طلیعه ۱۳۲۷ – ۹۶۰۴۰۱

در آخرین ساعات روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک بالستیک میان‌برد مواضع تروریستهای تکفیری (مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی) را در منطقه دیرالزور سوریه (فاصله حدود ۶۵۰ کیلومتر) مورد اصابت قرار داد.

تعداد این موشک‌ها ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین بوده که از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کردستان و کرمانشاه شلیک شده و پس از عبور از آسمان عراق و سوریه، به صورت دقیق به اهداف اصابت کرده است. گزارش‌های اولیه از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌ها و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان حکایت دارد. طبق اعلام سپاه پاسداران، این اقدام بخشی از انتقام سپاه از تروریستها بابت حملات تروریستی اخیر آنها در تهران بوده است.

این حمله مقتدرانه سپاه بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و محور اخبار روزهای اخیر قرار گرفت. در این باره نکاتی چند قابل ذکر است:

۱ – گرچه در طول سالهای گذشته بارها شاهد انتشار اخباری در زمینه تولید و آزمایش و سپس نمایش انواع موشک‌های ساخت ایران بودیم اما پس از گذشت حدود سه دهه از پایان جنگ تحمیلی این اولین باری است که ایران اسلامی به صورت مستقیم در عرصه بین الملل و در پاسخ به حملات داعش وارد عمل شده و با شلیک چند موشک نقطه زن – که فقط تعداد اندکی از کشورهای دنیا به فناوری آن دست یافته اند – انتقام شهدای مظلوم خود را از بانیان آن جنایت می‌گیرد.

۲ – جمهوری اسلامی ایران که در دوران دفاع مقدس بنابرتصریح مسئولان وقت حتی برای کوچکترین ابزار جنگی مانند سیم خاردار محتاج کشورهای بیگانه بود اینک با اقتدار تمام اقدام به تولید انواع سلاح‌های مورد نیاز خود می‌کند تا به هنگام نیاز جهت دفاع از خاک و شهروندان خود با اقتدار تمام وارد عمل شود .

۳ – بسیاری از رسانه‌های بین المللی حملات موشکی ایران را تهدیدی آشکار علیه دشمنان ایران تلقی نمودند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره نوشت: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند. همچنین نشریه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی هم در این زمینه نوشت: ایران با حمله موشکی به داعش خود را به عنوان قدرت جهانی مطرح کرد.

۴ – واکنش جمهوری اسلامی ایران به حملات داعش که با حمایت کامل همه مسئولان نظام و احزاب و جریانات سیاسی مختلف انجام شد، گرچه بسیار جزیی بود اما این حقیقت را بر همگان آشکار کرد که ایران اسلامی به هنگام نیاز با اقتدار کامل، تمامی ابزارهای مورد نیاز برای دفاع از خود را در مقابل بیگانگان در اختیار دارد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در سخنرانی‌های مختلف فرموده‌اند، «دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد». (خ-۱۳۲۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *