خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۴

  • سند ۲۰۳۰ از دستور کار دولت خارج شد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نفرت امروز ملت ایران از آمریکایی‌ها از هر زمانی بیشتر است
  • آیت‌الله مصباح یزدی: احکام حکومتی جای اظهار نظر مخالف نیست
  • آیت‌الله غروی:  روحیه و تفکر انقلابی در حوز‌ه‌های علمیه باید همواره تقویت شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: لیالی قدر از شب‌های مهم برای رسیدن به هدایت الهی است
  • آیت‌الله فقیهی: پاسخ‌گویی و اقناع مردم بهترین شیوه اداره جامعه است

** جام جم ۹۶/۳/۲۴
*  آتش افروزی سعودی‌ها را تحمل نمی‌کنیم
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا آتش افروزی سعودی‌ها را تحمل نخواهد کرد، هر چند ظرفیت و جرات این کار را ندارند.
ولایتی پس از دیدار دیروز با گونارفرس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد در جمع خبرنگاران درباره حوادث اخیر تروریستی تهران گفت: مشکلی که عربستان سعودی طی این سال‌ها به آن دچار شده، مساله ناپختگی و بی‌تجربگی افرادی است که در این کشور و عمل و گاهی سخن می‌گویند و این امر حاکی از نداشتن شناخت از ایران و منطقه و بی‌تجربگی است.
*  عاملان شهادت ۸ مرزبان جنوب شرق بازداشت شدند
فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری تعدادی از تروریست‌ها در مرزهای جنوب شرق و شمال غرب کشور که دو نفر از آنان، عاملان اصلی شهادت هشت مرزبان در سال ۹۴ بودند، خبر داد.
سردار قاسم رضایی گفت: این دو تروریست وابسته به گروه تروریستی جیش الظلم هستند که در جنوب شرق کشور در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
** همشهری ۹۶/۳/۲۴
*  درخواست ۱۰۰ نماینده از لاریجانی
بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار حفظ بخش‌های تخریب شده ساختمان مجلس بر اثر حمله تروریستی در قالب اثر تاریخی شدند.
در این نامه آمده است: لازم می‌دانیم ترتیبی اتخاذ شود تا بخشی از طبقه چهارم و دفاتر نمایندگان در قالب اثر تاریخی حفظ شود.
** کیهان ۹۶/۳/۲۴
*  احکام حکومتی جای اظهار نظر مخالف نیست
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق با بیان این که ملاک انتخاب باید چیزی باشد که بیشترین تأثیر را در رسیدن به هدف خلقت الهی داشته باشد، اظهار داشت: جایی که محل اعمال احکام حکومتی و ولایتی است تنها ولی امر می‌تواند دستور دهد و جای اظهار نظر و فتوای مخالف نیست و الا نقض قرض می‌شود.
وی ادامه داد: وجود فرمانده برای این که است که مسیر را تعیین کند اگر چند فرمانده در عرض هم باشد کار پیش نمی‌رود، اگر کسانی می‌خواهند ملاک انتخاب را در زمان تزاحم  بدانند و کاری را مقدم دارند باید بررسی کنند که چه نقشی در سعادت انسان دارد و به گونه‌ای باشد که انسان را به رحمت الهی برساند.
*  سند ۲۰۳۰ از دستور‌کار دولت خارج شد
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر دیروز با حضور روحانی رئیس‌جمهور، به لغو سند ۲۰۳۰ رأی دادند.
در این جلسه اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که سند تحول آموزش و پرورش در تمام مسائل آموزشی مورد توجه باشد و به طور کلی مسائل آموزشی کشور بر اساس اسناد بالادستی ایران انجام شود. بر این اساس سند ۲۰۳۰ محلی از اعتنا ندارد.
** شرق ۹۶/۳/۲۴
*  یک‌ دقیقه سکوت پارلمان اروپا به احترام قربانیان حمله تروریستی تهران
پارلمان اروپا در آغاز نشست خود به احترام قربانیان حوادث تروریستی اخیر در تهران و لندن یک‌ دقیقه سکوت کرد. آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، در آغاز برگزاری نشست این پارلمان از حاضران خواست تا به احترام قربانیان حوادث تروریستی اخیر در تهران و لندن سکوت کنند وی در ادامه این حملات را به‌شدت محکوم کرد.
*  سوءاستفاده از آتش به اختیار، ظلم به رهبری است
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود که در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، درباره سوءاستفاده برخی‌ از عبارت «آتش به اختیار» مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: «این قطعا ظلم به رهبری نظام است که عده‌ای از بیانات و رهنمودهای ایشان برای خواسته‌های سیاسی خود سوءاستفاده کنند.
قطعا مقام معظم رهبری ارتقای فرهنگ جامعه را فقط منوط به دستگاه‌های رسمی نمی‌دانند و از نظرشان همه در این زمینه مسئول هستند. به‌ویژه در بخش فرهنگ که دولت سهم و نقش کمتری دارد. مجریان فرهنگی فقط دولتی‌ها نیستند».
** ایران ۹۶/۳/۲۴
*  فیلتر برخی سایتهای خبری ایران از سوی مصر
مصر با ادعای اینکه برخی سایتهای خبری ایرانی، قطری و ترکیه‌ای اخباری علیه مصر منتشر کردند، این سایتها را فیلتر کرد. به گفته‌ی سعد عکاشه، یکی از کارشناسان مرکز تحقیقات سیاسی و استراتژیک الاهرام مصر دلیل فیلتر شدن این سایتها انتشار اتهامات و اخباری دروغین علیه مصر است و این سایتها می‌توانند میان مردم مصر فتنه‌انگیزی کنند.
*  ابقای محمدی در ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس
در انتخابی که روز گذشته در صحن علنی برگزار شد، داود محمدی نماینده قزوین موفق شد از مجموع ۱۹۵ رأی، ۱۲۸ رأی را به نفع خود کسب کند و برای دومین سال به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ برگزیده شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۴
*  دوران رقابت پایان یافته؛ امروز باید به مطالبات مردم توجه کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تشکر از مردم و رهبر معظم انقلاب به خاطر شکل‌گیری حماسه انتخابات ۹۶ گفت: پیروز انتخابات ملت است و دوران رقابت‌ها و بگومگوها دیگر پایان یافته و امروز باید به خواسته‌ها و مطالبات مردم توجه کنیم.
*  ترامپ در آستانه استیضاح
روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد، «ال گرین»، نماینده تگزاس و «برد شرمن» نماینده کالیفرنیا در حال تدوین پیش نویس مفاد استیضاح ترامپ هستند.
شرمن با صدور پیش نویس یک استیضاح، اعلام کرد که دونالد ترامپ به خاطر ممانعت از تحقیقات عادلانه دادگاه فدرال درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و چندین جرم دیگر باید استیضاح شود.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۴
*  مقام‌های اسرائیل گفتند هیچ توان عملیاتی برای حمله به ایران نداریم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ در مصاحبه با یک رسانه اسرائیلی درباره طرح ادعایی‌اش برای حمله به ایران توضیحاتی ارائه کرد.
ایهود باراک گفت: «نیت ما این بود کاری کنیم که آمریکایی‌ها هم تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند و هم عملیات (نظامی) را انجام بدهند.
وی افزود: «وقتی موضوع انجام این عملیات در سال ۲۰۱۰ به بحث گذاشته شد اشکنازی گفت ما هیچ توان عملیاتی (برای انجام حمله) نداریم».
*  امارات حامی کودتا بود
روزنامه ینی‌شفق ترکیه به نقل از مولود چاووش اوغلو، نخست‌وزیر این کشور، امارات عربی متحده را عامل خارجی تامین مالی کودتای ۱۵ ژوئیه معرفی کرد.
مطرح کردن نام امارات به عنوان حامی کودتای تابستان گذشته در مقطع فعلی در حقیقت به معنای جنگ تبلیغاتی ترکیه با محور سعودی در بحبوحه بحران قطر است.
** جوان ۹۶/۳/۲۴
*  بیش از هر زمان دیگر به آزادی قدس نزدیک‌تریم
رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: فلسطین رمز وحدت و جهاد امت اسلامی است و ما امروز از هر روز دیگر به آرمان آزادی قدس شریف نزدیک‌تر هستیم و شرایط و تحولات منطقه به نفع جریان مقاومت و بیداری اسلامی است.
*  اخبار کذب و مصادیق جاسوسی؛ علت بازداشت برخی مدیران کانال‌های تلگرامی
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: بازداشت‌ مدیران کانال‌‌‌های تلگرامی به علت انتشار اخبار کذب خسارت‌بار بوده به علاوه اینکه برخی از آنان مصداق جاسوسی نیز محسوب می‌‌شده و اقدام قوه قضاییه نیز در همین راستا بوده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۴
*  روایت موسوی‌لاری از دیدار اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز درباره دیدارهای خودش و اسحاق جهانگیری با رهبر معظم انقلاب گفت: قبل از انتخابات مجلس من و آقایان جهانگیری و انصاری دیداری با رهبری داشتیم. بعد آقای جهانگیری چون در دولت بود بیشتر این دیدارها را تکرار کرد.
جهانگیری خیلی امیدوار است و معتقد است این رفت و آمدها می‌تواند اگر مسائلی فی مابین باشد، حل کند.
آخرین دیدار هم درباره حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات و جامعه بود که رهبری گفته بودند با حضور اصلاح طلب‌ها مشکلی ندارند.
*  چهار نماینده به جمع نمایندگان مجلس اضافه شدند
با وجود اعتراض نمایندگان اصلاح طلب مجلس به اعتبارنامه حسن کامران، این نماینده جواز حضورش را از نمایندگان مجلس دهم دریافت کرد.
ناصر شریفی نماینده بندرلنگه، علی جلیلی شیروانی نماینده مراغه و عجب شیر و بیت‎الله عبداللهی از حوزه اهر و هریس، سه نماینده دیگری بودند که اعتبارنامه‌شان به ترتیب از سوی شعبه ۱۳ و شعبه ۲ تایید شد.
** رسالت ۹۶/۳/۲۴
*  سؤال از رئیس‌جمهور در مورد مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز کلید خورد
۸۷ نماینده در نامه‌ای خواستار سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس پیرامون فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز شدند.
۸۷ نماینده مجلس با امضای نامه ای خواستار سؤال از رئیس‌جمهور درصحن علنی در خصوص مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز مانند کاسپین، آرمان و فرشتگان شدند؛ این امضاها در حال افزایش است.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۴
*  ۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم نامگذاری شود
عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با محکومیت حوادث تروریستی اخیر گفت: ۱۷ خرداد که در آن ترور جانی، سیاسی، فیزیکی و ترور علیه کشور درابعاد مختلف رخ داد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم نامگذاری شود.
*  تهران از حل و فصل سیاسی بحران خلیج فارس حمایت می‌کند
سفیر جمهوری اسلامی‌ایران در کویت ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌های سیاسی به عمل آمده از سوی کویت برای میانجی‌گری و حل و فصل بحران کنونی حاشیه خلیج فارس بر حمایت تهران از این اقدامات تاکید کرد.
علی رضا عنایتی  ‌تصریح کرد: امروزه کویت به مجموعه‌ای از اقدامات دیپلماتیک و رایزنی‌های سیاسی برای حل و فصل بحران سیاسی در منطقه اقدام کرده است که به طور کامل مورد حمایت جمهوری اسلامی‌ایران می‌باشد.
** آرمان ۹۶/۳/۲۴
*   صادرات گاز مجانی به ترکیه صحت ندارد
وزیر نفت گفت: صادرات مجانی گاز به ترکیه به هیچ‌وجه صحت ندارد و گازی که به این کشور صادر می‌شود، برای آن صورتحساب صادر می‌شود و رقم مشخصی برای تسویه حساب است.
بیژن زنگنه افزود: قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه هم اکنون جریان دارد و ایران و شرکت ملی گاز در هیچ‌موردی جریمه و یا مکلف به پرداخت خسارت به ترکیه نشده است.
*  آزادی ۲۱ ایرانی از زندان‌های امارات
۲۱ ایرانی در زندان‌های دبی و امارت‌های شمالی مورد عفو قرار گرفتند. بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی، ۲۱ تن از اتباع کشورمان که در زندان‌های دبی، شارجه و فجیره زندانی بودند به مناسبت ماه مبارک رمضان مورد عفو قرار گرفته و به‌زودی، پس از انجام مراحل قانونی آزاد و به میهن باز خواهند گشت.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۴
*  نامه ۱۵۱ نماینده مجلس برای ملغی کردن سند ۲۰۳۰
۱۵۱ نماینده درباره سند۲۰۳۰ اعلام کردند که این سند به دلیل عدم تصویب در مجلس اعتبار ندارد.
همچنین با توجه به اینکه رهبری صریحا بر ضرورت الغای این سند به دلیل نقض استقلال فرهنگی و اجرای سند تحول بنیادین تاکید کردند: «انتظار می‌رود در راستای اجرای جزء «یک» بند «الف» ماده «۶۳» در قانون برنامه ششم ملغی اثر بودن این سند اعلام شود.»
*  پشتیبانی حملات تروریستی از سوی عربستان و آمریکا
سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: «بر اساس اعتراف صورت گرفته، حادثه تروریستی اخیر توسط داعش انجام شده است.»
وی با تاکید بر انتساب این نوع گروه‌های تروریستی به آمریکا گفت: «بی‌تردید مدیریت هدایت وپشتیبانی این گونه اقدامات تروریستی از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته و علیه کشورهای منطقه اعمال می‌شود.»
** آفرینش ۹۶/۳/۲۴
*  گلوگاه های فساد مسدود شود
معاون اول رئیس جمهوری بر استمرار مبارزه با فساد در دوره دولت دوازدهم تاکید کرد و گفت: هر بار چهره فساد در کشور عوض می شود که لازم است گلوگاه‌های آن شناسایی و مسدود شود.
اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به عملکرد و نقش هماهنگ کننده ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در چهارسال دولت یازدهم، تصریح کرد: این ستاد در پرونده های مختلف و بخصوص موارد کلان، دستاوردها و عملکرد خوبی داشته است.
*  همه باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند
جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا می گوید بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مطمئن هستیم که ایران به تعهدات خود پایبند است از این رو همه طرف‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند.
** قدس ۹۶/۳/۲۴
*  عربستان در توسعه گروه‌های تروریستی در مرزهای ایران نقش دارد
وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران مطلع است که عربستان سعودی به طور فعال در توسعه گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای شرقی و غربی ایران مشارکت دارد. محمدجواد ظریف در سخنان خود در مجمع اسلو در نروژ، به اظهارات اخیر مقامات سعودی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: این اظهارات از پیش حاکی از حملات تروریستی اخیر در تهران بود.
ظریف این اظهارات سعودی‌ها را تهدیدی مستقیم و بسیار خطرناک و تحریک‌آمیز از سوی ریاض دانست.
*  احضار دوبار زنگنه به مجلس
عضو فراکسیون ولایی مجلس از نامه بیش از۵۰ نماینده به رئیس مجلس مبنی بر احضار زنگنه به مجلس خبر داد. حبیب‌الله دهمرده گفت: وزیر نفت باید در مورد کرسنت و قرارداد گازی با ترکیه به نمایندگان توضیح دهد زیرا در مورد این دو قرار داد ابهامات و شایعات زیادی وجود دارد که حقوق ملت پایمال گردیده است.
** خراسان ۹۶/۳/۲۴
*  گزارش‌ها از اعزام نیروهای زرهی ارتش قطر به مرز با عربستان
در ادامه تنش‌ها بین عربستان سعودی و قطر، برخی گزارش‌ها از استقرار نظامیان قطری در تنها مرز این کشور با سعودی‌ها خبر می‌دهند. مدیر موسسه امور خلیج فارس در واشنگتن نیز از استقرار نظامیان قطری در تنها مرز زمینی این کشور با عربستان خبر داده است.
*  مؤتلفه آماده همکاری با دولت است
در پی اعلام رئیس‌جمهور درباره ضرورت عبور از دوران انتخابات و دعوت دولت وی برای همکاری با دیگران، سیدمصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در نشست دبیران این حزب از  آمادگی برای کمک به دولت خبر داد.
*  سوت آغاز مهمترین پروژه ریلی مشهد
مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه‌ آهن از آغاز عملیات برقی‌سازی راه آهن تهران ـ مشهد در هفته آینده خبر داد و گفت: همه مجوزهای این پروژه دریافت و مسائل بانکی آن حل شده است و از هفته آینده اقدامات مهندسی برقی‌سازی راه آهن تهران ـ مشهد حدفاصل مشهد ـ نیشابور به طول ۱۳۸ کیلومتر آغاز می‌شود.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۴
*  باید در تصمیم‌گیری درست در حوزه اقتصادی کشور منظم باشیم
رییس مجلس درباره جلسه غیرعلنی مجلس با حضور مشاور اقتصادی رییس‌جمهوری، گفت: باید کار سامان‌یافته و دقیقی در حوزه اقتصاد پیگیری شود تا چالش‌های مهم مرتفع شده و بیانات رهبری در زمینه اشتغال و تولید ملی محقق شود.
علی لاریجانی گفت: مسیر اقتصادی کشور برای آنکه به آنچه مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید داشتند، فائق آید همانند اشتغال و تولید ملی باید کار سامان‌یافته و دقیقی در حوزه اقتصاد پیگیری شود تا چالش‌های مهم مرتفع شود لذا از بنیه اقتصادی دولت و مجلس و کارشناسان در این زمینه باید بهره گرفت تا از یک نظم در تصمیم‌گیری درست در حوزه اقتصادی کشور برخوردار باشیم.
*  القاعده و بن‌لادن دست‌پرورده امریکا بودند
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه معتقد است که واشنگتن در حین جنگ افعانستان القاعده و بن‌لادن را برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی پرورش داد اما بعدها کنترل این گروه از دست امریکا خارج شد، رییس‌جمهور روسیه در مصاحبه با الیور استون، کارگردان و نویسنده امریکایی گفت که امریکا حاضر است تا از تروریست‌ها برای تضعیف اوضاع سیاسی روسیه استفاده کند.
** شهروند ۹۶/۳/۲۴
*  هرکدام از تروریست‌ها ۴٨٠ گلوله،۴ نارنجک و یک جلیقه انفجاری داشته‌اند
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور روز گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، هر کدام از این سه نفر خشاب‌های زوجی، حدود ۴۸۰ گلوله و ۴ نارنجک به همراه جلیقه انفجاری داشته‌اند که اگر مقاومت پاسداران نبود و این افراد با این تجهیزات، وارد صحن مجلس می‌شدند، یک فاجعه به بار می‌آمد.
وی تأکید کرد: پس از این حادثه، تدابیر امنیتی مستمر و دایمی در قالب بازرسی‌های عمیق و نامحسوس علاوه بر حفاظت‌های مرسوم در رابطه با تمام مراکز حیاتی، حساس و مهم در تهران و در سطح کشور انجام شده و درحال انجام خواهد بود.
*  فردی که پرچم داعش را نصب کرده بود دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که به نصب پرچم گروه داعش در محل پل فسای شیراز اقدام کرده بود.  به گفته علی صالحی فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد تا علت و انگیزه رفتار مجرمانه وی مشخص شود.
** صبح نو ۹۶/۳/۲۴
*  بدون آمریکا هم برجام را اجرا می‌کنیم
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مجمع بین‌المللی اسلو گفت: راه حل سیاسی نیازمند مصالحه است و راهکار مناقشه، منجر به نتیجه‌ای مشخص نخواهد شد و باید با هرگونه راه حل‌های مناقشه زا در اختلافات سیاسی مقابله کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: اروپا با آمریکا و یا بدون آن کشور، برجام را اجرا خواهد کرد.
*  انتقال دو هفته تعطیلات تابستان به زمستان؟
خانم زهرا احمدی‌پور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره انتقال بخشی از تعطیلات تابستان به زمستان و سروسامان گرفتن تعطیلات در راستای فراهم شدن امکان سفر برای خانواده‌ها گفت: در این‌باره طرحی در مجلس برای ساماندهی تعطیلات وجود دارد که در صورت تصویب، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، دو هفته از تعطیلات ایام تابستان به فصل زمستان منتقل می‌شود.
** بهار ۹۶/۳/۲۴
*  روابط با ایران دلیل قطع روابط عربستان با ما نیست
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت: همکاری کشور ما با ایران بیشتر و قوی‌تر از همکاری دیگر کشورهای عربی با ایران نیست و همکاری قطر مانند همکاری دیگر کشورهاست. امارات دومین شرکت تجاری ایران به شمار می‌رود.
وی افزود: روابط قطر با ایران دلیل قطع روابط کشورهای عربی مانند عربستان و امارات با ما نیست.
*  کمیته حادثه تروریستی در فراکسیون امید
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته‌ای پنج نفره در این فراکسیون برای بررسی حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران تشکیل شده است.
قاسم میرزایی نکو اظهار داشت: گزارش ویژه ما پس از آماده شدن به هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تقدیم و سپس در فراکسیون قرائت می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نفرت امروز ملت ایران از ‌آمریکایی‌ها از هر زمانی بیشتر است
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی توفیق درک شب قدر را نعمتی بسیار مهم و بزرگ دانست و با اشاره به امتیازات شب قدر گفت: یکی از امتیازات شب قدر نزول قرآن مجید است. این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اظهارات سخیف مقامات آ‌مریکایی درباره وقوع حادثه اخیر در تهران تأکید کرد: نفرتی که امروز نسبت به آمریکایی‌ها وجود دارد از هر زمانی بیشتر است.
روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه باید همواره تقویت شود
حوزه/ آیت‌الله غروی بر لزوم تقویت مستمر روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و آن را لازمه حراست از نظام اسلامی و پاسخ به نیازهای آن دانست.عضو جامعه مدرسین با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تقویت تفکر و روحیه انقلابی باید به خوبی در حوزه‌های علمیه به ویژه طلاب جوان مورد اهتمام باشد. وی افزود: آنچه مهم است این که باید شرایطی برقرار باشد که طلبه جوان ما بداند نظام شاهنشاهی چه بوده و امروز ما در نظام اسلامی چه وظیفه ای بر عهده داریم.
پاسخگویی و اقناع مردم بهترین شیوه اداره جامعه است
رسا/ آیت‌الله فقیهی، در درس تفسیر سوره بقره به نکاتی در آیه ۳۰ سوره بقره اشاره و تصریح کرد: انسان به خاطر علم و فهم و درکش از ملائکه بالاتر است؛ ارزش تفکر از عبادت زیاد بالاتر است؛ انسان باید بر روی فهم و علم بیشتر از عبادت سرمایه‌گذاری کند. وی با بیان اینکه حاکم باید مردم‌را قانع کند و جواب سؤالات مردم را بدهد، افزود: مردم باید با اعتقاد با حاکم همراه شوند نه با زور، زیرا اگر با زور، مردم با انسان همراه شوند، جایی دیگر جواب نمی‌دهد و خدا هم با آن همه قدرت خود ملائکه را قانع کرد تا این درس را به انسان بدهد.
لیالی‌قدر از شبهای مهم برای رسیدن به هدایت‌الهی است
ایرنا/ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی گفت: اگر انسان می‌خواهد به هدایت‌الهی برسد، لیالی‌قدر فرصتی گرانبها برای رسیدن به آن و به‌دست آوردن راه مستقیم و درست است. عضو‌جامعه‌مدرسین درادامه خطاب به اقشار مختلف مردم گفت: مبادا از این فیض عظمای شب‌های قدر، خود را محروم کنید، شب‌قدر از مهمترین شب‌های سال است که انسان سعادت دنیا و آخرت خود را با دست خود به بهترین شیوه ممکن رقم می‌زند.
حضرت آیت‌الله خامنه ای نقش موثری در پیروزی‌های مردم عراق دربرابر تکفیری‌ها داشته است
رسا/سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء با اشاره به خودکفایی نسبی مجاهدان عراق در نبرد با تکفیری‌ها اظهار داشت: چهار عنصر اصلی در تقویت بسیج مردمی عراق نقش داشت؛ سید هاشم الموسوی درادامه با اشاره به اینکه  اقدامات جمهوری اسلامی ایران و در راس آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقش موثری در پیروزی‌های مردم عراق دربرابر تکفیری‌ها داشته است گفت: البته برخی از سیاستمداران و رسانه‌های معاند این مورد را مخفی نگه می‌دارند و به تعبیری آن را بایکوت می‌کنند.
دیکتاتوری صدام را ملت عراق سرنگون کرد نه آمریکا
رسا/ رییس مجلس اعلای اسلامی طی سخنانی به مناسبت سومین سالروز تاسیس بسیج مردمی عراق، تاکید کرد: ملت عراق در آستانه پیروزی کامل بر جریان تروریستی داعش و آزادی مرز این کشور با سوریه است بنابراین مسؤولان امنیتی باید نسبت به اقدامات تروریست‎ها هوشیار باشند. سید عمار حکیم مردم عراق را عامل اصلی سرنگونی حکومت دیکتاتوری صدام دانست و تصریح کرد: ملت عراق با انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱ میلادی و تلاش‎های پی درپی در سال‎های بعدی موجب سرنگونی صدام شدند.
حمایت‌ سنای‌ آمریکا‌ از‌ فروش‌ تسلیحات‌ به‌ عربستان‌ سعودی
باشگاه خبرنگاران/ مجلس سنای آمریکا با اندکی اختلاف رای از طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای فروش بیش از پانصد میلیون دلار تسلیحات هدایت شونده دقیق به عربستان سعودی حمایت کرد. سناتورها با ۵۳ رای در برابر ۴۷ رای پیشنهاد جلوگیری از این قرارداد را رد کردند.این فروش بخشی از بسته تسلیحات ۱۱۰ میلیارد دلاری ترامپ برای ریاض است که دولت می گوید موجب ایجاد فرصت‌های شغلی برای آمریکا و همچنین بهبود توان نظامی این متحد اصلی خواهد شد.
کاهش ۵۲ درصدی صدور روادید آمریکا برای اتباع ایرانی
باشگاه خبرنگاران/ علی‌رغم مخالفت دادگاه‌های آمریکا با فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، صدور روادید برای اتباع ایرانی با کاهش ۵۲ درصدی مواجه شده است.
۵۸ درصد آمریکایی‌ها با ترامپ مخالفند
باشگاه خبرنگاران/ موسسه پژوهشی گالوپ با انتشار نتایج نظر سنجی‌های هفتگی خود درباره محبوبیت رئیس جمهوری این کشور نوشته است که این محبوبیت از ۳۸ درصد در هفته گذشته به ۳۷ درصد در این نظر سنجی کاهش یافته است.بر این اساس، اکنون ۵۸ درصد از مردم آمریکا با ترامپ مخالفند که این میزان به گفته موسسه گالوپ پایین ترین میانگین هفتگی محبوبیت رئیس جمهوری به شمار می رود.
شرط مضحک مفتی وهابی برای قبولی روزه قطری‌ها
باشگاه خبرنگاران/ مفتی‌های سعودی در ادامه احکام و فتواهای عجیب خود، فتوای دیگری صادر کردند. در تازه‌ترین فتوای صادرشده از جانب یکی از این وهابیون، برای قبولی روزه مردم قطر در ماه رمضان شرط گذاشته شده است. در این حکم گفته شده روزه قطری‌ها به شرطی قبول است که سعودی‌های عربستان از آنها راضی باشند و تا زمان نارضایتی حکام سعودی از آنها، روزه‌شان مورد قبول نیست.
کشتی متجاوزان سعودی در سواحل یمن هدف قرار گرفت
صدا و سیما/ در پی حمله به مواضع نیروهای انصارالله نیروی دریایی یمن از هدف قرار دادن یک فروند کشتی جنگی وابسته به متجاوزان سعودی نزدیک سواحل المخا در استان تعز خبر داد.نیروهای انصارالله روز ۳۰ ژانویه هم یک ناو عربستانی را نزدیک ساحل استان الحدیده در غرب یمن هدف قرار داده بودند. همچنین در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع ارتش عربستان سعودی در جیزان در مرز یمن، دست کم ۱۵ نظامی سعودی کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.
سطح آمادگی ارتش آمریکا بسیار پایین است
فردا نیوز/ تبلیغات در مورد ارتش آمریکا در رسانه‌های این کشور بسیار است.اما «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در کنگره این کشور با اذعان به «ضعف» ارتش آمریکا گفت پس از بازگشت به پنتاگون  از وضعیت ضعیف آمادگی ارتش آمریکا برای جنگ «شگفت زده» شده است. «جیم متیس» همچنین در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا با بیان اینکه آمریکا در جنگ با طالبان درافغانستان  پیروز نیست، وعده داد که تا اواسط ماه جولای، راهبرد جدید جنگی ایالات متحده را به کنگره معرفی خواهد کرد.
باید از تبدیل ایران به هژمون منطقه جلوگیری کرد
فارس/وزیر خارجه آمریکا در نشست سنا گفت واشنگتن باید با تلاش ایران برای رسیدن به «هژمونی منطقه‌ای» مقابله کند.رکس تیلرسون» درادامه ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه با هدف رسیدن به هژمونی منطقه‌ای متهم کرد.وی که برای دفاع از بودجه پیشنهادی دولت در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود، در بخشی از بیانیه ابتدایی‌اش، گفت: «رژیم ایران به فعالیت‌ها و مداخلاتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه می‌دهد.» وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد طرح سنا برای تصویب تحریم‌های گسترده علیه ایران، گفت از نظر شخص او، این کار خوبی است.
عربستان مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران است
مهر/ مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، عربستان را مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران عنوان کرد.امیرعبداللهیان در این مطلب آورده است: «بندر، رئیس سرویس امنیتی ریاض عملیات تروریستی نوامبر ٢٠١٣ علیه سفارت ایران در بیروت را هدایت کرد. اکنون ریاض مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *