خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۱۹

  • حیدر العبادی آزادی کامل موصل را اعلام کرد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حوزه‌های علمیه مراقب افراد نفوذی باشند
  • آیت‌الله نمازی: رسالت هنرمندان بالا بردن سطح آگاهی‌ها و معرفت بشری است
  • آیت‌الله خاتمی: آزادسازی موصل فتح الفتوحی برای جهان اسلام است
  • آیت‌الله اعرافی در دیدار علمای لبنان: تاکید جمهوری اسلامی بر روی مشترکات است
  • دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: وهابیت از اتاق فکر اسراییل و آل‌سعود خط می‌گیرد

** جام جم ۹۶/۴/۱۹
*  اعلام وضعیت نهایی صحت انتخابات شوراها؛ امروز
قاسم میرزایی نیکو، عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها در خصوص بررسی وضعیت صحت برگزاری انتخابات شوراها، اظهار کرد: در حال بررسی وضعیت انتخابات شوراها در حوزه‌هایی هستیم که گزارش‌هایی در خصوص آنها مطرح شده است و امروز وضعیت نهایی صحت انتخابات شوراها اعلام می‌شود.
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در استان‌های تهران، کرمانشاه، خوزستان و قزوین حوزه‌هایی وجود دارد که هنوز صحت انتخابات آنها تایید نشده، به همین جهت نفراتی تعیین شده‌اند تا بازرسی‌های لازم را انجام دهند.
*  جزئیات بازداشت بقایی از زبان جوانفکر
مشاور رسانه‌ای دولت نهم ودهم گفت: «حمید بقایی به دستور بازپرس، با همراهی ماموران اعزامی از سوی دستگاه قضایی به دادسرا رفت».
علی اکبر جوانفکر افزود: بازپرس پرونده با این استدلال که ممکن است بقایی را احضار کنند، ولی در دادسرا حاضر نشود، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده که تامین چنین وثیقه‌ای برای آقای بقایی غیر ممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوط بار دیگر حکم بازداشت وی را صادر کرده است.
** همشهری ۹۶/۴/۱۹
*  جنبش اعتراضی مسلمانان اروپایی علیه تروریسم
گروهی از روحانیون فرانسوی و اروپایی حرکتی اعتراضی علیه جنایت تروریست‌ها به نام اسلام آغاز کرده‌اند که مقر فعالیت‌های آن در پاریس است.
مسلمانانی از ایتالیا، پرتغال و بلژیک با این جنبش همکاری دارند.
*  موافقت کمیسیون برنامه با تفکیک ۳ وزارتخانه
علی کاظمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: کلیات تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی به وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و وزارت صنعت معدن و تجارت به وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی و وزارت ورزش و جوانان به وزارت ورزش و سازمان جوانان به تصویب کمیسیون رسید.
** کیهان ۹۶/۴/۱۹
*  محدود کردن نفوذ ایران مهم‌تر از شکست داعش در سوریه است
رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل دور ساختن ایران از سوریه را مهم‌تر از شکست گروه داعش دانست.
«گادی ایزنکوت» در کمیته خارجی کنیست (پارلمان) اسرائیل گفت: محدود کردن نفوذ ایران و دور کردن ایران از سوریه برای اسرائیل و امنیت آن از شکست داعش مهم‌تر است.
*  تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور به ۱۳۲ رسید
نماینده زنجان در مجلس از اضافه شدن ۱۰ امضا به طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس درباره مشکلات سپرده‌های مردم در مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد.
علی وقف‌چی، با اعلام این خبر افزود: با اضافه شدن امضای این ۱۰ نماینده که امروز صورت گرفت، تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس دوباره به ۱۳۲ رسید.
** شرق ۹۶/۴/۱۹
۱۴ صندوق رأی تهران مجددا کنترل می‌شود
محمدمحمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور گفت بنا به درخواست مهدی چمران و تعدادی از اعضای لیست خدمت، ۱۴ صندوق در شهر تهران کنترل مجدد خواهد شد.
*  تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی» و «صنعت» در کمیسیون بودجه
محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست کلیات لایحه دولت درباره تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارتخانه‌های صنایع و معادن و وزارت بازرگانی و همچنین تفکیک وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی مورد بررسی و تصویب اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار گرفت.
** ایران ۹۶/۴/۱۹
*  ابلاغ ۴ قانون مصوب مجلس برای اجرا
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در نامه‌های جداگانه‌ای به وزارت دادگستری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری ۴ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.
*  مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی
در پی انتشار خبری در یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر مذاکرات پنهانی حماس با رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا، یکی از مقامات بلند پایه حماس این خبر را تأیید کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱۹
*  سردار سلیمانی، بزرگ‌ترین استراتژیست نظامی جهان معاصر است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به اینکه “پیروزیهای امروز عراق و سوریه به لطف فرماندهی و نقش تعیین‌کننده سردار سلیمانی حاصل‌شده است”، تصریح کرد:سردار سلیمانی،بزرگترین استراتژیست نظامی جهان معاصر است.
دکتر حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی درصفحه تلگرامی‌اش نوشت: آزادسازی موصل نه‌فقط به معنای بزرگترین شکست داعش در سه سال اخیر می‌باشد بلکه نشان از یک تحول اساسی درصحنه جنگ عراق و سوریه علیه داعش می‌باشد.
*  ممنوعیت عرضه آثار امام خمینی(ره) در تاجیکستان
بعد از آنکه هفته گذشته مرکز فرهنگی و تجاری ایران در تاجیکستان بسته شد، در اتفاق عجیب دیگری که در روابط دو کشور رخ داده، عرضه آثار امام خمینی و دیگر روحانیون برجسته ایرانی در این کشور ممنوع شده است.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱۹
*  حرکت برادران سپاه سیلی محکمی بر دهان دشمنان بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات اخیر سپاه پاسداران در قاموس نیروهای مسلح بود و حرکت برادران سپاهی سیلی ‌محکمی بر دهان دشمنان بود.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه گردهمایی سراسری سالانه رؤسای بازرسی‌های نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: پیش‌بینی و پیشگیری لازم در جهت به خاک مالیدن پوزه دشمنان انجام شده و اجازه هیچگونه تجاوزی را به متجاوزان نمی‌دهیم.
*  پایان نزدیک صهیونیسم و اسرائیل
رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، در حالی‌ که در باب نزدیک شدن همزمان پایان صهیونیسم و اسرائیل هشدار داده است، بر ضرورت گشایش کانال‌های محرمانه برای گفت‌وگوی آمریکا و اسرائیل با عربستان‌سعودی تأکید کرد.
شبتای شاویت، با اشاره به وخامت اوضاع طرح صهیونیسم، اظهار داشت برای توقف این وضعیت وخیم، اسرائیل ابتدا باید آن را مهار و مسیری را که تاکنون می‌پیموده است، اصلاح کند.
** جوان ۹۶/۴/۱۹
*  موصل با مقاومت آزاد شد
نیروهای عراقی که از مهرماه سال گذشته عملیات آزادسازی موصل، مرکز خلافت خودخوانده داعش را آغاز کردند، دیروز با پیروزی نهایی بر تروریسم، عراق را از لوث تروریست‌های داعش پاک کردند.
حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق که روز یک‌شنبه به موصل سفر کرده بود، آزادی کامل این شهر را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به مردم و نیروهای عراقی تبریک گفت.
*  ارائه طرحی با موضوع «آزادی زندانیان آمریکایی در ایران»
«تد کروز» سناتور جمهوریخواه آمریکایی درنظر دارد به زودی طرحی برای آنچه «آزادی زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران» خوانده شده، ارائه دهد.
در طرح مذکور در مجلس نمایندگان، از دولت ترامپ خواسته شده که آزادی «حداقل شش زندانی آمریکایی در ایران» را جزو مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار دهد.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱۹
*  نیروهای ایران وظیفه حفاظت از امیر قطر را بر عهده دارند
پایگاه خبری آمریکایی نیوزویک در گزارشی با استناد به اسناد تایید نشده مدعی شد، نیروهای نظامی ایران وظیفه حفاظت از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را برعهده گرفته اند.
این پایگاه خبری مدعی شده ایران نیروی دریایی خود را در اطراف تنگه هرمز بسیج کرده و رزمایش مشترک اخیر ایران و چین به منظور ارسال پیام به عربستان سعودی و در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور صورت گرفته است.
*  بازداشت ۳ آلمانی به اتهام فروش اقلام مرتبط با تاسیسات آب سنگین اراک
به ادعای بازرسان فدرال، سه شهروند آلمانی به اتهام نقض قانون صادرات اقلام لازم برای راکتور‌های آب سنگین اراک به ایران بازداشت شده‌اند.
نشریه «ویکلی استاندارد» آمریکا با تکرار ادعاهایی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران نوشت: گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آلمان نشان می‌دهد که ایران در حال انجام فعالیت‌هایی برای دستیابی به تکنولوژی‌های توسعه و ارتقای سلاح هسته‌ای و برنامه‌های موشکی‌ است.
** رسالت ۹۶/۴/۱۹
*  حوزه‌های علمیه، مراقب افراد نفوذی باشند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله تهران بر تربیت طلاب مستعد و توانمند تاکید کرد و خواستار حضور پررنگ حوزویان در عرصه های علمی شد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در برنامه‌ها باید نیازها را در نظر گرفت، گفت: همانگونه که معجزات انبیا متناسب با علوم و مسائل آن زمان بوده است، امروزه نیز تربیت طلاب باید بر اساس نیازهای روز باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید مراقب مسائل اخلاقی طلاب بود که در معرض خطر هستند، هشدار داد: دشمنان به افرادی ماموریت می دهند تا به صورت طلبه درآیند تا آبروی دین و حوزه و طلاب را ببرند که این موضوع ضرورت هوشیاری حوزه علمیه را می طلبد.
*  کشف بزرگ‌ترین محموله مرفین قاچاق درشرق استان کرمان
دادستان عمومی وانقلاب کرمان از کشف بیش از۱۸۰۰ کیلو گرم مرفین درمبادی ورودی شرق استان کرمان، حوالی ظهرشنبه خبرداد.
دادخدا سالاری گفت: این محموله بزرگ‌ترین محموله کشف شده مرفین درسال جاری تاکنون بوده است.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱۹
*  رایزنی جهت تعیین مجازات اعدام برای تولید و توزیع مواد مخدر
وزیر دادگستری با اشاره به رایزنی با نمایندگان مجلس، گفت: قید وزن برای صدور حکم اعدام مجرمان موادمخدر نباید از این طرح حذف می‌شد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ مجازات اعدام برای میزانی از تولید، توزیع و حمل مواد مخدر رایزنی‌هایی با کمیسیون قضایی و حقوقی  صورت گرفته تا با بررسی مجدد طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر نسبت به تعیین وزنی مشخص جهت تعیین مجازات اعدام اقدام شود.
*  وهابیت از اتاق فکر اسراییل و آل‌سعود خط می‌گیرد
محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در توئیتر خود از دست داشتن اتاق فکر دولت‌های اسرائیل و آل‌سعود در اهانت فرقه وهابیت به پیامبر خبر داد و در این رابطه نوشت: عده‌ای به نام وهابیت و عده‌ای با ادعای دفاع از ایران باستان به ائمه‌(ع) یا اصحاب پیامبر اهانت می‌کنند. هر دو از اتاق اطلاعاتی مشترک اسرائیل و آل سعود خط می‌گیرد.
** آرمان ۹۶/۴/۱۹
*   ایران به خواست دولت سوریه در این کشور است
رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه‌ لبنان گفت:‌ حضور نیروهای ایرانی در سوریه با موافقت دولت سوریه است و دولت سوریه از آنان خواست تا به سوریه بروند.
ولید جنبلاط، در رابطه با هم‌پیمانی ایران و روسیه برای ایجاد راه‌حل برای بحران سوریه گفت:‌ مواضع ایران با روسیه متفاوت است و ایران برنامه‌های خاص خود را دارد و تا لحظه آخر از دولت سوریه دفاع خواهد کرد و اگر حمایت‌های ایران نبود دولت سوریه تضعیف می‌شد.
*  یگان ویژه، یگان راهبردی در تامین امنیت است
سردارسرتیپ پاسدار حسین سلامی اظهار کرد: بحمدا… امروز شاهد یک پیشرفت و توسعه چشمگیر و جهش‌دار همراه با آمادگی رزمی مطلوب در مجموعه یگان‌های ویژه ناجا هستیم.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به مدیریت مطلوب در یگان ویژه بیان کرد: یگان ویژه با سازماندهی مثال‌زدنی، ظرفیت و استعداد بسیار ارزشمندی است که همواره در مواقع حساس و ضروری به خوبی ظاهر شده است.

** فرهیختگان ۹۶/۴/۱۹
*  قرارداد توتال، زنگنه را راهی مجلس کرد
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: «پیرو درخواست هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و استقبال آقای زنگنه، مقرر شد وزیر نفت صبح چهارشنبه در جلسه علنی مجلس گزارشی را در خصوص قرارداد توتال به مردم و نمایندگان مجلس ارائه کند.»
*  شمخانی آزادی موصل را تبریک گفت
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیام‌های جداگانه‌ای از خطاب به آیت‌الله العظمی سیستانی و حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، آزادسازی کامل شهر موصل را تبریک گفت و تاکید کرد: «تحقق این فتح بزرگ با هدایت مرجعیت، تدبیر دولت و دلاورمردی ارتش و نیروهای مردمی عراق حاصل شده است.»
** آفرینش ۹۶/۴/۱۹
*  تاکید پوتین برنقش موثرترکیه و ایران در حل بحران سوریه
رئیس جمهور روسیه اراده و خواست سه کشور ایران، ترکیه و سوریه را برای حل بحران سوریه بسیار موثر خواند.
ولادیمیر پوتین افزود: با تکیه بر اراده ایران، ترکیه و مسلما دولت سوریه، رئیس جمهور اسد، ما می‌توانیم گام‌های موثری در سوریه برداریم.
*  با تیلرسون در مورد ایران صحبت کردم
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست بیست در هامبورگ با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.
وی در رابطه با این دیدار مدعی شد: با رکس تیلرسون در مورد دخالت‌های ایران در امور کشورهای منطقه و همچنین پرونده قطر گفت‌وگو کردم.
** قدس ۹۶/۴/۱۹
*  طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در مجلس تصویب می‌شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» در مجلس تصویب می‌شود.
سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه این طرح با حداکثر رای قاطع نمایندگان به تصویب خواهد رسید، افزود: چون این یک طرح ملی است و جریانی، گروهی و حزبی نیست و همه فراکسیون‌ها در این موضوع اتفاق نظر دارند پیشنهاد شد تا همه نمایندگان این طرح را امضاء کنند.
*  دولت نباید متن قرارداد با توتال را برای مجلس محرمانه بگذارد
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه با طرح این سوال که چه دلیل قانونی و نظارتی وجود دارد که حتی نمایندگان مجلس از متن قرارداد توتال بی‌اطلاع باشند و قرارداد برای آن‌ها هم محرمانه باشد گفت: راجع به قرارداد با یک شرکت بدعهد فرانسوی که در ایام تحریم رها کردند و رفتند، باید دلایل قانع کننده وجود داشته باشد.
** خراسان ۹۶/۴/۱۹
*  تعلیق ۷۸ قاضی و برخورد با ۱۷۸ وکیل
براساس اعلام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، در سال گذشته ۲۷ هزار و ۹۲۰  گزارش خبر به این مرکز واصل شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۴۱ درصد رشد داشته است.
همچنین بر پایه این گزارش در سال ۹۵ با ۱۷۸ وکیل، ۶۴ کارشناس و ۱۰۳ کارچاق کن و جاعل نیز برخورد شده است.
*  ایران محدوده عملیات دریایی خود را توسعه داد
اندیشکده «میدل ایست» در گزارشی با اشاره به انجام رزمایش پنج روزه دریایی ایران در دریای خزر نوشت: نیروی دریایی ایران محدوده جغرافیایی عملیات خود را توسعه داده به طوری‌که فرمانده نیروی دریایی ایران اعلام کرد که نیروی دریایی ایران در پی گسترش حضور در عرصه بین‌المللی و افزایش امنیت در خلیج عدن و باب المندب است.
** اعتماد ۹۶/۴/۱۹
*  وعده نایب‌رییس مجلس برای پیگیری وضعیت مدیران کانال‌های تلگرامی
محمود صادقی، نماینده تهران نسبت به قبول نکردن وکیلان مدیران کانال‌های تلگرامی توسط بازجویان پرونده تذکر داده و درخواست پیگیری این موضوع را کرد. مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس هم که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت وعده پیگیری این موضوع از طریق وزیر دادگستری را داد.
** شهروند ۹۶/۴/۱۹
*  ۹۵ درصد ایران در محاصره خشکسالی
۷/۹ درصد ایران دچار خشکسالی خفیف، ۹/۴۰ درصد خشکسالی متوسط، ۳۲ درصد خشکسالی شدید و ۱۲، خشکسالی بسیار شدید است.
بنیاد ملی آب ایران در نامه‌ای به رئیس جمهوری: ۱۰ سال پیش‌رو به عنوان دهه ملی آب اعلام شود.
*  طرحی برای تقابل مستقیم با ایران وجود دارد
سفیر قطر در اسپانیا ضمن هشدار درباره خطر نظامی‌شدن منطقه به دلیل اختلافات به وجود آمده میان برخی کشورهای عربی گفت: طرحی برای به وجود آوردن تقابل مستقیم با ایران وجود دارد.
محمد بن جهام الکواری هشدار داد: بحران کنونی در منطقه می‌تواند به نظامی‌شدن منطقه خلیج(فارس) منتهی شود. اگر این اتفاق روی دهد، آنگاه این موضوع عواقب بدی برای منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۱۹
*  سیاست قطعی دولت، ارتباط نزدیک با سپاه است
عضو دولت تدبیر و امید گفت: سیاست قطعی دولت این است که با سپاه به عنوان نهاد انقلابی ارتباط نزدیک داشته باشد.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات در واکنش به تلاش تخریب کنندگان برای مقابل هم قرار دادن دولت و سپاه، گفت: هر کسی می‌خواهد تقابل بین دولت و سپاه به وجود بیاورد، باعث تضعیف کشور، آرمان‌های انقلاب و منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می‌شود. وی افزود: الان وقت رفاقت، همکاری و تفاهم است.
*  شهر بادگیرها؛ بعد از ۹ سال ثبت جهانی شد
پس از گذشت ۹ سال از قرار گرفتن پرونده شهر یزد در فهرست میراث موقت جهانی، یکشنبه (۱۸ تیر) «شهر تاریخی یزد» به عنوان یکی از نخستین شهرهای یونسکو به ثبت رسید.
علت این اقدام این است که یزد یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیاست.
** صبح نو ۹۶/۴/۱۹
*  نخستین کمیته حقیقت یاب پرونده ۴ دیپلمات ایرانی تشکیل می‌شود
خانواده ۴ دیپلمات ایرانی که ۳۵ سال پیش از سوی گروه فالانژهای لبنانی ربوده شدند، دیروز یکشنبه ۱۸ تیر با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون آخرین وضعیت این دیپلمات‌ها دیدار و گفت وگو کردند.
حامد متوسلیان، برادر زاده حاج احمد متوسلیان گفت: در کمیسیون امنیت ملی قرار شده است کمیته حقیقت یابی به ریاست آقای حشمت الله فلاحت پیشه تشکیل و آخرین اطلاعات در مورد این پرونده بررسی شود. امیدواریم این بار پیگیری‌ها صرفاً به ارائه بیانیه ختم نشده و نتیجه بخش باشد.
** بهار ۹۶/۴/۱۹
*  رایزنی‌های برجامی ریابکوف در تهران
معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه به منظور دیدار و مذاکره با سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر خارجه کشورمان به تهران می‌آید.
وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران روز یکشنبه گفت: سفر سرگئی ریابکوف به تهران یک روزه بوده و در این سفر در خصوص برجام و روند مذاکرات پیشین در این خصوص گفت و گو خواهد شد.
*  شلیک سه راکت از ایران به سمت پاکستان
یکی از مقامات منطقه پنجگو در ایالت بلوچستان در مرز ایران و پاکستان در اظهاراتی مدعی شد: گارد مرزی ایران سه راکت را به سمت سرزمین‌های پاکستان در منطقه پاروم شلیک کرده است.
جابر بلوچ معاون کمیسیونر منطقه پنجگو در غرب ایالت بلوچستان ضمن تایید این خبر مدعی شده که این حادثه روز شنبه اتفاق افتاده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسالت هنرمندان بالا بردن سطح آگاهی ها ومعرفت بشری است
حوزه/ آیت‌الله نمازی، پیروزی سپاهیان توحید برکفر در عرصه‌های جهانی، خصوصا در سوریه و عراق را هنر رهبری توحیدی جهان اسلام دانست و گفت: در این رویارویی که هنرنمایی جامعه توحیدی اسلامی برسپاه کفرجلوه گری کردو به رخ جهانیان کشیده شد، در راستای ایمان و میهن پرستی امت اسلام بود. عضو جامعه مدرسین درادامه فلسفه خلق هنر را بالا بردن میزان معرفت وتفکر بشر دانست و گفت: هنرمند باید آفرینش را در قالب شعر، فیلم، عکس و نمایشنامه به منظور بالا بردن سطح تفکر بشر تبیین کند.وی، با بیان این که موضوع، فایده وهدف هنر باید لحاظ شود، ابراز داشت: هنرمند باید به وسیله هنر خود، حقایق پنهان جهان را استخراج کند و به منظور بالا بردن سطح آگاهی‌ها و معرفت بشری ارائه نماید.
آزادسازی موصل فتح الفتوحی برای جهان اسلام است
رسا/ آیت‌الله خاتمی، ضمن تبریک آزادسازی موصل از دست نیروهای جنایتکار داعش تصریح کرد: آزاد سازی موصل نه تنها برای نیروهای عراقی بلکه برای جهان اسلام از جمله ایران اسلامی فتح الفتوح است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که امروز دشمنانی وحشی در اطراف کشور هستند، خاطر نشان کرد: بی شک آزادسازی موصل حاصل قدرت مرجعیت حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی است که فتوای جهاد دادند و به دنبال آن حشد الشعبی و بسیج، این شجره طیبه شکل گرفت و نمی‌توان از مدیریت و فرماندهی سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی یاد نکرد.
تاکید جمهوری اسلامی برروی مشترکات است
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار جمعی از علمای لبنان، با اشاره به ظرفیت‌های عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم مشارکت و تعامل علمی با سایر علمای اسلامی تاکید کرد. آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخه‌های علوم پیشتاز است و در میان برترین‌های دنیا قرار دارد و در عرصه علوم اسلامی نیز حوزه‌های علمیه ما به برکت حرکت علمی مراجع، علما و اساتید و طلاب در شاخصه‌های مختلف علمی و فقهی و تفسیری  پیشتاز هستند. وی گفت: محوریت کار جمهوری اسلامی ایران تعامل حداکثری با آحاد جامعه اسلامی و تاکید روی مشترکات و وحدت بر سر این مشترکات و نادیده گرفتن مسائل اختلافی است.
پیشنهاد بی شرمانه مقامات ریاض به عراق !
باشگاه خبرنگاران/ «جاسم البیاتی» از رهبران حزب دعوت اسلامی در عراق از اعمال فشارها علیه دولت عراق و چانه‌ زنی‌ با آن از سوی عربستان خبر داد و گفت: ریاض انتظار دارد که در بحران به وجود آمده در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، بغداد در کنار ریاض قرار گیرد. وی اعلام کرد عربستان به بغداد فشار می‌آورد تا با پیشنهاد دشمنی با دوحه در مقابل بازسازی موصل، موافقت کند.البیاتی افزود: ریاض می‌خواهد که بغداد در کنارش و مقابل دوحه قرار گیرد تا در مقابل عربستان نیز بازسازی مناطق آزادشده در موصل را برعهده گیرد. این در حالی است که منابع آگاه، پیش از این اعلام کرده بودند دولت عراق با همکاری کویت و عمان، پیشنهادی را برای آشتی میان چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با دوحه ارائه کرده بود
اینترپل از نگرش حرفه ای پلیس ایران استفاده می‌کند
صدا و سیما/ دبیر کل سازمان اینترپل گفت: پلیس ایران، پلیسی حرفه ای و با اقتدار است و اینترپل آمادگی این را دارد که از ظرفیت و نگرش حرفه ای گرایانه پلیس ایران استفاده کند.”یورگن اشتاک” در دیدار با سردار سرتیپ ” حسین اشتری” فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سابقه ۹۰ ساله عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان اینترپل، افزود: بسیاری از اطلاعات دریافتی از پلیس ایران منجر به حصول نتیجه شده که این نشان از حرفه ای گرایی پلیس ایران است.
طالبانی وارد تهران شد
تسنیم/ جلال طالبانی دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق و رئیس جمهور سابق این کشور بامداد امروز دوشنبه وارد تهران شد. طالبانی در مدت اقامت خود در ایران به استراحت و پاره‌ای گفت‌وگوها خواهد پرداخت.از آنجا که سفر دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق غیر رسمی و به منظور استراحت است، بیشتر هیئت همراه وی را پزشکان تشکیل می‌دهند
تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا مانع لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران است
 مهر/ عضو شورای اطلاعات ملی آمریکا معتقد است که لایحه اخیر سنا حاوی مقرراتی است که رئیس جمهور آمریکا را از لغو برخی تحریمهای هسته ای ایران باز می‌دارد. یلار درباره سخن اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که اخیرا اعلام کرده است، ایالات متحده آمریکا از گروههایی که قصد تغییر نظام سیاسی ایران را دارند، حمایت می‌کند. گفت: سخن او به نظر می‌رسد در راستای شعارهای تند دولت ترامپ علیه ایران باشد.ما از اظهارات «رکس تیلرسون» نباید به این نتیجه برسیم که سیاست واقعی واشنگتن در پشت پرده،  تغییر نظام سیاسی در ایران است.
ایران مشکل آمریکا و چاره آن تغییر نظام است
فارس/ سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت: ایران مشکل اصلی آمریکا در خاورمیانه و بهترین راه حل این مشکل تغییر نظام این کشور است. جان بولتون افزود: که آمریکا یک معضل اساسی در خاورمیانه دارد و آن تهران است. وی افزود: اما در حال حاضر آمریکا یک رئیس جمهور دارد که این تهدید را درک می‌کند.
ترامپ توان رهبری جهان را ندارد
فارس/ دبیر سیاسی شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید ترامپ در نشست اخیر جی-۲۰، افول قدرتی به نام آمریکا را به نمایش گذاشت و خلأ قدرت حاصل از این سقوط، با حضور روسیه و چین پر می‌شود. «کریس یولمن» در این گزارش به نقطه‌ضعف‌های شخصی ترامپ پرداخته و گفته: «او هیچ تمایل و البته ظرفیت رهبری جهان را ندارد.
کشته شدن ۵۰ غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف در سوریه
فارس/ یک گروه ناظر در سوریه می‌گوید که حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف در رقه طی ۴۸ ساعت گذشته منجر به کشته شدن حداقل ۵۰ غیرنظامی شده است.این گزارش میگوید که جنگنده‌های ائتلاف طی این مدت ۲۳ حمله هوایی به رقه انجام داده اند.
ایران حمایت از دولت و مردم سوریه را ادامه می‌دهد
تسنیم/ رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تروریسم قاطع است و به هیچ عنوان تفاوتی بین گروه‌های تروریستی قائل نیست و همانند برخی کشورها تروریسم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کند. بروجردی با بیان اینکه ایران به حمایت مستشاری از دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها ادامه خواهد داد، گفت: ما حق خود را برای حمایت از دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها محفوظ می‌دانیم .
معترضین کانادایی خواستار بازسازی بقیع شدند
حوزه/ برای نخستین بار در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، صدها تن از مسلمانان و شیعیان، با برگزاری راهپیمایی اعتراضی، با تجمع روبروی سفارت عربستان خواستار بازسازی و احیای قبرستان بقیع شدند. در این راهپیمایی که دهها نفر از حامیان حقوق بشر، مسلمانان و شیعیان کانادایی حضور داشتند، بسیاری از شرکت کنندگان خشم خود را از رژیم عربستان سعودی، به دلیل سرکوب اقلیت‌های مذهبی به ویژه شیعیان نشان داده و خواستار توقف حمایت رژیم آل سعود از گروه‌های تروریستی شدند.
آمریکا ناقض حقوق کودکان
جام نیوز/ یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که طی ۱۵ سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار کودک در آمریکا ازدواج کرده‌اند.به نوشته ایندیپندنت، رقم واقعی احتمالا بسیار بالاتر از این خواهد بود، زیرا ۱۰ ایالت آمریکا آمار ناقصی در این زمینه ارائه داده‌اند. این افشاگری در حالی صورت گرفته است که دولت آمریکا در مجامع بین‌المللی با استناد به موارد معدود ازدواج افراد زیر سن قانونی در ایران، کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم نموده و از اتهام مزبور به‌مثابه ابزار فشار بر ایرانیان بهره‌برداری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *