران کشورها را  نسبت به تجارت با ایران د‌‌لسرد‌‌ کند‌‌. این نه فقط نقض روح، بلکه نقض متن برجام است».
** جوان ۹۶/۴/۲۶
*  «زی یو وانگ» جاسوس امریکا حکم ۱۰ سال زندان گرفت
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در صدوچهارمین نشست خبری سخنگو با نمایندگان رسانه‌های مکتوب و مجازی، گفت:
–  عامل نفوذی امریکا در دادگاه بدوی به ۱۰ سال حبس محکوم شده که قابل تجدید و نظرخواهی است.
– من نشنیدم در مورد قراردادهای نفتی شکایتی به دیوان عدالت رسیده باشد، البته نشنیدن من به معنی نبود شکایت نیست.
– برگ سبز ناجا سندرسمی نیست.
– حرف‌های احمدی‌نژاد در نامه‌اش خلاف واقع است.
– تصمیم در خصوص فضای مجازی با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.
– حسین فریدون به‌دلیل اتهامات مالی به زندان رفت.
*  معارضان سوری دیگر خواستار برکناری اسد نیستند
هرچند مذاکرات اخیر سوری- سوری در ژنو به نتیجه‌ای نرسید ولی الکسی بوروداوکین نماینده روسیه در این مذاکرات می‌گوید که معارضان سوری دیگر خواستار سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیستند.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۲۶
*  «ابوبکر البغدادی» هنوز زنده است
بخش اطلاعات وزارت کشور عراق مرگ خلیفه خود‌خوانده داعش را رد و اعلام کرد که وی در جایی خارج از شهر «رقه» در سوریه، مخفی شده است.
** رسالت ۹۶/۴/۲۶
*  عده‌ای شوق زیادی به لبخند مسئول آمریکایی‌ دارند
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: عده‌ای شوق زیادی به لبخند مسئول آمریکایی‌ دارند.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از مدیران ارشد ناجا گفت: یا باید دنبال رضایت کدخدا و لبخند ترامپ باشیم یا باید آرزویمان لبخند رضایت امام زمان(عج) باشد.
وی افزود: کسی که دائم به فکر این است که چه کنیم تا چنین دولتی از ما راضی شود تا تحریم‌ها برداشته شود، بیشتر به دنبال شکم است و خدای او شکمش است؛ ارزش‌هایش در همین زندگی خلاصه شده که مظهر آن، خوردن و آشامیدن است، و البته دیدیم چگونه تحریم‌ها برداشته شد.
*  هفته ای سه‌هزارکانال غیراخلاقی تلگرام مسدود می شود
وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: به طورمتوسط درهفته سه هزارکانال غیراخلاقی درشبکه اجتماعی تلگرام مسدود می شود.
محمود واعظی درمراسم افتتاح پروژه های همراه اول درفازسوم شبکه ملی اطلاعات گفت: این اقدام طبق خواسته مردم برای استفاده راحت تر ازفضای مجازی ودرجهت سالم سازی وپاکسازی این فضا صورت می گیرد.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۲۶
*  کابینه دوازدهم باید توان اجرای برنامه‌ ششم را داشته باشد
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: مهم برای ما کابینه پویا و متخصص است تا پاسخگوی برنامه‌های دولت و سیاست‌های کلی باشد.
محمدرضا عارف ادامه داد: مهم برای ما یک کابینه پویا، بانشاط و متخصص است که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و برنامه‌های دولت و برنامه‌ ششم توسعه و سیاست‌های کلی را اجرایی کند.
*  ایران هنوز به دنبال بمب اتم است
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی بی‌پایه ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای علی‌رغم برجام متهم کرده است.
«اد رویس»، مدعی شد که توافق هسته‌ای به ایران اجازه می‌دهد «حتی بدون تقلب، مسیر خود برای سلاح هسته‌ای را ادامه دهد.»
این قانونگذار ارشد کنگره آمریکا همچنین نوشت: «ایران، برنامه موشک بالستیک غیرقانونی خود را سرعت بخشیده و گزارش‌های متعددی درباره عدم پایبندی ایران به توافق موجود است.»
** آرمان ۹۶/۴/۲۶
*  نشست فراکسیون امید با وزیردفاع
سخنگوی فراکسیون امید مجلس، از جلسه صبح یکشنبه این فراکسیون با سردار دهقان، وزیر دفاع و معاون پارلمانی وی، خبر داد.
بهرام پارسایی اظهار کرد: در جلسه صبح یکشنبه نمایندگان برخی سوالات و ابهامات خود را در این زمینه مطرح کردند و آقای وزیر هم توضیحاتی در این رابطه ارائه دادند.
*  ایران به دنبال مسیر از تهران تا مدیترانه
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با اذعان به قدرت ایران در منطقه مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد یک مسیر از تهران تا مدیترانه است.
این روزنامه در این گزارش با طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه ایران در سال‌های پس از خروج نیروهای آمریکا از عراق توانسته است بر این کشور تسلط یابد،‌ نوشت: نه تنها کالاها و اجناس ایرانی در هر بازار و فروشگاهی در عراق به فراوانی یافت می‌شود،‌ بلکه گروه‎های تحت حمایت ایران به‌سختی تلاش می‌کنند.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۲۶
*  دولت باید هزینه استقرار امنیت را بپردازد
سرلشکر رحیم صفوی گفت: اولویت دشمنان خارجی ما خدشه‌دار کردن امنیت داخلی کشور در ابعاد مختلف است و استقرار نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزهای شرقی کشور در جهت ثبات و استقرار امنیت پایدار در شرق کشور است و در این راستا نیز دولت باید هزینه‌های استقرار امنیت پایدار در مرزهای شرقی را پرداخت کند.
*  ساختار جدید در دولت دوازدهم
حسینعلی امیری درباره مخالفت کمیسیون‌های تخصصی با تفکیک وزارتخانه‌ها، گفت: دولت لایحه خودش را به مجلس شورای اسلامی داده است و ازآن دفاع خواهد کرد.
او افزود: کمیسیون اجتماعی که اصلی‌ترین کمیسیون است به همراه کمیسیون برنامه و بودجه موافقت خود را اعلام کرده‌اند اما برخی هم مخالف این طرح هستند.
** آفرینش ۹۶/۴/۲۶
*  وزیران آینده شجاعت حل مشکلات را داشته باشند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در دولت آینده احتیاج به وزرایی داریم که شجاعت حل مشکلات را داشته باشند و فقط به درد و دل در جلسات اکتفا نکنند.
علی لاریجانی در مراسم هشتمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد گفت: ما بدون اصلاح برخی نظامات نمی توانیم توسعه و پیشرفت موفق داشته باشیم.
وی ادامه داد: آن جهش هشت درصد که در قانون بودجه آمده، احتیاج به هفت تا هشت اصلاح در نظامات دارد و امیدوارم دولتی که می آید تازه نفس وارد این مرحله شود.
*  برجام نمره قبولی گرفت
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در مجموع عملکرد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از ۱۰۰ امتیاز، حداقل ۷۰ است؛ بنابراین برجام نمره قبولی گرفته است.
علی اکبر صالحی در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج کشور، در مشهد افزود: در زمینه ۳۰ درصدی که اختلال در عملکرد برجام ایجاد می کنند نیز باید با آمریکا مذاکره کرد، فشار آورد. اهرم وارد آوردن این فشار را هم در اختیار داریم که بقیه آن به تصمیم حاکمیت و نظام است.
** قدس ۹۶/۴/۲۶
*  حمایت ازآمران به معروف وظیفه دستگاه قضایی است
سردار غلامحسین غیب‌پرور با حضور در بیمارستان شهدای هفتم تیر از حجت‌الاسلام خلیل ذوالفقاری از مجروحین حادثه متروی شهر ری عیادت کرد.
وی گفت: وظیفه دستگاه‌های مختلف و خصوصا دستگاه قضایی زمینه سازی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با تشکر از عملکرد نیروی انتظامی در این حادثه تصریح کرد: نباید اجازه داد متجاهران به نوایس مردم گستاخانه به حقوق مردم تجاوز کنند.
*  گزینه‌های شهرداری تهران پس فردا معلوم می‌شود
الهام افتخاری منتخب شورای شهر پنجم تهران از معرفی گزینه‌های شهرداری تهران در روز چهارشنبه ۲۸ تیر خبر داد.
** خراسان ۹۶/۴/۲۶
*  مبادلات بانکی ایران و عراق هنوز برقرار نشده است
وزیر صنعت ایران گفت: علیرغم توافقنامه‌ای که یک سال قبل بین بانک مرکزی ایران و عراق امضا شد، روابط بانکی مورد انتظار بین دو کشور برقرار نشده است.
محمدرضا نعمت زاده، در دیدار با همتای عراقی خود با ابراز خوشحالی از شکست داعش در عراق، تصریح کرد: می‌توانید روی کمک های تجاری و اقتصادی ما حساب کنید.
** اعتماد ۹۶/۴/۲۶
*  اصرار کردها بر همه‌پرسی، منطقه را با سونامی تقسیم روبه‌رو می‌کند
عمار حکیم، رییس ائتلاف ملی عراق نسبت به جدایی کردستان هشدار داد و گفت: چه بسا بلندپروازی‌ها در زمینه جدایی از عراق در مناطق بسیاری و در وهله نخست در بصره و شهرهای جنوب به جریان بیفتد و این بلندپروازی‌ها به تمامی کشورهای همسایه نیز انتقال یابد که باعث می‌شود منطقه آماج سونامی تقسیم قرار بگیرد.
*  اجازه تقویت ایران در جنوب سوریه را نخواهیم داد
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسراییل گفت: ما به هیچ عنوان اجازه تقویت ایران در جنوب سوریه را نخواهیم داد.
او گفت: ایران به تدریج سوریه را به پایگاه و سکویی جهت حمله علیه اسراییل تبدیل می‌کند و به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا ایرانی‌ها اصلا در سوریه نباشند و این یکی از شرایط اصلی ما در مذاکرات است.
** شهروند ۹۶/۴/۲۶
*  معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان به تهران می‌آید
ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان در ایران، در مورد سفر هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق به تهران گفت: این هیأت امروز بعد از ظهر وارد تهران خواهد شد.
وی با بیان این‌که این هیأت با تعدادی از مقامات تهران در ارتباط با شرایط کنونی عراق و وضع اقلیم کردستان رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد، افزود: این هیأت به سرپرستی معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان به تهران سفر می‌کند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۲۶
*  پیش نویس طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا نهایی شد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن پیش نویس طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه برای ارائه به صحن علنی مجلس خبر داد.
علیرضا رحیمی همچنین گفت: ‌در صورتی که کنگره آمریکا طرح تحریم‌های ایران را نهایی کند، این پیش نویس در قالب طرح دوفوریتی درصحن مطرح و رسیدگی خواهد شد.
*  رایزنی ایران و عمان برای مدیریت صحیح تحولات در منطقه
معاون عربی – آفریقایی وزیر امور خارجه اظهار کرد: در سفر اخیر آقای یوسف بن علوی به تهران در ارتباط با ابتکار عمل‌هایی که در مورد مدیریت صحیح تحولات منطقه در جریان است، گفت و گو و رایزنی شد.
حسین جابری انصاری درباره سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران و رایزنی‌هایی که بین او و مقامات ایران انجام شده، گفت: روابط ایران و عمان روابطی بسیار نزدیک و مبتنی بر روابط همسایگی و تعامل طولانی مدت در طول دهه‌های گذشته است.
** صبح نو ۹۶/۴/۲۶
*  بُرد کروزهای دریایی را افزایش داده‌ایم
سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز گذشته با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بُرد کروزهای دریایی را افزایش داده‌ایم، گفت: امکان داخلی ساخت هواپیمای جنگی را داریم.
*  تهیه طرح دوفوریتی «ساماندهی موسسات مالی و اعتباری» با ۱۲۰ امضاء
علی اکبر کریمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس با اشاره به ضرب الاجل یک هفته‌ای مجلس به بانک مرکزی برای ارائه لایحه دوفوریتی ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، از تهیه طرح دو فوریتی برای این موضوع خبر داد و گفت: این طرح با بیش از ۱۲۰ امضاء به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است.
** بهار ۹۶/۴/۲۶
*  برنامه دولت عمل به وعده‌ها است
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: ‌ادامه سیاست‌های در پیش گرفته شده دولت تدبیرو امید در ۴ سال اول فعالیت، خواسته اصلی دولت و نیاز اصلی کشور برای ادامه مسیر در پیش گرفته است.
محمد امین رضازاده اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در ۴ سال پیش رو، علاوه بر تداوم فعالیت‌های دولت دهم، پاسخ به مطالبات مطرح شده در ایام انتخابات و عمل به وعده‌ها است.
*  ۳۳۰ هزار کشته حاصل جنگ خونین سوریه
دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن بیش از ۳۳۰ هزار نفر از آغاز درگیری‌ها در سوریه خبر داد.
رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه خاطر نشان کرد: در بازه زمانی بین ۱۵ مارس ۲۰۱۱ میلادی تا ۱۵ ژوئیه سال جاری حدود ۳۳۱ هزار و ۷۶۵ نفر در اراضی سوریه کشته شدند که از بین آنها ۹۹ هزار و ۶۱۷ نفر غیر نظامی بودند.
وی همچنین تصریح کرد که از بین کشته شدگان غیر نظامی ۱۸ هزار و ۲۴۳ نفر کودک و ۱۱ هزار و ۴۲۷ نفر زن بودند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کلام نورانی خدا حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درپیامی به جشنواره قرآنی وزارت بهداشت گفتند: قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که کشورهای اسلامی در آتش اختلاف می‌سوزند و مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، ایشان همچنین تصریح کردند: آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند.
هجوم شبهات در شبکه‌های مجازی بسیاربالاست
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار مسئولان مؤسسه خادم الرضا(ع) ضمن توصیه‌هایی خاطرنشان ساخت: مهمترین امتیاز فعالیت‌های فرهنگی، کارهایی مستقل، درون زا، خودجوش و متکی بر مردم بوده که برنامه‌های شما نیز در این راستا قرار دارد. مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه تصریح کرد: پاسخ به انواع شبهه و پرسش‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، از دیگر نکات مهم است؛ چراکه ارزش دین داری نسل جوان امروز ما بالاست؛ چراکه هجوم شبهات در شبکه‌های مجازی بسیار بالاست و در گذشته سر دوراهی قرار داشت؛ اما امروز هزاران راه در مسیر او قرار گرفته است.
گره مشکلات تحریم با اقتصاد مقاومتی باز می‌شود
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید»، گفت: امسال سومین سالی است که رهبر معظم انقلاب در شعار سال تاکید به اقتصاد مقاومتی داشته و همچنین تاکید معظم له در خطبه‌های عید فطر نشان گر انجام نشدن کامل دغدغه‌های ایشان در این زمینه است. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که گره مشکلات تحریم‌های ظالمانه با اقتصاد مقاومتی باز می‌شود، تصریح کرد: کابینه دوازدهم باید حمایت از تولید داخل را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
جامعه انقلابی حامی مجلس خبرگان و رهبری هستند
رسا/ آیت‌الله فقیهی جایگاه مجلس خبرگان رهبری را بسیار حساس و مهم توصیف کرد و گفت: مجلس خبرگان یکی از مهم ترین ارگان‌های کشور به شمار می‌رود. عضو جامعه مدرسین با بیان این که جامعه انقلابی حامی مجلس خبرگان و رهبری هستند، گفت: افرادی به دنبال ایجاد اختلاف هستند تا امنیت جامعه را از بین ببرند و جامعه انقلابی را ضعیف کنند. وی افزود: جایگاه این مجلس برای تعیین رهبری و تشخیص و تعیین خصوصیات و ویژگی‌های رهبر نظام اسلامی است، مجلس خبرگان رهبری از رهبری حمایت می‌کند و نسبت به آن وظایفی دارد که در قانون آمده و باید انجام دهد.
مجلس خبرگان جلوه اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است
رسا/ آیت‌الله کعبی با گرامیداشت سالگرد تشکیل نخستین مجلس خبرگان، به دستاوردهای مهم این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان ضامن مشروعیت و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. عضو جامعه مدرسین افزود: مجلس خبرگان رهبری نهادی برخاسته از شرع و دموکراسی است، نمایندگان مجلس خبرگان از سویی به دلیل اجتهاد، عدالت، درایت سیاسی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای از حیث حوزوی و معنوی و سیاسی اجتماعی بر خوردار بوده و با این جایگاه تضمین کننده مشروعیت نظام اسلامی در سطح جایگاه رفیع ولایت فقیه هستند.
بولتون: خروج از توافق هسته‌ای با ایران باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد
خبرنگاران جوان/ نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد دولت ترامپ باید از برجام خارج شود. بولتون اضافه کرد: تصدیق برجام یک اشتباه ساده است. این توافق قابلیت مذاکره مجدد را ندارد، زیرا هیچ اقبالی برای آنکه تهران با تغییرات جدی در آن موافقت کند، وجود ندارد. وی افزود: به همین دلایل، بیرون رفتن از توافق هسته‌ای ایران در اسرع وقت باید در اولویت نخست قرار گیرد.
سلاح حزب‌الله یک ضرورت است
حوزه/ یک منبع سیاسی در یادداشتی در روزنامه الدیار لبنان نوشت: اگر حزب‌الله و سلاح او در کنار آمادگی و حکمت و قدرت ارتش لبنان نبود، شاید برخی فتنه گران و عناصر داعش فرصت می‌یافتند فتنه‌های متعددی در لبنان ایجاد کنند و کشور را به جنگ داخلی بکشانند و شرایط خود را به حکومت تحمیل کنند و قاعده همزیستی مشترک در لبنان را برهم بزنند. الدیار خاطر نشان کرد: وجود سلاح در دستان حزب‌الله یک ضرورت است.
آزادی موصل مسیر نابودی کامل داعش در عراق را هموار کرد
مهر/ حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اشاره به آزادسازی شهر موصل در استان نینوا از لوث تکفیری‌ها تصریح کرد: این دستاورد بزرگ، مسیر پاکسازی کامل عراق از داعش را هموار کرد.
دولت ترامپ پایبندی ایران به برجام را تائید می‌کند
مهر/ وب‌ سایت «ویکلی استاندارد» ضمن اعلام اینکه دولت آمریکا برای دومین بار پایبندی ایران به برجام را تائید می‌کند به نقل از یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است این نهاد به مفاد برجام متعهد خواهد ماند هرچند که به بازبینی و نهایی‌کردن سیاستش در قبال ایران ادامه خواهد داد.
نتانیاهو: با توافق آتش‌بس در جنوب سوریه مخالفیم
مهر/ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس پس از دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس در اظهاراتی اعلام کرد که این رژیم با توافق روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در جنوب سوریه مخالف است، چراکه این توافق منجر به تقویت حضور ایران می‌شود. وی در این باره اعلام کرد: اسرائیل مخالف توافق روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در جنوب سوریه است چرا که ایران تمایل به ارسال نیروهای نظامی مهمی در سوریه با هدف تأسیس یک پایگاه هوائی و دریایی در آن مناطق را دارد.
امارات آتش تنش بین کشورهای عربی را روشن کرد
فارس/ واشنگتن پست، در گزارشی اعلام کرد: یک مقام اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که امارات متحده عربی به منظور نسبت دادن و انتشار اظهارات دروغ به شیخ تمیم بن حامد آل ثانی امیر قطر رسانه‌های دولتی و مجازی قطر را هک کرده بود، اقدامی که جرقه تنش بین دوحه با کشورهای عربی را شعله ور کرد. براساس این گزارش، مقامات آمریکایی هفته گذشته از تحلیل‌های اطلاعاتی جدیدی مطلع شدند که توسط سازمانهای اطلاعاتی آمریکا جمع آوری شده تایید می‌کند در ۲۳ ماه مه، مقامات ارشد دولت امارات درباره چنین طرحی و اجرای آن صحبت کرده بودند.
آمریکا عامل اصلی پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی در منطقه است
ایرنا / سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: آمریکا عامل اصلی پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی در منطقه است. سردار جزایری با اشاره به اینکه آمریکا تلاش می‌کند با معکوس کردن مفهوم تروریسم و گسترش دامنه آن به گروه‌های جهادی و گروه‌های مقاومت، مطلوبیت‌های خود را در منطقه غرب آسیا افزایش دهد، اظهار داشت: این در حالی است که آمریکا بعنوان ناقض اصلی حقوق بشر و اصلی ترین پشتیبان گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی شناخته می‌شود.
قدرت موشکی هرگز قابل مذاکره نیست
فارس/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره و معامله دانست و گفت: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه است. سرلشکر باقری اظهار داشت: به رغم تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه‌ای امریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *