خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۱

  • ارائه گزارش نماینده ولی فقیه در امور حج در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
  • آیت‌الله جوادی‌آملی: هرگز داعش و سلفی و تکفیری کاری از پیش نبردند و نمی‌برند
  • آیت‌الله فاضل‌لنکرانی: سند ۲۰۳۰  قلم کفر است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: اجرای برنامه‌های فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) فراموش نشود
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: مسجد جمکران مرکز الهام‌بخش و منشأ خیرات است
  • فرمانده بسیج مردمی عراق: مأموریت انجام شد  ۲۰۰۰ داعشی را کشتیم

 

** جام جم ۹۶/۳/۲۱
*  نیازی به کمک مالی دیگر کشورها برای بازطراحی رآکتور اراک نیست
سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه در مرحله بازطراحی راکتور اراک نیاز به کمک مالی دیگر کشورها (۱+۵) نداریم، گفت: اگر بخواهیم هزینه را بدهند، باید از بخشی از مدیریت هم صرف‌نظر کنیم.
بهروز کمالوندی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است آن است که چیزی طراحی شود که نیازهای کشور را برطرف کند و مدیریتش با ما باشد.
*  توضیحات وزیر خارجه قطر درباره روابط با ایران
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با روسیاالیوم تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری روابط مثبت با ایران تلاش کرد، پس چرا قطر به همین دلیل مجرم شناخته می‌شود.
وزیر خارجه قطر همچنین اخباری مبنی بر دیدار وی با سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در عراق را تکذیب کرد.
وی بر تمایل دوحه برای برقراری روابط مثبت با ایران تاکید کرد و گفت: ما خواهان رابطه مثبت با ایران هستیم، چرا که ایران یک کشور همسایه است.
** همشهری ۹۶/۳/۲۱
*  دولت رقیب هیچ بخشی از کشور نیست
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که از فضای انتخابات دور شده‌ایم، اظهار کرد: دولت رقیب هیچ بخشی از کشور نیست و نمی‌شود به دولت به ویژه از سمت برخی دستگاه‌های حکومت به عنوان رقیب نگاه شود.
جهانگیری بیان کرد: با تفاهم و همدلی واقعا مسائل کشور قابل حل است. نباید با بزرگ کردن بی‌مورد مسائل فرعی مانع حل مسائل اصلی ملت ایران شویم.
*  بخشی از مجلس بازسازی نمی‌شود
بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است بخشی از سالن مراجعین مردمی و یکی از دفاتر نمایندگان به شکل سمبلیک به عنوان سند جنایت تروریسم بدون بازسازی باقی بماند.
** کیهان ۹۶/۳/۲۱
*  آغاز صادرات مواد غذایی ایران به قطر
یک مقام مسئول ایران‌ایر گفت: کشور ایران توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تاکنون در قالب چهار پرواز مواد غذایی و سبزیجات از فرودگاه‌های تهران و شیراز به قطر فرستاده است.
شاهرخ نوش‌آبادی اظهار داشت: پس از موضوع تحریم قطر توسط چهار کشور مصر، عربستان، امارات و بحرین، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون در قالب چهار پرواز، مواد غذایی و سبزیجات به کشور قطر منتقل کرده است.
*  مأموریت انجام شد، ۲۰۰۰ داعشی را کشتیم
فرمانده بسیج مردمی عراق می‌گوید عملیات بسیج مردمی در غرب استان «نینوا» با هلاکت ۲۰۰۰ داعشی و آزادسازی ۱۴هزار کیلومترمربع زمین و ۳۶۰ روستا، به پایان رسید.
به گفته «ابومهدی المهندس» فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق «عملیات بسیج مردمی در موصل با تحقق تمامی اهداف، پایان یافت. ما ۱۴ هزار کیلومترمربع (زمین) و ۳۶۰ روستا را آزاد کرده‌ایم.»
** شرق ۹۶/۳/۲۱
*  دستاوردهای نیروی دریایی ارتش تا پایان امسال رونمایی می‌شود
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: دستاوردهای نیروی دریایی ارتش تا پایان امسال رونمایی می‌شود.
سیاری تصریح کرد: درحال‌حاضر در شمال و جنوب کشور ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی در دست ساخت است.
*  مواضع ایران و روسیه درباره تنش عربی همسان است
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در مسئله قطر و حل‌وفصل وضعیت بحرانی پیرامون این کشور مواضع یکسان و اتفاق نظر دارند.
او ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفت: تهران و مسکو خواهان حل بحران قطر پشت میز مذاکره هستند تا تمام نگرانی‌ها از راه گفت‌وگو برطرف شود.
** ایران ۹۶/۳/۲۱
*   صبر برای صلح سخت تر از استقامت در میدان جنگ است
رئیس جمهوری در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با تبریک زادروز امام حسن مجتبی(علیه السلام)، گفت: ‏امروز روز بسیار مبارکی است چرا که امام حسن(علیه‌السلام) مظهر حلم و صبر بود. صبر و حلم برای صلح، سخت‌تر ‏از صبر و استقامت در میدان جنگ است.
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه امام راحل هر دو این حالات یعنی صبر و حلم در صلح و صبر و استقامت در ‏میدان جنگ را تجربه کرد و ما هر دو را در امام دیدیم، اضافه کرد: شجاعت امام در سال‌های آغاز انقلاب و ‏دوران دفاع مقدس و صبر و حلم ایشان در دوران پایانی جنگ در پذیرفتن صلح به گونه‌ای بود که کسانی ‏که در متن امور بودند، می‌توانند سختی این صبر و شجاعت را درک کنند.
*  ادعای هک شدن ایمیل‌های وزارت خارجه امریکا توسط ایران
پایگاه اینترنتی امریکایی«واشنگتن فری بیکن» در گزارشی مدعی شده اکانت شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های وزارت خارجه و چند نهاد مرتبط با مذاکره هسته‌ای در امریکا در خلال مذاکرات توسط ایران هک شده بود و دولت اوباما با وجود اطلاع از این امر، آن را اطلاع‌رسانی نکرد.
روزنامه «دیلی وایر» در گزارشی با اشاره به این افشاگری «واشنگتن فری بیکن» مدعی شد: این حمله ۲۵ سپتامبر اتفاق افتاد و به ایرانی‌ها اهرم فشار خوبی در خلال مذاکرات داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۱
*  قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ توسط شرکت آسمان نهایی شد
روزگذشته تفاهم نامه خرید ۳۰+۳۰ هواپیما با پنج درصد پرداخت نقدی و ۹۵ درصد فاینانس بین شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت بویینگ به امضا رسید.
دیروز با حضور وزیر رفاه، قراردادی بین شرکت آسمان و بوئینگ به امضا رسید که قرار شد ابتدا ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و به تدریج ۳۰ فروند هواپیمای دیگر توسط شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شود.
*  عمیق‌ترین خط متروی تهران افتتاح شد
۲۲ کیلومتر از خط ۷ متروی تهران صبح دیروز به بهره‌برداری رسید. این خط ۲۷ کیلومتر است که با اضافه شدن ۵ کیلومتر طرح توسعه به ۳۲ کیلومتر خواهد رسید و جمعا ۲۵ ایستگاه خواهد داشت.
۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو که طولانی‌تری تونل از نظر روش اجرای مکانیزه را دارد و نیز عمیق‌ترین خط متروی تهران است، با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۱
*  انتخابات ریاست‌جمهوری تودهنی به دشمن بود
آیت‌الله احمد جنتی در نشست فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در واقع این دوره از انتخابات بی‌سابقه و کم‌سابقه بود.
وی افزود: این تعداد رای و حضور در پای صندوق‌های رای خیلی معنی دارد و نشان از اعتماد مردم به نظام است و جواب دندان‌شکن به دشمن است.
آیت‌الله جنتی با اشاره به بحث امنیت اظهار کرد: اخلال در امنیت، جنگ با خدا و پیامبر است و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند اهل فساد روی زمین هستند و مجازات‌شان نیز سنگین است.
** جوان ۹۶/۳/۲۱
*  سند ۲۰۳۰ قلم کفر است
آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه‌اطهار(ع) در جمع بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید و علمای حوزه علمیه قم به سند ۲۰۳۰ استناد کرد و گفت: برخی بیان می‌کنند که مواردی در سند ۲۰۳۰ وجود داشته که با اسلام سازگار نیست و برخی دیگر بیان می‌کنند که مفادی خلاف اسلام در سند وجود ندارد، بنابراین باید نظری را قبول کرد که متّبع باشد و آن نظر مقام معظم رهبری و ولی‌فقیه است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: برخی مسئولان بیان می‌کنند که «سند ۲۰۳۰ را متوقف کرده‌ایم»، توقف این سند فایده ندارد باید آن را باطل کرد.در مواردی مانند دیپلماسی انسان چاره‌ای جز مذاکره ندارد اما سند ۲۰۳۰ لزومی ندارد به‌دلیل اینکه قلم، قلمِ کفر است.
*  استفاده تیلرسون از واژه جعلی خلیج عربی
رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا دستورالعمل سازمان ملل را نادیده گرفت و در جدیدترین اظهاراتش درباره اوضاع منطقه سعی کرد برای خوشایند عربستان سعودی و دیگر کشورهای مرتجع عربی از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۱
*  حملات تروریستی تهران در پی تهدیدات عربستان اتفاق افتاد
توفیق کعبی نماینده ائتلاف ملی عراق در رابطه با حادثه تروریستی تهران گفت:‌ ایران کشوری قوی و محکم است و اموری مانند حملات تروریستی آن‌را نمی‌لرزاند و این کشور از سازمان اطلاعات بسیار قوی برخوردار است که به سرعت می‌تواند شناسایی کند. وی در ادامه گفت: این حملات در پی تهدیدات وزیر خارجه عربستان علیه ایران به‌وجود آمد.
*  متهم کردن ایران به حامی تروریسم ظلم است
رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران گفت: ما از کشورهای عربی و بیگانه می‌خواهیم که در مبارزه با تروریسم با ایران همکاری کنند و ایران مخالف اصلی تروریسم است و متهم کردن آن به حمایت از تروریست‌ها ظلم و بی عدالتی است. زیرا جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که از کشورهایی که با تروریست‌ها‌ مبارزه می‌کنند حمایت می‌کند.
** رسالت ۹۶/۳/۲۱
*  منافع مادی مردم را باید دولت اسلامی تامین کند
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دولت اسلامی باید منافع مادی و منافع معنوی مردم همچون دینداری آن‌ها را تامین کند.
آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان اظهار کرد: برخی از مکاتب نه تنها اعتقادی به کمک به این گروه ندارند، بلکه آرزوی مرگ هر چه زودتر نیازمندان را دارند.
وی ادامه داد: دلیل کمک به نیازمندان این است که خداوند دستور داده است، ما بندگان خدا هستیم و تکلیف داریم که به دستورات خداوند عمل کنیم.
*  نمی توان دم از اسلام زد و حجاب را انکار کرد
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت با اشاره به تأکید اسلام بر پیشگیری از گناه و همچنین مفاهیمی که در دعای صحیفه سجادیه بر پیشگیری از گناه تأکید دارد اظهار کرد: یکی از مهم ترین راه‌های پیشگیری از گناه در اسلام مسئله حجاب است که این مسئله امروزه اهمیتی فوق العاده دارد.
وی افزود: حجاب از ضروریات دین اسلام است یعنی هرکس وارد دین اسلام شود یا با مسلمانان رابطه پیدا می‌کند می‌فهمد که از ضروریات اسلام حجاب است.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی انکار حجاب را برابر با انکار اسلام دانست و افزود: کسی نمی‌تواند دم از اسلام بزند و حجاب را انکار کند.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۱
*  حداقل ۱۰۰ هزار نیرو نیاز داریم
‌وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان سازمان امور استخدامی درخواست کرد که برای صدور مجوز جدید استخدام تجدیدنظر و راهکار اتخاذ کنند.
دکتر حسن‌هاشمی بااشاره به کمبود نیروی انسانی، افزود: از نظر نیرو حداقل ۱۰۰ هزار نیرو نیاز داریم.
*  صادرات نفت ایران به غرب با صادرات به آسیا برابر شد
یک منبع آگاه به رویترز گفت صادرات نفت ایران به غرب در ماه مه افزایش یافت و به بالاترین سطح از زمان لغو تحریم‌ها در اوایل سال ۲۰۱۶ رسید و تقریبا با حجم صادرات این کشور به آسیا برابر شد.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۱
*  اعتراض دادستانی به حکم صادره برای دختر وزیر آموزش‌وپرورش
عبدالمجید اجتهادی، مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعریزات حکومتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا دادستانی تهران به حکم شعبه بدوی تعزیرات مبنی بر تبرئه دختر وزیر آموزش و پرورش از اتهام قاچاق کالا اعتراض کرده است یا نه، گفت: «دادستانی اعتراض کرده و پرونده به مرجع مربوطه ارجاع شده و در حال بررسی است.»
*  برگزاری جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی حادثه تروریستی
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از برگزاری جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی حوادث تروریستی اخیر، در روز یکشنبه (امروز) خبر داد.
محمد حسین فرهنگی تصریح کرد: «این جلسه غیر علنی با حضور وزرای اطلاعات و کشور و دیگر مسئولان مرتبط با حوزه امنیتی برگزار خواهد شد.»
** آفرینش ۹۶/۳/۲۱
*  نیروهای عراقی محله الزنجیلی در غرب موصل را به طور کامل آزاد کردند
رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای گفت: نیروهای پلیس فدرال محله الزنجیلی را به طور کامل آزاد کردند و عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی این محله از بمب‌ و مین‌ها آغاز کرده‌اند.
وی گفت: نیروهای ما به کارگاه بزرگی در این محله دست یافتند که تجهیزات مدرن ساخت موشک‌انداز و مقادیر زیادی مواد منفجره مورد استفاده موشک‌ها در آن قرار داشت.
نیروهای ما به خارج کردن خانواده‌ها از محله‌های الزنجیلی و الشفاء ادامه می‌دهند.
** قدس ۹۶/۳/۲۱
*  واکنش ایران به خبر برگزاری همه پرسی در کردستان عراق
سخنگوی وزارت خارجه گفت: عراق یکپارچه، با ثبات و دموکراتیک، ضامن منافع همه مردم این کشور از تمام اقوام و مذاهب آن خواهد بود، امروز عراق بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و وفاق ملی است.
قاسمی در واکنش به تصمیم یک جانبه اقلیم کردستان عراق مبنی بر برگزاری همه پرسی استقلال، اظهار داشت: اقلیم کردستان بخشی از جمهوری عراق است و تصمیمات یک جانبه و خارج از موازین و چهارچوب ملی و قانونی، بویژه قانون اساسی عراق، آن هم در شرایط پیچیده عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید خواهد انجامید.
*  مراد ما از استقلال حوزه عدم وابستگی به دولت‌هاست
آیت‌‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب با بیان اینکه مراد ما از استقلال حوزه عدم وابستگی به دولت‌هاست گفت: امروز متاسفانه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند.
من باید بصراحت اعلام کنم که ما با استقلال حوزه موافقیم و حوزه مستقل حوزه قدرتمند و تاثیرگذار است، اما باید حوزه از اصل نظام اسلامی دفاع و آن را تقویت کند، البته حوزه برای برقراری و ماندگاری نظام نباید از تذکر دریغ کند.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۱
*   هرگز داعش و سلفی و تکفیری کاری از پیش نبردند و نمی‌برند
آیت‌الله جوادی‌آملی در سخنانی در جمع مردم شهرستان دماوند، با اشاره به حوادث تروریستی تهران و شهادت چندتن از هم‌میهنان‌مان در این حملات، اظهار داشتند: وقتی یک کشوری پایگاه اساسی داشته باشد، نه به کسی حمله می‌کند و نه اجازه خیال حمله کسی را به خود می‌دهد.
وی تاکید داشت: هرگز داعش و سلفی و تکفیری کاری از پیش نبردند و نمی‌برند، چرا که ما دینی داریم که پیغمبر ما کسی است که ما را به شجاعت و شهامت تربیت کرد. این دفاع مقدس دیگر قصه و تاریخ بیهقی و اینها نیست، این عزیزان را ما دیدیم، هیچ مجاز نیستیم که ترس به خود راه بدهیم.
*  استرداد مبلغ ٢٠٠ میلیارد ریال از یک بدهکار بانکی
 دادستان عمومی و انقلاب کرج از استرداد مبلغ ٢٠٠ میلیارد ریال بدهی از یکی از بدهکاران متواری بانکی خبر داد.
حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج با اعلام این خبر گفت: متهم در سال‌های گذشته در چند مرحله اقدام به اخذ وام به مبلغ دویست میلیارد ریال از یکی از بانک‌های دولتی کرده و پس از آن بدون بازپرداخت وام به کشور انگلستان متواری شده بود.
** شهروند ۹۶/۳/۲۱
*  پاپ فرانسیس حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با انتشار پیامی اقدام وحشیانه روز چهارشنبه چند تروریست در تهران را که به جان‌باختن ١٧ تن منجر شد، محکوم و برای قربانیان حادثه دعا کرد.
در این پیام آمده است: پاپ فرانسیس تاسف قلبی خود را به کسانی که در این حمله ددمنشانه درتهران آسیب دیدند، ابراز می‌کند و سوگوار این اقدام خشونت‌آمیز و احمقانه است.
*  تنها راه‌حل بحران در حوزه خلیج‌فارس گفت‌وگو و مذاکره است
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.
در ادامه طرفین درخصوص موضوعات بین‌المللی، منطقه‌ای و به‌ویژه اوضاع سوریه، عراق و یمن گفت‌وگو کردند.  گوترش تنها راه‌حل بحران ایجادشده بین برخی از کشورهای خلیج فارس را  گفت‌وگو و مذاکره عنوان کرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۱
*  پیروزی روحانی در ۲۸۱ حوزه انتخابیه؛ ۱۴۹ حوزه با رئیسی بودند
با انتشار نتایج تفصیلی آرای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور به تفکیک ۳۱ استان و در تمامی شهرستان‌ها از سوی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور تعداد آرای نامزدهای انتخابات در شهرستان‌ها مشخص شد.
در بین ۴۳۰ حوزه رای گیری در سراسر کشور در ۲۸۱ حوزه رای، حجت‌الاسلام حسن روحانی برنده رقابت بوده و تنها در ۱۴۹ حوزه رای حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی آرای بیشتری را کسب کرده است.
*  ایران، ترکیه و کشورهای منطقه به بحران قطر پایان دهند
صدراعظم آلمان از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، ایران و ترکیه خواست تا با همکاری با یکدیگر به بحران قطر پایان دهند.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در اختلافات بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درباره انزوای قطر و ایران هشدار داده و تاکید کرد که وضعیت کاملا نگران کننده است
** صبح نو ۹۶/۳/۲۱
*  داعش به دنبال بی‌ثبات کردن آسیای مرکزی و روسیه است
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پایان نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در«آستانه» گفت: داعش در حال آماده سازی برنامه‌های‌خود برای بی‌ثبات کردن آسیای مرکزی و روسیه است.
وی افزود: همراه با از بین بردن علل اقتصادی و اجتماعی باید ایدئولوژی تروریستی را هم نابود کرد و در این زمینه نقش مرکز ضد تروریستی سازمان همکاری‌ شانگ‌های اهمیت ویژه‌ای دارد.
*  ۷۲ درصد پروژه‌های مترو در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیاء
سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: در حال حاضر بیش از ۷۲ درصد از پروژه‌های تونل و مترو را قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء احداث می‌کند.
** بهار ۹۶/۳/۲۱
*  همچنان پیگیر حل مساله ادمین‌های تلگرامی هستیم
وزیر دادگستری رسیدگی سریع‌تر به پرونده مدیران برخی کانال‌های تلگرامی را که از اسفند ماه ۹۵ بازداشت شدند، مورد تاکید قرار داد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در خصوص آخرین وضعیت بازداشت مدیران برخی کانال‌های تلگرامی، گفت: تاکید شده که به پرونده آنها هرچه سریع‌تر و جدی‌تر رسیدگی شود و بازپرس پرونده نیز با جدیت پیگیر موضوع است. وی افزود: امیدواریم این پرونده هر چه زودتر به نتیجه برسد.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اتهام آنها این است که اخباری منتشر کردند که نباید منتشر می‌کردند.
*  قیمت آب و برق باید واقعی شود
حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه صنعت آب و برق این امکان را دارد تا برای انجام تمام فعالیت‌های خود اتکا به منابع دولتی را به صفر برساند، لازم است که هزینه خدمات از مشترکان دریافت شود و در دولت دوازدهم به سمت واقعی شدن قیمت‌ها پیش برویم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ارائه گزارش نماینده ولی فقیه در امور حج در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
اختصاصی/نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی روز جمعه با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ارائه گزارشی در ارتباط با برگزاری مراسم حج امسال و اعزام زائران ایرانی به بیت الله الحرام، به تبادل نظر با اعضای جامعه مدرسین پرداخت.در این جلسه که به ریاست آیت الله یزدی و با حضور دیگر اعضای جامعه مدرسین برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گزارشی از پیگیری‌های حادثه مسجد الحرام و منا و مذاکرات با مسؤولان عربستان مبنی بر برآورده شدن تمامی درخواست‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله تأمین امنیت زوار و احترام کامل به آنها ارائه کردند.در ادامه تعدادی از اعضای جامعه مدرسین ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته برای برگزاری این فریضه الهی، نقطه نظرات و تاکیداتی را ارائه کردند.
آبادی مساجد موجب تقویت مرزهای فرهنگی می‌شود
حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت مساجد در صیانت از مرزهای اعتقادی بیان‌کرد: مساجد و محراب‌ها مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند و آنها را از هزاران توطئه‌ای که دشمنان علیه ما روا می‌دارند نجات می‌دهد؛ مساجد باید آباد شود تا مرزهای فرهنگی تقویت شوند.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبوری مردم در انقلاب اسلامی بیان کرد: صبوری و شکیبایی باعث پیروزی ما در انقلاب و عرصه های مختلف آن شده است؛ ملت ایران چهار دهه است که با صبر در مقابل تمام زورگویان ایستاده است.
اجرای برنامه های فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) فراموش نشود
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دیدار مسئولین موکب حضرت معصومه(س) با شهردار قم، با اشاره به اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در سال‌های اخیر از نظر پروژه‌های عمرانی با مشکلات عدیده‌ای در شهر قم مواجه بودیم که در دوره مدیریت فعلی شاهد رفع مشکلات هستیم.معاون جامعه ومردم جامعه مدرسین درادامه با تاکید بر اینکه بلوار پیامبر اعظم(ص) فرصتی برای فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: اگر این بلوار منحصر به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری شود اهداف احداث آن محقق نخواهد شد.
مسجد جمکران مرکز الهام‌بخش و منشأ خیرات است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به  هفدهم رمضان سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران اکنون در نگاه شیعه به‌ عنوان یک جایگاه مقدس و یک کانون مهم مذهبی شناخته می‌شود. عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران می‌تواند برای مسلمانان یک مرکز الهام‌بخش، منشأ خیرات، برکات دینی، اعتقادی، معرفتی، فرهنگی و تربیتی باشد.
هلاکت طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی تهران
رسا/ وزیر اطلاعات،گفت: طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی اخیر تهران توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) به هلاکت رسید.حجت الاسلام علوی درادامه اظهار کرد: در سال ۹۴ حدود ۳۰ تیم در سال‌۹۵ حدود ۴۵ تیم و در این دو ماه و نیم سال ۹۶ بیش از ۲۵ تیم تروریستی را زیر ضربه بردیم.علوی افزود: اگر در سال‌های قبل ماهی دو یا هفته‌ای یک تیم تروریستی کشف می‌کردیم اخیراً و در اردیبهشت‌ماه کشف تیم‌های ترور به روزانه رسیده بود که بنا نداشتیم با انعکاس مرتب این دستگیری‌ها آرامش و بهداشت روحی و روانی مردم را صدمه بزنیم.
حمله تروریستی به تهران جنون آمیز و احمقانه بود
رسا/ امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته نجف اشرف، با اشاره به حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران و مرقد مطهر امام خمینی‌(ره)گفت: حادثه تروریستی اخیر تهران جنون‌آمیز و احمقانه است.حجت الاسلام قبانچی این حمله تروریستی را به رهبر، دولت و مردم ایران تسلیت گفت و خاطرنشان ساخت: ما اطمینان داریم که هیچ خطری ایران را تهدید نمی‎کند و همه نقشه‎ و دسیسه‎های دشمنان علیه این کشور با شکست مواجه خواهد شد.
ارتباط عاملان حوادث تهران با ریاض و منافقین فاش شد
باشگاه خبرنگاران/مدیر دفتر العالم در دمشق، در رابطه با حوادث اخیر تهران گفت: یک هفته قبل از این حملات، تعدادی از سران تروریست‌ها با مریم رجوی سرکرده گروه منافقین دیدار کرده اند و یک افسر سعودی هم از طریق ویدیو کنفرانس در آن برنامه حضور داشته است.حسین مرتضی می‌گوید در این نشست نصر الحریری رئیس هیأت مخالفان سوری در ریاض، یاسر عبدالرحیم، فرمانده سابق اتاق عملیات جیش الفتح در حلب؛ حسن ابراهیم عطیه، ابواسامه الجولانی و عناصری که با اسرائیل و سازمان اطلاعات اردن در ارتباطند حضور داشتند.بر این اساس جزئیات این اقدام توسط مریم رجوی شرح داده شده و وی در پاسخ به سوالی درباره فایده این عملیات گفته که این عملیات پاسخی به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب اسلامی ایران در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) خواهد بود.
سیاسیون قدر نیروهای حفاظتی خود را بدانند
مهر/فرمانده حفاظت سپاه گفت: سیاسیون با هر تفکری، قدر نیروهای حفاظتی خود در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را بدانند.سردار گرجی‌زاده اظهار داشت: این حادثه از یک طرف حقارت کار تروریست‌ها و از طرف دیگر بزرگی نظام ما و نیروهای امنیتی‌مان را نشان داد. چرا که تروریست‌ها از محل مراجعات مردمی وارد شدند ودست به جنایت زدند. وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه برخی تلاش می‌کنند تا این حادثه تروریستی را بزرگ نشان دهند اما اینها از نگاه ما یک عملیات فاقد ارزش بود.
عراقچی: برجام دستاورد همه ملت ایران است
ایرنا/معاون وزیر امور خارجه گفت: دستاوردهای برجام متعلق به همه مردم ایران است و تا وقتی که قدرت مردم حفظ شود، به طور قطع ما به مسیر خود با عزت و قدرت ادامه می‌دهیم.عراقچی با اشاره به جنایات تروریست ها در مجلس شورای اسلامی که چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد، اظهار داشت: داعش تمسک به تروریسم وحشیانه می‌کند و تروریسم داعش چند پله جلوتر از عنوان تروریسمی است که ما می‌شناسیم و مشخصه بارز آن، وحشیگری و بربریت است.
افزایش ۱۷ درصد پروازهای عبوری از آسمان ایران
ایرنا/رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تقاضای ناگهانی برخی از کشورها، منجر به افزایش ۱۷ درصدی ترافیک هوایی عبوری از آسمان ایران شده است.  عابدزاده افزود: براساس مفاد کنوانسیون جهانی هواپیمایی غیرنظامی یا کنوانسیون شیکاگو، کشورهای عضو متعهد به ارائه خدمات ناوبری هوایی جهت برقراری ایمن و پایدار جریان ترافیک هوایی بین المللی هستند.وی بیان کرد: حتی پس از رفع شدن شرایط اضطراری در کشورهای همسایه و یا منطقه، شرکت‌های هواپیمایی به استفاده از فضای پروازی ایران برای بخش قابل‌ توجهی از پروازهای خود ادامه می‌دهند.
هلاکت سرکرده مزدوران سودانی در یمن
مهر/رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی از هلاکت سرکرده مزدوران سودانی در ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.«محمد علی الحوثی» در این خصوص گفت: پس از به هلاکت رسیدن این سرکرده سودانی، مزدوران این کشور حاضر به مشارکت در نبرد منطقه میدی در شمال غرب یمن نشدند و از ائتلاف متجاوز سعودی خواستند تا جایگزینی برای آنها مشخص کند. خبر دیگر از یمن حاکی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بیماری همه گیر وبا در سراسر یمن گسترده شده و در مجموع ۷۹۸ تن به دلیل ابتلا به این بیماری مرده‌اند.
بزرگترین رزمایش نظامی مشترک اسرائیل و قبرس
ایسنا/ روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص اعلام کرد: صدها نظامی اسرائیلی در رزمایش‌های نظامی مشترکی که در قبرس برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.این منبع افزود: ۴۰۰ تن از نیروهای کماندوی ارتش اسرائیل با بالگردهای “بلک هاوک” به مدت یک هفته در کوهستان‌های “تورودوس” قبرس دست به رزمایش نظامی خواهند زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *