خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۰۱

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مردم با راهپیمایی باشکوه در روز قدس اجازه نمی‌دهند مسأله فلسطین فراموش شود
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها: اساتید دانشگاه، جوانان را قدرشناس استقلال کشور بار بیاورند
  • آیت‌الله ممدوحی: راهپیمایی روز جهانی قدس مانور بزرگ قدرت اسلام است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: آرمان مبارزه با رژیم‌‌صهیونیستی نباید کمرنگ شود
  • آیت‌الله اعرافی: طرح‌های نخبگان تجاری سازی شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: روز قدس، محور بیداری و وحدت مسلمین است

** جام جم ۹۶/۴/۱
*  دولت سعودی هر چه سریع‌تر صیادان دستگیر شده را آزاد کند
وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای با تاکید بر این که دو قایق ایرانی که به سمت مرزهای عربستان هدایت شدند صیادی بودند، اعلام کرد: دولت عربستان لازم است ضمن جبران خسارت وارده و تنبیه عوامل این اقدام غیر مسئولانه، هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی افراد دستگیر شده اقدام کند.
*  خبر تغییر رئیس حفاظت مجلس تکذیب شد
مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ضمن تکذیب خبر تغییر رئیس حفاظت مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ گونه تغییری در این زمینه انجام نشده است بلکه برای تقویت بحث حفاظت از خانه ملت، یک نیروی ویژه به آن افزوده شده است.
** همشهری ۹۶/۴/۱
*  برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب
رئیس ستاد نماز جمعه تهران از اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای تهران خبر داد و گفت: درب‌های مصلی در روز عید از ساعت ۵ صبح باز می‌شود.
محمدباقر پیشنمازی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای نماز عید فطر نیز گفت: نماز عید فطر بر اساس پش بینی تقویمی در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
*  زمان تحلیف ریاست جمهوری تغییر کرد
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم که پیش از این اعلام شده بود ۱۵ مرداد برگزار می‌شود به روز دیگری موکول خواهد شد.
زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف روحانی در مجلس متعاقبا از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام خواهد شد.
** کیهان ۹۶/۴/۱
*  اساتید دانشگاه، جوانان را قدرشناس استقلال کشور بار بیاورند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها:
– این سند ۲۰۳۰ باید تبیین شود، خیلی مسئله مهمی است. این جزوی از یک سند بالادستی سازمان ملل است، سند توسعه پایدار، یک بخشش همین سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش است.
– اینکه می‌گویند ]سند ۲۰۳۰[ «الزام آور نیست»، این سطحی‌نگری است، هر کدام از این‌ها که تحقق پیدا نکند، بعد به عنوان نقطه منفی حساب می‌شود و امتیازهایی از کشور سلب می‌شود.
– روز قدس بسیار مهم است، صرفا این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از خانه خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم، ما در واقع با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم.
– امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است، مسئله‌ای بسیار گسترده‌تر از فلسطین، امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است و آمریکا از آن احساس ضربه می‌کند.
– اساتید دانشگاه، جوانان را قدرشناس استقلال کشور بار بیاورند.
– اساتید ما باید نقش خود را در ایجاد بالندگی در دانشگاه از یک سو و حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام از سوی دیگر پیدا کنند و تعریف کنند.
*  سیاست‌های ضدایرانی عربستان حاصل ترس است
«والتر راسل مید» تحلیلگر اندیشکده «هادسون» و استاد روابط بین‌الملل معتقد است «ترس» عاملی است که باعث تغییر در سیاست‌های عربستان سعودی شده است.
«مید» در یادداشتی در «وال‌استریت‌ژورنال» نوشته: تعامل اوباما با ایران باعث شد که سعودی‌ها احساس کنند که منزوی شده‌اند و به آنها خیانت شده است. همزمان با گسترش قدرت ایران در عراق، سوریه و لبنان، سعودی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا دیگر امنیت عربستان را بخشی از منافع ملی محوری خود قلمداد نمی‌کند.
** شرق ۹۶/۴/۱
*  اقدام سپاه نمایشی از اقتدار کشور بود
حجت‌الاسلام ناطق‌نوری گفت: «ایران اسلامی با اقتدار و امنیت پایدار مسیر رشد و توسعه را ادامه خواهد داد و اقدام اخیر غیورمردان سپاه، نمایشی از اقتدار کشور در سطح ملی، منطقه و جهان بود».
او به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست‌های داعش در منطقه دیرالزور هم اشاره و تأکید کرد: «این اقدام دقیق و به‌موقع در راستای سیاست‌های دفاعی کشور در برابر تهدیدات و مقابله با تروریسم قرار دارد و همگان باید بدانند که به تعبیر مقام معظم رهبری، زمان بزن در روی تمام شده است».
** ایران ۹۶/۴/۱
*  روز جهانی قدس، روز احیای مساله فلسطین است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:
– حاکمان جدید آمریکا بدانند ملت ایران نه ساکت می‌ماند و نه تهدید و فشار را تحمل می‌کند؛ پاسخ متناسب می‌دهد.
– اگر اربابان تروریسم تصمیم گرفتند که میدان فعالیت تروریست‌ها را به سرزمین مقدس ایران بکشانند، باید بدانند که جمهوری اسلامی نه به تروریست‌ها و نه به اربابان آنها، این اجازه را نخواهد داد.
– اقدام علیه مقر تروریست‌ها تصمیم شورای عالی امنیت ملی بود.
– اختلافات منطقه و جهان اسلام به نفع صهیونیسم و تروریسم است.
– مبارزه با تروریسم تصمیم همه ملت ایران است.
– از کسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی‌گیریم.
– روز جهانی قدس، روز احیای مساله فلسطین است.
*  به پیشنهاد شهرداری تهران فکر می‌کنم
محمد علی نجفی، مشاور رئیس جمهوری در واکنش به موضوع شهردار شدن خود در شهر تهران گفت: اگر پیشنهادی به من بشود، به آن فکر می‌کنم، هنور در این باره فکر جدی نکرده‌ام. وی با بیان اینکه تا کنون صحبت جدی در این‌باره نشده است، افزود: ظاهرا در میان اعضای منتخب شورای شهر درباره کاندیداها بالقوه شهرداری تهران صحبت و نام من نیز مطرح شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱
*  ۱۰ میلیارد دلار منابع خارجی تا پایان سال جذب می‌شود
غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی پیش بینی کرد که تا پایان امسال ضمن فراهم شدن زمینه‌های لازم برای اجرای طرح یکسان سازی نرخ ارز، ۱۰ میلیارد دلار منابع مالی خارجی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منظور شده است نیز جذب شود.
*  فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات تا یک ماه آینده به بهرداری می‌رسد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از به بهره‌برداری رسیدن فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا یک ماه آینده خبر داد. محمود واعظی درباره شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات شبکه بسیار مهمی است و جزو اولویت‌های اصلی این دولت بوده و سال گذشته در این راستا گام‌های بزرگی برداشتیم و فاز اول در شهریورماه وفاز دوم در دهه فجر انجام شد.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱
*  طراحی تکرار «سیلی کوبنده سپاه به تروریست‌ها»
سخنگوی سپاه گفت: اینکه حملات موشکی تکرار می‌شود یا نه بستگی به رفتار دشمنان دارد و متناسب با رفتاری که می‌کنند پاسخ کوبنده‌ای برای آنها طراحی و انجام می‌شود. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: اقدام موشکی سپاه تنبیه طراحان عملیات کور تروریستی هفدهم خردادماه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) بود.
** جوان ۹۶/۴/۱
*  اقدام موشکی در سلسله مراتب نظامی و تحت امر فرماندهی کل قوا صورت گرفت
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود، بخشی از جزئیات عملیات موشکی «لیله‌القدر» ضد تروریست‌های تکفیری را تشریح کرد. بخشی از اطلاعیه به شرح زیر است:
عملیات موشکی «لیله‌القدر» در سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تحت امر فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) انجام پذیرفت.
در این عملیات موفق، بیش از ۱۷۰ تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیده و علاوه بر مجروحیت تعدادی دیگر از تروریست‌ها، تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های آنان وارد گردید.
*  امریکا در مسائل بین‌المللی مشارکت نکند، جایگزین می‌شود
دبیرکل سازمان ملل به دولت واشنگتن هشدار داد اگر آمریکا از مشارکت در مسائلی که جامعه بین‌الملل با آن مواجه است دست بکشد، جایگزین خواهد شد و این مسئله نه برای امریکا و نه برای جهان خوب نیست.
آنتونیو گوترش، با اشاره به انتقاداتش نسبت به خروج امریکا از توافقنامه آب و هوای پاریس گفت که از ایستادن مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا نمی‌ترسد.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱
*  ۱۷ تیر ماه؛ محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی
یکی از وکلای متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از محاکمه موکلش در روز ۱۷تیرماه خبر داد.
میرسجاد سعیدمهر، اظهار کرد: قرار است جلسه رسیدگی به پرونده موکلم به عنوان متهم ردیف سوم پرونده به همراه متهم ردیف دوم پرونده که پیش از این حکم اعدام‌شان نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب – شعبه هم عرض – ارجاع شده بود، ۱۷ تیر ماه سال جاری برگزار شود.
*  با هر تحرکی از سوی تروریست‌ها به شدت برخورد می‌کنیم
سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش در جریان بازدید از مرزهای غربی کشور گفت: تا ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی غرب کشور حضور جدی دارد، هیچ تروریستی به خود جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد و ما با هر تحرکی از سوی آن‌ها به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: برای امنیت مرزها باید شکرگزار خدا باشیم و نماد عملی این شکرگزاری حضور جوانان پای کار ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهاست.
** رسالت ۹۶/۴/۱
*  از سیره امام علی(ع) در حکومت درس بگیریم
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به ویژگی‌های امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم در روایتی فرمود من خودم را به خواب نمی‌زنم تا دشمن از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کند.
وی ادامه داد: امام علی(ع) وظیفه داشت که اگر یاوری داشته باشد، با ظالمان مبارزه کند و حق مظلومان را از ستمگران بگیرد. استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) فرمود دو گزینه در مقابل معاویه دارم، یا با او بجنگم یا اینکه کافر بشوم، این امام معصوم نجنگیدن با معاویه را هم وزن با کفر به دین اسلام می‌دانست.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در عصر حاضر نیز ما باید از سیره امام علی(ع) در حکومت درس بگیریم.
*  محبوبیت ترامپ به ۳۶ درصد کاهش یافت
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره تحقیقات در مورد روسیه، محبوبیتش را به ۳۶ درصد کاهش داده است. نتایج تازه ترین نظرسنجی شبکه سی.بی.اس.نیوز، پایین ترین نرخ محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا را از زمان روی کار آمدنش رقم زد.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱
*  تفکیک وزارتخانه‌ها دولت را بزرگ نمی‌کند
سخنگوی دولت تأکید کرد که تفکیک وزارتخانه‌ها باعث افزایش جمعیت و بدنه دولت نمی‌شود.
محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه تفکیک چند وزارتخانه گفت: تجربه نشان داده که برخی از ادغام‌ها اگر در کشورهای دیگر توجیه داشته باشد اما شاید با توجه به وضعیت ساختار اداری ما ناهماهنگ باشد.
*  اقدام‌های ایران، روسیه و ترکیه در سوریه بسیار مهم است
وزیر امور خارجه روسیه گفت: اقدامات و رویکردهای مسکو، تهران و آنکارا برای امنیت سوریه و تقویت آتش بس در این کشور اهمیت فراوانی دارد.
لاوروف افزود: با به نتیجه رسیدن اقدامات ایران، روسیه و ترکیه، هدف بسیار مهمی‌به دست خواهد آمد و آتش‌بس بین نیروهای ارتش سوریه و معارضان جدا شده از تروریست‌ها کامل برقرار می‌شود.  
** آرمان ۹۶/۴/۱
*  تشکر ستادکل نیروهای مسلح از حمله مقتدرانه سپاه
ستاد کل نیروهای مسلح، طی پیامی از حمایت آحاد ملت، دولت،‌ دستگاه‌ها، شخصیت‌ها و جناح‌های سیاسی از حرکت قدرتمندانه سپاه در حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه تشکر کرد. در این پیام آمده است: عملیات مقتدرانه و موفقیت‌آمیز لیله‌القدر «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»‌ در شلیک دقیق موشک‌های میان‌برد به مقر فرماندهی و مراکز استقرار و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه که مجازات عاملان و مسببان جنایت تروریستی ۱۲رمضان تهران را رقم زد، نشان داد امنیت ملی، خط قرمز نیروهای مسلح‌ جمهوری اسلامی ایران است و تلاش برای صیانت از آن،‌ حتی برای لحظه‌ای مورد غفلت قرار نمی‌گیرد.
*  افزایش تولید آمریکا منجر به کاهش قیمت نفت شد
وزیر نفت علت کاهش قیمت نفت را افزایش تولید نفت از سوی آمریکا عنوان کرد و گفت: در حال رایزنی با اعضای اوپک هستیم که برای این موضوع تصمیم‌گیری کنیم که تصمیمی دشوار است.
بیژن زنگنه گفت: آمریکا این چند‌ماهه حدود ۹۰۰هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش داده است و این بسیار بیشتر از برآورد و پیش‌بینی اعضای اوپک بوده است.
** آفرینش ۹۶/۴/۱
*  ایران یک پایگاه هواپیمای بدون سرنشین در سوریه دارد
شبکه ان.‌بی.‌سی نیوز مدعی شد: ایران یک پایگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا دارد. مقامات آمریکایی مدعی‌اند که ایران یک پایگاه هوایی برای پهپاد در سوریه ایجاد کرده است که فاصله چندانی با پایگاه نظامی آمریکا ندارد.
این پایگاه احتمالا محل فرود پهپادهایی است که به تازگی نیروهای آمریکایی در سوریه را تهدید کرده‌اند.
*  حمله موشکی ایران حامل پیام آمادگی موشکی‌اش برای دنیا بود
گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی اش در کنفرانس سالانه هرتزیلیا تلاش کرد تا از اهمیت استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در سوریه بکاهد و دقت این موشک‌ها را زیر سوال ببرد.
وی مدعی شد که تنها یک دو یا دو تا از این شش موشک شلیک شده به هدف مورد نظر اصابت کرده است و با این حال اذعان کرد که این موشک‌های حامل پیام آمادگی ایران برای استفاده از موشک‌های بالستیکش برای جهان است.
** قدس ۹۶/۴/۱
*  موشک باران مقر فرماندهی داعش باعث آشفتگی صهیونیسم غاصب شد
وزیر اطلاعات درپیامی به فرمانده کل سپاه ضمن تقدیر از حمله موشکی علیه داعش گفت: این عملیات غرور‌آفرین موجب رضایت خاطر مقام معظم رهبری، امت شهید پرور، به ویژه خانواده شهدای ۱۲ ماه مبارک رمضان و مدافعین حرم گردید.
حجت‌الاسلام علوی افزود: بی‌گمان این عملیات هوشمندانه، خواب خوش استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب و مزدوران فرومایه منطقه‌ای آنان را آشفته ساخته وبار دیگر اشراف و اقتدار عملیاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.
** خراسان ۹۶/۴/۱
*  هفته آینده وضعیت انتخابات شوراها در استان تهران مشخص می‌شود
رحیمی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران با بیان اینکه  صحت انتخابات شورای شهر تهران تایید شده است گفت: سایر حوزه‌های استان هفته آینده مشخص می‌شود.
*  ادعای واشنگتن پست درباره تلاش ترامپ برای آزادی نمازی ها
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد: دولت آمریکا تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزاد کردن سیامک و باقر نمازی دو محکوم امنیتی که به «جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا» به ده سال زندان محکوم شده‌اند، آغاز کرده است.
** اعتماد ۹۶/۴/۱
*  صدور احکام ۶ وابسته به گروهک‌های تکفیری
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: احکام مربوط به ۶ وابسته گروهک‌های تکفیری که عاشورای سال گذشته در فارس دستگیر شده بودند، صادر شده است.
علی القاصی‌مهر در یک نشست خبری اظهار کرد: از کل افرادی که سال گذشته با اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه‌های تروریستی در فارس دستگیر شده بودند، ۲ نفر به ۱۵ سال و ۴ نفر به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند.
*  قرارداد تجارت آزاد بین ایران و پاکستان برای امضا آماده می‌شود
وزیر بازرگانی پاکستان گفته است که مقدمات برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد با ایران در حال آماده شدن است. به گفته خرم دستگیرخان «در حال حاضر ما در ارتباط هستیم و مذاکرات با بانک‌های پاکستانی برای گشایش فوری اعتبارات اسنادی برای تجارت با ایران در جریان است.»
** شهروند ۹۶/۴/۱
*  ورود ایران به فاز جدید در مبارزه با تروریسم
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست‌وزیر عراق بر مواضع مشترک دو کشور تأکید کرد. علی لاریجانی در دیدار با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق گفت: ایران هیچ‌وقت آلت دست کشورهایی نمی‌شود که هر روز به عناوین مختلف با تروریست‌ها بازی می‌کنند و ما همیشه عراق را  متحد صمیمی خود می‌دانیم و در مبارزه با تروریست در کنار آنان خواهیم بود.
لاریجانی اظهار کرد:  موشک‌هایی که به داخل پایگاه‌های داعش در سوریه زده شد، حامل این پیام بود که ایران وارد فاز جدیدی در مبارزه با تروریسم شده است.
*  پایان فرصت ایران برای خروج از لیست سیاه پولشویی
گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نشست ۶ روزه خود را در اسپانیا آغاز کرده است.
در نشست‌سال گذشته، ایران به مدت ۱۲ ماه از لیست سیاه تعلیق شد تا اقداماتی در جهت اصلاح فرایندهای بانکی انجام دهد. گفتنی است فرصت یک ساله ایران برای عمل به برخی تعهدات در زمینه مبارزه با پولشویی به پایان رسیده است و گروه ویژه اقدام مالی باید به بررسی شرایط ایران در این زمینه بپردازد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۱
*  دفتر شرکت سازنده هواپیماهای مسافربری سوخو در ایران افتتاح می‌شود
ولادیسلاو ماسالوف، رئیس شرکت تولید کننده هواپیمای سوخو سوپرجت اس.اس.جی صد روسیه اعلام کرد به زودی دفتر این شرکت در ایران افتتاح می‌شود.
وی گفت: ما در این زمینه به توافق‌هایی دست پیدا کرده‌ایم؛ در ایران، نیاز شدید و علاقه فراوانی به هواپیماهای ساخت منطقه وجود دارد.
*  ارتش پاکستان پهپاد ایرانی را در مرزهای «بلوچستان» سرنگون کرد
روزنامه داون نیزو مدعی شد که نیروهای ارتش پاکستان پهپاد ایران را نزدیکی مرزهای این کشور سرنگون کرد.
نیروی هوایی ارتش پاکستان مدعی شد که یک پهپاد ایرانی را که نزدیکی مرزهای این کشور در حال گشت‌زنی بوده در منطقه «پروم» واقع در شهر «پنجگور» ایالت «بلوچستان» این کشور مورد هدف قرار داده است.
بر اساس جزئیات لاشه این پهپاد برای بررسی‌‌های بیشتر در اختیار ارتش پاکستان قرار گرفته است.
** بهار ۹۶/۴/۱
*  توقف روند بررسی طرح تحریم ایران در آمریکا
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم‌های ایران و روسیه را که هفته گذشته به تصویب مجلس سنا رسیده بود، در تناقض با قانون اساسی آمریکا شناختند و روند بررسی آن را تا زمان الحاق یک اصلاحیه متوقف کردند. نمایندگان سنا تاکید می‌کنند که این طرح، ناقض توافق هسته‌ای نیست و آمریکا در نقض توافق پیشقدم نخواهد شد. با این حال مخالفان آن را زمینه ساز نقض برجام می‌دانند، این طرح در صورت تصویب در مجلس نمایندگان باید به امضای رئیس جمهوری آمریکا هم برسد.
*  برنامه موشکی ایران را به دقت زیر نظر داریم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: برنامه موشکی بالستیک ایران را از نزدیک و با دقت زیادی زیر نظر داریم. هیثر نورث در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه کنفرانس خبری مجاهدین خلق (منافقین) درباره سایت‌های موشکی جدید ایران گفت: من از برگزاری این نشست اطلاع دارم و برخی همکاران من در وزارت خارجه این موضوع را زیر نظر دارند، بنابراین، ما همچنان به زیر نظر گرفتن برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم. ما این برنامه را از نزدیک و با دقت زیر نظر داریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مردم با راهپیمایی باشکوه در روز قدس اجازه نمی‌دهند مسأله فلسطین فراموش شود
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: نزدیک چهل سال است که مسلمین جهان آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را طبق ابتکار امام راحل(قدس سره الشریف) به عنوان روز جهانی قدس می‌شناسند و با راهپیمایی پرشکوه خود اجازه نمی‌دهند مسأله فلسطین به فراموشی سپرده شود.وی افزود: با نهایت تأسف بعضی از دول اسلامی از ترس صهیونیست‌ها یا به سبب رابطۀ ننگین با آمریکا به ملت خود اجازۀ راهپیمایی نمی‌دهند و از این نظر به آنها ظلم و ستم می‌کنند، ولی خوشبختانه رسانه‌ها پیام ملت‌های بیدار را به دنیا می‌رسانند.
فعالیت تبلیغی طلاب مانع حضور سارقان اعتقاد مردم است
رسا/ آیت‌الله سبحانی بر لزوم مهاجرت طلاب به مناطق تبلیغی تأکید‌کرد و گفت: حضور طلاب در مناطق‌تبلیغی مانع حضور سارقان مذهب و اعتقادات مردم است. وی در ادامه گفت: حوزه علمیه قم باید تکانی بخورد و کسانی که از نظر علم به کمالی رسیدند، از نظر ولایت لازم است که شهر را ترک کنند و به تبلیغ بروند البته حوزه باید از اینها پشتیبانی کنند و شهریه بدهد.
راهپیمایی روز جهانی قدس مانور بزرگ قدرت اسلام است
ایرنا/ آیت‌الله ممدوحی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس مانور بزرگ قدرت اسلام در برابر صهیونیسم جهانی است، گفت: مردم ایران باید برای تامین امنیت خود، از بین بردن تهدیدات دشمنان و کمک به عزت و اقتدار اسلام وانقلاب در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده داشته باشند. وی ادامه داد: این راهپیمایی علاوه بر کمک به آرمان فلسطین، باعث تامین امنیت و اقتدار کشور در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی خواهد شد.
طرح‌های نخبگان تجاری سازی شود
ایرنا/ آیت‌الله اعرافی در ضیافت نشست هم اندیشی دانشجویان برتر با مسئولان استان قم اظهار داشت: با تجاری سازی طرح‌های نخبگان باید فاصله بین چرخه تولید و صنعت کم شود. وی با بیان این که نخبگان باید با تلاش وارد تولید و عمل شوند گفت: سستی یکی از آسیب‌های نخبگان است که باید با تلاش و بهره مندی از توان علمی و عملی از بین برود. مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید براین که نخبگان اخلاق را باید سرلوحه کارخویش قرار دهند گفت: اخلاق رکن اساسی جامعه جهانی است اگر این نخبگی در مسیر خلاف قرار گیرد پیامدهای خطرناکی را درجامعه به دنبال خواهد داشت.
آرمان مبارزه با رژیم صهیونیستی نباید کمرنگ شود
رسا/ آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار داشت: یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب ما مبارزه با رژیم صهیونیستی است و این آرمان نباید در اثر مرور زمان، عهدشکنی، ضعف و سستی برخی از مسلمانان، کمرنگ شود. وی با بیان اینکه این مسأله مهم و حیاتی برای اسلام و انقلاب باید تا نابودی رژیم صهیونیستی مورد دقت مسلمانان قرار بگیرد، عنوان داشت: در بررسی آثار انقلاب باید بدانیم اگر انقلاب اسلامی ایران نبود بدون شک رژیم صهیونیستی امروز سیادت بر بشریت داشت.
روز قدس، محور بیداری و وحدت مسلمین است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کعبی تصریح کرد: روز جهانی قدس، بی شک محور بیداری و وحدت مسلمین در برابر غده سرطانی اسرائیل و حامیان آن است. عضو جامعه مدرسین در ادامه اظهار داشت: فرارسیدن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، موعدی است تا بار دیگر همه مسلمانان و آزادی طلبان جهان به دفاع از مظلومان فلسطین برخیزند و علیه ظلم غاصبان بیت المقدس بشورند. وی افزود: آرمان آزادی قدس همچون گذشته می‌بایست محور وحدت مسلمین باشد.
درگیری در مراسم بیعت با محمد بن سلمان!
باشگاه خبرنگاران/ در مراسمی که با هدف بیعت با محمد بن سلمان، ولیعهد جدید عربستان در کاخ صفا در مکه مکرمه برگزار شد، یکی از شاهزادگان سعودی وقتی در برابر ولیعهد قرار گرفت به شدت به وی اعتراض کرد. در ادامه یکی از محافظان ولیعهد او را از صحنه دور می‌کند. همچنین بنا به اطلاعات منابع موثق، قبل از مراسم بیعت ۲۲ فروند جنگنده اسرائیلی با دعوت محمد سلمان وارد عربستان شدند تا از وقوع اقدامات احتمالی محمد بن نایف جلوگیری کنند.
لحن دبیرکل سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران نرم شده است
باشگاه خبرنگاران/ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: به نظر می‌رسددبیرکل سازمان ملل در رابطه با برنامه موشکی ایران که سال گذشته مورد انتقاد دبیرکل سابق سازمان ملل قرار گرفته بود، لحن نرم‌تری اتخاذ کرده است.  این روزنامه افزود: این زبان نرم را می‌توان در گزارش گوترش به شورای امنیت سازمان ملل دریافت که البته تا این‌ لحظه منتشر نشده است. این نرمش انتقادها از این رو اهمیت دارد که آمریکا آزمایش‌های موشکی ایران را غیرقابل قبول خوانده است.
بیش از ۵ میلیون کودک عراقی به کمک فوری احتیاج دارند
باشگاه خبرنگاران/ سازمان‌های بین‌المللی تخمین می‌زنند بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی که نیمی از آنها کودک هستند در شرایط به شدت خطرناک در بخش قدیمی شهر موصل گرفتار شده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داد: سازمان ملل اعلام کرد بیش از پنج میلیون کودک عراقی در این کشور به کمک فوری احتیاج دارند.
داعش شکست خود را اعلام کرد
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر عراق در واکنش به تخریب مسجد النوری و مناره الحدباء موصل توسط عناصر داعش گفت: داعش با تخریب گلدسته الحدباء به طور رسمی شکست خود را اعلام کرد. گروه تروریستی داعش مسجد و گلدسته تاریخی الحدباء را در بخش قدیمی شهر موصل منفجر کرد. ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در ژوئن ۲۰۱۴ خلافت خود خوانده‌اش را در مسجد النوری اعلام کرد و بر همین اساس این مسجد برای عناصر داعش دارای اعتبار معنوی بود و با ویران شدن مسجد به دست داعش، به نوعی این گروه تروریستی پایان خود را در موصل اعلام کرده است.
بیشترین جمعیت ایران در گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله است
 مهر/ مرکز آمار ایران اعلام کرد: جمعیت کل کشور ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر است که ۵۹ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۷ نفر در نقاط شهری و  ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر در نقاط روستایی زندگی می‌کنند. همچنین گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله با داشتن ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۹۱۳ نفر بیشترین فراوانی را دارد.
هیچ جانشین مشروعی برای «بشار اسد» وجود ندارد
مهر/ رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد که از دیدگاه وی، هیچ جانشین مشروعی برای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه وجود ندارد و فرانسه دیگر برکناری اسد را پیش شرط لازم برای حل و فصل مناقشه سوریه نمی‌داند. ماکرون همچنین گفت: «بشار اسد دشمن فرانسه نیست و اینکه اولویت پاریس مبارزه با گروههای تروریستی و تضمین عدم تبدیل شدن سوریه به یک دولت شکست خورده است».
امروز انقلاب اسلامی از مرحله بازدارندگی عبور کرده است
ایرنا/ فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز به عقیده دشمن، انقلاب اسلامی از مرحله بازدارندگی عبور کرده است. دریادار فدوی با مقایسه بودجه‌های نظامی دو کشور ایران و آمریکا تصریح کرد: تنها بودجه نظامی آمریکا شاید معادل پول ۳۰ سال فروش نفت ما است و این موضوع به لحاظ کمیت اصلاً قابل قیاس نیست ولی در جنگ ۳۳ روزه وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام توان خودرا به کار گرفتند بازهم شکست خوردند. این موضوع نشان می‌دهد که وعده خداوند همیشه حق است ولی ما هم وظایفی برای تحقق این وعده داریم.
۸۳ درصد مردم تلویزیون ایران را می‌بینند
مهر/ رییس سازمان صداوسیما در مراسم تجلیل از برترین‌های مراکز استان‌ها در جشنواره‌های بین المللی و انتخابات بیان کرد که ۸۳ درصد از مردم کشور تلویزیون ایران را می‌بینند. علی عسکری رییس رسانه ملی در این مراسم، با اشاره به حمله سپاه به مقر داعش آن را نشان‌دهنده قدرت ایران دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *