طلیعه ۱۳۲۶ – ۹۶۰۳۲۵

حملات تروریستی داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی‌(ره) محور اخبار روزهای اخیر بوده و در صدر اخبار خبرگزاری‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

گرچه در ابتدای امر برخی در تحلیل این حملات به ایجاد سوالاتی پرداخته و سعی در تشکیک در اصالت آن داشتند اما با گذر زمان و برعهده گرفتن این حملات تروریستی توسط داعش و انتشار عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به قبل از حملات توسط خبرگزاری اعماق وابسته به داعش و همچنین مشخص شدن دقیق هویت تروریست‌ها هیچ تردیدی در سازماندهی شدن گسترده این اعمال تروریستی از سوی داعش باقی نگذاشت.

دقت در نوع حملات و مکان‌های در نظر گرفته شده برای انجام عملیات تروریستی از سوی داعش (که به تعبیر برخی تحلیلگران دو نماد جمهوریت و اسلامیت نظام می‌باشند) و نوع حمله به حرم مطهر امام راحل نشان می‌دهد که هدف از آن نه فقط ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و کشتن مردم بی دفاع بلکه تلاش دو عامل انتحاری جهت رسیدن هر چه سریع تر به ضریح حرم امام و انفجار آن بقعه بود که بحمدالله و با تلاش ماموران امنیتی و نظامی و کمک مردم به سرانجام نرسید. همچنین انگیزه اصلی سه تروریست حمله کننده به مجلس شورای اسلامی هم، رسیدن به صحن علنی و انجام عملیات انتحاری در آن مکان بود که در این مورد هم با تلاش و ضربات به هنگام سپاه و دیگر نیروها به این هدف دست نیافتند.

البته به دنبال این حملات متاسفانه در برخی موارد جزیی، شاهد برخی تحلیل‌های نادرست با نگاهی جناحی به قضایا هم بودیم. در حالی که معمولا این گونه حوادث تروریستی در کشورهای مختلف دنیا، باعث اتحاد ملت و جناح‌ها می‌گردد. بنابراین باید توجه داشته باشیم که آنچه از ابتدای انقلاب تاکنون باعث عدم موفقیت و شکست دشمنان داخلی و خارجی شده، انسجام و اتحاد نیروهای نظام بوده است.

نکته مهم دیگر اینکه پیش از این و در طول چند سال گذشته و خصوصا ماه‌های اخیر، اخباری از سوی نهادهای امنیتی مبنی بر کشف و دستگیری گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط کشور به گوش می‌رسید اما به وقوع پیوستن این حوادث تروریستی صحت آن اخبار را بر همگان آشکار کرد.

همچنین از سوی دیگر انجام این حملات تروریستی صحت سیاست‌های بین المللی جمهوری ایران اسلامی در طول چند سال گذشته در جهت از بین بردن عوامل داعش در بیرون از مرزهای ایران و جلوگیری از کشیده شدن آن، به داخل کشور را بر همگان آشکار ساخت.

به امید آن که بتوانیم با هوشیاری و اتحاد داخلی در مقابل این قبیل اعمال و حرکات ددمنشانه ایستادگی کنیم و نیروهای نظامی و امنیتی نیز با دقتی بیش از پیش به خنثی سازی و کشف و سرکوب عوامل تروریستی داعش در داخل و خارج از ایران ادامه دهند. (خ-۱۳۲۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *