خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۳۰

  • پیام تقدیر و تشکر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اقدامات مقتدرانه رزمندگان اسلام
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: سپاه با شلیک موشک‌های خود لرزه بر اندام دشمنان انداخت
  • آیت الله آملی لاریجانی: همکاری با دشمن محاربه و فساد فی‌الارض است
  • آیت الله حسینی بوشهری: صدا و سیما زبان گویای اسلام انقلابی باشد
  • آیت الله اراکی: مردم موجودیت و قدرت حاکمیت را تأمین می‌کنند
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم

** جام جم ۹۶/۳/۳۰
*  مذاکرات بانکی وزیر اقتصاد ایران با همتای هندی و کره‌ای
در دیدار علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و همتای کره‌ای خود درخصوص ایجاد خطوط اعتباری بین بانک‌های دو کشور، برقراری روابط کارگزاری و افتتاح شعب بانک‌های ایرانی در کره جنوبی گفت‌وگو شد. همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر دارایی هند دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار علی طیب‌نیا و آرون جایتلی، تسهیل استفاده از خطوط اعتباری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
** همشهری ۹۶/۳/۳۰
*  باج اسرائیل به تروریست‌های سوریه
روزنامه وال استریت ژورنال دیروز در گزارشی فاش کرد به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر به گروه‌های تروریستی مخالف دولت بشار اسد به طور مستقیم کمک می‌کرده است. به نوشته این روزنامه این کمک‌ها به صورت تامین دارو و غذا و در چندین مورد پرداخت پول نقد بوده است. هدف ازاین کمک‌ها، حفظ امنیت در مرزهای سرزمین‌های اشغالی با سوریه گزارش شده است.
** کیهان ۹۶/۳/۳۰
*  ایران حامی همیشگی و ثابت قدم فلسطین بوده است
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: ایران در مقاطع مختلف همواره حامی مردم فلسطین بوده است و از مقاومت دفاع کرده و هیچ گاه موضع خود را در طی سالیان گذشته تاکنون تغییر نداده است.
«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: ملت فلسطین به رغم وجود تمام توطئه‌های رژیم صهیونیستی همچنان ایستادگی و مقاومت می‌کند. متأسفانه در حال حاضر جهان عربی و اسلامی درگیر نبردهای خونین هستند، از این رو رژیم صهیونیستی به صورت مستمر پروژه‌های جدیدی را اجرا می‌کند.
*  آل سعود با حمایت‌ شورای امنیت مردم یمن را بمباران می‌کند
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن محکوم کردن جنایت اخیر سعودی‌ها در شمال یمن از شورای امنیت سازمان ملل به شدت انتقاد و اعلام کرد که این جنایت وحشیانه، چهره واقعی شورای امنیت را نشان می‌دهد. وی گفته: «شورای امنیت برای ادامه کشتار مردم یمن و محاصره آنها به کشورهای متخاصم پوشش سیاسی و نظامی می‎دهد.»
** شرق ۹۶/۳/۳۰
*  احضار کاردار سوئیس در اعتراض به اظهارات وزیرخارجه آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه گفت: به دنبال اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوئیس در تهران احضار و مراتب اعتراض رسمی و شدید جمهوری اسلامی به دولت آمریکا به او ابلاغ شد.
بهرام قاسمی افزود: کاردار سوئیس نیز در این دیدار ضمن تأکید بر انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا اظهار داشت که در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.
*  امنیت مردم ایران خط قرمز است
اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهوری در صفحه توییتر خود نوشت: امنیت مردم ایران خط قرمز است. ایران در مبارزه با تروریسم صادق و مقتدر است. توان موشکی ایران بازدارنده و در خدمت صلح و ثبات و امنیت منطقه است.
** ایران ۹۶/۳/۳۰
*  کاهش انواع آسیب‌های ‏اجتماعی نشانه جهت‌گیری صحیح ‏است
رئیس جمهوری روز گذشته در جلسه شورای اجتماعی کشور، حل آسیب‌های اجتماعی را از دغدغه‌های مشترک مسئولان و مردم دانست و افزود: ‏عنایت و توجه ویژه رهبر ‏معظم انقلاب در این زمینه موجب بیداری و هشیاری مسئولان، عزم ملی و ‏امید همگانی برای موفقیت در کاهش آسیب‌های ‏اجتماعی شد‎.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ‏مقابله با فقر و بیکاری را دو اولویت در کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست و بر لزوم تدقیق آمار، ‏تدوین رویکردهای علمی، سرمایه‌گذاری لازم و همچنین آموزش عمومی در این راستا تأکید کرد‎.
*  همکاری با ایران ادامه می‌یابد
وزیر امور خارجه قطر با تأکید بر سیاست کشورش جهت مقابله با فشارهای عربستان سعودی بر تقویت همکاری‌های مشترک با ایران تأکید کرد.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در کنفرانسی خبری به فضای حکمفرما بر منطقه اشاره کرد و ادامه داد: اکنون قطر برای تردد و رفت آمد هوایی مورد نیاز خود با ایران همکاری می‌کند و جمهوری اسلامی گذرگاه‌های امن هوایی مورد نیاز دوحه را تهیه کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۳۰
*  ادعای مخالفان سوری علیه ایران
مخالفان دولت سوریه مدعی شدند ایران در حال تشکیل «حشدالشعبی سوریه» است. خبرگزاری‌ها نوشتند: فعالان ایران قصد دارند به سبک حشدالشعبی عراق، در سوریه نیز همین نیرو را تاسیس کند. بر اساس این گزارش، قرار است حشدالشعبی از نیروهای قبایل و عشایر سوری که آموزش نظامی خواهند دید تشکیل شود. بر اساس این ادعا، دولت سوریه و ایران پشتیبان اصلی برای ایجاد این تشکل هستند.
*  ۵ حمله انتحاری در نیجریه ۱۲ کشته و ۱۱ زخمی برجا گذاشت
حملات انتحاری در شمال شرقی نیجریه ۱۲ کشته و ۱۱ زخمی در پی داشت. تروریست‌های انتحاری با انفجار خود در نیجریه ۱۲ نفر را به کام مرگ کشاندند. براساس اعلام این خبرگزاری، ۵ زن با اجرای حملات انتحاری در ایالت بورنو واقع در شمال شرقی نیجریه موجب کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۱۱ فرد دیگر شدند.
** وطن امروز ۹۶/۳/۳۰
*  ۲ نفر از اعضای مرتبط با سرپل منافقین در کرج بازداشت شدند
دادستان کرج از دستگیری ۲ نفر از اعضای مرتبط با سرپل منافقین در کرج خبر داد.
حاجی رضا شاکرمی، درباره دستگیری ۲ نفر از اعضای وابسته و مرتبط با سازمان منافقین در کرج اظهار داشت: ۲ نفر در کرج درباره ارتباط با سرپل منافقین دستگیر شدند. این ۲ نفر زن و مرد بوده و به ارتباط خود با سرپل منافقین اقرار کرده‌اند.
*  ۶/۶۵ میلیون بی‌خانمان در جهان
طبق اعلام سازمان ملل، میزان بی‌خانمانی در جهان که بر اثر عواملی چون جنگ، خشونت، خشکسالی و قحطی ایجاد شده، در پایان سال ۲۰۱۶ به ۶/۶۵ میلیون نفر رسیده است.
میزان بی‌خانمانی در جهان در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال قبل از آن، ۳۰۰ هزار نفر بیشتر شده است. طبق گزارش سازمان ملل، سال ۲۰۱۶ حدود ۳/۴۰ میلیون نفر مجبور به ترک منازل و انتقال به یک منطقه دیگر در کشورشان شدند. سوریه، عراق و کلمبیا بیشترین میزان این نوع بی‌خانمان‌ها را در جهان داشتند.
** جوان ۹۶/۳/۳۰
*  همکاری با دشمن محاربه و فساد فی‌الارض است
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی یکی از مظاهر دشمنی آمریکایی‌ها علیه ایران را سخنان غیردیپلماتیک و خارج از عرف وزیر امور خارجه امریکا در روزهای اخیر عنوان کرد که گفته است: ما باید جمهوری اسلامی را در زمینه انرژی هسته‌ای و تولید سلاح اتمی مهار کنیم و همچنین از گروه‌هایی که در داخل ایران وجود دارند برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت و حکومت این کشور استفاده و حمایت کنیم.
 وی چنین اظهاراتی را بسیار بد و توهین‌آمیز توصیف کرد و با تأکید بر لزوم پاسخ قاطع به چنین اظهاراتی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در داخل کشور به دشمنان چراغ سبز نشان می‌دهند و با ارسال برخی سیگنال‌ها موجب ایجاد طمع در دشمنان می‌شوند. برخی از این افراد محاربند و برخی مفسد فی الارضند و بر این اساس نیروهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات و سپاه باید کاملاً هوشیارانه، این قبیل گروه‌ها را رصد و کشف کنند.
*  رئیس‌جمهور اشتباهات اعتقادی خود را جبران کند
آیت‌الله عباس کعبی در مورد سخنان اخیر رئیس‌جمهور اظهار کرد: رئیس‌جمهور طبق سوگندی که یاد می‌کند حافظ مذهب اصلی کشور است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرتوی از واقعه غدیر است و امامت و ولایت از اعتقادات و مسلمات تشیع به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: امام با «نص» و «نصب» الهی معین می‌شود و این از اعتقادات مکتب تشیع است، بنا براین مبانی امامت و ولایت را دموکراسی و بر رأی مردم قرار دادن هیچ جایگاه و وجاهتی برای امت اسلامی ندارد.
آیت‌الله کعبی تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور به عنوان یک روحانی این اصول مذهب شیعه را می‌داند و تعجب در این است که چرا با سخنان دوپهلو مبنای امامت را دموکراسی و بر رأی مردم قلمداد می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر اشتباهات اعتقادی خود را جبران کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۳۰
*  روابط اقتصادی تهران- بغداد وارد مرحله تازه‌ای می‌شود
«ایرج مسجدی» سفیر کشورمان در عراق پیرامون سفر نخست وزیر عراق به تهران که قرار است سه شنبه انجام شود، گفت: با سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق به ویژه در بخش اقتصادی وارد مرحله تازه‌ای می‌شود و در این حوزه با یک جهش رو به رو خواهیم شد.
وی افزود: طی این سفر، العبادی با مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل منطقه‌ای بحث و گفتگو می‌کند.
*  عربستان تنها گذرگاه زمینی ارتباطی قطر با جهان را بست
عربستان گذرگاه مرزی «سلوی»، تنها گذرگاه زمینی مرزی که قطری‌ها را با سایر کشورهای جهان مرتبط می‌کند، مسدود کرد.
این گذرگاه پس از پایان مهلت ۱۴ روزه‌ای که عربستان برای شهروندان قطری جهت ترک خاک این کشور تعیین کرده بود، در قالب سایر اقداماتی که ریاض، ابوظبی و منامه در راستای تحریم دوحه در پیش گرفته‌اند، مسدود شد.
** رسالت ۹۶/۳/۳۰
*  سپاه با شلیک موشک‌های خود لرزه بر اندام دشمنان انداخت
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در پیامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله موشکی سپاه  به مواضع داعش در دیرالزور سوریه تقدیر کرد.
متن این پیام بدین شرح است: بار دیگر قدرت و عظمت خداوند متعال به‌دست فرزندان غیور این ملت به رخ جهانیان کشیده شد، دلاورمردان مقتدر نیروهای مسلح و امنیتی توانستند با همبستگی و اراده مستحکم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب کشور عزیزمان را از عناصر پلید تکفیری پاکسازی نمایند و سپاه پاسداران عزیز انقلاب اسلامی با مجاهدت و  توانمندی و صلابت با شلیک موشک‌های خود لرزه بر اندام دشمنان این ملت انداخت و با رساترین صدا به جهانیان اعلام کرد ایران کشوری قدرتمند و سلطه‌ناپذیر است و دست هر توطئه‌گری را قطع و وجود متجاوز را محو خواهد نمود.
اینجانب لازم دانستم مراتب قدردانی خود را از همه مدافعان کشور بویژه مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کنم.
*  نباید در برابر غارت بیت‌المال از سوی ستمگران سکوت اختیار کرد
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق خود با بیان اینکه نباید در برابر غارت بیت‌المال از سوی ستمگران سکوت اختیار کرد گفت: نباید در برابر پرخوری ستمگران و گرسنگی محرومان سکوت اختیار کرد و امام علی(ع) نیز با این دو مقوله یعنی خوردن مال مردم توسط ستمگران و غارت بیت‌المال برخورد کردند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم حقوق‌های نجومی برخی از مسئولان را مورد توجه قرار داد و افزود: گاهی حقوق سالانه چند خانواده را در یک ماه به یک کارمند می‌دهند در حالی که در یک خانواده شهید دو دختر با یک چادر به مدرسه می‌روند.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۳۰
*  اعزام ۵۲ ناوگروه به آب‌های آزاد
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاکنون ۵۲ ناوگروه به آب‌های آزاد اعزام کرده‌ایم. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: امروز با افتخار می‌گویم توانسته ایم ۴ هزار فروند کشتی را در خلیج عدن اسکورت کنیم و امنیت را در این منطقه به ارمغان آوریم.
*  شکست خطوط دفاعی داعش در موصل
پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در روز اول عملیات خط اول و دوم دفاعی داعش در منطقه قدیمی موصل در هم شکست. پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در روز اول عملیات آزادسازی منطقه قدیمی موصل نیروهای پلیس تا عمق ۱۵۰ متری بخش قدیمی موصل از سمت باب البیض پیشروی کردند و مقرهای تک‌تیراندازها، سلاح‌های سنگین و سه خودروی بمب‌گذاری شده داعش را منهدم کردند و ۱۵ تروریست را از پای درآوردند.
** آرمان ۹۶/۳/۳۰
*  آمریکا دیگر نمی‌تواند از طرف جامعه جهانی حرف بزند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری اظهارنظرها و اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را دور از شئونات و دیپلماسی رسمی ریاست‌جمهوری خواند و افزود: امروز حرف ملت ایران این است که اگر آمریکا تحریم می‌کند و فشار اقتصادی را بر ما روا می‌دارد، اما موفقیت بزرگ ملت ما این است که ثابت کرد آمریکا دیگر نمی‌تواند از طرف جامعه جهانی حرف بزند و تنها می‌تواند از طرف خود اظهارنظر کند.
*  مقام پیشین پنتاگون خواستار همکاری با سپاه شد
یک مقام ارشد پیشین پنتاگون خواستار همکاری با سپاه پاسداران ‌جمهوری اسلامی ایران شده است.
ژنرال رابرت جی گارد، دستیار پیشین وزیر دفاع آمریکا، در امور امنیت بین‌الملل با تاکید بر اهمیت جنگ ‏سپاه پاسداران با داعش، خواستار همکاری با سپاه علیه افراط‌گرایی شد و گفت: برنامه موشکی ‌جمهوری اسلامی هیچ‌ تهدیدی ‏برای صلح و ثبات بین‌المللی نیست.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۳۰
*  سرکرده گروهک تروریستی انصارالفرقان به هلاکت رسید
در عملیات رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ارتفاعات قصر قند سیستان و بلوچستان، جلیل قنبرزهی، سرکرده گروهک تروریستی انصارالفرقان به هلاکت رسید. جسد این تروریست بین‌المللی به همراه چهار نفر از معاونان و عواملش هم اکنون در اختیار نیروی زمینی سپاه است. این تروریست تکفیری به خاطر جنایات گسترده در مرزهای جنوب شرق ۲۵ سال سوژه تعقیبی نیروهای امنیتی ایران بود.
*  فراکسیون امید حادثه تروریستی مجلس را بررسی می‌کند
شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون امید و کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی حادثه تروریستی مجلس خبر داد. وی تصریح کرد: کمیته پنج نفره در فراکسیون امید برای بررسی حادثه تروریستی مجلس تشکیل شده است.
** آفرینش ۹۶/۳/۳۰
*  شهر الرصافه در جنوب رقه سوریه از اشغال تروریست‌ها آزاد شد
رسانه های سوری به نقل از منابع میدانی اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش، بر شهر الرصافه در جنوب رقه مسلط شدند. ارتش سوریه در این محور روستاهای صهاریج الوهاب، جب الافادوس و جب مشرفه را آزاد کردند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
*  توان موشکی ایران دفاع از شهروندان و پیشران در مبارزه جهانی با تروریسم است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتر در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها نوشت: توان موشکی ایران از شهروندانش در دفاع مشروع و قانونی حمایت می‌کند و همزمان مبارزه مشترک جهانی با داعش و تروریسم افراط گرا را به پیش می‌راند.
** قدس ۹۶/۳/۳۰
*  دانشنامه شعر مهدوی اثری فاخر است
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از تدوین دانشنامه ۲۹ جلدی شعر مهدوی توسط حوزه علمیه خواهران ابراز خرسندی کرد و گفت: دانشنامه شعر مهدوی اثری بسیار فاخر است و امیدواریم در آینده شاهد تهیه و تدوین دانشنامه برای تمام ائمه معصومین(ع) باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه مهدویت، از موضوعاتی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود، از تمامی دست اندرکاران این اثر فاخر در حوزه‌های علمیه خواهران تشکر و قدردانی کرد.
*  هیچ پیامبری عمل و گفته پیامبر پیشین خود را تخطئه نکرده است
آیت‌الله سبحانی در تفسیر سوره الصف و در تحلیل گفتمان نبوت گفت: همه انبیای الهی در راستای تکامل کار یکدیگر حرکت کردند.
این گونه نبوده است که هیچ پیامبر عمل و گفته پیامبر پیشین را تخطئه کند، دین الهی همچون یک نهر عظیم است که هر پیامبر از مسیر خود وارد شده است و از این رود بزرگ الهی بهره گرفته‌اند و به همین خاطر باید گفت همه انبیاء مصدق هم هستند.
** خراسان ۹۶/۳/۳۰
*  امنیت ایران خدشه ناپذیر است
علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حمله به مواضع داعش این اقدام را ارزشمند خواند و نوشت: مستقل‌ترین کشور جهان با اقتدار، پاسخ قاطع به بدخواهان، تروریست‌ها و دشمنان خود را در هر جایی که باشند داده و خواهد داد و امنیت ایران اسلامی خدشه‌ناپذیر است.
*  واردات ۱۰گروه کالایی بدون شناسه ممنوع شد
بر اساس دستور العمل وزارت صنعت؛ استفاده از شناسه کالا برای واردکنندگان ۱۰ گروه کالایی از ابتدای تابستان امسال الزامی شد.
اوایل خرداد ماه، صادقی معاون وزیر صنعت در مراسم رونمایی از سامانه شناسه کالا گفته بود که سامانه مذکور به شفاف‌سازی اسناد تجاری و کنترل قاچاق کالا کمک خواهد کرد.
** اعتماد ۹۶/۳/۳۰
*  حمله موشکی سپاه از رهگذر اتحاد و با هم بودن میسر شد
محمدرضا عارف، رییس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها نوشت: اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران نشان از پشتوانه قوی مردمی است که جز با وحدت و همدلی خانواده انقلاب میسر و قابل دوام نیست. حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش در پاسخ به عملیات کور تروریستی این گروهک از رهگذر همین اتحاد و با هم بودن میسر شد .
** شهروند ۹۶/۳/۳۰
*  ادعای بی‌اساس عربستان درباره حمل سلاح توسط قایق‌ ایرانی
شبکه العربیه به نقل از یک مقام مسئول سعودی گزارش داد که گارد ساحلی عربستان به سوی سه قایق در حال نزدیک‌شدن به سکوهای نفتی مرجان تیراندازی کرده است و مدعی شد که یکی از قایق‌های توقیف‌شده حامل سلاح بوده است.
روز جمعه گارد ساحلی عربستان‌سعودی به سوی دو قایق ماهیگیری که متعلق به چند ایرانی اهل بوشهر بوده و در مرز آب‌های ایران و عربستان قرار داشتند، شلیک کرد و در این حادثه یک ایرانی نیز کشته شد.
*  روسیه ساخت تجهیزات رآکتورهای ٢ و ٣ نیروگاه بوشهر را آغاز کرد
بنا بر اعلام شرکت اتم استوری اکسپورت، روسیه تولید تجهیزات لازم برای ساخت رآکتورهای جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر را آغاز کرده است.
لیمارنکو رئیس شرکت اتم استوری اکسپورت روسیه همچنین افزود: توافقنامه‌های جدیدی در رابطه با برخی تجهیزات نیز در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.
** صبح نو ۹۶/۳/۳۰
*  در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم، گفت: در عرصه‌های فراوانی از جمله در فن‌آوری‌های زیرزمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی و… در حال رقابت با نظام سلطه هستیم که بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعی ماست.
وی با اشاره به نقاط ضعف نظام سلطه در درگیری با ایران اسلامی گفت: آن‌ها فعلاً توان درگیری با ما را ندارند و البته ما هم قصد درگیر شدن با آنها را نداریم اما در رقابت دائمی با آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه موشکی قرار داریم.
** بهار ۹۶/۳/۳۰
*  طرح رونق تولید ۹۶
طرح رونق تولید در سال جاری به منظور ارائه تسهیلات۳۰ هزار میلیارد تومانی به ۲۱ هزار واحد صنعتی و معدنی جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بازسازی و به روزرسانی و نیز رونق واحدهای تولید کلید خورد. بر همین اساس کلیه واحدهای صنعتی و معدنی همانند سال گذشته امکان ورود و ثبت نام جهت دریافت تسهیلات را دارند و می‌توانند با مراجعه به کارگروه‌های تسهیلات استانی امور مربوط به دریافت تسهیلات را طی کند.
*  داعش ۳۰ نفر را در عراق اعدام کرد
انور العاصی شیخ قبیله‌های العبید در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ۳۰ نفر از ساکنان این منطقه را که اکثرا زن و کودک بودند، به جرم ترک آنچه سرزمین خلافت می‌خواند، اعدام کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
علما و مسؤولان درباره افزایش طلاق در جامعه چاره‌اندیشی کنند
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی اهمیت خانواده را بسیار مهم دانست و با اشاره به ‌آمار افزایش طلاق در جامعه گفت: تمام مسؤولان اجتماعی، بزرگان و علما باید دست به دست هم دهند تا این بیماری اجتماعی درمان شود.وی ادامه داد: در موارد بسیار ضروری اسلام اجازه طلاق داده است اما حتی الامکان اسلام بر سر راه طلاق مانع ایجاد می‌کند، پیامبر اسلام فرمود: هیچ چیزی نزد خدا محبوب تر از خانه‌ای که با ازدواج آباد می‌شود نیست و هیچ چیز نزد خدا از خانه‌ای که با طلاق خراب می‌شود منفورتر نیست.
پیام تقدیر و تشکر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اقدامات مقتدرانه رزمندگان اسلام
اختصاصی/درپی اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران درموشک باران مقر تروریستها در دیرالزور جامعه مدرسین در پیامی ازاین اقدام سپاه تقدیر وتشکر نمود. دربخشی ازاین پیام آمده است:سیلی  مقتدرانه رزمندگان سپاه اسلام به جبهه ی کفر و تروریست‌های تکفیری در موشک باران  مقر  اصلی داعشی‌های مزدور و خونریز در منطقه دیرالزور سوریه یکی از  عملیات‌های به هنگام، هوشمندانه و غرور آفرین سپاه اسلام بود.بی شک، شوک بزرگ این اقدام غافلگیرانه برای تروریست‌های داعشی، حامیان و سایر هم مسلکان آنها سنگین، و درس عبرتی برای آیندگان و بدخواهان نظام اسلامی است.این اقدام بجا، هوشمندانه و  ضربتی؛ پاسخی به اقدام کور تروریستی در تهران بود تا به دشمنان نشان دهد امروز هرگونه اقدامی علیه ایران  پاسخی سنگین، پشیمان کننده و در حقیقت نابود کننده خواهد داشت.
صدا و سیما زبان گویای اسلام انقلابی باشد
حوزه/آیت الله حسینی بوشهری، گفت: صدا و سیما باید زبان گویای اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی باشد و این وظیفه خطیری است که به عهده مجاهدان عرصه رسانه گذاشته شده است.معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین افزود: برای برقراری تعامل بین حوزه‌های علمیه و رسانه ملی لازم است کارگروهی با اهداف مشخص و چشم انداز روشن تشکیل شود تا بتوانیم از این ابزار موثر در جهت ارتقاء سطح دینداری مردم بهره‌مند شویم و زمینه شکوفایی دینی مردم را فراهم آوریم.
مردم موجودیت و قدرت حاکمیت را تأمین می‌کنند
رسا/آیت الله اراکی به اظهارات برخی مسؤولان در مورد مشروعیت امام و حاکم نظام اسلامی از سوی مردم واکنش نشان داد و تأکید کرد: ما در فقه نظام سیاسی این مسأله را بیان کرده ایم که مردم موجودیت و قدرت حاکمیت را تأمین می‌کنند ولی مشروعیت حاکمیت عقلا محال است که از جانب مردم صادر شود.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه اندیشه مشروعیت دادن مردم به حاکمیت شرک به خدا است، تأکید کرد که این اندیشه از فلسفه سیاسی غرب که مشروعیت و قدرت را یکی می‌داند، نشأت می‌گیرد.
پاسخ مجلس خبرگان به شبهات پیرامون نقش مردم در حکومت اسلامی
رسا/در پی طرح برخی مطالب و شبهات پیرامون نقش مردم در حکومت اسلامی، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، نسبت به طرح مسائل تفرقه آمیز در جامعه هشدار داد.در این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، با اذعان به نقش و جایگاه مردم در استقرار و استمرار حکومت اسلامی، بر اهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت، ولایت و رهبری امت اسلامی که منشاء مشروعیت نظام اسلامی بوده و مردم سالاری دینی را به ارمغان آورده است و امروز در ولایت فقیه تجلی یافته، اصرار داشته و بر ضرورت حفظ وحدت داخلی و انسجام ملی و اجتناب از بحث و جدلهای تفرقه انگیز تأکید می‌نماید.
خبرهای بهتر در مقابله با تروریست‌ها در راه است
صدا و سیما /رئیس مجلس در نشست با سفرای کشورهای اسلامی تعلق خاطر برخی کشورهای اسلامی به اسرائیل را فاجعه و لکه ننگ دانست و گفت: امت اسلامی باید نسبت به سرنوشت فلسطین حساس باشد و باید توان خود را در روز جهانی قدس منعکس کند. لاریجانی در ادامه برخی اقدامات تروریستی را ناشی از عصبانیت آمریکایی‌ها دانست و افزود: عصبانیت آمریکایی‌ها قابل درک است چرا که اخیرا تروریست‌ها ضربه‌های سنگینی در منطقه خورده اند و شکست‌های آنها در عراق و سوریه کمرشکن بوده است چنانچه در روزهای آتی نیز خبرهای بهتری شنیده خواهد شد.
داعش از نوجوانان برای انجام عملیات انتحاری استفاده می‌کند
مهر/فرات التمیمی نماینده استان دیاله در پارلمان عراق اعلام کرد: داعش در اکثر عملیات‌های انتحاری اخیر خود از نوجوانان انتحاری استفاده کرده است.وی هشدار داد که الحویجه در استان کرکوک یکی از پایگاه‌های داعش به شمار می‌رود که امنیت استان دیاله را تهدید می‌کند و تأکید کرد که شماری از انتحاری‌هایی که عملیات‌های اخیر را در استان انجام داده اند از پایگاه‌های داعش در الحویجه یا مناطق شمالی و شرقی صلاح الدین به این استان آورده شده‌اند.
فرانسه به مذاکره با قدرت‌های منطقه از جمله ایران ادامه می‌دهد
صدا و سیما/ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در نشست مشترک با عبدالله دوم شاه اردن در پاریس گفت: ما خواستار یافتن راهکار دیپلماتیک و سیاسی جامع که به برقراری ثبات در منطقه و خروج از بحران منجر شود، هستیم.مکرون افزود: من چند هفته پیش از وزیر امور خارجه درخواست کردم که در این زمینه فعال شود. اضافه می‌کنم که فرانسه از طریق اقدامات دیپلماتیکی که در حال انجام شدن است و از طریق گفت و گوهایی که با قدرت‌های منطقه، روسیه، ایران و ترکیه و تمامی کشورهای همسایه (سوریه) داریم، فعال است.
 مسکو: هر هواپیمایی را در سوریه می‌زنیم
فارس/ وزارت دفاع روسیه در واکنش به سرنگونی جنگنده سوری توسط آمریکا تأکید کرد که توافقنامه هماهنگی امنیت پروازها در سوریه به حالت تعلیق درمی‌آید.روسیه تاکید کرد:هر هواپیمایی که در مناطق عملیاتی در سوریه پرواز کند را هدف قرار می‌دهد.
 هفتمین محموله سلاح سنگین آمریکا برای کردهای سوریه
العالم/ یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: آمریکا محموله‌ای جدید از سلاح سنگین را به این نیروها تحویل داده و این هفتمین محموله از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ است.وی افزود: این محموله به عنوان بخشی از کمک‌های نظامی آمریکا در عملیات آزادسازی شهر رقه است که به وسیله ۹۰ تریلی از شمال عراق به شهر الطبقه در سوریه منتقل شد.
هلاکت دهها داعشی تنها با یک موشک سپاه
العالم/ منابع میدانی اعلام کرد بر اثر اصابت یکی از موشکهای سپاه پاسداران به مقر گروهک تروریستی داعش در شهر المیادین سوریه بیش از ۵۰ نفر از تروریست‌های داعش که ۶ نفر از آنان لیبیایی بودند به هلاکت رسیدند.همچنین داماد سرکرده گروهک تروریستی داعش در حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر اصلی تروریست‌ها در دیرالزور به هلاکت رسیده است.یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش به نام «سعد الحسینی» معروف به «ابوسعد» با تابعیت سعودی در حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیرالزور به هلاکت رسیده است.
حمله موشکی ایران نشانه‌ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است
باشگاه خبرنگاران/ نیویورک‌تایمز اعلام کرد: ایران به منظور تنبیه تروریست‌ها به سوریه موشک پرتاب کرد. حمله موشکی ایران بیانگر افزایش نقش این کشور در جنگ سوریه و نشانه‌ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است.
نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به اظهارات تیلرسون
صدا و سیما / خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل این سازمان، اظهارات وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر تلاش برای هموار کردن راه انتقال قدرت در ایران، گواه روشنی از مداخله جویی واشنگتن درامور داخلی ایران دانست و خواستار محکومیت این سخنان از سوی همه کشور های جهان شد. رکس تیلرسون، در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ چنین گفته است: «سیاست آمریکا در قبال ایران، تلاش در جهت حمایت از عناصری در داخل ایران است که باعث انتقال مسالمت آمیز قدرت در آن کشور گردد. آن عناصر همانطور که به یقین می دانیم آنجا هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *