خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۲۴

  • آیت‌الله سبحانی: مراسم حج با رعایت اصول اساسی تشیـع همراه باشد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره): در ارائه خدمات مواظب آبروی نیازمندان باشید
  • آیت‌الله مصباح یزدی: دشمن در حال کاشتن تخم نفاق است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: هدف اول و آخر دولت  و وزرای کابینه دوازدهم تولید و اشتغال باشد
  • آیت‌الله اعرافی: سند جامع اخلاقی در حوزه تدوین شود
  • وزیر امور خارجه: آمریکا در عمل به روح برجام شکست خورده است

** جام جم ۹۶/۴/۲۴
*  نامه ۲۰ نماینده مجلس درباره دانشگاه پیام نور
۲۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی کم و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.
*  توضیحات دادسرای تهران درباره بازداشت بقایی
دادسرای تهران اطلاعیه‌ای در خصوص بازداشت حمید بقایی صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: پس از حضور متهم در شعبه بازپرسی و تفهیم و اخذ دفاعیات از وی و بررسی محتویات پرونده، مشارالیه پس از صدور قرار تامین قانونی توسط بازپرس پرونده به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.
** همشهری ۹۶/۴/۲۴
*  تولید آب سنگین را متوقف نمی‌کنیم
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته است: ما نمی‌توانیم به صنعت آب سنگین فقط به لحاظ تجاری نگاه کنیم و اگر کسی هم آن را از ما نخرد، ما تولید آب سنگین را تعطیل نمی‌کنیم.
کمالوندی با بیان اینکه برای تولید آب سنگین محدودیتی برای خود قائل نیستیم گفت: اگر کسی نگران این مسئله است می‌تواند بیاید وآن را بخرد.
** کیهان ۹۶/۴/۲۴
*  رئیس‌دفتر رهبر‌معظم‌انقلاب از آیت‌الله‌ معصومی عیادت‌ کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، دیروز با حضور در منزل آیت‌الله معصومی در مشهد از نماینده پیشین ادوار مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی که توسط آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همراهی می‌شد در این دیدار در جریان آخرین روند درمانی آیت‌الله معصومی قرار گرفت.
*  هدف اول و آخر دولت و وزرای کابینه دوازدهم تولید و اشتغال باشد
امام‌ جمعه قم در آستانه مراسم تحلیف و تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوازدهم، تاکید کرد: هدف اول و آخر دولت و وزرا تولید و اشتغال باشد و انتخاب وزرا با توجه به این مسئله صورت بگیرد. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: وزرا باید واجد شاخصه‌هایی همچون انقلابیگری و روحیه جهادی و دغدغه‌مند نسبت به محرومین جامعه باشند. وی اظهار داشت: اگر وزرای انتخابی معتقد به اسلام و انقلاب باشند، توفیق آنها در اجرای اقتصاد مقاومتی و درون‌زا افزون خواهد بود و به همان اندازه نیز در نظارت به مجموعه تحت مدیریت‌شان جدی و موفق خواهند بود. عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت پرهیز از معیارهای حزبی، جناحی و گروهی در تعیین کابینه تاکید کرد.
** شرق ۹۶/۴/۲۴
*  امضای ١٠ میلیارد دلار قرارداد نفتی در ١٠ ماه‌آینده
امیر حسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت تأکید کرد: ایران در ۱۰ تا ۱۱ ماه آینده، قراردادهای جدیدی به ارزش هشت تا ۱۰‌ میلیارد دلار در زمینه انرژی امضا خواهد کرد. خبر امضای قراردادهای جدید را در چند هفته آتی خواهید شنید.
*  نامه ١٣٢ تشکل دانشجویی به رئیس‌جمهوری
١٣٢ تشکل دانشجویی سراسر کشور در نامه‌ای به حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی خواستار انتصاب و انتخاب چهره‌هایی جسور و کارآمد در وزارتخانه‌های علوم، آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان شدند و انتظاراتشان را از دولت دوازدهم برای بهترشدن و پیشرفت دانشگاه‌ها اعلام کردند.
** ایران ۹۶/۴/۲۴
*  روحانی روز ملی فرانسه را تبریک گفت
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه، فرا رسیدن ۱۴ ژوئیه، روز ملی این کشور را به وی، دولت و مردم فرانسه تبریک گفت. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ابراز امیدواری کرد: با تشریک مساعی و همکاری نزدیک مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و دیدگاه‌های مشترک، شاهد ارتقا و تحکیم روابط دیرینه دو کشور در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.
*  ناکامی عربستان در صدور بیانیه ضدایرانی
چهل و چهارمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با شعار «جوانان، صلح و توسعه در جهان به هم پیوسته» در ابیجان، مرکز ساحل عاج برگزار شد و به دلیل اختلاف اعضا نتوانست بیانیه پایانی را صادر کند.
عربستان عین متن بیانیه ریاض (بیانیه ضد ایرانی تعدادی از کشورهای عربی با حضور رئیس جمهوری امریکا) را برای تصویب به اجلاس پیشنهاد داده بود که با مخالفت کشورمان و برخی کشورهای دیگر نتوانست متن مذکور را به عنوان قطعنامه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به تصویب برساند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۲۴
*  مرکز پژوهش‌های مجلس و هیات اقتصادی کمیسیون اروپا بر همکاری و تعامل دو جانبه تاکید کردند
هیات اقتصادی کمیسیون اروپا با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان این مرکز دیدار و گفت‌و‌گو کردند. در این نشست که در چارچوب گفت وگوی‌های اقتصاد کلان اتحادیه اروپایی و ایران برگزار شد، موضوعات مرتبط با بودجه، مالیه عمومی، اقتصاد کلان و بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
** وطن امروز ۹۶/۴/۲۴
*  نمی‌توانیم نسبت به نیازهای مردم بی‌تفاوت باشیم
سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی آب‌های غرب کشور تأکید کرد: سپاه از متن مردم و انقلاب برخاسته است، از این رو هیچ‌گاه نمی‌تواند نسبت به نیازهای انقلاب و مردم بی‌تفاوت باشد. فرمانده کل سپاه پاسداران حضور در عرصه سازندگی، کمک به محرومیت‌زدایی و بسترآفرینی برای اشتغال و رونق‌بخشی به زندگی مردم را یکی از نیازهای مهم امروز برشمرد و تصریح کرد: هرچه دولت در این زمینه بسترها را فراهم کند، آمادگی داریم با نگاه جهادی و عمل انقلابی با کمک خود مردم و نقش‌دهی به بخش‌های خصوصی و توانمندی‌های بومی و ایرانی به ایفای نقش بپردازیم.
** جوان ۹۶/۴/۲۴
*  ضعیفان بیماربه جای مقاومت، دنبال سازش هستند
آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه امریکا روز به روز بر جنایاتش می‌افزاید، تصریح کرد: آنچه مایه تعجب است این است که برخی ضعیفان بیمار دل می‌گویند امریکا قوی است و ایران قدرت مقابله ندارد و دست از مقاومت بردارد و سازش و مذاکره کند. اینها وعده‌های قطعی قرآن را یا ندیده‌اند یا به آن باور ندارند. در حالی که پیروزی دست خداست.
وی با بیان اینکه قلوب آزادگان و مستضعفان جهان با ایران است گفت: اگر امریکا دست از پا خطا و عزم ایران کند، مرکزی سالم برای امریکا در جهان باقی نخواهد ماند. امریکا می‌پندارد با فشار اقتصادی بر مردم ایران می‌تواند مردم را خسته و مقابل نظام قرار دهد. غافل از اینکه مردم ایران ۳۶ سال است مقاومت کردند و خسته نشدند و هر نوع فشاری را تحمل می‌کنند.
*  از آیت‌الله جنتی، «عمار انقلاب» تجلیل شد
همزمان با سالگرد تشکیل نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری و در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان، از آیت‌الله احمد جنتی با حضور جمعی از علما و مسئولان استان قم تقدیر و تجلیل شد.
در این برنامه که به پاس بیش از ۵۰ سال مجاهدت آیت‌الله جنتی و همراهی همیشگی وی با حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و حضور دائم در سنگر دفاع از انقلاب در مصلای قدس قم برگزار شد، جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزوی و مسئولان شهری و استانی حضور داشتند.
*  پاسخ یاوه‌گویی‌های مقامات امریکایی را در میدان‌های عمل می‌دهیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه پاسخ یاوه‌گویی‌های مقامات امریکایی را در میدان‌های عمل می‌دهیم، گفت: در مورد تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران، برنامه‌هایی داریم که خسارت آن برای امریکا از فراوانی زیادی برخوردار است. سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به سخنان مقامات امریکایی، اظهار داشت: آنها به شکل کودکانه‌ای هر از چند گاهی آرزوهای خود را در مورد ایران تکرار می‌کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۲۴
*  حنای تحریم‌ها‌ی آمریکا دیگر رنگی ندارد
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران دیگر حنای آمریکایی‌ها‌ رنگی ندارد، تصریح کرد: قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه‌گذاری‌ها‌ی جدید بوده که اگر کمک شود که این روند براساس قانون و درنظر‌گرفتن دغدغه‌ها‌ پیش برود، بستری برای حضور مابقی سرمایه‌گذاران در ایران می‌شود.
** رسالت ۹۶/۴/۲۴
*  مراسم حج با رعایت اصول اساسی تشیع همراه باشد
آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، با تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن مراسم حج گفت: مراسم حج باید با رعایت مسائل معنوی و اصول اساسی تشیع همراه باشد.وی خواستار توجه به عمق بخشیدن به معارف اسلامی در حوزه‌های علمیه شد و بیان داشت: باید بنیه‌های دانش را در حوزه علمیه تقویت کرده و رشته‌های تخصصی را در این حوزه راه‌اندازی کرد و این امور باید همراه با تهذیب و اخلاق اسلامی باشد.
*  سند جامع اخلاقی در حوزه تدوین شود
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نیازمند تدوین یک سند جامع اخلاقی در حوزه هستیم. آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از بنیاد علمی فرهنگی هاد با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم اظهار کرد: این حوزه مبدأ تحولات عظیم در منطقه و جهان شد، حساسیت‌ها روی حوزه علمیه قم افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته شاهد توسعه کمی و کیفی حوزه علمیه بودیم و افکار و فرهنگ‌های مختلف وارد حوزه شد، گسترش و توسعه حوزه عرصه اخلاق و معنویت را در معرض آسیب قرار داده است و باید در زمینه معنویت و اخلاق بیشتر هوشیار و مراقب باشیم.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۲۴
*  مشکل کشور تولید و اشتغال است
وزیر کشور گفت: مشکل کشور موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال است.
عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری لرستان، اظهار کرد: اولویت دولت در ۴ سال پیش رو تولید، اشتغال، وحدت و همدلی در کشور خواهد بود و در عرصه سیاست داخلی باید روی وحدت و همدلی تاکید داشته باشیم تا انسجام ملی موجب شود اقتدار ملی ما افزایش یابد.
*  نسخه تازۀ دمکرات‌ها برای تحریم روسیه و ایران
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند نسخه‌ای جدید از طرح تحریم‌های روسیه و ایران را ارائه کنند تا بدین وسیله، به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشان دهند که خواهان حفظ موضع قدرتمند و قاطع وی در برابر مسکو هستند.
یکی از دستیاران دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «این طرح، دقیقا مشابه با طرحی است که سنا آن را تصویب کرد».
** آرمان ۹۶/۴/۲۴
*  آمریکا در عمل به روح برجام شکست خورده است
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با برجام تصریح کرد: توافق هسته‌ای، یک توافق چند جانبه است که در نتیجه سال‌ها مذاکره و همچنین فشار و البته شکست در دستیابی به نتیجه دلخواه از سوی کسانی که اعمال‌کننده آن فشارها بر مردم ایران بودند، حاصل شده است. این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: متاسفانه آمریکا ضمن اینکه حداقل ماندگاری را در این توافق داشته است ولی با اجازه ندادن به ایران در بهره‌بردن از منافع کامل این توافق در عمل نمودن به روح این توافق شکست خورده است.
*  اجازه تقویت مواضع ایران در سوریه را نمی‌دهیم
وزیر جنگ رژیم صهیونستی در مصاحبه با یک روزنامه و در اظهاراتی ضد ایرانی عنوان کرد: اجازه تقویت مواضع ایران در سوریه را نمی‌دهیم.
لیبرمن با نادیده گرفتن نقش ایران و حزب‌ا… در مبارزه با گروه تروریستی داعش و در اظهاراتی ضد ایرانی عنوان کرد: ما یقین داریم سیاست خارجی ایران بر اساس نابودی اسرائیل بوده و اقدامات این کشور در یمن، لبنان و سوریه فقط در راستای اقدامات ضداسرائیلی تهران است.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۲۴
*  اگر برنامه ششم اجرا نشود، مجلس از رئیس جمهور سوال خواهد کرد
احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوی رئیس جمهور تصریح کرد: اگر رئیس جمهور برنامه ششم را اجرا نکند مجلس از او سوال خواهد کرد، چرا که برنامه ششم برای نمایندگان بسیار مهم است و متعلق به همین مجلس است.
*  ابطال آرای منتخبان شورای شهر در برخی شهرها
فرهاد تجری، سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به آخرین نتایج بررسی شکایات واصله به این هیات پیرامون انتخابات شوراها گفت: «صحت انتخابات شوراها در شهر کرمان در این هیات مورد بررسی قرار گرفت.»
وی افزود: «آرای برخی از منتخبان در بعضی شهرها نیز به دلیل اینکه فاقد کارت پایان خدمت بودند ابطال شد.»
** آفرینش ۹۶/۴/۲۴
*  فروش هواپیما به ایران را یکجانبه متوقف کنید
عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در دومین سالگرد برجام گفت: فروش هواپیما به ایران را یکجانبه متوقف کنید؛ ایران برای آسیب زدن به منافع ما جسورتر شده است.
«پیتر رسکام» مدعی شد: کنگره آمریکا در همین ماه جولای باید مصوبه تحریم‌ های جامعی را برای ترامپ ارسال کند و ایران را به دلیل اقدامات بی ثبات‌ کننده‌، حمایت از تروریسم،‌ نقض حقوق بشر و آزمایش‌های غیرقانونی موشکی‌ اش هدف قرار دهد.
*  ایران حکومتی سرکش است
رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی علیه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش گفت: ما با حکومت‌های سرکش همچون ایران، سوریه و کره شمالی روبرو هستیم.
دونالد ترامپ، مدعی شد: کره شمالی، ایران و سوریه دولت‌هایی سرکش هستند. ما با تهدیدهای جدیدی از سوی این حکومت‌ها مواجهیم. وضعیت جهان به سمتی رفته است که گروه‌های تروریستی از حمایت برخی دولت‌ها و کشورها برخوردار هستند.
** قدس ۹۶/۴/۲۴
*  کانال‌هایی برای ارتباط با دولت ایران داریم
«هیثر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری پنجشنبه‌شب ضمن رد گفت وگوی «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با همتای ایرانی خود، «محمد جواد ظریف» گفت: «فکر نمی‌کنم او صحبتی کرده باشد اما مطمئنا کانال‌های دیپلماتیک مختلفی داریم، یعنی خطوط ارتباطی که می‌توانیم از آنها برای ارتباط با دولت ایران استفاده کنیم.»
** خراسان ۹۶/۴/۲۴
*  تاکید ایران و ترکیه بر توسعه روابط و همکاری‌های حوزه انتظامی و پلیس
طاهریان‌فرد، سفیر ایران در ترکیه در دیدار با سلامی التین‌اوک، مدیرکل پلیس ترکیه ضمن تاکید بر توسعه روابط و همکاری‌های حوزه انتظامی و پلیس میان دو کشور در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر تبادل نظر کرد.
*  اوپک، به دنبال ضابطه مند کردن افزایش تولید نفت ایران
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، ضمن درخواست «ترمیم ضابطه‌مند» تولید نفت ایران، لیبی و نیجریه گفت: «ما تمایل داریم شاهد یک ترمیم ضابطه‌مند باشیم که اختلال چندانی در روند برقراری توازن مجدد در بازار ایجاد نکند.» بارکیندو در ادامه گفت: «اوپک درک می‌کند که لیبی، نیجریه و ایران با «چالش‌های شدیدی» مواجه بوده‌اند و از افزایش تولید آنها استقبال می‌کند. ما خوشحالیم که شاهد رشد سریع تولید نفت این کشورها هستیم.»
** اعتماد ۹۶/۴/۲۴
*  ترامپ احتمالا پایبندی ایران به برجام را تایید می‌کند
مقامات دولت ترامپ، گفته‌اند که واشنگتن به احتمال بسیار قوی باز هم تایید خواهد کرد که ایران به برجام، توافقی که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما حاصل شد، پایبند است.
دولت ترامپ موظف است هر ۹۰ روز یک بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار دهد و مقامات امریکایی می‌گویند که انتظار می‌رود رییس‌جمهور بار دیگر این کار را انجام دهد. هرچند غیرقابل پیش‌بینی است و می‌تواند نظر خود را در لحظه آخر تغییر دهد.
** شهروند ۹۶/۴/۲۴
*  خداحافظی با گاز ترکمنستان
ایران از گاز ترکمنستان بی‌نیاز شد. بهره‌برداری از میادین گازی خانگیران و گنبدلی که در نزدیکی مرزهای ایران و ترکمنستان واقع شده است، کمبود گاز ناشی از اقدام ترکمنستان را در این استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور جبران می‌کند.
از زمستان سال گذشته و با توجه به قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران، تولید گاز از میدان‌های این منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۲۴
*  رئیس جمهور از هیچ شخصی شکایت نکرده است
حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، در پاسخ به این پرسش که آیا شکایت از ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و برخی رسانه‌ها به خاطر تخلفات انتخاباتی از سوی شخص رئیس جمهور بوده است، گفت: آقای رئیس جمهوری از کسی شکایت نکرده‌اند. ما در جهت رسیدگی عادلانه و فراگیر به تخلفات انتخاباتی، شکایاتی از جاهایی که تخلف و جرم آشکار انجام داده بودند تقدیم قوه قضائیه کردیم که حتما هم رسیدگی خواهند کرد.
*  دیدار سفیر ایران با مقامات قطری
بر اساس اعلام سفارت ایران در قطر، در دیدار «شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر با محمد علی سبحانی سفیر کشورمان در دوحه، طرفین در مورد گسترش روابط دو جانبه و دیگر موضوعات منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
سفیر کشورمان همچنین در ملاقات با حسن الحمادی دبیر کل وزارت خارجه قطر آخرین روند تحولات بحران قطر و موضوعات مشترک مورد علاقه طرفین را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.
** صبح نو ۹۶/۴/۲۴
*  مقابله سپاه قدس با داعش در تاریخ منطقه ماندگار شد
آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پروژه شهدای مدافع حرم گفت: آزادسازی موصل از دست داعش حادثه بسیار بزرگی است که با همت ملت و ارتش عراق بر اساس فتوای آیت‌الله سیستانی رقم خورد و کمک‌هایی که جمهوری اسلامی از لحظه نخست این حادثه داشت، کار ماندگاری در منطقه است. وی افزود: این نیروی قدس بود که به کمک مردم سوریه و عراق رفت و این افتخار در تاریخ ماند.
*  هشدار ایران نسبت به استفاده سیاسی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
علیرضا جهانگیری، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در لاهه، نسبت به سوء استفاده سیاسی برخی کشورها از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هشدار داد و نشست فوق‌العاده شورای اجرایی این سازمان، طی هفته‌ گذشته را اقدامی تبعیض‌آمیز و بر اساس استانداردهای دو گانه علیه سوریه ارزیابی کرد.
** بهار ۹۶/۴/۲۴
*  ۱۴ مرداد؛ تحلیف رئیس جمهور
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم روز شنبه چهاردهم مردادماه از ساعت هفده تا بیست در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
به گفته وی، عمده مهمانان خارجی مراسم تحلیف حسن روحانی ظهر شنبه به ایران می‌آیند.
*  بررسی قرارداد توتال در هیات عالی نظارت بر نفت
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی قرارداد توتال در هیات عالی نظارت بر نفت خبر داد. غلامرضا تاجگردون در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: جلسه هیات عالی نظارت بر نفت و مواد هیدروگربوری برگزار شد. در این جلسه موضوع بررسی قراردادهای نفتی من جمله قرارداد با توتال آغاز شد. این موضوع یکی از وظایف هیات است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنت
در ارائه خدمات مواظب آبروی نیازمندان باشید
حوزه/ آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار با مهندس پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان و رفع مشکلات آنها از جمله مسائلی است که در اسلام تاکید شده، گفتند: زمانی که کمیته‌امداد تأسیس شد، فعالیت آن خیلی محدود بود، ولی الان شاهد پیشرفت، توسعه و خدمات‌ دهی بهتر آن هستیم و این جای بسیار خوشحالی دارد. این مرجع‌تقلید درادامه افزودند: باید افرادی که واقعا نیازمند هستند شناسایی شوند و اموالی را در اختیار آنها قرارداد. مسئله بعدی تکریم‌و احترام به افراد تحت‌پوشش‌کمیته است؛ کمیته‌امداد، امداد است و باید طوری عمل کند که باعث‌ خدشه‌دار شدن آبروی آنها نشود.
دشمن در حال کاشتن تخم نفاق است
حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی گفت: جایی که مصالح اسلام در خطر است، نباید اختلافات مذهبی مطرح شود؛ همان گونه که دشمن نیز در حال کاشتن تخم نفاق است؛ لذا ابتدا باید اصل اسلام حفظ شود تا فرصت برای سخن در زمینه‌های دیگر مذهب فراهم شود. ایشان با اشاره به این که عمده مسلمانان خواهان سربلندی و پیروزی اسلام هستند و البته همیشه منافقانی هم وجود دارند، ادامه داد: همیشه افرادی هستند که برای حفظ قدرت و سلطنت خود ، عالما و عامدا به ضرر اسلام کار می‌کنند و در واقع اسلام و کفر برای آنها مساوی است؛ اما توده مسلمانان دنیا چنین نیستند و خواهان اسلام هستند.
موگرینی: تهران به توافق هسته‌ای پایبند است
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دومین سالگرد توافق هسته‌ای ایران طی‌ بیانیه‌ای اعلام کرد همه طرف‌های برجام باید به تعهدات خود پایبند بمانند. موگرینی افزود: این توافق دستاوردی تاریخی برای امنیت منطقه و همه جهان بود، موفقیتی برای دیپلماسی چند جانبه‌ای که نشان داد می‌تواند کارساز باشد و نتیجه بخش شود. هجده ماه بعد از اجرایی شدن، توافق از سوی همه طرف ها با موفقیت در حال اجراست، از جمله ایران که شش گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی تهران به برجام را تایید می‌کند. در کمیسیون مشترک برجام که هماهنگی آن تحت نظر من است، ما اجرای کامل توافق از سوی همه طرف‌ها را با دقت زیر نظر داریم.
کشته شدن سرکرده داعش در افغانستان
باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ابوسعید – سرکرده جدید گروه تروریستی داعش در افغانستان – طی حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی کشته شده است. سرکرده داعش در افغانستان اوایل هفته جاری در حملات هوایی به ولایت کنر کشته شده است.
بخش‌های کلیدی برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران در کره شمالی قرار دارد
باشگاه خبرنگاران/ جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی مضحک مدعی شد که بخش‌های کلیدی برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران در کره شمالی قرار دارد.در ژانویه ۲۰۱۶، پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شد که بر این اساس، بخشی از تحریم‌ها بر ضد این کشور از جمله دسترسی به اموال مسدود شده، منع خرید هواپیماهای مسافری و منع فروش نفت و زغال سنگ برداشته شد.
۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند
باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال سهمیه زائران ایرانی برای حج تمتع با ۳۵ درصد افزایش به ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. حمید محمدی، در ادامه اظهار کرد: حج امسال با توجه به فضای سیاسی بین ایران و عربستان و قطع ارتباط سیاسی آنها از شرایط ویژه و خاصی برخوردار است. محمدی گفت: حتی به دنبال فضای منفی که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفت، با بررسی مجدد ابعاد موضوع، همچنان نظر مراجع تصمیم‌گیری بر برگزاری حج می‌باشد.
افزایش کسری بودجه آمریکا
صداوسیما/ کاخ سفید اعلام کرد؛ کاهش درآمدهای مالیاتی باعث افزایش کسری بودجه سال جاری به ۷۰۲ میلیارد دلار خواهد شد، که ۹۹ میلیارد دلار نسبت به برآوردهای دو ماه پیش افزایش داشته است. طبق گزارش منتشر شده از سوی دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، کسری بودجه سال ۲۰۱۸ که از اول اکتبر شروع می‌شود با افزایش ۱۴۹ میلیارد دلاری به ۵۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید. در این شرایط قانون گذاران آمریکایی بر روی لایحه‌های بودجه‌ای کار می‌کنند که با اضافه کردن آنها به پیشنهاد پنتاگون ترامپ این رقم حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. سال گذشته کسری بودجه ۵۸۵ میلیارد دلار ثبت شد.
دی میستورا: انتقال تروریست‌ها به سوریه متوقف شود
صداوسیما/ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه خواهان جلوگیری از انتقال تروریست‌های بیگانه به سوریه شد. دی میستورا همچنین ادامه داد: تمایل داریم تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه‌های مربوط به پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها، به طور کامل اجرا شود.
کمیته امداد به دنبال ارتباط قوی تر با حوزه است
حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: کمیته امداد به دنبال ارتباط بیشتر و قویتر با حوزه علمیه و ارائه طرح مدد کاری اسلامی با استفاده از ظرفیت طلاب و توسعه این فعالیت در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد است. پرویز فتاح در ادامه با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کمیته امداد، احیاء و ترویج فرهنگ اسلام ناب در بین خانواده‌های تحت پوشش است گفت: این کمیته، توانسته خدمات خوبی در عرصه فرهنگی انجام دهد.
تکریم روحانیون پیشکسوت از امور مهم حوزه است
حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، تکریم روحانیون پیشکسوت را از امور مهم حوزه خواند و گفت: مرکز خدمات حوزه نیازهای ضروری را بررسی و اولویت بندی کند و هرگونه نوآوری و تغییر با نگاه به فلسفه وجودی این مرکز انجام شود. حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، درادامه گفت: مرکز خدمات یکی از هدیه‌های مبارک انقلاب است که توانسته بخشی از دغدغه‌های طلاب و روحانیون را برطرف سازد.
همه پرسی استقلال کردها غیرقانونی است
مهر/ سفیر بغداد در ایران با بیان اینکه استقلال اقلیم کردستان عراق غیر ممکن است اظهار داشت: حضور آمریکا در عراق موقت است و هیچ کشوری پایگاه نظامی ثابت در این کشور نخواهد داشت.وی درباره اختلافات داخلی در عراق و منطقه و تاثیر آن بر خواسته کردها مبنی بر استقلال کردستان عراق و موضع دولت عراق در این باره گفت: استقلال کردها غیر ممکن است و پذیرش این مسئله و موافقت با آن به مثابه نقض قانون اساسی و تصمیم ملت عراق است. اگر کشور کردی متولد شود، مرده به دنیا خواهد آمد.
بنیاد برکت ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان می‌سازد
مهر/ مدیرعامل بنیاد برکت گفت: برای ایجاد سرپناه برای محرومان و نیازمندان ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای محرومان احداث می‌شود. عارف نوروزی افزود: مهمترین محور فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی است و در این راستا فعالیت‌های اقتصادی که در تامین نیازهای روزمره مردم نقش دارد با مشارکت مردم و سرمایه گذاری بنیاد انجام می‌شود تا به اقتصاد ملی کمک شود.
قانون «لزوم نظارت آمریکا بر برنامه موشکی ایران» تمدید شد
مهر/ مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه «قانون مجوز دفاع ملی» را با مبلغی بالغ بر ۶۹۶.۵ میلیارد دلار به تصویب رساند. یکی از ضمائم این لایحه، اصلاحیه‌ای بر «قانون ۳۰۷۸ مجلس نمایندگان» موسوم به «قانون لزوم نظارت بر فعالیت موشک بالستیک ایران» است تمدید شده است دراین قانون همچنین بر محدودیتهای مقرر بر هرگونه پرتاب یا آزمایش موشک بالستیک توسط ایران تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *