خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۰

سالروز ولادت فرخنده سبط اکبر، کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک و تهنیت می‌گوییم

  • پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی: تنها نتیجه این جنایات افزایش نفرت از آمریکا و سعودی است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ائتلاف عربی، آمریکایی و عبری بهانه‌ای برای مقابله با اسلام است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی: اقدامات مزدوران آمریکا نتیجه شکست در برابر جریان مقاومت است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: ولایت فقیه ارزشمند‌ترین ثمره تفکر دینی است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: دشمن به دنبال زیر سوال بردن امنیت فراگیر ایران است

** جام جم ۹۶/۳/۲۰
*  رایزنی‌های ظریف در حاشیه اجلاس شانگهای
هفدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و با حضور روسای جمهور روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، مغولستان، ترکمنستان و نخست‌وزیران هند و پاکستان در «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار شد.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان که برای حضور در نشست شانگهای به قزاقستان سفر کرده بود، با دبیرکل سازمان ملل، رئیس‌جمهور قزاقستان، افغانستان و همتایان خود در کشورهای مختلف دیدار و گفت‌وگو کرد.
*  مخالفت گسترده با همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق
دفتر نخست‌وزیر عراق در واکنش به تصمیم اقلیم کردستان این کشور برای برگزاری همه‌پرسی جدایی‌طلبی تاکید کرد که قانون اساسی عراق فصل الخطاب است و هیچ طرفی به تنهایی نمی‌تواند سرنوشت خود را تعیین کند.
بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرد تصمیم منطقه کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی جدایی از این کشور، غیرمسئولانه است.
وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد نگران است که برگزاری این همه‌پرسی غیرالزام‌آور باعث به حاشیه کشیده شدن اولویت مبارزه با داعش شود.
** همشهری ۹۶/۳/۲۰
*  اسماعیل هنیه به ایران می‌آید
اسامه حمدان، مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس اعلام کرد که هیاتی از این جنبش به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به زودی به ایران سفر می‌کند.
هنیه علاوه بر سفر به ایران به چند کشور دیگر که هنوز به نام آنها اشاره‌ای نشده است نیز سفر خواهد کرد.
** کیهان ۹۶/۳/۲۰
*  معنای ‌آتش به اختیار، تشخیص وظیفه و عمل به آن است
آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: اگر فرماندهی خائن در آمد چه باید کرد؛ در اسلام برای این موضوع هم راهی وجود دارد و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که اگر مرکز فرماندهی دچار اختلال شد سایر کارگزاران و سربازان باید آتش به اختیار باشند که اصطلاحی نظامی است یعنی هرکس باید وظیفه خود را تشخیص داده و به آن عمل کند.
*  تنها نتیجه این جنایات افزایش نفرت از آمریکا و سعودی است
در پی حادثه تروریستی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران، که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم روزه‌دار انجامید، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند.
بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: حادثه‌ تروریستی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در مرقد امام راحل و در مجلس شورای اسلامی که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند. نتیجه‌ قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست. ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت ان‌شاءالله.
*  اقدامات مزدوران آمریکا نتیجه شکست در برابر جریان مقاومت است
امام‌جمعه قم حادثه تروریستی اخیر در تهران را نشانه اضمحلال و شکستن ستون فقرات تروریست‌ها عنوان کرد و گفت: نقشه‌های آمریکا و همپیمانانش در منطقه دچار شکست شده و تلاش می‌کنند این شکست‌ها را با این ترقه‌بازی‌ها بپوشانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم افزود: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که آمریکا و همپیمانانش هرگاه در میدان نبرد به شدت شکست می‌خورند، رو به اقدامات ناجوانمردانه تروریستی و قتل‌عام مردم کوچه و بازار می‌آورند.
** شرق ۹۶/۳/۲۰
*  ١٠‌هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد امسال آزاد می‌شوند
علی‌اکبر یساقی نایب‌رئیس ستاد دیه کشور گفت: ١۴‌هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور وجود دارند که از این تعداد بین ٩ تا ١٠‌هزار نفر امسال آزاد می‌شوند.
*  آلمان خواهان شکیبایی ایران شد
مارتین شافر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان، با اشاره به بحران قطر از ایران خواست دست به اقدامی نزند که به تشدید تنش‌ها منجر شود.
او گفت: از نظر برخی دولت‌های عرب جنوب خلیج ‌فارس، ایران پشت درگیری‌های منطقه قرار دارد، اما مهم است که در آن‌سوی خلیج [فارس] هیچ اقدامی انجام نشود که بر این آتش، نفت بیشتر بریزد. این آخرین چیزی است که منطقه به آن نیاز دارد.
** ایران ۹۶/۳/۲۰
*  اقدام تروریست‌ها در واقع انتقام از دموکراسی در ایران بود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری اقدام تروریستی اخیر در تهران را انتقام از دموکراسی دانست و گفت: مردم ما راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی ادامه داده و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.
*  ملت ایران از مقابله همه‌جانبه با تروریسم کوتاه نخواهد آمد
رئیس قوه قضائیه در پیامی گفت: تروریست‌های کوردل باید بدانند ملت ایران در قبال این تحرکات مذبوحانه از هدف مقدس خود کوتاه نخواهد آمد.
در پیام آیت‌الله صادق آملی لاریجانی همچنین آمده است: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران نیز برخورد با این جریانات الحادی را همیشه در دستور کار خود داشته و قاطع‌تر از گذشته خواهد داشت و اجازه نخواهد داد عده‌ای با عقاید انحرافی آرامش و امنیت مردم را هدف قرار دهند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۰
*  مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند
مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌های مستقلی اقدامات کور تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان عزیز شد را محکوم کردند.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حقیقت این است که در طول تاریخ جنایت‌کاران، کثیف‌تر و بى‌رحم‌تر و بى‌هدف‌تر از گروه تکفیرى‌ها و از جمله داعش سراغ نداریم.
اسلحه به دست مى‌گیرند یا جلیقه انفجارى به خود مى‌بندند افراد بى‌گناهى را مى‌کشند و خودشان هم به دَرَک واصل مى‌شوند.
به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش براى مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پاى نخواهد نشست.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: باردیگر گروهک تروریستی داعش دست به عملی جنایت بار زد و عده‌ای از هموطنان ما را به شهادت رساند و چهره خبیث خود و اربابانش را به جهانیان نمایان کرد. امروز وظیفه همه مسلمانان وحدت و همدلی در مقابل فرقه‌های دروغین سلفی و تکفیری است که توسط آمریکا و صهیونیست و ایادی منطقه‌ای آنها برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام ساخته شده است.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۰
*  مواضع مشترک ایران و روسیه درباره اوضاع قطر
وزیر خارجه روسیه گفت مسکو و تهران درباره اینکه تنش‌ها در روابط قطر و کشورهای عربی باید از طریق مذاکره حل شود، اتفاق نظر دارند.
لاوروف گفت: «ما (با ظریف) درباره پیشرفت در حل مسائل سوریه و نحوه اثرگذاری مسائل قطر بر تلاش‌های مشترک‌مان گفت‌وگو کردیم».
*  داعش عصاره همه شرارت‌هاست
خطیب موقت جمعه تهران گفت: داعش جریان دست‌ساز انگلیس و آمریکا، عصاره همه شرارت‌ها و بی‌هویتی‌هاست.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت جمعی از روزه‌داران توسط تروریست‌ها گفت: تروریسم از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است، امام(ره) در وصیتنامه‌شان رژیم آمریکا را تروریست به ذات معرفی کرده و اساسا بنا و بنیان اینها در شرارت و قتل و غارت است.
** جوان ۹۶/۳/۲۰
*  عربستان به خط تولید تروریسم تبدیل شده است
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو با تأکید بر این نکته که داعش به ابزاری در دست برخی کشورهای منطقه برای تهدید دیگر کشورهای منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: کارخانه‌ تولید اندیشه‌ تکفیری که داعش را تغذیه می‌کند در کشور عربستان سعودی واقع شده است.
اندیشه‌ وهابیت، پول نفت و افراد سرخورده از سیاست‌های حکام سعودی، ترکیب این سه خط تولید تروریست در عربستان سعودی است.
*  حمایت روسیه و چین از عضویت ایران در شانگهای
وزیر امور خارجه چین در دیدار همتای ایرانی خود مجدداً بر حمایت از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد. مسکو هم با حمایت از عضویت ثابت ایران در شانگهای اعلام کرد که این موضوع باید سریع‌تر حل شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۰
*  قطر باید رابطه خود را با ایران قطع کند
خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین با ادعای اینکه قطر از تروریسم حمایت می‌کند، گفت: شروط ما برای از سرگیری روابط با قطر بسیار روشن است و این کشور باید از حمایت گروهک‌های تروریستی سنی و شیعی دست بردارد و روابطش را با دشمن اول ما یعنی ایران قطع کند و بداند که منفعتش با ماست تا با کشوری که خواستار تسلط بر ماست.
** رسالت ۹۶/۳/۲۰
*  آمریکا نشان داد، داعش بین‌المللی است
علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به نشست اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان، اظهار داشت: کار آمریکا به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه کرده و کارشان به چپاول اموال کشورها کشیده شده است.
رئیس مجلس افزود: این اقدام نشان می‌دهد با دو داعش روبرو هستیم، یکی داعش منطقه و داعش بین‌المللی. امروز آمریکا در کنار داعش منطقه قرار گرفته که نشان می‌دهد داعش بین‌المللی، آمریکاست.
*  ایران، مدفن تروریست‌ها خواهد شد
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ایران، مدفن تروریست‌ها خواهد شد.
سردار حسین سلامی در خصوص حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران با بیان اینکه آنچه در این حادثه توسط نیروهای امنیتی دیدیم نشان‌دهنده تسلط، آمادگی و ایمان آنها بود، اظهار داشت: آنچه نیروهای ما در مقابله با این اقدام که به قول رهبری شبیه ترقه‌بازی بود، انجام دادند، شوق‌انگیز و شایسته تقدیر است که یک ناکامی بزرگ سیاسی دیگر را برای دشمنان ایران به ثبت رساند.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۰
*  امید پوتین به پایان جنگ سوریه
ولادیمیر پوتین گفت که اخیرا شاهد وضعیت امیدوارکننده‌ای در بحران سوریه هستیم که به طور مستقیم با ایجاد دیدارهای مقامات بلندپایه سیاسی در آستانه و میانجی‌گری‌های روسیه، ترکیه و ایران در ارتباط است.
*  این پهپاد ساخت ایران بوده است
مقامات آمریکایی مدعی شدند که حمله یک هواپیمای بدون سرنشین در جنوب شرق سوریه به نیروهای آمریکا توسط نیروهای مورد حمایت ایران انجام شده است.
بنابر اعلام پنتاگون در ساعات آغازین شامگاه پنج شنبه، یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در جنوب شرق سوریه مواضع نیروهای تحت حمایت آمریکا را هدف قرار داد که گفته می‌شود این پهپاد توسط جنگنده‌های آمریکایی ساقط شده است.
** آرمان ۹۶/۳/۲۰
*  سفر بی روادید ایرانیان به خاور دور روسیه
قانون سفر بدون روادید ایرانیان و اتباع ۱۷ کشور دیگر (از ۱۰ مرداد) به محدوده خاور دور روسیه تصویب و برای اجرا به دولت این کشور ابلاغ شد.
«مطابق قانون جدید، شهروندان ایران و ۱۷ کشور دیگر حق دارند از اول ماه اوت (۱۰ مرداد) بدون دریافت روادید از طریق بندر ولادی واستوک واقع در ساحل دریای ژاپن به مناطق خاور دور روسیه سفر کنند.»
*  هدف تروریست‌ها نمایندگان ملت بود
علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله تروریستی داعش به مجلس و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و در تشریح اهداف این اقدام تروریستی اعلام کرد: هدف تروریست‌ها صحن مجلس و نمایندگان شما ملت بزرگ ایران بود اما با هوشیاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقدام بهنگام در بستن درب‌های ورودی، آن‌ها به ساختمان مراجعات مردمی حمله کردند.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۰
*  عقبه تیم تروریستی را شناسایی کردیم
حجت‌الاسلام سید محمود علوی، روز گذشته در حاشیه مراسم وداع با شهدای ترور در مجلس گفت: «عقبه تیم تروریستی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و افراد متعددی دستگیر شدند؛ همچنین با شناسایی محلی که این تروریست ها در آن هم پیمان شده بودند، تعدادی از نفرات آن ها که هنوز آنجا حضور داشتند دستگیر شدند.»
*  داعش از سال ۹۳ بنا داشت کشور را درگیر کند
امیر پوردستان گفت: «داعش از سال ۹۳ بنا داشت کشور را در یک مقیاس گسترده درگیر کند».
وی ادامه داد: «در خرداد و تیر سال ۹۳ داعش در یک زمان کوتاه از استان‌های غربی عراق به استان‌های شرقی وارد و قصد داشت ما را درگیر کند؛ این گروه یک احساس باطلی هم مثل منافقین داشتند که فکر می‌کردند استان‌های مرزی ما با آنها همراهی می‌کنند.»
** آفرینش ۹۶/۳/۲۰
*  دستگیری ۴۱ نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور
وزارت اطلاعلات در اطلاعیه‌ای تصریح کرده است: در پی سلسله عملیات پیچیده اطلاعاتی و با همکاری خانواده برخی تروریست ها در استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و تهران، ۴۱ نفر از عناصر گروهک وهابی داعش متشکل از تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل های ارتباطی و تدارکاتی به همراه مقادیری اسناد و مدارک و تجهیزات عملیات تروریستی قبل از هرگونه اقدام شناسایی و دستگیر شدند.
*  بیش از ۵۰ کشته و زخمی در دو انفجار انتحاری در شهر المسیب و جنوب بغداد
یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد، نتایج اولیه دو انفجار انتحاری در شهرستان المسیب عراق و جنوب بغداد به ۳۱ کشته و ۲۱ زخمی رسید.
** قدس ۹۶/۳/۲۰
*  جزئیات آرای ریاست جمهوری منتشر شد
جزئیات آرای ۴ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ استان کشور منتشر شد. برخی نامزدها نسبت به اعلام دیرهنگام این جزئیات گلایه‌مند بودند.
بنابر این گزارش در آمارهای اعلام شده در هر استان به تفکیک آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده و مشخص است هر نفر در هر استان و شهر چند درصد و چه تعداد آرا را به دست آورده است.
*  انتقام خون شهدای ترور را به پیشمرگان کرد و اهل سنت ایران بسپارید
محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار شهدای حوادث تروریستی گفت: از مسئولین نظام کشور درخواست می‌نمایم انتقام خون شهدای ترور را به ما پیشمرگان کّرد زبان و اهل سنت کشور بسپارند و تا با پیروی از مقام معظم رهبری، به دشمنان ثابت کنیم که کرد اصیل و اهل سنت واقعی چه کسانی هستند.
** خراسان ۹۶/۳/۲۰
*  ناکامی«می»
حزب حاکم محافظه‌کار به رهبری ترزا می، نخست‌وزیر در انتخابات پارلمانی ناکام ماند و شکست سختی خورد. «می» که اکثریت پارلمان را داشت به امید کسب اکثریت بالاتر، سه سال زودتر انتخابات برگزار کرد اما در مقابل، این حزب کارگر به رهبری کوبین بود که شمار کرسی‌های خود را افزایش داد. حزب حاکم با به دست آوردن ۳۱۸ کرسی از ۶۵۰ کرسی، اکثریت پارلمانی را از دست داد و پارلمان جدید، «معلق» شد.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۰
*  تروریست‌های کوردل و حامیان شان در مقابل ملت ایران محکوم به شکست‌اند
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با انتشار پیامی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز چهارشنبه در خانه ملت و حرم مطهر حضرت امام(ره) تاکید کرد: تروریست‌های کوردل و حامیان‌شان در مقابل وحدت و یکپارچگی ملت ایران محکوم به شکست هستند.
** شهروند ۹۶/۳/۲۰
*  جزییات دستگیری ۷ نفر از عوامل مشکوک به گروهک داعش در لارستان
رئیس‌کل دادگستری استان فارس از دستگیری ۷ نفر از عوامل مشکوک به داعش در شهرستان لارستان خبر داد.
علی القاصی‌مهر رئیس‌کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: با توجه به اشراف امنیتی موجود در استان فارس تعداد ۷ نفر از کسانی که مشکوک به ارتباط با گروه داعش بودند در شهرستان لارستان دستگیر شدند.
*  عامل توسعه روابط ایران و مالزی
محمود واعظی، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی گشایش دفتر نمایندگی روغن پالم مالزی در ایران را زمینه خوبی برای افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور دانست.
واعظی درباره واردات پالم از مالزی گفت: با صحبت‌هایی که دراین‌باره داشتیم و با توجه به گشایش دفتر مالزی در ایران، روغن پالم زمینه خوبی برای همکاری است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۰
*  زوال و شکست تروریسم تکفیری قطعی است
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت حملات تروریستی روز جمعه در استان‌های کربلا و بابل در عراق که به کشته و مجروح شدن ده‌ها انسان بی‌گناه انجامید، با دولت و ملت عراق و خانواده قربانیان این حوادث اندوهبار ابراز همدردی کرد.
قاسمی تصریح کرد: تروریست‌های تکفیری عملیات کور انتحاری را در اقصی نقاط منطقه و جهان در دستور کار خود قرار داده‌اند اما زوال و نابودی‌شان حتمی است.
*  ایران ۳ بندر خود را برای انتقال مواد غذایی به قطر اختصاص می‌دهد
محمدبن عبدالرحمن آل ثانی گفت ایران به منظور تامین مواد غذایی برای قطر اعلام آمادگی کرد و سه بندر خود را به این منظور اختصاص داد.
وزیر خارجه قطر اعلام کرد قطر هر گونه مداخله در سیاست خارجی این کشور را رد می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۳/۲۰
*  قطار تا شهریور ماه به گیلان می‌آید
آقای محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت از اعطای یک میلیارد تومان هزینه برای تهیه جهیزیه ۵۰۰ دختر تحت پوشش کمیته امداد گیلان خبر داد و همچنین گفت: طبق وعده‌های داده شده، سوت قطار رشت در نیمه نخست سال جاری شنیده می‌شود.
*  انتقاد شدید آیت‌الله سبحانی از پذیرش سند ۲۰۳۰
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه درس‌هایی سال گذشته درباره ایثار در کتاب‌ها بود که امسال نیست، گفت: این مملکت با ایثار بنا شده و اگر بخواهید این‌ها را حذف کنید، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند؛ اگر ایثار نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران طعمه دیگران بود.
وی تاکید کرد: کشور ما با جهاد و شهادت و ایثار برپا شده است، آنچه ما را مقاوم کرده، ایثار بوده و از رئیس جمهور انتظار دارم، کلمه توقف را در خصوص سند ۲۰۳۰ یونسکو ذکر نکند، بلکه بگوید که این سند ابطال شده است.
** بهار ۹۶/۳/۲۰
*  نامه اعتراضی ایران به سازمان ملل
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد در خصوص حمله تروریستی در تهران نوشت:‌ از جامعه بین‌الملل و به ویژه شورای امنیت می‌خواهم با جدیت، رهیافت‌های خطرناکی را که در قبال امنیت منطقه از سوی برخی کشورها دنبال می‌شود و نتایج هولناکی در بر دارد، مورد توجه قرار دهد و در مقابله با افراطی‌گری خشونت‌آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکند.
*  هدف تروریست‌ها، اسلام هراسی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسلام هراسی در دنیا را از اهداف تروریست‌ها بر شمرد و گفت: اینها این حرکات را علیه مسلمانان مظلوم انجام می‌دهند تا مردم و دنیا را از اسلام متنفر کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: هدف اصلی به وجود آوردن این جریان داعش و تروریست‌های افراطی، ایران به عنوان مرکز ثقل اسلام ناب است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ائتلاف عربی، آمریکایی و عبری بهانه‌ای برای مقابله با اسلام است
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: چه کسی است که نداند ریشه اصلی تروریست درکجاست؟ دشمنان به نام مبارزه با تروریست، ائتلاف عربی، آمریکایی و عبری را تشکیل داده‌اند تا تحت این ائتلاف کارهای دلخواه خود را انجام دهند و در مقابل اسلام بایستند.
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این قضایا ، وحدت، صفا، صمیمیت و همدلی میان ماست و همچنین نیروی انتظامی و سپاه باید آگاه تر و هوشیارتر از گذشته از مرز و بوم کشور دفاع کنند.
دشمن به دنبال زیر سوال بردن امنیت فراگیر ایران است
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به حادثه تهران اظهار داشت: مساله امنیت ایران در تحت توجهات امام زمان(عج) و رهنمودهای رهگشای مقام رهبری در منطقه بی نظیر است و امروز امنیت ایران بر کشورهای منطقه نیز سرآمد است. عضو جامعه مدرسین در ادامه ترقه بازی در تهران را نشان ضعف دشمنان دانست و گفت: هنری نیست که یکی دو تا ترویست به منطقه بیایند و دو تا تیر بزنند. آنها می‌خواهند امنیت فراگیر نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.
ولایت فقیه ارزشمندترین ثمره تفکر دینی است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، در آئین افتتاحیه طرح ولایت ۹۶ با بیان اینکه قرآن شاخص و معیار تشخیص حق و باطل را به ما نشان داده افزود: یکی از ثمرات طرح ولایت ارائه شاخص هایی برای شناخت جریان باطل و حق و فکر خالص و ناخالص است. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: ارزشمندترین ثمره نظام تفکر دینی، ولایت فقیه است و «تنها رمز پیروزی حزب‌الله در همه جبهه ها این است که حزب‌الله از راس تا کوچکترین رزمنده، خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانند».
دشمن جلوه دادن ایران بهترین هدیه به رژیم صهیونیستی است
رسا/ رییس اتحادیه علمای مقاومت درباره آخرین تحولات منطقه گفت: آنچه در منطقه رخ می‌دهد از نتایج نشست عربی – آمریکایی در ریاض است که یک توطئه برای سرقت ثروت‌های نفتی کشورهای عربی و تحقق امنیت رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. شیخ ماهر حمود تصریح کرد:هم اکنون بهترین هدیه از سوی اعراب به رژیم صهیونیستی معرفی ایران به عنوان دشمن و اسرائیل به عنوان دوست است.
گلایه هند از سایه سنگین تحریم‌های آمریکا بر پروژه‌های این کشور در بندر چابهار
باشگاه خبرنگاران/ دفتر برنامه‌ریزی‌های استراتژیک هند اعلام کرد کار توسعه بندر چابهار به دلیل آنکه شرکت‌های غربی از فروش تجهیزات ساخت اسکله به آنها امتناع می‌کنند، با اختلال مواجه شده است. هند چندی پیش قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه بندر مهم مراسلاتی چابهار با مقامات ایران امضا کرد. یک شرکت مهندسی در سوئیس به شرکت هندی ” گلوبال” که متخصص ساخت اسکله در آب‌های عمیق است، اعلام کرد قادر به تامین تجهیزات مورد نیاز در پروژه چابهار نیست زیرا بانک‌ها از تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران اطمینان ندارند و همچنان از نقل و انتقالات مالی به این کشور ، سرباز می‌زنند.
عیادت رئیس مجلس از زخمی‌های حادثه تروریستی
صدا و سیما/ رئیس مجلس با حضور در بیمارستان سینا از زخمی‌های حادثه تروریستی تهران عیادت کرد و از روند درمانی آنها آگاه شد. علی لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: حال همه زخمی ها خوب بود و رو به بهبود هستند. وی با بیان اینکه تیم پزشکی بیمارستان هم خوب و به موقع رسیدگی کرد، افزود: زخمی ها از خدمات این بیمارستان رضایت داشتند و تعدادی از آنها تا دو روز آینده مرخص می‌شوند. لاریجانی گفت: هزینه‌های درمانی آنها را بیمارستان متقبل شده است و اگر نیازی داشته باشند پشتیبانی می‌کنیم.
ارتش سوریه به مرز این کشور با عراق رسید
صداوسیما/ نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنان در ادامه پیشروی‌ به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق، در شمال شرق گذرگاه «تنف» برسند. نخستین گروه از نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق منطقه تنف به خط مرزی رسید. این منطقه مرزی بخشی از صحرای شرقی تدمر است.گذرگاه التنف سوریه با گذرگاه الولید وابسته به شهر الرطبه در استان الانبار هم مرز است.
ارتباط البغدادی با سوریه قطع شد
مهر/ نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی حشد شعبی، ضمن اعلام اتمام عملیات این نیروها در غرب موصل و قطع ارتباط کامل البغدادی با سوریه گفت که این نیرو آماده آزادسازی «تلعفر» است. «ابومهدی المهندس» با اشاره به اینکه غرب موصل منطقه‌ای حیاتی برای ابوبکر البغدادی، سرکردۀ داعش، بود اضافه کرد نیروهایش توانسته‌اند ارتباط او را با سوریه قطع کنند. او تأکید کرد: البغدادی قبلا در این منطقه حضور داشته است؛ زیرا این منطقه پایگاه اقتصادی او بوده و قاچاق نفت از طریق آن انجام می‌شده است.
تحریم‌های یکجانبه آمریکا اثری بر ایران نخواهد داشت
فارس/ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یادداشتی تأکید کرده تحریم‌های یکجانبه آمریکا تأثیری بر رفتار ایران نخواهد داشت. «راند پال»در این یادداشت در پایگاه «نشنال‌اینترست» با اشاره به طرح قانونگذاران مجلس سنا برای وضع تحریم علیه ایران به بهانه برنامه موشکی و «تروریسم» درباره آثار منفی تصویب آن بر اجرای توافق هسته‌ای هشدار داد. وی می‌نویسد: «ایران همین حالا اعلام کرده که برنامه موشک بالستیک خود را متوقف نخواهد کرد. در حالی که ما فکر می‌کنیم کل جهان مسائل را از دریچه چشم ما می‌بینند، من فکر می‌کنم که ایران آنچه که همسایگانش به آن می‌اندیشند و کارهایی که آنها را انجام می‌دهند را از آنچه که تحریم‌های ما می‌گویند، مهم‌تر می‌پندارد.»
افزایش کم سابقه بودجه نظامی آمریکا
مهر/ معاون رئیس جمهور آمریکا از برنامه افزایش ۱۰ درصدی بودجه نظامی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش خبر داد. مایک ادعا نمود که ما داعش را نابود و سرطان تروریسم را ریشه کن خواهیم کرد. او تأکید کرد: آمریکا آماده نبرد و پیروزی در هر جنگی است که منافعش را در معرض خطر قرار دهد.
اظهارات وقیحانه نماینده آمریکایی درباره حملات تروریستی تهران
باشگاه خبرنگاران/ «دینا روراباکر»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در جریان جلسه استماع کمیته امور خارجی این مجلس درباره حزب‌الله، حمله اخیر گروه تروریستی داعش را در تهران اتفاقی مثبت توصیف کرد.وی در اظهاراتی وقیحانه مدعی شد: «ما اخیرا شاهد وقوع یک حمله به ایران بوده‌ایم و دولت ایران بر این باور است که نیروهای سنی به آن حمله کردند. این نکته مهم بر افزایش تعهد خاص آمریکا تأکید می‌کند آیا این نکته خوبی برای ما نیست که آمریکا در نهایت از سنی‌هایی حمایت کند که با «تهدید» ناشی از حزب‌الله و شیعیان برای ما، مبارزه می‌کنند؟ آیا این نکته خوبی نیست؟
دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در اطراف تهران
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری اعضای یک تیم تروریستی، صبح امروز در حوالی تهران خبر داد. سردار حسین اشتری در همایش عمومی فرماندهان ناجا که با حضور آیت‌الله جنتی در حال برگزاری است با اعلام این خبر گفت: تعدادی از افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی پس از حادثه تروریستی ۱۷ خرداد با هوشیاری پلیس، سپاه پاسداران، بسیج و سایر دستگاه‌های امنیتی بازداشت شدند.وی همچنین از همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی در شناسایی و دستگیری این تروریست‌ها خبر داد.
عربستان، بحرین و امارات «آزادی بیان» را نقض کردند
مهر/ سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای کشورهای عربستان سعودی، بحرین و امارات را به نقض آزادی بیان متهم کرد. بر اساس این گزارش، این سازمان در بیانیه خود آورده است: عربستان، بحرین و امارات در نحوه برخورد با قطر در جریان تنش‌های اخیر میان آنها، «آزادی بیان» را نقض کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *