خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۱۳

  • تاکید آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بر ضرورت دقت در گزینش معلمان و اساتید
  • حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار مسئولان قوه قضائیه: برخورد جدی با متخلفان به مردم امید و آرامش می دهد.
  • آیت‌الله ممدوحی خواستار شد: لزوم تبیین صریح ‌جنایت‌های وهابیت از سوی رسانه‌های جهان اسلام
  • آیت‌الله اعرافی: المصطفی، پرچم دار توحید ناب در جهان است
  • سرلشکر رحیم صفوی: عربستان به دنبال فتنه جدیدی در خلیج فارس است
  • دکتر ولایتی: میزبانی فرانسه از منافقین مغایر صلح بین‌المللی است

** جام جم ۹۶/۴/۱۳
*  طرح امنیت مجلس ابلاغ شد
ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حادثه تروریستی ۱۷ خرداد در مجلس گفت: بعد از بررسی و جمع بندی نظرات، طرح امنیتی مجلس تهیه و برای رئیس قوه مقننه ارسال شد و دکتر لاریجانی هم بعد از بررسی و تکمیل، طرح را برای اجرا ابلاغ کردند.
اقدامات اولیه برای افزایش امنیت مجلس اجرایی شده و تقریبا همه شاهد تغییرات امنیتی در مجلس بوده‌اند.
*  قدردانی عمار حکیم از رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله العظمی سیستانی
سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق در بیانیه‌ای از حمایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع شیعیان از حشدالشعبی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش قدردانی و تشکر کرد و گفت: راهنمایی‌های این دو امام، تاثیر زیادی در این پیروزی بزرگ و دستیابی ما به نتایج عالی داشته است.
عمار حکیم همچنین در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص آخرین وضعیت سیاسی و میدانی عراق بویژه نبرد با تروریست‌های داعش گفت و گو کرد.
** همشهری ۹۶/۴/۱۳
*  اعلام جرم علیه ۴ نفر از مقامات کشوری در پرونده حادثه قطار سمنان
دادستان سمنان از اعلام جرم علیه ۴ نفر از مقامات کشوری در پرونده حادثه قطار مسافربری سمنان خبر داد.
حیدر آسیایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده قطار سمنان، اظهار داشت: در این رابطه گزارشی از سوی سازمان بازرسی کل کشور واصل شد که بر اساس این گزارش علیه ۴ نفر از مقامات کشوری اعلام جرم شد.
*  بابک زنجانی نفر اول کلاهبرداری بین‌المللی است
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با اشاره به بدهی بزرگ بابک زنجانی گفت: زنجانی پدیده استثنایی در تاریخ کلاهبرداری بین‌المللی است و در این مورد نفر دوم مشابه زنجانی با وی فاصله زیادی دارد.
وی افزود: این فرد به دنبال پرداخت مطالبات وزارت نفت نیست و مبلغ جدیدی نیز به وزارت نفت پرداخت نشده است.
** کیهان ۹۶/۴/۱۳
*  برخورد جدی با متخلفان به مردم امید و آرامش می‌دهد
حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان قوه قضائیه تاکید کردند:
– در قانون اساسی تصریح شده است که نظارت بر حُسن اجرای قوانین و نظارت بر حُسن اجرای امور بر عهده قوه قضائیه است.
– احیاء و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است و این قوه باید پرچمداران این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی، مقابله کند.
– برخورد جدی با متخلفان به مردم امید و آرامش می‌دهد.
– در موضوع بورسیه‌ها، موضوع به درستی پیگیری نشد و آن کاری که باید انجام می‌شد، محقق نگردید.
– (ضمن تقدیر از اعزام بازرسان نامحسوس و ناشناس به شهرهای مختلف) بازرسی‌ها را هر چه می‌توانید افزایش دهید و قوه قضائیه را از درون اصلاح کنید.
– (آبروی نزدیکان و اعضای خانواده متخلفان باید حفظ شود) البته در جایی که آبروی نظام در معرض خطر است، حفظ آبروی نظام اسلامی مقدم و مهم‌تر است، زیرا مردم مسائل را می‌بینند و متوجه می‌شوند و نباید اینگونه احساس شود که قوه قضائیه با متخلفان قضایی، برخورد نمی‌کند.
– در سال‌های اخیر کارهای مهم و با ارزشی در قوه قضائیه انجام شده است و این اقدامات باید با شیوه‌های موثر تبلیغی، به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.
*  در نبرد احتمالی با ایران خون بسیاری از نظامیان آمریکا‌یی‌‌ ریخته خواهد شد
«پل پیلار» از مقام‌های ارشد اسبق سیا با اشاره به نام برخی مقام‌های ارشد دولت آمریکا و مواضع ضد ایرانی‌ها در ماه‌های اخیر به بررسی تبعات حمله آمریکا به ایران پرداخت و نوشت: جنگ با ایران در موارد بسیاری به ضرر منافع آمریکا خواهد بود و هزینه آن ریخته شدن خون آمریکایی‌ها و درگیری ایالات متحده خواهد بود.
** شرق ۹۶/۴/۱۳
*  رسیدگی فوق‌العاده به پرونده بورسیه‌ها
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ۴٧٧ نفر در پرونده بورسیه‌ها شکایت کردند که در حال رسیدگی است.
حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی افزود: همه کسانی که در رابطه با بحث بورسیه متضرر شده‌اند تا یک ماه آینده شکایت خود را ثبت کنند تا به صورت فوق‌العاده پرونده‌ها را رسیدگی کنیم تا نگرانی‌های رهبر انقلاب برطرف شود.
** ایران ۹۶/۴/۱۳
*  سرمایه گذاری ۸/۴ میلیارد دلاری توتال و شرکا در ایران
پس از ۱۸ ماه مذاکره نفس‌گیر بالاخره نخستین قرارداد پسابرجامی صنعت نفت ایران به سرانجام رسید.
بر اساس این قرارداد که میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم توتال، سی.ان.پی.سی.آی و پتروپارس امضا شد، قرار است شرکت توتال علاوه بر سرمایه‌گذاری ۸/۴ میلیارد دلاری در صنعت نفت ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، تکنولوژی را نیز از طریق شرکت پتروپارس به ایران انتقال دهد.
*  منشأ ۸۰ درصد گرد و غبار ایران، خارجی است
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در همایش بین‌المللی مقابله با گرد و غبار که با حضور مسئولان و نمایندگان سازمان ملل متحد، وزرا و نمایندگان ۴۳ کشور و مقامات و مسئولان داخلی در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: علی‌رغم اینکه برخی از منشأ طوفان‌های گرد و غبار کشورمان داخلی است و حدود ۲ میلیون هکتار از بیابان‌های ایران می‌توانند منشأ گرد و غبار باشند و گاهی هم هست اما منشأ خارجی گرد و غبار ایران با منشأ داخلی آن قابل قیاس نیست به نحوی که ۲۰ درصد گرد و غبار کشورمان داخلی و منشأ ۸۰ درصد آن خارجی است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱۳
*  افتتاح باغ کتاب تهران
باغ کتاب تهران عصر دیروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری نیز در این مراسم حضور داشتند.
باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی، دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.
*  دکتر ظریف در حال ساخت پل‌های ارتباطی با اروپاست
هماهنگ‌کننده سازمان ملل در ایران، سفر وزیر امور خارجه به اروپا را سازنده دانست و گفت: دکتر محمد جواد ظریف در حال ساخت پل‌های ارتباطی و بهبود مناسبات با اروپا است.
گری لوئیس ادامه داد: وزیر امور خارجه ایران سعی می‌کند روابط را با اروپایی‌ها بهتر کند.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱۳
*  تحویل «تانک کرار» به نیروی زمینی ارتش تا پایان سال
امیر کیومرث حیدری با اشاره به آخرین مراحل تحویل تانک کرار به نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این تانک آماده است و ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری آن را تحویل خواهیم گرفت. فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از ارتقای تانک‌های تی۷۲ به استاندارد کرار خبر داد و گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری نیز ارتقای تانک‌های تی۷۲ عملیاتی می‌شود.
*  عربستان به دنبال فتنه جدیدی در خلیج فارس است
سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ادامه‌دار بودن ناامنی‌ها در عراق گفت:  پس از شکست داعش در عراق  ناامنی‌ها در  این کشور  احتمالا ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها عراق را رها نخواهند کرد و پس از شکست‌های آمریکا، عربستان‌سعودی و صهیونیست‌ها در عراق و سوریه، احتمال ایجاد فتنه جدیدی در منطقه خلیج‌فارس توسط همین ائتلاف وجود دارد.
** جوان ۹۶/۴/۱۳
*  تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت سیدرضا نیری
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم سلاله‌السادات آقای حاج سیدرضا نیری را تسلیت گفتند.
در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب آمده است: ایشان از دوران جوانی در فعالیت‌های مبارزاتی وارد و از آغاز پیروزی انقلاب در تلاش‌های گسترده اجتماعی و خدماتی فعال بودند. دامنه این فعالیت‌ها به بیرون از مرزهای کشور نیز کشیده می‌شد. مجموعه خیرین سلامت از یادگارهای ارزنده ایشان است.
*  میزبانی فرانسه از منافقین مغایر صلح بین‌المللی است
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته پس از دیدار با کریستن ماسه، دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در رابطه با برگزاری نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین در پاریس گفت: اقدامات خصمانه‌ای که در پاریس صورت گرفت، مورد مخالفت ماست و طبیعتاً میزبانی از تروریست‌ها یا  کسانی که سابقه تروریستی مثل منافقین دارند، به نفع صلح منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱۳
*  مطالبات مردم و جامعه از دولت دوازدهم بسیار بیشتر است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به دستاوردها و توفیقات دولت یازدهم در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: مطالبات و انتظارات مردم و جامعه به خصوص مطالبات اقتصادی از دولت دوازدهم بسیار بیشتر است و همه دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان پای کار بیایند و تلاش‌ها و پیگیری‌ها را نسبت به گذشته، هرچه بیشتر افزایش دهند.
** رسالت ۹۶/۴/۱۳
*  انقلاب ایران نباید چهل‌سالگی خود را جشن بگیرد
«جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرد و گفت: «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به‌سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال ۱۹۷۹ آیت‌الله خمینی تا جشن چهل‌سالگی‌اش دوام نخواهد آورد».
*  هدیه رهبر معظم انقلاب به زوج کتابدار کردستانی
یک جلد کلام‌الله مجید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج کتابدار کردستانی که هزینه جشن عروسی خود را صرف امور خیریه کرده بودند اهدا شد.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱۳
*  بگومگوهای غیرضروری مسئولان ظلم به نظام و انقلاب است
محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری؛ با اشاره به تنش‌های لفظی اخیر بین رئیس جمهور و یکی از نهادهای انقلابی کشور گفت: رفتار ما باید به گونه‌ای باشد که هم از خودمان و هم از مردم منطقه بتوانیم دفاع کنیم، بنابراین بگو مگوهای غیرضروری بین مسئولان ظلم به نظام و انقلاب است.
*  تهیه طرح افزایش تمهیدات امنیتی مجلس توسط سپاه
علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرحی از سوی سپاه به‌منظور ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان پارلمان، درباره برگزاری تجمعات قانونی گفت: قصد داریم فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که هم امکان انتقال و طرح مطالبات و خواسته‌های مردم به نمایندگان فراهم شود و هم معضل احتمالی امنیتی به‌وجود نیاید.‌
** آرمان ۹۶/۴/۱۳
*  هند خواستار سرمایه‌گذاری در «فرزاد بی»
یک کنسرسیوم هندی خواستار صرف بیش از ۱۱‌میلیارد دلار برای توسعه میادین گازی وسیع ایران و ساخت زیرساخت‌های لازم برای صادرات انرژی در ایران شده است.
شرط این کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تضمین بازگشت منطقی سود پروژه از سوی ایران است.
*  آزادی ۳ برابر مساحت لبنان در سوریه توسط محور مقاومت
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌ا… لبنان با اشاره به اینکه محور مقاومت در سوریه سه‌برابر مساحت لبنان را در بادیه سویه آزاد کرده، از لبنان خواست تا در راستای تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هماهنگی با دولت سوریه را در دستور کار خود قرار دهد.
** آفرینش ۹۶/۴/۱۳
*  اجلاس امنیتی ایران و روسیه برگزار شد
اولین اجلاس امنیتی مشترک ایران و روسیه با حضور مقامات امنیتی دو کشور برگزار شد.
اولین اجلاس امنیتی مشترک ایران و روسیه با حضور مقامات امنیتی دو طرف، با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور برگزار شد.
*  طرح جدید اسرائیل برای احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس
روزنامه عبری زبان هاآرتص از طرح جدید اسرائیل برای توسعه محله‌های یهودی نشین در قدس اشغالی و ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای شهرک‌نشین‌ها در داخل محله‌های فلسطینی‌ها خبر داد.
** قدس ۹۶/۴/۱۳
*  حقوق بشر آمریکا برای فشار بر ملت‌های مظلوم است
محسن رضایی با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: دست خدا بالای همه دست‌هاست و هیچ ظالمی نمی‌تواند از آن فرار کند.
وی گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران حادثه ناگواری است که ملت ما آن را به عنوان جنایتی نابخشودنی، فراموش نکرده‌اند اما شگفت‌آور آنکه بنا بر گزارش مجمع جهانی، آمریکا در زدن ایرباس ایرانی هرگز مقصر قلمداد نشده است!
حقوق بشر آمریکایی برای در تنگنا قراردادن ملت‌های مظلوم استفاده می‌شود و گرنه دروغی بزرگ بیش نیست.
** خراسان ۹۶/۴/۱۳
*  پیش بینی بانک جهانی از رشد ۴.۱ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری
 بانک جهانی جدیدترین به روزرسانی آمارهای خود را از نماگرهای منتخب اقتصاد ایران ارائه کردکه بر اساس آن نرخ رشد اقتصاد ایران در سال جاری ۴.۱ درصد تخمین زده شده است.
جدیدترین گزارش بانک جهانی  حاکی از آن است که رشد اقتصادی ایران از ۶.۴ درصد در سال ۹۵ به ۴.۱ درصد در سال ۹۶ کاهش خواهد یافت و تورم از ۹ درصد به ۱۱.۵ درصد افزایش می‌یابد.
*  ادعای صهیونیست ها درباره تلاش ایران برای ایجاد گذرگاه زمینی تا لبنان
وزیر آموزش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «تهران در تلاش است گذرگاه زمینی پیوسته‌ای از ایران به عراق، سوریه و لبنان ایجاد کند. ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.»
اظهارات بنت در حالی است که روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده بود مقامات رژیم صهیونیستی نگرانی‌شان نسبت به تلاش‌های ایران جهت ساخت کارخانه تولید موشک برای «حزب‌ا…» بیشتر می‌شود.
** اعتماد ۹۶/۴/۱۳
*  تا آخر هفته در مورد ابطال و بازشماری انتخابات ۵ شهر تصمیم‌گیری می‌شود
محمد محمودی‌شاه‌نشین تاکید کرد که نتیجه انتخابات شهر منصوریه خوزستان ابطال شده است. رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: هیات‌های نظارت استانی درخواست ابطال یا بازشماری برخی حوزه‌ها و صندوق‌ها را در ۵ شهر به هیات مرکزی ارایه کرده‌اند که تا پایان هفته هیات مرکزی در خصوص ابطال یا تایید آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.
*  طرح متقابل ایران در برابر تحریم‌های جدید امریکا
«کاظم جلالی» رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تصریح کرد که تهران در مقابل تلاش‌های امریکا برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه، لیستی از اقدامات متقابل خود را تهیه کرده است.
وی تصریح کرد که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران به همراه کمیته امنیت ملی و دفاعی در حال بررسی برنامه ٢٠ نکته‌ای اقدامات فوری برای مقابله با تحریم‌های امریکا است.
** شهروند ۹۶/۴/۱۳
*  اطلاق تحریم‌های جدید به اقدام اخیر اتحادیه اروپا، نادرست و غیردقیق است
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی خبرسازی‌ها در رابطه با به روزرسانی تحریم‌های گذشته توسط اتحادیه اروپا اظهار کرد: اطلاق تحریم‌های جدید به اقدام اخیر اتحادیه اروپا، نادرست و غیردقیق است.
بهرام قاسمی تأکید کرد: با این توضیحات مشخص می‌شود اساسا موضوع تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان از سوی اتحادیه اروپا، نه اکنون و نه در ماه‌های اخیر، بلکه ظرف سه‌سال گذشته (از زمان مذاکرات هسته‌ای منتج به توافق برجام) مطرح نبوده و تصویب نشده است.
*  بیانیه وزارت ‌خارجه در سالگرد حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایرانی
وزارت امورخارجه کشورمان بیست‌و‌نهمین سالگرد شهدای جنایت حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی را گرامی داشت.
در متن این بیانیه آمده است: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدام ناجوانمردانه و ضدانسانی ناو آمریکایی در سرنگونی هواپیمای مسافری ایران در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یاد و خاطره شهدای والامقام این جنایت هولناک را گرامی می‌دارد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۱۳
*  قطر هم‌پیمانی با ایران را برگزیده است
نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنانی شدید‌اللحن علیه دوحه و تهران، مدعی شد که قطر هم پیمانی با ایران را برگزیده و برای ۲۰ سال از گروه‌های تروریستی حمایت کرده، علی رغم اینکه از طرح‌های آنها علیه کشورهای منطقه آگاه بوده است.
عبدالله بن یحیی المعلمی، در سخنانی مدعی مشارکت قطر با تهران در تلاش مداوم برای ایجاد آشوب در منطقه شد.
*  امنیت ایران بدون اتکا به قدرت‌های خارجی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر، باثبات، مستقل و دارای امتیازات بسیار برجسته و امنیت آن برخلاف برخی کشورهای منطقه درون زا و بدون اتکا به قدرت و سلاح‌های قدرت‌های خارجی است.
علی شمخانی با بیان اینکه مبنای وحدت در کشور مقام معظم رهبری هستند، تاکید کرد: انسجام ملی عامل قدرت‌ساز و امنیت آفرین است. جهت‌گیری مجموعه تلاش‌های مدیران استانی باید بهبود وضعیت اقتصادی با تولید کار و ثروت و حل مشکلات معیشتی مردم باشد.
** صبح نو ۹۶/۴/۱۳
*  ایران نمی‌تواند نسبت به رویکرد آمریکا دربرجام بی‌تفاوت باشد
مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به این نوع رویکرد آمریکا بی تفاوت باشیم.
وی در دیدار با دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه افزود: ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده و انتظار طبیعی این است که طرف‌های مقابل نیز به تعهدات خود عمل کنند.
*  وجود حدود ۲ میلیون نفر معتاد در کشور
سردار سعید منتظر المهدی، سخنگوی ناجا گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت حدود دو میلیون نفر معتاد در کشور داریم که برای باز اجتماعی کردن آنان باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.
** بهار ۹۶/۴/۱۳
*  ارجاع پرونده مدیران تلگرامی به دادگاه
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره پرونده چند تن از مدیران تلگرامی بازداشت شده گفت: کیفرخواست پرونده صادر شده و برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شده است.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه پلاسکو، گفت: هنوز در این ارتباط پرونده‌ای به دادگاه نیامده است و در دادسرا است.
همچنین اقداماتی در حوزه‌های اجرایی در حال انجام است.
*  داعش ۹۰۰ هزار موصلی را آواره کرد
وزیر مهاجرین و رانده شدگان عراق گفت که عملیات آزادسازی شهر موصل به دلیل خرابی‌هایی که داعش به وجود آورده، منجر به آواره شدن بیش از ۹۰۰ هزار نفر از شهروندان این شهر شده و به این آمار باید آوارگان شهر الحویجه (جنوب غرب کرکوک) که هنوز در تصرف داعش است، نیز اضافه شود.
جاسم محمد الجاف گفت: از آغاز عملیات آزادسازی موصل (۱۷ اکتبر ۲۰۱۷) تا به امروز ۹۰۰ هزار و ۸۵۷ نفر آواره شده‌اند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ضرورت دقت در گزینش معلمان و اساتید
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با حجت الاسلام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اعضای این سازمان با اشاره به برخی تخریب‌ها که در جامعه علیه برنامه‌های درسی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: متأسفانه محیط جامعه ما محیط سوء ظن است و در این محیط باید احتیاط کرد که سوء ظن‌ها اهداف اصلی ما را تخریب نکند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش برنامه ریزی، کتاب و بویژه معلم در تربیت روحیه دینی دانش آموزان و دانشجویان، گفت: باید در گزینش معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه‌ها دقت زیادی صورت بگیرد.
لزوم تبیین صریح جنایات وهابیت از سوی رسانه‌های جهان اسلام
حوزه/ آیت‌الله ممدوحی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری رسانه‌های مستقل و متعهد جهان اسلام باید به افشای جنایات وهابیت که چهره حقیقی اسلام را در نزد جهانیان مخدوش کرده، بپردازند و در این باره جدیت لازم را از خود نشان دهند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به آسیب‌های بزرگی که جریان وهابیت به اصل اسلام وارد ساخته است، افزود: وهابیت امروز به حاشیه دین چسبیده است و خطرناک‌ترین مساله برای دین همین چسبیدن به حاشیه‌هاست و به همین خاطر متاسفانه مشاهده می‌کنیم که این گروه افراطی و تکفیری به اسم اسلام، بی دینی علی الاطلاق می‌کنند و جنایات بی‌شرمانه‌ای را ایجاد می‌کنند.
المصطفی پرچم دار توحید ناب در جهان است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در  اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی تاکید کرد: “ولایتی” را پذیرفته ایم که در توحید ریشه دارد و هیچ ولایتی خارج از توحید الهی برای ما پذیرفته نیست. پرچم داری توحید الهی، از مهم‌ترین وظایف ما در عالم پیچیده امروز است. مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوادث کلان جهان در حوزه‌های معرفتی، اجتماعی و سیاسی، بالاگرفتن آتش فتنه و تکفیر و اختلافات طائفه‌ای، مواجه‌های نرم و سخت با گفتمان انقلاب اسلامی، گسترش سرمایه گذاری رقبا و افزایش دشمنی‌ها، بخشی از چالش‌هایی است که فعالیت‌های علمی جامعه المصطفی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
تبعیض شدید رسانه‌های آمریکایی علیه مسلمانان
باشگاه خبرنگاران/ تارنمای روزنامه ایندیپندنت براساس پژوهش دانشگاه جورجیای آمریکا نوشت: مسلمانان ۱۲ و ۴ دهم درصد از حملات تروریستی را در آمریکا صورت داده اند اما رسانه‌های آن کشور، ۴۱ و ۴ دهم درصد از اخبار و گزارش‌ها را به این موضوع اختصاص داده اند. به نوشته ایندیپندنت، بررسی همه اقدامات تروریستی در آمریکا در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که رسانه‌های آمریکایی، زمانی که عامل حمله یک مسلمان باشد، ۴۴۹ درصد بیش تر به موضوع می‌پردازند. بدین ترتیب، رسانه‌های آمریکایی درصددند مردم را از مسلمانان بترسانند.
نرمش زیاد امیر قطر در پاسخ به مطالبات کشورهای عربی
باشگاه خبرنگاران/ منابع آگاه خبر دادند امیر قطر در پاسخ خود به مطالبات چهار کشور عربی و برای مهار تشدید تنش و بحران با کشورهای همسایه خود نرمش بسیاری به خرج داده است. آنان اعلام کردند این انعطاف شامل موافقت با اخراج اعضای حماس، ساکت کردن شیخ یوسف قرضاوی و شاید مهاجرت وی به استانبول، ملزم کردن شبکه الجزیره به توقف تبلیغات ضد مصری و پرداخت جریمه به قاهره و قطع کل ارتباطات مالی با اخوان المسلمین و بیرون کردن برخی از رهبران کنونی آن از دوحه است. منابع آگاه همچنین درباره پاسخ به مطالبات ضد ایرانی کشورهای تحریم کننده قطر تاکید کردند دوحه متعهد شد که روابط خود با تهران را کاهش دهد، اما کاهش این روابط باید با موافقت همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس باشد.
آل سعود ثروت ملی عربستان را به یغما برده است
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه انگلیسی «عرب دایجست» در گزارشی از عمق فساد خاندان حاکم در عربستان سعودی پرده برداشت.پایگاه انگلیسی «عرب دایجست» که در زمینه خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت دارد، به گروهی از تناقضات در آمارهای اقتصادی دولت عربستان که در اینترنت منتشر شده است، پرداخت و اعلام کرد این تناقضات، اتهامات در خصوص اینکه خاندان حاکم سعودی، ثروت ملی این کشور را به یغما برده است، تقویت می‌کند.
به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم باور نداریم
صداوسیما/ جانشین رئیس سازمان نیروهای مردمی عراق گفت به حضور نظامی داعش در عراق پایان می‌دهیم. ابومهدی المهندس درباره موضع آمریکا برای مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه و کل منطقه گفت: تحقیقات ما درباره مواضع آمریکا نشان داد این کشور نمی خواهد داعش در عراق و منطقه از میان برود بلکه قصد دارد این گروه را کنترل کند. ما شاهد نشستن جنگنده‌های آمریکایی در مناطق تحت کنترل داعش در الحویجه و جنوب و جنوب غرب موصل بوده ایم و خبرها حاکی از آن است که این جنگنده‌ها برای چندین ساعت در این مناطق باقی مانده اند. آمریکا می‌خواهد داعش را در منطقه کنترل کند و ما به جدیت آمریکا در مبارزه با داعش باور نداریم و پروژه آمریکا را خطری برای منطقه می‌دانیم.
حقوق و مزایای ویژه صهیونیست‌ها برای قاتلانِ شهروندان فلسطینی
مهر/رئیس کمیته امور اسیران فلسطینی فاش کرد که رژیم صهیونیستی به «عامی بوبر» به صورت ماهانه حقوق می‌پردازد. این شخص، در سال ۱۹۹۰ به ۷ کارگر فلسطینی که در منطقه ای نزدیک تل آویو منتظر کارفرمایان اسرائیلی خود بودند، تیراندازی کرد و به این جرم به زندان افتاد.وی گفت: بوبر در زندان، زندگی مرفهی داشت به طوری که در زندان ازدواج کرد، در زندان صاحب فرزند شد و چندین بار به او اجازه داده شد که به خانه اش برود.قراقع در ادامه تصریح کرد: اسرائیل علاوه بر پشتیبانی مالی شهرک نشینان تروریست و سازمان‌های تندروی آن ها، به حمایت اجتماعی و حقوقی از آنان می‌پردازد.
اولویت دولت آمریکا شکست داعش است
مهر/ رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار خصوصی هفته گذشته اش با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اولویت دولت ترامپ در شکست داعش به جای تعیین سرنوشت بشار اسد تأکید کرده و گفته است که سرنوشت رئیس جمهور سوریه اکنون در دست روسیه است.بر این اساس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا از هرگونه اظهارنظر در این باره خودداری کرد و به جای آن گفت: آمریکا به فرایند صلح ژنو(درباره بحران سوریه) متعهد است.
پیروزی نیروهای عراقی نتیجه کمک همسایگان عراق است
مهر/ وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری لندن در پاسخ به یک خبرنگار انگلیسی که پیروزی‌های اخیر را نتیجه همکاری انگلیس و عراق معرفی کرد! پیروزی نیروهای عراقی در پایان دادن به اشغال موصل را نتیجه کمک همسایگان عراق دانست.
ابراهیم‌جعفری در پاسخ به این سوال که حالا شبه‌نظامیان را چگونه خلع‌سلاح خواهید کرد، گفت: اگر منظورت از شبه نظامی حشد‌شعبی است، باید بگویم که اینها فرزندان شجاع ملت هستند.
رأی دادگاه استیناف آنتاریو علیه دولت ایران و جریمه ۱.۷ میلیارد دلاری
فارس/یک دادگاه استیناف در کانادا با طرح اتهامات ادعایی سابق علیه ایران، حکمی صادر کرده که بر اساس آن دولت ایران مجبور به پرداخت جریمه ۱.۷ میلیارد دلاری خواهد بود. این حکم ۱.۷ میلیارد دلاری علیه دولت ایران و به نفع قربانیان ادعایی تروریسم در آمریکا صادر شده است. در این حکم آمده است: «هیچ مسئله آزاردهنده‌ای درباره استفاده از ابزار صلح آمیز حقوقی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد.» این حکم می‌افزاید: «در مقابل، مجازات که ممکن است اثری بازدارنده داشته باشد، یک واکنش مهم و سنجیده شده به حمایت دولتی از تروریسم است که این مسئله به طور کامل با قوانین حقوقی کانادا مغایر است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *