خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۷

  • در سالروز شهادت امیرمؤمنان پیاده‌روی آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی به سوی حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام
  • آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی: مدیریت کشور نباید محدود به یک جناح خاص شود
  • آیت‌الله نمازی: مجلس، وصیت نامه امام و رهنمودهای رهبری را تبدیل به قانون کند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: بدون شناخت امیرالمؤمنین علیه السلام شناخت خدا امکان ندارد
  • آیت‌الله علیدوست: شب قدر  فرصت طلایی خدا به بندگان برای توبه حقیقی است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: معرفی امیرالمومنین علیه السلام به دنیا ضرورت عصر حاضر است

** جام جم ۹۶/۳/۲۷
*  مراسم سوگواری امام علی(ع) در حضور رهبر معظم انقلاب
در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه سالروز شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع) مراسم سوگواری و عزاداری آن حضرت با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
*  انهدام یک تیم تروریستی تکفیری در قصرقند
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی تکفیری در منطقه عمومی قصرقند سیستان و بلوچستان خبر داد.
در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و تعدادی نیز متواری شدند.
طی این عملیات ضد تروریستی علاوه بر انهدام یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده با ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، تعداد پنج بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری همراه با ده‌ها هزار فشنگ و تعدادی سلاح و مهمات دیگر به دست رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افتاد.
** همشهری ۹۶/۳/۲۷
*  دعوت ضد ایرانی سران عرب از نتانیاهو
رئیس مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی از نامه برخی از سران عرب به بنیامین نتانیاهو و دعوت از او برای پیوستن به ائتلاف ضد ایرانی در منطقه خبر داد.
اسحاق هرتزوگ اظهار داشت: «دعوتنامه‌هایی از رهبران عرب در منطقه برای من و نتانیاهو ارسال شده است.
پیام آنان این است که در سالگرد شصت و هفتمین سالگی استقلال اسرائیل و در سایه تحولات راهبردی در منطقه، به ویژه تهدیدات ایران و داعش شما می‌توانید هم پیمان ما باشید.»
*  تمرین مشترک نظامی ایران و چین در تنگه هرمز
فرمانده منطقه یکم امامت نداجا از برگزاری تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش با ناوگروه چین در تنگه هرمز خبر داد.
امیر دریادار حسین آزاد گفت: روابط نظامی ایران و چین طی سال‌های اخیر گسترش یافته است و دیدارهای نظامی مختلفی بین فرماندهان نظامی در ایران و چین برگزار شده است.
** کیهان ۹۶/۳/۲۷
*  تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا علیه ایران
مجلس سنای آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه با اضافه شدن بسته تحریم‌های ضد روسیه به طرح جامع تحریم‌های ایران موافقت کرد.
به نوشته وبگاه نشریه «هیل» قانون‌گذاران آمریکایی با ۹۷ رای موافق و فقط ۲ رای مخالف، بصورت اتفاق نظر دو حزبی (دموکرات و جمهوری‌خواه) خواستار تصویب جریمه‌های مالی و تحریم‌های اقتصادی بر روسیه در کنگره شدند.
نمایندگان مجلس سنا همچنین روز پنجشنبه طرح تحریم ایران و روسیه را به تصویب رساندند.
*  اسرائیل از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند
«آنتونیو گوترش» طی گزارشی، از حمایت اسرائیل از گروه‌های مسلح فعال در سوریه از جمله «جبهه النصره» خبر داد. طبق این گزارش، نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل بارها شاهد کمک نظامیان اسرائیل به تروریست‌های مسلح در سوریه بوده‌اند.
** شرق ۹۶/۳/۲۷
*  اردوغان، تهران را به «توسعه‌طلبی فارسی» متهم کرد
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، تهران را به توسعه‌طلبی در خاورمیانه متهم و آن را محکوم کرد.
او گفت: «آیا سوریه صحنه بازی برای توسعه‌طلبی فرقه‌ای ایران است؟ بله هست. آیا عراق نیز چنین صحنه‌ای است (برای ایران)؟ بله هست.
من این مسئله را توسعه‌طلبی فارسی می‌دانم تا توسعه‌طلبی فرقه‌ای. باید به‌طور خاص بگویم که من توسعه‌طلبی فارسی را محکوم می‌کنم.»
*  برگزاری دومین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و سوئیس
مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان و پاسکال بریسویل، قائم‌مقام وزیر خارجه سوئیس، دومین دور از گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور را در برن، پایتخت سوئیس، برگزار کردند.
در این دور از گفت‌وگوها دو طرف با استقبال از پیشرفت‌های حاصل‌شده در یک سال گذشته در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی، آموزشی و نیز محیط‌زیست، بر فراهم‌آوردن فضای مناسب برای توسعه و تعمیق هرچه‌بیشتر روابط و استفاده از فرصت‌های جدید در این راستا تأکید کردند.
** ایران ۹۶/۳/۲۷
*  طرح مقابله مجلس ایران با تحریم‌های آمریکا در دستورکار
علی لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان چند روز پیش از تصویب تحریم‌ها در سنا (۲۱ خرداد) از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خواسته بود که «طرح مقابله با مصوبه سنای امریکا» درباره بسته تحریمی تازه علیه ایران را هر چه سریع‌تر ارائه کند.
حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز خبر داد که پیش‌نویس این طرح تهیه شده و پس از تعطیلات مجلس، به صورت دو فوریت در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۷
*  در شرایط امروز باید بیشتر به اهداف آینده بنگریم نه رقابت های دیروز
رئیس جمهور در ضیافت افطار با اصحاب رسانه، فعالیت و کار در عرصه رسانه را کار پیامبری و مقدس دانست.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در دوران انتخابات و حضور و مشارکت گسترده مردم در آن برهه تاریخی حساس گفت: روزهای انتخابات روزهای بسیار مهمی برای کشور و عید سیاسی و روزها و شبهای قدرت ملت ایران بود.
وی افزود: ما در شایط امروز باید بیشتر به آینده و نه نگذشته و به اهداف ملی و نه رقابت‌های دیروز نگاه کنیم.
*  فاینانس ۱۳ میلیارد دلاری کره‌ای‌ها نهایی شد
علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران تا یک ماه آینده برای برگزاری جشن فاینانس ۱۳ میلیارد دلاری کره‌جنوبی به پروژه‌های ایرانی به سئول می‌رود، به عبارت دیگر کره‌جنوبی ۱۳ میلیارد دلار وارد ایران می‌کند.
از ۱۰۴ موردی که دو کشور باید درباره این خط اعتباری تفاهم می‌کردند، در ۱۰۲ مورد به توافق رسیدند و دو مورد باقی‌ مانده هم که کاملا جزئی است به‌زودی نهایی خواهد شد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۷
*  «تیلرسون» بعد از سال چهارم وزارتش ایران را می‌شناسد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیلرسون نقش مردم و رهبری را در جمهوری اسلامی نادیده گرفته است.
محسن رضایی نوشت: او که در این ۴۰ سال سرگرم کار اقتصادی بوده، تاریخ حوادث ایران را نخوانده است. بعد از سال چهارم وزارتش ایران را خواهد شناخت.
** جوان ۹۶/۳/۲۷
*  مردم در پرتو زمامدار صالح به کمال می‌رسند
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان اینکه مردم زمانی دارای صلاح می‌شوند که والی درستی داشته باشند، گفت: از طرفی دیگر شرط موفقیت والی کمک مردم به او خواهد بود.
وی افزود: اگر حقوق متقابل مردم و زمامدار اجرایی شود حق در چنین جامعه‌ای عزت پیدا می‌کند، اگر مقررات با ارزش‌های دینی همراه نباشد به سعادت انسان‌ها ختم نمی‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در این صورت بین مردم اختلاف پدید می‌آید و حقوق همه پایمال می‌شود، ابراز داشت: وقتی والی و مردم رعایت وظیفه نکنند فریب کاری افزایش پیدا می‌کند و افرادی به نام دین اما در واقع علیه دین و به نفع خود و بستگان خود به کار می‌پردازند و در این صورت عزت دین از بین می‌رود.
*  عربستان مکتب ارتجاعی از اسلام صادر می‌کند
سناتور «برنی سندرز» ضمن انتقاد از فروش سلاح به عربستان سعودی و کشته شدن غیرنظامیان یمن، گفت که ریاض مشغول صادر کردن یک مکتب ارتجاعی از اسلام به سراسر جهان است.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۷
*  ورود تروریست‌ها‌ به ساختمان مجلس بیانگر کوتاهی است
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث تروریستی روز چهارشنبه ۱۷خردادماه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قابل قبول نیست که ۳نفر و حتی ۳۰ نفر بتوانند به راحتی وارد این سیستم شوند، حتی نباید به راحتی با خود اسلحه وارد پارلمان می‌کردند و انتظار داشتیم سیستم مقابل آنها بایستد و برخورد کند و در این زمینه کوتاهی شده است.
*  نظر وزیر احمدی‌نژاد در مورد حضور او در مجمع تشخیص
پرویز کاظمی،‌ وزیر دولت احمدی‌نژاد با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون کنارگذاشتن محمود احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است که افرادی که در مجمع حضور دارند چقدر موثر هستند؟ اگر تاثیری ندارد پس قطعا نبودشان بهتر از بودنشان است.
احمدی‌نژاد زمانی که رئیس‌جمهور بود در مجمع حضور پیدا نمی‌کرد! معتقدم اکنون شاید نبودش بهتر از بودنش در مجمع باشد.
** رسالت ۹۶/۳/۲۷
*  رفتار و گفتار امیرمؤمنان(ع) راهگشای مشکلات بشریت است
آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت اظهار داشت: شهید شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان کسی است که از ابتدا تا انتهای عمر در راه خدا قدم برداشته و کوچکترین خلافی از او سرنزده است و سخنان و رفتار و گفتار او راهگشای همه مشکلات ما و بشریت است.
*  عناصر فتنه ۸۸ نباید در حکومت جایی داشته باشند
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، با بیان اینکه امام علی(ع) به مالک توصیه کرده، مراقب باشد وزرایش سابقه بد نداشته باشند، اظهار داشت: امام علی(ع) توصیه کرده انسان‌های پاک و متدین را برای جلسات خصوصی انتخاب کند و در امور با آنها مشورت کند.
امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: مثلا نمونه این توصیه را می‌توان اینگونه بیان کرد، در فتنه ۸۸ افرادی که حضور داشتند نباید در حکومت جایی داشته باشند، چون امتحان خود را پس داده‌اند.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه امام علی(ع)  توصیه کرده عقده‌ها و نگرانی‌های مردم را باید مسئولان بشناسند و درصدد حل مشکلات مردم باشند، گفت: مسئولان نباید بگذارند عقده‌ها و مشکلات در سینه مردم به صورت دشمنی حبس شود.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۷
*  همکاری ایران و سنگاپور در زمینه آموزش نیروی کار
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار سنگاپور بر لزوم همکاری دو کشور در زمینه آموزش نیروی کار تاکید کرد.
علی ربیعی در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین‌المللی کار با وزیر کار سنگاپور دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل‌نظر کردند.
*  احتمال هلاکت رهبر داعش
وزارت دفاع روسیه احتمال داد که رهبر گروه تروریستی داعش در یکی از حملات جنگنده‌های این کشور در ماه مه گذشته در رقه کشته شده است.اسپوتنیک روسیه تاریخ این حمله را ۲۸ مه (۷ خرداد) اعلام کرده است.
این وزارت‌خانه تاکید کرد، در آن حمله یکی از تجمع‌های فرماندهان داعشی هدف قرار گرفته شد.
** آرمان ۹۶/۳/۲۷
*  نامه ۲ ماه پیش مجلس به سپاه درباره احتمال حمله داعش
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در تشریح اقدامات صورت‌گرفته از جانب مجلس در جهت ایمن‌سازی در چند ماه گذشته گفت: به‌طور ویژه در مورد احتمال حمله داعش در چند ماه گذشته، نامه رسمی به سپاه پاسداران از جانب حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی نوشته شده بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دو ماه قبل از جانب حوزه ریاست تاکید شد که این احتمال جدی است و باید جدی گرفته شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
*  واکنش به یک ادعا
علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در واکنش به خبرسازی برخی رسانه‌های بی‌تعهد مبنی بر دریافت حکم سرپرستی وزارت کشور، گفت: این شایعات و خبرسازی‌ها که با هدف ایجاد اختلال در روند عادی و معمول فعالیت‌های جاری دولت مطرح می‌شود، نمی‌تواند تاثیری در خدمتگزاری صادقانه و مستمر دولت ایجاد کند و وزارت کشور نیز با مسئولیت وزیر محترم کشور مشغول انجام وظایف خود است.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۷
*  اقدام سنا خلاف روح و جسم برجام است
عضو هیات ویژه نظارت بر برجام گفت: «اقدام سنای آمریکا در وضع مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان مسلما بر خلاف روح و جسم برجام است.»
ولایتی تصریح کرد: «با شکست‌های متوالی که آمریکا در کشورهای عراق و سوریه از جمهوری اسلامی ایران خورده است، آمریکا سعی می‌کند با اعمال تحریم‌ بر این شکست‌ها سرپوش بگذارد.»
*  دولت از نسل جوان در کابینه بهره‌برداری کند
حجت‌الاسلام ابراهیمی سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بایدها و نبایدهای کابینه دولت دوازدهم گفت: اگر چه نباید از تجربه صاحب‌نظران پیشکسوت در حوزه اداره کشور بی‌بهره ماند، اما باید در نظر داشت که کابینه‌ای جوان تشکیل شود تا تحرک و توانمندی لازم برای حل مشکلات کشور را که امروز هم زیاد است، داشته باشند.
** آفرینش ۹۶/۳/۲۷
*  داعش از ده ها هزار غیرنظامی در موصل به عنوان سپر انسانی استفاده می کند
سازمان ملل تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی ممکن است همچنان دربند گروه داعش در شهر موصل باشند. از این غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می شود.
*  ادعای همراهی قطر با ایران درست نیست
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ادعای همراهی قطر با ایران، ادعای درستی نیست و این کشور همواره در کنار کشورهای عربی منطقه موضع گرفته است.
چاووش اوغلو در مصاحبه با خبرنگاران در کویت در خصوص بحران میان قطر و برخی از کشورهای عربی مدعی شد: تا به این لحظه هیچ کشوری به اندازه قطر، ترکیه و عربستان، مقتدرانه در مقابل اقدامات ایران در منطقه نایستاده است.
وی ادعا کرد: هر سه‌ کشور همواره در مقابل اقدامات ایران مواضع روشن و صریحی داشته است.
** قدس ۹۶/۳/۲۷
*  تحریم‌های جدید در ادامه خصومت‌های ذاتی آمریکا با ایران است
بهرام قاسم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب قانون جدید مربوط به تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران در سنای آمریکا اظهار داشت: تصویب قانون جدید مربوط به تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران غیر قابل پیش بینی نبود و در ادامه خصومت‌های ذاتی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
*  ۹۲۰ هزار نفر به جمعیت جویای کار کشور اضافه شد
محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عرضه نیروی کار در کشور بسیار زیاد است، گفت: سال گذشته ۹۲۰ هزار نفر جویای شغل اضافه شده و تولید کار مقداری بیشتر از ۷۰۰ هزار نفر است.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۷
*  به راحتی به دیگران تهمت نزنیم
حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در شب بیست‌و‌یکم شب شهادت امیرالمومنین علی(ع) کارگزاران و مدیران نظام را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ما می‌نشینیم و می‌گوییم وضع جامعه بد است، وضع جامعه خراب است، جامعه کیست؟ جامعه خود ما هستیم اگر ما خوب شویم و درست باشیم جامعه هم خوب و درست می‌شود.
اگر چیزی را نمی‌دانیم و بدون تحقیق آن را می‌شنویم – که این روزها با رشد شبکه‌های اجتماعی این جور چیزها هم بیشتر شده – همین‌طور نقلش نکنیم و به راحتی به دیگران تهمت نزنیم. آبروی مومن حرمتش از کعبه بالاتر است.
** شهروند ۹۶/۳/۲۷
*  انتقاد ایران از دسترسی صهیونیست‌ها به تأسیسات هسته‌ای کشورها
نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به دسترسی آزادانه کارشناسان هسته‌ای رژیم اسراییل به تأسیسات هسته‌ای کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورهای عضو ان‌پی‌تی در خاورمیانه انتقاد کرد.
رضا نجفی، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان برگزاری نشست شورای حکام برنامه هسته‌ای نظامی این رژیم را مایه نگرانی جدی ملت‌های منطقه و جامعه بین‌المللی دانست.
*  واکنش ظریف به اظهارات تیلرسون
محمدجواد ظریف عصر روز پنجشنبه در صفحه‌ توییترش پاسخ صحبت‌های همتای آمریکایی خود را داد.
محمدجواد ظریف در توییت‌های جداگانه خطاب به مقامات آمریکایی نوشت: مقامات آمریکایی، قبل از بازگشت به سیاست غیرقانونی و توهم‌آلود تغییر رژیم، تاریخ را مطالعه و از آن درس بگیرند.
وی افزود: برای آمریکایی‌ها بهتر است که به جای این‌که به تغییر رژیم در ایران که ۷۵‌درصد مردم به صندوق رأی اعتماد دارند، فکر کنند، به فکر حفظ رژیم خودشان در آمریکا باشند.»
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۷
*  رایزنی ایران، روسیه و ترکیه درباره نشست آتی سوریه
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه، ایران و ترکیه به گفت وگو درباره تاریخی برای دوره جدید مذاکرات درباره سوریه در آستانه، ادامه می‌دهند.
مازیار خارووا گفت: کشورهای تضمین کننده روند آستانه شامل روسیه، ایران و ترکیه در حاصل تدوین جدول زمانی جدیدی برای برگزاری دور دیگری از نشست بین‌‌المللی درباره سوریه درآستانه هستند.
وی افزود: رایزنی‌های فعالانه‌ای برای توافق درباره بسته‌ای از اسناد مربوط به اجرای تفاهنامه چهارم ماه می ادامه دارد.
*  تقدیم گزارش برجامی کمیسیون امنیت ملی به هیات رئیسه مجلس
عضو کمیته هسته‌ای مجلس از قرائت گزارش ۶ ماهه دوم نحوه اجرای برجام در صحن علنی مجلس خبر داد.
ابوالفضل حسن بیگی، تصریح کرد: در جلسات متعدد کمیسیون امنیت ملی گزارش ۶ ماهه دوم را با گزارش وزارت امور خارجه تطبیق داده و اصلاحات لازم از سوی اعضا روی آن انجام شد.
** صبح نو ۹۶/۳/۲۷
*  اتصال نیروهای عراقی و سوری در مرز مشترک
به گفته منابع خبری ۶۰ روز پس از آنکه نیروهای سوری و مقاومت موفق شدند به مرز عراق برسند، نیروهای عراقی نیز موفق شدند به مرز برسند و شکست مهم دیگری بر تشکیلات تروریستی داعش وارد آورند.
*  حضور ۲۳ هزار زائر ایرانی در ماه رمضان در عتبات
آقای محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج گفت: ۲۳ هزار نفر در کل ماه رمضان برای عزیمت به عتبات اعزام شده‌اند که ۲۱ هزار نفر از آنها در نیمه دوم ماه رمضان بوده و از بین آنها قطعا ۱۸ هزار زائر شب‌های قدر را در عتبات بوده‌اند.
** بهار ۹۶/۳/۲۷
*  آمریکا اسناد کودتای ۲۸ مرداد را منتشر کرد
وزارت امور خارجه آمریکا برای نخستین بار کتاب اسناد مرتبط با کودتای ۲۸ مرداد که به سرنگونی دولت محمد مصدق منجر شد را منتشر کرد.
این اسناد به وقایع سال‌‌های ۱۹۵۱-۱۹۵۴ میلادی می‌پردازد و حوادث قبل از کودتا، عملیات سرنگون کردن مصدق و نیز وقایع پس از آن را در بر می‌گیرد.
*  حمله مرگبار داعش به یک مسجد
در حمله انتحاری به مسجد الزهرا در کابل دست کم چهار نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.
سه نفر از کشته‌ها غیر نظامی و یکی از آنان افسر پلیس است.
مهاجمان سه نفر بودند که یکی از آن‌ها خودش را منفجر کرد. دو مهاجم دیگر نیز به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شدند. گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیاده روی آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی در عزاداری امیرمؤمنان
رسا/مراسم سوگواری شهادت امیرمؤمنان امام علی(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.طبق سنوات گذشته آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی از مراجع تقلید امسال نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) به همراه طلاب، روحانیان، علما و اقشار مختلف مردم تا حرم حضرت معصومه(س) پیاده روی کرد و مصیبت شهادت مولای متقیان را به بانوی کرامت تسلیت گفت.
مدیریت کشور نباید محدود به یک جناح خاص شود
رسا/ آ‌یت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که تمام جناح ها باید در مدیریت کشور دخالت داشته باشند، گفت: اگر کسی تمام وزرا، استانداران، فرمانداران و مسؤولان را از جناح خود قرار دهد شعار وحدت توخالی است. این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل کشور افزود: اگر می خواهیم اتحاد و اتفاق حاصل شود مسائل انتخابات را باید به فراموشی سپرد، انتخابات مشکلاتی داشت و بد اخلاقی هایی صورت گرفت اما باید صرف نظر کرده و گذر کنیم و دست به دست هم دهیم.
مجلس، وصیت نامه امام و رهنمودهای رهبری را تبدیل به قانون کند
رسا/ آیت‌الله نمازی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مهم رهبرمعظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام و سران سه قوه، گفت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت کار بزرگی بود و رسانه های جهانی در تبلیغات پرحجم خود هیچ اشاره ای به این مسأله مهم نکردند، اما این انتخابات، قدرت انقلاب و عمق نفوذ نظام اسلامی را در دلها نشان داد. عضو‌جامعه‌مدرسین در ادامه با گلایه از اینکه تا کنون از وصیت‌نامه الهی امام و از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها به درستی استفاده نشده است، گفت: مجلس‌شورای‌اسلامی هم وصیت‌نامه امام‌خمینی(ره) و هم فرمایشات و دستورالعمل‌های رهبر‌معظم‌انقلاب را به قانون تبدیل کند.
شب قدر، فرصت طلایی خدا به بندگان برای توبه حقیقی است
حوزه/ آیت‌الله علیدوست گفت: شب قدر یک فرصت طلایی و ناب از سوی خدای متعال به بندگانش در جهت کسب توفیق توبه حقیقی و آمرزیده شدن از گناهان و معاصی است. عضو جامعه مدرسین افزود: البته باید توجه داشت که شب قدر تنها مختص به دین اسلام هم نبوده چه آن که در ادیان گذشته نیز مطرح بوده است، منتهای مراتب برخورد اسلام با این پدیده یک برخورد استثنایی و ویژه می‌باشد وی ابراز امیدواری کرد: به برکت راز و نیاز مخلصانه و توسل بر ائمه اطهار(ع) و قرآن بر سر گرفتن، بتوانیم سعادتمند باشیم و پرونده‌مان در نزد امام زمان (عج) که در این شب به امضای حضرت می‌رسد، باعث خرسندی ایشان از ما باشد.
بدون شناخت امیرالمؤمنین(ع) شناخت خدا امکان ندارد
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی گفت: در این شب‌ها اگر بتوانیم امیرالمؤمنین(ع) و ولایت ایشان را بیشتر بشناسیم می‌توانیم بگوییم تا اندازه‌ای لیله‌القدر را درک کرده‌ایم. عضو جامعه مدرسین گفت: بدون شناخت امیرالمؤمنین(ع) شناخت خدا امکان ندارد و بدون شناخت خداوند خواندن نماز و گرفتن روزه بی‌فایده است. وی بیان کرد: با صدها دلیل و استدلال برای ما روشن است که اگر کسی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداشته باشد امکان ندارد شب قدر را درک کند و اگر کسی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول داشته باشد به هر مقداری که معرفتش به این ولایت بیشتر باشد شب قدر به او توجه بیشتری خواهد شد.
معرفی امیرالمومنین(ع) به دنیا ضرورت عصر حاضر است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر ضرورت معرفی بیشتر امام نخست شیعیان در بین مردم دنیا، گفت: امام علی(ع) از مجهولات بشر بوده و دنیا نسبت به این امام همام آنچنان که باید و شاید شناخت ندارد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به فضایل حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: اگر به وظیفه‌ای که بر عهده ما نهاده شده به‌خوبی عمل کنیم ثمرات و نتایج فراوانی حاصل می‌شود و آن وظیفه این است که تمام تلاش ما این باشد که حضرت علی(ع) را به دنیا معرفی کنیم. وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام آن جمهوری اسلامی بوده و همه مدعی هستیم که حکومت ما علوی است؛ از این‌ رو وظیفه داریم امیرمؤمنان(ع) را به دنیا معرفی کنیم.
آل‎سعود لیاقت خدمت به حرمین شریفین را ندارد
رسا/ شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد: کسانی که مسلمانان را در یمن و سوریه و عراق و سایر کشورهای جهان به قتل می‌رسانند لیاقت خدمت به حرمین شریفین را ندارند چرا که اسلام دین رحمت و تسامح و الفت و محبت است و کسی که می‌خواهد به اسلام و رسالت آن خدمت کند، باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.
زنگ خطر جمهوریخواهان علیه ترامپ نواخته شد
باشگاه خبرنگاران/ موسسه پژوهشی «پابلیک پالیسی پولینگ» نتایج نظر سنجی تازه‌ای را منتشر کرده که در آن ۴۸ درصد از شرکت کنندگان ترامپ را سزاوار استیضاح دانستند. لیندسی گراهام از جمهوری خواهان افراطی به ترامپ هشدار داد ممکن است تبدیل به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا شود که دولتش به خاطر حرف‌های نامناسبش درباره تبانی با روسیه «نابود» می‌شود. «برد شرمان» نماینده کنگره آمریکا اخیرا گفته بود که امسال کنگره آمریکا ممکن است مسئله استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را پیش بکشد.
ترامپ: ایران در حال بی‌ثبات کردن خاورمیانه است!
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: توافق دولت سابق این کشور با کوبا را لغو می‌کند. ترامپ همچنین به موضوع ایران پرداخت و گفت: دولت قبلی آمریکا با دولتی توافق کرد که دائماً در منطقه خشونت و بی‌ثباتی می‌پراکند و در ازای این توافق هیچ چیز به دست نیاوردند.
کاهش نفوذ ایران در منطقه یکی از اهداف آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  مدعی شد :ایران با آزار دادن آمریکا و فعالیت های دریایی بین المللی در خلیج فارس و ارسال موشک‌های کروز پیشرفته ضد کشتی برای شورشیان در یمن در ساحل دریای سرخ، برای دو آبراه که برای تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند، یک تهدید تلقی می‌شود.
 دانفورد همچنین ادعا کرد: من هیچ تغییری در رفتار ایران مشاهده نکرده‌ام. نیروی قدس سپاه پاسداران همچنان از طریق نیروها و شبه نظامیان نیابتی خود و در لبنان از طریق حزب‌الله لبنان، نفوذی بدخواهانه در عراق و سوریه دارد بنابراین، کاهش این نفوذ بدخواهانه ایران همچنان یکی از اهداف مهم آمریکا در منطقه است.
ارسال ۱۳۰ کامیون سلاح برای کردهای سوریه توسط آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ آمریکا به ارسال سلاح برای کردهای سوریه ادامه می دهد و طی ۱۰ روز گذشته ۱۳۰ کامیون سلاح از عراق وارد سوریه شده، از زمان صدور دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مسلح کردن کردهای سوریه در جنگ علیه داعش در ۹ ماه می ، تاکنون حداقل ۳۴۸ کامیون سلاح از سوی آن کشور به خاک سوریه ارسال شده است.
ادامه یاوه گویی عادل جبیر علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه عربستان با تکرار ادعای خود درباره حمایت ایران از تروریسم ادعا کرد: ایران با استفاده از سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد.
الجبیر افزود: اگر ایران می‎خواهد کشور محترمی باشد، باید دست از حمایت از تروریسم و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری بردارد.
افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه قرآن و عترت در سال ۹۶
صدا و سیما/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال متوسط افزایش بودجه در این وزارتخانه هفده و نیم درصد بود اما بودجه حوزه قرآن و عترت را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد. سید رضا صالحی امیری در مراسم پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تقدیر از توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس برای افزایش بودجه توسعه فرهنگ قرآنی، افزود: این حداقل وظیفه ما در قبال قرآن و عترت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *