طلیعه ۱۳۲۹ – ۹۶۰۴۲۲

این روزها، منطقه ما اوضاع پیچیده‌ای دارد. از یک سو شاهد تغییر و تحول در ائتلاف‌های قدیمی و سنتی منطقه‌ای هستیم که اختلافات کشورهای عربی با قطر از آن جمله آن است. اختلافاتی که نگرانی‌های زیادی را در منطقه و حتی اروپا و آمریکا در پی داشته و کشورهای مختلف در صدد حل بحران به هر شکل ممکن هستند. اما ظاهرا این اختلافات به حدی عمیق هست که فعلا امیدی به حل آن نیست. ترکیه نیز که در بسیاری از مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع سوریه، همراه و هم جهت سعودی‌ها و اعراب پیش می‌رفت، این بار جانب قطر را گرفته و عملا در برابر سعودی‌ها ایستاده است.

از سوی دیگر نیروهای محور مقاومت در سوریه و عراق به پیروزی‌های چشمگیر و مهمی دست یافته‌اند که بارزترین آن، آزادسازی شهر موصل می‌باشد. در جبهه سوریه نیز نیروهای مقاومت دست برتر را دارند و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی هم مخصوصا پس از دیدار مقامات روسیه و آمریکا ادامه دارد.

این پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه، البته به مذاق کشورهای حامی تروریست‌های تکفیری از جمله سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی خوش نیامده به گونه‌ای که در یکی دو ماه اخیر، تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای آنها علیه جمهوری اسلامی چند برابر شده است. البته مقامات عربستان سعودی ماه هاست که تعارفات نظام بین الملل را کنار گذاشته و اینک به صراحت از دشمنی با نظام اسلامی سخن می‌گویند. از طرفی انتشار خبرهایی درخصوص روابط پیدا و پنهان سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی و تمرکز آنها بر دشمنی مشترک با جمهوری اسلامی، گویای این مساله است که دشمنان نظام، برای ضربه زدن به منافع ایران، ممکن است دست به هر اقدامی بزنند.

این در حالی است که آمریکا نیز پس از به قدرت رسیدن ترامپ، بر شدت دشمنی‌های خود علیه جمهوری اسلامی افزوده و مقامات آمریکایی از جمله وزرای خارجه و دفاع آن کشور، علنا از سیاست تغییر نظام در ایران سخن می‌گویند! بر این اساس و با توجه به مسائل مطرح شده، یقیناً همه مسئولان محترم کشور به خوبی می‌دانند که برای عبور از این شرایط پیچیده و حساس و نیز بهره برداری بیشتر از پیروزی‌های منطقه‌ای و تثبیت و ادامه آن، باید بیش از پیش هوشیار باشیم. در چنین شرایط حساسی، باید با پرهیز از اختلافات و طرح مسائل تفرقه افکن، جامعه و مردم را از خطر دوقطبی شدن دور سازیم تا امید دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به این کشور و ملت، کمرنگ و توطئه‌های آنان نقش بر آب شود.

امید است مردم و مسئولان کشور با درک این مسائل و با حفظ هوشیاری و وحدت کلمه و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، همچنان در راه پیشرفت و ترقی و حل مشکلات مختلف کشور قدم بردارند. ان شالله (خ-۱۳۲۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *