خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۸

  • آیت‌‌الله العظمی نوری همدانی: وحدت را در عمل نشان دهید نه در شعار
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: امام و ولی را خداوند تعیین می‌کند نه آرای مردم
  • آیت‌الله مصباح یزدی: امام خمینی(ره) نگران تحریف حقایق انقلاب بودند
  • آیت‌الله خاتمی: حضور در انتخابات به منزله آری مجدد به نظام اسلامی بود
  • آیت‌الله کعبی: تعهد عربستان برای تأمین امنیت حجاج ایرانی کفایت می‌کند
  • آیت‌الله فقیهی: قوانین جامعه اسلامی بایدالهی باشد

** جام جم ۹۶/۳/۲۸
*  توافق هسته‌ای نفعی به مردم ایران نرسانده است
نشریه آمریکایی فوربس در یادداشتی با اشاره به تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت: توافق تاریخی هسته‌ای در رساندن هرگونه نفعی به مردم ایران یا ایجاد نکته‌ای افتخارآمیز برای آنان شکست خورده است.
در این یادداشت آمده است:‌ سنای آمریکا با تحریم‌های جدید خود، هشدار اساسی به ایران داده و پیام محکمی را برای حکومت این کشور فرستاد.
فوربس با تکرار اتهامات غربی‌ها علیه ایران افزود: تحریم‌ برنامه موشکی ایران حمایت این کشور از تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین نقض حقوق بشر را هدف گرفته است.
*  تیم تروریستی داعش در کرمانشاه منهدم شد
سرهنگ محمد کلانتری، مسئول روابط عمومی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه از بازداشت اعضای چند تیم از گروه تروریستی داعش توسط سپاه وزارت اطلاعات خبر داد.
وی اظهار کرد: دستگیر شده‌ها از نظر نظامی کاملا آماده بوده و سلاح و تجهیزات نظامی به همراه داشتند.
** همشهری ۹۶/۳/۲۸
*  شورای نگهبان لایحه هوای پاک را رد کرد
شورای نگهبان لایحه هوای پاک را مغایر قانون اساسی دانست. شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه پاک اعلام کرد. بنا بر این اعلام نظر، تبصره یک ماده ۳ این لایحه مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی شناخته شد.
*  سفر ظریف به شمال آفریقا
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر اخیر خود به اجلاس اسلوفورم نروژ از امروز به چند کشور شمال آفریقا سفر می‌کند.
سفر دو روزه که با دعوت رسمی صورت می‌پذیرد، به کشورهای الجزایر، موریتانی و تونس خواهد بود و ظریف علاوه بر همتایان با روسای این کشورها نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج فارس نیز از جمله اهداف این سفر است.
** کیهان ۹۶/۳/۲۸
*  مقصر اصلی پرونده کرسنت زنگنه است
هدایت‌الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیرنفت که باید به عنوان مقصر اصلی پرونده کرسنت، پاسخگوی عملکرد خود در این پرونده باشد، هم اکنون با موضعی مطالبه‌گر، مواردی غیر‌واقعی را مطرح می‌کند. وی افزود: جای شاکی و متشاکی در پرونده کرسنت عوض شده است.
*  تحریم‌ها علیه‌ هاوانا را از سر می‌گیریم
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن لغو توافق دولت سابق این کشور با کوبا اعلام کرد تحریم‌ها علیه این کشور را باز می‌گرداند.
دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در «میامی» فلوریدا، ضمن انتقاد از سیاست خارجی اوباما در قبال «کوبا» با امضای یک فرمان اجرایی، محدودیت‌هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی‌ها در کوبا اعمال کرد.
** شرق ۹۶/۳/۲۸
*  اگر کسی به دنبال کاهش کارآمدی دولت باشد خیانت به نظام است
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه مهندسین، می‌گوید: «ممکن است بعضی از سبک‌سری‌ها به این نتیجه برسد که باید ناکارآمدی دولت منتخب مردم ثابت شود، اصلا کارآمدی و ناکارآمدی یک عدد مطلق نیست، بلکه نسبی است. اگر کسی به دنبال کاهش کارآمدی دولت باشد که من آن را خیانت به نظام و انقلاب و همین مردمی که شعارش را می‌دهیم می‌دانم».
*  گارد ساحلی عربستان صیاد ایرانی را کشت
یک صیاد ایرانی به دست گارد مرزبانی عربستان کشته شد. به گفته منابع محلی در بوشهر، مأموران ساحلی عربستان جمعه‌شب با تیراندازی به یک قایق و دو صیاد بوشهری، یک نفر را کشتند. مجید آقابابایی، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور این خبر را تأیید کرد و گفت: «در‌ حال ‌حاضر مشغول پیگیرى این اتفاق هستم تا جزئیات این موضوع روشن شود. گزارش نهایى این امروز یکشنبه به وزیر کشور ارائه خواهد شد».
** ایران ۹۶/۳/۲۸
*  تغییر نظام در ایران حیاتی است
«جان مک‌کین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا مدعی شد که زمان آن رسیده است که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی داشته باشند.
مک‌کین بعد از دیدار با «رضا پهلوی» پسر شاه مخلوع ایران که اخیراً در کنگره برگزار شد، مدعی شد: «در حال حاضر ایران راهرویی را ایجاد کرده که از تهران به سمت بیروت می‌رود. این خطرناک است و بنابراین ما اقدامات زیادی برای انجام دادن داریم اما معتقدیم که مردم ایران ماهر هستند. آنها باسواد هستند و آزادی می‌خواهند. پیام ما این است که کمک در راه است.»
*  بازداشت ۲ مدیر تلگرامی در اردبیل
دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: ۲ نفر از مدیران متخلف کانال‌‌های تلگرامی با پیگیری‌‌های انجام شده توسط سازمان اطلاعات سپاه اردبیل شناسایی و بازداشت شدند.
ناصر عتباتی افزود: ۲ فرد دستگیر شده برای سیاه ‌نمایی و تخریب علیه ارکان ارزشی نظام بویژه شورای نگهبان، سپاه و قوه قضائیه اقدام می‌کردند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۸
*  ارسال لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل بین ایران، افغانستان و هند به مجلس
رئیس جمهور لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار) را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
*  ائتلاف سه گانه ایران، ترکیه و قطر
یک روزنامه قطری خبر از تشکیل ائتلاف سه گانه میان قطر، ترکیه و ایران داد.
 پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات نوشت: پس از گذشت حدود سه سال از بحران میان قطر و تعدادی از کشورهای عربی، قطع رابطه میان شش کشور عربی با قطر اتفاق افتاد که مجازاتی به خاطر میزبان رهبران حماس توسط قطر است.
این روزنامه با اشاره به کمک‌های ایران و ترکیه به قطر در شرایط محاصره اقتصادی توسط عربستان و هم‌دستانش، از رویکرد جدیدی قطر برای انعقاد پیمان ائتلاف میان قطر و ایران و ترکیه خبر داد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۸
*  آخرین اقدامات کمیته بررسی حادثه تروریستی مجلس
عضو هیات‌رئیسه مجلس آخرین اقدامات کمیته بررسی حادثه تروریستی پارلمان را تشریح کرد.
احمد امیرآبادی گفت: در جلسه اخیر این کمیته، گزارش وزرای کشور و اطلاعات در نشست غیرعلنی پارلمان که به موضوع حادثه تروریستی مجلس اختصاص داشت، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
*  برجام ثابت کرد به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد
دستیار ویژه رئیس‌ مجلس در امور بین‌الملل گفت: برجام ثابت کرد نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.
حسین امیرعبداللهیان، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران در مذاکره با آمریکا در عراق به کاخ سفید اعتماد نکرد لذا بغداد را متحد استراتژیک خود کرد. برجام ثابت کرد نمی‌توان اندکی به آمریکا اعتماد کرد.
** جوان ۹۶/۳/۲۸
*  وحدت را در عمل نشان دهید، نه در شعار
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار شماری از بسیجیان، هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمن را ضروری دانست و گفت: کسانی که سخن اختلاف‌انگیز بگویند و جامعه را دوقطبی کنند و کشور را از وحدت که از ضروریات جامعه امروز ما است دور کنند، بی تردید در حال خیانت هستند.
وی افزود: عده‌ای در سخنرانی‌ها مکرر از امام و ولی فقیه صحبت می‌کنند ولی در عمل خلاف فرمایش ایشان انجام می‌دهند. اگر معنای ولی فقیه را نمی‌دانید حداقل به درس‌های ولایت فقیه امام مراجعه کنید.
وی تصریح کرد: امروز در جامعه وحدت عملی می‌خواهیم، عملاً پشت سر ولی فقیه باشیم نه فقط در سخنرانی یک جلسه بگوییم در جای دیگری سخنرانی خلاف آن راداشته باشیم و جامعه را به اختلاف ببریم.
*  آمادگی اروپا برای همسویی با ایران علیه مصوبه جدید سنا
ولی الله نانواکناری با اشاره به تصویب طرح اخیر سنای امریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت: کشورهای اروپایی نظر مثبتی روی همراهی و همسویی با جمهوری اسلامی دارند و متوجه بدعهدی‌های امریکا هستند، لذا باید از این ظرفیت به سرعت استفاده و آنها را هرچه بیشتر با خود همراه و افکار عمومی را علیه بدعهدی‌های امریکا بسیج کنیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۸
*  امروز وظیفه‌ای مهمتر از اشتغالزایی نداریم
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور لازمه داشتن کشوری آزاد برای دست‌یافتن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تحقق اهداف مقام معظم رهبری را ایجاد اشتغال عنوان و اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین برنامه‌های دولت و مطالبه جدی مقام معظم رهبری از دولتمردان است که حقیقتا بدون مشارکت مردم امکانپذیر نخواهد بود.
*  اسامی تعدادی از مدیران دولتی در گزارش تخلفات ارسالی به قوه‌قضائیه وجود دارد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا به پرونده متخلفان انتخابات رسیدگی شده و آیا در این بین مدیران دولتی هستند، گفت: در مورد تخلفات طبق روال جاری گزارشاتی به ترتیب برای قوه‌قضائیه ارسال کردیم تعدادی از مدیران دولتی هم در این گزارش‌ها هستند.
** رسالت ۹۶/۳/۲۸
*  امام خمینی(ره) نگران تحریف حقایق انقلاب بودند
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به غصب خلافت امام علی(ع) پس از رحلت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: این مسئله برای بسیاری از مسلمانان از مذاهب دیگر روشن نیست و آن‌ها در این خصوص به سخنان علمای بزرگ خودشان اعتماد کردند.
علمای شیعه در راه تبیین حقایق در مورد ولایت اهل‌بیت(ع) جان خود را از دست دادند و اگر امروز کسی بگوید که امام علی(ع) حکومت خلفا را به دلیل رای مردم قبول کرد، از آن شخص پذیرفته نیست.
وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های امام خمینی(ره) نیز از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی این بود که حقایق این نهضت تحریف شود و نسل‌های دیگر نفهمند که در انقلاب اسلامی چه اتفاقاتی رخ داد، امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی افرادی را مامور کردند که اسناد انقلاب را جمع آوری کنند تا کسانی دست به تحریف حقایق نزنند.
*  حضور در انتخابات به منزله آری مجدد به نظام اسلامی بود
آیت‌الله سید احمد خاتمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران کشور اظهار کرد: انتخابات را باید از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، تحلیل مقام معظم رهبری در این رابطه تحلیل واقع‌بینانه است.
وی ادامه داد: حضور در انتخابات به منزله آری مجدد به نظام اسلامی است، هر رأی که به صندوق ریخته شد، رأی آری به نظام اسلامی بود و این نماد وحدت ماست.
وی با تأکید بر اینکه انتخابات میزان تضارب سلایق است، اظهار کرد: در انتخابات یک کار مشترک صورت گرفت و آن کار مشترک ابراز اعتماد مجدد به نظام اسلامی بود، این موهبت را باید قدر دانست و نباید با دوقطبی کردن جامعه این موهبت را ناسپاسی کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۸
*  اتحادمان را آسان نشکنیم
مشاور فرهنگی رییس جمهور تاکید کرد که اتحادمان را آسان نشکنیم.
حسام‌الدین آشنا در یادداشتی توئیتری نوشت‌: در مواجهه با آمریکای ترامپ، بیش ازهمیشه به راهبری رهبری، تدبیر دولت و امید ملت نیازمندیم. روزهای دشواری در راه است؛ اتحادمان را آسان نشکنیم.
*  افزایش هزینه بازرسی‌های آژانس برای نظارت بر اجرای برجام توسط ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که هزینه‌های بازرسی و نظارت این سازمان از کمک‌های خارج از بودجه در سال ۲۰۱۶، به ۲۸.۹ میلیون دلار رسیده که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵، ۱۰.۹٪ افزایش داشته است.
 بنابر اعلام آژانس دلیل اصلی این افزایش هزینه‌ها اجرای پروتکل الحاقی ایران و راستی آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای توسط ایران در برجام بوده است.
** آرمان ۹۶/۳/۲۸
*  آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در بیانیه‌ای با واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: بحمدا… نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های امنیتی نظام باهوش و همیشه در سنگر آماده‌اند و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
سردار سید حسن فیروزآبادی در ابتدای این بیانیه آورده است: در شرایطی که وزیر خارجه آمریکا با بی‌شرمی تمام اعلام می‌کند که آمریکا در پی براندازی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از افراد داخلی است، همه ملت ایران بایستی استراتژی امام خمینی(ره) را که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد» شعار خود قرار دهند.
*  مردم باید به توانمندی مهندسی کشور افتخار کنند
معاون‌اول رئیس‌جمهور آزادراه تهران-شمال را یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های مهندسی برشمرد و گفت: این پروژه یکی از افتخارات مهندسی ایران است و مردم ایران باید به توانمندی مهندسی کشور افتخار کنند.
اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال، در محل ابتدای قطعه ۲ آزاد راه اظهار داشت: امیدوارم این قطعه در سال ۹۶ تکمیل شود.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۸
*  کار را باید در میدان عمل نشان داد
قالیباف، شهردار تهران گفت: اگر کسی بخواهد عدم موفقیت یک مجموعه دیگر را ببیند و از این عدم موفقیت خوشحال شود، از این انسان‌ پست‌تر وجود ندارد و نمی‌شود به او «انسان» گفت، آن هم یک مجموعه‌ای که متعلق به افراد نیست بلکه متعلق به شهر است؛ اگر شهرداری درست اداره شود، افتخار نظام اسلامی است. کار را باید در میدان عمل نشان داد و در معرض قضاوت مردم گذاشت. بدون شک رضایت مردم نشان از رضایت الهی است.
*  شرط زعامت سیاسی رهبر جامعه رای مردم است
مطهری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره مبنای ولایت و حکومت گفت: مشروعیت امام به معنی مورد نظر شیعه، از نظر خدا و رسول خداست، اما شرط تحقق یک شاخه آن یعنی زعامت سیاسی و رهبری جامعه، رای و نظر مردم و به عبارت دیگر مقبولیت شخص امام نزد مردم است.
برای دوره غیبت، از سوی امام عصر(عج) نصب عام با عنوان «فقهای جامع الشرایط» صورت گرفته و نصب خاص آن با انتخاب مردم صورت می‌گیرد.
** آفرینش ۹۶/۳/۲۸
*  ادعای دخالت ایران در امور عراق از سوی ایاد علاوی
معاون رئیس‌جمهور عراق با ادعای دخالت ایران در امور عراق مدعی شد که اقدامات ایران در عراق باعث افزایش فرقه‌گرایی می‌شود. به نقل از رویترز، ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق در ادعاهایی علیه ایران حمایت ایران از گروه‌های شیعه عراقی را باعث جلوگیری از تلاش در راستای از بین بردن فرقه‌گرایی در این کشور خواند. وی در ادامه نیز مدعی شد: ایران در روند تصمیم‌گیری برای مردم عراق نیز دخالت می‌کند.
*  رفتار آمریکا با ایران منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند
نایب رییس پارلمان اتریش تاکید کرد که رفتار آمریکا در برابر ایران نه تنها باعث ایجاد ثبات در منطقه نخواهد شد بلکه نتیجه‌ای عکس خواهد داشت.
کارلهیز کوف در جریان دیدار با سخنگوی مجلس عوام روسیه با اشاره به این نکته که تهران می‌تواند کمک بزرگی در ایجاد ثبات در خاورمیانه داشته باشد، گفت: ما بسیار مایل به همکاری با ایران هستیم چرا که معتقدیم ایران می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه داشته باشد.
** قدس ۹۶/۳/۲۸
*  آغاز مذاکرات راهبردی ایران و افغانستان در تهران
یک هیئت بزرگ از مقام‌ها، دیپلمات‌ها و مذاکره کنندگان افغانستان برای آغاز مذاکرات راهبردی در پنج عرصه با جمهوری اسلامی ایران، دیروز وارد تهران شدند.
سید نادر پژوهش مسئول مطبوعاتی سفارت افغانستان در تهران گفت: قرار است هیئت افغانستان در پنج کمیته امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، مهاجران و آب در طول دو روز، مذاکرات خود را در این کمیته‌ها و به صورت فشرده با کمیته‌های مشابه ایرانی دنبال کنند.
*  در برجام ایرانی‌ها برای همه چیز جنگیدند اما آن‌روزها تمام شد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در مورد توافق هسته‌ای با ایران در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان، اظهارکرد: باید گفت که توافق برجام یک توافق کاملا بد بوده است. آن‌ها (دولت اوباما) با دولتی توافق کرده‌اند که باعث ایجاد خشونت وبی‌ثباتی در خاورمیانه است. ترامپ افزود: آن‌ها (ایران) با تمام قوا برای همه چیز جنگیدند و ما به اندازه کافی تلاش نکردیم. وی گفت: اما حالا آن روزها تمام شده و اکنون ورق‌های بازی دست ماست.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۸
*  افتتاح «رصدخانه سلامت» به زودی
 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت از افتتاح رصدخانه سلامت توسط رییس‌جمهور تا قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: «منظور از رصد سلامت این است که مردم ایران بتوانند به روز از بار بیماری‌ها، نوع بیماری‌ها، توزیع جغرافیایی آن و اقدامات مورد نیاز آگاهی پیدا کنند و بهداشت محیط نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.»
*  تحریم‌های جدید امریکا، روابط مسکو-واشنگتن را پیچیده می‌کند
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که اقدام امریکا در وضع تحریم‌های احتمالی علیه روسیه روابط مسکو-واشنگتن را پیچیده می‌کند اما به نابودی روابط نخواهد انجامید.
** شهروند ۹۶/۳/۲۸
*  حملات به عربستان تنها در صورت توقف حملات هوایی به یمن متوقف می‌شود
رئیس‌جمهوری پیشین یمن اعلام کرد: «حملات به عربستان مقابل توقف حملات هوایی به یمن متوقف خواهد شد.»
این موضع‌گیری دفتر صالح در واکنش به بیانیه صبح جمعه شورای امنیت است که در آن از «انصارالله» و نیروهای وابسته به «علی عبدالله صالح» خواسته شد تمامی حملات خود علیه عربستان را متوقف کنند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۸
*  آمریکا تحمل ایران مستقل را ندارد
نظریه پرداز برجسته معاصر با اشاره به کینه تاریخی آمریکا از ایران گفت: سیاست تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از سوی ایالات متحده کنار گذاشته نشده است.
نوام چامسکی در این رابطه اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا تمایلی ندارد که یک نیرو و کشور مستقلی را در منطقه تحمل کند.
از سوی دیگر آنها ایران را به سبب اینکه یک دیکتاتور دست نشانده آنها را سرنگون کرده نمی‌‌بخشند.
*  طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس به جریان می‌افتد
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضع تحریم‌های تسلیحاتی از سوی سنای آمریکا علیه ایران این امر را نشانه بی‌توجهی آمریکایی‌ها به برجام عنوان و تاکید کرد که طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا بعد از تعطیلات مجلس به فوریت به جریان خواهد افتاد.
** صبح نو ۹۶/۳/۲۸
*  تکذیب درگیری‌ها در مرزهای غربی کشور
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکذیب اخبار منتشره مبنی بر در گیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در مرزهای غربی کشور از جمله در گیلانغرب و سر پل ذهاب گفت: تا این لحظه هرگونه درگیری در این منطقه تکذیب می‌شود و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی بر منطقه  اشراف اطلاعاتی و عملیاتی کامل دارند.
*  تصمیمات هیات نظارت بر اجرای برجام در پاسخ به مصوبه سنا
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب تحریم‌ها علیه ایران در سنای آمریکا گفت: هیات نظارت بر اجرای برجام جلساتی را در این زمینه تدارک دیده و تصمیماتی را اتخاذ کرده که به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
** بهار ۹۶/۳/۲۸
*  رایزنی طیب‌نیا با کره‌ای‌ها
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس بانک زیر ساخت آسیا به کره جنوبی سفر کرده است با وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی دیدار کرده که در این دیدار علی طیب‌نیا، با همتای کره‌ای خود، در خصوص ایجاد خطوط اعتباری بین بانکهای دو کشور، برقراری روابط کارگزاران و افتتاح شعب بانکهای ایرانی در کره جنوبی گفتگو کرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امام و ولی را خداوند تعیین می‌کند نه آرای مردم
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی  به ادعای برخی از دولتمردان درباره امامت و خلافت امیرمؤمنان علی(ع) واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از این اظهارات خواستار جبران اشتباه از سوی گوینده آن سخنان شد. این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه آیات ولایت در قرآن فراوان است ادامه داد: ولی و حاکم الهی را خدا باید تعیین کند، وی با بیان این که از مسلمات مذهب شیعه این است که امام را خدا تعیین می‌کند، ابراز داشت: قانون اساسی می‌گوید مذهب رسمی کشور شیعه است، ما با اهل تسنن برادرانه در کشور زندگی می‌کنیم اما مذهب رسمی شیعه است، امام و ولی را خدا تعیین می‌کند نه آرای مردم.
تعهد عربستان برای تأمین امنیت حجاج ایرانی کفایت می‌کند
رسا/ آیت‌الله کعبی، گفت که به تأخیر انداختن حج واجب برای کسانی که مستطیع هستند و اسامی آنان از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است گناه کبیره است. عضو جامعه مدرسین تعهد عربستان به سازمان حج برای تأمین امنیت حجاج ایرانی را امری مکفی دانست وبیان داشت: تنها مواردی که می‌شود حج را ترک کرد این است که حکومت از انجام آن منع کند، فرد مریض باشد و یا تنگدستی به او روی بیاورد ولی در مقابل اگر مستطیعی هیچ یک از این عذرها را نداشته باشد و نسبت به انجام حج کوتاهی کند، اگر بمیرد در روایات است که به شریعت اسلام نمرده است.
قوانین جامعه اسلامی بایدالهی باشد
رسا/ آیت‌الله فقیهی، گفت: اگر دولت‌ها می‌خواهند مردم به قانون عمل کنند باید زمینه زندگی سالم را برای مردم فراهم کنند، وقتی جوان شغل و مسکن ندارد و زمینه ازدواج ندارد نمی‌شود از او انتظار داشت گناه نکند؛ در جامعه نباید زمینه گناه فراهم باشد تا جوانان حتی نزدیک گناه هم نشوند. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: هدایت فقط از جانب خدا است و قانون باید قانون خدا باشد و هدایت از خداست و ما نیز تابع خداوندیم؛ ممکن است سازمان ملل و یونسکو قوانینی داشته باشند ولی این قوانین به درد ما نمی‌خورد؛ زیرا حرف‌های دیگران اگر در چارچوب شرع باشد می‌پذیریم و اگر در چارچوب شرع نباشد نمی‌پذیریم.
رژیم صهیونیستی به ارتباط با عربستان افتخار می‌کند
رسا/ حجت الاسلام نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به مستندسازی روابط مسلحانه میان رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در سوریه تصریح کرد: تکفیری‌ها نتیجه اندیشه وهابی است که به ترویج و حمایت و صادرات تکفیر به سراسر جهان می‌پردازد و از سیاست‌های رسمی دولت سعودی به شمار می‌آید. وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به ارتباط با نظام سعودی افتخار کرده و بر هیچ کس پوشیده نیست که عربستان اهداف اسرائیل در منطقه علیه حزب‌الله و حماس‌وسوریه را اجرا می‌کند. فرودگاه بن گوریون (در سرزمین‌های اشغالی) هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که روزی شاهد رفت‌و‌آمد هوایی میان تل‌آویو و ریاض باشد.
وحدت مقاومت شیعه ـ سنی تنها راه مبارزه با فتنه است
رسا/ جبهه العمل اسلامی لبنان در پیامی به مناسبت هشتمین سالروز ارتحال فتحی یکن موسس این جبهه تصریح کرد که به ارزش‌ها و مبانی این شخصیت به ویژه بازگرداندن هویت طایفه سنی، همکاری مشترک بین شیعه و سنی و تمسک به گزینه مقاومت در مواجهه با توطئه‌های فتنه‌گران و دشمنان داخلی و خارجی پایبند است. این جبهه افزود: وحدت مقاومت شیعه ـ سنی تنها راه مبارزه با طوفان فتنه‌ها و تروریسم صهیونیستی غاصب و آزادی فلسطین از لوث اشغالگران به شمار می‌آید.
سپاه اجازه عرض اندام به تروریست‌ها نمی دهد
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: بر‌وضعیت منطقه اشراف‌اطلاعاتی و عملیاتی کامل داریم و اجازه عرض اندام به تروریست‌ها نمی‌دهیم. سردار پاکپور همچنین با اشاره به عملیات ضد تروریستی اخیر قرارگاه قدس در منطقه قصرقند استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یک تیم تروریستی تحت حمایت سازمان جاسوسی آل سعود در پنجشنبه گذشته قصد رخنه به عمق جغرافیای کشور برای ایجاد ناامنی و اقدامات تروریستی را داشتند که با دریافت اطلاعات و انجام عملیات شناسایی و اقدام بموقع رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ارتفاعات منطقه قصر قند سیستان و بلوچستان زمین‌گیر شدند.
اسرائیل و عربستان در حال مذاکره برای آغاز همکاری‌های اقتصادی هستند
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل با انتشار گزارشی اعلام کرد تل‌آویو و ریاض به دنبال آغاز مذاکراتی هستند تا همکاری‌های اقتصادی را میان دو طرف برقرار کنند؛ گفته می‌شود در این مذاکرات، سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه میان ریاض و تل‌آویو مدنظر قرار گرفته شده است و احتمال فعالیت شرکت‌های اسرائیلی و یا افتتاح فروشگاه‌های صهیونیستی در عربستان مورد بحث قرار دارد. استفاده خطوط هوایی اسرائیل از آسمان عربستان نیز یکی دیگر از موارد مورد توجه دو طرف است.
آمریکایی‌ها تغییر رویه ندهند،گام‌های اساسی برخواهیم داشت
صداوسیما/ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان گفت: اگر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تغییر رویه ندهند، گام‌های اساسی تری برخواهیم داشت و اعلام می‌کنیم ابزارهای تنبیه را نیز در اختیار داریم. سردار جزایری افزود: افکار عمومی، پدرخوانده تروریسم را آمریکا و صهیونیسم جهانی می‌داند و این یک طنز تاریخی است که آمریکایی‌های تروریست سپاه پاسداران انقلابی و مردمی را که از ابتدای شکل گیری یکی از ماموریت‌هایش مبارزه با تروریسم است؛ چون از مردم فلسطین، عراق و سوریه حمایت می‌کند و از طرفی در برخورد با تروریست‌های داخلی نیز تردید ندارد؛ حامی تروریسم می‌خواند.
توضیحات کلانتری ۲۰۵ در خصوص شلیک تیر هوایی در حرم امام (ره)
فارس/ در پی اعلام خبری مبنی‌بر شلیک تیر هوایی از سوی مأموران انتظامی در حرم مطهر امام خمینی(ره)، کلانتری ۲۰۵ صحن مطهر توضیحاتی در این باره اعلام کرد. کلانتری ۲۰۵ حرم مطهر امام خمینی(ره) اعلام کرد که در پیگیری‌های پلیس مشخص شده است که شلیک تیر هوایی از سوی عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محدوده حرم مستقر هستند، انجام شده و ماجرا از این قرار بوده که این افراد به یکی از عکاسان حاضر در محل مشکوک شده و دستور ایست به او داده‌اند اما این عکاس متوجه دستور نشده و به مسیر خود ادامه داده است که در این حین عوامل سپاه اقدام به شلیک تیر هوایی کرده‌اند اما در ادامه با کنترل کردن مدارک عکاس مشخص شد که فرد دارای مجوز بوده است.
هلاکت ۱۸۰ تروریست و دو فرمانده ارشد داعش در دیرالزور
فارس/ وزارت دفاع روسیه از حملات هوایی موفقیت آمیز به مقر تروریست‌های داعش در سوریه خبر داده است. روسیه اعلام کرده است که در این حمله‌های هوایی ۲ فرمانده ارشد داعش و ۱۸۰ تروریست وابسته به آن‌ها به هلاکت رسیده‌اند.
 به دشمنان اجازه نمی‌دهیم به خاک کشورمان تعرض کنند
تسنیم/ وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری ۱۲۰ گروه تروریستی در کشور توسط وزارت اطلاعات، گفت: به دشمنان اجازه نمی‌دهیم به خاک کشورمان تعرض کنند حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی در مراسم شام غریبان شهید حسن عشوری اولین شهید وزارت اطلاعات در درگیری با تروریست‌ها با بیان اینکه انتقام خون این شهید را از تروریست‌ها خواهیم گرفت اظهار داشت: امروز حضور مردم در صحنه‌ها، امنیت، استقلال، عزت و سربلندی ایران اسلامی را تضمین کرده است.
 حمله ائتلاف عربی به بازاری در شمال یمن ۲۵ کشته برجاگذاشت
ایرنا/ حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بازاری در استان صعده در شمال یمن ۲۵ تن کشته و شمار زیادی زخمی برجای گذاشت. حملات جنگنده‌های ائتلاف به بازار همچنان برای جلوگیری از انتقال اجساد ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *