خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۰۴

عید سعید فطر، عید شب زنده داران روزه دار مبارک باد

  • آیت‌الله یزدی: برخی می‌خواهند، حوزه را به قبل از انقلاب برگردانند
  • رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله مظاهری عیادت کردند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: تبلیغ و پیام رسانی دینی مهمترین رسالت روحانیت است
  • آیت‌الله اعرافی: خودبرتر بینی بزرگترین آفت نخبگی است
  • آیت‌الله اراکی: مشروعیت حاکم صد در صد به وسیله نصب الهی است

** جام جم ۹۶/۴/۴
*  تحریم‌های جدید آمریکا ناقض روح و متن برجام است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تحریم جدید سنای آمریکا علیه ایران، ناقض متن و روح برجام است.
سرلشکر محمد باقری با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا، اظهار کرد: این تحریم‌ها برای نیروهای مسلح تازگی ندارد و ما ۳۸ سال است که در تحریم هستیم و اتفاق جدیدی نیفتاده است.
وی ادامه داد: اما این تحریم‌ها نشان می‌دهد دشمن خباثتش را تکرار می‌کند و اگر افرادی خیال‌بافی می‌کنند که دشمن تغییر کرده است، این‌طور نیست.
*  چالش شاهزادگان سعودی با ولیعهد تحمیلی
شاهزادگان بلندپایه سعودی در نامه ای نسبت به پیامدهای خطرناک ولیعهدی محمد بن سلمان برای آینده حاکمیت آل سعودی در عربستان و ایجاد شکاف و اختلاف میان سران سعودی و فروپاشی رژیم حاکم بر این کشور هشدار دادند.
۲۱ نفر از شاهزادگان بلندپایه سعودی با نوشتن نامه ای مستقیم به سلمان بن عبدالعزیز خاطرنشان کردند این اقدام با نظام و ساختار بیعت در خاندان حاکم بر عربستان منافات دارد.
** همشهری ۹۶/۴/۴
*  پاسخ سپاه به تهدیدات، بلوف سیاسی نیست
سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دنبال حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش در سوریه گفت: اگر کشور یا دشمنی قصد تعرض به این ملت را داشته باشد با پاسخ محکم و کوبنده ما مواجه خواهد شد. این بلوف سیاسی نیست، این روزها، هم مردم ما دیدند و هم همه جهان.
** کیهان ۹۶/۴/۴
*  رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله مظاهری عیادت کردند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله مظاهری رئیس‌حوزه علمیه اصفهان عیادت کردند.
رهبر معظم انقلاب در این عیادت، در جریان روند درمان آیت‌الله مظاهری قرار گرفتند و برای سلامتی و بهبود ایشان دعا کردند.
*  تجدید میثاق رئیس ‌و مسئولان عالی قوه قضائیه با آرمان‌های امام خمینی(ره)
آیت‌الله آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی در سومین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
رئیس‌قوه قضائیه در جریان تجدید بیعت مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل‌(ره)، طی سخنانی اظهار داشت: وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده که اهداف بلند و وظایف بسیار سنگینی است و طبیعتا ممکن است تا رسیدن به آنها فاصله داشته باشیم؛ اما در این سی و چند سال تاسیس نظام جمهوری اسلامی با ارشادات امام راحل، تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی راهی طولانی طی شده است.
** شرق ۹۶/۴/۴
*  بازداشت یک گروه وابسته به داعش در  روز قدس
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک گروه تروریستی وابسته به داعش را که قصد انجام اقدامات تروریستی داشته‌ بازداشت کرده‌ است. در بخشی از این اطلاعیه آمده: از این گروهک تروریستی، سه قبضه کلاشینکوف، یک قبضه مسلسل برتا به‌همراه صداخفه‌کن، دوربین دید‌درشب، سه کمربند انتحاری، سه گوشی تجهیزشده جهت انفجار از راه دور، مقادیر زیادی فشنگ، مواد پیش‌ساز بمب، فتیله انفجاری، کیت‌های انفجاری، وسایل الکترونیکی، بیسیم و سایر ابزارهای فنی ساخت بمب کشف و ضبط گردید».
*  استقبال آمریکا از تلاش هماهنگ سوریه با ایران و روسیه  علیه داعش
ژنرال ریان دیلون سخنگوی ائتلاف آمریکا علیه داعش گفت که واشنگتن از تلاش هماهنگ دولت سوریه با همکاری ایران و روسیه در شکست داعش، استقبال می‌کند. به گفته او، هدف آمریکا شکست داعش در هر جایی که وجود دارد، است و اگر در این بین، دیگران از جمله دولت سوریه یا متحدان ایرانی و روسی دمشق نیز بخواهند با افراط‌گرایان بجنگند، در این صورت آمریکا قطعا مشکلی با این موضوع نخواهد داشت.
** ایران ۹۶/۴/۴
*  باید به نظرات و افکار ‏مختلف درجامعه احترام بگذاریم
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری، شنبه شب در ضیافت افطار با فعالان حوزه زنان و خانواده:
– خداوند در قرآن تأکید می‌کند که کسی حق ندارد در زندگی مردم تجسس کند ‏و نباید در امور دیگران کند وکاو کنیم.
– باید در ‏جامعه افکار یکدیگر را بپذیریم، مطمئناً دو نظر مانند هم نیستند و در جامعه ما نیز نظرات و افکار ‏مختلف وجود دارد و باید به این آرای مختلف احترام بگذاریم.
– بانوان برای حضور ‏در عرصه‌های مدیریتی، باید تلاش بیشتری کنند، همـــانگونه که در علم، تحقیقات و مسائل سیاسی، ‏حضورشان در جامعه، حضوری خوب و چشمگیر بوده است.‏
*  ارتش سوریه بعد از ۵ سال وارد دیرالزور شد
نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود کنترل ده‌ها کیلومتر از داخل استان دیرالزور را دست گرفتند. همچنین ائتلاف ضد داعش در سوریه خبر از کشته شدن «فؤاز محمد جبیر الروای» مسئول نقل و انتقال دارایی داعش در شرق سوریه داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۴
*  قرار تبادل اورانیوم غنی شده با اورانیوم طبیعی بین ایران و روسیه اجرا شد
اولگ گریگوریف معاون اول شرکت سوخت هسته‌ای «ته‌ول» وابسته به شرکت دولتی روس اتم از تبادل کامل اورانیوم غنی‌شده ایران با اورانیوم طبیعی بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده بین دو کشور خبر داد.
گریگوریف در جمع خبرنگاران گفت: در چارچوب توافق موجود، اورانیوم غنی شده ایران را در ازای تحویل اورانیوم طبیعی روسیه دریافت کردیم و قرار داد کامل اجرا شد.
*  افزایش شمار قربانیان انفجارهای پاراچنار پاکستان به ۵۰ کشته
پلیس پاکستان اعلام کرد شمار قربانیان دو انفجار در منطقه شیعه نشین پاراچنار به ۵۰ کشته رسیده است.
دو انفجار علاوه بر کشتن ۵۰ تن موجب زخمی شدن ۱۲۱ تن دیگر شد. هیچ شخص یا گروهی تا کنون مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.
** جوان ۹۶/۴/۴
*  سربازان ارتش تمامی تهدیدهای دشمنان را رصد و خنثی می‌کنند
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان گفت: امروز رزمندگان نیروی زمینی ارتش با حضور مقتدرانه خود در جای جای نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران فرمان معمار بزرگ انقلاب و نایب برحقشان حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله تعالی) را لبیک گفته و شبانه‌روز با هوشیاری و تیزبینی به پاسداری از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخته و تمامی تحرکات و تهدیدهای دشمنان را رصد و خنثی کرده و اجازه نفوذ هیچ بیگانه‌ای را به داخل این مرز و بوم نخواهند داد.
*  در صورت حمله راکتی حزب‌الله باید زیرساخت‌های ایران را بزنیم
معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی حمله به زیرساخت‌های ایران در صورت حملات راکتی حزب‌الله به اسرائیل شد.
«افراهیم اسنه» معاون وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل اخیراً در نشست سالانه هرتزلیا گفته است که ضربه زدن به زیر ساخت‌های لبنان در پاسخ به حملات راکتی حزب‌الله که به رویکردی در ارتش اسرائیل مبدل شده اشتباه است و ایران اهمیتی به آن‌ نمی‌دهد.
این مقام سابق اسرائیل خواهان ضربه زدن به زیرساخت‌های ایران در پاسخ به حملات راکتی حزب‌الله شده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۴
*  واردات کالاهای دارای تولید داخل حرام است
وزیر صنعت، معدن و تجارت، استفاده از خدمات و محصولات خارجی که توان تولید داخلی آن وجود دارد را حرام دانست.
محمدرضا نعمت‌زاده افزود: در جایی که می‌توان امور را چه در صنایع سنگین و چه در صنایعی مانند لوازم خانگی، به شرکتهای داخلی سپرد، جایز نیست نیاز را از خارج تامین کنیم. وی تصریح کرد: دولت باید تسهیلاتی ایجاد کند که شرکتهای داخلی بتوانند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و منافع کشور گام بردارند.
*  عربستان فرجام خوبی ندارد
علاءالدین بروجردی با اشاره به پرتاب شش فروند موشک از سوی سپاه پاسداران به دیرالزور اظهار کرد: براساس اطلاعات دقیق همه موشک‌های پرتاب شده به هدف‌های مشخص شده اصابت کرده و تلفات سهمگینی به دشمن وارد کرده است.
وی در ادامه گفت: عربستان در یک کج‌راهه‌ای حرکت می‌کند که فرجام خوبی را برای دولت و ملت این کشور ندارد و تهدید کشور ما کار درستی نیست؛ چراکه دیده شده پاسخ یک اقدام بچگانه تروریست‌ها چگونه داده شد.
** رسالت ۹۶/۴/۴
*  کوچک ترین اقدام، شدیدترین پاسخ
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام گفت: عملیات موشکی پاسخ قاطعی به تروریست‌ها بود که با دم شیر بازی نکنند و وارد چالش با جمهوری اسلامی نشوند.
وی ادامه داد: انگشت ما در مقابل تروریست ها همیشه روی ماشه است و کوچک‌ترین اقدام آنها با شدیدترین پاسخ از سوی ما مواجه است.
*  انتظار وقوع حملات تروریستی بیشتری را در عربستان داریم
«ریچاد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در پیام توئیتری در واکنش به خبر خنثی سازی یک عملیات تروریستی در شهر مکه معظمه می‌نویسد: به موجب آنکه داعش در حال از دست دادن مناطق تحت امر خود در عراق و سوریه است انتظار می‌رود نمونه‌های بیشتری از این دست اقدامات در عربستان و کشورهای دیگر رخ دهد.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۴
*  تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت
امیرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه تاکنون افزون بر پنج هزار میلیارد ریال سود برای دوره مالی سال ۹۵ در شرکت‌های سرمایه پذیر تصویب شده است، گفت: توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه پذیر آغاز می شود.
*  تأکید ایران و آفریقای مرکزی بر توسعه مناسبات دوجانبه
در دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس آفریقای مرکزی بر توسعه مناسبات دوجانبه و ضرورت تبادل هیأت‌های پارلمانی بین ۲ کشور تأکید شد.
جهانبخش حسن‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ‌ایران در جمهوری دموکراتیک کنگو در شهر بانگی پایتخت آفریقای مرکزی با عبدالکریم مکاسورا رئیس مجلس آفریقای مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار بر نقش مهم مجالس دو کشور در پیشبرد روابط دوجانبه و ضرورت تبادل هیأت‌های پارلمانی تاکید شد.
** آرمان ۹۶/۴/۴
*  تایید صحت انتخابات شوراها در استان تهران
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: صحت انتخابات شوراها در استان تهران تایید شد.
علیرضا رحیمی گفت: هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران در مهلت مقرر یعنی تا پایان ۳۱ خرداد صحت انتخابات را در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان تهران تایید کرد.
*  کومور در مقابل ایران ایستاد
رئیس‌جمهور کشور کوچک کومور در سخنانی از همبستگی خود با عربستان در ماجرای قطر و مقابله با تلاش‌های عقیدتی ایران خبر داد.
«غزالی عثمانی» رئیس‌جمهور کومور اعلام کرده که کشورش در کنار عربستان سعودی علیه هرگونه تروریسم است. رئیس‌جمهور کومور درباره ایران نیز گفته است که اجازه نمی‌دهد تا ایرانی‌ها اهالی این کشور را شیعه کنند!
وی مدعی شد: ایران با بهره‌برداری از موقعیت، برنامه رواج شیعه را در یکی از جزایر کومور به اجرا گذاشت اما اجازه این کار را به این کشور نمی‌دهیم.
** آفرینش ۹۶/۴/۴
*  ایران، روسیه و ترکیه صلح جویی را در سوریه تقویت کردند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی‌های لبنان اعلام کرد: ابتکارهای تهران، مسکو و آنکارا برای سوریه، تلاش‌های آرامش بخش و صلح جویانه در این کشور را تقویت کرد.
لاوروف افزود: تلاش ها برای برقراری صلح و آرامش و حل و فصل سیاسی مسائل سوریه همچنان جریان دارد و با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس و ایجاد محدوده‌های کاهش تنش پویایی تازه‌ای یافته است.
*  همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را تایید نمی‌کنیم
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که ایالات متحده همه پرسی در کردستان عراق را که قرار است در ماه سپتامبر آتی برگزار شود، تایید نمی‌کند.
وی خواهان همکاری با دولت بغداد برای رویارویی با چالش‌ها در برقراری ثبات و بازسازی‌ها پس از آزادسازی اراضی عراق از دست داعش شد.
** قدس ۹۶/۴/۴
*  ۶ فرماندار در جریان تخلفات انتخاباتی احضار شده‌اند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا پرونده تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده است، گفت: با توجه به گستردگی موضوع این مسئله باعث تاخیر در ارسال پرونده به دادگاه شده است.
وی در رابطه با افزایش آمار تخلفات و احضار فرمانداران گفت: در حال حاضر همان ۶ فرماندار احضار شده‌اند و آمارها افزایشی نداشته است.
*  نمی‌توانیم چشمان خود را بر اینکه ایران همسایه ماست ببندیم
سعود بن عبدالرحمان آل ثانی سفیر قطر در آلمان درباره مناسبات قطر با ایران و درخواست‌‌هایی که برای محدود کردن این روابط از طرف اعراب وجود داشته است گفت: ما همواره به تصمیمات شورای همکاری خلیج فارس پایبند بوده‌‌ایم.
وقتی که سال گذشته برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران در این شورا توافق شد ما بلافاصله سفیر خود را از تهران خارج کردیم. ما در مبارزه با حوثی‌ها در یمن هم به ائتلاف عربی پیوسته‌ایم. اما ما نمی‌توانیم چشمان خود را روی این مسئله که ایران همسایه ماست ببندیم. پس ما باید با تهران کنار بیاییم.
** خراسان ۹۶/۴/۴
*  اردوغان پاییز به تهران سفر می کند
رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران از سفر رئیس جمهورکشورش به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این سفر در سال جاری خواهد بود.
وی افزود: زمان قطعی سفر اردوغان مشخص نیست، اما به احتمال زیاد در پاییز این سفر صورت خواهد گرفت.
*  احتمال تجدید سازمان جمنا وجود دارد
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نیروهای اصولگرا دارای  رای ۴۰ درصدی متراکم و بسیار بالاست، گفت: دولت باید روی کمک این ۴۰ درصد حساب کند وآن ۴۰ درصد نباید مزاحمتی برای دولت ایجاد کنند بلکه باید دولت را به سمت شعارهایی که داده، یاری‌ کنند.
وی درباره جمنا گفت: احتمال تجدید سازمان وجود دارد. البته جمنا ظرفیت بزرگی است ولی باید تکمیل شود.
** اعتماد ۹۶/۴/۴
*  تخطی دیگری از سوی داعش سر بزند، ایران با شدت بیشتری برخورد می‌کند
رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: اگر هرگونه تخطی دیگری از سوی داعش سر بزند با ‌شدت بیشتر از آنچه اخیرا رخ داد، صورت می‌گیرد.
کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی با اشاره به عملیات اخیر موشکی سپاه پاسداران در انهدام مواضع داعش اظهار داشت: این اقدام پاسخی بود به آنچه داعش در تهران انجام داده بود و طبیعتا به این موضوع بسنده نخواهد شد، آنها باید این نکته را بفهمند که با ایران قدرتمند نمی‌توانند دست به اقدامات تروریستی بزنند.
در سوریه نیروهای مستشاری ایران حضور دارند و برای مبارزه با داعش و تروریست‌ها به ارتش سوریه کمک می‌کنند.
*  تولید نفت تا پایان امسال به ۴ میلیون بشکه می‌رسد
بیژن نامدار زنگنه، درباره میزان تولیدات نفت خام در کشور اظهار داشت: میزان تولیدات نفت از ٨/٣ میلیون بشکه عبور کرده است. وی در ادامه افزود: میزان تولیدات نفت کشور تا پایان سال جاری به ۴ میلیون بشکه خواهد رسید.
** شهروند ۹۶/۴/۴
*  کمک‌های ایران به قطر بشردوستانه است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: کمک‌های ایران به قطر بشردوستانه است و هیچ تأثیری بر آینده گفت‌وگوی ایرانی – عربی نخواهد گذاشت. علیرضا عنایتی گفت: ما از همان ابتدای به وجود آمدن بحران میان کشورهای عربی موضع خود را اعلام کردیم و خواستار گفت‌وگو و تفاهم شدیم و امیدوارم تلاش تمام اطراف این بحران حل شود و روابط به حالت عادی خود بازگردد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۴
*  دستور دادستان تهران برای شناسایی توهین کنندگان به رئیس جمهور
دادستان تهران از دستور به پلیس و وزارت اطلاعات برای شناسایی عاملان توهین به رئیس جمهوری در مراسم روز قدس خبر داد.
عباس جعفری دولت آبادی، درباره ورود دادستانی به موضوع توهین به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس گفت: دادستان تهران مانند سایر مواردی که تکلیف قانونی دارد، به موضوع ورود می‌کند.
او ادامه داد: در رابطه با حادثه روز گذشته چون جرم مشهود بوده و در مرعا و منظر ماموران اتفاق افتاده، پلیس مکلف به ارائه گزارش خود به دادستانی بوده است.
*  استقبال ایران از توافق صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ‌دولت جمهوری اسلامی ایران توافق صلح میان دولت و حزب اسلامی را نشانه‌‌ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می‌‌داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۴/۴
*  می‌خواهند حوزه را به قبل از انقلاب برگردانند
آیت الله یزدی در مصاحبه با ماهنامه «حاشیه» درباره دوری گزینی و فرار روحانیت از سیاست اظهار داشت: الان خطری که من در حوزه احساس می‌کنم این است که کسانی دنبال این هستند که حوزه را به قبل از انقلاب برگردانند؛ یعنی بگویند سیاست در تهران است و عده‌ای دارند کشور را اداره می‌کنند و حوزه علمیه هم در قم است و ما باید فقط درس و بحث خود را داشته باشیم و کاری به اوضاع و احوال اطرافمان نداشته باشیم.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه حوزه باید سیاسی بماند، ادامه داد:  سیاست از حوزه سرچشمه گرفت، انقلاب از حوزه سرچشمه گرفت، امام ازحوزه آمدند، امام انقلاب را ایجاد کردند، حوزه انقلاب را ایجاد کرده است، حوزه و حکومت می‌باید با هم تعامل داشته باشند؛ هم حکومت باید با حوزه تعامل داشته باشد هم حوزه باید با حکومت تعامل داشته باشد ولی در مقابل کسانی هم هستند که این گونه فکر نمی‌کنند.
** بهار ۹۶/۴/۴
*  اعتصاب غذای مدیران تلگرامی شایعه است
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی در اعتراض به روند قضایی رسیدگی به پرونده‌شان گفت: این مسئله شایعه است، اگر کسی حرف درستی داشته باشد، حرف درستش را می‌زند و پرونده‌اش پیگیری و دنبال می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسؤولان و مردم موظف به حراست از دستاوردهای انقلاب هستند
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی احیای برنامه‌های قرآنی را از برکات انقلاب دانست و ابراز داشت: قبل از انقلاب قرآن مهجور بود اما الان مشاهده می‌کنیم قاریان بین‌المللی، حافظان و مفسران قرآن بسیار زیاد هستند و در حوزه علمیه درس‌های تفسیر بسیاری آغاز شده است، این‌ها یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که به بنیانگذار انقلاب و شهدا درود می‌فرستیم چون تلاش آن‌ها سبب به ثمر رسیدن انقلاب شد، این ثمرات باید پاسداری و نگهداری شود.
برای دشمن خوراک تبلیغاتی درست نکنید
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، روز قدس را روز وحدت و انسجام و همبستگی دانست و تصریح کرد: امروز روز خدمت به مردم است و این وحدت باید در عصر غیبت حول محور ولی فقیه باشد و این در حد شعار نیست ایشان در ادامه افزودند: به طور جد از همه خصوصا مسئولان می‌خواهیم تمام وقت خود را به خدمت مردم بگذرانند و نیاز‌های مردم را توجه کنند از حاشیه سازی خودداری و سخنان رهبری را در، تولید و اشتغال پیگیری کنند.
تبلیغ و پیام رسانی دینی مهمترین رسالت روحانیت است
حوزه/ آیت‌الله حسینی‌بوشهری، در همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، در بوشهر به نقش روحانیت در مقوله تبلیغ و فرهنگ جامعه، اهمیت و جایگاه تبلیغ، ویژگی‌های مبلغ و رسالت و نقطه هدف مبلغین پرداخت و گفت: روحانیت در همه ابعاد تاریخ، تبلیغ و پیام رسانی دینی را به عنوان رسالتی سترگ انجام داده است.
عضو جامعه مدرسین، با اشاره به جایگاه تبلیغ، گفت: مقوله تبلیغ آنچنان مهم است که خداوند در بین ۱۲۴ هزار پیامبر خویش گاهی یک پیامبر را فقط برای یک خانواده یا یک روستا مبعوث کرده است.
خودبرتر بینی بزرگترین آفت نخبگی است
مهر/ آیت‌الله اعرافی با اشاره به نقش نخبگان در پیشرفت‌های کشور اظهار داشت: همه انسانها در معرض تهدید هستند اما نخبگان بیش از سایر افراد جامعه در معرض تهدید هستند.
وی با بیان اینکه برای هر چیزی آفتی است و آفت نخبگی، خودبرتر بینی است، افزود: کسی که از یک ویژگی نخبگی برخوردار است، در صورتی که از اخلاق نیز بهره‌مند باشد، باارزش به حساب می‌آید. مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: موضوع دیگری که پس از خودبرتر بینی و ناسپاسی از خداوند به عنوان آسیب نخبگی و فرزانگی مطرح است، این است که انسان نخبه خودش را از کار بی‌نیاز بداند.
مشروعیت حاکم صد در صد به وسیله نصب الهی است
حوزه/ آیت‌الله اراکی با اشاره به مباحث اخیر درباره موضوع ولایت و حاکمیت گفت: مشروعیت حاکم صد در صد به وسیله نصب الهی است، و مردم به حاکم مشروعیت نمی‌دهند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به نصب خاص وعام گفت: اما تعیین فقیه عادل در عصر غیبت، نصب عام است که در این موارد، تشخیص مصداق این منصوب بر عهده مکلف (مردم) است.
عامل اکثر حملات تروریستی آمریکا، نژادپرستان سفیدپوست بوده‌اند
حوزه/ نشریه ایندیپندنت، اعلام کرد: یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اکثر گروه‌های تروریستی در ایالات متحده آمریکا متعلق به راست‌افراطی و نژادپرستان سفیدپوست بوده و کمتر به گروه‌های منتسب به مسلمانان مرتبط می‌باشند. گزارش جدید منتشر شده توسط پروژه مشترک صندوق تحقیقاتی در موسسه ملل نشان می‌دهد که اکثریت حملات تروریستی در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۶ را نژادپرستان انجام داده‌اند نه مسلمانان. ۳۳% حملات رخ داده به واسطه افراط‌گرایان راست‌گرا و نژادپرستان بسیار مرگبار بوده و منجر به کشته شدن ۷۹ تن شده است.
توزیع هزار اعلامیه ضد صهیونیستی در سوئیس
حوزه/ در تجمع روز جهانی قدس در سوئیس، شرکت کنندگان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اعلامیه‌هایی علیه این رژیم جنایتکار پخش کردند. همچنین سخنرانان به زبان محلی سویس و همچنین به زبان انگلیسی سخنرانی کردند. در این مراسم شعارهای ضد صهیونیستی سرداده شد.
نفوذ ایران در منطقه بسیار بیشتر شده است
فارس/ رئیس سازمان سیا ضمن تکرار لفاظی‌های مقامات آمریکایی، ایران را «بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان» توصیف کرد و گفت که «تهران» و «پیونگ‌یانگ»، امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کنند. پومپئو درباره ایران گفت: «امروز، این کشور نفوذ بسیار زیادی دارد، نفوذی که فراتر از نفوذ آنها در ۶ یا هفت سال گذشته است. خواه این نفوذ آنها بر دولت بغداد باشد، خواه افزایش قدرت حزب‌الله در لبنان . همکاری آنها در کنار الحوثی و شیعیان عراق که هم‌اکنون در امتداد مرز سوریه در حال مبارزه هستند. ایران در همه‌جای خاورمیانه حضور دارد.
رزمایش دفاعی ـ امنیتی در فرودگاه مهرآباد با موفقیت انجام شد
فارس/ روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی، از برگزاری موفقیت‌آمیز رزمایش دفاعی – امنیتی در فرودگاه مهرآباد در شرایطی واقعی خبر داد. این اطلاعیه افزوده است: این رزمایش به فضل الهی با موفقیت انجام پذیرفت و بر خلاف آنچه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است، صدای شلیک‌های شنیده شده، ناشی از تمرینات بوده و هیچ مشکل امنیتی وجود نداشته است.
میزان زکات فطره امسال اعلام شد
رسا/ مراجع تقلید میزان زکات فطره رمضان ۱۴۳۸ را اعلام کردند. بر این اساس نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید به شرح زیر است: رهبر معظم انقلاب حداقل فطریه برای هر نفر را مبلغ ۷۰۰۰ تومان اعلام کرد. آیات عظام مکارم شیرازی وحید خراسانی نوری همدانی شبیری زنجانی مبلغ ۶۰۰۰ تومان را بابت فطریه هر نفر به‌حساب گندم تعیین کرده‌اند.
موشک‌های سپاه به کنفرانس امنیتی هرتزلیا اصابت کرد
باشگاه خبرنگاران/ هفدهمین نشست امنیتی هرتزلیا امسال با حضور ۱۸۰ شخصیت از سرزمین‌های اشغالی برگزار شد. این نشست از روز ۲۰ ماه جاری میلادی آغاز و سه روز ادامه پیدا کرد که مهمترین موضوع این جلسه موضوع موشکی ایران بود. گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اولین روز از برگزاری این کنفرانس به موضوع همکاری میان رژیم صهیونیستی و دولت‌های عربی پرداخت و تأکید کرد این همکاری در آشکار و پنهان در حال عمیق تر شدن است. آیزنکوت با تأکید بر اینکه شلیک موشک‌های بالستیک ایران به شرق سوریه سیگنال‌های خطرناکی دارد، خواستار توقف توسعه صنایع نظامی ایران شد. گلعاد دیگر شخصیت صهیونیستی هم در این نشست گفت که نباید موشک‌های ایران بر ضد دیرالزور سوریه را کم اهمیت دانست، این موشک‌ها به دنبال تبیین این واقعیت است که تهران به سیاست بزرگ شدن خود ادامه می‌دهد و اسرائیل هدف اصلی ایران است.
راهپیمایی علیه اسلام هراسی و نژادپرستی در کانادا
ایرنا/ شهر ‘کلگری’ کانادا، در واکنش به فعالیت گروه‌های ضد اسلامی و نژادپرست در کانادا، شاهد ‏راهپیمایی علیه اسلام هراسی و فعالیت این گونه گروه‌ها بود. ‏این راهپیمایی و تجمع که دیروز (شنبه) در تالار شهر کلگری برگزار شد، شاهد حضور کنشگران ‏مدنی و اسلامی بود که تاکید کردند در حمایت از تنوع و تکثر جامعه کانادا و مخالفت با فعالیت گروه‌های نژادپرست و ضد ‏اسلامی به این تجمع آمده‌اند.‏
مراسم اربعین درگذشت‌ حضرت‌ آیت‌الله ‌صابری ‌همدانی برگزار می‌شود
اختصاصی/ مجلس چهلمین روز درگذشت عضو فقید جامعه مدرسین، مجاهد نستوه یاردیرین امام ورهبری عالم ربانی حضرت آیت‌الله شیخ احمد صابری همدانی روز پنج شنبه مورخ۸/۴/۹۶ مطابق با ۴ شوال ۱۴۳۸ بعد از نماز مغرب وعشا در مسجد رفعت واقع در خیابان شهداء (صفائیه) منعقد می‌شود. حضور علماء اساتید، طلاب، دانشگاهیان وجمیع مومنین موجب تعظیم شعائر دینی و تجلیل از مقام علم وفقاهت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *