خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۱۴

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: تخـریب کنندگان سپاه همنوا با دشمنان هستند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: سقوط داعش درس عبرتی برای مزدوران جهان است
  • آیت‌الله کعبی: تنها ایران اسلامی است که از کشورها و ملت‌های محور مقاومت حمایت می‌کند
  • آیت‌الله اراکی: هویت جامعه اسلامی هویت محمدی است
  • آیت‌الله بهشتی: دستگاه قضا بدون هیچ ملاحظه‌ای با متخلفان برخورد کند
  • آیت‌الله فقیهی: حقوق بشر ابزار فشار آمریکا برای تسلط بر کشورها است

** جام جم ۹۶/۴/۱۴
*  حمله موشکی یمن به جنوب عربستان
یک منبع نظامی گفت که نیروهای یمنی یک فروند موشک زلزال۲ را به سمت پادگان «المعزاب» در جازان در جنوب عربستان شلیک کردند.
این منبع نظامی افزود: موشک زلزال۲ به روستای الراحه در جازان اصابت کرد که به دنبال آن تعدادی از نظامیان سعودی کشته شدند.
*  تامین منابع تروریست‌ها از تولید و فروش مواد مخدر
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدربا اشاره به حضور ناتو در افغانستان و در اختیار داشتن فرودگاه‌های این کشور اظهار کرد: چطور است که مواد مخدر با وجود حضور ناتو در افغانستان متوقف نشده و از طریق فرودگاه‌های این کشور به جهان ارسال می‌شود.
وی افزود:‌باید قبول کنیم اراده‌ای برای جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر وجود ندارد. مسئولان افغانستان هم بارها اعلام کرده‌اند منابع مالی تروریست‌ها از تولید و فروش مواد مخدر تامین می‌شود.
** همشهری ۹۶/۴/۱۴
*  اسنادی درباره پیوند منافقین با داعش داریم
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار با کریستین ماسه دبیر کل وزارت خارجه فرانسه از برگزاری نشست منافقین در پاریس و حمایت‌های سرویس امنیتی عربستان از این گروهک به شدت انتقاد کرده و گفته بود: برخی اخبار و نشانه‌ها از شروع تدریجی پیوند گروه تروریستی داعش و منافقین حکایت دارد و این موضوعی است که برای امنیت منطقه غرب آسیا، اروپا و جهان خطرناک است.
*  هشدار درباره سوء استفاده تروریست‌ها از آتش بس
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه سه شنبه در تماس تلفنی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیرامون روند همکاری‌های ۲ کشور در بحران سوریه و نشست آستانه قزاقستان تبادل نظر کرد.
امیر دریابان علی شمخانی در این گفت و گو بیان کرد:لازم است ترتیباتی اتخاذ شود که اقدامات جاری زمینه‌ای برای سوء استفاده تروریست‌های شکست خورده ازشرایط آتش بس ایجاد نکند.
** کیهان ۹۶/۴/۱۴
*  جمع کردن رای به هر قیمتی در جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار با کارکنان شورای نگهبان، ضمن گلایه از برخی رفتارهای انتخاباتی و تبلیغاتی، گفت: در جمهوری اسلامی نباید به گونه‌ای باشد که مثل غربی‌ها به هر قیمت رأی جمع کنند، البته باید از برخی عملکردهای خوب و درست در انتخابات نیز تقدیر کرد.
رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات بالاخره به خیر و صلاح این مردم تمام شود، همه باید دعا کنیم دولت موفق به کار و خدمت شود.
*  تخریب کنندگان سپاه همنوا با دشمنان هستند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان، از تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز انتقاد کرد و گفت: این هجمه‌ها علیه سپاه اصلا قابل پذیرش نیست.
وی اظهار داشت: اشخاصی که خواسته یا ناخواسته، پروژه تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند، همنوا با دشمنان نظام و مردم هستند؛ سپاه بحمدالله امنیت کشور را حفظ کرده و در عرصه‌های دیگر نیز می‌تواند موفق باشد.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در سخنان خود دقت داشته و وحدت جامعه را حول محور رهبر انقلاب حفظ نمایند، خاطرنشان کرد: اگر در میان مسئولان اختلاف نظری هم هست، نباید به جامعه کشانده شده و با کمک به یکدیگر به فکر خدمت به این مردم که همیشه گوش به فرمان امام راحل و رهبر انقلاب بوده اند، باشند.
** شرق ۹۶/۴/۱۴
*  هدایت‌الله آقایی راهی اوین شد
حکم محکومیت هدایت‌الله آقایی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، از دهم تیر ۱۳۹۶ اجرا شد.
هدایت‌الله آقایی به جرم اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و همچنین تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش همراه با فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به پنج سال حبس که دو‌سال‌و‌نیم آن قطعی و دو‌سال‌و‌نیم آن تعلیقی بود، محکوم شده بود.
*  مذاکره با هیئت عراقی برای تسهیل سفر زائران اربعین
آقابابائی در مذاکرات دوجانبه محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق، با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط، راه‌های گسترش همکاری و هماهنگی دو طرف برای تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی بررسی شد.
** ایران ۹۶/۴/۱۴
*  ایران، حامی ثبات و اتحاد عراق است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار سید عمار حکیم رئیس تحالف ملی عراق اظهار داشت: «با پیروزی‌های موصل و شکست تروریست‌ها امیدواریم امنیت، ثبات و وحدت عراق بیش از پیش تقویت شود که بی تردید این ثبات و امنیت، به نفع روابط دو ملت ایران و عراق است.» رئیس جمهوری با بیان اینکه تقویت و تحکیم روابط تهران- بغداد خواست دو ملت ایران و عراق و در مسیر منافع مشترک است، گفت: ‏«جمهوری اسلامی ایران از عراق با ثبات یکپارچه و متحد حمایت می‌کند و هر حرکتی که وحدت و ‏یکپارچگی عراق را تضعیف کند، به نفع هیچ کس و مورد قبول نخواهد بود.»
*  دستگیری بیش از ۹۰ نفر از مرتبطین حمله داعش به مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در جلسه سه‌شنبه این کمیسیون مسائل امنیتی و عوامل نفوذ داعش به کشور مورد بررسی قرار گرفت.
ابوالفضل حسن‌بیکی گفت: بر پایه گزارش‌های مطرح شده در جلسه بیش از ۹۰ نفر از مرتبطین حمله داعش به مجلس شناسایی و دستگیر شده‌اند و بخشی از آنها هم در تعقیب و گریزها کشته شده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱۴
*  ملت‌های آزاده می‌توانند موج جهانی مقابله با آمریکا را ایجاد کنند
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در دیدار با “لیو ژنیو” معاون وزیر دادگستری جمهوری خلق چین گفت: کشورهای همفکر و آزاده باید همکاری‌های خود را توسعه دهند و برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی و تکبر آمریکایی‌ها، موجی جهانی ایجاد کنند.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱۴
*  من را بزنید نه سپاه را
سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان‌الله علیه که فرمودند «من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی‌گردد»، اظهار داشت: من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی‌گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزهاست.
سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: نباید کسی سپاه را تضعیف کند و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است.
*  موافقت مجلس با ارسال پرونده بانک مرکزی به قوه‌قضائیه
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پس از ۴ جلسه بررسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، کمیسیون اقتصاد با ارسال پرونده بانک مرکزی طبق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی به قوه‌قضائیه موافقت کرد.
** جوان ۹۶/۴/۱۴
*  سپاه دنبال صلح است اما با ترساندن دشمن از شروع جنگ
سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران به مفهوم جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: «معنای جهاد کبیر بی‌اعتمادی به دشمن و تبعیت نکردن از دشمنان است، معنای آن مذاکره‌نکردن نیست. برخی می‌خواهند بگویند ما کلاً با تعامل با جهان مخالف و در پی جنگیم. من با صدای بلند می‌گویم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتی محقق می‌شود و پایدار می‌ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما در هراس باشند و از عواقب آن بترسند. صلح با مذاکره صرف به دست نمی‌آید. اگر کسی بویی از واقعیات نظام سلطه برده باشد، این را درک می‌کند.»
*  کارنامه امریکا در حقوق بشر فاجعه است
محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: اعتبار مدعیان حقوق بشر در دنیا باطل شده، امریکا یکی از پرادعاترین کشورها برای دفاع از حقوق بشر برای ما تحریم‌های یک‌جانبه گذاشته است، در حالی که کارنامه‌اش در حقوق بشر فاجعه‌آمیز است.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱۴
*  اعلام اتهامات قاضی حیدری‌فرد
رئیس دادگستری استان تهران به تشریح اتهامات یکی از قضات پرونده بازداشتگاه کهریزک پرداخت و تاکید کرد که این فرد دارای یک پرونده دیگر هم است که درحال بررسی است.
غلامحسین اسماعیلی گفت: این فرد دارای اتهامات متعددی مانند تصرفات غیرقانونی، استفاده غیرقانونی از اموال دولت، ارتشا، استفاده از سلاح و درگیری در حوزه‌های مختلف و… است و به همین اتهامات محکوم شده است.
** رسالت ۹۶/۴/۱۴
*  سقوط داعش درس عبرتی برای مزدوران جهان است
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسبت آزادی موصل اظهار کرد: سقوط داعش را به همه حق طلبان جهان تبریک می گوییم.
در بخشی از این بیانیه آمده است: بحمدالله آخرین سنگرهای گروه خرافی و جانی تکفیری های داعش در موصل فرو ریخت و همگی رهسپار عدم شدند.
آزادی موصل دومین شهر بزرگ عراق یک رویداد کوچک نبود!
وی در این بیانیه افزوده است: سقوط فضاحت بار دولت خود خوانده داعش، درس عبرتی است برای همه کسانی که خیال‌های خام برای دنیای اسلام در سر می پرورانند و مزدورانی را از سراسر جهان برای تجزیه کشورهای اسلامی بسیج می کنند.
*  هویت جامعه اسلامی، هویت محمدی است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امت اسلامی میراث رسول الله است و اگر این میراث زنده شود نه تنها جامعه اسلامی یکی می شود بلکه دست برتر نیز از آن جامعه اسلامی در جهان خواهد بود.
آیت‌الله محسن اراکی در ادامه اظهار داشت: جامعه اسلامی یک هویت دارد و مسئله هویت جامعه اسلامی اساسی‌ترین موضوعی است که در شرایط حاضر باید به آن توجه کنیم؛ از مسلمات قرآنی است که ما دارای یک هویت هستیم و آن هویت محمدی است.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱۴
*  مشارکت ۲ میلیارد دلاری توتال در پتروشیمی
مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شرکت توتال فرانسه برای ساخت ۳ مجتمع پتروشیمی‌ گفت: در صورت توافق نهایی، توتال ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار در صنایع پتروشیمی‌ایران سرمایه گذاری خواهد کرد.
*  منتقدان دولت نقد را با توهین و هتاکی اشتباه نکنند
سید‌مصطفی‌ میرسلیم در توییتر نوشت: دولت برای پیشرفت باید انحرافات را اصلاح کند.
سیدمصطفی میرسلیم در توییتر از لزوم اصلاح انحرافات در کشور برای پیشرفت و توسعه نوشت: آن‌چه حق است به کارگیری روش علمی و مشفقانه و سازنده در انتقاد به دولت است. منتقدان باید بدانند چگونه این روش را به کار گیرند و آن را با تحقیر و توهین و سرزنش و هتاکی اشتباه نکنند.
** آرمان ۹۶/۴/۱۴
*  گله رهبر معظم انقلاب از عدم اجرای اصل ۴۴
علی طیب‌نیا وزیر اقتصادی و دارایی در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش شبه‌دولتی جایگزین بخش دولتی شد و شرایط را برای بخش خصوصی سخت کرده است، گفت: بهبود محیط کسب و کار باید اولویت اول ما باشد. رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اجرای کامل و سرعت نامناسب سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گله‌مند هستند.
*  سردار‌یزدی فرمانده سپاه محمد‌رسول‌ا…(ص)
سردار محمدرضا یزدی با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران به سمت فرماندهی سپاه تهران بزرگ منصوب شد.
سردار یزدی پیش از این در سمت معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران به خدمت مشغول بود.
** آفرینش ۹۶/۴/۱۴
*  استقرار موقت کارشناسان کنسولی وزارت خارجه در مکه، جده و مدینه
براساس تفاهم صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت کشورمان با وزارت حج عربستان قرار شده است تعدادی از کارشناسان بخش کنسولی وزارت امور خارجه در زمان برگزاری این آئین به صورت موقت در شهرهای جده، مکه و مدینه برای ارائه خدمات کنسولی به حجاج ایرانی مستقر شوند.
*  عباس خواهان توافق صلح “تاریخی” با رژیم صهیونیستی شد
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیست و نهمین نشست اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا خواستار رسیدن به توافق صلح نهایی با رژیم صهیونیستی براساس راه‌حل دو کشوری شد.
** قدس ۹۶/۴/۱۴
*  «عقل» نمی‌گذارد «وهم» شیطنت کند
آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به آئین گشایش «باغ کتاب تهران» با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: کتابت و علم زمینه‌ای است برای عقل و عقل وسیله‌ای است برای فرشته شدن. جامعه فرشته نه به بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد.
در بخش دیگری از پیام آمده است: وهم در اختیار انسان نیست، خیال در اختیار انسان نیست، عقل است که وهم و خیال را در بخش اندیشه رام می‌کند اگر وهم شیطنت نکند و اگر خیال، خیال‌اندوزی و خیال بافی نکند، عقل در اندیشه به دام مغالطات نمی‌افتد.
*  «تجمع ۸ شوال» در واشنگتن
در سالگرد تخریب مراقد ائمه بقیع به دست وهابیون تکفیری، صدها نفر از مردم آمریکا و مسلمانان مقیم این کشور در مقابل سفارت سعودی در واشنگتن تجمع اعتراضی برپا کردند.
شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «وهابی‌های تروریست، مکان‌های مقدس را ترور نکنید»، «قبرستان بقیع را بازسازی کنید»، «وهابی همانند داعش، مسیحیان و اسلام را ترور می‌کند»، «میراث و یادبود اسلام را تخریب نکنید، وهابی تروریست را متوقف کنید.»
** خراسان ۹۶/۴/۱۴
*  بیانیه‌ ضد ایرانی ۲۶۵ عضو پارلمان اروپا
۲۶۵ عضو پارلمان اروپا در بیانیه‌ای مشترک و با طرح ادعای نقض حقوق‌ زنان و اقلیت‌ها، درباره وضعیت حقوق بشر در ایران نسبت به حمایت از تروریسم در این کشوربه شدت ابراز نگرانی کردند. ۴ معاون پارلمان اروپا و ۲۳ کمیته و هیئت نمایندگی هم از این بیانیه حمایت کردند.
بر اساس این گزارش اعدام‌ها در دوره نخست ریاست‌جمهوری روحانی و نیز اعدام‌های سال ۱۹۸۸ از جمله مواردی هستند که به آنها اشاره شده و از کشورهای اروپایی خواسته شده تا در ارتباط با ایران تجدید‌نظر کنند.
** اعتماد ۹۶/۴/۱۴
*  جذب ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت تا پایان امسال
امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه در برنامه پنج ساله باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای بخش بالادستی و پایین دستی نفت جذب شود، اظهار کرد: فکر می‌کنم در سال به طور میانگین ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار در صنعت نفت ایران سرمایه جذب شود.
*  برلین؛ چین، روسیه و ایران را به جاسوسی از خود متهم کرد!
برلین؛ ایران، چین و روسیه را به فعالیت‌های جاسوسی علیه خود متهم کرده است. در گزارش سالانه دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان (BfV)، چین، ایران و روسیه به عنوان اصلی‌ترین کشورهایی هستند که هدف اتهام قرار گرفته‌اند وعلیه آلمان جاسوسی می‌کنند.
این گزارش ادعا می‌کند ایران عمده فعالیت‌های خود را در راستای جنبش‌های مخالفان، گروه‌های هواداران اسراییل و مسائلی که به موضوع هسته‌ای ارتباط دارند قرار داده است.
** شهروند ۹۶/۴/۱۴
*  رئیس‌جمهوری درحال بررسی گزینه‌های کابینه دوازدهم است
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهوری درحال بررسی گزینه‌های مختلف دولت آینده است و هنوز به مصادیق اشاره‌ای نکرده است.
*  اقلیم کردستان سرکنسول ایران را فراخواند
دولت اقلیم کردستان عراق با ادعای بمباران‌شدن برخی مناطق اقلیم کردستان توسط ایران، سرکنسول ایران در آنجا را فرا خواند.
دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای مدعی شد: دولت اقلیم کردستان عراق این بمباران را محکوم می‌کند و از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که حمله به شهروندان و سرزمین اقلیم کردستان را متوقف کند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۱۴
*  حکم فرماندهی سرلشکر جعفری بر سپاه پاسداران تمدید شد
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت سه سال دیگر در سمت خود ابقا شد.
سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، از تمدید حکم فرماندهی خود بر سپاه پاسداران به مدت سه سال دیگر خبر داد.
** صبح نو ۹۶/۴/۱۴
ایرانیان سرنگونی هواپیما توسط آمریکا را فراموش نخواهند کرد
دکترمحمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در سالروز اقدام جنایتکارانه آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای حامل شهروندان ایرانی در سال ۱۹۸۸ در پیامی نوشت: «سوم جولای ۱۹۸۸ ناو آمریکایی، هواپیمای ۶۵۵IR را سرنگون کرد و ۲۹۰ غیرنظامی را به قتل رساند. کاپیتان آمریکایی برای کشتن انسان‌های بی‌گناه مدال گرفت. ایرانیان فراموش نخواهند کرد.»
*  منافقین بدتر از داعش هستند
محمد باقر نوبخت، صبح دیروز در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها، درباره نشست منافقین در فرانسه گفت: این مثل آن است که به داعش اجازه داده شود نشست و کنفرانس برگزار کنند که منافقین به مراتب بدتر از داعش هستند، این اقدام نادرست است و ما به دولت فرانسه معترضیم، هیچ دموکراسی اجازه نمی‌دهد گروه‌های تروریستی حمایت شوند، این کمک به اعمال جنایت است.
** بهار ۹۶/۴/۱۴
*  صالحی امیری نمره قبولی گرفت
روز گذشته سید رضا صالحی‌امیری وزیر ارشاد برای پاسخ به سوال حاجی دلیگانی به مجلس آمده بود و بعد از ادای توضیحات و با اصرار نماینده عضو پایداری بر عدم اقناع، پاسخ وزیر به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان با ۱۱۸ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.
*  ۱۰۰ هزار پناهجو در ۶ ماه گذشته وارد اروپا شدند
سازمان بین‌المللی مهاجرت (IMO) اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر و پناهجو از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۷ (دی ماه ۰۵) با عبور از مسیر مخاطره آمیز دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد، با اعلام این مطلب افزود: دوهزار و ۴۲۷ نفر از مهاجران و پناهجویان از آغاز سال جاری میلادی در تلاش برای رسیدن به اروپا جان باخته‌اند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تنها ایران اسلامی است که از کشورها و ملت‌های محور مقاومت حمایت می‌کند
رسا/ آیت‌الله کعبی در دیدار با جمعی از عشائر و شیوخ عراق، پیروزی‎های اخیر مجاهدان این کشور بر جریان تروریستی داعش در استان موصل را تبریک گفت و اظهار داشت: همبستگی داخلی بین طوائف و اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی، اطاعت از مرجعیت و پاسخ چشمگیر به فتوای جهاد کفایی، تقدیم خون مقدس شهدا در راه خداوند متعال، ایستادگی شجاعانه در برابر داعش، حمایت جمهوری اسلامی ایران در راس آن حضرت آیت‌الله خامنه‎ای و مستشاران نظامی تحت فرماندهی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از عوامل پیروزی مقابل این جریان تروریستی است. عضو جامعه مدرسین افزود: آمریکا و آل‌سعود با رژیم صهیونیستی در یک محور استراتژیکی واحد ضد مسلمانان و ملت‌های عرب متحد شده‎اند و این تنها ایران اسلامی است که از کشورها و ملت‌های محور مقاومت از جمله عراق با تمام توان حمایت می‌کند.
حقوق بشر ابزار فشار آمریکا برای تسلط بر کشورها است
رسا/ آیت‌الله فقیهی تبیین حقوق بشر آمریکایی برای جامعه را از سوی نخبگان ضروری دانست و گفت: آمریکا به بهانه حقوق بشر ابزاری را درست کرده تا بتواند به وسیله این ابراز بر کشورها مسلط شود و بر آن‌ها فشار بیاورد.عضو جامعه مدرسین با بیان این که آمریکایی‌ها سبب قتل هزاران نفر از افراد بی گناه در نقاط گوناگون بوده‌اند، اظهار داشت: زیر پا گذاشتن حقوق بشر کاری عادی برای آمریکا است اما صدای بلندگوهای مستکبران و ادعاهای آنان برای حقوق بشر در جهان بلند است.
قم بیش از ۱۰۵ روز در سال درگیر گرد و غبار است
ایسنا/ مدیر کل هواشناسی استان قم گفت: قم بیش از ۱۰۵ روز در سال درگیر گرد و غبار است در حالی که در سالهای گذشته تنها ۲ روز در استان قم روزهای توام با گرد و غبار وجود داشت. یحیی زارع در جلسه بنیاد قم‌پژوهی با موضوع «نقش اداره کل هواشناسی در مقابل پدیده ریزگردها»، افزود: این عمق بحران گرد و غبار در قم را نشان می‌دهد وبی توجهی به آبریز و خشک کردن منابع زیر زمینی و خشکسالی زمینه ساز بروز پدیده ریزگردها می‌شود. وی تصریح کرد: قم خود زمینه گرد و غبار را دارد و دریاچه نمک یکی از این کانون‌ها است که گرد و غبارهای اخیر در قم نیز نشان داد منشاء داخلی و البته منشاء‌های خارجی نیز در این میان دخیل است.
دستگاه قضا بدون هیچ ملاحظه‌ای با متخلفان برخورد کند
رسا/ آیت‌الله بهشتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان دستگاه قضا، بر ضرورت سرلوحه قرار دادن این رهنمودها تأکید کرد.وی گفت: هر اندازه که دستگاه قضایی در اجرای احکام و قوانین جدیت بیشتری به خرج دهد سبب می‌شود که نظم و امنیت در جامعه قوت و قدرت پیدا کند.وی افزود: وقتی در اجرای احکام و قوانین کوتاهی شود یا تأخیر وجود داشته باشد و آنگونه که مردم انتظار دارند با متخلف برخورد نشود سبب خواهد شد که مردم نسبت به قانون، حقوق خود و مجریان قانون و دستگاه قضا ناامید و بدبین شوند.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نتیجه دیگر کوتاهی در برخورد با متخلفان این است افرادی که می‌خواهند تخلف کنند جرأت پیدا کرده و گستاخ می‌شوند و این بسیار به ضرر جامعه، دین و مردم خواهد بود چون مردم امنیت، آسایس و آرامش می‌خواهند.
هیچ سندی دال بر شهادت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی وجود ندارد
ایرنا/دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در زندان رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و هیچ سندی دال بر شهادت آنان وجود ندارد.حسین امیرعبداللهیان در کانال تلگرامی خود نوشت: تلاش‌های سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی برای تعیین سرنوشت آقایان سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگارمقدم باید با جدیت از سر گرفته شود.امیرعبداللهیان افزود: مجلس شورای اسلامی به زودی اقدامات جدیدی را در راستای تلاش برای تعیین آزادی و تعیین سرنوشت این دیپلمات‌های انقلابی آغاز خواهد کرد.
داعش ۲۰۰ ترکمن عراق را اعدام کرد
تسنیم/ معاون رئیس شورای استان نینوا در شمال عراق از اقدام گروه تروریستی داعش در اعدام ۲۰۰ شهروند ترکمن در منطقه تلعفر در غرب شهر موصل در این استان خبر داد. نورالدین قبلا به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: داعش این شهروندان ترکمن را از حدود یک‌ماه پیش در بازداشت خود داشت و وقتی تلاش کردند به مناطق امن فرار کنند، آنها را اعدام کرد. وی افزود: در بین اعدام‌شدگان شمار زیادی زن و کودک هستند.
۷۰سال است منتظر چنین سفری بودیم
ایسنا/نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز سه شنبه وارد اراضی اشغالی شد.روزنامه عبری زبان هاآرتص ضمن اعلام این خبر نوشت: سفر مودی با سفرهای مقامات جهان به اراضی اشغالی متفاوت است. یک منبع به روزنامه هاآرتص خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شخصا برای استقبال مودی به فرودگاه “اللد” رفته بود. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتانیاهو در جریان استقبال از مودی به وی گفت: اسرائیل از ۷۰ سال پیش منتظر چنین سفری بود، امروز یک روز بزرگ و تاریخی است.
یونسکو بار دیگر به اشغالی بودن قدس رای داد
ایسنا/کمیته میراث سازمان یونسکو با صدور قطعنامه‌ای جدید بار دیگر قدس را شهری اشغال شده اعلام کرد و هرگونه حفاری رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی را محکوم کرد. ۱۰ کشور به این قطعنامه در نشست روز سه‌شنبه یونسکو در شهر کراکوف لهستان رای موافق، ۳ کشور رای مخالف و ۸ کشور هم رای ممتنع دادند.
عربستان سردمدار ترویج افراطی‌گرایی در بریتانیا
تسنیم/ بر اساس گزارش جدید “جامعه هِنری جکسون،” عربستان سعودی مهم‌ترین حامی خارجی افراط‌گرایی در انگلیس به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش چندین کشور حاشیه خلیج فارس با ارائه کمک‌های مالی به مساجد و مراکز آموزشی اسلامی که میزبان مبلغان افراط‌گرا بوده‌اند، نقش مهمی در ترویج این عقاید در انگلیس ایفا کرده‌اند. عربستان در صدر این کشورها قرار دارد که با اشاعه «ایدئولوژی متعصبانه وهابی خود» به ترویج افراط‌گرایی دامن می‌زند. بر اساس این گزارش، برخی نهادها در انگلیس که عربستان بودجه آن‌ها را تأمین می‌کند، متهم شده‌اند به طور مستقیم از عربستان اداره می‌شوند.
نشست‌ آستانه کارآمدتر از مذاکرات ژنو است
ایسنا/ علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه گفت: ساختار مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه از نظر کارکرد و تاثیرگذاری در زمینه آشتی‌هایی که به روند سیاسی در سوریه کمک می‌کنند با مذاکرات آستانه قابل مقایسه نیست.حیدر در ادامه با رد اتهاماتی که علیه روسیه مطرح شده مبنی بر تلاش این کشور برای به حاشیه کشاندن مذاکرات ژنو گفت: روسیه دوستی است که از روز اول حامی مردم سوریه بوده و نمی‌توان در این مورد تردید کرد.این مسئول سوری با اشاره به اینکه تعیین مرزهای مناطق کاهش تنش در سوریه به دلیل تلاش‌های برخی کشورها با دشوارهایی روبرو است، گفت: هنوز در سوریه گروه‌هایی وجود دارند که از طرف‌های خارجی پول دریافت می‌کنند و قصد شرکت در هیچ آشتی با دولت سوریه را ندارند.
به قدرت رسیدن محمد بن سلمان تحقق رویای اسرائیل بود
تسنیم/ سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی تاکید کرد که انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد پادشاه عربستان در واقع “تحقق رویای اسرائیل” بود. “دان شاپیرو” تصریح کرد که انتصاب بن سلمان به ولیعهدی فرصت بی سابقه‌ای برای بهبود جایگاه منطقه‌ای اسرائیل و مقابله آن با چالش‌های راهبردی و امنیتی است و ولیعهد جدید عربستان معتقد است که اسرائیل و عربستان منافع و تهدیدات مشترکی دارند. وی افزود: بن سلمان آماده عادی سازی کامل روابط با اسرائیل در راستای اجرای طرح صلح عربی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *