خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۳۱

  • اطلاعیه‌ جامعه ‌مدرسین به منـاسبت فرا رسیدن روز جهـانی قـدس
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق: هرگز به آمریکایی ها اعتماد نکنید؛ منتظر فرصت هستند تا ضربه بزنند.
  • رئیس‌جمهور: پاسخ موشکی سپاه به داعش بسیار درست و ضروری بود
  • آیت‌الله خاتمی: حمله موشکی سپاه نماد اقتدار نظام بود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: سپاه نشان داد ایران هیچ تعرضی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: حمله موشکی سپاه به داعش اقتدار ملی و انقلابی ما را به دنیا نشان داد

** جام جم ۹۶/۳/۳۱
*  برگزاری مراسم روز قدس در بیش از ۹۰۰ شهر
سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس در تشریح برنامه‌های روز قدس امسال گفت: امسال در روز قدس در بیش از ۹۰۰ شهر که در آنها نماز جمعه برگزار می‌شود، راهپیمایی داریم.
مبدا در همه شهرها مساجد بزرگ و مقصد محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود.
*  ادعای ارتش آمریکا مبنی بر ساقط کردن پهپاد ایرانی
ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جنگنده آمریکایی، در جنوب شرق سوریه یک پهپاد متعلق به نیروهای حامی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را که ساخت ایران بوده، ساقط کرده است.
ارتش آمریکا مدعی است که این پهپاد، تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی بوده است.
** همشهری ۹۶/۳/۳۱
*  تابع نیستیم
فواد معصوم، رئیس جمهور عراق: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های خود و عراق نیز سیاست‌های خاص خود را دارند و مناسبات بین ۲ کشور گسترده و ریشه‌دار است اما این بدان معنا نیست که عراق تابع سیاست‌های ایران است.
*  اروپایی‌ها نقض عهد آمریکا را پذیرفتند
علی اکبر ولایتی، عضو هیات عالی نظارت بر برجام گفته است: آقای ظریف در نامه به خانم موگرینی، اروپایی‌ها را به صراحت به نقض بندهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ برجام ارجاع داد.
وی افزود: اروپایی‌ها تصدیق کردند که برجام از جانب آمریکا نقض شده است. طبعا وقتی اروپایی‌ها این موضوع را تصدیق می‌کنند در روابط تجاری با کشورمان وقفه ایجاد نخواهند کرد و تعامل ما با آنان در حوزه تجاری رو به پیشرفت است.
** کیهان ۹۶/۳/۳۱
*  هرگز به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید/ منتظر فرصت هستند تا ضربه بزنند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر‌معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیئت همراه:
– داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین‌برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق است.
– به هیچ وجه به آمریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.
– آمریکایی‌ها و برخی کشورهای تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش نیستند زیرا داعش با حمایت و پول آنها به‌وجود آمده است.
– عراق با چنین ریشه و تمدن تاریخی و فرهنگی و انسانی، باید یکپارچه بماند.
*  شاکر محمود حمد، جعبه سیاه داعش در موصل به دام افتاد
نیروهای امنیتی عراق در جریان نبرد با ته‌مانده‌های عناصر داعش در شهر موصل، مسئول اطلاعات داعش و یا همان جعبه سیاه این گروه تروریستی را شکار کردند.
«شاکرمحمود حمد» معروف به «شاکر هدوله» یکی از اصلی‌ترین منابع اطلاعاتی داعش (جعبه سیاه داعش) بوده و بارها دست به حملات تروریستی زده است.
** شرق ۹۶/۳/۳۱
*  دیدار روحانی با سفرای جدید ۵ کشور در ایران
رئیس‌جمهوری روز گذشته سفرای جدید پنج کشور را به حضور پذیرفت و در مراسم دریافت استوارنامه آنها بر گسترش و توسعه روابط دوجانبه و تقویت فعالیت بخش خصوصی تأکید کرد. «داتو رستم بن یحیی» سفیر جدید مالزی، خانم «کریستینا رادی» سفیر جدید اسلوونی، «خوزه آلفونسو زگبه کامارنا» سفیر جدید مکزیک، «کالایا ویباتی بومی پراتس» سفیر جدید تایلند و «نعیم آکیبو» سفیر جدید بنین، در دیدارهای جداگانه استوارنامه‌های خود را به حسن روحانی تقدیم کردند.
*  توافقی برای ایجاد حافظ منافع بین ایران و عربستان انجام نشده است
حسین جابری‌انصاری در رابطه با بحث دستگیری صیادان ایرانی از سوی عربستان و راه‌اندازی دفتر حافظ منافع بین ایران و عربستان خاطرنشان کرد: زمانی که روابط دیپلماتیک و سیاسی برقرار است سفارتخانه‌ها فعال می‌شوند و وقتی روابط رسمی سیاسی و دیپلماتیک قطع شده باشد، یکی از سازوکارهایی که در روابط کشورها وجود دارد، دفاتر حفاظت منافع است که براساس نیاز و توافق دو کشوری که موضوع این مسئله هستند، این سازوکار می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.
** ایران ۹۶/۳/۳۱
* پاسخ موشکی سپاه به داعش بسیار درست و ضروری بود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ضیافت افطار با علما و روحانیون اظهار داشت:
– اصل ولایت الهیه و امامت حضرت علی(ع) نصب الهی و نص نبوی است.
– امام(ره) قبل از انقلاب هم ولایت داشت، اما اقامه حکومت با حضور و خواست مردم محقق شد.
– مسأله ولایت با تشکیل حکومت دو مقوله جداست و نباید خلط شود.
– اگر تصمیمی می‌گیریم که به یک مکانی موشک بزنیم، این تصمیمات در حوزه ‏امنیت ملی ما قرار دارد.
– قانون اساسی، رهبری، امنیت، منافع ملی و حتی دولت؛ امر حزبی نیست.
– پرتاب موشک سپاه به سران داعش بسیار درست و ضروری بود، اجازه شورای عالی امنیت ملی به نیروهای مسلح بیش از آنچه بود که انجام شد.
– کار وزارت اطلاعات و دستگاه های قبل و بعد حوادث تروریستی در ضربه به تروریست ها ارزنده بود.
– به افرادی که می خواهند به مردم و کشور ما خیانت کنند، پاسخ قاطع خواهیم داد.
*  مشکل بانکی با اروپا نداریم
غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی درباره همکاری نکردن بانک‌های بزرگ دنیا با ایران، گفت: ما در زمینه روابط بانکی با اروپا مشکلی نداریم، اما در سایر مناطق از آنجا که باید بانک‌های بزرگ سرویس تسویه را به بانک‌های آسیایی بدهند، چون همکاری نمی‌کنند، اینها به مشکل برخورد می‌کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۳۱
*  ایران و ایتالیا، تفاهنامه مطالعه توسعه ۲ میدان نفتی و گازی امضاء کردند
علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه مطالعاتی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت آنی‌ایتالیا برای انجام مطالعه روی میدان گازی کیش و فاز سوم میدان نفتی دارخوین گفت: قرارداد توسعه فاز ۱۱ احتمالا تا ۲ هفته دیگر امضاء می‌شود و برگزاری مناقصه میدان آزادگان به دولت یازدهم نمی‌رسد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۳۱
*   ۶ میلیون نفر بیکارند
سلمان خدادادی با تاکید بر اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی دولت برای کاهش فقر و بیکاری در کشور، از افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بیکاران نسبت به سال ۹۵ سخن گفت و افزود: آمار بیکاران در سال جاری نسبت به سال قبل ۲/۱ درصد افزایش پیدا کرد.
خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶ میلیون بیکار در کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این آمار گاهی ۱۰ میلیون نفر هم گزارش می‌شود.
** جوان ۹۶/۳/۳۱
*  بازداشت یا انفصال۹۶۳ قاضی و کارمند متخلف
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری اعلام کرد:
– سال گذشته، ١٠٧٠ قاضی و١٠١٧ کارمند جذب دستگاه قضایی شدند، ضمن اینکه٣١٣ قاضی و بیش از۶٠٠ کارمند هم از دستگاه قضایی منفصل شدند.
تاکنون شش استاندار به دلیل تخلفات و جرایم انتخاباتی احضار شده‌اند، علاوه بر این در بین احضار‌شدگان، فرماندار و مسئولان دولتی هم دیده می‌شوند.
– معوقات بانکی کاهش نداشته است.
– مرتبطین با ترور و اقدامات تروریستی در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شوند.
– ۵ نفر درباره حقوق‌های نجومی در بازداشت هستند.
*  ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع حمله سعودی‌ها به صیادان ایرانی
محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تعداد قایق‌های صیادی ایرانی که توسط سعودی‌ها مورد تیراندازی واقع شده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.
وی ادامه داد: موضوع حمله به صیادان ایرانی از سوی مرزبانی عربستان یکی از موضوعات خاص و مهم مملکتی است و حتما آن را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری خواهیم کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۳۱
*  ایران ۳۵ هزار تن گندم به عمان صادر کرد
به گفته تاجران، ایران هفته گذشته ۳۵ هزار تن گندم به عمان فروخته اما بعید است که ایران توانایی فروش بیشتر داشته باشد. با این حال، تاجران انتظار ندارند که صادرات چشمگیری از سوی ایران انجام شود.به گفته تاجران اروپایی، «در حال حاضر، تنها یک محموله گندم به عمان صادر شده است.»
** رسالت ۹۶/۳/۳۱
*  عزت مملکت در اقتدار نیروهای مسلح است
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اقدام مهم نیروهای جان بر کف سپاه و نیروهای مسلح، تقدیر و تشکر کرد. وی اقتدار نیروهای مسلح را موجب خرسندی ملت بزرگ ایران دانست و گفت: عزت مملکت در اقتدار نیروهای‌مسلح می‌باشد، و بحمدالله‌تعالی موفقیت‌های بسیار بزرگی در این زمینه برای آنها حاصل شده که موجب‌خوشحالی وخرسندی ملت‌بزرگ‌ایران شده است.
*  حمله موشکی سپاه، نماد اقتدار نظام بود
آیت‌الله سید احمد خاتمی، با اشاره به اقدام انقلابی و به هنگام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه گفت: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر فرماندهی داعش در منطقه دیرالزور نماد اقتدار نظام اسلامی بود.
وی افزود: این حرکت پیامی به توطئه گران طراح تحریم‌های جدید علیه ایران داشت، آن پیام این است که شما تحریم‌ها را برای مقابله با برنامه موشکی تدارک دیده‌اید و می‌خواهید ایران را در این عرصه به عقب نشینی وا دارید اما پیام این عملیات موشکی که نام لیله‌القدر به خود گرفته این است که شما در این عرصه  ناکام هستید و ایران اسلامی مقتدرانه بر قدرت موشکی خود می افزاید و ذره‌ای اعتنا به این طرح‌های شیطانی ندارد.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۳۱
*  ۶ میلیون یورو مطالبات ایران از کوبا وصول شد
به گزارش صندوق ضمانت صادرات ایران، «سیدآرش شهرآیینی» عضو هیات مدیره این صندوق که برای پیگیری وصول مطالبات از دولت کوبا به آن کشور سفر کرده است، اظهار داشت: براساس پیگیری ها و مذاکرات مداوم با دولت و بانک مرکزی کوبا و حمایت وزارت امور خارجه، موضوع تجدید ساختار بدهی‌های کوبا به سرانجام رسیده و طرف کوبایی ۶ میلیون یورو از بدهی حدود ۵۰ میلیون یورویی خود را پرداخت کرده است
*  امیدواری وزیر خارجه تونس نسبت به برگزاری نشست کمیسیون مشترک با ایران در اوایل ٢٠١٨
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به تونس سفر کرده، پس از دیدار با رئیس جمهور تونس با خمیس جهیناوی همتای تونسی خود دیدار و گفتگو کرد. وزیر‌امورخارجه تونس در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام تمایل کشورش برای گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها و بدون محدودیت افزود: امیدواریم اوایل سال ۲۰۱۸ کمیسیون مشترک بین دو کشور را برگزار کنیم.  
** آرمان ۹۶/۳/۳۱
*  تعذیب الهی، هنوز پایان نیافته است
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد که دنیا به‌خوبی درک کرده است نتیجه تجاوز به سرزمین شیران، هلاکت است. آیت‌ا… موحدی‌کرمانی در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش در سوریه اظهار داشت: دنیا به‌روشنی دریافته است که ایران، سرزمینی نیست که بتوان زد و دررفت و به‌خوبی درک کرده است که نتیجه تجاوز به سرزمین شیران، هلاکت است.
وی یادآور شد: عناصر گمراه داعش بدانند که تعذیب الهی، هنوز پایان نیافته است.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۳۱
*  بازداشت ۳ تن از نیروهای سپاه در عربستان تکذیب شد
سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های سعودی در خصوص اسارت تعدادی از نیروهای سپاه در مرز آبی ایران با عربستان گفت: «این ادعا فاقد هر گونه ارزش خبری است. این کار، به نظر می‌رسد یک نواع ابداع ناشیانه در عرصه جنگ روانی است که آل سعود برای پاسخ به نیازهای روانی تبلیغی دنبال می‌کند.»
*  هیج محدودیتی برای افزایش توانایی‌های موشکی ایران نداریم
نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ایران هیچ محدودیتی برای افزایش توانایی‌های موشکی خود قائل نیست، اظهار کرد: «ما از هر نوع فعالیت در این عرصه دفاع می‌کنیم. فکر می‌کنیم توان دفاعی و تقویت بنیه دفاعی قابل مذاکره و مماشات و انعطاف با هیچ یک از دول خارجی به ویژه آمریکای روسیاه نیست.
** آفرینش ۹۶/۳/۳۱
*  دستگیری تیم تروریستی در قم     
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت:در زمان عملیات تروریستی در تهران با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی اولین تیم تروریستی در قم دستگیر شد.
احد جمالی در نشست شورای اداری استان قم عنوان کرد: شهر قم یکی از اهداف اصلی داعش در عملیات‌های تروریستی است و در زمان عملیات تروریستی در تهران با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی اولین تیم تروریستی در قم دستگیر شد.
** قدس ۹۶/۳/۳۱
*  سفر محرمانه رئیس سیا به عمان و هشدار درباره روابط با تهران
بلومبرگ اعلام کرد: «مایک پامپئو» رئیس سازمان سیا و ژنرال «ریکی ودل» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ۱۱ ژوئن سال جاری میلادی مصادف با ۲۱ خردادماه در سفری محرمانه به مسقط پایتخت عمان به سلطان این کشور در خصوص روابط خوب با ایران هشداری محتاطانه دادند.
*  برجام به صراحت نقض شده است
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در واکنش به تصویب قانون تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا بیانیه‌‌ای صادر و تاکید کرد: تحریم‌های جدید سنای آمریکا آشکارا بند ۲۶ و ۲۹ برجام را نقض کرده است. جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرده است: مصوبه سنا می‌تواند ظرفیتی برای به هوش آمدن برخی دلدادگان و غرب باوران داخلی باشد که امید واهی به وعده‌های سراب گونه غرب بسته‌اند.
** خراسان ۹۶/۳/۳۱
*  لغو روادید سیاسی ایران و دومین کشور اروپایی
پس از اجرای تفاهم نامه مشترک میان ایران و رومانی در ماه‌های گذشته، بر اساس تصمیم روزهای اخیر هیئت دولت که به پیشنهاد اردیبهشت ماه محمد جواد ظریف صورت گرفته، مقرر شده به استناد تبصره ۴۳ قانون بودجه سال ۱۳۴۳، برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه‌های سیاسی، ویژه و خدمت میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری پرتغال به شرط اجرای متقابل آن از سوی این دولت اروپایی، مجاز باشد.
*  توتال کار توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز می‌کند
مدیرعامل توتال اعلام کرد: این شرکت فرانسوی تابستان امسال کار توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز خواهد کرد. پاتریک پویان با اشاره به سرمایه گذاری اولیه ۱ میلیارد دلاری این شرکت در پروژه فاز ۱۱ گفت که نخستین سرمایه گذاری یک شرکت بزرگ غربی در بخش انرژی ایران از زمان لغو تحریم‌ها خواهد بود.
** اعتماد ۹۶/۳/۳۱
*  تمام جریان‌های سیاسی ایران مقابل هر نوع جسارت خارجی ید واحده هستند
فراکسیون امید مجلس طی بیانیه‌ای‌ تاکید کرد: تمام گروه‌های سیاسی و جریان‌های فکری متنوع و متکثر جامعه ایران با هر نگرشی در مقابل هر نوع جسارت خارجی، یک ید واحده هستند و اجازه نخواهند داد تا کسانی که همواره دشمن دولت‌های مردمی بوده‌اند، از تنوع و تکثر جامعه مردمسالار دینی ما، سوءاستفاده کنند.
*  انتظار ایران از پاکستان در مورد ژنرال راحیل شریف
«مهدی هنر دوست» سفیر کشورمان در پاکستان می‌گوید ایران درباره فرماندهی ژنرال راحیل شریف بر ائتلاف سعودی چندین بار با سران پاکستان صحبت کرده است و انتظار دارد که پاکستان در مورد این مساله تصمیم درستی بگیرد. وی افزود: درباره تنش میان قطر و عربستان هم پاکستان قدرت برقراری صلح و میانجیگری را دارد همچنین این کشور از توانایی برقراری صلح و دوستی بین کشورهای اسلامی نیز برخوردار است.
** شهروند ۹۶/۳/۳۱
*  واکنش ایران به خشونت‌های اخیر در لندن
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خشونت‌ورزی هولناک اخیر در شهر لندن که در جریان آن فردی با خودرو به گروهی از مسلمانان حمله کرد، ضمن محکومیت این اقدام و ابراز تاسف از این حادثه، با مردم و خانواده قربانیان این اقدام همدردی کرد و افزود: خشونت و افراطی‌گری در هر جا و با هر نیت، هدف و ابزاری که اعمال شود و قربانیان آن هر گروهی از مردم بی‌گناه که باشند، محکوم و مردود است و لازم است ضمن حفظ هوشیاری در مقابل چنین اقداماتی، با آن برخوردی غیرسطحی و ریشه‌ای به عمل آید.
*  داعش در موصل دست به حمله شیمیایی زد
یک منبع امنیتی عراقی از زخمی‌شدن سه سرباز عراقی در حمله شیمیایی تازه داعش در موصل که با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای امنیتی در این شهر انجام شد، خبر داد. این دهمین‌باری است که داعش از مواد شیمیایی ممنوعه در حملات خود علیه نیروها و شهروندان عراقی استفاده می‌کند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۳۱
*  دستگیری ۴۰ نفر از افراد مرتبط با داعش در استان آذربایجان غربی
نماینده مردم ارومیه از دستگیری نزدیک به۴۰ نفر از افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش در استان آذربایجان غربی خبر داد. نادر قاضی پور گفت: حدود ۴۰ نفر از عناصر مرتبط با گروهک تروریستی داعش در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی دستگیر شدند.
او در ادامه گفت: این افراد در شهرهای مهاباد، بوکان، سردشت، پیرانشهر و تکاب حضور داشتند و توسط ماموران اداره کل اطلاعات استان دستگیر شده‌اند.
*  از حملات موشکی ایران نگران نیستیم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به حملات موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور واکنش نشان داد.
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم از حملات موشکی ایران به دیرالزور نگران نیست. وی در جمع اعضای حزب متبوعش «اسرائیل خانه ماست»، گفت: اسرائیل آماده هرگونه تحولی است، ما آماده هستیم و هیچ نگرانی یا ترسی نداریم.
** صبح نو ۹۶/۳/۳۱
*  زنبورهای بزرگ‌تر از مگس‌های داعش با ایران زورآزمایی نکنند
امیرفزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به تهدیدات منطقه گفت: جواب جمهوری اسلامی ایران به زنبورهای بزرگ‌تر از مگس‌های داعش این است که با ایران زورآزمایی نکنند چرا که دفاع جمهوری اسلامی ایران پاسخی بدون مماشات است.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد هواپیمایی عبور کذبی از فضای ایران داشته باشد باید فرود بیایید و عذرخواهی کند چرا که اینجا دیگر فضای «بزن درو رو» نیست.
*  عزت و اقتدار ایران مرهون تبعیت از رهبری آگاه و دوراندیش است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: سیلی ملت آگاه و شجاع میهن اسلامی که در قالب موشک‌های نیروهای پرافتخار مسلح کشورمان برگونه نحیف دشمنان آرامش و امنیت منطقه و نوکران آنها زده شد، نشان از اقتدار و عزتی دارد که مرهون تبعیت از رهبری آگاه و دور اندیش است.
وی افزود: ایران ثابت کرددر دفاع از هویت انقلاب و کیان اعتقادی و امنیت داخلی خود کاملا مقتدرانه و هوشمندانه علیه هر متجاوزی اقدام قاطع خواهد کرد.
** بهار ۹۶/۳/۳۱
*  فرمانده حفاظت مجلس تغییر کرد
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تغییر فرمانده حفاظت مجلس خبر داد و تاکید کرد که جلسات این کمیسیون برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی مجلس و به دنبال آن تصویب طرح جامع امنیتی ادامه خواهد داشت.
*  به کابینه اهل سنت و یهودی اضافه کنید
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری پیشنهاداتی را درباره تشکیل کابینه جدید ارائه کرد.
صادق زیبا کلام در این نامه به رئیس جمهور نوشته است: تابوشکنی کنید و از اهل سنت، کردها و یهودی‌ها در دولت جدید استفاده کنید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس
اختصاصی/ بمناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس جامعه مدرسین باصدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم کشورمان برای حضور پرشور وگسترده درراهپیمایی این روزدعوت نمود. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: روز قدس، یادگار ارزشمند امام‌راحل(ره)، روز همبستگی و اتحاد جهان اسلام برای آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و حمایت از مقاومت و مبارزه در نفی‌سازش و معامله است. ‌جامعه مدرسین ضمن حمایت و پشتیبانی قاطع از جبهه مقاومت اعلام می‌دارد آرزوی تمام مبارزان‌، مجاهدان و همچنین آزادی‌خواهان جهان‌، آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطین به آغوش جهان اسلام است‌. در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: مردم مسلمان ایران بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی‌قدس، آزادی فلسطین‌، این مسئله دینی و ایمانی را مطالبه خواهند کرد و امت‌اسلام نیز وحدت و همبستگی‌خود را به رخ جهانیان خواهدکشید. ان‌شاء‌الله
بیانیه جامعه مدرسین در واکنش به طرح برخی شبهات درباره ولایت اهل بیت
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای ضمن واکنش به سخنان اخیر در باب ولایت اهلبیت(ع) بیان کرد: سخنان اخیر مطرح شده در باب ولایت و مبنای حکومت و ولایت از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) خطایی بزرگ و سخنی برخلاف برهان و دلیل عقل و شرع است. در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: به گواهی تاریخ و احادیث رسیده از معصومین(ع) موضوع امامت و ولایت در اسلام یک امر الهی و سماوی بوده و حتی پیغمبراکرم(ص) هیچ دخالت شخصی در انتخاب امیرالمومنین(علیه‌السلام) نداشته است و فقط موظف به ابلاغ پیام الهی در بیان جانشینی امیر المؤمنین علی(علیه‌السلام) بوده است. درپایان این بیانیه تاکید شده است: جامعه مدرسین از تمام علما و متفکران اسلامی می‌خواهد با بیان صحیح و مستند معارف قرآن و  اهل بیت(ع) و تبیین عمیق اندیشه و فرهنگ اسلامی و شیعی چون همیشه پاسخگوی شبهات و تفسیر‌های غلط از عقاید اسلامی باشند.
حضور همه در راهپیمایی روز قدس تضمین کننده امنیت داخلی است
حوزه/ آیت‌الله جوادی آملی طی پیامی با محکومیت حوادث تروریستی اخیر تهران، پاسخ سپاه پاسداران را دفاعی عمیق و حساب شده دانست و تاکید داشت: امیدواریم بیگانه درس عبرت بگیرد و دیگر به خود اجازه ندهد به حرم امن ایران اسلامی طمع کند.ایشان درادامه پیام خود آحاد ملت ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت نموده و ابراز  داشتند: حضور در «راهپیمایی روز قدس»، هم امنیت داخلی را تضمین می‌کند، هم امان مسلمانان را حفظ می‌کند.
دیدگاه‌های فقهی آیت‌الله مدنی کاشانی(ره) تبیین شود
حوزه/ آیت‌الله نمازی، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره آیت‌الله مدنی کاشانی(ره)، برگزاری کنگره این عالم ربانی را موجب ثمرات و برکات زیاد و کار مبارکی دانست و گفت: بشر از نقطه شروع زندگی تا پایان حیات خود باید یک راه و رسم و برنامه‌ای برای چگونه زندگی کردن داشته باشد و بداند چه بگوید و به چه چیزی باید اعتقاد داشته باشد. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم معرفی آثار علمی، دیدگاه‌ها و تفکرات فقهی آیت‌الله مدنی کاشانی(ره) به ویژه در مسائل مهم جهاد و ولایت فقیه، گفت: طلاب جوان اگر می‌خواهند به جایی برسند، باید سختی‌ها را تحمل کنند.
سپاه نشان داد ایران هیچ تعرضی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: روز بزرگ قدس یادگار گرانبهای  حضرت امام خمینی(ره) است و این روز نماد همبستگی امت اسلامی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی می‌باشد. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اقدام اخیر سپاه گفت: اقدام سپاه پاسداران نه تنها غرور ملی امت اسلامی ایران را برانگیخت بلکه پیام روشنی به همه توطئه‌گران و دشمنان به‌ویژه رژیم اشغالگر قدس و آمریکا داشت که ایران اسلامی یک کشور قدرتمند و انقلابی است و هیچ تعرضی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
حمله موشکی سپاه به داعش اقتدار ملی و انقلابی ما را به دنیا نشان داد
حوزه/ حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی‌خراسانی ضمن تبریک حملات موفقیت آمیز و اقتدارآفرین سپاه به تروریست‌های داعشی در دیرالزور  اظهار داشت: حقیقتاً حمله موشکی سپاه به مقر داعش در استان دیرالزور مایه افتخار همه ایرانیان بود که اقتدار ملی و انقلابی ما را به همه جهان نشان داد. عضو جامعه مدرسین افزود: این حمله و موفقیت‌هایی از این دست بی‌شک مایه خشنودی جبهه پیروان حق و طرفداران انقلاب اسلامی ایران در همه جای دنیا و از آن سو مایه هراس و نگرانی شدید جبهه کفر و باطل به خصوص رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی‌اش است.
اتهام ایران به حمایت از تروریسم غیر معقول است
رسا/ فرمانده بسیج مردمی عراق با غیر معقول دانستن  اتهام حمایت ایران از تروریسم گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌های داعش در راستای مصالح همه جهانیان بود. فالح الفیاض، با اشاره به آخرین تحولات امنیتی این کشور بیان داشت: رزمندگان عراقی هر روز پیشرفت خوبی در پاکسازی موصل قدیم از لوث جریان تروریستی داعش دارند و در روزهای آینده شاهد شکست طرح تشکیل دولت اسلامی در عراق و پیروزی کامل رزمندگان اسلام بر این جریان تروریستی خواهیم بود.
توصیه‌های آیت‌الله سیستانی راهگشای مشکلات و موجب وحدت و همزیستی است
حوزه/ “کیبورک ارشاکیان” نماینده ارامنه ارتودکس در عراق گفت: آنچه از سوی حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در خصوص دوستی، محبت، وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز میان تمامی طوایف ملت عراق صادر می‌شود، راه حلی برای اوضاع کنونی عراق و شایسته تشکر و قدر دانی است.
وی با حضور در حرم امام حسین(ع) و زیارت مرقد مطهر امام(ع) افزود: گروهک تروریستی داعش از اسم دین اسلام استفاده کرده تا به خود مشروعیت بدهد و حجتی باشد برای غلبه بر افکار مردم در کسب تایید آنان، اما در حقیقت یک تفکر افراطی و به دور از دین اسلام و رسالت والای آن آورد.
 انفجار در کارخانه نظامی رژیم صهیونیستی
تسنیم/ بنا بر اعلام شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی انفجار در کارخانه نظامی «IMI» در شهر «رمات هشارون» در شمال تل آویو رخ داد. خبرگزاری القدس ۲۴ نیز گزارش داده است که این حادثه به علت انفجار یک موشک در حال ساخت رخ داده است. هنوز از تلفات این حادثه آماری منتشر نشده است.
کودتای نرم در عربستان؛ «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شد
مهر/ سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی پادشاهی، محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران با حفظ سمت وزیر دفاع انتخاب کرد.
این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل می‌شود، از زمان تأسیس پادشاهی آل‌سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل می‌شده است. با توجه به اختلافات داخلی آل‌سعود بعد از شکست‌های محمد بن سلمان در جنگ یمن، احتمال مخالفت با این تصمیم نیز وجود دارد.
آمادگی صددرصدی ناجا برای تأمین امنیت مراسم روز قدس و عید فطر
مهر/ فرمانده ناجا بیان کرد: به شهدا افتخار می‌کنیم و اگر رشادت‌های آنان نبود قطعاً چنین امنیتی را در کشور شاهد نبودیم گفت: بایستی خاطرات و رشادت‌های شهدا را در بین کارکنان این نیرو زنده نگه داریم و روحیه جهادی و شهادت را در مجموعه نیروی انتظامی ارتقاء دهیم.
سردار اشتری به تمهیدات نیرو در خصوص مراسم روز قدس و عید فطر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برای تأمین امنیت این دو مراسم، با آمادگی صد درصدی حضور داشته و تأمین امنیت آن را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *