خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۲

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: بارها به مسئولان تذکر دادم دشمن در فضای مجازی فرهنگ ما را نشانه گرفته است
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: قضایای سوریه و عراق و مدافعان حرم در خور سرودن صدها و هزاران شعر است
  • آیت‌‌الله مصباح یزدی: تراکم شبهات و بدون پاسخ ماندن ‌آنها سبب سستی اعتقاد جوانان به اسلام و انقلاب می‌شود
  • آیت‌الله اعرافی: شهدای روحانی افتخار حوزه‌های علمیه هستند
  • معاون وزیر امور خارجه: مبارزه مقتدرانه در برابر تروریسم را ادامه می دهیم
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: درس‌های فراموش ناشدنی به تروریست‌ها خواهیم داد

** جام جم ۹۶/۳/۲۲
*  قطعی شدن نتیجه انتخابات شورای تهران
علیرضا رحیمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران از انصراف دو شاکی برای بازشماری خبر داد و گفت:‌ با قطعی شدن نتیجه انتخابات تهران، هیچ شکایت جدیدی قابل قبول نیست.
*  موافقت مجلس با فوریت لایحه تفکیک وظایف و اختیارات سه وزارتخانه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر با ۱۲۴ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با بررسی یک فوریتی لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» موافقت کردند.
بر اساس این لایحه، وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های راه‌ و شهرسازی، صنعت و معدن و تجارت و ورزش و جوانان، به بخش‌های تخصصی تفکیک می‌شود.
** همشهری ۹۶/۳/۲۲
*  افتتاح موزه شهدای ترور مجلس
اتاق یکی از نمایندگان مجلس که در حوادث روز چهارشنبه گذشته به شدت آسیب دیده بود، به همراه تصاویر شهدای این حادثه تبدیل به موزه شد.
محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در این رابطه گفت: با تصمیم هیات رئیسه مجلس دفتر من به عنوان موزه شهدای ترور تعیین و از سوی رئیس مجلس افتتاح شد.
*  دیدار وزیر دارایی اتریش با ظریف
هاینس یورگ شلینگ، وزیر دارایی اتریش با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر دارایی اتریش در این دیدار تاسف خود را در قبال حوادث تروریستی اخیر در تهران اعلام کرد و گفت: اعمال گروه‌های افراطی هیچگاه ارتباطی با ادیان و مذاهب جهان ندارد.
ظریف وزیر خارجه کشورمان هم در این دیدار ضمن تشکر از همدردی مقامات اتریش در پی حادثه تروریستی تهران گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری دسته جمعی کشورهاست.
** کیهان ۹۶/۳/۲۲
*  قضایای سوریه و عراق و مدافعان حرم در خور سرودن صدها و هزاران شعر است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در جمع صمیمی شعرا:
– پیروزی انقلاب اسلامی آغاز دوران جدیدِ شعری، و ورود جوانان و شاعران با انگیزه به سرودن «شعر بصیرت‌افزا و در خدمت اهداف کشور» است.
– «توقف و تصور رسیدن به ایستگاه آخر» همچون سمّی مهلک برای شاعران است.
– حوادث سوریه و مدافعان حرم و قضایای مهم عراق درخور سرودن صدها و هزاران شعر است.
–  امروز مواردی همچون رقص شمشیر «جاهلیت مدرن» در کنار «جاهلیت قبیلگی» یا قرار گرفتن دولتی همچون عربستان سعودی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، مسائلی است که به‌جدّ، جای هجو دارند.
*  کمک ۵٠ میلیون تومانی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برای آزادی زندانیان
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اختصاص ۵٠٠ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری، گفت: زندانی کردن و در حبس نگه داشتن آن دسته از افرادی که تنها در پرداخت بدهی یا دیه ناتوان شده‌اند، در منظر اسلام وجاهتی نداشته و تفکیک بدهکار از بزهکار بایستی دغدغه همه مسئولان ذیربط باشد.
*  تراکم شبهات و بدون پاسخ ماندن ‌آنها سبب سستی اعتقاد جوانان به اسلام و انقلاب می‌شود
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق گفت: ذهن کنجکاو نسل جوان طالب این است که مسائل حلاجی و شبهات رفع شود تا دل آنها به جواب مرضی خدا و اسلام قانع و آرام شود. وی افزود: این کار سختی به شمار می‌رود و حتی گاهی سخت‌تر از فراهم کردن مسائل معیشتی است، نسل جوان امروز در معرض شبهات هستند و اگر این شبهات متراکم شود، اعتقاد آنها به اسلام و انقلاب سست خواهند شد که خطرناک است.
** شرق ۹۶/۳/۲۲
*  دستگیری ۶ نفر از عوامل حوادث تروریستی در کردستان
علی‌اکبر گروسی رئیس کل دادگستری کردستان از دستگیری شش متهم در روزهای پس از حادثه تروریستی تهران خبر داد و گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی و امنیتی مأموران، شش نفر از افرادی که ارتباط قطعی با عوامل حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران داشتند شناسایی و دستگیر شدند.
*  گمانه‌زنی دوباره درباره کشته‌شدن بغدادی
بر اساس گزارش‌های تأیید‌نشده در رسانه دولتی سوریه، رهبر گروه تروریستی داعش شنبه در یک حمله هوایی، در سوریه کشته شده است.
به نوشته روزنامه میرر، تصاویر آنلاینی که پایگاه خبری «اعماق» داعش منتشر کرده، نشان می‌دهد روز شنبه درگیری‌های سنگینی در رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش، صورت گرفته و تصاویر پایگاه اعماق، ویرانی‌ها را نشان می‌دهد.
** ایران ۹۶/۳/۲۲
*  داعش؛ دشمن مشترک ایران و غرب است
روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای نوشته است که حملات تروریستی تهران نشان میدهد که ما با ایران در نبرد علیه داعش در یک جبهه قرار داریم. داعش به همان اندازه که از غرب نفرت دارد، از شیعیان نفرت دارد. لازم است سیاست خارجی انگلستان این واقعیت را مد نظر قرار دهد که این گروه تروریستی دشمن مشترک ماست.
*  موشه یعالون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تأکید کرد؛ عربستان طی دو سال گذشته حتی یک دلار هم برای فلسطینی‌ها هزینه نکرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۲
*  برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حوادث تروریستی مجلس و حرم امام(ره)
مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی ۱۷ خرداد مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل عصر دیروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌ شهدای این حادثه حضور داشتند.
*  جذب ۳ میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار سرمایه خارجی
جدیدترین گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) از اوضاع سرمایه‌گذاری جهانی نشان می‌دهد ایران با جذب ۳ میلیارد و ۳۷۱ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۱۶ میلادی، رشد ۶۴ درصدی را ثبت کرده است.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۲
*  درس‌های فراموش ناشدنی به تروریست‌ها خواهیم داد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید: به پشتوانه اطلاعات ۸۰ میلیونی و اشراف اطلاعاتی بر تحرکات و برنامه‌های جبهه دشمن، درس‌های فراموش ناشدنی جدیدی به تروریست‌ها و حامیان آنان خواهیم داد.
در پیام سرلشکر باقری آمده است: به شرکت‌کنندگان در رقص شمشیر اخیر سعودی‌ها و آنهایی که همچنان درصدد توطئه‌چینی علیه ایران هستند هشدار می‌دهیم از فرجام تروریست‌های مهاجم ۱۷ خرداد و نیز آنچه بر سر سایر عوامل خود طی روزهای جاری و نیز سال‌های دور، در دیگر نقاط کشور عزیزمان آمد عبرت بگیرند و از پرورش و تکرار خطا حتی در ذهن و خیال خودداری کنند.
*  واکنش امیرعبداللهیان به دخالت عربستان در حادثه تروریستی تهران
حسین امیرعبداللهیان مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم شهدای حادثه تروریستی تهران درباره دست‌های پشت پرده اقدام تروریستی تهران گفت: عادل الجبیر و محمدبن سلمان، وزیر دفاع عربستان که اخیرا تهدید کرده بود ناامنی را به داخل ایران خواهیم کشاند باید در مقابل این اتفاقات پاسخگو باشند.
** جوان ۹۶/۳/۲۲
*  ایران جای جولان دادن تروریست‌ها نیست
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهدا؛ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده اند، گفت: انقلاب اسلامی با نام‌ و یاد شهدا جان گرفته است.
سردار غلامحسین غیب‌پرور تأکید کرد: ایران مرکز ثقل منطقه است، ایران مثل کشورهای دیگر نیست که تروریست‌ها در آن جولان دهند، بنا به فرمایش رهبری، آنها یک ترقه بازی راه انداختند و طی یک عملیات کور می‌خواستند امنیت ما را خدشه‌دار کنند ولی جمهوری اسلامی و انقلاب، لقمه‌ای نیست که در دهان آن حرامی‌ها جا بگیرد و انقلاب به برکت خون شهدا و در آینده با یاد شهدا به حیات خود ادامه خواهد داد.
*  پشتیبانی از اقدامات حفاظتی رؤسای جمهور سابق با نهاد ریاست جمهوری است
در پی انتشار خبری مبنی بر تخلیه ساختمان محافظان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق و طرح برخی موضوعات خلاف واقع در آن، روابط عمومی سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  اساساً موضوع پشتیبانی از اقدامات حفاظتی مربوط به رؤسای جمهور قبل با نهاد ریاست‌جمهوری است و نام بردن از سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) و انتشار تصویر فرمانده آن یا توضیح شیوه اقدامات حفاظتی که افشاکننده راهکارهای امنیتی می‌باشد از جانب هر شخص یا نهادی موجب تأسف است.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۲
*  عربستان مانع ورود قطری‌ها به مسجد الحرام می‌شود
رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که مقامات سعودی مانع ورود قطری‌ها به مسجد الحرام می‌شوند.
علی‌بن‌صمیخ المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر گفت: این کمیته شکایتی را از قطری‌ها از طریق تماس تلفنی درباره منع ورودشان به مسجد الحرام و درخواست عربستان از آن‌ها برای ترک فوری آن دریافت کرد. یک مسلمان قطری نیز از کعبه بیرون انداخته شد.
** رسالت ۹۶/۳/۲۲
*  بارها به مسئولان تذکر دادم دشمن در فضای مجازی فرهنگ ما را نشانه گرفته است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) با بیان اینکه دشمن در عرصه فضای مجازی فعال است، تصریح کرد: طلاب باید در عرصه فضای مجازی فعالیت داشته باشند و از آن غافل نشوند.
وی افزود: دشمنان امروز از طریق فضای مجازی فرهنگ و اعتقاد مردم را نشانه گرفته‌اند بارها به مسئولان شورای عالی مجازی تذکرات لازم داده‌شده که در فضای مجازی جدیت داشته و  آن را کنترل کنید.
*  مبارزه مقتدرانه در برابر تروریسم را ادامه می دهیم
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه موضع کنگره آمریکا در محکومیت ایران به حمایت از تروریسم، موضعی خنده‌دار، زننده و شرم‌آور هست، خاطرنشان کرد: فکر می کنم دنیا این مسأله را درک کرده و عکس‌العمل‌هایی که ما از رهبران دنیا و مردم کشورهای مختلف دیدیم نشان دهنده این است که کاملا درک می‌کنند چه کسی قربانی تروریسم و چه کسانی حامی تروریسم هستند.
معاون وزیر امور خارجه اظهارداشت: ما در منطقه به مبارزه مقتدرانه خودمان علیه تروریسم ادامه می‌دهیم.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۲
*  افزایش تجارت با اوراسیا در دستور کار
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به علاقه‌مندی ایران برای حجم مبادلات ارزی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از جمله روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان اشاره کرد و گفت: اتحادیه اوراسیا جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ میلیون نفر دارد و امیدواریم که با موافقت‌نامه بازرگانی آزاد بتوانیم حجم مبادلات خود را با کشورهای عضو این اتحادیه افزایش دهیم.
*  حمله تروریستی تهران مردم ایران را متحد کرد
موسسه گروه بحران بین‌الملل با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران گزارش داد: سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی نیز شاهد حملات تروریستی متعدد بود و حادثه اخیر در این کشور به اتحاد در ایرانیان منجر شده است. به گزارش موسسه تحقیقاتی گروه بحران بین‌الملل مستقر در آمریکا، در پی وقوع این حوادث، جمهوری اسلامی یک ظرفیت قوی برای مقابله با تروریسم در نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و به علاوه نیروهای بسیج را ایجاد کرد که سبب شد ایران با ثبات‌ترین کشور در منطقه باشد.
** آرمان ۹۶/۳/۲۲
*  ارجاع مجدد پرونده مرتضوی به کارشناس دادگستری
مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی اظهار داشت: روز شنبه متوجه شدم که پرونده شکایت سازمان تامین اجتماعی از سعید مرتضوی که در دادگاه تجدید نظر در دست بررسی بود مجدد به کارشناس دادگستری ارجاع شده است.
*  ۵ دانشگاه ایرانی جزو برترین‌های جهان
محمد جوادی‌دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نتایج رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ میلادی «QS» که به‌تازگی منتشر شده است نشان از حضور پنج دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و شهید بهشتی در جمع ۹۵۹ دانشگاه برتر جهان دارد.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۲
*  ابقای بروجردی در ریاست کمیسیون امنیت ملی
نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که بر اساس انتخابات صورت گرفته برای هیات رئیسه، علاء الدین بروجردی در سمت ریاست کمیسیون ابقا شد و کمال دهقانی فیروزآبادی و محمد مهدی برومندی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شدند. همچنین سید حسین نقوی حسینی سخنگو و محمد جواد جمالی نوبندگانی و محمد ابراهیم رضایی به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس انتخاب شدند.
*  اعزام دو ناو نیروی دریایی ارتش به عمان و آب‌های آزاد
چهل و هفتمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به منظور انجام ماموریت‌های محوله با بدرقه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نداجا از منطقه یکم دریایی بندرعباس ابتدا به کشور عمان و سپس به آب‌های آزاد و بین‌المللی در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام خواهد شد. این ناوگروه متشکل از ناو موشک‌انداز البرز و ناو پشتیبان بوشهر است.
** آفرینش ۹۶/۳/۲۲
*   کمیسیون امنیت ملی طرح «مقابله با اقدامات آمریکا» را ارائه کند
علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استراتژی دشمن، کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است. وی تأکید کرد: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد، ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد.
لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنان می‌دهد، از کمیسیون امنیت ملی می‌خواهم در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند. آمریکا باید متوجه شود مجلس در راه مبارزه با تروریست‌ها، اراده‌ای قوی دارد.
*  کشف زندانی متعلق به داعش در غرب موصل
وزارت دفاع عراق از کشف یک زندان متعلق به داعش در موصل که در آن زنان ایزدی بازداشت بودند، خبر داد.
وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش عراق یک زندان متعلق به گروه تروریستی داعش را که در آن شماری از زنان ایزدی قبل از شکست‌شان در محله ۱۷ تموز در شهر موصل بازداشت شده بودند، کشف کرد.
** قدس ۹۶/۳/۲۲
*  تغییر رئیس رسانه ملی کذب است
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: خبرها مبنی بر تغییر رئیس سازمان صحت ندارد.
علی دارابی گفت: برنامه پنج ساله سازمان صدا و سیما به زودی تقدیم رهبر معظم انقلاب می‌شود. وی افزود: دکتر علی عسکری با قوت در مدیریت سازمان هستند و هرگونه جابجایی بشدت تکذیب می‌شود.
*  حکمت نزول تدریجی آیات قرآن استحکام قلب پیامبر است
آیت‌الله سبحانی در برنامه چشمه معرفت با اشاره به حکمت نزول تدریجی آیات قرآن گفت: حکمت این مساله در خود قرآن امده است، آنجا که وقتی از پیامبرسوال کردند چرا قرآن یک باره بر تو نازل نشد؟ خداوند آیه‌ای نازل کرد و فرمود: «حکمت نزول تدریجی آیات قرآن استحکام قلب پیامبر است.» زیرا اگر قرار بود به یکباره جبرئیل نازل شود و کل قرآن را برای پیامبر بیاورد، ارتباط ایشان با عالم وحی قطع می‌شد، ولی ارتباط مستمر ایشان با عالم بالا سبب افزایش قوت قلب پیامبر می‌شود.
** خراسان ۹۶/۳/۲۲
*  موافق سهم خواهی اصلاح طلبان از رئیس جمهور نیستم
وزیر ارتباطات، در واکنش به سهم‌خواهی برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دوازدهم، گفت: من اصلا موافق سهم‌خواهی و سهم‌طلبی نیستم و نباید این‌گونه باشد. واعظی افزود: مردم در ۲۹اردیبهشت ۲۴میلیون رای به آقای روحانی دادند، بنابراین دست رئیس‌جمهور در چینش کابینه باید باز باشد.اگر قرار باشد رئیس‌جمهور کابینه تحمیلی داشته باشد که نمی‌تواند به وعده‌هایش عمل کند.
*  ایران کمتراز۱۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد
حسین قضاوی معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: اقتصاد ایران با ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و ۱۷۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی، کمتر از ۱۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۲
*  بازشماری صندوق‌های انتخابات شوراها در اهواز در صورت لزوم
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در مورد نحوه اعلام نتایج انتخابات شوراهای اهواز گفت: به علت اعتراضاتی که وجود داشت، باوجود اینکه صورتجلسات این صندوق‌ها دقیق و بی‌نقص بود، هیات اجرایی اهواز تقاضای بازشماری کرد و ظاهرا هیات نظارت استان هم قبول کرده است. در همین راستا هم نتیجه انتخابات ممکن است تغییر کند و ممکن است تغییر نکند. اگر نیاز باشد و هیات نظارت یا هیات عالی استان تصمیم بگیرد کل صندوق‌ها هم بازشماری می‌شود.
** شهروند ۹۶/۳/۲۲
*  راه مبارزه با تروریسم استمرار پیدا خواهد کرد
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: راه مبارزه با تروریسم با قدرت استمرار پیدا خواهد کرد.
*  سنا امروز درباره تحریم‌های ایران رأی‌گیری می‌کند
طبق برنامه سنای آمریکا، امروز دوشنبه، رأی‌گیری نهایی در صحن برای تصویب طرحی که خواستار اعمال تحریم‌های جامع غیر هسته‌ای ضد‌ایران است، انجام می‌شود.
در ادامه تلاش‌های ضد ایرانی کنگره آمریکا، سناتورهای این کشور قرار است طرح تحریم‌های تازه علیه ایران را به رأی بگذارند. پیش‌نویس طرح موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- ٢٠١٧» چندی قبل در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصویب شده بود.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۲
*  اندیشکده‌های آمریکایی پول می‌گیرند تا ایران را حامی داعش معرفی کنند
مکس آبرامز، تحلیل‌گر آمریکایی در حوزه تروریسم و روابط بین‌الملل با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به ادعاها مبنی بر این‌که ایران حامی گروه تروریستی داعش است، واکنش نشان داد و نوشت: اندیشکده‌هایی مثل بروکنیز و شورای آتلانتیک پول می‌گیرند تا بگویند که ایران و اسد حامی بزرگ داعش هستند رسانه‌ها این مهمل را پذیرفته‌اند و حقیقت گم شده است.
*  مصمم به حفظ روابط با ایران هستیم
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد: دوحه گفت وگوها با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی می کند و مصمم به حفظ روابط با تهران است.وی پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: «می‌خواهم از نهادهای پارسی که آمادگی خود را برای کمک به حل اقدامات غیرقانونی اتخاذ شده علیه ما اعلام کرده‌اند، قدردانی کنیم.»
** صبح نو ۹۶/۳/۲۲
*  خودداری فرمانداری تهران از بازشماری  ۱۰ درصد صندوق‌ها
مجتبی شاکری، رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته خود در فرمانداری درباره انتخابات شوراها گفت: وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و هیأت نظارت از بازشماری ۱۰‌درصد صندوق‌ها استنکاف و روی مواضع قبلی خود پافشاری می‌کنند. وی افزود: حق کسی یا جمعی که اعتراض دارد این است که به شکایت او رسیدگی شود و بازشماری ۱۰ درصد آرا، درخواستی منطقی است.
** بهار ۹۶/۳/۲۲
*  فرماندهی تیم عملیاتی داعش به سزای اعمالش رسید
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی یکشنبه پارلمان با حضور وزیر اطلاعات درباره حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس، گفت: در جلسه غیر علنی مجلس، وزیر اطلاعات گفت که اینها عوامل داخلی و ایرانی بودند که مدتی در خارج از کشور تحت آموزش‌های داعش قرار گرفته بودند.
اکبر رنجبرزاده به نقل از وزیر اطلاعات اظهار داشت: عواملی که ممکن بود به عنوان یک حرکت دیگری ریشه بدواند نیز سرکوب و آنها دستگیر شدند.
عوامل و فرمانده این حادثه روز چهارشنبه شناسایی شد، به طوری که حتی فرماندهی این تیم نیز اخیرا رصد شده و به سزای اعمالش رسید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شهدای روحانی افتخار حوزه‌های علمیه هستند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی دیشب با حضور در منزل شهید حجت الاسلام تقوی، از شهدای حادثه تروریستی ۱۷ خردادماه در ساختمان مجلس شورای اسلامی که به دست کوردلان تکفیری به شهادت رسیده بود با خانواده این شهید دیدار کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار با اشاره به اینکه شهدای روحانی افتخار حوزه بوده و حوزه نیز همواره در عرصه ایثار و شهادت پیشگام بوده است بر لزوم پاسداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای روحانی که با روحیه انقلابی خود در عرصه دفاع از انقلاب و شهادت پیشگام بودند تاکید کرد.
ترامپ بدترین و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ سندرز یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور گفت: ما امروز بدترین و خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا را در کاخ سفید داریم.
انتقاد ترکیه از استاندارد دوگانه غرب در مبارزه با تروریسم
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر ترکیه گفت: رفتار متناقض و برخورد دوگانه در مبارزه با تروریسم باید در جهان کنار گذاشته شود.
ایلدریم با اشاره به حملات تروریستی پی در پی طی هفته های گذشته در تهران، کابل، لندن و سایر نقاط جهان، خطر تروریسم در جهان را جدی دانست و بیان کرد: برای مبارزه با تروریسم همت و اقدام جدی در همه نقاط جهان لازم است.
اتحادیه اروپا به دنبال تقویت توان دفاعی خود است
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور فنلاند و معاون دبیر کل ناتو گفت: اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری برای افزایش توانمندی دفاعی خود برای مقابله با چالش‌های امنیتی و بین المللی انجام می‌دهد.
موگرینی گفت: در حال حاضر اقداماتی گسترده برای افزایش همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و ناتو در جریان است.
جلوگیری از خروج ۲ متهم پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در فرودگاه
مهر/ رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تاکنون چند نفر متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند.
جبار کوچکی‌نژاد در مورد وضعیت بدهکاران صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: باید مراقبت شود افرادی که در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند و تا تعیین تکلیف دادگاه خود آزاد هستند، فرار نکنند.
نخست وزیر سوریه از مواضع ایران تمجید کرد
مهر/ عماد خمیس نخست وزیر سوریه در دیدار با سفیر ایران در دمشق ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از مردم این کشور و نبرد علیه تروریسم، بر توسعه روابط تهران – دمشق بویژه در زمینه های اقتصادی تاکید کرد.
از سوی دیگر جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق نیز روابط بین سوریه و ایران را نمونه‌ای از روابط راهبردی و منحصر بفرد بین کشورهای دارای منافع مشترک برشمرد. وی تصریح کرد: حمایت ایران از سوریه حمایت از موضوع مشترک یعنی حق است.
ترامپ آمریکا را با داعش یکسان کرد
فارس/پایگاه تحلیلی آمریکایی گزارش داد :نوع واکنش کاخ سفید و «دونالد ترامپ» به حملات تروریستی اخیر تهران طوری بود که آمریکا را با داعش هم‌تراز کرد.
پایگاه تحلیلی «آلترنت» در یادداشتی تصریح کرد: حملات تروریستی در پایتخت ایران، نمایانگر آغاز ائتلاف جنگ بدون فکر آمریکا-عربستان است.این پایگاه با اشاره به شهادت ۱۷ نفر در حمله تروریستی اخیر در تهران، نوشت: حملات تروریستی تهران در واقع اهداف ترامپ در تشدید خصومت آمریکا با ایران را نیز ارتقا بخشید.
 هنوز مجوز فروش هواپیماها به  شرکت آسمان صادر نشده است
تسنیم/ شرکت هواپیماسازی بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد برای گرفتن مجوز قرارداد فروش هواپیما با شرکت ایرانی آسمان به اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) درخواست داده است. بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی آسمان، این شرکت که یک شرکت خصوصی است و بخش عمده سهام آن متعلق به صندوق ملی بازنشستگی ایران است، روز یکشنبه قرارداد نهایی خرید ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس را با شرکت بوئینگ به امضا رساند.
هلاکت ۴ داعشی در استان هرمزگان
تسنیم/ فرمانده انتطامی استان هرمزگان از هلاکت ۴ نفر از اشرار مسلح در شهرستان رودان خبر داد و گفت: از این افراد ۴ قبضه سلاح ، ۱۱۲ عدد گلوله جنگی، مقادیری مواد منفجره به همراه پرچم داعش کشف شد. سردار ملکی اعلام کرد: عصر روز گذشته ماموران جان بر کف پلیس در کوه‌های اطراف شهرستان رودان با تیم ۴ نفره از این اشرار مواجه و پس از درگیری مسلحانه همه آنان را به هلاکت رساندند. همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از دستگیری ۵ نفر از عوامل مرتبط با گروهک داعش در بندر جاسک خبر داد.
نقشه‌های ائتلاف آمریکا در سوریه شکست خورده است
تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدامات ائتلاف آمریکا در سوریه را شکست خورده دانست و از “تداوم تلاش‌ها برای حمایت از گروههای مسلح که از حمایت و پشتیبانی مالی، سیاسی و رسانه‌ای برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای برخوردارند”، ابراز تاسف کرد. زاخارووا گفت: حملات هوایی ائتلاف آمریکا به مواضع ارتش سوریه و نیروهای طرفدار و هم پیمانش، نقض مفاد قوانین بین المللی است. وی افزود: روسیه مستندات و آمار محسوسی از شمار قربانیان این حملات تجاوزکارانه ائتلاف ارایه کرده است.
‌دوحه به درخواست واشینگتن میزبان گروه طالبان بود
ایرنا/ فرستاده ویژه وزیر امورخارجه قطر در مبارزه با تروریسم و میانجیگری برای حل درگیری‌ها گفت: میزبانی قطر از گروه طالبان در دوحه به درخواست آمریکا بوده است. قحطاتی در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد‌ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود، دوحه باید از حمایت مالی تروریسم دست بکشد، افزود: ما درصدد تسهیل گفت‌و‌گو بین آمریکا و گروه طالبان هستیم، این کار از جمله اهداف ما در سیاست‌های خارجی ماست، افزون بر آن که میزبانی ما از طالبان نیز بنا به درخواست واشینگتن صورت گرفته بود.
حمله به خودروی گشت امنیتی درعربستان
فارس/ وزارت کشور عربستان اعلام کرد که به دنبال حمله به یک خودروی امنیتی در منطقه العوامیه در استان القطیف یک نیروی امنیتی کشته و ۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.
قاسمی: برجام منطقه‌ای موضوعی نامفهوم است
تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در تهران گفت: این اقدام در ادامه اقدامات تروریستی بود که در منطقه آغاز شده و با یک اقدام بی‌ارزش به لحاظ نظامی و برای ایجاد رعب و بهره برداری سیاسی، جا دارد همه برای مبارزه با پدیده تروریسم همکاری کنند. قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن برجام منطقه‌ای اظهار داشت: من مفهوم برجام منطقه‌ای را نمی‌فهمم، آنچه بین ما و ۱+۵ انجام شد موضوعی بود و آنچه بین ما و کشورهای همسایه خلیج فارس است موضوع دیگری است که راهکارهای خاص خود را طلب می‌کند.
سند ۲۰۳۰ فردا تعیین تکلیف می‎شود
تسنیم/ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته این شورا بحث‌هایی درباره سند ۲۰۳۰ مطرح و برخی از مسئولان دولتی نظرات خود را ارائه کردند، گفت: قرار است روز سه‌شنبه (۲۳خرداد) در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این سند بار دیگر بحث و تبادل نظر شود.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای در سند ۲۰۳۰ مشاهده می‌شود که از سوی تیم کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی این مشکلات احصاء شده و در جلسه فردا مطرح می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی درباره این سند صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *