اتحاد و پرهیز از تفرقه به نفع همه کشورهای اسلامی است

حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی، «تفرقه و اختلاف» را مهم‌ترین مشکل و جراحتی بزرگ بر پیکره دنیای اسلام خواندند و با اشاره به نقش دشمنان اسلام در برافروختن آتش اختلافات، گفتند: اتحاد و پرهیز از تفرقه به نفع همه کشورهای اسلامی است و باید با همدلی حول مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول دنیای اسلام، از کم‌رنگ یا فراموش شدن آن جلوگیری کرد.

حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای به استفاده دشمنان از بهانه‌های قومی، مذهبی و سرزمینی برای ایجاد اختلاف اشاره کردند و افزودند: حمایت یک سناتور آمریکایی از جامعه اهل‌سنت در مقابل جامعه شیعه، درحالی که آن‌ها با اصل اسلام و کشورهای اسلامی دشمن هستند، چیزی جز توطئه و خباثت نیست و این موضوع جای مراقبت و نگرانی شدید دارد اما متأسفانه مسئولان دولت‌های اسلامی از این دشمنی‌ها غفلت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به وجود درگیری‌های خون‌بار در مناطق مختلف دنیای اسلام همچون یمن، سوریه، عراق و شمال آفریقا، تأکید کردند: تفرقه و اختلاف به ضرر اسلام و امت اسلامی است و در مقابل، نزدیک شدن کشورهای اسلامی و پرهیز از به‌کاربردن نیروها علیه یکدیگر، منطبق بر حکمت الهی و به نفع همه کشورهای اسلامی است.

حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای، کم‌رنگ کردن و به فراموشی سپردن مسئله فلسطین را خطری بزرگ خواندند و خاطرنشان کردند: فلسطین، مسئله اول دنیای اسلام است ولی برخی کشورهای اسلامی به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که قضیه فلسطین نادیده گرفته و به فراموشی سپرده شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به غصب کشور اسلامی فلسطین و بیرون راندن یک ملت از خانه و سرزمین خود، افزودند: بر اساس فقه اسلامی، در مقابل تسلط دشمن بر سرزمین اسلامی، همه مسلمانان موظف به مبارزه و جهاد به هر شکل ممکن هستند و به همین علت، امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی بر همه دنیای اسلام لازم و واجب است.

ایشان با انتقاد از سر باز زدن برخی کشورهای اسلامی از این مبارزه، ملت ایران را در انجام وظیفه، هوشیار و بیدار دانستند و افزودند: دنیای اسلام به اتحاد و ائتلاف نیاز دارد و ملت‌های مسلمان غالباً نیز با یکدیگر همدل هستند و این دولت‌ها هستند که باید به وظایف خود عمل کنند. (خ-۱۳۲۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *