خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۹

  • حمله موشکی سپاه به مقرّ تروریست‌ها در سوریه
  • رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم و مرزبانان: آمریکایی ها نمی توانند به ما سیلی بزنند؛ ما به آنها سیلی خواهیم زد
  • آیت‌الله طبسی: تبلیغ نوعی مجاهدت است
  • فرمانده نیروی قدس سپاه: کسانی‌که در جامعه دوصدایی ایجاد می‌کنند خائن هستند
  • نخست وزیر عراق: اگر ملک دنیا را به ما بدهند  از رابطه با ایران دست بر نمی‌داریم
  • خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند

** جام جم ۹۶/۰۳/۲۹
*  واکنش ایران به اقدام مرزبانی عربستان
سخنگوی وزارت خارجه،‌اقدام گارد مرزبانی عربستان در تیراندازی به صیاد بوشهری را که به کشته شدن این فرد منجر شد، اقدامی غیر قانونی و مغایر با اصول مسلم حقوق بین‌الملل دانست. بهرام قاسمی در مورد آخرین وضعیت پیگیری پرونده صیاد بوشهری که در تیراندازی گارد مرزبانی عربستان کشته شده است، گفت: ما همچنان در حال بررسی این موضوع هستیم و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
*  آمریکا در عراق و سوریه توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را درک کرد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها در صحنه میدان نبرد، بخصوص در حوزه کمک مستشاری ایران در عراق و سوریه، توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را به خوبی درک کرده‌اند و شکست‌های سختی از ایران متحمل شده‌اند.
سردارسرلشکر سیدیحیی صفوی گفت: برای آن که جنگی سراغمان نیاید باید آمادگی‌های خود را افزایش دهیم. هزینه‌های حفظ آمادگی به مراتب کمتر از هزینه‌های اداره جنگ است.
وی ادامه داد: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست و ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه است.
** همشهری ۹۶/۰۳/۲۹
*  زندانی شدن ۲۱ کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران
دادگاه کویت حکم حبس ۲۱ نفر را که به گروهک عبدلی معروفند، صادر کرد.
براساس این گزارش، حکم متهم اصلی، حسن عبدالهادی حاجیه از اعدام به حبس ابد کاهش یافته است.
آنها این گروهک را به جاسوسی برای ایران و حزب‌الله لبنان و همچنین تلاش برای ایجاد ناامنی در کویت متهم کرده بودند.
*  هدف تروریست‌ها شب‌های قدر تهران نبود
وزارت کشور در اطلاعیه‌ای با اشاره به انهدام یک گروه تروریستی نوشت: این تیم به دنبال اهداف ضد امنیتی در نقاطی در سیستان و بلوچستان بوده‌اند.
در این اطلاعیه آمده است: در برخی رسانه‌ها به نقل از افراد غیر مسئول در حوزه امنیتی مطالبی انتشار یافت که اهداف تروریست‌ها شب‌های قدر در تهران بوده، که خلاف واقع است.
** کیهان ۹۶/۰۳/۲۹
*  آمریکایی‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آنها سیلی خواهیم زد
رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مرزبانان:
– این نهال (جمهوری اسلامی ایران) را آن وقتی که یک ترکه نازک روی زمین بود نتوانستند بِکَنند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور، می‌توانند بِکَنند؟ غلط می‌کنند.
– می‌گویند می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کِی بوده که شما نخواستید این کار را بکنید؟ همیشه خواستید همیشه سرتان به سنگ خورده، همیشه دماغتان به خاک مالیده شده؛ بعد از این همین خواهد بود.
– اینهایی که تازه در آمریکا سر کار آمده‌اند، مثل چاقوکش‌های تازه‌کار هستند، وقتی توی دهانشان خورد آن وقت می‌فهمند حساب چیست، کتاب چیست.
– آمریکایی‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آنها سیلی خواهیم زد.
– به هارت و هورت کسی که تازه در آمریکا آماده نگاه نکنید.
– ارزش شهدای ما باید معلوم شود؛ اگر شهدای – مدافع – حرم نبودند ما باید حالا با عناصرِ فتنه گرِ خبیثِ دشمن اهل‌بیت و دشمن مردم ایران و دشمن شیعه در شهرها و خیابان‌های خودمان می‌جنگیدیم.
– این عناصر ]در عراق می‌خواستند خودشان را به مرزهای جمهوری اسلامی برسانند، جلویشان گرفته شد و تو دهنی خوردند[ حالا هم که به کل دارند ازاله می‌شوند و جارو می‌شوند.
– در سوریه هم اگر کاری که سرداران با ارزش ما انجام دادند انجام نمی‌شد، حالا باید در همین اطراف می‌جنگیدیم.
– مردم بدانند که اینها (مدافعان حرم) چقدر دارند به مردم خدمت می‌کنند، خدمت که فقط آب و نان نیست؛ بالاتر از آن، امنیت است.
*  خوش‌بینی دولت یازدهم به آمریکا کشور را با خسارات زیادی روبرو کرد
محمدنبی‌ حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، گفت: اعتماد و خوشبینی به آمریکا در برخی از دولتمردان دولت یازدهم خسارت‌های زیادی به کشور هم به لحاظ حقیقی و هم به لحاظ مادی وارد کرده است.
** شرق ۹۶/۰۳/۲۹
*   روحانی به امیر قطر پیام داد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای امیر قطر پیام فرستاد. این پیام شفاهی را حسین جابری‌انصاری، معاون عربی ـ آفریقایی وزارت خارجه، در دیدار با محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر، به امیر قطر اعلام کرد.
** ایران ۹۶/۰۳/۲۹
*  آغاز عملیات نهایی آزاد‌سازی کامل موصل
ارتش عراق صبح روز گذشته مرحله نهایی عملیات آزاد‌سازی موصل و فتح آخرین بخش از دژ دفاعی داعش در موصل قدیم را کلید زد.
«عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات نینوا در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات آزاد‌سازی شهر قدیم با مشارکت نیروهای ارتش، مقابله با تروریسم و پلیس فدرال آغاز شد. وی پیش‌بینی کرد این عملیات در کمتر از ۲۴ ساعت با شکست کامل داعش در موصل به پایان برسد.
*  افتخار ما اقتدا به امام علی(ع) در همه قهرمانی‌هاست
ضیافت افطار رئیس جمهوری با ورزشکاران شامگاه یکشنبه با حضور قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف  در سالن اجلاس سران  برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم همگان را به اتحاد و تلاش در مسیر توسعه و رونق ایران اسلامی فرا خواند و تأکید کرد: «دو کلمه ایران و اسلام مایه افتخار ما در دنیا هستند و امیدوارم در قیامت و در پیشگاه خدا همه به ایرانی بودن خودمان و به اینکه عاشق اهل‌بیت بوده و هستیم و ملتی دلاور، شجاع، شرافتمند، و مقاوم و قدرتمند هستیم، افتخار کنیم و در دنیا نیز بتوانیم پیروان واقعی راه مولایمان حضرت علی(ع) باشیم.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۰۳/۲۹
*  رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرد
در آستانه روز جهانی قدس، صدها نظامی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هجوم بردند تا مانع گردهمایی مسلمانان در این مکان شوند.
نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دستور تشدید حراست امنیتی در قدس به ویژه منطقه باب العاموده، از مهم‌ترین دروازه‌های مسجدالاقصی را داده است.
*  ادعای مجلس بحرین درباره ایران و قطر
نمایندگان مجلس فرمایشی بحرین با صدور بیانیه‌ای مدعی شدند قطر و جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را برای برهم زدن ثبات این کشور انجام داده‌اند!
این بیانیه افزوده است: رویدادهای سال ۱۳۹۰ تا کنون یک توطئه است نه جنبش مردمی و این توطئه از طریق ایران و با حمایت حکومت قطر شکل گرفته است!
** وطن امروز ۹۶/۰۳/۲۹
*  بررسی مصوبه سنا در هیأت نظارت بر اجرای برجام
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: در جلسه اخیر هیات نظارت بر اجرای برجام، مصوبه مجلس سنای آمریکا به دقت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم درباره انجام اقدامات و فعالیت‌های متقابل اتخاذ شد.
علی شمخانی افزود: افراط‌گرایان آمریکا و داعش ۲ روی یک سکه هستند که با اهداف مشترک و ابزارهای متفاوت به دنبال تاثیرگذاری منفی بر محیط داخلی کشور و امنیتی کردن شرایط جمهوری اسلامی ایران هستند.
** جوان ۹۶/۰۳/۲۹
*  حساب داعش و اربابانش را با هم می‌رسیم
امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش صبح دیروز در مرزهای غربی کشور به ویژه مرز نفت‌شهر حاضر شد و اقتدار نیروهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش را ارزیابی کرد.
فرمانده کل ارتش تأکید کرد: اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم بلکه برای شکار هم مستقریم. وی با تأکید بر اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می‌دهیم.
*  تحریم جدید منافع ما را در برجام منهدم می‌کند
محمد جواد لاریجانی، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل، با تبیین ویژگی‌های مصوبه اخیر سنای امریکا و آثار تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت: مصوبه سنا همه منافعی را که ما از برجام داریم از بین می‌برد در حالی که منافع آنان از برجام به قوت خود باقی‌ است. منافعی که شامل دو محور است؛ نخست توقف مشرف به انهدام فعالیت‌های هسته‌ای ما و دیگر نظارت‌های بی نظیر و مهلک بر این فعالیت ها. ‌
** آفتاب یزد ۹۶/۰۳/۲۹
*  وکیل مدافع بابک زنجانی، ادعای وجود پول‌های موکلش در بانکی ژاپنی را رد کرد
رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که حکم اعدامش هم تایید شده در رابطه با ادعای وجود پول‌های موکلش در بانکی ژاپنی گفت: موضوع عنوان شده مبنی بر اینکه پول‌های موکلم در یک بانک ژاپنی به اسم توکیو قرار دارد را تکذیب می‌کنم.
عنوان شدن این موضوع، خلاف واقع است و این ادعای خلاف واقع نه تنها هیچ کمکی به استرداد پول‌ها نمی‌کند، بلکه ایجاد مشکل می‌کند و این اقدام با توجه به کذب بودن اصل موضوع، مصداق نشر اکاذیب است.
** رسالت ۹۶/۰۳/۲۹
*  کسانی‌که در جامعه دوصدایی ایجاد می‌کنند، خائن هستند
سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در صحبت‌هایی به بیان حکومتداری امیرالمومنین حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: چرا حضرت علی(ع) با معاویه صلح نکرد؟ آیا اگر حضرت علی با معاویه به صلح می‌پرداخت چیزی از حکومت آن امام همام می‌ماند؟ وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن هشدار  به برخی از مسئولان کشور، گفت: کسانی‌که صاحب منصب هستند، اگر در بیانات‌شان آدرس غلط دادند و در جامعه، دوصدایی پیرامون دشمن ایجاد کردند؛ خیانت کردند!
*  احکام خداوند درباره ربا تعطیل شده است
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به رواج پدیده ربا در کشور اظهار کرد: اکنون در برخی از کشورها سود بانکی منفی شده است، اما در کشور ما نرخ سود بانکی به ۳۰ درصد رسیده است، در حالی که اقتصاددان‌های بزرگ می‌گویند که مشکلات اقتصادی به دلیل پدیده ربا است، در کشور خودمان شاهد هستیم که برای دادن وام با نرخ سود چهار درصد بر مردم منت گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: احکام خداوند در خصوص پدیده ربا تعطیل شده است، گناه رباخواری بزرگ تر از گناه زنا با محارم است، اما در بازارهای اسلامی شاهد ربا هستیم.
** مردم سالاری ۹۶/۰۳/۲۹
*  نباید به بهانه حجاب، کرامت انسانی را زیر پا گذاشت
‌دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) با بیان اینکه اگر هدف تحکیم اسلام و تقویت آن است نباید به بهانه آن بسیاری از اصول زیر پا گذاشته شود، گفت: نباید به بهانه حجاب، کرامت انسانی را زیر پا گذاشت.
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای خودسازی را گام اول برای اصلاح جامعه دانست و گفت: راه اصلاح جامعه، اصلاح خودمان است و وقتی که انسان از درون تغییر نکند هیچ اصلاحی در جامعه رخ نخواهد داد.
** آرمان ۹۶/۰۳/۲۹
*  حمله تروریستی تهران با سفارش عربستان بود
امیر عبداللهیان دستیاور ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار با نگوین هونگ‌تک سفیر ویتنام با بیان اینکه اقدام تروریستی اخیر در تهران با سفارش سرویس امنیتی عربستان سعودی انجام شده است گفت: مستندات موجود حاکی از تداوم نقش آفرینی آمریکا و سعودی در استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه و جهان است. عبداللهیان در رابطه با نقش آفرینی برنامه‌های آمریکایی-صهیونیستی در بحران‌های موجود در منطقه گفت: روش و سیاست آنان طولانی کردن بحران‌های موجود در منطقه جهت اعمال اهداف خود از جمله فروش سلاح در منطقه است.
*  ارتباطی بین ایران و عربستان وجود ندارد
حسین جابری انصاری معاون وزیر خارجه تاکید کرد: هیچ ‌ارتباط و مذاکره مستقیمی بین ایران و عربستان وجود ندارد و در موارد ضروری از مجاری دیپلماتیک و غیرمستقیم اقدام می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۰۳/۲۹
*  برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و چین در تنگه هرمز
تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش ایران و چین در محدوده شرق تنگه هرمز تا دریایی عمان برگزار شد.
حسین آزاد در این خصوص گفت: «پس از جدا شدن ناوشکن الوالد و یک بالگرد ضد زیر دریایی از اسکله منطقه یکم نداجا، ناو لجستیکی و ناوشکن‌های نیروی دریایی چین نیز، بندر عباس را به مقصد شرق تنگه هرمز و دریایی عمان ترک کردند.»
*  تحریم‌های جدید آمریکا به روشنی نقض برجام است
محمد جواد جمالی، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان از سوی آمریکا و تصویب این موضوع در سنای این کشور تصریح کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که ناشی از سیاست‌های خصمانه‌ دولتمردان آمریکایی است به روشنی نقض برجام است.
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: امیدواریم همه مسئولان و مقامات کشور با اتخاذ یک تصمیم درست برابر اقدام نابجای آمریکا وارد عمل شوند.
** آفرینش ۹۶/۰۳/۲۹
*  آماده کمک به حل بحران میان کشورهای منطقه هستیم
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود در این کشور، درباره موضوعات مختلف و مسائل منطقه ای به تفصیل گفت وگو و تبادل نظر کردند.
در این دیدار جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط به وجود آمده میان کشورهای خلیج فارس نیز اظهار داشت: ما نگران تشدید وضعیت میان قطر و همسایگان آن هستیم و معتقدیم بهترین راه گفت وگو است. ما هم آماده ایم در این زمینه کمک کنیم.
*  اگر ملک دنیا را به ما بدهند از رابطه با ایران دست بر نمی‌داریم
‘حیدرالعبادی’ نخست وزیر عراق در جمع گروهی از اصحاب رسانه در عراق در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای دور کردن عراق از ایران گفت: اگر ملک دنیا را به ما بدهند و بخواهند به طور رایگان عراق را بازسازی کنند، هرگز از رابطه با جمهوری اسلامی ایران دست بر نمی‌داریم.
** قدس ۹۶/۰۳/۲۹
*  کاهش نفوذ ایران در منطقه جزو اهداف اصلی آمریکاست
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای تلاش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه را جزو اهداف اصلی دولت آمریکا توصیف کرد. جوزف دانفورد با تکرار ادعاهای اثبات نشده، ایران را به انجام رفتارهای مخرب در منطقه آسیای غربی متهم کرد و کاهش نفوذ ایران را در زمره اهداف اصلی آمریکا در منطقه دانست.
*  رشد اقتصادی ۵/۱۲ درصد اعلام شد
بانک مرکزی در حالی جزئیات نرخ رشد اقتصادی سال گذشته را ۵/۱۲ درصد اعلام کرده که سهم درآمدهای نفتی از رشد تولید ناخالص داخلی حدود ۷۸ درصد بوده است. بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی همراه با نفت کشور از منفی ۴/۱ درصد در سال ۹۴ به ۵/۱۲ درصد در سال ۹۵ افزایش یافته است.
** خراسان ۹۶/۰۳/۲۹
*  سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیاردی بنیاد برکت در استان یزد
بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی، تاکنون بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف زیربنایی استان یزد سرمایه‌گذاری کرده است.
بنیاد برکت با مشارکت در ۲ طرح اقتصادی در استان یزد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد ریال، زمینه‌ اشتغال  ۷۴۰ نفر را فراهم کرده است.
** اعتماد ۹۶/۰۳/۲۹
*  ایران ۴۰۰ میلیون دلار غذا صادر کرد
در حوزه صنایع غذایی در دوماهه اول امسال ارزش صادرات ایران ۴۰۰ میلیون دلار بوده که ۱۰ درصد رشد نسبت‌به مدت‌مشابه‌سال قبل داشته و درصد تحقق برنامه صادرات دو ماهه در این حوزه ۷۸ درصد بوده است.
*  عربستان هیات عالی مذاکره‌کنندگان معارض سوری را تغییر می‌دهد
یک منبع نزدیک به معارضان سوری به شبکه خبری المیادین گفته که عربستان قرار است نشستی برای معارضان در ماه آتی میلادی برگزار کند تا هیاتی جدید جایگزین هیات فعلی که در مذاکرات حضور دارند شود.
عربستان می‌خواهد گروهی از معارضان سوری که وابسته به اخوان‌المسلمین هستند یا از سوی قطر حمایت می‌شوند را از بدنه هیات معارضان سوری خارج کند.
** شهروند ۹۶/۰۳/۲۹
*  مشروع غیرمقبول تکلیفی ندارد
 سایت رجانیوز ازجمله رسانه‌های اینترنتی منتقد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یادداشتی به نقل از آیت‌الله رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشته است: «روشن است کسی که اعتبار حاکمیت خود را از سوی خداوند دارد، اگر مردم جامعه آمادگی پذیرش او را به هیچ‌وجه نداشته (به تعبیر دیگر لیاقت و شایستگی حاکمیت او را نداشته باشند) و پذیرای حاکمیت او نباشند یا حاکمان غیرالهی مانع حاکمیت او شوند یا به هر دلیل دیگر امکان حاکمیت برای او نباشد؛ تکلیف از آن حاکم مشروع برداشته می‌شود، زیرا تکلیفی فوق طاعت می‌شود.
علاوه بر این‌که حاکمیت در چنین شرایطی موفق نخواهد بود و موجب «اختلاف» و «ازهم‌گسیختگی» جامعه و امت اسلامی می‌شود و دشمنان اسلام از آن برای ضربه‌زدن به اسلام سوءاستفاده خواهند کرد.
*  در روابط با ایران حساسیتی نداریم
خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران یک کشور مهم در منطقه است و هیچ کشوری وجود ندارد که روابطش با ایران را قطع کند و ما در روابطمان با ایران هیچ حساسیتی نداریم و این روابط بسیار خوب است و تلاش می‌کنیم آن‌ را گسترش دهیم.
وی همچنین با اشاره به این‌که ما درحال توسعه امکانات و توان خود هستیم، گفت: با هر کشوری که از محور مقاومت حمایت کند، روابطمان را گسترش خواهیم داد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۰۳/۲۹
*  بیشترین سود از ناآرامی‌های منطقه نصیب صهیونیست‌ها می‌شود
سفیر ایران در ترکیه اعلام کرد که بیشترین سود از ناآرامی‌های منطقه نصیب صهیونیست‌ها می‌شود.
طاهریان همچنین گفت: امروز دشمنان در تلاشند از طریق فتنه‌انگیزی و تفرقه میان جوامع اسلامی، آنها را از یکدیگر جدا کرده و در نتیجه، امت اسلامی را از اساسی‌ترین مسائل که یکی از مهم‌ترین آن موضوع اشغال سرزمین‌های فلسطینی است، دور کنند.
*  مناسبات ایران با آمریکای لاتین گسترش یابد
سفیر کوبا در ایران، روابط تهران – هاوانا را در دولت یازدهم بسیار عالی توصیف و اظهار امیدواری کرد که مناسبات ایران با آمریکای لاتین در دولت دوازدهم بیش از پیش گسترش یابد. ولادیمیر اندره گنزالس کسادا، سفیر کوبا در تهران که کشورش این روزها در معرض تهدید دوباره آمریکا قرار گرفته، در این زمینه گفت: در حال حاضر، روابط ایران و کوبا بسیار عالی است.
** صبح نو ۹۶/۰۳/۲۹
*  ورود تب کریمه کنگو به تهران تکذیب شد
آقای محمدمهدی گویا مهر، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درخصوص آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو، گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران و استان لرستان مشاهده نشده است و اخباری که در این رابطه منتشر شده، کذب است.
** بهار ۹۶/۰۳/۲۹
*  تکذیب خبر انتقال فرماندهان حماس به تهران
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تکذیب خبر انتقال فرماندهان حماس به تهران، گفت: این اقدام بخشی از سناریوی دولت سعودی برای گسترش بحران قطر به کل منطقه است.
علیرضا رحیمی اعلام کرد: اخبار منتشر شده درباره انتقال فرماندهان حماس از قطر به تهران جعلی است.
او گفت: به نظر می‌رسد دولت سعودی پشت پرده این خبرسازی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نظام سلطه با ترویج شعار فرزند کمتر سر مسلمین کلاه گذاشت
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به مسئله جمعیت اشاره کرده و اظهار داشت: در دنیای امروز، غلبه روحیه مادی گری و رفاه طلبی دست به دست یکدیگر داد تا افراد تمایل کمتری به فرزندآوری داشته باشند. استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ترویج شعار”فرزند کمتر، زندگی بهتر”، گفت: نظام سلطه با این شعار، بر سر مسلمانان و جمعیت‌های تحت سلطه خود کلاه گذاشت، در حالی که این مسئله برخلاف تعلیمات قرآن، اسلام و روایات اسلامی است. وی تاکید کرد: اصولا جمعیت ونیروی انسانی فرهیخته حرف اصلی را در جامعه می‌زند.
تبلیغ نوعی مجاهدت است
رسا/ آیت‌الله مروجی طبسی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، تبلیغ را نوعی مجاهدت دانست و بر ارتباط مبلغان با نسل جوان تأکید کرد. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: تبلیغ وظیفه‌ای بزرگ است و برای همه مبلغان و کسانی که حامل پیام دین هستند و در این ماه مبارک رمضان رسالت سنگین تبلیغ را ادا می‌کنند دعا کرده و به همه عرض تحیت و سلام داریم.وی افزود: از همه مبلغانی که در مناطق محروم، با سختی اما با تلاش و مجاهدت به این رسالت و ادای دین و وظیفه الهی عمل می‌کنند؛ تقدیر می‌کنیم.
آمریکا و همپیمانانش از تروریسم حمایت می‌کنند
ایرنا/ مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن از تروریست‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.بثینه شعبان افزود: قطعنامه‌های شورای امنیت بر مجازات حامیان مالی و تسلیحاتی و کسانی که به انتقال تروریست‌ها کمک می‌کنند تاکید می‌کند ولی این قوانین اجرا نمی شود. وی با اشاره به هدف قرارگرفتن مستقیم مواضع ارتش سوریه و استقرار موشک‌ها در جنوب این کشور از سوی آمریکا بیان کرد: اهداف آمریکا و گروه تروریستی داعش در منطقه مشترک است و هدف هر دو تجزیه و تضعیف توان منطقه به سود رژیم صهیونیستی است.
آمریکا یک جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کرد
تسنیم/ وزارت دفاع سوریه تأیید کرد که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا، یک جنگنده ارتش سوریه را در ریف جنوبی الرقه سرنگون کردند. پس از این اقدام درگیری‌های بی‌سابقه‌ای میان نیروهای دولتی و تروریست‌های تحت حمایت واشنگتن، در این منطقه صورت گرفت. در این بیانیه آمده است: «این تجاوز آشکار تأکید می‌کند که هیچ شک و تردیدی درباره موضع حمایتی آمریکا از تروریست‌ها و تلاش آن برای ضربه زدن به توانایی ارتش عربی سوریه وجود ندارد.
حمله موشکی سپاه به مقرّ تروریست‌ها در سوریه
مهر/روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه در پاسخ به جنایت اخیر تروریستی این گروهک در تهران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: در این عملیات پایگاه‌های تروریست‌های تکفیری هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار گرفت. گزارش‌های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان دارد. پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملا روشن است؛ سپاه پاسداران هشدار می‌دهد، در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله‌های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت.
سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند
مهر/ بعد از حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه خبرگزاری‌های مطرح جهان مانند آسوشیتد پرس، شبکه خبری راشا تودی، شبکه خبری الجزیره، رویترز، هاآرتص، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سی.ان.ان، روزنامه جروزالم پست و المانیتور و دیگر رسانه‌های مطرح جهان در خبرهایی فوری به پوشش این عملیات پرداختند. شبکه خبری العربیه، الحدث، الاخباریه عربستان و رسانه‌های دیگر عربی نیز این عملیات را به صورت فوری مخابره کردند. خبرگزاری اسپوتنیک روس ضمن تحلیل دقیق این حادثه تصریح کرد: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند این خبرگزاری افزود: ایران با این کار خواسته این پیغام را بدهد کشوری نیست که با تهدید عقب نشینی کند و از این پس تهدید را با تهدید پاسخ خواهد داد.
کتک زدن دیپلمات‌های کره شمالی در آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ گروهی از دیپلمات‌های کره شمالی در فرودگاه جان‌اف‌کندی آمریکا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اموال آنها بوسیله پلیس ضبط شد. گفته می‌شود بیش از ۲۰ افسر پلیس آمریکایی و تعدادی دیگر از کارکنان فرودگاه در اقدامی خشونت‌بار به سمت هیات کره شمالی آمده و با آنها مانند تبهکاران رفتار کردند. پلیس آمریکا به مجوز حمل بسته دیپلماتیک نیز توجه نکرد و با توسل به زور آن را توقیف کرد. این هیات کره‌ای برای شرکت در کنفرانس مربوط به احقاق حقوق معلولین در نیویورک، به آمریکا سفر کرده بودند.
حمله تروریستی به مسلمانان در لندن
العالم/ چند تروریست انگلیسی با یک خودرو افرادى را در کنار مسجدى در شمال لندن زیر گرفتند. در این حادثه ۱۲ تن کشته و مجروح شده اند که سه تن از آنان در وضعیت وخیمی به سر می‌برند. برخی گزارش‌ها هم از مرگ سه نفر حکایت دارد. گفته می‌شود همۀ کشته‌ها و مجرحان حادثه مسلمان هستند.شاهدان گفته‌اند این حمله توسط سه انگلیسی انجام شده است.
ایران آمریکا را مجبور خواهد کرد از سوریه عقب نشینی کند
صداوسیما/ آخرین سفیر آمریکا در سوریه گفت ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها را مجبور خواهند کرد از شرق سوریه عقب نشینی کنند همچنانکه در سال ۱۹۸۳ از بیروت و بعدها از عراق خارج شد. رابرت فورد گفت: باراک‌اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا گزینه‌های زیادی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور باقی نگذاشته است تا قواعد بازی را برای کاستن از نفوذ ایران در سوریه تغییر دهد و ایرانی‌ها آمریکایی‌ها را مجبور خواهند کرد از شرق سوریه عقب نشینی کنند همچنانکه آنان در سال ۱۹۸۳ از بیروت و (بعدها) از عراق عقب نشینی کردند.‌ وی گفت: کردها بابت اعتماد خود به آمریکا بهای‌سنگینی را خواهند پرداخت.
تصاویر اصابت موفق موشک‌ها با پهپاد و آنلاین به ایران مخابره شد
فارس/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک‌های شلیک شده علیه تروریستها بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و پهپادهایی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بودند بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کردند. سردار حاجی‌زاده تاکید کرد:‌ در اطراف دیرالزور پایگاه‌های فرماندهی، مراکز ساخت و تولید خودروهای انتحاری و مراکز تجمع آنها توسط موشک‌های میانبرد مورد هدف قرار گرفت. دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند ضربات مهلک‌تر بر سر آنها فرود خواهد آمد.
تایید حمله موشکی به دیرالزور  سوریه
فارس/منابع محلى وابسته به معارضان در سوریه تایید کردند که شهر المیادین در حومه دیرالزور هدف حمله موشکى ایران قرار گرفته است. این شهر از سال ٢٠١٣ در اشغال داعش است و گفته مى شود که ممکن است بعد از رقه، پایتخت داعش باشد.پایگاه خبری دیرالزور ٢۴ در این باره نوشت: موشک‌هایى به شهر المیادین برخورد کرد و تیم ما هواپیمایى در آسمان مشاهده نکرد. این یعنى اینها موشکهاى ایرانى بودند.
بانک‌ها ۲ ماهه ۵۶هزار میلیارد تومان وام دادند
باشگاه خبرنگاران/ بر اساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۲ ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۵۶۹.۷ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۸۰.۳ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۶.۴ درصد) افزایش داشته است.
میزان تسهیلات دهی بانکها در طی دو ماه نخست سال ۱۶ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *