خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۲۱

  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: وظیفه پلیس، امر به معروف و نهی از منکر است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مسـؤولان اختـلافات را کنـار بگذارند
  • آیت‌الله خاتمی: هدف آشوبگران فتنه ۸۸ شکستن قداست ولایت بود
  • آیت‌الله کعبی: جز ابطال سند ۲۰۳۰ راهی وجود ندارد
  • سید حسن نصرالله: پیروزی موصل پیروزی بزرگ و عظیمی بود
  • داعش هلاکت ابوبکر البغدادی را تایید کرد

** جام جم ۹۶/۴/۲۱
*  گفت‌وگو نکردن، منشأ بد اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی‌است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار مدیر عامل و جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر نیاز جامعه ایران به مراودات بیشتر، تصریح کرد: بداخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی جامعه ما ناشی از عدم گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است.
*  درخواست نمایندگان از رهبری برای ورود به قرارداد توتال
قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفاف نبودن قرارداد نفتی توتال گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس قصد دارند در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، از ایشان درخواست کنند که به موضوع این قرارداد ورود فرمایند.
** همشهری ۹۶/۴/۲۱
*  ادعای جدید بحرین علیه ایران
وزارت کشور بحرین مدعی شد که ایران در عملیات تروریستی ماه گذشته در منطقه «دراز» بحرین دست داشته است. در این بیانیه ادعا شده که عاملان این عملیات تروریستی شناسایی شده‌اند؛ حسن عبدالهد مرهون راشد که دستگیر شده در سال ۲۰۱۴ نیز در یک عملیات تروریستی دست داشته است.
*  افشای اسامی ۴ استاندار احضار شده
خبرگزاری ایلنا مدعی شد اسدالله درویش امیری استاندار زنجان، فریدون همتی استاندار قزوین، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به اتهام تخلفات انتخاباتی در انتخابات اردیبهشت ماه سال جاری به دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده‌اند.
** کیهان ۹۶/۴/۲۱
*  ایران ۴۰ تا ۶۰ پرتابگر اس-۳۰۰ دارد
نشریه ژاپنی «دیپلمات» در مطلبی ضمن اشاره به سخنان «امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از عملیاتی شدن سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» خبر داد.
این نشریه نوشت که هنوز تعداد دقیق پرتابگرهای اس-۳۰۰ (TEL) روسیه به ایران نامشخص است اما برآورد می‌شود که بین ۴۰ تا ۶۰ پرتابگر که هرکدام قادر به حمل چهار موشک هستند به ایران ارسال شده باشد.
*  داعش هلاکت ابوبکر بغدادی را تأیید کرد
گروه تروریستی داعش هم سرانجام خبر مرگ «ابوبکر بغدادی» را تأیید و اعلام کرد که به زودی نام خلیفه جدید خود را منتشر می‌کند. خبرگزاری‌ها نوشته‌اند این خبر را داعش طی بیانیه‌ای در شهر اشغالی «تل‌عفر» واقع در غرب استان نینوا اعلام کرده است. در بیانیه مذکور در ارتباط با علت و زمان این مرگ، سکوت شده است.
** شرق ۹۶/۴/۲۱
*  نام گذاری اتوبان و تونل نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی
رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از جمع‌بندی نهایی برای نام‌گذاری اتوبان نیایش و تونل نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر داد. مجتبی شاکری، گفت: به پیشنهاد فرزند هاشمی در دوم شهریور همزمان با سالروز تولد آیت‌الله این تغییر نام رخ می‌دهد.
*  اخراج ۳۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه
وزارت خارجه روسیه در نظر دارد تا ۳۰ دیپلمات آمریکایی را از خاک این کشور اخراج کند.
مسکو سرانجام تصمیم گرفت برای مقابله با اقدام خصمانه آمریکا در اخراج دیپلمات‌های روسی در سال گذشته میلادی، شماری از دیپلمات‌های آمریکایی را از روسیه اخراج کند و همچنین امکان استفاده از برخی از ساختمان‌های متعلق به سفارت آمریکا در خاک روسیه را ممنوع کند.
** ایران ۹۶/۴/۲۱
*  از کسانی که به ناحق بلندگوهای بزرگ دارند، نمی‌ترسیم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در جشنواره عمران و سلامت:
– اگر بنا بود با چهار تا فحش و شعار، وزیر خارجه از میدان خارج شود، برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد.
– ایران امروز؛ بهتر از دیروز و ایران فردا؛ بهتر از امروز است؛ گوش مردم بدهکار یأس آفرینان نیست.
– پرتاب کنندگان موشک تلاش و فداکاری کردند، اما سازنده موشک دولت و وزارت دفاع ا‌ست، پولش را هم بخش اقتصادی کشور تأمین کرد.
– طرح تحول سلامت زنده است و راه خود را ادامه می‌دهد
*  توافقنامه ۲/۱ میلیارد یورویی برای توسعه خطوط ریلی سریع السیر
در اجلاس مشترک راه‌آهن ایران و ایتالیا، توافقنامه سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورویی برای قطار سریع‌السیر قم – اراک به طول ۱۲۵ کیلومتر با حضور مدیر عامل راه‌آهن دولتی ایتالیا و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۲۱
*  وضعیت زندانیان ایرانی در تایلند بررسی و پیگیری شود
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در دیدار رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند با تاکید بر مناسبات و روابط خوب دو کشور خواستار همکاری و تعامل سیستم قضایی این کشور در بررسی وضعیت ایرانیان زندانی در تایلند و انتقال آنان به ایران مطابق معاهده‌های فی مابین شد.
*  آل‌خلیفه نماد بارز یک رژیم دیکتاتور است
علمای بحرینی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدامات خصمانه آل خلیفه علیه انقلابیون بحرینی اعلام کردند که این رژیم مصداق بارز یک رژیم دیکتاتوری است. در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ما ملت به این نظام دیکتاتور ویرانگر می‌گوییم که خصومتش با دین و جان مردم و هر آنچه دیگر که دارند نتیجه‌ای نخواهد داشت جز افزایش عزم و اراده برای قطع ریشه ظلم و طغیان در این سرزمین.
** وطن امروز ۹۶/۴/۲۱
*  مسؤولان اختلافات را کنار بگذارند
یکی از مراجع تقلید با توجه به اینکه دشمنان اصل نظام را نشانه رفته‌اند، از  مسؤولان خواست اختلافات را کنار بگذارند.
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه امروز باید هوشیار باشیم، گفت: امروز روزی نیست که برای مسائل کوچک با یکدیگر اختلاف کنیم، در مقابل هم بایستیم و مچ گیری کنیم.
وی افزود: امروز باید دست به دست هم دهیم و بدانیم دشمنان اصل نظام را نشانه رفته‌اند چون عظمت ما را دیده‌اند. شب و روزی نمی‌گذرد مگر اینکه رئیس‌جمهور و مقامات آمریکا چیزی درباره ایران بگویند چون قدرت ایران مزاحم آنهاست.
** جوان ۹۶/۴/۲۱
*  ماتیس هذیان گفته است
سردار حسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه، بی‌شرمانه و خلاف تمامی موازین حقوق بین‌الملل جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا اظهار داشت: وزیر دفاع و هیئت حاکمه امریکا بهتر است به جای تعیین تکلیف برای ملت‌های دیگر به فکر حل مسائل داخلی خود و بررسی علل اساسی موجود که به احتمال زیاد و در آینده‌ای نه‌چندان دور نه‌تنها دولت فعلی امریکا را ساقط خواهد کرد، بلکه نظام سیاسی این کشور را نیز با چالش‌های فراوان و جدی مواجه می‌کند.
سردار دهقان افزود: این‌گونه اظهارات شبیه هذیان‌گویی افراد بیمار و تب‌دار است.
*  آزادی موصل ناقوس مرگ نقشه‌های امریکا را به صدا درآورد
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: آزادی موصل به عنوان مقر اصلی تجزیه و دگرگونی‌های کشورهای مستقل منطقه، ناقوس مرگ را برای طرح‌ها و نقشه‌های تجزیه‌طلبانه امریکا و حامیان آن به صدا درآورد.
سردار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به آزادسازی شهر موصل از لوث وجود گروه تروریستی داعش تأکید کرد: مردم منطقه در برابر هرگونه تجاوزگری مقابله و دشمن را در هر اندازه‌ای که باشد سرکوب خواهند کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۲۱
*  لابی دولت ترامپ با مقامات کنگره درباره طرح تحریم ایران و روسیه
مقامات دولت ترامپ هفته گذشته در تلاش به طور خصوصی برای تضعیف طرح تحریمی سنا علیه ایران با رهبران و اعضای کمیته‌های کلیدی کنگره دیدار کردند.
این طرح که ماه گذشته با ۹۸ رای موافق در سنا به تصویب رسید اکنون برای بررسی به مجلس نمایندگان رفته اما آنجا به دلیل یک نقض آئین‌نامه‌ای با مشکل مواجه شده است.
*  اعلام وصول سوال ۶۱ نماینده از وزیر اقتصاد
دکترمحمدعلی وکیلی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول سوال ۶۱ نماینده از وزیر اقتصاد درباره دلیل عدم پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری خبر داد. همچنین عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بر این اساس از اعلام وصول سوال ملی محمدرضا صباغیان، نماینده بافق از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت عدم نظارت مناسب و موثر بر کیفیت کالا‌ها خبر داد.
** رسالت ۹۶/۴/۲۱
*  وظیفه پلیس، امر به معروف و نهی از منکر است
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه هر چه قدرت نیروی انتظامی زیادتر باشد، آن قدرت دین است، اظهار داشت: پلیس باید حجاب و همه مسائل را زیر نظر داشته باشد، مردم و اهل علم و علما نیز متوجه این امر هستند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس نباید نسبت به وظایف قانونی خود کوتاه بیاید، گفت: نیروهایی که مسئول هستند بایستی توجه‌شان زیاد تر باشد، مسئله امر به معروف و نهی از منکر، کار و اصلاً در مسیر وظایف شماست که همان امر به معروف، نهی از منکر، هدایت بندگان خداوند و مبارزه با فساد است.
*  جز ابطال سند ۲۰۳۰ راهی وجود ندارد
آیت‌الله عباس‌ کعبی با اشاره به تهدیدات دشمنان گفت: آمریکایی‌ها پس از اینکه از تهدیدات سخت مأیوس شدند تلاش می‌کنند نهادهای خط اول مانند سپاه، بسیج و روحانیت را مورد هجمه قرار دهند. وی عنوان کرد: جریان‌هایی در فضای مجازی تلاش می‌کنند تا خط اولی‌ها و افراد مدافع آرمان‌های انقلاب را تخریب کنند که در این بخش مردم باید از چنین اقداماتی جلوگیری کنند. آیت‌الله کعبی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت:‌ در جلسه‌ شورای‌عالی‌انقلاب فرهنگی، بعد آموزشی سند را لغو کردند در‌حالی که در بخش‌های مختلف سند عبارت الزام‌آور وجود دارد بنابراین تعهداتی برای کشور ایجاد می‌کند و به جز ابطال سند ۲۰۳۰ راهی وجود ندارد.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۲۱
*  دستور رئیس جمهوری برای حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز
معاون پارلمانی رئیس جمهور از دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌روحانی رئیس‌جمهوری به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک‌ مرکزی برای حل مشکل موسسات مالی غیر مجاز خبر داد.
حسینعلی امیری با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس در زمینه حل مشکلات موسسات مالی غیرمجاز و سپرده‌گذاران این موسسات افزود: مباحث اقتصادی بحث‌های ظریف و مهمی است و در این خصوص نیز تصمیم‌های بسیار کاربردی و خوبی گرفته شد که انشاءالله موجب رفع مشکلات موجود شود.
*  صادرات ۱۷میلیارد دلاری ایران به عراق
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بازار عراق تا ۲۰ سال آینده بزرگترین بازار منطقه به شمار می‌آید، افزود: میزان صادرات ما به این کشور به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است که قابلیت افزایش به ۲۰ میلیارد دلار را هم دارد.
آل‌اسحاق با بیان اینکه رابطه دو کشور ایران و عراق تاریخی است، گفت: بنابراین می‌توانیم در طولانی‌مدت در این بازار حضور داشته باشیم و قابلیت فعالیت‌ در اکثر حوزه‌های اقتصادی را داریم.
** آرمان ۹۶/۴/۲۱
*  انتخاب ۳ عضو هیات امنای دانشگاه آزاد
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، اعضای شورا وفق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس آن سه تن از پنج عضو هیات امنای این دانشگاه باید با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند، فریدون عزیزی، فرهاد رهبر و مهدی طهرانچی را به عنوان اعضای جدید هیات امنای دانشگاه‌ آزاد انتخاب کردند.
*  اولین جلسه کمیته حقیقت‌یاب ۴ دیپلمات ربوده شده ایرانی
اولین جلسه کمیته حقیقت‌یاب پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان ظهر روز سه‌شنبه برگزار شد.
این جلسه به ریاست حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و در محل این کمیسیون برگزار شد.
او گفت: قرار است جلسات این کمیسیون تا رسیدن به نتیجه ادامه پیدا کند.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۲۱
*  رد کلیات لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه در کمیسیون صنایع
فریدون احمدی گفت: «جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مسئولانی از وزارت صنعت و اتاق بازرگانی برگزار شد.»
نایب رئیس کمیسیون صنایع افزود: «در این جلسه لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت که به تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن، ورزش و شهرسازی اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اکثریت اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند.»
** آفرینش ۹۶/۴/۲۱
*  راهکاری جایگزین برجام وجود ندارد
معاون وزیرامورخارجه روسیه گفت: روسیه و همه طرف‌هایی که در مذاکرات برجام شرکت داشتند تلاش کردند که دولت آمریکا را متقاعد کنند که راهکار جایگزینی برای برجام وجود ندارد و برجام قراردادی سودمند برای ایران، امنیت و ثبات منطقه و جهان است.
سرگئی ریابکوف درجمع خبرنگاران درباره واکنش روسیه به نقض احتمالی برجام از سوی آمریکا افزود: تصور من این است که دولت ترامپ هنوز در حال بازنگری سیاست‌های خود در قبال ایران با رویکرد بررسی ظرفیت‌های برجام و متناسب بودن آن است.
*  بر معاهده «هیرمند» متعهد هستیم
رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر بر تعهد این کشور به معاهده آب رود «هیرمند» با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: این معاهده در سطح بین المللی پذیرفته شده است. «محمد اشرف غنی» در نشستی مطبوعاتی افزود: آب جزو منابع ملی افغانستان است و آن را مدیریت خواهیم کرد.
** قدس ۹۶/۴/۲۱
*  امکانات درمانی سپاه در اختیار کودکان «پروانه‌ای» قرار گرفت
سردار سرلشکر پاسدار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه با قید فوریت، معاون بهداشت و درمان سپاه را برای رسیدگی و حل مشکلات بیمارستانی و درمانی کودکان مبتلا به بیماری «ای.بی» یا پروانه‌ای مامور کرد.
عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: ما در بیمارستان‌های تخصصی خود در سراسر کشور آمادگی پذیرش تمام این بیماران را داریم.
*  افشاگری درباره فریدون
ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قبل از انتخابات از ما درخواست کردند که به دلیل احتمال تاثیرگذاری رسیدگی به پرونده حسین فریدون در انتخابات آن را متوقف کنیم.
** خراسان ۹۶/۴/۲۱
*   نامه احمدی نژاد درباره بازداشت بقایی
محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای ضمن اعتراض به بازداشت حمید بقایی، خواستار آزادی فوری وی شد و نوشت: هرگاه جناح‌های سیاسی می‌خواهند درگیر شوند ابتدا با ما برخورد می‌کنند و اگر صلح کنند باز هم با ما برخورد می‌کنند.
** اعتماد ۹۶/۴/۲۱
*  عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران شد
نمایندگان تهران دیروز در جلسه‌ای انتخابات هیات رئیسه جدید مجمع تهران برای سال دوم فعالیت را برگزار کردند. بر این اساس محمدرضا عارف به عنوان رئیس مجمع تهران انتخاب شد.
محمد جوادفتحی و فریده اولادقباد به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجمع تهران انتخاب شدند و محسن علیجانی نیز دبیر جدید مجمع تهران شد.
*  آخرین جزئیات از پرونده سرکرده فرقه انحرافی حلقه
رئیس کل دادگستری استان تهران در تشریح آخرین جزئیات پرونده سرکرده فرقه انحرافی حلقه گفت: صبح دیروز دادگاه برگزار و آخرین دفاع در رابطه با اتهامات مطروحه در پرونده اخذ شده است.
غلامحسین اسماعیلی گفت:‌ در این پرونده اگر استعلامات خاصی مد نظر دادگاه نباشد به زودی ختم دادرسی و دادگاه نظر و رای خود را اعلام خواهد کرد.
** شهروند ۹۶/۴/۲۱
*  احتمال دیدار برجامی ایران و‌آمریکا
عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که در جریان سفر وزیر خارجه کشورمان به همراه دو تن از معاونانش به نیویورک با همتایان آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگوهایی خواهید داشت، تصریح کرد: در جریان سفر مورد اشاره، با تعدادی از مقامات شرکت کننده در این اجلاس از جمله اعضای ۱+۵ رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی خواهیم داشت و با طرف آمریکایی نیز اگر دیداری انجام شود در چارچوب ضرورت و مسائل مرتبط با برجام انجام می‌شود و ارتباطی بیش از این نداریم و اگر لازم باشد در سطح کارشناسی یا در همین حدود بر اساس ضرورت، ممکن است دیدارهای دو جانبه‌ای آن هم فقط مربوط به اجرای برجام داشته باشیم.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۲۱
*  ریشه تروریسم در سیاست‌های دولت آمریکاست
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و اتهامات بی‌پایه و اساس وزیر دفاع آمریکا، ضمن رد اتهامات مطرح شده توسط این مقام آمریکایی بیان کرد: تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان امروز، ریشه در سیاست‌های ناسنجیده آمریکا در حمایت از کشورهای تروریست‌پرور منطقه و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی دارد.
*  ظریف به نیویورک می‌رود
وزیر امور خارجه ایران هفته آینده قرار است در سفری به نیویورک در نشست شورای روابط خارجی آمریکا شرکت کند. اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است در نشستی در ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) با حضور ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی شرکت کند.
ظریف در این نشست درباره تحولات کنونی در منطقه خاورمیانه سخنرانی خواهد کرد.
** صبح نو ۹۶/۴/۲۱
*  رایزنی‌ لاریجانی برای تأمین اعتبار یک طرح در بهارستان
علاءالدین بروجردی، در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که رسیدن به وفاق جامع ملی برای مطرح شدن طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا دارای اهمیت است، اظهار داشت: در همین راستا جلسات با فراکسیون‌های مجلس در حال برگزاری است.
وی درباره هماهنگی‌های صورت گرفته در تأمین اعتبار و اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه موشکی و نیروی سپاه قدس، گفت: در این زمینه از طریق رئیس مجلس صحبت‌هایی با دولت شده است.
*  ارسال شکایت از سند ۲۰۳۰ به دیوان عدالت اداری
حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در ارتباط با سند ۲۰۳۰ به دیوان عدالت اداری شکایت رسیده است، گفت: شکایت مطرح شده اما در حال بررسی و مقدماتی هستیم که نوعا در این گونه موارد انجام می‌شود. در این ارتباط نیز در حال انجام استعلام و منتظر نتایج آن هستیم.
** بهار ۹۶/۴/۲۱
*  وزیر نفت در ارتباط با توتال به کمیسیون انرژی رفت
سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: براساس دعوت کمیسیون وزیر نفت در جلسه حضور داشت تا گزارشی از روند اجرای پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و قرارداد با توتال و سایر شرکای کنسرسیوم ارائه کند.
اسدالله قره‌خانی افزود: در این جلسه تاکید شد که این قرارداد بر اساس مواضع قانونی عمل شده و آنچه که به عنوان IPC بوده و همچنین مصوبات هیات دولت و قانون نفت انجام شده و خارج از قوانین اقدامی انجام نشده است. نهایتا اعضای کمیسیون نسبت به توضیحات جلسه رضایت داشتند.
*  ۳۷ ملک واگذار شده از سوی شهرداری فسخ شد
دادستان تهران با بیان اینکه ۱۸۵ نفر تا کنون در پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران مورد بازجویی قرار گرفته‌اند، گفت: قرارداد ۳۷ ملک از این املاک، فسخ شده است.
عباس جعفری دولت آبادی افزود: تا کنون پنج میلیارد تومان وجوه مابه‌التفاوت املاک واگذاری شده، مسترد شده است. تحقیقات این پرونده در شرف تکمیل است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هدف آشوبگران فتنه ۸۸ شکستن قداست ولایت بود
رسا/ آیت‌الله خاتمی، با بیان این که امروز عزت و اقتدار جامعه اسلامی ما به برکت مدیریت امام و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، گفت: فقیه ما یک رهبر سیاسی تنها نیست بلکه جانشین امام زمان(عج) است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که در فتنه ۸۸ یکی از اهداف فتنه‌گران شکستن قداست ولایت بود، خاطر نشان کرد: داستان ولایت فقیه، داستان جانشینی نائب امام زمان(عج) است؛ ۱۴ قرن است که دشمنان هرآنچه توانستند علیه انقلاب توطئه کردند که جنگ تحمیلی ۸ ساله از جمله آنها بود اما این انقلاب تداوم پیدا کرده و استوار ماند چون هدایت ولایت را در خود داشت.
پیروزی موصل پیروزی بزرگ و عظیمی بود
صداوسیما/ دبیر‌ کل حزب‌الله لبنان گفت: فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی تاثیر بسیار مهمی در روند مبارزه با داعش داشت. این پیروزی را به ‌ویژه به جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه‌ای«دام ظله الشریف» که از عراق در نبرد سرنوشت‌ساز خود حمایت کردند، تبریک می‌گویم. سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پیروزی در موصل پیروزی بزرگ و عظیمی بوده است افزود: شمار زیادی از طرف‌ها از این پیروزی ناامید و آشفته شده‌اند. وی افزود: عراقی‌ها خود تصمیم گرفتند تا سرنوشت خود را رقم بزنند و به خود تکیه کردند و منتظر اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نماندند. وی افزود: امروز کشورهای منطقه به دلیل فداکاری‌های مردم عراق و سوریه و همه طرف‌هایی که از این دو کشور در نابودی داعش یاری رساندند در برابر یک فرصت تاریخی قرار دارند.
نظامیان اسرائیل فلسطینیان را بدون دلیل به قتل می‌رسانند
قدس/ «یاییر گولان» جانشین سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد: که نظامیان این رژیم شهروندان فلسطینی را به گمان اینکه قصد حمله با چاقو دارند بدون دلیل می‌کشند وی تاکید کرد که رفتار «اشغالگران با فلسطینیان رفتارهایی شبیه رفتار نازی‌ها قبل از جنگ جهانی دوم است،
تحریم کنندگان قطر خواسته‌های خود را تکرار کردند
باشگاه خبرنگاران/ وزرای خارجه کشورهای تحریم کننده قطر اعلام کردند دوحه باید به صورت کامل و نهایی اقدامات خود را متوقف کند. وزرای خارجه عربستان، امارات عربی متحده، مصر و بحرین اعلام کردند: امضای یادداشت تفاهم میان قطر و آمریکا کافی نیست. ما با جدیت حمایت قطر را از تروریسم زیر نظر داریم. اقداماتی که علیه قطر داشته‌ایم به دلیل حمایت این کشور از تروریسم و افراط‌گرایی بوده است. در این بیانیه همچنین آمده است: باید قطر به صورت کامل و نهایی اقدامات خود را متوقف کند. درخواست‌های ما از قطر عادلانه و مشروع است. قطر عادت کرده است که توافقات و تعهدات را نقض کند.
تیلرسون پایبندی ایران به برجام را تایید نکند!
باشگاه خبرنگاران/ اعضای جمهوری‌خواه کنگره از رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا خواستند لحن خود درباره توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را تغییر دهد. چهار نماینده جمهوری‌خواه از تیلرسون خواستند پایبندی ایران به برجام که میان تهران و شش قدرت جهانی حاصل شد و مسیر را برای برداشتن تحریم‌های مختلف کنگره علیه ایران هموار کرد را تایید نکند. آنان ادعا کردند: ایران هنوز هم اقداماتی متشکل از حمایت از تروریسم، گسترش فناوری موشک‌های بالستیک و نقض حقوق مردم را رهبری می‌کند.
اتحادیه اروپا به تعامل با ایران ادامه خواهد داد
صداوسیما/ مسئول‌سیاست خارجی اروپا گفت: اتحادیه اروپا به تعامل با ایران برای اجرای کامل توافقنامه هسته‌ای ادامه خواهد داد و این توافق متعلق به یک کشور نیست. موگرینی، تاکید کرد: ما تعهد مشترک خود را برای اجرای کامل توافقنامه هسته‌ای ایران تکرار کردیم. وی همچنین درباره اعلام آتش‌بس در سوریه گفت: ما این را گامی نخست برای آتش بس گسترده‌تر در این کشور و راه حل سیاسی برای بحران می‌بینیم.
احتمال فسخ قرارداد توتال وجود دارد
صداوسیما/ هفته نامه فرانسوی شلانژ با اشاره به قرارداد شرکت فرانسوی توتال با ایران ضمن اذعان به توانایی متخصصان ایرانی در توسعه فازهای ۱۲ تا ۲۵ پارس‌جنوبی باوجود تحریم‌ها، به نقل از مشاور مؤسسه حقوقی «دنتونز اروپ» نوشت اگر تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر اعمال شود، باید برای توتال راه گریزی پیدا شود و ایران باید قبول کند که احتمال فسخ قرارداد نیز وجود دارد. شلانژ به نقل از این مشاور افزود توتال نگذاشت طرح قرارداد با توتال به مجلس برود و برای جلوگیری از چنین اقدامی از ابهاماتی که در قوانین ایران  وجود دارد بهره برد و خواسته‌های خود را در قالب فضاهای خالی میان قوانین محلی بیان کرد.
حضور ۳ میلیون مهاجر در ایران
مهر/ مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: طبق آخرین آمار سازمان ملل، حدود ۳ میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که به تمامی آن‌ها خدمات ارائه می‌شود. محمدی‌فر با بیان اینکه سه اولویت اساسی در قبال مهاجران خارجی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: موضوع اول بهداشت و سلامت مهاجران بوده که در این راستا تمام ۳ میلیون مهاجر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.
تأئید هلاکت «البغدادی» توسط دیده‌بان حقوق بشر
مهر/ نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اخبار منتشره درباره هلاکت ابوبکر البغدادی را مورد تأئید قرار داد. این در حالیست که پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند کشته شدن وی را مورد تأئید قرار دهد.
هیات نظارت بر قرارداد با توتال نظارت خواهد داشت
فارس/ رئیس مجلس شوری اسلامی گفت که هیات نظارت بر قرارداد با توتال نظارت خواهد داشت.
علی لاریجانی اضافه کرد: هیات نظارت متشکل از نماینده‌ای از قوه قضائیه و روسای کمیسیون‌های انرژی و بودجه بر این موضوع نظارت خواهند داشت.
وزیر خارجه عمان شب گذشته وارد تهران شد
تسنیم/ وزیر خارجه عمان شب گذشته (سه شنبه) وارد تهران شد و مورد استقبال محمد فرازمند مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه قرار گرفت. وزیر خارجه عمان در این سفر که مستقیماً از دوحه قطر انجام گرفته درباره آخرین تحولات مربوط به حاشیه جنوبی خلیج فارس و قطر مذاکراتی را خواهد داشت. بن علوی صبح امروز با حسن روحانی رئیس جمهور و بعد از آن با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد داشت.
۳۳ درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند
تسنیم/ گزارش وزارت راه و شهرسازی نشان می‌‌‌‌دهد ۳۳ درصد جامعه ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند. همین گزارش تأکید دارد خانواده‌های طبقه متوسط برای خرید خانه باید حداقل یک‌سوم درآمد ماهیانه‌شان را به‌مدت ۹۶ سال پس‌انداز کنند. آرزوی خرید خانه در کشورهای توسعه‌یافته با پس‌انداز ۱۴ساله یک‌سوم درآمد رنگ واقعیت می‌گیرد. همچنین گزارش تکمیلی مرکز آمار ایران هم نقل می‌کند حداقل ۴دهم درصد از جمعیت ایران در کپر و چادر زندگی می‌کنند. در مقابل ۶ میلیون نفر از مردم ایران در وضعیت مالی‌ای قرار دارند که می‌توانند ویلای شخصی در اختیار داشته باشند.۴۰ میلیون تومان فاصله درآمدی میان دهک اول و دهم کشور وجود دارد.
 از لبنان در برابر تهدید اسرائیل حمایت می‌کنیم
تسنیم/ سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که اگر تهدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان طولانی شود؛ این گردان‌ها به لبنان کمک و از آن کشور حمایت خواهند کرد. الحسینی سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: “نبرد کنونی، نبرد یک محور و مقاومت در برابر سلطه‌گری آمریکا است”. وی تصریح کرد: حزب‌الله به عراقی‌ها در جنگ علیه تروریسم کمک بزرگی کرد.
 نیروهای آمریکایی در عراق باقی می‌مانند
تسنیم/ فرمانده ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش گفت که نیروهای آمریکایی بعد از آزادسازی موصل در عراق باقی می‌مانند. وی افزود: نبرد نهایی با داعش هنوز به اتمام نرسیده است و تروریست‌های داعشی در تلعفر، الحویجه و غرب الانبار حضور دارند. تاونسند در ادامه افزود: مراحل تدوین نقشه آزادسازی تلعفر در حال انجام است و قرار است طی هفته‌های آینده، این امر به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *