خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۳

  • آیت‌الله سبحانی: برخی برای اثبات عقاید خود قرآن را به غلط تفسیر می‌کنند
  • رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام: نباید به دشمن اعتماد کرد؛ جاهایی کوتاه آمدیم و ضربه هم خوردیم
  • آیت‌الله مقتدایی: آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از برکات و افتخارات حوزه علمیه قم است
  • آیت‌الله کعبی: توجه به رهنمودهای رهبری و علما در دستور کار مبلغان قرار گیرد
  • آیت‌الله اراکی: هیچ جهادی امروز برتر از فعالیت تقریبی نیست
  • آیت‌الله علیدوست: نباید راه عقل را برای حضور در استنباطات فقهی ببندیم

** جام جم ۹۶/۳/۲۳
*  صبر ایران در برابر بی احترامی های ترامپ حدی دارد
شورای روابط خارجی اروپا با اشاره به صبر راهبردی ایران در برابر اظهارات ترامپ، از جمله بیانیه اخیر کاخ سفید درباره حملات در تهران نوشت: این صبر حدی دارد، و اروپایی‌ها باید ارزیابی دقیق و سنجیده تری از علل اصلی بحران‌های منطقه ای به ترامپ ارائه کنند، و پیش از آنکه اوضاع از کنترل خارج شود، از ابتکارهایی برای تنش زدایی بین کشورهای عضو شورای خلیج (فارس) و ایران حمایت کنند.
*  فعالیت‌های هسته‌ای ایران انحرافی ندارد
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته‌ای اعلام شده از طرف ایران را بر اساس توافق پادمان‌ها، تایید می‌کند.
یوکیا آمانو افزود: ارزیابی‌ها درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران در جریان است.
** همشهری ۹۶/۳/۲۳
*  رئیس جمهور روز ملی روسیه را تبریک گفت
رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی روسیه را به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، تبریک گفت.
حجت‌الاسلام حسن روحانی نوشته است: امیدوارم شاهد توسعه و تعمیق روز افزون همکاری‌های موجود در سطوح دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.
*  داعش، شیعه و سنی نمی‌شناسد
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه «داعش فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست»، تاکید کرد: استکبار جهانی سرمایه‌های مادی و انسانی جامعه اسلامی را هدف قرار داده است. سردار محمد پاکپور در همایش هم اندیشی سران طوایف که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و سران طوایف و معتمدان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت:‌ دشمن برای نفوذ در بین مردم و مسئولان بسیار تلاش می‌کند که باید بسیار هوشیار باشیم. داخل کشور ما این وحدت وجود دارد و این چند مورد حرکات تروریستی مربوط به هیچ قوم و مذهبی نیست.
** کیهان ۹۶/۳/۲۳
*  نباید به دشمن اعتماد کرد، جاهایی کوتاه آمدیم و ضربه هم خوردیم
رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام:
– انتخابات کار بزرگی بود و قدرت انقلاب و عمق نفوذ اسلامی را در دل‌های مردم نشان داد، اگر چه رسانه‌های جهانی در تبلیغات پر حجم خود هیچ‌ اشاره‌ای به این مسئله مهم نمی‌کنند.
– مشی همیشگی بنده این بوده و هست که از همه دولت‌هایی که بر سر کارند، حمایت می‌کنم و بعد از این نیز همین گونه خواهد بود.
– در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را ۲ قطبی و مردم را به ۲ دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود.
– در پذیرش برجام، شرایط صریحی را به صورت مکتوب مشخص کرده‌ایم که هیات نظارت بر برجام باید مراقبت کند تا این شرایط به دقت رعایت شود.
– نباید به دشمن اعتماد کرد، جاهایی کوتاه آمدیم و ضربه هم خوردیم.
– منابع ملی آن وقتی واقعا منافع ملی هستند که با هویت ملی و انقلابی ملت ایران در تضاد نباشند.
– بدیهی است که آمریکا برای حذف عناصر اقتدار ایران شرط و شروط بگذارد که مثلا سپاه نباشد، بسیج دخالت نکند، در مسائل منطقه‌ای این طور رفتار کنید و امثال این حرف‌ها، اما همه مسئولان باید بر عکس دشمن، عناصر اقتدار و عزت ایران یعنی نیروهای مسلح، سپاه، بسیج و همه عناصر مومن و انقلابی را تقویت کنند.
*  نماز شکر سردار سلیمانی در مرز سوریه و عراق
نیروهای مقاومت در پی موفقیتی بزرگ در ۲ سوی مرز عراق و سوریه به یکدیگر رسیدند تا تلاش غرب برای ایجاد شکاف در مرزهای ۲ کشور را ناکام بگذارند.
سردار سلیمانی با حضور در این منطقه نماز شکر بجا آورد.
نیروهای ارتش سوریه و متحدانشان با پیشروی در شمال گذرگاه مرزی تنف به مرز عراق رسیدند، نیروهای حشد الشعبی پیش از این به این نقطه رسیده بودند، این برای اولین بار است که نیروهای مقاومت، کنترل مرزی عراق و سوریه را در طول چند سال گذشته به دست می‌گیرند.
** شرق ۹۶/۳/۲۳
*  تکذیب حضور یک زن در تیم تروریستی
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که آیا یک زن هم در حادثه تروریستی مجلس شرکت داشته یا خیر؟، گفت: خیر، هیچ نشانه‌ای برای حضور فرد چهارم تروریست در این عملیات وجود ندارد. این موضوع را که مطرح کردم، نظر کارشناسان امنیتی است.
*  پراید تا پایان سال ٩۶ بازنشسته می‌شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: سازمان استاندارد اعلام کرده خودروی پراید تا پایان سال ۹۶ باید از خطوط تولید خارج  شود و کمیسیون صنایع به خودروسازان نیز اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می‌کنند.
** ایران ۹۶/۳/۲۳
*  اگر می‌‏خواهیم کشورمان پیشرفت کند باید آستانه تحمل بالا برود
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهوری در مراسم دیدار و ضیافت افطار با جمعی از ‏جوانان و دانشجویان با اشاره به اینکه یکی از اسم‌های روزه صبر، پایداری، مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگر می‌‏خواهیم کشورمان پیشرفت کند باید آستانه تحمل بالا برود و افکار یکدیگر را به رسمیت بشناسیم.‏
اینکه ما فکر کنیم آنچه ما می‌اندیشیم درست است و ‏آنچه دیگران می‌اندیشند یا می‌گویند، نادرست است، این به معنای آن است که ما در زمینه تفکر و اندیشه ‏صبر نداریم و تحمل نمی‌کنیم.‏
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۳
*  ۱۵ میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی امسال امضا می‌شود
معاون وزیر نفت از آماده شدن شرایط برای امضای قراردادهای جدید نفتی خبر داد و گفت: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، میدان آزادگان و لایه نفتی پارس جنوبی در اولویت قرار دارند. «علی کاردر» درباره امضای قراردادهای جدید نفتی، گفت: برآورد می‌شود تا پایان سال جاری بتوانیم بیش از ۱۵ میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی را با شرکت‌های بین‌المللی امضا کنیم.
*  تصمیم جدید سنا نشانه کوته نظری آمریکایی‌هاست
وزیر امورخارجه ایران گفت: ما در مورد بدعهدی‌های آمریکا همواره گفت و گو کردیم و اتحادیه اروپا و چین و روسیه طرفدار اصلی برجام هستند.
ظریف خاطرنشان کرد: تصمیم گیری جدید سنای آمریکا به واقع نشان دهنده کوتاه نظری آمریکایی‌ها و نشان دهنده سیاست غلطی است که دولت آمریکا به خصوص بعد از انتخابات اخیر دنبال کرده است.
ظریف یادآور شد: اگر بدعهدی‌ها به حدی برسد که بر اساس تشخیص هیات نظارت نیاز به واکنش داشته باشد حتما با واکنش ما مواجه خواهد بود.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۳
*  دولت دنبال شریک جرم نباشد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضا با انتقاد از طرح پاره‌ای ادعا‌ها و انتشار برخی اسناد در شبکه‌های اجتماعی منسوب به مسؤولان کشور مبنی بر اطلاع داشتن همه قوا و دفتر مقام معظم رهبری از مفاد سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: گاهی انسان از نحوه بیان و مغالطه در برخی موضوعات تعجب می‌کند.
رئیس قوه‌قضائیه اطلاع داشتن دستگاه قضایی از جزئیات این سند لااقل به استناد آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند را دروغ محض دانست و توصیه کرد: انتظار می‌رود دولت محترم با خودداری از تبلیغات رسانه‌ای و بیان حرف‌های مغالطه‌آمیز، مسؤولیت کار خود را در این زمینه بر عهده گیرد و به دنبال پیدا کردن شریک جرم نباشد.
** جوان ۹۶/۳/۲۳
*  تسلیت رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام والمسلمین ‌علم‌الهدی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر گرامی حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی را تسلیت گفتند.
*  حکم پرونده عضو ارشد تیم پیشین مذاکرات هسته‌ای صادر شد
محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران می‌گوید حکم پرونده عضو ارشد تیم پیشین مذاکرات هسته‌ای صادر شده اما هنوز قطعی نشده است. محسن افتخاری از ارائه اطلاعاتی در خصوص نوع حکم صادره خودداری کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۳
*  اوباما در مذاکرات هسته‌ای نگران دل‌خوری مقام‌های ایرانی از آمریکا بود
«دیوید آشر» که پیش‌تر مشاور جان آلن در وزارت دفاع و وزارت خارجه بوده در جلسه استماع روز پنجشنبه کمیته روابط خارجی سنا گفته دولت قبل آمریکا هر نوع اقدام از سوی مبادی داخلی و خارجی را که سیاست‌های ایران را مورد آسیب و تهدید قرار می‌داد متوقف کرده بود چون آنها نگران دلخوری مقامات ایرانی در خلال مذاکرات هسته‌ای بودند.
*  رئیس‌جمهور در چینش کابینه به ذائقه مجلس توجه دارد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره رایزنی‌ها‌ی فراکسیون‌ها‌ی سیاسی مجلس با دولت برای کابینه آینده گفت: براساس قانون اساسی تصمیم گیری برای یکسری مسائل و امور در اختیار دولت، یکسری مسائل و امور در اختیار مجلس شورای اسلامی و یکسری امور نیز بین دو قوه مشترک است.
امیری یادآور شد: قطعا آقای رئیس جمهور در انتخاب هیئت وزیران و اعضای دولت ذائقه مجلس را در نظر می‌گیرد. مشورت‌ها‌ و رایزنی‌ها‌ با مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت.
** رسالت ۹۶/۳/۲۳
*  هیچ جهادی امروز برتر از فعالیت تقریبی نیست
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه هیچ جهادی امروز برتر از فعالیت تقریبی نیست، گفت: تقریب مذاهب، جهادی است که بدون آن، جهاد سخت نمی تواند آن چنان که باید اثر گذار باشد. آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب  طی سخنانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی چند روز گذشته تهران، اظهار داشت: حوادثی که چند روز قبل در تهران رخ داد اهمیت تلاش در مسیر تقریب را بیش از گذشته نمایان می کند. وی افزود: آنچه امروز در جهان اسلام در حال وقوع است نشان دهنده ضرورت کار تقریب و همچنین ضرورت بسیج نیرو در عرصه تقریب و وحدت جهان اسلام است.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۳
*  جبهه عربی ضد ایران هیچ وقت یکپارچه نبوده است
شیرین هانتر استاد دانشگاه جورج تاون واشنگتن با اشاره به تنش میان دوحه و ریاض در پاسخ به این سوال که تنش اخیر میان کشورهای عربی با قطر را می‌توان پایان سناریو وحدت اعراب علیه ایران و شکست‌ طرح‌هایی همچون ناتوی عربی و اجلاس ریاض دانست، بیان کرد: جبهه عربی ضد ایران هیچ وقت یکپارچه نبوده است. عمان، کویت و بسیاری از کشورهای عربی دیگر نظیر الجزایر با ایران روابط خوبی دارند.
*  دیدار هیات بلندپایه اقتصادی سوریه  با رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی تهران – دمشق
هیات بلند پایه اقتصادی سوریه متشکل از دبیرکل ریاست وزیران سوریه و مدیران بانک‌های مرکزی و تجارت این کشور با سعید اوحدی، مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه دیدار و مذاکره کردند. از اهداف این سفر توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه پس از پیروزی‌های اخیر، هماهنگی استفاده فعالان اقتصادی کشورمان از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در سوریه به ویژه حضور جدی جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی کشور در اولین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های اقتصادی و بازسازی سوریه با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران در اواخر شهریور ماه خواهد بود.
** آرمان ۹۶/۳/۲۳
*  دلیل قطع پیام‌های صوتی تلگرام
وزیر ارتباطات با اشاره به قطع تماس صوتی تلگرام توسط مقامات قضائی کشور، گفت: عملا راه‌اندازی تماس صوتی تلگرام از اختیار وزارت ارتباطات خارج شده و راه‌اندازی مجدد آن منوط به تصمیم جدید مقامات قضائی است. محمود واعظی تصریح کرد: مسائل امنیتی از دلایل توقف تماس صوتی تلگرام بوده است.
*  نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور
نماینده ابهر و خرمدره در مجلس از تهیه نامه به رئیس‌جمهوری درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری و جمع‌آوری امضا برای آن خبر داد.
محمد عزیزی افزود: محتوای این نامه درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری است و در این نامه از رئیس‌جمهور درخواست کردیم که توجه بیشتری به وضعیت موسسه‌های مالی و اعتباری داشته باشند.
** آفرینش ۹۶/۳/۲۳
*  آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین آغاز شد و بررسی گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آن درباره ایران در دستور کار این نشست است.
مسائلی از قبیل گزارش سالانه آژانس مربوط به سال ۲۰۱۶ و گزارش همکاری های فنی سال ۲۰۱۶ و همچنین اجرای توافق های پادمانی در جمهوری دمکراتیک خلق کره و اجرای توافق های پادمانی توافق منع اشاعه (ان پی تی) در جمهوری عربی سوریه ، از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست فصلی شورای حکام در مقر آژانس در وین است.
*  تغییر نام راکتور اراک برای حفظ ماهیت آب سنگین آن است
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به تغییر نام راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک به راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب که در گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن اشاره شده است گفت: تغییر این نام به دلیل این بود که در اسناد ماهیت آب سنگین این راکتور حفظ شود.
وی هم‌چنین گفت که تغییر نام راکتور اراک از سوی هیچ کشوری از جمله آمریکا درخواست نشده است.
** قدس ۹۶/۳/۲۳
*  تدوین طرح مقابله با مصوبه سنا در مرکز پژوهش‌های مجلس
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسون بعد از تعطیلات کاری مجلس، به بررسی طرحی برای مقابله با مصوبات سنا مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌پردازد.
سید حسین نقوی حسینی افزود: مرکز پژوهش‌ها در حال تهیه پیش نویسی برای طرح مقابله با مصوبه سنا است. اما قطعا چهار حوزه شورای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را شامل می‌شود.
*  درخواست نمایندگان برای تجدید جلسه با مقامات امنیتی
نماینده مردم تهران از نامه نمایندگان برای برگزاری نشست غیر علنی دیگری درباره حوادث تروریستی تهران خبر داد. مصطفی کواکبیان در جلسه علنی دیروز مجلس در اخطاری مستند به اصول ۷۱ و ۷۶ قانون‌اساسی، گفت: از جلسه غیر علنی روز گذشته مجلس چیزی عاید نمایندگان نشد و جز سخنرانی که برخی عزیزان فرمودند و مسئولانی که در این جلسه آمدند، عایدی برای نمایندگان نداشت.
** خراسان ۹۶/۳/۲۳
*  محسن هاشمی و محمود حجتی گزینه های جدی شهرداری تهران
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر پیرامون گزینه های شهرداری تهران نوشت: «جدی‌ترین گزینه‌ها برای شهرداری تهران محمدعلی نجفی، حسین مرعشی، حبیب ا… بیطرف، محسن هاشمی و محمود حجتی هستند که شانس دو نفر آخر بیشتر است.»
*  برنامه چهارم توسعه قضایی ازسوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد
روابط عمومی معاونت راهبردی قوه قضاییه به نقل از ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه اعلام کرد: برنامه چهارم توسعه قضایی پس از تایید و امضا از سوی ریاست قوه قضاییه جهت اجرا به معاونت راهبردی ابلاغ شد.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۳
*  دشمن جوانان و بنیان خانواده را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز، دشمن جوانان و بنیان خانواده‌های ما را با هزینه‌های هنگفت مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است. امیر احمدرضا پوردستان، امریکا را دشمن همیشگی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: داعش و گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته امریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
لذا اینکه می‌بینید در حوادث اخیر، تروریست‌ها به حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی حمله کردند هدف‌شان نشانه رفتن ولایت فقیه و مردمسالاری دینی ما بود که نشان از کینه‌توزی‌های امریکا دارد چرا که انقلاب ما حرف‌های جدیدی برای زدن دارد و آنها نمی‌خواهند این حرف‌ها در دنیا شنیده شود.
** شهروند ۹۶/۳/۲۳
*  آمریکایی‌ها مجددا اشتباه نکنند
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که اگر آمریکایی‌ها بخواهند بحث اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به پیش ببرند، کار عبث و بیهوده‌ای انجام داده‌اند، گفت: آنها باید با هوشیاری عمل کنند و با توجه به بحث برجام فکر می‌کنیم چنین اقداماتی برخلاف روح برجام است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت ‌خارجه در کنفرانس خبری با خبرنگاران با تاکید بر این‌که ما در این ارتباط مذاکراتی با دولت آمریکا نداشته و نخواهیم داشت، تاکید کرد: ما به آنها توصیه می‌کنیم که مجددا اشتباه نکنند.
*  هشدار مشاور پیشین کلینتون درباره احتمال درگیری نظامی آمریکا با ایران
مشاور پیشین هیلاری کلینتون هشدار داد در حالی ‌که همه نگاه‌ها به سوی کره‌شمالی متمرکز شده است،‌ من معتقدم که درگیری نظامی با ایران در دولت ترامپ سناریوی محتمل‌تری است.
جیک سالیوان با تأکید بر این‌که آمریکا از زمان به قدرت‌رسیدن ترامپ در رابطه با ایران چند گام رو به عقب برداشته است، گفت: نه ‌تنها گام‌های اشتباهی در رابطه با ایران برداشته شده است، بلکه خروج از توافق آب‌و‌هوایی پاریس و عدم تعهد به ناتو نیز از اقدامات بسیار اشتباه دولت ترامپ است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۳
*  شکایت خانواده‌های مدیران کانال‌های تلگرامی از قوه قضائیه به کمیسیون اصل ۹۰
جمعی از خانواده‌های مدیران کانال‌های تلگرامی هفته گذشته از نحوه عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده به کمیسیون اصل «۹۰» مجلس شورای شکایت کردند و این شکایت به امضای خانواده‌های باقری، کشوری، جعفری، جمشیدی و نقدی رسیده است.
گفتنی است؛ بیش از سه ماه از دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی گذشته و پرونده این افراد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در حال رسیدگی است.
*  به محض پشیمانی از توطئه علیه ایران دشمن عربستان شدیم
حمد بن جاسم آل‌ثانی، نخست وزیر سابق قطر اعتراف کرد: قطر زمانی در توطئه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران و یمن مشارکت داشته است.
نخست وزیر سابق قطر افزود: ما در حمله غیر انسانی به کشور برادرمان یعنی یمن؛ شرکت داشتیم اما زمانی که از این مشارکت پشیمان شدیم و خواستار توقف جنگی شدیم که صرفا خسارت سیاسی و میدانی به همراه دارد، به دشمن تبدیل شدیم.
** صبح نو ۹۶/۳/۲۳
*  «حیدر العبادی» به عربستان سفر می‌کند
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق قرار است روز چهارشنبه به عربستان سفر کند.
العبادی در این سفر درباره بحران پیش آمده میان عربستان و کشورهای همسو با قطر، اوضاع سوریه و عراق، گسترش روابط دو جانبه و تشکیل شورای هماهنگی بین دو کشور همچنین امنیت مرزها گفت و گو خواهد کرد.
** بهار ۹۶/۳/۲۳
*  آغاز صادرات گندم ایران
علی اکبر غنجی مدیر عامل شرکت حمل فله کشتیرانی ایرانی گفت: نخستین محموله صادراتی گندم ایران از سوی ناوگان شرکت حمل فله ـ خط ملی کشتیرانی کشور ـ دیروز بندر امام خمینی(ره) را به مقصد عمان ترک کرد.
*  ۱۹ هزار میلیارد بودجه برای بخش درمان
محمد علی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از پیش بینی ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش درمان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: یکی از مهمترین گام‌هایی که دولت برداشته در خصوص طرح تحول نظام سلامت است که در همین راستا هم حمایت‌های کارشناسی و هم مالی از سوی سازمان تامین اجتماعی شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برخی برای اثبات عقاید خود قرآن را به غلط تفسیر می کنند
رسا/ آیت‌الله سبحانی باتأکید بر ضرورت دقت در تفسیر قرآن گفت: کسانی که می‌خواهند عقیده خود را به هر صورتی ثابت کنند، با روش‌های اشتباه به تشریح آیات می‎پردازند و تفسیر نادرستی از آیات آسمانی این کتاب بزرگ ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به این مسائل و مشکلاتی که بسیاری از ما در فهم قرآن داریم به این نتیجه می رسیم که قرآن را باید کسی معنا کند که با قرآن انس داشته باشد.
آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از برکات و افتخارات حوزه علمیه قم است
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در آیین رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم اظهار داشت: امروز آثار و برکات حوزه‌های علمیه برای همگان شناخته شده و آشکار است؛ ولی لازم است که این آثار برای عموم افراد جامعه نمایش داده شود.
قائم مقام  جامعه مدرسین درادامه گفت: امروز حوزه متشکل از بخش‌ها، سازمان‌ها و نهادهای پرتلاش و خدوم اسلام است و آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن یکی از برکات و افتخارات حوزه علمیه مقدس قم می‌باشد.
همه خود را در قبال حفاظت از محیط زیست مسئول بدانند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولان محیط زیست استان قم به تشریح اهمیت حفاظت از محیط زیست و لزوم همگرایی مردم و مسئولین برای مراقبت از محیط زیست استان پرداخت و گفت: اگر امروز به موقع به مشکلات زیست محیطی استان قم رسیدگی نشود در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یک معضل و بحران اساسی خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که همه آحاد جامعه باید خود را عضوی از اداره حفاظت از محیط زیست بدانند تاکید کرد: اگر همه افراد دراین زمینه حس مسئولیت را داشته باشند مشکلات این عرصه بسیار زودتر حل خواهد شد.
توجه به وحدت اسلامی جزو اصول ثابت حوزه علمیه قم است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار تعدادی از اندیشمندان کشورهای سوریه و تونس، بر ضرورت افزایش ارتباط علمی میان قم و نهادهای دینی در نقاط مختلف جهان تاکید کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که توجه به وحدت اسلامی جزو اصول ثابت و همیشگی حوزه علمیه قم است گفت: هم اینک بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از مناطق مختلف ایران و ۱۰۰ کشور جهان با توجه به فرق و مذاهب مختلف در قم تحصیل می کنند.
توجه به رهنمودهای رهبری و علما در دستور کار مبلغان قرار گیرد
رسا/ آیت‌الله کعبی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، تبلیغ دینی را مأموریت انبیاء، اولیاء و علما دانست و بر توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و علمای دین در تبلیغ تأکید کرد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: تبلیغ پیام دین برای بشریت ماموریت انبیا، اوصیا و علمای ربانی است و در دوران جاهلیت معاصر، انسانها بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند درک، فهم، هضم و عمل به حقایق حیات بخش دین در عرصه های گوناگون زندگی هستند.
نباید راه عقل را برای حضور در استنباطات فقهی ببندیم
حوزه/ آیت‌الله علیدوست در مراسم رونمایی از  کتاب الفقه و العقل در پارک علم و فناوری استان قم، با پاسخ به شبهاتی که در خصوص حضور عقل در استنباط احکام مطرح شده است بر استفاده نظام مند از عقل در علوم ومعارف اسلامی تاکید کرد. عضو جامعه مدرسین اظهارکرد: بهتر است، بحث اصول فقه پس از رسایل و کفایه مطالعه شود. وی افزود: نقش عقل در معارف دین بسیار حیاتی است و حتی پیش از اسلام نیز مطرح بوده است و به همین دلیل حوزه ما نیازمند چنین کتابی بود و باید این کتاب تالیف می‎شد.
احتمال تحریم بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران
العالم/ جان کورنین، سناتور ارشد آمریکایی قصد دارد با گنجاندن اصلاحیه‌ای در طرح تحریم ایران، بزرگترین شرکت تجاری هواپیمایی کشور ایران را هدف قرار دهد. کورنین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در سخنرانی خود در سنا اعلام کرد بر اساس این اصلاحیه وزارت امنیت داخلی آمریکا باید فرودگاه‌هایی را که شرکت ماهان در آن‌ها فعال است شناسایی و برای حفظ امنیت آمریکایی‌هایی که از طریق آن‌ها مسافرت می‌کنند، تدابیری را اتخاذ کند.وی همچنین در اظهاراتی مضحک، شرکت ماهان را به انتقال اسلحه، تروریست‌ها و ایدئولوژی خطرناک در منطقه متهم کرد
قطر: حماس سازمان تروریستی نیست
ایسنا/ وزیر خارجه قطر تأکید کرد که جنبش حماس جنبشی مقاومتی است وسازمان تروریستی نیست.محمد بن آل ثانی باتاکید بر حمایت دوحه از ملت فلسطین اعلام کرد که این مساله به اتهامی از سوی کشورهای عربی علیه قطرتبدیل شده است.
دادگاه استیناف آمریکا به تعلیق دستور مهاجرتی ترامپ رای داد
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد دادگاه استیناف در آمریکا به تعلیق دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور رای داد. براساس این گزارش، دادگاه تجدیدنظر آمریکا درخواست ترامپ درباره قانون منع ورود مسلمانان به این کشور را رد کرد.
داعش خواستار حملات تروریستی جدید شد
فارس/ سخنگوی گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی صوتی خواستار انجام حملاتی جدید در آمریکا، اروپا، روسیه، استرالیا، عراق، سوریه، ایران و فیلیپین در ماه مبارک رمضان شده است.این کلیپ صوتی که ۲۵ دقیقه است، در کانال تلگرامی منتسب به داعش منتشر شده است و گفته می‌شود که منسوب به «ابوحسن المهاجر» سخنگوی رسمی این گروه تروریستی است.سخنگوی داعش همچنین کشتار در فیلیپین را فتح نامیده و آن را تبریک گفته است.
افزایش عبور روزانه ۲۰۰ هواپیما از آسمان ایران
باشگاه خبرنگاران/ رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسائل و چالش‌های پیش‌آمده برای قطر هیچ‌گونه راه هوایی جز آسمان ایران برای ‌آنها باقی نگذاشته است بر این اساس روزانه ۲۰۰ هواپیمای قطری از آسمان ایران عبور می‌کند. رضایی کوچی بیان داشت: با وقوع این شرایط ما در کنار نفت که کالای قابل اعتمادی برای درآمد نیست توانسته‌ایم از طریق ترانزیت منبع درآمد خوبی برای کشور به دست آوریم.
تعویق رای گیری تحریمهای جدید سنا علیه ایران
صدا و سیما/ رای گیری درباره وضع تحریم های جدید ضد ایران در مجلس سنای آمریکا به تعویق افتاد. نیویورک تایمز نوشت: نمایندگان مجلس سنای آمریکا در کمیته‌های بانکداری و روابط خارجی سنا حدود یک هفته است که درباره اصلاحیه لایحه تحریم‌های ایران مذاکره می‌کنند. همچنین رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا اعلام کرد: لایحه تحریم ایران همین هفته و به زودی به رای گذاشته می‌شود.
مطالبه عربستان از تروریست‌ها برای حمله به ایران
فارس/ سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در خصوص حامیان تروریست‌ها در منطقه اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از اینها حمایت کرده‌اند و ما اطلاعات دقیق داریم که متأسفانه عربستان نیز ضمن حمایت از تروریست‌ها، انجام عملیات در ایران را از آنها مطالبه کرده ‌است.
طبق سند ۲۰۳۰ تدریس قرآن برای پیش‌دبستانی ممنوع است
فارس/ حجت‌الاسلام پژمان‌فر، ابراز داشت:  آنچه یونسکو به عنوان قانون حاکم در ۲۰۳۰ برای کشورهای هدف مطرح می‌کند، الزاماتی را ایجاد می‌کند که با گفتمان انقلاب اسلامی و دینی ما همخوانی ندارد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اما بر این اساس آموزش قرآن ممنوع می‌شود و به تبع آن آموزش روان‌خوانی و حفظ قرآن در مراکز پیش دبستانی و دبستان‌ها تا سال سوم ابتدایی ممنوع می‌شود که این امر یکی از جنایات سند ۲۰۳۰ یونسکو تلقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *