خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۲۵

  • معاون دادستان کل کشور: دوسوم فضای مجازی کشور در اشغال بیگانگان است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: هیچ‌گونه توافقی نباید زمینه‌ساز تجزیه سوریه باشد
  • آیت‌الله وافی: ولنگاری فرهنگی مهمترین عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: عده‌ای می‌خواهند با حاشیه‌سازی کارنامه درخشان خبرگان را زیر سؤال ببرند
  • آیت‌الله اعرافی: توسعه کمی حوزه‌ها باید در بستر کیفی محقق شود
  • آیت‌الله فقیهی: حمایت از آمران به معروف مانع تسری بی‌تفاوتی در جامعه است

** جام جم ۹۶/۴/۲۵
*  شانس نجفی برای شهردار شدن زیاد است
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره انتخاب شهردار تهران، اظهارکرد: شانس آقای نجفی در میان دیگر گزینه‌ها برای شهرداری تهران زیادتر است.
*  شناسایی چند مدیر دوتابعیتی ورزشی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ادامه پیگیری‌ها درباره وضعیت مدیران دوتابعیتی خبر داد و گفت: اخیرا بر همین اساس چند مدیر دوتابعیتی ورزشی اخراج شدند. ناصر سراج عنوان کرد: نظارت سازمان بازرسی در این رابطه متوقف نشده است و مستمراً گزارشاتی را ارائه کرده وپیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
** همشهری ۹۶/۴/۲۵
*  پیش بینی شروع انتفاضه جدید در فلسطین
امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: عملیات سه جوان فلسطینی شروع مرحله جدید انتفاضه است.
وی افزود: برای نخستین بار است که رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری کرد و این عملیات شجاعانه نشانه تغییر در روند مقاومت است.
*  درباره کابینه هیچ صحبتی با مجلس نداشتیم
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تا الان با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها مطلقا درباره مصادیق کابینه آینده هیچ صحبتی نداشتیم. کار ما در مجلس تعامل و ارتباط با نمایندگان است.
بنابراین مباحث مجلس و نمایندگان را به دولت و آقای رئیس جمهور منتقل می‌کنیم.
** کیهان ۹۶/۴/۲۵
*  سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود
ابوالفضل حسن بیگی‌ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سالانه ۲۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: به ‌منظور مبارزه با قاچاق کالا گیت‌های جدید به‌ زودی وارد کشور می‌شوند.
*  ساکنان غزه تصاویر محمود عباس و نتانیاهو را با هم آتش زدند
فلسطینیان ساکن غزه با برپایی راهپیمایی درمناطق مختلف این باریکه حمایت خود را از عملیات شهادت‌طلبانه روز جمعه که در یکی از صحن‌های مسجد‌الاقصی روی داد، اعلام و محاصره غزه را نیز محکوم کردند. فلسطینی‌ها همچنین از اقدامات اخیر محمود عباس علیه نوار غزه انتقاد کرده وی را شریک رژیم صهیونیستی در محاصره نوار غزه دانستند. راهپیمایان تصاویر محمود عباس و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نیز به آتش کشیدند.
** شرق ۹۶/۴/۲۵
*  تکذیب ادعای بالگرد آمریکایی
امیر دریادار دوم حسین آزاد، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اخیرا نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز، نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می‌کند.
*  سفر هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق به تهران
یکی از رسانه‌های عراقی اعلام کرد امروز هیئتی بلندپایه از اتحادیه میهنی کردستان عراق در سفری رسمی و چند‌روزه راهی تهران خواهد شد.
این هیئت در رابطه با اوضاع اقلیم کردستان عراق و منطقه و همچنین تقویت روابط دوجانبه کردستان عراق با ایران با مقامات ایرانی گفت‌وگو خواهند کرد.
** ایران ۹۶/۴/۲۵
*  افزایش مبادلات تجاری تهران- هانوی تا ۲ میلیارد دلار
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در دیدار «نووین سون کونگ»، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام با بیان اینکه ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با ویتنام قائل نیست، بر افزایش مبادلات تجاری تهران- هانوی تا سطح ۲ میلیارد دلار در سال تأکید کرد.
*  شورای همکاری خلیج فارس در آستانه فروپاشی
اندیشکده شورای آتلانتیک در امریکا با اشاره به اختلافات اخیر کشورهای عربی با قطر پیش‌بینی کرده است که شورای همکاری خلیج فارس در آستانه فروپاشی قرار دارد. در گزارش این اندیشکده آمده است: محاصره قطر از سوی کشورهای عربی به رهبری عربستان، اگر طولانی شود، احتمالاً به نفع ایران هم از نظر ژئوپلیتیک و هم از نظر اقتصادی خواهد شد.
 این می‌تواند ضربه‌ای به استراتژی ترامپ در ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران موسوم به ناتوی عربی نیز باشد که در خلال سفر به ریاض و تل آویو طرح آن را دنبال کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۲۵
*  درگذشت مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایرانی
مریم میرزاخانی نابغه ایرانی در علم ریاضی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان صبح دیروز در آمریکا دیده از جهان فروبست. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی درگذشت اندوه‏بار مریم میرزاخانی، نابغه نامدار ریاضی ایران و جهان را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
*  برگزاری رژه “پیروزی” موصل با حضور العبادی
رژه نظامی در بغداد، با حضور حیدرالعبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به مناسبت آزادسازی موصل از دست داعش برگزار شد. این رژه با نام “آزادی‌وپیروزی” در میدانی در داخل منطقه الخضراء که تدابیر امنیتی در آنجا برقرار است، برگزار شد.
** وطن امروز ۹۶/۴/۲۵
*  دستور رئیس قوه‌قضائیه برای رسیدگی فوری به پرونده قتل «آتنا»
رئیس قوه‌قضائیه دستور رسیدگی فوری به جنایت اخیر در پارس‌آباد مغان از توابع استان اردبیل را صادر کرد. متن پیام آیت‌الله آملی‌لاریجانی خطاب به رئیس کل دادگستری استان اردبیل به شرح زیر است: با ابراز تأسف و تأثر از وقوع جنایت اخیر در آن استان، لازم است با نظارت دقیق جنابعالی این پرونده با سرعت و خارج از نوبت مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد تا ضمن تسریع در مجازات قانونی مرتکب، موجبات تسلای آلام خانواده داغدار و مردم شریف منطقه نیز فراهم گردد.
*  تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه برگزار شد
ناوگروه نیروی دریایی روسیه پس از حضور ۳ روزه در ایران به عنوان آخرین برنامه خود به انجام تمرین مشترک دریایی به همراه ناوهای ایرانی در دریای خزر پرداخت.
براساس این گزارش،‌ در این تمرین مشترک ناوهای کلاس پیکان نیروی دریایی ارتش کشورمان در کنار ناو روسی به انجام تمرین مشترک پرداختند.
** جوان ۹۶/۴/۲۵
*  هیچ‌گونه توافقی نباید زمینه‌ساز تجزیه سوریه باشد
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به لزوم احترام کشورهای فعال در بحران سوریه به حاکمیت این کشور بر تمام سرزمین خود، تأکید کرد: هیچ‌گونه توافقی نباید مخدوش‌کننده این اصل غیرقابل تغییر یا زمینه‌سازی برای تجزیه سوریه باشد.
*  توصیه‌های آیت‌الله العظمی سیستانی برای مرحله پساداعش
در نخستین خطبه نماز جمعه شیعیان پس از اعلام پیروزی بر داعش در موصل، آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجعیت عالی شیعیان، طرحی ملی برای مرحله پس از آزادسازی موصل ارائه کرد که مبتنی بر پایان دادن به سهم‌بندی‌های طایفه‌ای و سیاسی، مبارزه با فساد و به حاشیه راندن و اصل شایسته‌سالاری و پاکی در دادن مناصب است.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی و خطیب جمعه کربلای معلی گفت: خشونت و تحریک طایفه‌گرایی در رقابت‌های سیاسی برای دستاوردهای بیشتر، نتیجه‌ای جز خونریزی بیشتر و تخریب کشور و افزایش دخالت‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی نخواهد داشت و هیچ طرفی در این میان سود نخواهد کرد بلکه همگی خسران خواهند دید.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۲۵
*  آزادی موصل تحولی غرور آفرین برای ایران محسوب می‌شود
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آزادی موصل را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و توضیح داد: ما از روز اول در برابر پدیده شوم تروریستی ایستادگی کرده و برای کمک به ملت‌های عراق و سوریه جهت شکست تروریست‌ها اعلام موضع کردیم. به همین دلیل آزادی موصل تحولی بسیار مهم و غرور آفرین برای ایران محسوب می‌شود.
*  اعتراف جالب ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.بی.ان گفت که در مقابل دریافت میلیاردها دلار از سعودی‌ها در نشست اخیر ریاض شرکت کرده است. شبکه خبری الجزیره با انتشار این خبر افزود: رئیس جمهوری آمریکا به مقامات سعودی گفته بود در نشست ریاض شرکت نخواهد کرد مگر آن که آنان میلیاردها دلار برای خرید سلاح از آمریکا بپردازند.
** رسالت ۹۶/۴/۲۵
*  تبعیت از ولی فقیه، مبنایی و عقلایی است نه کاریزماتیک
محمد جواد لاریجانی نظریه‌پرداز سیاسی با بیان اینکه در دوره انقلاب برخی علقه کاریزماتیک به امام داشتند، گفت: تبعیت آن روز و امروز ما از ولی فقیه و اعتقاد ما به رهبری مبنایی و عقلایی است نه کاریزماتیک!
*  دوسوم فضای مجازی کشور در اشغال بیگانگان است
عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با بیان اینکه دوسوم فضای مجازی کشور در اشغال بیگانگان است، از شناسایی افزون بر ۸ هزار کانال تلگرامی ضد امنیت کشورخبر داد و گفت که حتی دستور انسداد برخی ازاین کانال‌ها بیش از۴۰ بار به وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی تاکنون فیلتر نشده‌اند.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۲۵
*  طرح نمایندگان برای افزایش کرسی‌های زنان در مجلس
پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فراکسیون زنان مجلس مدتی است تدوین طرحی برای افزایش حضور زنان در مجلس را پیگیری می‌کند،‌ به این شکل که بتوانیم تبعیض مثبتی برای زنان جهت حضور در کسوت نمایندگی مجلس در نظر بگیریم.
*  فن‌آوری‌های نوین عامل پیدایش تهدیدهای جدی است
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع معاونان و فرماندهان فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت و تهدیدات استان گفت: گستردگی نوع و میزان استفاده دشمن از فن‌آوری‌های نوین فراتر از استفاده آن در داخل کشور است و فن‌آوری‌های نوین با وجود ایجاد فرصت‌های بسیار می‌تواند منجر به پیدایش بستر تهدیدات جدی برای امنیت استان و کشور شود.
** آرمان ۹۶/۴/۲۵
*  پرداخت وجوه سپرده‌گذاران کاسپین تا سقف ۲۰ میلیون تومان
معاون‌اول قوه قضائیه گفت: براساس تعهد بانک مرکزی، وجوه سپرده‌گذاران کاسپین تا سقف ۲۰میلیون تومان پرداخت می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای افزود: موسسه کاسپین، مجموعه‌ای از چند تعاونی بود که در این موسسه تجمیع شد. وی گفت: کاسپین متعهد شد مطالبات مردم را به صورتی تامین و پرداخت کند که در این زمینه کوتاهی‌ها و قصوری از طرف برخی افراد منجر به طرح شکایات مردم شده است.
*  استقرار سامانه «اس۳۰۰» ایران در بوشهر
یکی از سامانه‌های دفاعی موشکی «اس-۳۰۰» ایران در بوشهر استقرار یافت.
وبگاه «جینز» در خبری اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند ایران یکی از سامانه‌های دفاع موشکی اس‌۳۰۰ خود را اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی به طور دائمی در بوشهر مستقر کرده است؛ اقدامی که به نحو مطلوبی توانایی تهران را در شناسایی تهدیدات هوایی در شمال خلیج فارس ارتقاء می‌دهد.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۲۵
*  حاجی‌بابایی رئیس کمیته «تعامل با رئیس جمهور» شد
سید علی ادیانی‌راد عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیته «تعامل با رئیس جمهور برای تشکیل کابینه»، گفت: «در این جلسه، حمید رضا حاجی‌بابایی با رای اکثریت اعضای کمیته به عنوان رئیس کمیته و زاهدی و بنده با آرای اکثریت اعضای کمیته به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدیم.»
*  ایران با ناتوی اطلاعاتی مواجه است
حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات دیروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از دشمنان انقلاب جز شر چیزی به ملت ایران نمی‌رسد، گفت: دشمن در حال تلاش است که تقابل با جمهوری اسلامی با استکبار جهانی را به تقابل شیعه و سنی و تقابل قومیت‌ها تبدیل کند. جمهوری اسلامی ایران امروز همزمان با ناتوی فرهنگی و نظامی، با ناتوی اطلاعاتی هم مواجه است.
** آفرینش ۹۶/۴/۲۵
*  برجام نویدبخشِ موفقیت گفت‌وگو در حل پیچیده‌ترین مسائل هسته‌ای است     
دبیرکل سازمان در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد تحقق برجام، ایران را به خاطر پایبندی به این توافق تحسین کرد. گوترش در این بیانیه گفته است: ‘برجام دستاورد بزرگی در حوزه منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و به ما نوید می‌دهد که پیچیده ترین مسائل را در حوزه هسته‌ای می‌توان از راه گفت‌وگو، تفاهم و همکاری حل و فصل کرد. من اطمینان دارم که برجام بهترین راه برای حصول اطمینان از این است که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز باشد.
*  ما ساختمان مرکز تجارت جهانی را منفجر کردیم     
مامور بازنشسته ۷۹ ساله آژانس اطلاعات مرکزی‌ آمریکا پس از آنکه مطلع شد چند هفته بیشتر زنده نخواهد ماند طی اظهاراتی شوکه کننده ادعا کرده است که در انفجار کنترل شده ساختمان شماره هفت مرکز تجارت جهانی به عنوان سومین ساختمانی که در وقایع ۱۱ سپتامبر نابود شد، دست داشته است.
مالکوم هووارد، مامور اسبق سازمان سیا که ۳۶ سال به عنوان عامل این آژانس خدمت کرده ادعا کرده است به دلیل سوابق خود در مهندسی‌عمران و همچنین در حرفه تخریب از سوی این سازمان به خدمت گرفته شده است.
** قدس ۹۶/۴/۲۵
*  توسعه کمی حوزه‌ها باید در بستر کیفی محقق شود
مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌ها باید از حیث کمی رشد پیدا کنند؛ اما اگر کیفیت‌ها را درست نکنیم و ارتقاء ندهیم، توسعه کمی ناسنجیده، می‌تواند به نتایج معکوس منجر شود. آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: البته این کیفیت نیازمند اقتدار در مدیریت است، عمده تمرکز دوستان این است که شاخص‌های کیفی را ارتقاء دهیم و مقوله مشاوره و راهنمایی افراد چه پیش از ورود و چه هنگام تحصیل بسیار مهم است.
*  حمایت از آمران به معروف مانع تسری بی‌تفاوتی در جامعه است
آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین ضمن اظهار تاسف از حوادثی که برای آمران به معروف رخ داده، اظهار داشت: یکی از واجبات الهی که در آیات نورانی قرآن و روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) بسیار مورد تاکید واقع شده، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که نه فقط در متون و منابع دینی، بلکه در قانون اساسی کشور نیز به آن اشاره شده و اصل هشتم قانون اساسی به همین موضوع اختصاص یافته است.
باید از آمران به معروف که در هر لباسی هستند حمایت کرد تا مبادا جام
عه دچار بی‌تفاوتی و کم‌تفاوتی نسبت به گناهان و معاصی و ناهنجاری‌ها شود.
** خراسان ۹۶/۴/۲۵
*  جزئیات جدید توافقات بازرگانی ایران با اتحادیه اوراسیا
خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به توافق‌های اخیر این سازمان با اتحادیه گمرکی اوراسیا گفت: براساس این توافقات چنانچه ایران به کشورهای عضو اوراسیا همچون روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان صادرات کالا داشته باشد، از بخشی از این کالاها سود بازرگانی صفر و یا با تخفیف‌های ۲۰ تا ۸۰ درصد دریافت می‌شود.
*  آخرین وضعیت پرونده تروریست‌های تکفیری از زبان اسماعیلی
اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده تروریست‌های تکفیری گفت: مقرر شده است که پرونده تروریست‌های تکفیری در تهران رسیدگی شود و این پرونده‌ها در حال تجمیع است چه برای افرادی که قبل از حادثه تروریستی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در این موضوع تحت تعقیب قرار گرفتند و چه کسانی که بعد از این حادثه تحت تعقیب قرار گرفتند، دستورات قضایی در ارتباط با آن‌ها صادر شده است.
** اعتماد ۹۶/۴/۲۵
*  تشییع پیکر ۲۰۰ شهید در نقاط مختلف کشور
سردار سیدمحمد باقر‌زاده مسوول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور در شیراز گفت: پیکر پاک ۲۰۰ شهید تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تا روز عرفه تشییع می‌شود. وی ادامه داد: ۳۳ نفر از این شهدا شناسایی شده‌اند.
*  طرح تحریم ایران و روسیه در یک قدمی تصویب
مذاکره‌کنندگان کنگره امریکا اعلام کردند که در روند حل اختلافات درباره طرح متوقف شده در مورد تحریم‌های روسیه و ایران پیشرفت داشته‌اند و ممکن است که این طرح به زودی تصویب شود.
سناتور باب کورکر، رییس‌جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنا و یکی از طراحان طرح تحریم روسیه می‌گوید: من فکر می‌کنم مجلس نمایندگان امریکا بتواند این طرح را تصویب کند.
** شهروند ۹۶/۴/۲۵
*  دیدار رئیسی با تتلو اشتباه بزرگی بود
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رئیسی را ریختن ۵۰‌ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم؛ چون احتمال رأی‌آوری او بیشتر بود. دهقان همچنین دیدار تتلو با رئیسی را کار غلط و حتی بدی دانست که بسیاری از افراد را در انتخابات به تردید انداخت.
*  ترکیه خواستار همکاری ایران برای رساندن کالاهای ترکیه‌ای به دوحه شد
نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه گفت: از ایران می‌خواهیم که برای رسیدن کشتی‌های ترکیه به دوحه از طریق خط «رو رو» که میان سواحل ایران و قطر است با ما همکاری کند. وی افزود: ١٣ تا ١۴روز طول می‌کشد تا کشتی‌های ترکیه‌ از طریق ایران به قطر برسند، این در حالی است که در طول ۶ روز باید برسند.
زیبکچی در ادامه گفت: ترکیه همچنان به قطر کالا می‌فرستد و در رابطه با دلایل دیر رسیدن کشتی‌های ترکیه به قطر با ایران گفت‌وگو خواهد کرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۲۵
*  دولت گزارش سه ماهه اجرای برنامه ششم را به مجلس ارائه کند
محمد خدابخشی رئیس فراکسیون نظارت اجرای برنامه‌های توسعه کشور، خواستار ارائه گزارش دولت از اجرای برنامه ششم شد.
*  عبرت از گذشته؛ توصیه ایران به دولتمردان جدید آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است: دولتمردان جدید آمریکا از گذشته عبرت گرفته و تنها در کنار زبان تکریم و احترام در کنار ملت ایران سخن گویند.
بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات نسنجیده رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران در سفر به پاریس گفت: ظاهرا مشاوران ایشان هنوز بر فضای وهم‌آلود گذشته سیر می‌کنند و آن‌گونه که درآن دوران نیز از واقعیات و بدیهیات ابتدایی بی‌خبر بودند، هم اکنون نیز از تحولات ایران، منطقه و جهان بسیار عقب هستند.
** صبح نو ۹۶/۴/۲۵
*  عارف با رئیس جمهوری دیدار کرد
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و کمیته تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، دیدار و گفت‌وگو کرد.
این دیدار به منظور رایزنی نمایندگان اصلاح طلب مجلس و اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با روحانی درباره کابینه دوازدهم صورت گرفت.
** بهار ۹۶/۴/۲۵
*  ایران در سوریه موشک می‌سازد
نشریه‌ی آمریکایی واشنگتن فری بیکن به نقل از مخالفان سوری گزارش داد که ایران، روسیه و کره شمالی در حال ساخت موشک‌های بالستیک دوربرد جدید در کارخانه تسلیحاتی در غرب سوریه هستند.
*  قانون جلوگیری از درگیری با ایران
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا به قانون اختیارات دفاع ملی برای جلوگیری از درگیری با ایران در آب‌های خلیج فارس رای مثبت دادند.
مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب اصلاحیه قانون اختیارات دفاع ملی از پنتاگون خواستند تا ایجاد کانال‌های ارتباطی با ایران را برای جلوگیری از رویارویی‌های اتفاقی با نیروهای ایران در آب‌های خلیج مورد بررسی قرار دهد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ولنگاری فرهنگی مهمترین عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است
حوزه/ آیت‌الله وافی، ولنگاری فرهنگی را مهمترین عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و بر ضرورت توجه به تربیت دینی دانش آموزان در مدارس تاکید کرد. عضو جامعه مدرسین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه هیچ کسی در این موضوع که مسائل فرهنگی زیربنای تمام مسائل است شک ندارد، اظهار داشت: حتی در کشورهای غیر اسلامی هم نسبت به این موضوع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اذعان و اعتراف دارند. وی با بیان اینکه قرآن کریم نسبت به مسائل فرهنگی تاکید بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: الان در جامعه این موضوع را به خوبی احساس می‌کنیم که مسائل فرهنگی در جامعه آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
عده‌ای می‌خواهند با حاشیه سازی کارنامه درخشان خبرگان را زیر سؤال ببرند
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دستاوردهای مجلس خبرگان رهبری گفت: بیگانگان و کسانی که در کشور همان برنامه‌های بیگانگان را دنبال می‌کنند برخی مسائل را علیه خبرگان مطرح کرده و حاشیه سازی می‌کنند. عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین با بیان این که امروز از وجود رهبری آگاه، بصیر، جامع، هوشیار و متفکر برخوردارهستیم، اظهار داشت: روز به روز و هرچه از عمر حرکت تاریخی خبرگان می‌گذرد ما شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب جلوه‌های دیگری از شخصیت خود را نشان می‌دهند.
هلاکت ۳ تروریست در مرزهای سراوان
 باشگاه خبرنگاران/ روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: عصر دیروز یک تیم تروریستی از داخل خاک کشور پاکستان، با سلاح‌های منحنی زن و سبک به مرزهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه سراوان شلیک کردند. بر پایه این گزارش با اقدام متقابل رزمندگان اسلام یک تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و دو تن دیگر زخمی شدند و مابقی تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند. در این اقدام تروریستی دو تن از کارگران بومی به شهادت رسیدند.
انگلیس برای تضمین اجرای برجام تلاش می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه انگلیس به مناسبت دومین سالروز برجام در بیانیه‌ای تصریح کرد: انگلیس همراه با جامعه جهانی به تلاش ادامه خواهد داد تا اجرای موفقیت آمیز برجام و منافع حاصل از آن در راستای ارتقای امنیت جهانی در کنار منافع ملموس برای ایرانیان تضمین شود. بوریس جانسون گفت: انگلیس به همراه سایر اعضای جامعه جهانی به تلاش ادامه خواهد داد تا تضمین کند اجرای توافق به موفقیت منجر خواهد شد و دستاوردهای واقعی برای امنیت جهانی و منع گسترش هسته‌ای در کنار منافع ملموس برای ایرانیان خواهد داشت.
دخالت آمریکا در انتخابات ۴۷ کشور دنیا
صداوسیما/ سی.ان.ان، اعلام کرد دولت آمریکا در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۴۶ تاکنون در ۸۱ انتخابات در ۴۷ کشور دنیا دخالت کرده است. داو لوین، استاد دانشگاه کارنگی ملون دراین باره گفت: دو سوم از موارد دخالت آمریکا در انتخابات دیگر کشورها پنهانی و یک سوم از این موارد هم آشکارا بوده است. وی برای نمونه به دخالت آمریکا در انتخابات ایتالیا در سال ۱۹۴۸ اشاره کرد و گفت: « آمریکا نگران بود حزب کمونیست در انتخابات برنده شود و لذا هر آنچه در توان داشت به کار گرفت تا از برنده شدن این حزب جلوگیری کند.
ترامپ درپی توافقی برای ابدی کردن محدودیت‌های غنی‌سازی ایران است
فارس/ نشریه ویکلی استاندارد نوشت: دولت ترامپ در پی دائمی کردن محدودیت غنی‌سازی در ایران است.در ابتدای این گزارش عنوان شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که توافق هسته‌ای با وجود رفع تحریم‌ها، اهرم چندانی برای ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است. به همین جهت «بحث در مورد انجام مذاکره‌ برای توافقی جدید با ایران، در دولت آغاز شده است.»
۱۷۷۰ نفر شمار قربانیان وبا در یمن
ایرنا/ سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین آمار خود از قربانیان وبا در یمن اعلام کرد که تاکنون یک هزار و ۷۷۰ یمنی بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان باختند. سازمان بهداشت جهانی همچنین در گزارش خود افزوده است: شمار مبتلایان به وبا در ۱۱ استان یمن به ۳۳۸ هزار و ۹۶۹ نفر رسیده است.
اسارت چهار صهیونیست از سوی حماس
ایرنا/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار به اسارت چهار اسرائیلی از جمله دو نظامی، در دست جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعتراف کرد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که نتانیاهو اعتراف کرد که دو اسرائیلی با نام‌های «ابراهیم منگستو» و «هشام السید» در دست جنبش حماس اسیر هستند. وی افزود: این دو اسرائیلی از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کرده و به نوار غزه رسیدند و توسط حماس اسیر شدند.
ایران در عراق پیروز و آمریکا بازنده شد
فارس/ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اذعان به اینکه دولت صدام – دیکتاتور معدوم عراق – از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران در جنگ تحمیلی استفاده کرده بود، نوشت: «بعد از حمله آمریکا به عراق در ۱۴ سال پیش، که نزدیک به ۱ هزار میلیارد دلار هزینه برداشته و ۴۵۰۰ نیروی آمریکایی نیز جان خود را از دست دادند. ایران در عراق پیروز و آمریکا بازنده شد.»
ایران نفوذ چشمگیری در منطقه دارد
فارس/ رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفته که ایران نفوذ «چشمگیری» در منطقه دارد. ژنرال «جوزف ووتل»، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا نگرانی مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اسرائیل درباره ایران به بیشتر میان آنها منجر شده گفت: «من فکر می‌کنم همکاری‌های که مطمئناً برای این موضوع فرصت وجود دارد و فکر می‌کنم که این سوالی است که بهتر است که اسرائیل یا سایر کشورهای (مورد اشاره شما) به آن پاسخ بدهند، اما مطمئنا ما از آن حمایت می‌کنیم.»
با وجود آمریکا در منطقه خطر بازگشت داعش با عناوین جدید وجود دارد
تسنیم/ دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء می‌گوید نیروهای مسلح عراق توانایی ایجاد امنیت کامل کشور و پایان دادن به تروریسم را داشته و نیازی به مستشاران خرابکار آمریکایی ندارند.شیخ اکرم ‌الکعبی، تأکید می‌کند که آمریکا به‌دنبال به وجود آوردن گروهی همانند «دموکرات‌های سوریه» در عراق است، گروهی که به‌گفته دبیرکل مقاومت اسلامی نَُجَباء، قربانی نقشه‌های آمریکا در سوریه است. وی تصریح می‌کند که با وجود آمریکا در منطقه، خطر بازگشت داعش با عناوین جدید وجود دارد.
حکومت آل سعود  در معرض فروپاشی است
تسنیم/ مرکز مطالعات راهبردی «بگین سادات» در رژیم صهیونیستی هشدار داد، سیاست‌های به دور از حکمت برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و نتایج حاصل از بحران روابط با قطر، موجب فروپاشی نظام حاکم در عربستان سعودی خواهد شد. مرکز بگین وابسته به دانشگاه «بار ایلان» در تحقیقی که به تازگی انجام داده است، تاکید کرد، بحران کنونی بین عرب‌ها زنگ هشداری نسبت به نفوذ ایران بر تعداد بیشتری از پایتخت‌های عربی است. بر اساس این تحقیق، بحرین نامزد کنونی ملحق شدن به فهرست کشورهای تحت تسلط ایران پس از عراق، سوریه، لبنان و یمن است. خبر دیگر از عربستان حاکی است نظامیان رژیم سعودی به ساکنان محلات مختلف منطقه العوامیه حمله کردند. در این حملات سه نفر شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.
۲۵۰ داعشی پنهان در تونل‌های موصل به دام افتادند
ایرنا/ فرماندهی ستاد مشترک عملیات عراق اعلام کرد که ۲۵۰ تن از عناصر داعش را که در تونل هایی در موصل مخفی شده بودند، دستگیر کردند. فرماندهی ستاد مشترک عملیات عراق افزود: شماری از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش نیز در این تونل‌ها حضور داشتند. تروریست‌ها پس از آزادی موصل و از ترس نیروهای عراقی در این تونل‌ها مخفی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *