خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۱۸

  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت حمله تروریستی در تهران
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: این ترقه بازی ها در اراده مردم تاثیری ندارد، کلک اینها کنده خواهد شد
  • آیت‌الله مقتدایی: اقدام گروه های تکفیری و تروریستی خلاف اسلام است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: مردم و مسئولان با حفظ وحدت در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کنند
  • آیت‌الله اعرافی: ملت ایران در برابر هراس افکنی‌ها خم به ابرو نمی‌آورد
  • آیت‌الله رجبی: ترویج فرهنگ غربی اساس سند ۲۰۳۰ است

** جام جم ۹۶/۳/۱۸
*  ترامپ رئیس جدید اف.بی.آی را معرفی کرد
رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر، رئیس جدید پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) را معرفی کرد. دونالد ترامپ در یک توییت، «کریستوفر ری» را برای ریاست بر اف.بی.آی معرفی کرد و او را فردی با اعتبار خلل ناپذیر دانست.
*  لایحه دو فوریتی تفکیک ۳ وزارتخانه تقدیم مجلس شد
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این‌که لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها دیروز تقدیم مجلس شده است، اظهار کرد: این لایحه با دو فوریت در جلسات قبلی دولت به تصویب رسید و تقاضای دو فوریت برای آن کردیم.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود روز یکشنبه این لایحه اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس قرار گیرد.
*  مراسم تحلیف ۴ منتخب جدید الورود مجلس
مراسم تحلیف ۴ منتخب میان دوره‌ای مجلس دهم شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، بندر لنگه، بستک و پارسیان و مراغه و عجب‌شیر، دیروز در صحن علنی مجلس برگزار شد.
** همشهری ۹۶/۳/۱۸
*  حبس و جریمه نقدی برای حمایت از قطر در شبکه‌های اجتماعی
دادستان امارات در بیانیه‌ای اعلام کرده، هر گونه ابراز همدردی و حمایت از قطر در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان اماراتی ممنوع است.
او برای کسانی که با قطر همدردی یا از این کشورحمایت کنند، حبس تا ۱۵ سال و جریمه نقدی ۵۰۰ هزار درهمی تعیین کرده است.
این مقام اماراتی هرگونه حمایت از قطر در شبکه‌های اجتماعی را مصداق جرم سایبری خوانده است.
*  تکذیب تحویل هواپیمای سوخوی۳۰ به ایران
حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحویل هواپیمای جنگنده سوخوی ۳۰ از سوی روسیه به ایران را تکذیب کرد. اینفورکتور در گزارشی اعلام کرده بود ایران مجموعه‌ای از هواپیمای جنگنده سوخوی ۳۰ ساخت روسیه را تحویل گرفته است.
** کیهان ۹۶/۳/۱۸
*  این ترقه‌بازی‌ها در اراده مردم تاثیری ندارد، کلک اینها کنده خواهد شد
رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و با اشاره به حادثه تروریستی دیروز:
– اگر جمهوری اسلامی در نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، تا حالا گرفتاری‌های زیادی در داخل کشور داشتیم.
– این ترقه‌بازی‌ها در اراده مردم تاثیری ندارد، کلیک اینها کنده خواهد شد.
– حرفم (درباره سند ۲۰۳۰) این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته شود.
– آنها که خیال می‌کنند ما گزارش درست نگرفتیم؛ نه، گزارش‌های ما، گزارش‌های درستی است، مسئله استقلال است.
– بزرگترین دلیل «کارآمدی نظام» استمرار و بقای آن است و اگر نظام اسلامی ناکارآمد بود، تا کنون بلعیده شده بود.
– در خصوص آرمان‌ها و ارزش‌ها، مطالبه جدی داشته باشید و ضمن آنکه بر روی کجی‌ها و کاستی‌ها علامت سوال می‌گذارید، از شکست‌های مقطعی به هیچ وجه ناامید و مأیوس نشوید.
– فساد سیستمی در دوره طاغوت وجود داشت و سیستم به طور طبیعی فسادآور بود اما امروز، فسادهایی وجود دارد که اگر چه فسادهای بدی نیز هستند ولی فساد به صورت موردی است نه سیستمی، که البته باید با این موارد برخورد شود.
*  رژیم سعودی به هیچ وجه مشروعیت ندارد
حسین عسکری مشاور پادشاه پیشین عربستان با بیان اینکه رژیم آل‌سعود به هیچ وجه مشروعیت ندارد اعلام کرد که این رژیم به دنبال کودتا در قطر است.
** شرق ۹۶/۳/۱۸
*  امضای سند همکاری بین ایران و مالزی
سند کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و مالزی امضا شد.
نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و مالزی دیروز با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مصطفی محمد، وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی، در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
*  قطر در حال مذاکره با ایران و ترکیه برای تهیه آب و غذا
رویترز اعلام کرد که مسئولان قطری در حال مذاکره با ایران و ترکیه برای تهیه آب و غذا هستند. یک مقام آگاه که به علت حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: ما در حال مذاکره با ترکیه و ایران و سایر کشورها هستیم و تدارکات از طریق هواپیماهای باربری قطر ایرویز به داخل این کشور وارد خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: تدارکات غلات کافی در بازار قطر برای مدت چهار هفته موجود خواهد بود و دولت هم یک ذخیره بزرگ استراتژیک در دوحه دارد.
** ایران ۹۶/۳/۱۸
*  ملت ایران دسیسه بدخواهان را با وحدت بیشتر در هم خواهد شکست
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در پیامی با اشاره به اقدامات کور و بزدلانه چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن جمعی از مردم بی‌دفاع و روزه دارمان، تأکید کرد ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشورا است، بار دیگر ثابت خواهد کرد که هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر و با ساختار قدرتمند امنیتی خود در هم خواهد شکست.
*  اتهامات تکراری الجبیر علیه ایران
وزیر خارجه عربستان در ادامه اتهام‌زنی به ایران و برای فرار از اتهامات علیه کشورش در حمایت لجستیکی، مالی و سیاسی از تروریسم در منطقه در پاریس مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است. عادل الجبیر مدعی شد: ۹۰ درصد از نارنجک‌ها و مواد منفجره که در دست تروریست‌هاست، ساخت ایران است. وی در ادامه ادعا کرد ایران در طول ۳۷ سال به بیش از دوازده سفارت حمله کرد و با نقض قوانین بین‌المللی چندین دیپلمات را کشت و ایران بزرگترین کشور تولید کننده مواد منفجره در جهان است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۱۸
*  بهره‌برداری از ۵۵ طرح شهرداری در منطقه ۶ تهران
با حضور شهردار تهران و برخی مدیران شهری آیین بهره‌برداری از ۵۵ طرح اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و امور شهری در منطقه ۶ تهران صورت گرفت.
*  درخواست جهانی برای استفاده از آسمان ایران
با قطع ارتباط چند کشور عربی منطقه با قطر آسمان ایران به عنوان اصلی‌‌ترین مقصد جدید پروازهای ایرلاین قطری مطرح شده است، آسمانی که می‌تواند فرصت اقتصادی قابل توجهی پیش روی ایران قرار دهد.
ایران با درخواست رسمی سازمان بین‌المللی ایکائو و همچنین کشور قطر موافقت کرد تا عبور این هواپیماها در دستور کار قرار گیرد.
*  رژیم صهیونیستی ۱۵۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری می‌سازد
رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست غیرقانونی شهرک‌سازی‌ها، ۱۵۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری می‌سازد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۱۸
*  سنا تحریم بیشتر علیه ایران را تصویب کرد
سنای آمریکا طرح تحریم‌های ایران را با ۹۲ رای موافق در برابر ۷ مخالف تصویب کرد.
این قانون که اواخر ماه مه در کمیته روابط خارجی سنا تصویب شد، تحریم‌ها علیه برنامه موشکی بالستیک ایران، حمایت از تروریسم و هر گونه انتقال تسلیحات و موارد نقض حقوق بشر را گسترش خواهد داد.
*  پایان خرداد؛ قرائت گزارش مجلس درباره «FATF» در صحن علنی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از قرائت گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره کار‌گروه مالی«FATF» در صحن علنی خبر داد. محمد‌رضا پور‌ابراهیمی افزود: این گزارش پس از نهایی شدن در صحن کمیسیون قرائت و پس از آن در اختیار هیات‌رئیسه پارلمان قرار می‌گیرد تا در صحن علنی مجلس قرائت شود.
** جوان ۹۶/۳/۱۸
*  انتقام می‌گیریم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با تشریح اقدام تروریستی صبح دیروز تهران تأکید کرد: ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذاریم و برای حفاظت از جان مردم لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و همانطور که امروز نیز با کمک نیروی انتظامی تمامی این تروریست‌ها را به هلاکت رساند، به ملت ایران اطمینان می‌دهد برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
*  پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران جمعه تشییع می شود
حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن محکومیت حوادث تروریستی دیروز تهران گفت: پیکر شهدای این حوادث پس از نماز جمعه این هفته با حضور آحاد ملت از دانشگاه تهران تشییع می شود.
*  ایران ۲۰ تن آب سنگین خود را به خارج منتقل می‌کند
به گفته مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران قصد دارد ۲۰تن آب سنگین خود را برای جلوگیری از نقض محدودیت ذخیره آب سنگین بر اساس توافق هسته‌ای به خارج ارسال کند.
توافق هسته‌ای از ایران خواسته است که مازاد آب سنگین خود را به خریداران خارجی بفروشد.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۱۸
*  یک دقیقه سکوت شورای امنیت به احترام قربانیان حادثه تروریستی تهران
پیش از آغاز نشست رسمی شورای امنیت سازمان ملل، حاضران یک دقیقه سکوت کردند.
هیئت نمایندگی ژاپن در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این شورا به احترام قربانیان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران یک دقیقه سکوت کرده‌اند.
*  رایزنی با رئیس جمهوری برای حضور بیشتر زنان در دولت آینده
شهیندخت مولاوری معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پس از پایان جلسه هیئت دولت در خصوص حضور زنان در دولت آینده گفت: در حال رایزنی با رئیس جمهوری برای حضور بیشتر زنان در دولت آینده هستیم اما هنوز در خصوص تعداد و نوع وزارتخانه‌ها‌ به نتیجه قطعی نرسیده ایم.
** رسالت ۹۶/۳/۱۸
*  تابلوی اصلی دولت دوازدهم ، رونق اقتصاد ملی باشد
علی لاریجانی رئیس مجلس در ضیافت افطاری اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: امروز مسئله اصلی در کشور وضعیت اقتصادی بوده و اقتصاد ملی کشور ما دچار مشکل اساسی و جدی است.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تابلوی اصلی دولت دوازدهم باید رونق اقتصاد ملی باشد، اظهار داشت: ساماندهی اقتصاد کشور، تنها بر عهده چند دستگاه یا وزارتخانه نیست، بلکه باید همه قوا و مسئولین از عمق جان آن را درک و تلاش کنند.
*  ترامپ باید حوادث تروریستی تهران را محکوم کند
«ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در صفحه توئیتر خود با اشاره به حوادث تروریستی تهران خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: محکومیت تروریسم اگر واقعا معنا داشته باشد، نباید به صورت گزینشی انجام بگیرد. حوادث تروریستی تهران نیز باید به مانند حوادث تروریستی اروپا محکوم شوند.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۱۸
*  عربستان خانه شیشه‌ای خود را در معرض ویرانی قرار ندهد
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به عربستان سعودی هشدار داد خانه شیشه ای خود را با پرتاب سنگ در معرض ویرانی قرار ندهد.
حسین جابری انصاری در حاشیه دیدار نماینده ویژه پوتین در امور سوریه درباره نقش عربستان در حوادث تروریستی دیروز تهران گفت: عربستان با سیاست‌هایی که به ویژه در سال‌های اخیر پیگیری کرده، در جنگ با خود و محیط پیرامونی خویش است.
*  اتهام عربستان به قطر با هدف تبرئه خود به عنوان حامی‌تروریسم است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یکی از اهداف اتهام عربستان به قطر، تبرئه خود به عنوان اصلی‌ترین حامی‌تروریسم است.
کمال خرازی گفت: همه می‌دانند که افکار تروریستی تکفیری و ظهور گروههایی چون القاعده و داعش ریشه در وهابیگری دارد که منزلگاه آن عربستان است و به همین دلیل این گروه‌ها از حمایت مالی و سیاسی دولت عربستان برخوردارند.
** آرمان ۹۶/۳/۱۸
*  سوال مطهری از وزیر اطلاعات در صحن علنی
نائب رئیس مجلس گفت که سوالش از وزیر اطلاعات درباره بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی به صحن علنی مجلس می‌آید.
علی مطهری در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در کمیسیون امنیت ملی از پاسخ وزیر قانع نشدم و قاعدتا سوال باید به صحن علنی بیاید.
*  الغای قوانین از ۱۳۱۰ تا ۱۳۲۸
مجلس با الغاء برخی قوانین از تاریخ ۱ /۱/ ۱۳۱۰ تا ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۲۸ موافقت کرد.
براساس ماده واحده طرح الغای برخی قوانین، تمامی قوانین و تصمیمات قانونی از تاریخ  ۱/۱/ ۱۳۱۰ تا
 ۲۹/۱۲/۱۳۲۸ اعم از اینکه اجرا شده یا اجرای آن متوقف شده یا موضوع آن منتفی شده یا به موجب قانون لاحق نسخ ضمنی شده باشد، منسوخ اعلام می‌شود.
** آفرینش ۹۶/۳/۱۸
*  حملات تروریستی تهران ۱۲ شهید و۴۲ مصدوم داشت
سرپرست اورژانس کشور گفت: حملات تروریستی در تهران ۱۲ شهید و ۴۲ مصدوم داشت.
پیرحسین کولیوند افزود: در دو حمله تروریستی که در مجلس و مرقد امام (ره) رخ داد در مجموع ۱۲ نفر شهید و ۴۲ نفر مصدوم شدند.
*  داعش مسئولیت دو حمله تروریستی در تهران را بر عهده گرفت
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: خبرگزاری ‘أعماق’ وابسته به داعش بر روی کانال تلگرام خود اعلام کرد که این گروه مسئولیت دو حمله یکی به پارلمان ایران و دیگری به مرقد امام خمینی(ره) را برعهده گرفته است.
*  قطع روابط دیپلماتیک با ایران، یکی از ۱۰ شرط عربستان برای ازسرگیری روابط با قطر
یکی از شروط عربستان برای از سرگیری روابط با قطر قطع فوری روابط دیپلماتیک با ایران است.
کشور عربستان برای از سرگیری روابط با قطر ۱۰ شرط گذاشته است، از مهم‌ترین شروط عربستان، قطع فوری روابط دیپلماتیک با ایران، بیرون کردن تمامی اعضای جنبش حماس، توقف پخش شبکه الجزیره و عذرخواهی قطر از تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس است. الیوم السابع در ادامه نوشت: امیر کویت این پیام عربستان را به تمیم بن حمد، امیر قطر رسانده است.
** قدس ۹۶/۳/۱۸
*  تسلیحات موشکی به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: همه مقامات ما از جمله خود آقای رئیس جمهور گفتند که موضوع تسلیحات موشکی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست و برای دفاع از کشور طراحی شده است.
سردار نقدی با اشاره به رسانه‌های خارجی و واکنش به رونمایی از سومین شهر موشکی ایران، گفت: همه مقامات ما از جمله خود آقای رئیس جمهور هم گفتند که موضوع تسلیحات موشکی ما به هیچ عنوان اصلا قابل مذاکره و معامله نیست و برای دفاع از کشور طراحی شده است.
*  همکاری ایران و روسیه معادلات منطقه‌ای را تغییر داده است
علی شمخانی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: همکاری‌های سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سوریه، معادلات امنیتی منطقه را به نحوی موثر علیه تروریست‌ها تغییر داده است که آزادسازی حلب، برقراری آتش بس و تعیین مناطق کاهش تنش بخشی از دستاوردهای آن است.
** خراسان ۹۶/۳/۱۸
*  کاهش تعرفه برق  درسیستان و بلوچستان
هیئت وزیران با کاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان از یک تا ۹ ماه به تناسب درجه گرمسیری آنها موافقت کرد.
*  ایران از توافقات کنفرانس «پروسه کابل» حمایت می‌کند
«عبدا… عبدا…» رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان و «ابراهیم رحیم پور» معاون وزارت امور خارجه ایران در حاشیه نشست پروسه کابل دیدار کردند و خواستار ادامه و گسترش روابط‌ بین ۲ کشور شدند.
رحیم پور معاون وزارت امور خارجه ایران حمایت کشورش را از توافقات کنفرانس پروسه کابل اعلام کرد.
*  حکم محرمانه است اما می تواند در اختیار مراجع رسمی قرار گیرد
بیژن زنگنه وزیر نفت حکم دادگاه درباره قرارداد گازی با ترکیه را محرمانه ذکر کرد اما گفت که اسناد مربوط به این حکم می تواند در اختیار مراجع رسمی کشور قرار گیرد.
** اعتماد ۹۶/۳/۱۸
*   افتتاح ٨ طرح صنعتی در استان خراسان رضوی
با به بهره‌برداری رسیدن ٨ طرح صنعتی با تسهیلات ۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٧٠ میلیارد تومان تسهیلات ریالی بانک صنعت و معدن برای ۵۵٠ نفر اشتغال مستقیم در استان خراسان رضوی ایجاد شده است. این طرح‌ها شامل داروسازی طاها، اسرار پویای شرق، ایمن‌خودرو شرق، پارت پاپیروس، آزمایشگاه تستا، نگین‌نگر خراسان، پرین بتون آمود و پمپ فرمان طوس است.
*  ظرف ۲ روز آینده آزادی کامل غرب موصل را اعلام می‌کنیم
معاون رییس هیات حشد شعبی عراق تاکید کرد، طی دو روز آتی شاهد پایان یافتن عملیات نظامی و آزادی کامل منطقه غرب موصل خواهیم بود.
دبیرکل سازمان بدر عراق نیز از آزادی تمامی روستاها در غرب البعاج تا مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.
** شهروند ۹۶/۳/۱۸
*  وضعیت منابع ارزی کشور خوب است
ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد که منابع ارزی کشور در شرایط بسیار متعادل و مناسب است.
او همچنین درباره تغییرات احتمالی صورت‌گرفته در کابینه دولت آینده اظهار کرد: من اطلاعی در این رابطه ندارم.
او خاطرنشان کرد: این‌طور نیست که ارزی که بابت فروش پتروشیمی داریم، وارد کشور نمی‌شود یا مشکلاتی دارد. طبیعتا همیشه در مقاطعی بعضی از صادرکنندگان پتروشیمی با مسائلی مواجه می‌شوند اما مسأله ریشه‌داری نیست.
*  نامه ۱۰ نماینده به هیأت‌رئیسه مجلس
١٠ نماینده در نامه‌ای به هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به نقض قانون و اجرای ناقص آن از سوی بانک مرکزی در موضوع موسسات مالی غیرمجاز، خواستار آغاز تحقیق و تفحص از این بانک شدند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۱۸
*  مذاکرات گسترش همکاری ایران و بلاروس برگزار شد
در مذاکرات مصطفی اویسی، سفیر ایران با ولادیمیر سماشکو، معاون نخست وزیر ویتالی ووفک، وزیر صنایع بلاروس، راهکارهای گسترش همکاری تهران و مینسک به ویژه اقتصادی بررسی شد.
در این دیدار برنامه بهره‌برداری از اجرای نقشه راه توسعه روابط دو کشور برای گسترش فراگیر همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بررسی شد.
*  توافق ایران، روسیه و ترکیه سبب آرامش سوریه شده است
سرگئی لاورو، وزیر امور خارجه روسیه گفت: تفاهمنامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه که بیش از یک ماه پیش با شرکت دولت سوریه و معارضان مسلح با ضمانت ایران، روسیه و ترکیه امضا شده برخلاف ادعای برخی که این سند را تامین کننده شرایط تجزیه سوریه می‌دانند، برقراری کامل آرامش، تقویت آتش بس و کاهش تنش‌ها را هدف قرار داده است.
** بهار ۹۶/۳/۱۸
*  عزم ایران برای مقابله با تروریسم تقویت شد
وزیر امور خارجه ایران گفت: اقدام تروریستی در تهران عزم و اراده ایران را برای مقابله با تروریسم تقویت خواهد کرد و همه مردم و نیروهای مسلح در برابر این خطر عمومی مقابله خواهند کرد.
محمد جواد ظریف با اشاره به حادثه تروریستی در تهران در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) با انتشار تصویری در اینستاگرام خود با استفاده از هشتک نوشت: همه در کنار هم هستیم.
*  در برخی نقاط افراد مشکوک دستگیر شدند
دبیر شورای امنیت کشور پس از جلسه شورای امنیت کشور گفت: در یکی دو نقطه که بعدا اعلام خواهیم کرد، افراد مشکوکی دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است.
ذوالفقاری گفت: همه اماکن و اهدافی که ممکن است مورد توجه گروهکهای تروریستی باشد بازنگری و تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت حمله تروریستی در تهران
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی تهران را به شدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این حرکت بزدلانه تروریستی و هدف قرار دادن مردم بی‌گناه، بار دیگر خط باطل جهالت، حماقت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت.
امروز اهمیت حضور مقتدرانه ایران در خط مقاومت و مبارزه در حریم حرم دوباره اثبات شد و برای همه این حقیقت آشکار گردید که مدافعان حرم در پنجه افکنی با تروریست‌ها، صراط مستقیم جهاد را قاطعانه و با صلابت پیموده‌اند و نفس‌های تکفیری‌ها را به شماره انداخته‌اند.جامعه مدرسین ضمن محکوم کردن این اقدام بزدلانه تروریستی با عرض تسلیت به خانواده‌ی شهدای این حادثه و دعا برای سلامتی و بهبودی مجروحان و مصدومان آن، از تمام تلاش‌های نیروهای‌ نظامی، انتظامی و امنیتی تشکر می‌نماید و از خداوند متعال برای این پاسداران امنیت و اقتدار نظام اسلامی، توفیق و نصرت الهی مسئلت می‌نماید.
اقدام گروه های تکفیری و تروریستی خلاف اسلام است
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی با محکومیت حادثه تروریستی تهران و تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه تروریستی، اظهار داشت: این اقدامات گروه های تکفیری و تروریستی همانطور که درسابق هم مشاهده می شد، اعمالی ضداسلامی و علیه مسلمین است.قائم مقام جامعه مدرسین تصریح کرد: به رغم سوء نیت و عملی که دشمنان اسلام، ایران و انقلاب داشتند و با وجود اینکه تعدادی از عزیزان شهید شدند اما بحمدالله تروریست ها موفق به انفجار در صحن حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی نشدند.
مردم و مسئولان با حفظ وحدت در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کنند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری حادثه تروریستی تهران را که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، محکوم کرد. عضو جامعه مدرسین بر لزوم هوشیاری، آگاهی و بیداری مردم نسبت به توطئه‌های شوم دشمنان تاکید کرد و گفت: از همه مردم عزیزمان و مسئولان تقاضا می کنم با حفظ وحدت و یکپارچگی در صفوف متحد درمقابل دشمنان ایستادگی کنند.
ملت ایران در برابر هراس افکنی‌ها خم به ابرو نمی آورد
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی، ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی و شهادت جمعی از هموطنان بی گناه تصریح کرد: کشتن گروهی از مردم عادی و بیگناه، نشان از اوج درماندگی و حقارت صحنه گردانان اصلی این واقعه شوم، آمریکا واسرائیل وحامیان این گروه‌ها در منطقه دارد.آیت الله اعرافی تاکید کرد: غافل از آنکه ملت بزرگ ایران در برابر این هراس افکنی سازمان یافته، خم به ابرو نیاورده و خون شهیدان ترور، انسجام و اتحاد مردم را بیش از پیش استحکام بخشیده، روسیاهی و ذلت را  نصیب دشمنان این مرز وبوم می‌کند.
ترویج فرهنگ غربی اساس سند ۲۰۳۰ است
رسا/ آیت‌الله رجبی، در نشست علمی نقد و بررسی سند ۲۰۳۰ که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: سندها و بیانیه های سازمان های وابسته به سازمان ملل با اهداف پشت پرده ای شکل گرفته اند که خود غربی‌ها هم به آن تصریح می کنند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که دست استکبار جهانی در سندهایی مانند ۲۰۳۰ نمایان است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ غربی با خمیر مایه لیبرالیسم و سکولاریسم اساس این سند ها را تشکیل می دهد و ما نمی توانیم فرهنگ غربی را از این سند ها جدا کنیم.
ارتقای همکاری های ایران و فرانسه برای مبارزه با تروریسم
رسا/‌ رؤسای جمهور ایران و فرانسه، با تاکید بر اینکه اقدامات کور تروریستی، اراده آنان را برای مبارزه قاطعانه با تروریسم راسخ تر کرده است، تاکید کردند که به همکاری های تهران – پاریس برای مبارزه مشترک با تروریسم، ارتقا می بخشند.حجت الاسلام و المسلمین روحانی با قدردانی از تماس تلفنی “امانوئل مکرون” رییس جمهور فرانسه و اعلام همدردی دولت و ملت فرانسه با دولت و ملت ایران بویژه خانواده قربانیان حادثه تروریستی در تهران، تاکید کرد: این اقدام تروریستی که به شهادت شماری از هموطنان ایرانی انجامید، اراده دولت و ملت ایران را برای مبارزه با تروریسم بیش از گذشته مستحکم تر خواهد نمود.
جنایت تهران ترجمه عملی بحران اخیر منطقه است
رسا/ حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله تروریستی در تهران نوشت: جنایت تروریستی که از سوی گروه های شرارت در پایتخت ایران رخ داد و منجر به شهادت و جراحت جمعی از افراد بی گناه در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی شد را به شدت محکوم می کنیم.در ادامه این پیام تأکید شده که برای همگان روشن است که جنایت امروز در تهران ترجمه عملی و پیش بینی شده بحران اقلیمی و بین المللی اخیر در منطقه است.
شورای امنیت حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
مهر/شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را که ساختمانی در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) را هدف قرار داده و به شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر منجر گردید محکوم کرد.بیانیه مذکور همچنین تاکید می کند: «تروریسم در هر نوع و شکلی، یکی از مهمترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌ الملل است.»
انهدام ۵۸ تیم تروریستی داعش پیش از هر گونه اقدام
صداوسیما/ معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ۵۸ تیم تروریستی داعش در چند سال گذشته پیش از هر گونه اقدام شناسایی و منهدم شد.
رضا سیف اللهی افزود: انهدام این تیم ها با اشراف کامل دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری مردم صورت گرفت و تروریست ها پیش از هر گونه اقدام در نطفه خفه شدند.
وی گفت: هدف اصلی داعش از ابتدا ایران بوده است اما در این سالها کمترین موفقیت را در ایجاد ناامنی در کشور داشتند.
نیروهای امنیتی تا خشکاندن ریشه‌های تکفیری از پای نخواهند نشست
مهر/ وزیر کشور اعلام کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی با تمام توان در ایفای رسالت حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی تا خشکاندن ریشه های ناچیز متحجران تکفیری از پای نخواهند نشست.
رحمانی فضلی به مناسبت حادثه تروریستی روز گذشته تهران پیامی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و تاکید کرد: اقدامات کور و مذبوحانه چند مزدور علیه جان هموطنانمان در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) موجب استحکام وحدت ملی و تقویت پایه‌های اقتدار و صلابت مردم انقلابی خواهد بود.
دستگیری ۵ مظنون در پی انفجار در حرم امام خمینی(ره)
فارس/ رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۵ مظنون در پی انفجار در حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه پلیس امنیت در حال تحقیق و بازجویی از این افراد است، اظهار کرد: وضعیت تهران امن است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
ساجدی‌نیا با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی در پایتخت اظهار کرد: ماموران پلیس نیز در آماده‌باش هستند و در کنار دیگر دستگاه‌های امنیتی تحرکات را رصد می‌کنند.
در حادثه تروریستی تهران یک زن، دستگیر شد
تسنیم/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که یکی از تروریست‌ها که زن بود زنده دستگیر شده است و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است که بازجویی‌های لازم صورت گیرد تا عوامل و اطلاعات کافی نسبت به ماهیت آنها به دست آید.
بروجردی در ادامه در مورد اقدامات تروریستی دیگر گفت: تروریست‌ها ده‌ها تیم اعزام کرده بودند که با توجه به تسلط اطلاعاتی نیروهای وزارت اطلاعات آنها موفق به عملیات نشدند مثلاً از رقه سوریه و موصل عراق تیم اعزام کرده اما با اشراف کامل اطلاعاتی جلوی این اقدامات گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *