خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۰۳

  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: آل سعود ضعیف‌تر و ترسوتر از آن است که با ایران وارد جنگ شود
  • قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس: آزادی قدس اولویت جهان اسلام است
  • آیت‌الله خاتمی: ملت ایران با نفرت از سلطه‌گر شناخته می‌شود
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: روز قدس نماد اتحاد مسلمانان برای رهاسازی فلسطین است
  • آیت‌الله غروی: راهپیمایی روز قدس جلوی گستاخی‌های صهیونیست‌ها و حامیانشان را خواهد گرفت
  • آیت‌الله اعرافی: مقاومت تنها عاملی است که جلوی پیشرفت غاصبان صهیونیستی را گرفته است

** جام جم ۹۶/۴/۳
*  سرنوشت توافق هسته‌ای به عملکرد غرب بستگی دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای بقای توافق هسته‌ای ایران، غرب باید مسیر خود را تغییر دهد.
علی‌اکبر صالحی در مقاله‌ای در روزنامه گاردین نوشت: من با اطمینان می‌توانم بگویم در بررسی نهایی، سرنوشت این توافق که بسختی به‌دست آمد، به عزم غرب و پایبندی به اصول بستگی دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزوده است: بی‌توجهی به نگرانی‌های امنیتی واقعی ایران از طریق تغییر عمدی توازن نظامی و امنیتی منطقه یا گسترش ایران هراسی در منطقه و فراتر از آن، تعامل را به خطر می‌اندازد. احترام نگذاشتن به تعهدات مشخصی که برنامه جامع اقدام مشترک تعیین کرده است نیز همین نتیجه را دارد و همه ما به پله اول برمی‌گردیم.
*  عیادت مسئولان از آیت‌الله مظاهری
رئیس جمهور پنجشنبه شب با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله حسین مظاهری عیادت کرد.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم از آیت‌الله مظاهری عیادت کرد.
** همشهری ۹۶/۴/۳
*  انهدام یک تیم تروریستی در کردستان
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) اعلام کرد یک تیم تروریستی که قصد انجام اقدام تروریستی و ایجاد ناامنی در داخل کشور را داشت، بامداد جمعه توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) سپاه شناسایی و در یک درگیری که در منطقه کردستان انجام شد، تعداد ۳ تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یک نفر از آنان دستگیر شد.
** کیهان ۹۶/۴/۳
*  آل سعود ضعیف‌تر و ترسوتر از آن است که با ایران وارد جنگ شود
دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت روز قدس تاکید کرد رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.
سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با بیان اینکه نشست ریاض به دنبال به انزوا کشاندن ایران و تبدیل آن به یک دشمن به جای اسرائیل بود، هدف از جنگ علیه سوریه، سرنگونی آن و روی کار آوردن رهبرانی ضعیف برای تسلط بر این کشور دانست. نصرالله در ادامه گفت: ایران منزوی نشد و در برابر تحریم‌ها مقاومت کرد و قوی‌ترین حضور در منطقه و بیشترین تاثیر در معادلات منطقه را دارد.
*  عملیات موشکی سپاه نمایش گوشه کوچکی از عزم جدی ایران در مبارزه با تروریسم بود
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، عملیات موشکی لیله‌ًْالقدر و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از اعضای موثر و نیروهای داعش در دیرالزور را نمایش گوشه‌ای از اقتدار دفاعی کشور و توان و عزم جدی جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم دانست و با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات ضد تروریستی، تصریح کرد: این اقدام بجا از سوی نیروهای عزیز و افتخارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گوشه بسیار کوچکی از عزم و اراده پولادین جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم را به نمایش گذاشت.
** شرق ۹۶/۴/۳
*  ارسال پرونده آمران حمله به علی مطهری به دادگاه نظامی
مصطفی ترک‌همدانی، وکیل علی مطهری، از صدور کیفرخواست برای آمران حمله به علی مطهری در شیراز خبر داد و گفت: با قاطعیت دادستان نظامی استان فارس، آمران این حمله شناسایی، تفهیم اتهام و پس از اخذ تأمین از متهمان، توسط شعبه ۴ بازپرسی دادسرای نیروهای مسلح استان فارس کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه نظامی ارسال شد.
*  بویینگ ۱۰ هواپیمای جدید برای ایران می‌سازد
تنها یک روز پس از نهایی‌شدن فروش ۷۳ فروند هواپیمای مسافرتی جدید از سوی ایرباس به ایرلاین‌های ایرانی، یکی از شرکت‌های ایرانی خبر از نهایی‌شدن توافق خود با بویینگ برای خرید هواپیماهای جدید داد.
قشم‌ایر اعلام کرده این ١٠ فروند هواپیما از خانواده ۷۳۷MAX خواهد بود و در کنار آن مذاکراتی برای واردکردن تعدادی بویینگ با سن کم نیز آغاز شده است که شرایط قطعی آن، در آینده مشخص خواهد شد.
** ایران ۹۶/۴/۳
*  امنیت فقط با داعش به هم نمی‌خورد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطار با فعالان اقتصادی با تأکید بر اینکه همه قوا و مسئولان ذی ربط باید به بخش خصوصی امنیت بدهیم، گفت: امنیت تنها با داعش به خطر نمی‌افتد، بلکه دولت، مجلس و قوه قضائیه می‌توانند روزانه با وضع آیین نامه‌ها و برهم زدن آرامش بازار، امنیت را برهم بزنند یا متقابلاً می‌توانند امنیت را تقویت کنند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهارکرد: باید همه دست به دست هم بدهیم تا امنیت واقعی را در جامعه ایجاد کنیم.
*  هشدار رئیس پیشین «ام آی۶ » درباره قدرت یابی ایران
میزگردی در «کنفرانس هرتزلیا» در فلسطین اشغالی، با حضور رؤسای پیشین سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و انگلیس برگزار شد.
در این جلسه جان‌ساورز رئیس سابق ام آی۶، با هشدار درباره همراهی همیشگی غرب با ریاض در تقابلش با تهران، گفته که «ایران در حال سر برآوردن به عنوان قوی‌ترین کشور منطقه است.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۳
*  روسیه آمریکا را از وارد کردن فشار ضدبرجامی برحذر داشت
سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه با انتقاد از لایحه تحریم های کنگره آمریکا علیه روسیه و ایران، قانونگذاران این کشور را از انجام هرگونه کارشکنی در روند اجرای برجام برحذر داشت. ریابکوف اظهار داشت: قانونگذاران آمریکایی باید بدانند که هیج فردی به دستور آنها و تحت فشار اقدام نخواهد کرد.
*  روز قدس نماد اتحاد مسلمانان برای رهاسازی فلسطین است
امام جمعه موقت قم گفت: روز قدس، نماد وحدت جهان اسلام برای آزادی فلسطین اشغالی و ایستادگی مسلمانان در برابر ظالمان و مستکبران در جهت حمایت از مظلومان عالم است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای این شهر، افزود: دشمنان امروز برای آن که فکر مسلمانان را از مساله فلسطین دور نگاه دارند، به فکر اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی و ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه هستند.
وی بیان کرد: همه جهانیان بدانند، همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند مساله فلسطین و آزادی قدس، همچنان مساله اول مسلمانان و جهان اسلام است و این اختلاف افکنی‌ها و توطئه‌ها نمی‌تواند عامل حفظ رژیم اسرائیل است.
** وطن امروز ۹۶/۴/۳
*  حمایت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تسریع طرح تحریم‌های ایران
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید از تلاش‌ها برای پیشبرد سریع طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و ایران حمایت می‌کند.
پل رایان گفت: «ادرویس، رئیس‌ جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نشان داده خواستار حرکت سریع درباره این طرح است و ما نیز خواستار احترام به آن هستیم».
*  ایران یک حمله موشکی «دقیق» انجام داد
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی حمله موشکی ایران به مواضع داعش در سوریه را «دقیق» توصیف کرد.
«آویخای ادرعی» در واکنش به استفاده ایران از موشک برای هدف قرار دادن تروریست‌های داعش در سوریه نوشت: ایران هفته گذشته موشک‌های زمین به زمین دقیقی را به سمت اهدافی از داعش در سوریه شلیک کرد که داعش ضربات دردناکی از آن دریافت کرده است.
** جوان ۹۶/۴/۳
*  ملت ایران با نفرت از سلطه‌گر شناخته می‌شود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روانشناسی ملت ما نفرت از بیگانه سلطه‌گر است، اظهار داشت: تقاضا دارم که در رویکردها تغییری حاصل شود، بعضی‌ها جوری حرف نزنند و رفتار نکنند که امریکا را امیدوار کنند.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این مطلب گفت: اهانت به مقدسات، ترویج حاکمیت دوگانه، فعال‌کردن شکاف‌های قومی، هدف قرار دادن اصل ولایت فقیه و زیر سؤال بردن کارآمدی نظام، همگی کارهایی است که امریکا با هدف تغییر نظام از درون صورت داده اما ناکام مانده است و همچنان ناکام خواهد ماند.
خطیب جمعه تهران در ادامه به مواضع نابخردانه ولیعهد عربستان اشاره کرد و گفت: ولیعهد ناپخته عربستان گفته که ما با ایران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ با ایران را به تهران می‌کشانیم که باید در جواب وی گفت، عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد با ایران بجنگد.
*  تشریح علت تعطیلی آب سنگین اراک
رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی علت تعطیلی کارخانه آب سنگین اراک را توضیح داد.
مجتبی ذوالنوری با اشاره به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره بازرسی از فعالیت هسته ای ایران، اظهار داشت: در بخشی از این گزارش به تعطیلی آب سنگین اراک به منظور تعمیر و نگهداری اشاره شده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۳
*  تهاتر برقی ایران و ارمنستان
در سفری که هیئت ایرانی به ارمنستان داشته، آنها علاقه‌مندی خود را به افزایش صادرات گاز طبیعی از ایران اعلام کردند. مدیرعامل نیروگاه انرژی ـ گرمایی ایروان پس از دیدار با مقامات ایرانی علاقه‌مندی خود را به افزایش واردات گاز مطرح کرده است.
وی در عین حال گفته است: ارمنستان آماده است برق بیشتری را در روزهای گرم تابستان به ایران صادر کند. ایران در زمستان به ارمنستان برق صادر می‌کند و در فصل تابستان که اوج تقاضا است، از این کشور وارد می‌کند.
** رسالت ۹۶/۴/۳
قطعنامه راهپیمایی روز جهان قدس
آزادی قدس، اولویت اول جهان اسلام و آمریکا همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت است.
*  قدرت ایران با پرتاب موشک‌ها نمایش داده شد
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در حاشیه حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس اظهار کرد: مردم همواره حق‌شناسی خود را از ایران مقتدر اعلام کرده‌اند و این قدرت اسلامی توانست هم تروریسم را از بین ببرد و هم با موشک توانستیم قدرت خود را نشان دهیم.
*  مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند
آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدرت حضور مردم را مؤثرتر از موشک‌ها دانست و افزود: مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند و باید بدانیم قدرت حضور مردم درهمه صحنه‌های انقلاب اسلامی از قدرت هر موشکی بیشتر بوده و باید قدر این وحدت را بدانیم. وی موفقیت سپاه در گرفتن انتقام شهدای اقدامات اخیر تروریسم‌ها در تهران را یادآوری نمود و تصریح کرد: موشک‌ها اول در قلب آمریکا و اسرائیل فرود آمده و بعد به پیشانی داعش برخورد کرده و انتقام مظلومیت مردم ایران را گرفت.
*  پیروی از غرب، مفاسد بسیاری در جهان اسلام به وجود آورده است
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در نشست اساتید حوزه علمیه با بیان اینکه تفسیر المیزان یک دایره‌المعارف عظیم است، بیان کرد: در قرآن کریم یکی از مسائل اجتماعی بیش از همه موضوعات مورد تاکید قرار گرفته و آن موضوع تولی کفار است.
وی اظهار کرد: پیروی از غرب مفاسد بسیاری در جهان اسلام به وجود آورده است و این مسئله نشان می‌دهد که باید به این تاکید قرآن کریم بیشتر توجه شود.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۳
*  همکاری‌های گمرکی ایران و ژاپن
همکاری‌های ایران و ژاپن برای تجهیز گمرکات ایران، با امضای موافقت‌نامه میان ۲ کشور به منظور تجهیز گمرک چابهار، وارد فاز اجرایی شد.
موافقت‌نامه گمرک ایران و ژاپن در اولین گام برای تجهیز گمرک چابهار بوده که توسط علی رحیمیان معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران و «یامازاکی» مدیر شرکت همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (jics) امضا شد.
*  حصر ولیعهد معزول سعودی
یک مخالف برجسته عربستانی فاش کرد که ولیعهد برکنار شده عربستان تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است. غانم الدوسری، مخالف برجسته عربستانی که مقیم لندن است در توئیتی نوشت: بن نایف را تحت بازداشت خانگی قرار دارند و کسی نمی‌داند او کجاست.
** آرمان ۹۶/۴/۳
*   صادرات گاز ایران به عراق آغاز شد
معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی از آغاز صادرات گاز ایران به عراق از شامگاه چهارشنبه هفته گذشته خبر داد.
امیرحسین زمانی نیا افزود: صادرات با حجم حدود هفت‌میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و سرانجام به ۳۵‌ میلیون مترمکعب می‌رسد. ایران برای صادرات گاز به بغداد و بصره با عراق دو قرارداد امضا کرده است.
** آفرینش ۹۶/۴/۳
*   شروط کشورهای تحریم کننده قطر برای پایان تحریم‌ها
عربستان، امارات، مصر و بحرین شروط خود برای پایان تحریم و محاصره قطر اعلام کردند که کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران، اخراج نظامیان ترکیه و تعطیلی شبکه الجزیره در میان این شروط است.
این شروط توسط کویت تحویل مسئولان دوحه شده و به قطر ۱۰ روز فرصت داده شده تا آنها را اجرایی کند تا سطح تحریم‌های کشورهای مذکور و محاصره قطر پایان یابد.
** قدس ۹۶/۴/۳
*  آمریکا پیوند دهنده سعودی‌ها و صهیونیست‌ها است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها پیوند دهنده سعودی‌ها با صهیونیست‌ها هستند و قطع روابط برخی از کشورهای عربی با قطر هم یک توطئه آمریکایی است.
سرلشکر سید‌یحیی صفوی افزود:‌ راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی باعث فراموشی اولویت ملت‌های اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی نخواهد شد، چرا که این رژیم جوهره ناامنی و سازنده این گروهک‌های تروریستی است.
** خراسان ۹۶/۴/۳
*  استقبال ایران از توافق صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان
خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل گفت: ایران توافق صلح میان دولت حزب اسلامی را نشانه‌ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می‌داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.
*  عملیات موشکی سپاه با دستور رهبری و تصویب شورای عالی امنیت ملی بوده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، در خصوص روند صدور فرمان حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از آن استقبال کرد که سپس این موضوع طبق سلسله مراتب نیروهای مسلح و فرماندهی مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری و اجرا شد.
** اعتماد ۹۶/۴/۳
*  گروه‌های تروریستی در خدمت اسراییل و حکومت‌های مرتجع منطقه هستند
کمال خرازی در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در رابطه با تاثیر عملیات موشکی سپاه روی اسراییل گفت: اصل دعوای ما با رژیم صهیونیستی است و داعش تنها نوکر آن است.
کمال خرازی ادامه داد: امروز گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه در خدمت اسراییل و حکومت‌های مرتجع برخی از کشورهای عربی هستند. امروز آنها با یکدیگر پیوند برادری پیدا کردند.
*  موصل تا چند روز دیگر کاملا آزاد می‌شود
حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق می‌گوید شهر موصل طی روزهای آینده به طور کامل آزاد خواهد شد.
اظهارات وی یک روز پس از عقب‌نشینی داعش از اطراف مسجد النوری و انهدام آن ایراد شد.
حیدرالعبادی بر اهمیت حفظ جان نظامیان و شهروندان و اصرار بر نابودی تروریسم و آزادسازی همه اراضی کشور تاکید کرد.
** شهروند ۹۶/۴/۳
*  حمله موشکی ایران به داعش مناسب و به موقع بود
فیصل المقداد،‌ معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تشکر از همکاری نظامی،‌ سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سوریه گفت: حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های داعش در دیرالزور مناسب و به‌موقع بود و پیام روشنی برای حامیان تروریسم و به‌خصوص عربستان،‌ قطر،‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت.
فشار آمریکا و لابی عربی علیه ایران در FATF
یک منبع آگاه از روند مذاکرات ایران با گروه ویژه اقدام مالی توضیح داد: در جریان اجلاس سالانه گروه ویژه اقدام مالی FATF در اسپانیا، دولت ترامپ رایزنی‌های گسترده‌ای با حمایت برخی کشورهای عربی منطقه برای وضع مجدد اقدامات مقابله‌ای از طریق گروه ویژه اقدام مالی FATF علیه ایران به راه انداخته است.‌ سال گذشته هم لابی‌های صهیونیستی به‌ویژه آیپک مخالف شروع فرآیند عادی‌سازی وضع تعاملات بانکی کشور بودند ولی توفیقی حاصل نکردند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۳
*  امنیت کشور خط قرمز نظام است
دبیر شورای عالی امنیت ملی به خیل راهپیمایان روز قدس پیوست.
دریابان علی شمخانی در راهپیمایی روز قدس با اشاره به پاسخ قاطع ایران به تحرکات کور و کم‌ارزش گروه‌های تروریستی که به شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان منجر شد، اظهار کرد: امنیت همه جانبه در کشور، خط قرمز غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی بوده و هر گروه یا کشوری که بخواهد به هر نحو به این مهم خدشه‌ وارد کند با واکنشی شدید و فوق تصور مواجه خواهد شد.
*  واکنش داعش به حمله موشکی ایران
گروه تروریستی داعش چهار روز پس از حمله موشکی ایران به مقرهای این گروه تروریستی در هفته نامه خود این حمله را تایید کرد.
با این حال،‌ داعش برای کم کردن اهمیت حمله موشکی ایران، مدعی شد که موشک‌ها به مردم شلیک شده، نه مقرهای داعش و اینکه ایران میگوید مقرهای داعش را زده و تعدادی از سران آن را کشته، دروغ است.
** صبح نو ۹۶/۴/۳
*  مسلمانان پاکستان، هدف اصلی تروریست‌ها در آستانه عید فطر
در انفجار دو بمب قدرتمند در منطقه شیعه نشین پاراچنار در پاکستان، دست کم ۱۸ نفر کشته و بیش از پنجاه نفر دیگر زخمی شدند. صبح دیروز در حمله تروریستی دیگری در شهر کویته این کشور نیز عاملی انتحاری باعث کشته شدن حداقل سیزده نفر شد.
*  وحدت شکنی در روز وحدت
عده‌ای در اقدامی قابل تأمل و در عین حال نابخردانه هنگام حضور رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس شعارهایی از جمله «روحانی، بنی‌صدر/ پیوندتان مبارک» و «مرگ بر منافق» سر دادند که البته بلافاصله با واکنش گسترده منتقدان دولت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رو به رو شدند. قاطبه منتقدان دولت اقدام این عده معدود را محکوم و مرتکبان را سرزنش کردند.
** بهار ۹۶/۴/۳
*  اسرائیل مادر تروریسم است
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مساله حمایت از فلسطین هم یک وظیفه اسلامی است و هم وجه مهم دیگر این موضوع این است که رژیم اسرائیل مادر تروریسم است.
علی لاریجانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس اظهار کرد: پدیده ای شوم‌تر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم، هم ایجاد آن و هم شکل‌‌دهی آن در جنایاتی که مرتکب شده‌اند که نمونه آن کشتار غزه، صبرا و شتیلا و آواره نمودن یک ملت از سرزمین خود است که در تاریخ نظیر ندارد.
*  دهن کجی به انقلاب جواب دندان شکن دارد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به شلیک شش موشک به مقر فرماندهی تروریست‌های داعش در سوریه، گفت: در این حمله بیش از ۱۷۰ نفر از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و تجهیزات بسیاری از آنان نابود شد.
حجت‌الاسلام علی سعیدی ادامه داد: شلیک موشک‌ها بر سر داعش جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد تا تمام دشمنان بفهمند که اگر به انقلاب اسلامی دهن کجی کنند جوابی دندان شکن خواهند دید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
۲۰۳۰ سندی به تمام معنا سکولار و استعماری است
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با هشدار به مسئولان مبنی بر اینکه تعابیر استعماری سند ۲۰۳۰ را نباید فراموش کنند، گفت: بسیاری از مواد این سند با مذهب و نظام ما سازگار نیست، شوخی بردار هم نیست، سندی به تمام معنا سکولار، مادی گری و منهای مذهب است. وی افزود: معمول غربی‌ها این گونه است با یک عناوین جذاب وارد می‌شوند و افکار استعماری را در آن می‌ریزند و به خورد ملت‌ها می‌دهند.
جنایات رژیم سعودی در یمن کمتر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیست
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: امروز عربستان سعودی بدتر از اسرائیل عمل می‌کند، به طوری که جنایات این رژیم در یمن را، کمتر از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین نمی‌بینیم، ولو این که فلسطین برای ما محور است. عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: هم رژیم صهیونیستی و هم آمریکا توجه به این مطلب پیدا می‌کنند که مردم ایران نسبت به مبارزه با این رژیم و پیاده کردن آرمان مقدس امام راحل که فرمودند: «اسرائیل باید محو شود» نه تنها ضعفی در آنان به وجود نیامده بلکه هر سال اعتقاد مبارزه با این رژیم قوی‌تر می‌شود.
راهپیمایی روز قدس جلوی گستاخی‌های صهیونیست‌ها و حامیانشان را خواهد گرفت
حوزه/ آیت‌الله غروی با تجلیل از ابتکار ماندگار امام خمینی(ره) در نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ابراز داشت: در طول حدود چهار دهه اخیر دیده‌ایم که به لطف الهی، مردم ما حضور بسیار پرشور و بصیرت آفرینی در راهپیمایی روز قدس و خروش علیه صهیونیست‌ها داشته‌اند که حقیقتاً در همه دنیا بی نظیر است. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که در این روز بزرگ، حضور همه اقشار مردم تاثیر لازم را در حمایت از مقاومت فلسطین خواهد داشت و در عین حال، جلوی گستاخی‌های بیشتر صهیونیست‌ها و حامیانشان را خواهد گرفت.
مقاومت تنها عاملی است که جلوی پیشرفت غاصبان صهیونیستی را گرفته است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در جمع راهپیمایان روز قدس میبد تصریح کرد: دژ مستحکم و استوار حزب‌الله و مقاومت تنها عاملی است که جلوی پیشرفت غاصبان صهیونیستی را گرفته است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اسلام مقاوم یعنی اسلام امام(ره) و مقاومت و سید حسن نصرالله‌ها و نه اسلام پادشاهان عیاش و مزدور و سازشکار، وی با اشاره به اینکه راه مبارزه با اسراییل فقط در اسلام مبارزان مجاهد و فداکار است اظهار کرد: این راه نورانی را باید طی کنیم و در ۲۵ سال آینده براساس همین راه نورانی باید اسراییل را از بین ببرد.
توفیق استفاده از ظرفیت‌ها از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است
رسا/ آیت‌الله علیدوست با اشاره به دعای روز بیست و نهم ماه رمضان توفیق استفاده از ظرفیت‌ها را از مهم‌ترین نعمت‌های الهی دانست و بر دوری از تاریکی‌های شبهات در عصر کنونی تأکید کرد. عضو جامعه مدرسین در ادامه گفت: دعا دعای عجیبی است مخصوصاً در عصری که ما در روزگار امواج ضلال زندگی می‌کنیم؛ امروزه باید گفت امواج ضلال، امواج شبهه؛ امروزه بیش از هر زمانی که تصور کنیم امواج شبهه و به تعبیر این دعا غیاهب، خاکستر شبهه و تردید قلب‌ها را گرفته است. باید عاجزانه از خدا خواست که قلب همه انسان‌ها را نجات دهد؛ ما سعی کنیم که دعا را تنها برای خودمان نخواهیم بلکه همه انسان‌ها را در آنچه از خداوند متعال می‌خواهیم که قلب ما را طاهر کن شریک کنیم.
برداشتن موانع آزادی قدس؛ رسالت اصلی مدافعان حرم است
حوزه/ حجت‌الاسلام و‌المسلمین کعبی، در اجتماع راهپیمایان روز قدس اهواز با بیان اینکه رسالت اصلی مدافعان حرم برداشتن موانع آزادی فلسطین است، گفت: ما به دنبال جنگ‌افروزی در هیچ کجای دنیا نیستیم اما همه آن‌هایی که فکر تجاوز به ایران اسلامی در سر دارند، بدانند که در صورت تعدی و تحمیل جنگ، سیلی محکمی به تمامی مخالفان اسلام و تکفیری‌ها خواهیم زد. عضو جامعه مدرسین در ادامه گفت: سران استکباری با راه‌اندازی گروهک‌های تکفیری امنیت رژیم جعلی اسرائیل را تأمین کرده‌اند.
شنیده شدن صدای تیر در فرودگاه مهرآباد
فردا نیوز/ صدای تیراندازی در ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد شنیده شده است. معاون امنیتی استانداری تهران در این رابطه گفت: صبح امروز مانور محدودی توسط نیروهای مسلح حاضر در محدوده فرودگاه برگزار شد. وی افزود: این موضوع به هیچ وجه امنیتی نبوده و نیروهای مسلح حاضر در فرودگاه یک مانور محدود داخلی برگزار کردند.
سلاح انفرادی جدید با نام ذوالفقار رونمایی شد
فارس/ سلاح انفرادی جدید ایرانی با نام ذوالفقار توسط گروه فرهنگی مصاف رونمایی شد .این سلاح با وزن ۳.۵ کیلوگرم برای کالیبر ۷.۶۲ طراحی شده و یکی از اهداف آن جایگزینی این سلاح به جای ژ۳ است.
 جزئیات وقوع انفجار انتحاری در مکه مکرمه
تسنیم/ سخنگوی وزارت کشور عربستان گفت که نیروهای امنیتی این کشور یک اقدام تروریستی که مسجدالحرام در مکه را هدف قرار داده بود، خنثی کرده‌اند.
وی افزود: اعضای گروه تروریستی که این عملیات را طراحی کرده بود، در استان‌های جده و مکه مکرمه مستقر بودند. الترکی همچنین گفت که نیروهای امنیتی ۵ تن از متهمان را دستگیر کرده‌اند برخی از رسانه‌های سعودی نیز اعلام کردند که عملیات تروریستی اول در محله العسیله در مکه خنثی شد و عملیات تروریستی دوم نیز در محله اجیاد المصافی واقع در منطقه مرکزی مسجدالحرام خنثی شده است.
این رسانه‌ها افزودند: نیروهای امنیتی به سمت یک عامل انتحاری که در یکی از منازل محله اجیاد المصافی در مکه مخفی شده بود تیراندازی کردند و او نیز که خود را در محاصره می‌دید، جلیقه انفجاریش را منفجر کرد. بر اساس این گزارش، در پی این انفجار ۱۱ تن زخمی شدند که ۵ تن از مجروحان جزو نیروهای امنیتی عربستان هستند.
FATF بار دیگر به نفع ایران رای داد
مهر/ بر اساس تصمیم‌گیری‌های اخیر، گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) که اقدامات تنبیهی علیه ایران را به مدت یک سال متوقف کرده بود، روز جمعه اعلام کرد که با توجه به پایبندی تهران به تعهدات خود، همچنان این محدودیت‌ها را معلق نگه خواهد داشت.
این گروه در گزارش خود گفته است که پیشرفت‌های ایران در ارتباط با اجرای برنامه‌های نظارت مالی را مورد بحث قرار داده و پیشرفت‌های ایران را تصدیق می‌کند.
ایران طرح حمله تروریستی به بیت الله الحرام را به شدت محکوم کرد
تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان طرح ناکام حمله تروریستی به بیت‌الله ‌الحرام را به شدت محکوم کرد. قاسمی اظهار داشت: این طرح بار دیگر نشان داد تروریسم لجام‌گسیخته و رو به تزاید کنونی که تمامی جهان، منطقه و بخصوص مسلمانان و کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است دین، مذهب، جغرافیا، نژاد و ملیت نمی‌شناسد و برای رسیدن به اهداف شوم خود حتی مقدس‌ترین مکان مسلمانان جهان را می‌تواند نشانه رود.
قاسمی همچنین انفجار تروریستی در پارچنار و کویته پاکستان که منجر به شهادت و مصدومیت ۳۵ شیعه شد را محکوم نمود.
 اجرای پیوسته برجام از سوی همه طرف‌ها حیاتی است
 ایرنا/ سفیر سوئد در تهران، برجام را موفقیت نخستین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی، پیشرفت مهم سیاست خارجی ایران و نقطه عطفی برای دیپلماسی بین المللی دانست و گفت: اجرای پیوسته برجام از سوی همه طرف‌ها حیاتی است.
هلنا سانگلند ادامه داد: دولت سوئد متعهد به عدم اشاعه و خلع سلاح است و برجام گامی مهم در این زمینه است. علاوه بر این، لغو تحریم‌های مرتبط با مساله هسته‌ای، فرصت‌های جدیدی را برای تجارت، سرمایه گذاری و همکاری‌های دیگر فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *