خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۱۸

  • آیت الله امینی: هرچه زمان می‌گذرد لیاقت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری نظام اسلامی بیش از پیش ثابت می‌شود
  • سردار سلیمانی: در حمله موشکی سپاه مصداق «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» را به چشم خود وبه معنای حقیقی دیدم
  • آیت الله خاتمی: انتقال تجارب نقش ارزنده‌ای در انجام رسالت تبلیغ دارد
  • آیت الله اراکی: ره‌آورد نظام بانکی امروز تبعیض اجتماعی است
  • آیت الله رجبی: دستگاه قضا باید با قاطعیت، سرعت و دقت پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دهد
  • آیت الله موسوی اصفهانی: پیشرفت حوزه در گرو اخلاق و علم است

** جام جم ۹۶/۴/۱۸
*  ایران‌هراسی کمکی به حل مشکلات منطقه نمی‌کند
عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق با اشاره به تبلیغات بی‌اساس هلال شیعی در منطقه اظهار کرد: ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی و برانگیختن ترس در مورد کشورهایی مشخص، کمکی به حل مشکلات منطقه نمی‌کند؛ این کشورها در منطقه حضور دارند و دارای نفوذ و حضور هستند بنابراین برادران ما در عربستان بهتر است پشت میز گفت‌وگو بنشینند.
*  کشور با بحران مدیریت مواجه است
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین رونمایی از دستاوردهای سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان این‌که عموم مردم با بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات مالی در زمینه مدیریت بحران آمادگی لازم را دارند، گفت: متاسفانه بحران مهم و اصلی کشور مدیریت است به نحوی که ما امروز با یک «بحران مدیریتی» مواجه هستیم.
** همشهری ۹۶/۴/۱۸
*  آزمون گران برای تروریست‌ها
وزیر سابق دفاع گفت: تروریست‌ها باید مطلع باشند آزمودن خویشتنداری ایران برایشان گران تمام خواهد شد. سردار احمد وحیدی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت: کسانی که عاقلانه فکر می‌کنند باید بدانند این حمله یک هشدار جدی به دشمنان و بدخواهان نظام و کشور است.
*  پاسخ بعیدی نژاد به یادداشت ضد ایرانی کارشناس آمریکایی
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن با اشاره به یادداشت ضدایرانی «ری تکیه» کارشناس شورای روابط خارجی آمریکا در صفحه توییتری خود نوشت: نیروهای مداخله‌گر در آمریکا نیازی به مشورت‌های تحریک‌آمیز و ستیزه‌جویانه «ری تکیه» ندارند. ۳۸ سال است که واشنگتن با ایران خصومت دارد.
** کیهان ۹۶/۴/۱۸
*  عربستان در حال تضعیف خود و تقویت ایران است
نشریه «فارین‌ پالیسی» در مقاله‌ای به تبعات ادامه خصومت عربستان با ایران پرداخته و با ذکر برخی فاکتورها، نتیجه‌گیری کرده که ادامه این مسیر، به تضعیف بیشتر عربستان منجر خواهد شد.
در بخشی از این مقاله آمده است: عربستان با توجه به روابط موجود با آمریکا، برتری نظامی بر ایران دارد ولی عامل قدرت سیاسی این کشور، داشتن موقعیتی قوی در جهان عرب است. افزایش خصومت‌ها با تهران می‌تواند به طولانی‌تر شدن جنگ‌های موجود در جهان عرب و کشیده شدن آتش این درگیری‌ها به دیگر کشورهای عربی مانند لبنان و اردن و ازهم‌گسیختگی بیشتر جهان عرب بینجامد؛ کاری که دستاوردهای ایران در بازی قدرت منطقه‌ای را بیشتر می‌کند.
** شرق ۹۶/۴/۱۸
*  مهلت ۱۰روزه به ٧فعال اصلاح‌طلب برای دفاعیه نهایی
وکیل جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از مهلت ۱۰روزه برای ارائه لوایح دفاعیه نهایی، به هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب خبر داد. حجت‌ کرمانی با اشاره به چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب که روز گذشته در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب برگزار شد، گفت: دادگاه ۱۰ روز برای ارائه لوایح دفاعیه نهایی، به هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب مهلت داد و ما آخرین دفاعیات را در مهلت مقرر ارائه خواهیم داد.
*  نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر پرونده فساد نفتی برگزار شد
روز گذشته نخستین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی در مرحله تجدیدنظر در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد. در این جلسه که دو متهم ردیف دوم و سوم و وکلای مدافع آنها و وکلای شرکت ملی نفت حضور داشتند، نجفی نماینده دادستان کیفرخواست صادره برای متهم ردیف دوم را قرائت کرد که بر اساس آن، اتهام متهم ردیف دوم، اخلال در نظام اقتصادی، پول‌شویی و کلاهبرداری عنوان شد.
** ایران ۹۶/۴/۱۸
*  ادعای بی‌اساس یک مقام سعودی علیه ایران
بعد از افشاگری سفیر قطر در واشنگتن درباره حمایت‌های ریاض از گروه‌های تروریستی و تأکید بر عربستانی بودن متهمان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر، سفیر عربستان در مصر مدعی شد که ایران حامی تروریسم در جهان است. «احمد قطان» مدعی شد: تمام دنیا می‌داند که ایران نخستین کشور حامی تروریسم و افراط‌ گرایی در جهان است.از تمام کشورهای عربی و غربی می‌خواهم که در یک صف بایستند و با کشورهای حامی تروریسم مقابله کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱۸
*  آمریکا قدرت منزوی امروز است
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز درگزارشی نوشت: آمریکا زمانی قدرت مسلط و غالب جهان بود؛ اما اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان ثابت کرد که آمریکا امروز در جهان منزوی است.
*  همکاری‌های فنی- نظامی روسیه و ایران ادامه می‌یابد
الکساندر میخییف رئیس شرکت انحصاری صادرات تسلیحات روسیه (روس آبارون اکسپورت) اعلام کرد که مسکو همزمان با رعایت قطعنامه برجامی شورای امنیت سازمان ملل به همکاری‌های فنی-نظامی با تهران ادامه می‌دهد. وی اظهار کرد: همکاری‌های فنی – نظامی روسیه و ایران در چارچوب خدمات رسانی به تسلیحاتی که پیشتر تحویل داده شده است، ادامه دارد.
*  اعزام ۵۲ ناوگروه برای تامین امنیت دریاهای شمال و جنوب کشور
دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ۵۲ ناوگروه برای تامین امنیت دریاهای جنوب و شمال و آب‌های آزاد خبر داد.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱۸
*  اعلام نگرانی«جامعه روحانیت مبارز» از تشویش‌آفرینی مسؤولان
قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز از اعلام نگرانی تشکل متبوع خود پیرامون حاشیه‌سازی‌ها و تشویش‌آفرینی اخیر خبر داد و تاکید کرد: این تنش‌ها عاملی برای شایعات و تشویش اذهان در جامعه شده است لذا آقایان جامعه روحانیت نسبت به این حاشیه‌سازی‌ها اظهار نگرانی کردند، چرا که ما معتقدیم دستگاه اجرایی با این روند از اهداف اصلی خود دور می‌شود. حجت الاسلام سیدرضا تقوی یادآور شد:‌ مطالبه مردم ایجاد اشتغال و مبارزه با رکود و بیکاری است و باید در این زمینه کار شود.
*  جلال طالبانی به ایران می‌آید
سایت رسمی اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری سابق عراق هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد. براساس گزارش سایت اتحادیه میهنی کردستان عراق، این سفر سفری دوستانه و براساس دعوت مسؤولان جمهوری اسلامی ایران است که پیش‌تر مقدمات آن فراهم شده است.
** جوان ۹۶/۴/۱۸
*  ارادتم به رهبر معظم انقلاب دوچندان شده است
آیت‌الله ابراهیم امینی با اشاره به انتشار نامه دروغ منتسب به او به مقام معظم رهبری، گفت: من به هر طریق که توانستم و ممکن بود این نامه را تکذیب کردم؛ از مسئولان هم خواستم تا عوامل انتشار این نامه دروغ را شناسایی کنند، چراکه این توطئه علیه بنده بود و از اساس صحت نداشت.
وی با بیان اینکه دشمن نمی‌‌تواند رابطه خوب علما با مقام معظم رهبری را تحمل کند و به همین دلیل علیه این رابطه خوب دست به دروغ و توطئه می‌زند، تصریح کرد: به نظر من، رهبری حضرت آقا بسیار خوب بوده است. من همان ارادتی که قبلاً به آیت‌الله خامنه‌ای داشتم دوچندانش را الان دارم. آیت‌الله امینی با بیان اینکه «من مطیع مقام معظم رهبری بوده و هستم»، گفت: هر چه زمان می‌گذرد، لیاقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری نظام ‌اسلامی بیش از پیش ثابت می‌شود، چراکه ایشان به درستی نظام اسلامی را از بحران‌ها و مشکلات عبور داده است.
*  سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی شد
سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات روز گذشته با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
سامانه بعد از یک دوره آزمایشی ۴۵ روزه فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. اکنون ۱۴۰ کشور جهان موضوع دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را اجرایی کرده و ۹۰ کشور هم به دنبال اجرایی کردن این قانون هستند.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱۸
*  بخش خصوصی واقعی به دنبال فساد نمی‌رود
‌اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در بیست و یکمین همایش روز ملی صنعت و معدن در جمع صنعتگران با تأکید بر لزوم ریشه‌کن شدن فساد در کشور گفت: تا زمانی که فساد و رانت وجود داشته باشد بخش خصوصی شکل نمی‌گیرد. فساد حاصل زد و بند بخش خصوصی و دولت است. این در حالی است که بخش خصوصی واقعی به دنبال فساد نمی‌رود. فساد توسعه یافته امروز به عامل جدی برای توسعه کشور تبدیل شده است و جز با شفافیت و انگشت‌نما کردن چهره‌های استفاده کننده از رانت نمی‌توانیم در اقتصادی سالم قرار بگیریم.
** رسالت ۹۶/۴/۱۸
*  توهین به سلمان فارسی، پیگرد قانونی دارد
آیت الله عباس کعبی با اشاره به توهین یکی از افراد شرکت کننده در مراسم تقدیر از فعالان ستاد روحانی در اهواز گفت: توهین به صحابه بزرگ پیامبر(ص)، سلمان فارسی قابل پیگرد قضائی است. پذیرفته نیست که در تریبون رسمی با حضور استاندار و سایر مسئولان در استانداری خوزستان به این شخصیت بزرگ اسلام و افتخار اسلام و شیعه و ایران که به لقب سلمان محمدی و «سلمان منا اهل البیت» مفتخر است آشکارا توهین شود. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تاکید کرد: ستاد انتخاباتی رئیس جمهور باید به سرعت، جسارت به صحابی بزرگ پیامبر (ص)، سلمان فارسی را محکوم کند و از این عنصر هتاک، اعلام برائت کند. دستگاه قضائی استان و دادستان اهواز نیز باید در مقابله با این جسارت و هتک مقدسات اسلامی و اهانت آشکار رسیدگی قضائی فوری انجام دهد.
*  قدرت حزب ‌الله ۱۰ برابر شده است
یک روزنامه آمریکایی نوشت: حزب‌ الله لبنان اینک ۱۵۰ هزار موشک و راکت با بردهای مختلف برای هدف قرار دادن اسرائیل دارد. واشنگتن تایمز افزود:  اینک قدرت حزب الله نسبت به سال ۲۰۰۶، ۱۰ برابر شده است. حضور حزب‌الله فراتر از جنوب لبنان حس می‌شود به طوری‌که کنترل بندر و فرودگاه بیروت را در دست گرفته و قوی‌ترین فراکسیون در دولت لبنان است. حزب الله همچنین موشک‌ها و راکت های زیادی را در زیر منازل، مدارس، بیمارستان‌ها و مساجد مستقر کرده است. حزب الله در نکته‌ای دیگر که موید مهیا کردن خود برای یک درگیری جدید است، چندین پست دیده ‌بانی را در مرز با اسرائیل ایجاد کرده است.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱۸
*  دومین جلسه بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تشکیل شد
دومین جلسه بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا با حضور نمایندگانی از سه فراکسیون مجلس برگزار شد. ظهر دیروز جلسه‌ای دو ساعته با حضور روسا و نمایندگانی از فراکسیون‌های مستقلین ولایی،‌ امید و نمایندگان ولایی و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ برگزار شد که نمایندگان در ادامه جلسه قبلی به بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا پرداختند.
*  واکنش ایران به گزارش هیأت حقیقت‌یاب‌ درباره حادثه خان‌شیخون
جلسه فوق‌العاده شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در خصوص سوریه برای بررسی گزارش هیأت حقیقت‌یاب این سازمان پیرامون کاربرد سلاح‌های شیمیایی در منطقه خان شیخون برگزار شد.‌ هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این جلسه تاکید کرد: گزارش هیأت حقیقت‌یاب در ارتباط با حادثه خان شیخون سوریه دارای ابهاماتی در زمینه منابع، نحوه دریافت اطلاعات، نمونه‌برداری و عدم انجام بازرسی از محل حادثه است و امیدواریم ابهامات این گزارش با همکاری دولت سوریه برطرف شود.
** آرمان ۹۶/۴/۱۸
*  ترامپ برخلاف برجام عمل نکرده است
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران معتقد است که منطق ایران، منطق تعامل سازنده و گفت‌وگوست که یک نوع آن دیپلماسی هنری است. مجید تخت‌روانچی با بیان اینکه در حقیقت ترامپ خلاف برجام عمل نکرد، ادامه داد: ترامپ پس از حضور در کاخ سفید، به مرور بخشی از مواضع خود را تغییر داد. برای مثال در دوران مبارزات انتخاباتی، ناتو را پدیده‌ای بی‌خاصیت توصیف کرد، اما پس از آن در ملاقات با دبیرکل ناتو در واشنگتن گفت که دیگر ناتو بی‌فایده نیست، یعنی ۱۸۰درجه موضع خود را چرخاند.
*  واکنش سردار قاسم سلیمانی به حمله موشکی سپاه
سرلشکر قاسم سلیمانی طی سخنانی در واکنش به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌های تکفیری در استان دیرالزور سوریه،‌ به‌دقت بالای این موشک‌ها در اصابت به هدف اشاره کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: کاری که بچه‌های این ملت در ساخت و دقت این موشک‌ها و تربیت متخصص‌ها کردند، بچه‌های این ملت نه بچه‌های سپاه پاسداران، کاری شگرف بود. وی تصریح کرد: من حملات موشکی بسیاری دیده‌ام، صدها فروند موشک کروز آمریکا و بسیاری دیگر. در این حمله موشکی سپاه مصداق «و ما رمیت إذا رمیت و لکنّ ا… رمی…» را به چشم خود و به معنای حقیقی دیدم. با دقت بسیار زیادی، صد‌درصد.
** فرهیختگان ۹۶/۴/۱۸
*  تهدید سوریه با هدف فروش سلاح بیشتر به منطقه
حسین امیرعبداللهیان دیروز در دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران، روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه را روابط راهبردی و ممتاز خواند.
وی در رابطه با نقش‌آفرینی محور آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران‌های موجود در منطقه گفت: «فرسایشی کردن بحران‌های منطقه ازجمله تداوم تجاوز علیه یمن، تهدید کردن سوریه به حمله نظامی و تداوم تنش در روابط ریاض- دوحه، با هدف فروش سلاح بیشتر به منطقه است».
*  روش‌تان دیکتاتوری است
محسن رهامی با انتقاد ازشورای‌عالی اصلاح‌طلبان گفت: «زمانی که ما فعالیت سیاسی می‌کردیم، برخی دوستان اصلاح طلب محصل و دانش آموز بودند. حالا توقع دارند هر کاری اصلاح‌طلبان انجام می‌دهند اول با آنها هماهنگ کنند. برخی دوستان فکر می‌کنند سند کل جریان اصلاحات به نام آنها زده شده است. خوب این مبنا غلط است. این اصلاحات نیست بلکه دیکتاتوری است».
** آفرینش ۹۶/۴/۱۸
*  کمک ۲ شرکت اماراتی به ایران برای دور زدن تحریم‌ها
گزارشی از سوی نهادهای نظامی آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد ۲ شرکت اماراتی در صادر کردن نفت ایران به تحریم‌های آمریکا پایبند نبوده‌اند.
این ۲ شرکت اماراتی در فروش نفت و انتقال وجوه حاصل از فروش نفت با ایران همکاری کرده‌اند در حالی که بر اساس تحریم‌های آمریکا هرگونه همکاری با سیستم بانکی ایران ممنوع بود. این نهادهای نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند نفت ایران توسط کشتی‌های خارجی از مبدأ بنادر کشور دیگری جز ایران صادر شده است.
** قدس ۹۶/۴/۱۸
*  کوبیدن سپاه برای کسی آبرو نمی‌آورد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از هجمه‌هایی که به سپاه می‌شود، بیان کرد: کوبیدن سپاه که نماد اقتدار و دفاع از کشور است برای کسی آبرو نمی‌آورد و در حالی که در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، سپاه با تمام وجود در حال دفاع از کشور است، تضعیف سپاه محل سوال جدی است. سردار غلامحسین غیب پرور با تاکید بر وحدت حول فرامین ولی فقیه یادآور شد: دعوا درست کردن، همدیگر را کوبیدن و جبهه اختلاف را گشودن و ارکان دفاعی کشور را تضعیف کردن، جز آنکه دشمنان را شاد کند، نتیجه دیگری ندارد.
*  فتوای ۳ مرجع تقیلد به ارتداد رییس فرقه انحرافی حلقه
حکم ارتداد محمدعلی طاهری رییس فرقه انحرافی حلقه پس از ارسال جزوات، آثار سمعی و بصری، سی‌دی‌ها و مدارک موجود برای مراجع تقلید صادر شد. آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله علوی گرگانی با بررسی جزوات و سی‌دی‌های موجود از رییس فرقه انحرافی حلقه با ارائه توضیحاتی او را مرتد اعلام کردند.
** خراسان ۹۶/۴/۱۸
*  منتظر رای تجدید نظرخواهی در پرونده مرتضوی هستیم
تقی نوربخش مدیرعامل سازمان  تامین اجتماعی  درباره آخرین وضعیت پرونده مرتضوی گفت:‌ رای دادگاه بدوی صادر شده اما مجددا تقاضای تجدیدنظر خواهی کردیم که در حال انجام است و هنوز رای نهایی تجدیدنظر صادر نشده است و ما حسب وظیفه قانونی پیگیری می‌کنیم.
*  ایران جانب قطر را خواهد گرفت
پایگاه میدل ایست‌ای در تحلیلی درباره تحولات جدید مربوط به قطر با تأکید بر اینکه منافع تهران در شکاف بین کشورهای حاشیه خلیج فارس است، نوشت: «ایران به زودی به صورت رسمی جانب قطر را در مقابل عربستان خواهد گرفت».
** اعتماد ۹۶/۴/۱۸
*  تحریم‌ها بازنمی‌گردند
معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی، درباره احتمال بازگشت تحریم‌ها و تاثیر آن بر قرارداد ایران با کنسرسیوم توتال، سی ان پی سی‌ای هم توضیح داد: در برجام موضوع بازگشت تحریم‌ها مطرح و پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است، منتها این پیش‌بینی به دلیل رسیدن به توافق بوده است نه به دلیل احتمال عملی شدن آن. زمانی نیا با بیان اینکه هیچکدام از اعضای ١+۵ و ایران این احتمال را نمی‌دهند که تحریم‎ها بازگردد، یادآور شد: توتال با امضای قرارداد نشان داد ریسک بازگشت تحریم‌ها ناچیز و نامحتمل است و به همین دلیل حاضر شد در ایران سرمایه‌گذاری کند.
*  توافق بیش از ١٢٠ کشور جهان برای منع سلاح‌های اتمی
بیش از ١٢٠ کشور جهان در روز جمعه به وقت نیویورک در مقر سازمان ملل، نخستین توافقنامه بین‌المللی را برای ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای تصویب کردند. ابتکار عمل این موضوع توسط اتریش، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی و نیوزیلند بود که در نهایت با رای ١٢٢ کشور به تصویب رسید و تنها هلند با آن مخالفت کرد و سنگاپور نیز رای ممتنع داد. به طور کلی ٩ کشور دارنده سلاح هسته‌ای از جمله ایالات متحده، روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه، هند، پاکستان، کره شمالی و رژیم اسراییل این مذاکرات را بایکوت کردند.
** شهروند ۹۶/۴/۱۸
*  در مورد صیادان هندی لنج عربستانی براساس رفتار متقابل عمل خواهیم کرد
مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان این‌که صیادان بازداشت‌شده روی لنج عربستانی، هندی بودند، گفت: اکنون پرونده این افراد درحال بررسی است و البته ما هم براساس رفتار متقابل عمل می‌کنیم، یعنی هرگونه رفتاری که عربستان با صیادان ایرانی انجام داده است، ما هم همان‌گونه رفتار می‌کنیم.
*  حمله تروریستی تهران در دیرالزور طراحی شد
غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل علت اصلی را که گروه تروریستی داعش در ایران عملیات نکرد، ناتوانی این گروه دانست و تأکید کرد: ایران از ساختاری هماهنگ برخوردار است و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور موفق شدند داعش را نابود کنند. وی گفت: رویدادی که در تهران اتفاق افتاد خارج از ایران و در دیرالزور (سوریه) طراحی شده بود اما به‌هرحال، رویداد تهران اقدام تروریستی کورکورانه‌ای بود که خیلی اهمیت نداشت و بلافاصله هم تلافی شد.
** صبح نو ۹۶/۴/۱۸
*  انفعال گسترده در عرصه مدیریت فرهنگ کشور
سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه سلامت فرهنگ و اعتلای اخلاق جامعه با ۲ تهدید روبرو است گفت: چنانچه به طور عاجل، رفع تهدید صورت نگیرد، معضلات زیادی را در پی خواهد داشت که عبارتند از: انفعال گسترده در عرصه مدیریت فرهنگ کشور و دیگری تلاش فوق العاده و مدیریت شده دشمنان با هدف استحاله فرهنگی.
*  کاهش ۵۰درصدی قاچاق از سوی یک نهاد امنیتی دولت تایید نشد
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس درباره قاچاق کالا گفت:گزارش یک نهاد امنیتی دولت حاکی از آن بود که اتفاق خاصی در بحث مبارزه با قاچاق نیفتاده،از این منظر انتقادهای دادستان کل نسبت به ستاد مبارزه با قاچاق کالا صحیح به نظر می‌رسد.
** بهار ۹۶/۴/۱۸
*  فصل جدید در روابط ایران و اروپا
اتحادیه اروپا در بروشوری درباره توافق هسته‌ای که آن را به زبان فارسی انتشار داد ،تاکید کرد: با اتصال مجدد اقتصاد اتحادیه اروپا و ایران، رفاه و سعادت ایرانیان و اروپایی‌ها به طور یکسان افزایش خواهد یافت. در این بروشور به سخنان فدریکا موگرینی نماینده ارشد اتحادیه اروپا و نایب رئیس کمیسیون اروپا در سفر ماه آوریل ۲۰۱۶ به تهران اشاره و از برنامه جامع اقدام مشترک به عنوان آغازی برای روابط دیپلماتیک بین اتحادیه اروپا و ایران نام برده شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حج تمتع نباید تعطیل شود
حوزه/ آیت الله نمازی، ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کاشان با تبریک به ملت ایران، به خصوص مقام معظم رهبری، به خاطر ایجاد شرایط اعزام حج تمتع ایران در سال جدید، با تاکید بر این که حج تمتع نباید تعطیل شود، گفت: امیدواریم حجاج ایرانی و همه کشورهای اسلامی اعمال حج را براساس قولی که مسئولان عربستان سعودی داده اند، امسال به خوبی انجام دهند و حجاج با سلامتی کامل به وطن خود بازگردند.عضو جامعه مدرسین درادامه به حمایت‌های پشت صحنه آل سعود از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در اکثر جبهه‌های مبارزه اسرائیل علیه جریان مقاومت، هواپیماهای نظامی اسرائیلی سوخت گیری‌های خودشان را در عربستان انجام می‌دادند.
انتقال تجارب نقش ارزنده ای در انجام رسالت تبلیغ دارد
رسا/آیت الله خاتمی در پیامی برای پویش حمایت از مبلغان تبلیغ دین را رسالت مهم طلاب و حوزه‌های علمیه دانست. عضو جامعه مدرسین ورود جدی حوزه و طلاب به عرصه فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: اگر در عرصه تبلیغ فضای مجازی با برنامه ریزی‌های لازم کار گسترده تری صورت گیرد مفید و اثرگذار واقع خواهد شد.وی تقویت تبلیغ و حمایت از مبلغان را امری لازم عنوان کرد و افزود: انتقال تجربیات در عرصه تبلیغ دین نقش ارزنده ای در انجام رسالت مهم تبلیغ دارد از این رو باید نسبت به این موضوع توجه و برنامه ریزی‌های لازم وجود داشته باشد.
ره‌آورد نظام بانکی امروز تبعیض اجتماعی است
رسا/آیت الله اراکی،در سلسله مباحث «کلیات اصول فقه نظام» از وضعیت نابسامانی نظام بانکی کشور انتقاد کرد و خروجی نظام بانکی کشور را ناسازگار با مسلمات دینی دانست و از آن به عنوان تبعیض اجتماعی یاد کردوگفت: نظام بانکی کشور طوری تنظیم شده که در اختیار نظام سرمایه داری است. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:امروز نوعی خلل در سیستم بانکی کشور وجود دارد، در حالی که نظام‌های بانکی جهان چنین شیوه ای را ندارند و امروز اذعان مسؤولان بانک‌ها نیز عدم تعامل با افراد کم درآمد کشور است که این نوعی خلل و آسیب به شمار می‌آید.
دستگاه قضا باید با قاطعیت، سرعت و دقت پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دهد
رسا/آیت الله رجبی برخورد قاطع و جدی دستگاه قضا با متخلفان را ضروری دانست و گفت: باید در قوه قضاییه با متخلفان به گونه ای برخورد شود که شاهد آثار مثبت آن در جامعه باشیم؛ به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب مسأله آبروی نظام را در دیدار رییس قوه قضاییه مطرح کردند؛ زیرا در این گونه مسائل تنها حقوق شخصی افراد نیست که البته آن هم اهمیت دارد اما آبروی نظام بسیار مهم است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که دشمنان و استکبار جهانی به هر بهانه‌ای چهره نظام را مخدوش نشان می‌دهند، اظهار داشت: استکبار در تلاش است که با برخی ترفندهای قانونی، مزدوران خود را سرکار بیاورد؛ از این رو مسأله برخورد با متخلفان به ویژه تضییع کنندگان حقوق مردم و حقوق عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
پیشرفت حوزه در گرو اخلاق و علم است
حوزه/آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت مساله علم آموزی در حوزه‌های  علمیه، گفت: طلاب علوم دینی باید با جدیت و نگاهی جهادی علوم اسلامی را در حوزه‌های علمیه دنبال کنند.عضو جامعه مدرسین در ادامه پیشرفت حوزه‌های علمیه را در گرو توجه به اخلاق و علم دانست و گفت: طلاب به فکر استخدام در ادارات و نهادها نباشند، بلکه به رسالت طلبگی خود بیاندیشند.مدیر حوزه علمیه همدان تبلیغ دین را فعالیتی مهم دانست و گفت: طلاب جوان بدانند لباس مقدس روحانیت و تبلیغ دین الهی شغل انبیا است و نباید حوزه را راهی برای استخدام شدن خود در اداره یا نهادی قرار دهند.
آمریکا، انگلیس و فرانسه نماد تروریسم دولتی هستند
رسا/معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا، غرب و اتحاد شوروی سابق، تروریسم را در منطقه تاسیس و حمایت کردند، گفت: این کشورها به جای عدالت و توازن و توجه به مسائل ملت‌ها اقدام به تخریب و قتل و فتنه جهت تسلط بر سرنوشت ملت‌ها کردند. شیخ نعیم قاسم از دو نوع تروریسم دولتی و سازمانی یاد کرد و افزود: تروریسم دولتی در تروریسم آمریکا و فرانسه و انگلیس و اسرائیل متبلور است.
همه از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خبر دارند
صداوسیما/ نماینده ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفته است «همگان می‌دانند» که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و در دیگر کشورهای سراسر دنیا مداخله می‌کند.هیلی در گفتگو با سی ان ان گفت: دیدار ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست جی ۲۰ «بسیار با اهمیت» بود چرا که «او (ترامپ) می‌خواست تا در چشم‌های پوتین نگاه کند و به او بفهماند که بله ما می‌دانیم شما در انتخابات ما مداخله کردید.»
امکان اقدام نظامی در بحران خلیج فارس وجود ندارد
مهر/«بورس جانسون»وزیر خارجه انگلیس در جریان دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تأکید کرد: امکان اقدام نظامی در بحران خلیج فارس وجود ندارد.بر اساس این گزارش، جانسون همچنین بر حمایت انگلیس از وساطت کویت برای حل بحران میان دوحه و اعراب تأکید کرد و گفت: امکان کاهش تنش‌ها وجود دارد.وی همچنین ضمن ابراز عدم رضایت لندن از محاصره قطر، گفت: امیدواریم تنش‌ها به پایان برسد.
سرکرده سعودی داعش در موصل به هلاکت رسید
مهر/یکی از سرکردگان سعودی الأصل داعش در هنگام فرار از محور غربی شهر موصل به هلاکت رسید.بر اساس این گزارش، این سرکرده سعودی داعش که به «أبو حفصه» ملقب بود، در عملیات نیروهای عراقی در محور غربی موصل کشته شد.گفتنی است، روز گذشته پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های واقع در بخش قدیمی موصل به اهتزاز درآمد.
حمایت ایران از مقاومت ادامه دارد
مهر/سخنگوی رسمی حماس با بیان اینکه ایران هیچگاه از حمایت فلسطین عقب‌نشینی نکرده است، گفت: ما از نقش ایران در حمایت از مسأله فلسطین قدردانی می‌کنیم. فوزی برهوم افزود:حمایت‌های ایران از مسأله فلسطین همچنین در سطوح گسترده ادامه دارد و امیدواریم که این حمایت‌ها در آینده نیز ادامه پیدا کند. ما به عنوان یک جنبش مقاومت مردمی به حمایت‌های زیادی برای مقابله با اسرائیل نیازمند هستیم تا بتوانیم به دفاع از نوار غزه و فلسطین اشغالی ادامه دهیم.
گنجانده شدن بند مربوط به «امنیت حجاج» در توافق‌نامه ایران با سعودی‌ها
تسنیم /سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون با حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت  اظهار داشت: موضوع جلسه صبح امروز نگرانی‌های اعضای فراکسیون در رابطه با بحث اعزام حجاج بود.لاهوتی افزود:محمدی به ما اطمینان داد که به واسطه مذاکراتی که با مسئولان سعودی در رابطه با امنیت حجاج کشورمان داشته‌اند، جای هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با امنیت حجاج وجود ندارد. محمدی همچنین خاطرنشان کرده که در مذاکرات  با عربستان، مسئولان سعودی بندی را در توافق‌نامه مبنی بر تضمین امنیت حجاج ایرانی گنجانده‌اند. بندی که در سال‌های گذشته به هیچ عنوان زیر بار آن نمی‌رفتند.
گشایش ال‎سی هنوز مشکل دارد
تسنیم/وزیر صنعت، اعلام کرد: هنوز در گشایش ال سی مشکل داریم و باید بانک مرکزی در این رابطه اقدامات جدی را انجام دهد. نعمت‌زاده با اشاره به این که آقای جهانگیری برای بار چندم اعلام کردند که کاهش نرخ سود تسهیلات هنوز به صورت مناسب انجام نشده است اظهار داشت: این موضوع دغدغه بخش صنعت نیز هست و در پی حل آن هستیم.
دستگیر ی۲۷ داعشی در خراسان رضوی
تسنیم/ معاون دادستان مشهد مقدس از دستگیری تعداد ۲۷ نفر مرتبط با گروهک داعش در خراسان رضوی خبر داد.قاضی حیدری گفت: با پیگیری سربازان گمنام امام زمان(عج) و ردزنی‌های انجام شده سرنخ‌های جدیدی از افراد وابسته به این گروهک در شهرهای خراسان رضوی کشف شد و با صدور نیابت قضایی این افراد نیز دستگیر و تعداد کل دستگیرشدگان به ۲۷ نفر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *