خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۲۰

  • آیت‌الله جوادی‌آملی: مردم و حوزه‌ها باید انقلابی باشند
  • پیام تبریک جامعه مدرسین در پی پیروزی رزمندگان عراق و آزادسازی موصل: مردم عراق در ظل هدایت‌‌ها و رهنمودهای آیت‌الله العظمی سیستانی شهر موصل را آزاد کردند
  • آیت‌الله جنتی: ایران اقتدار خود را از اسلام گرفته است
  • آیت‌الله نمازی: به اذعان غربی‌ها رهبر انقلاب مقتدرترین و محبوب‌ترین رهبر دنیاست
  • آیت‌الله خاتمی: حکومت دینی نمی‌تواند سکولار باشد
  • آیت‌الله کعبی: پیروزی موصل به برکت فتوای جهاد کفائی ‌آیت الله سیستانی بوده است

** جام جم ۹۶/۴/۲۰
*  تسلیم نامه کرملین به سید حسن نصرالله
یک ژنرال عالیرتبه روس اخیرا با سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در حومه جنوبی بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.
گفته شده است در دیدار با دبیر کل حزب‌الله، وی نامه‌ای را از کرملین تسلیم سید حسن نصر‌الله کرده که طی آن ابراز امیدواری شده است حزب‌الله در مرحله‌ای مشخص از جنگ موجود در منطقه، نقش خاصی را ایفا کند.
*  دیدار عارف با روحانی درباره کابینه
محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که در هفته جاری انجام شد درباره تعیین شاخص‌های وزرای کابینه و همچنین توقعات و انتظارات مردم از دولت دوازدهم رایزنی صورت گرفت.
** همشهری ۹۶/۴/۲۰
*  شکست سنگین برای نیروهای عربستان در یمن
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد روز گذشته موفق شدند کنترل ارتفاعات راهبردی را به دست بگیرند.
این نیروها اکنون ارتفاعات عنبره در شهرستان متون استان جوف یمن را در کنترل خود دارند. این نیروها همچنین در ادامه پیشروی‌های خود پایگاه مرزی جمایم در منطقه جازان عربستان را طی عملیاتی ویژه هدف قرار دادند و منهدم کردند. نیروهای یمنی موفق شدند وارد این مرکز نظامی شده و سپس آن را منهدم کنند.
*  انتقاد از خروج منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی دیروز در اجلاس کالکان از خارج شدن نام منافقین از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا و اروپا انتقاد کرد.
این انتقاد در شرایطی انجام شد که هفته گذشته شهر پاریس پایتخت فرانسه میزبان همایش مشترک منافقین و گروه‌های تروریست سوری بود. سازمان مجاهدین خلق سال ۲۰۰۱ وارد لیست سازمان‌های ممنوعه بریتانیا شد و یک سال بعد هم در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفته بود.
** کیهان ۹۶/۴/۲۰
*  طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف و بررسی قرارداد توتال
حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، از تهیه طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال در مجلس خبر داد و اظهار داشت: به جهت ‌آسیب‌هایی که در این قرارداد (توتال) وجود دارد و کارشناسی لازم در آن صورت نگرفته و همچنین ضررهایی که متوجه منافع ملت ایران است، برای بررسی کارشناسی بیشتر، طرح سه‌فوریتی در قالب ماده واحده‌ای تنظیم شده است.
هلاکت ۲۸۰۰۰ داعشی در عراق از آغاز جنگ تاکنون
«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: از آغاز نبرد نیروهای دولتی عراق با داعش تاکنون، ۲۸ هزار نفر از سران و اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیده و ۴۰۰۰ نفر دیگر نیز دستگیر شده‌اند.
** شرق ۹۶/۴/۲۰
*  حضور عارف در شهرداری تهران منتفی شد
یکی از نزدیکان رئیس فراکسیون امید گفت: محمد رضا عارف بر تداوم حضور در مجلس شورای اسلامی تأکید دارد و بر‌اساس‌این بحث حضور عارف در شهرداری تهران منتفی است.
*  لزوم تعریف واحد از تروریسم
دادستان کل کشور در دیدار با یورگن اشتاک دبیر کل سازمان اینترپل گفت: متأسفانه در سطح بین‌المللی و از نگاه کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا گویا در جهان تروریسم بد و تروریسم خوب داریم که چنین نگاهی به تروریسم مایه تأسف است.
حجت‌الاسلام منتظری افزود: اعتقاد داریم که تروریسم خطر بزرگی برای کل بشریت است و براین‌اساس باید تعریف واحد و جامعی از تروریسم در سطح جهانی به دست بیاید.
** ایران ۹۶/۴/۲۰
*  ادعای روزنامه ترک پیرامون چانه‌زنی سه‌جانبه درباره «عفرین»
روزنامه «دیلی صباح» چاپ ترکیه به نقل از مقامات ارشد دیپلمات آنکارا خبر داده است که ایران و روسیه، آماده مذاکره بر سر آینده بخش «عفرین» در سوریه با دولت ترکیه هستند تا کنترل این بخش را که هم اکنون در دست PKK شاخه نظامی YPG است، در ازای چانه‌زنی بر سر واگذاری بخش‌های دیگری از سوریه، به ترکیه واگذار کنند. این منابع ادعا کرده‌اند در هفته آینده، مقامات ارشدی از سه نهاد ترکیه به تهران سفر خواهند کرد تا با نماینده‌های ایران و روسیه در مورد آینده بخش عفرین در سوریه مذاکره کنند.
*  اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران «ارتش جنوب سوریه» تشکیل می‌دهد
 به گزارش شرق الاوسط، رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا از طریق تشکیل «ارتش جنوب سوریه» مشابه «ارتش جنوب لبنان» جهت استقرار در جنوب سوریه و در مرز با جولان اشغالی و مرزهای اردن به مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه اقدام کند.
به گزارش داده‌های سازمان اطلاعات عراق، گفته شده هدف از ایجاد این ارتش ممانعت از «کنترل نیروهای حزب‌الله و یگان‌های متحد با ایران بر ارتفاعات جولان» پس از پایان عملیات علیه داعش و عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از منطقه است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۲۰
*  معارفه رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
مراسم معارفه حجت‌الاسلام محمد حسنی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان نظامی در محل عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد. پیش از این حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم این مسئولیت را برعهده داشت که اخیراً به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شده است.
** وطن امروز ۹۶/۴/۲۰
*   هجمه به سپاه خللی در دفاع ما از مظلومان ایجاد نمی‌کند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هجمه‌ها به سپاه مسائل پیش پا افتاده‌ای هستند و اساسا سپاه عادت کرده به مسائل کوچک نگاه نکند.
سردار حسین سلامی در حاشیه سومین همایش ملی راهیان نور درباره هجمه‌ها علیه سپاه گفت: هر زمان که سپاه با قدرت عمل می‌کند و از منافع این ملت و انقلاب دفاع می‌کند و در مقابل قدرت‌های بزرگ می‌ایستد به صورت طبیعی واکنش‌های نظام سلطه و امتدادهای داخلی آن شدید می‌شود و این یک واقعیت جریاندار و تمام ناشدنی است.
*  عربستان می‌گفت به ایران اس‌۳۰۰ ندهید تا از شما سلاح بخریم
سرگئی شیمیزوف، رئیس شرکت دولتی «روستک» روسیه می‌گوید:  «طی ۵ سال گذشته قراردادهایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار با عربستان سعودی امضا شده اما این طرح‌ها تاکنون اجرایی نشده‌ است… سعودی‌ها ما را بازی دادند و به ما خبر دادند سیستم دفاع هوایی اس۳۰۰ را به ایران صادر نکنیم و (به جای آن) از شما سلاح، تانک و دیگر تجهیزات خریداری می‌کنیم».
** جوان ۹۶/۴/۲۰
*  ابعاد اجتماعی بسیج تقویت می‌شود
سردار‌ غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سومین همایش مشترک دست‌اندرکاران و فعالان راهیان نور گفت: ما به یک تغییر راهبردی اساسی در بسیج نیازمندیم و باید سمت و سوی فعالیت‌ها را به سمت خدمات اجتماعی سوق دهیم. مردم ما شیفته خدمت هستند و راهیان‌نور هم باید با این دید ادامه یابد.
*  ایران اقتدار خود را از اسلام گرفته است
دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ثمره «اسلام» دانست. آیت‌الله جنتی با تبیین روند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تحت نفوذ انگلیس و بعد، آمریکا بود اما با پیروزی انقلاب، ایران به اقتداری دست یافته است که دشمنان غربی ما با تحمیل فشارهای متعدد مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها نتوانسته‌اند کشورمان را تضعیف کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با رهبری عالم بزرگ اسلامی و بر اساس اسلام برپا شد و هدف ملت ایران در همراهی و بیعت با حضرت امام خمینی(ره) این بود که اسلام در ایران زنده شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۲۰
*  برنامه ایران و ژاپن برای گسترش همکاری‌های گمرکی
مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران در ادامه برنامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سازمان جهانی گمرک با رئیس کل گمرک ژاپن دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار، راهکارهای توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و امضای موافقت‌نامه همکاری و کمک‌های متقابل اداری در امورگمرکی که مقدمات امضای آن فراهم شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
** رسالت ۹۶/۴/۲۰
*  با رئیسی و قالیباف تعامل نزدیک داریم
لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه درصدد اصلاح و تقویت ساختار خودش می باشد و در ساختار آینده، جوانان و زنان نقش موثرتر و تعیین کننده‌تری خواهند داشت و وجوه تخصصی و نخبگی برجسته خواهد شد.
وی درباره این سوال که آیا با آقایان رئیسی و قالیباف در ارتباط هستید یا خیر، گفت: بله، هیئت رئیسه شورای مرکزی با ایشان در تعامل است و به ویژه با آقای رئیسی در خصوص نحوه ادامه فعالیت مذاکراتی داشته‌ است.
*  نمی توانیم ایران را متوقف کنیم
پایگاه صهیونیستی “دبکا فایل”، اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی توان توقف جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
این پایگاه با انتشار گزارشی به گمانه زنی در رابطه با توافق آتش بس سوریه پرداخته و نسبت به گسترش نفوذ ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده است.
این پایگاه صهیونیستی ضمن شکننده توصیف کردن این توافق، تلاش های نتانیاهو برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در سوریه را ناموفق خوانده است.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۲۰
*  شکایت دولت از تخلفات انتخاباتی برخی نیروهای نظامی، انتظامی و ائمه جمعه
معاون حقوقی رئیس‌جمهور می‌گوید: تعداد بسیار زیادی تخلفات رسانه‌ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات وجود دارد که دولت بر اساس آنها شکایت کرد.
حجت‌الاسلام مجید انصاری گفت: تعداد محدودی از استانداران، فرمانداران و بخشداران درباره مسائل انتخابات به دستگاه قضایی احضار شدند، دفاع و صحبت کردند، بعضی موارد منع تعقیب خورد و بعضی موارد نیز در دست رسیدگی است.
*  سفر اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند به ایران
سخنگوی شورای نگهبان از سفر روز دوشنبه رئیس و اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند به همراه یک هیات سی نفره به تهران خبر داد.
عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود با بیان این مطلب اضافه کرده است: ملاقات با دبیر شورای نگهبان، حضور در جلسه عمومی شورا، دیدار با مقامات عالی قوه قضاییه بخشی از برنامه‌های این هیات می‌باشد.
** آرمان ۹۶/۴/۲۰
*  موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت
در آیین بهره‌برداری از طرح آبیاری و زهکشی دشت شوش، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست یک ‌و نیم ‌میلیارد دلاری دولت از منابع صندوق توسعه ملی به منظور توسعه شبکه‌های آبیاری خوزستان خبر داد.
*  به بدعهدی آمریکا بی‌تفاوت نیستیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: از همه ابزارها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در رابطه با برجام استفاده می‌کنیم و نسبت به آن بی‌تفاوت نمی‌مانیم.
محمود واعظی متهم کردن دولت به بی‌تفاوتی را دور از انصاف دانست و گفت: رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه اعلام کرده‌اند در برابر بدعهدی‌های آمریکا اقدام خواهند کرد.
وی افزود: باید در رابطه با بدعهدی آمریکا عکس‌العمل نشان دهیم. در این زمینه هم مجلس شورای اسلامی و هم کمیته‌ای که به برجام نظارت دارد، اعلام آمادگی کرده‌اند که واکنش نشان دهند.  
** فرهیختگان ۹۶/۴/۲۰
*  زدن انگ تروریسم به هر گروه اسلامی فرصتی برای تروریست‌هاست
عبدالرضا رحمانی فضلی در اجلاس کارگروه عملیاتی پروژه کالکان (بررسی‌سازوکار مبارزه با تروریسم) گفت: نکته حائز اهمیت مشکل تعاریف سیاسی یا معرفی گمراه کننده از تروریست‌ها از جمله زدن انگ تروریست به هر گروه سیاسی در هر منطقه‌ای از جهان به ویژه مناطق اسلامی است که این قبیل سیاست‌ها موجب فراهم آوردن فرصت برای تروریست‌های واقعی می‌شود.
** آفرینش ۹۶/۴/۲۰
*  عربستان صادرکننده افراط گرایی است
شبکه تلویزیونی دویچه وله با بیان اینکه ‘عربستان یکی از بزرگترین حامیان افراط گری در جهان است،’ نوشت: عربستان سعودی در پنجاه سال گذشته ۷۶ میلیارد یورو (۸۶ میلیارد دلار) در زمینه افراطی گری وهابی سرمایه گذاری کرده است. این شبکه آلمانی تصریح کرد: اثرگذاری وهابیسم سعودی که با حمایت درآمدهای نفتی عربستان همراه بوده است اکنون مشهود است.
*  سند داعش که سری مهم درباره ابوبکر بغدادی را برملا می‌کند
منابع اطلاعاتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی در زمان یورش به یکی از مقرهای گروه تروریستی داعش در موصل سندی را پیدا کردند که آن انتشار خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه تروریستی را ممنوع کرده است. منابع خاطر نشان کردند که در این سند آمده است، “دولت اسلامی” باقی می‌ماند، حتی اگر بغدادی کشته شود.
** قدس ۹۶/۴/۲۰
*  بعضی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود
سرلشکر قاسم سلیمانی در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شعبان‌ نصیری، اظهار داشت: بعضی وقت‌ها ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که در دنیا هم برآن تاکید می‌کنند، اما بعضی گره‌ها و حل برخی مشکلات بخصوص جایی که مشکلات مهمی وجود دارد، فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود.
فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: این خون و دیگر خون برادران که از شمال بغداد تا موصل جاری شد، پیمانه‌ای از خون یک ملت و وفای یک ملت در حمایت و پشتیبانی از یک کشور مورد ظلم و ستم بود. کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهیدان نصیری، تقوی، و همدانی و خون صدها شهید دیگر را که برای دفاع از بشریت جاری شد، انجام دهد؟
*  تکلیف ریاست مجمع تشخیص در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون تردید تکلیف ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در آینده نه چندان دور روشن می‌شود.
** خراسان ۹۶/۴/۲۰
*  آغاز دعوت از سران کشورها برای حضور در مراسم تحلیف روحانی
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولانی از وزارت خارجه انجام شده، قرار است برای مراسم تحلیف آقای روحانی از رؤسای جمهور کشورها و همچنین سطوح مختلف دولت‌ها در کشورهای مختلف دعوت شود.
رنجبرزاده افزود: همچنین رئیس مجلس در سطوح مجالس کشورهای مختلف دعوت‌هایی را برای حضور هیئت‌های پارلمانی کشورهای مختلف داشته باشد. مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۴ مرداد برگزار می شود.
*  ایران، مشروعیت و امنیت خود را از مردم می گیرد
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در سخنرانی روز گذشته خود در دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه قدرت های منطقه برای کسب مشروعیت، امنیت و یا هر دوی این مقولات، به خارج نگاه دارند، افزود: این کشورها یا در حال حاضر در زیر چتر حمایتی یک کشور خارجی قرار دارند و یا در انتظار چنین حمایتی از سوی نظامات خارجی به سر می‌برند. پیشرفت و امنیت این گونه از کشورها وابسته به خارج است. اما برجستگی جمهوری‌اسلامی‌ایران در منطقه اولاً منبعث از روحیه استقلال‌طلبی مردم کشور است و ثانیاً بخشی دیگر نیز به واسطه در معرض‌تهدید دائمی بودن کشور از سوی دول‌خارجی پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی است.
** اعتماد ۹۶/۴/۲۰
*   تهدیدهای امریکا و اسراییل، ترکیه و ایران را به هم نزدیک می‌کند
دوغو پرینچک، رییس حزب وطن ترکیه پس از دیدار با علی‌اکبر ولایتی، سلام گرم خود را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مردم این کشور اعلام کرد و گفت: تهدیدهای امریکا و اسراییل بیش از پیش ما را به هم نزدیک خواهد کرد و روابط و برادری و همکاری ترکیه با ایران بیش از پیش خواهد شد. ما مطمئن هستیم ایران هم به برادران ترک خود اعتماد دارد و در منطقه غرب آسیا آرامش را برقرار خواهیم کرد.
*  عادل الجبیر، رابط اسراییل و عربستان
مجتهد، فعال توییتری عربستان در تازه‌ترین توییت خود نوشت: عربستان طی دهه‌های گذشته از طریق دو کانال با اسراییل رابطه برقرار کرد که نخستین کانال به نام عربستان و دومین کانال متعلق به سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه سعودی زمانی که امیر ریاض بود، است.
مجتهد افزود: کانال اول از طریق عادل الجبیر، وزیر خارجه فعلی زمانی که وی به دست بندر بن سلطان در سفارت عربستان در واشنگتن تربیت و به عنوان دستیار او در امور کنگره امریکا منصوب شد، ایجاد شد.
** شهروند ۹۶/۴/۲۰
*  هرگونه تحول جدید در عزل و نصب‌های فرمانداران کذب است
مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با تکذیب هرگونه تحول جدید در موضوع عزل و نصب فرمانداران، تأکید کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداران در کل دوره مسئولیت و در همه مقاطع از مأموریت‌های جاری دفتر امور سیاسی وزارت کشور است.
*  نگرانی در مورد برجام نداریم
سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی هرگونه نگرانی ایران در مورد آینده برجام را رد کرد.
بهرام قاسمی گفت: فکر می‌کنم ابعاد برجام و این‌که چه نوع توافقی است بر همه مشخص است. به نظر می‌رسید و امروز هم بیشتر به نظر می‌رسد که آقای ترامپ و هیأت حاکمه ایالات متحده آمریکا نمی‌توانند به تنهایی در نقض برجام و از بین بردن آن تلاش کنند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۲۰
*  تقویت انسجام، انتظار رهبر معظم انقلاب از نیروهای مسلح
سردار سرتیپ محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان عقیدتی – سیاسی ارتش گفت: رهبری در این حکم بر ارتقای بصیرت و معنویت کارکنان ارتش تاکید کرده و بر لزوم توجه به خانواده‌ها اشاره کردند. رئیس دفتر نظامی رهبری انقلاب اظهار کرد: البته وحدت و اخوت بین نیروهای مسلح وجود دارد اما انتظار رهبری، تقویت انسجام و هم‌افزایی نیروهای مسلح است.
*  ریابکوف در تهران با عراقچی دیدار می‌کند
سرگئی ریابکوف، روز سه شنبه در تهران با مقامات وزارت امور خارجه ایران دیدار می‌کند.
سفارت روسیه در تهران با تایید این خبر گفت: معاون وزیر امور خارجه روسیه قرار است با عباس عراقچی، همتای ایرانی خود درباره مسائل دو جانبه و منطقه‌ای و همچنین اجرای طرح مشترک اقدام جامع برنامه هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کند.
** صبح نو ۹۶/۴/۲۰
*  حوزه باید انقلابی باشد
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به فرمایش‌های رهبر انقلاب درباره لزوم انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، گفت: مطلبی که از مقام معظم رهبری به علما و مراجع رسیده، این است که مردم و حوزه‌ها باید انقلابی باشند، این راه درست است. وی تصریح کرد: ما اگر واقعاً نهج‌البلاغه برایمان درسی بشود آن وقت معیارهایش مشخص می‌شود مرزش مشخص می‌شود، تُند و کُندش مشخص می‌شود همه چیزش مشخص می‌شود، وقتی نهج‌البلاغه درسی شد آن وقت عالمانه و محقّقانه، جامعه، جامعه دینی و انقلابی می‌شود.
*  آتش‌بس سوریه نباید فرصتی برای تروریسم شود
حسین امیرعبداللهیان، با تبریک آزادی موصل اظهار داشت: آتش بس نباید به تنفس و فرصت دهی به گروه‌های تروریستی در سوریه تبدیل شود.
وی افزود: نفس برقراری آتش بس در مناطق مختلف سوریه می‌تواند برای تقویت روند سیاسی مثبت باشد؛ اما نگرانی از این است که برخی کُنشگران دنبال این هستند که از این آتش‌بس‌های موضعی و منطقه‌ای برای تنفس و فرصت دهی به گروه‌های تروریستی، برای پیگیری اهداف خودشان استفاده کنند که این مسأله هوشیاری لازم را می‌طلبد.
** بهار ۹۶/۴/۲۰
*  دفاعیات معترضان به سفارت عربستان اخذ شد
وکیل مدافع تعدادی از معترضان به سفارت عربستان گفت: آخرین دفاعیات ۱۰ نفر از متعرضان به سفارت عربستان در برابر اتهامات وارده در دادگاه تجدید نظر اخذ شد. مصطفی شعبانی افزود: این نخستین و آخرین جلسه دادگاه تجدید نظر بود که دفاعیات انجام شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تبریک جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی پیروزی رزمندگان عراقی و آزادسازی موصل
اختصاصی/ در پی پیروزی رزمندگان عراقی و آزادسازی شهر موصل از وجود تکفیری‌های داعشی  جامعه‌مدرسین‌حوزه‌علمیه‌قم پیام تبریک صادر نمود. در بخشی از این پیام آمده است: مردم عراق در ظل هدایت‌ها و رهنمود‌های مرجعیت شیعه به ویژه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی«دامت برکاته» و در پناه وحدت و همبستگی توانستند شهر موصل را آزاد کنند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دعا برای تمامی رزمندگان اسلام، از تلاش‌های افتخارآمیز نیروهای حشد الشعبی، دولت، ارتش و ملت عراق تقدیر و تشکر نموده و از خداوند نصر و عزت مقاومت را در تمامی بلاد اسلامی خواستار است.
به اذعان غربی‌ها رهبر انقلاب مقتدرترین و محبوب‌ترین رهبر دنیاست
حوزه/ آیت‌الله نمازی گفت: رهبری در جمهوری اسلامی ایران برخلاف کشورهای دیگر از علم، اخلاق، شجاعت، تقوا و تدبیر حکیمانه برخوردار است و به اذعان تحلیلگران غربی، رهبر معظم انقلاب، مقتدرترین و محبوب‌ترین رهبر دنیاست. عضو جامعه مدرسین با اشاره به تفاوت‌های نظام سیاسی ایران با دیگر کشورهای جهان، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام سیاسی دنیاست که در مقایسه با کشورهای دیگر بیشترین نمره قبولی را در عملکردها می‌گیرد.
حکومت دینی نمی‌تواند سکولار باشد
رسا/ آیت‌الله خاتمی با بیان این که در نقطه مقابل انسان انقلابی و مومن جریان سکولار است که اعتقاد دارد دین باید در حاشیه زندگی و حکومت مطرح باشد، خاطر نشان کرد: این جریان از ابتدای انقلاب مطرح بوده و نشانه آشکار آن دلدادگی به غرب است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که حکومت دینی نمی‌تواند سکولار باشد و بگوید ما کاری به دین نداریم، بیان کرد: در برخی مذاهب ادبیات حکومتی آنان ادبیات سکولاریسم است؛ در چنین جامعه‌ای مومن و بی دین با یکدیگر تفاوت‌ها و مشابهت هایی دارند و بر اساس بیان امیرمومنان به مالک اشتر خوب و بد در نظر انسان‌ها نباید یکجور باشد.
پیروزی موصل به برکت فتوای جهاد کفائی ‌آیت‌الله سیستانی بوده است
رسا/ آیت‌الله کعبی در بیانیه‌ای خطاب به مردم عراق با تبریک آزاد سازی موصل و این پیروزی بزرگ تاریخی تأکید کرد که بدون شک این پیروزی الهی به برکت فتوای وجوب جهاد کفائی آیت‌الله العظمی سیستانی محقق شده است.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ملت وفادار عراق هرگز نقش مستشاری و جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده دلاور نیروی قدس سرلشکر رشید و قهرمان سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد، پشتیبانی کامل نظامی و تدارکاتی و حمایت مادی ومعنوی وسیاسی در لبیک به فرمان آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای صورت گرفت و درراه خدا ستارگان درخشانی از برادران سپاه و بسیج در کنار برادران عراقی شهید شدند و خون ایرانی و عراقی در جبهه نبرد در مسیر سید‌الشهداء امام حسین(ع) درهم آمیخت.
حریم خصوصی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هنجارشکنی باشد
ایرنا/ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به اینکه حریم خصوصی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هنجارشکنی باشد، گفت: در شرایطی که سوء استفاده از فضای داخل خودرو و سوء استفاده دشمن از این فضا امکان پذیر است، نیروی انتظامی و سایر مسئولان مربوطه می‌توانند وارد این حریم شوند. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: حریم خصوصی به این معناست که فرد بخواهد چیزی را داشته باشد که دیگران مطلع نشوند به عنوان نمونه، منزل حریم شخصی فرد است ولی اگر همین فرد برای منزل خود روزنه‌ای ایجاد کند که قابل رویت باشد، خود او حریم خود را نقض کرده است.
 طرح تحریم‌های ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا با بن بست روبرو شده است
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت تصویب طرح تحریم‌های جدید بر ضد ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا، که بر اساس آن رئیس‌جمهور این کشور با محدویت‌هایی روبرو می‌شود، با مشکلاتی مواجه شده است.دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر کدام طرف دیگر را به مانع‌تراشی برسر راه تصویب این طرح در مجلس نمایندگان متهم می‌کنند.
باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت مقاومت کاخ سفید در برابر طرحی در ارتباط با سیاست خارجی امری غیرعادی نیست، اما بند مربوط به الزام «بررسی تحریم‌ها» در کنگره بخشی بسیار مهم از این طرح است.
خطر ترامپ برای آمریکایی‌ها و دنیا بسیار زیاد است
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه تحلیلی «آمریکن هرالد تریبیون» در مقاله اخیر خود به موضوع عواقب خطرناک حکمرانی ترامپ بر آمریکا و سیاست‌های خارجی بسیار خطرناکی که وی در قبال قدرت‌های دیگر اتخاذ کرده پرداخته است.
به اعتقاد تحلیلگر این پایگاه، ترامپ نماینده ارزش‌های تصرف‌طلبانه، مدعیانه، و تخریبگر آمریکایی‌ست و با همین فرمانی که جلو می‌رود، هر آینه به زوال آمریکا و بروز بحرانی بزرگ در سطح بین‌الملل کمک خواهد کرد.این رسانه درادامه نوشت: اگر قرار باشد خطی از شرمساری در تاریخ ریاست جمهوری آمریکایی‌ها به یادگار بماند، قطعا اولویت آن با دونالد ترامپ است.
ایران عامل ماندن اسد در قدرت است
رسا/ وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که کنار آمدن با نظام حاکم ایران دشوار است. «متیس» مدعی شد که در ایران «انتخابات واقعی» وجود ندارد. وی در پاسخ به این سوال که آمریکا بایستی چه سیاستی در قبال ایران پیش بگیرد بیان داشت: «نکته اینجا است که ایران کشوری است که بیشتر مانند یک نهضت انقلابی عمل می‌کند و نه در راستای منافع خودش و بنابراین، کار بسیار، بسیار سخت است.» وی همچنین گفت: ایران تنها دلیلی است که باعث شده بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بتواند در قدرت باقی بماند.
عربستان سعودی یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های دنیاست
صداوسیما/ دبیر کل حزب کارگر انگلیس باردیگراز فروش تسلیحات کشورش به عربستان انتقاد کرد.رهبر حزب کارگر انگلیس گفت عربستان سعودی یکی از سرکوب کننده‌ترین و ظالم‌ترین رژیم‌های دنیا  است. جرمی کوربین در سخنانی در پارلمان انگلیس گفت: «انگلیس همچنان به عربستان سعودی سلاح می‌فروشد؛ عربستان سعودی یکی از سرکوب کننده‌ترین و ظالم‌ترین رژیم‌های دنیا که به تروریست‌ها کمک مالی می‌کند و حقوق بشردوستانه را نقض می‌کند.
تشکر نوری‌ المالکی از ایران و آیت‌ الله‌ العظمی سیستانی
تسنیم/ معاون رئیس‌جمهوری عراق در پیامی به مناسبت آزادی موصل، آیت‌الله العظمی سیستانی را سزاوار آن دانست که نخستین تبریک به وی گفته شود و به علاوه از کمک‌های ایران در نبرد علیه داعش به عنوان اولین کشوری که با تمام توان به کمک عراق آمد، تشکر کرد. نوری مالکی در ادامه پیام خود ضمن تشکر از همه آنها که در کنار ملت و دولت عراق در نبرد علیه داعش ایستادند، گفت: در مقدمه همه آنها که به کمک عراق آمدند، باید از ایران ‌اسلامی قدردانی کرد که با تمام توان به کمک عراق آمد و خون پاک مشاورانش در خطوط نبرد با خون برادران عراقی‌شان در هم آمیخته است.
هشدار FATF (گروه ویژه اقدام مالی) نسبت به هرگونه معامله تجاری با ایران
فارس /علیرغم همکاری‌های ایران اخیراً FATF لیست ۹ کشوری که اقدامات لازم برای مقابله با تأمین مالی تروریسم و پولشویی انجام نداده‌اند را منتشر کرد که نام ایران نیز در این لیست قرار دارد. FATF نسبت به هر گونه معامله تجاری با این کشورها هشدار داده است. این گروه که در زمینه حمایت از نظام مالی بین‌المللی در برابر پولشویی و به بهانه مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کند، در لیست خود نام ایران و کره شمالی را به عنوان دو کشور با بیشترین ریسک همکاری آورده و عنوان کرده شرایط این دو کشور به قدری مخاطره‌آمیز است که می‌توان برای اقدام علیه آنها مجوز صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *