خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۱۷

  • آیت‌الله مظاهری: معارف حیات بخش قرآن هیچ ‌گاه پایان نخواهد پذیرفت
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: زحمات بسیاری برای انقلاب کشیده شده است، مردم و مسؤولان قدر انقلاب را بدانند
  • آیت‌الله مصباح یزدی: در مقابل مستکبران باید با صلابت سخن گفت
  • آیت‌الله ممدوحی: مخاطب سنجی رمز تبلیغ موفق است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین غروی: ماندگارترین اندیشه امام(ره) ولایت فقیه است
  • حادثه تیراندازی تروریستی در مجلس و حرم امام(ره)

** جام جم ۹۶/۳/۱۷
*  رژیم صهیونیستی به اسارت ۴ اسرائیلی اعتراف کرد
روزنامه «هاآرتص» به نقل از آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت، دو نظامی و دو غیرنظامی اسیر حماس هستند. لیبرمن این موضوع را در پاسخ به پرسش‌های اعضای کنست اعلام کرده است.
*  آخرین امیدها برای بازگرداندن صلح به افغانستان
کابل، پایتخت افغانستان روزگذشته میزبان نشست صلح بین‌المللی روند کابل با شرکت ۲۳ کشور از جمله ایران، پاکستان، آمریکا، انگلیس و نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ناتو بود. در این نشست که تنها چند روز پس از حملات خونین کابل برگزار شد،‌ محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت؛ برای آخرین بار از طالبان می‌خواهد به روند صلح بپیوندد.
** همشهری ۹۶/۳/۱۷
*  مردم ایران چقدر دیندار هستند؟
خبرگزاری مهر با استناد به نتایج یک تحقیق جامع در سطح کشور آماری از میزان دینداری مردم کشورمان و توجه آنها به مناسک دینی منتشر کرده است.
یکی از مواردی که در این گزارش مطرح شده، میزان روزه‌ داری مردم است. براساس چیزی که این خبرگزاری مطرح کرده، ۸۴ درصد مردم تقریبا همیشه در ماه رمضان روزه هستند. بر همین اساس، ۸۶ درصد مردم تقریبا همیشه نمازهای یومیه می‌خواهند.
*  کشتار تازه داعش در موصل
سازمان ملل می‌گوید داعش بیش از ۱۶۳ غیرنظامی را در موصل اعدام کرده تا مانع فرار آنها از شهر شده و برای دیگر ساکنان هم درس عبرت شود.
عملیات آزادسازی موصل در مراحل آخر قراردارد اما همچنان هزاران غیر نظامی گروگان داعش هستند.
** کیهان ۹۶/۳/۱۷
*  آمریکایی‌ها می‌گویند هر جا برنامه‌ریزی می‌کنیم رهبر ایران آن را به هم می‌ریزد
حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: آمریکا اگر امروز بخواهد واقعیت را مطرح کند، می‌بیند که شکست‌های بی‌شماری دارد، آنها امروز می‌گویند تنها مانع بر سر راه ما در دنیا، جمهوری اسلامی است و این نتیجه رهبری امام‌خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای است.
*  ضمانت‌های لازم برای برگزاری حج امن و باعزت از سعودی‌ها دریافت شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر با اعلام این خبر که ضمانت‌های لازم برای برگزاری حج تمتع با عزت و امن در قالب تفاهم‌نامه‌ای با وزیر حج عربستان به امضاء رسیده است، افزود: چنانچه باز هم یک درصد احتمال خطر می‌دادیم، مانع از سفر زائران و هموطنان ایرانی به حج می‌شدیم‌.
*  آل‌سعود به زودی ۱۴ شهروند شیعه را به دست جلاد خواهد سپرد
عفو بین‌الملل هشدار داده آل‌سعود به دنبال آن است ۱۴ شهروند خود را که همگی شیعه هستند، به جرم تظاهرات اعدام کند!
*  هتک حرمت مسلمانان عوامیه در ماه مبارک رمضان از سوی نظامیان وحشی آل‌سعود
 نیروهای سعودی در ماه مبارک رمضان و در ادامه وحشی‌گری‌های خود حرمت مسلمانان العوامیه را زیر پا گذاشتند و با هجوم به خانه‌های مردم، از زنان و دختران آنها فیلم و عکس گرفتند و…
نیروهای سعودی بی‌توجه به حرمت ماه رمضان همچنان به اقدامات وحشیانه خود در مناطق شیعه‌نشین ادامه می‌دهند.
** شرق ۹۶/۳/۱۷
*   حمایت تمام‌قد ترامپ از عربستان
در حالی‌ که بسیاری انتظار داشتند آمریکا درباره قطع رابطه عربستان سعودی و چندین کشور عربی با قطر رویکردی میانه در پیش بگیرد و با توجه به منافعش در جهت آرام‌کردن اوضاع قدم بردارد، ترامپ موضع جنجالی دیگری گرفت.
رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در یک سلسله توییت خبرساز از قطع رابطه این کشورها با قطر استقبال کرد و آن را «آغازی برای پایان تروریسم» خواند.
*  ادعای معاون ترامپ علیه ایران
مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده است که روسیه، ایران و تروریسم تهدیدهایی علیه ناتو هستند و آمریکا برای پایبندی کامل به تعهدات خود در قبال این نهاد نظامی آماده است.
** ایران ۹۶/۳/۱۷
*  دروغ‌های بزرگ درباره سند ۲۰۳۰
اینستاگرام حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، با انتشار تصاویری همراه با متن‌های توضیحی با عنوان «دروغ‌های بزرگ درباره سند ۲۰۳۰» جزئیات تازه‌ای از دروغ‌ها و فضاسازی‌های هفته‌های اخیر درباره این سند را برملا کرد.
در این مطلب با بیان اینکه مخالفان «مدعی هستند دولت این سند را امضا کرده و الزامی است» آمده است: در تصویب «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضا نشده و ایران نیز آن را امضا نکرده است. هرچند این سند توسط ۱۹۳ کشور از شرق و غرب با فرهنگ و عقاید مختلف به تصویب رسیده، ولی جنبه الزامی ندارد.»
‌در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه «فریبکاران حتی به رهبری هم گزارش دروغ دادند و مدعی هستند دولت مصرانه به دنبال اجرای این سند است» تأکید شده است: «تمامی اقدامات درخصوص سند ۲۰۳۰ با نظر رهبری و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌های ذی‌ربط در ۶ اردیبهشت ۹۶، متوقف شده است. یعنی ۱۱ روز پیش از رهنمودهای رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۷ اردیبهشت ۹۶.»
*  رابطه رهبری با مجمع روحانیون مبارز به روایت لاری
عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: در سال‌های گذشته مجمع روحانیون به طور متوسط سالی یکبار با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۱۷
*  هر ۱۰دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد
نشریه انگلیسی «ایندیپندنت» اعلام کرد:‌ دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می‌برند، همچنین هفت میلیون نفر از این افراد نیز دچار سوء‌تغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده است تا هر ۱۰ دقیقه، یک کودک جان خود را از دست دهد.
*  موافقت قطر با ورود میانجیگران برای حل و فصل بحران
وزیر خارجه قطر با اعلام آمادگی‌ کشورش برای تسهیل وساطت جهت حل بحران در روابطش با کشورهای عرب تاکید کرد که امیر این کشور سخنرانی خود درباره تحولات اخیر را به دلیل درخواست امیر کویت از وی برای مهار بحران به تاخیر انداخته است.
*  ‘ترزا می’ جسارت حساب کشیدن از عربستان بابت حمایت مالی ازتروریسم را ندارد
«رابرت فیسک» روزنامه نگار برجسته انگلیسی در یادداشتی ضمن غلط خواندن سیاست‌های لندن در خاورمیانه عنوان کرد که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس جسارت حساب کشیدن از عربستان سعودی بابت حمایت مالی از گروه‌های تروریستی را ندارد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۱۷
*  صدور حکم اعدام ۲ جوان بحرینی
رژیم آل‌خلیفه در ادامه سرکوب اعتراضات مردم بحرین حکم اعدام ۲ جوان را صادر کرد.
اتهام این دو جوان، قتل یک نیروی پلیس در منطقه کرباباد عنوان شده است. دادگاه منامه همچنین ۲ نفر را در رابطه با این پرونده به حبس ابد و ۵ نفر دیگر را به تحمل حبس ۳ تا ۷ سال محکوم کرد.
*  مراسم ارتحال امام در آمریکا
مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم آمریکا در مسجد «مناسس» ویرجینیا، مسجد خاتم‌النبیین(ص) و مرکز تعلیمات اسلامی مریلند برگزار شد.
** جوان ۹۶/۳/۱۷
*  تحولات قطر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گره خورده است
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درارتباط با موضوع تنش بین قطر و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی گفت: تحولات قطر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گره خورده است بنابراین بسیار طبیعی است که ایران نمی‌تواند نسبت به این تحول مهم بی تفاوت باشد.
*  نگرانی جدی درباره سلامت روان ترامپ وجود دارد
روزنامه امریکایی «واشنگتن‌پست» با اشاره به اظهارات عجیب و غریب و اقدامات نامتعارف رئیس‌جمهوری این کشور تأکید کرد نگرانی جدی درباره سلامت روان «دونالد ترامپ» وجود دارد.
*  فرستاده سازمان ملل مورد تأیید نیست
رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد که فرستاده سازمان ملل به این کشور مورد تأیید و استقبال مردم یمن نیست.
*  امریکا شورای حقوق بشر را ترک می‌کند
امریکا در حال بررسی احتمال خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل «مواضع جانبدارانه آن علیه اسرائیل» است.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۱۷
*  آمریکا معتقد است توافق هسته‌ای منافعش را تامین نمی‌کند
ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در سخنرانی‌اش در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا گفت: افرادی که از دونالد ترامپ به دلیل کوتاهی در تعهد به وعده انتخاباتی‌اش درباره پاره کردن توافق هسته‌ای با ایران انتقاد می‌کنند، باید صبور باشند؛ چرا که آمریکا در حال کار روی اشکالات این توافق است. دولت آمریکا بر این باور است که این توافق، منافع ایالات متحده را تامین نمی‌کند. از نظر من می‌توانید در انتظار یک واکنش واقعی (علیه ایران) باشید.
*  ائتلاف ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله معادلات منطقه را تغییر داد
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در رابطه با ائتلاف‌ها‌ی منطقه‌ای از جمله ائتلاف ایران با روسیه گفت: در صورت استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پدید آمده می‌توان شاهد ائتلاف‌های منطقه‌ای موثر به منظور تامین امنیت منطقه و جهان بود.
نمونه اخیر ائتلاف بین ایران، روسیه، سوریه عراق و حزب‌الله لبنان در صحنه سوریه توانست معادلات را تغییر داده و تروریست‌ها را پس از سال‌ها عقب براند و حلب را آزاد کند.
** رسالت ۹۶/۳/۱۷
*  کلید حل مشکلات کشور در دست همین جوانان ایرانی است
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر با بیان اینکه مردم باوری و توجه به نجات همه ملت‌ها و نیروهای تحت ستم از شاخص‌‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: باور امام(ره) به مردم یک امر تشریفاتی و تزئینی نبود، امام خمینی(ره) به مردم و اراده مردم باور داشتند.
وی افزود: امام جوانان را باور داشت، پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس نیز با باور همین جوانان توسط امام(ره) رقم خورد.
*  اعتراف به نیم قرن سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران
روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» نوشت: آمریکا در کودتای سال ۱۹۵۳ سیا و انگلیس در ایران و روی کار آمدن شاه (معدوم) و در حمله صدام به ایران تا حمایت همه جانبه از اقدامات سعودی‌های مستبد علیه ایران دست دارد.
این روزنامه همچنین نوشت: مادامی که در بین سیاستمداران آمریکا این ذهنیت وجود دارد که ایران مسبب تمام مشکلات منطقه است، سیاست‌های آنها همانند ۴۰ سال گذشته محکوم به شکست است.
*  قراردادهای محرمانه، تکرار فریب تاریخی ساخت داخلی خودرو است
رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه سرگشاده‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور با برشمردن نواقص و خطاهای فاحش در قراردادهای جدید خودروسازی، خواستار تجدید نظر فوری دولت در این قراردادها شد. وی در این نامه آورده است: قراردادهای محرمانه تکرار فریب تاریخی ساخت داخلی خودرو است. در این نامه که به امضای احمد توکلی رسیده است، آمده: محرمانه نگهداشتن قراردادهای خودروسازی هم بستر فساد را فراهم می‌آورد و هم عقبگرد خودسازی ایران و بیکاری بیشتر و تعطیلی بیشتر زنجیره ارزش دراین صنعت را در پی خواهد داشت.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۱۷
*  کواکبیان در تذکر آیین‌نامه‌ای؛ صدا و سیما در روزهای پایانی مانده به برگزاری انتخابات از مرز بی‌طرفی و عدالت خارج شده بود.
*  دولت برای موفقیت باید تغییرات اساسی در درون خود ایجاد کند
محسن رهامی دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: متاسفانه آنطور  که انتظار می‌رود دولت منسجم نیست، چه از لحاظ وزرا، چه از لحاظ فرمانداران، بخشداران و مدیران ارشد و جزء در واقع، این آقایان در حمایت از دولت یکدست عمل نمی‌کنند.
** آرمان ۹۶/۳/۱۷
*  سفر نماینده ویژه پوتین به ایران
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، امروز به تهران سفر می‌کند. این مقام عالی‌رتبه روسی در جریان سفر به تهران با امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه، دیدار و رایزنی می‌کند.
*  باید در روش کار انتخابات اصلاحاتی انجام شود
علی لاریجانی درباره روند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراها و میاندوره‌ای مجلس دهم در صحن علنی مجلس ضمن قدردانی از وزیر کشور گفت: وزیر کشور گزارش روشن و شفافی ارائه کرد؛ البته طبق تذکر خودشان باید در روش کار انتخابات اصلاحاتی انجام دهند.
*  تجمع معلمان حق‌التدریس مقابل مجلس
بیش از هزار نفر از معلمان قراردادی وزارت آموزش و پرورش با تجمع در جلوی در اصلی مجلس شورای اسلامی خواهان پیگیری مطالبات خود شدند.
تجمع‌کنندگان با شعارهایی همچون «۳۰هزار حق‌التدریس؛ استخدام، استخدام» و «دولت منتخب؛ حمایت، حمایت» خواهان استخدام‌شدن خود پس از سال‌ها سابقه کاری شدند.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۱۷
*  تمایل روس‌ها برای مشارکت در توسعه ۹ میدان نفت و گاز ایران
«شرکت‌های روسی برای مشارکت در توسعه ۹ میدان نفت و گاز در ایران ابراز تمایل کردند.» امیر حسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با بیان این خبر گفته است که احتمال همکاری میان شرکت‌های نفت و گاز روس و ایرانی بالاست.
** آفرینش ۹۶/۳/۱۷
*  امیر قطر دستور آماده باش نیروهای مسلح این کشور در خلیج فارس را صادر کرد
نخست وزیر قطر دستور داده است تا نیروهای گارد مرزی و ساحلی به نیروهای مسلح این کشور بپیوندند تا با هر تهدید نظامی مقابله کنند.
*  سنای آمریکا از ترامپ خواست انتقال سفارت به بیت‌المقدس را اجرایی کند
مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای از دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور خواست به مفاد قانون ۱۹۹۵ برای انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به شهر بیت‌المقدس «پایبند» باقی بماند.
** قدس ۹۶/۳/۱۷
*  آمریکا متهم اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان است
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بخش اصلی ریزگردها از کانون‌های خارجی است، گفت: وزارت خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست باید در این خصوص وارد دیپلماسی جدی شوند و این موضوع را پیگیری کنند.
** خراسان ۹۶/۳/۱۷
*  رشد ۶۴ درصدی سرمایه گذاری خارجی در ایران
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد، در نخستین سال اجرای برجام، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران به ۳.۳ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن، ۱.۳ میلیارد دلاررشد داشته و با این حال از سال ۲۰۱۲ که سال قبل از تشدید تحریم ‌ها بود، کمتر است.
*  تلاش عربستان برای ارتباط دادن بحران قطر به ایران
وزارت خارجه عربستان پس از اعلام قطع روابط دیپلماتیک خود با دوحه نوار ویدئویی منتشر و در آن تاکید کرد که «ما در حالی که با تروریسم در یمن مبارزه می کنیم، مسئولان قطری با ایرانی‎ها ارتباط می‎گیرند.»
در همین راستا، برخی رسانه‎های مصری مانند روزنامه‎های الیوم السابع و الفجر با انتشار اخبار بی پایه و اساس و با استناد به صفحات اجتماعی کاربران معارض دولت قطر مدعی شدند که هواپیمای اختصاصی امیر قطر برای انتقال وی به ایران آماده پرواز شده است.
** اعتماد ۹۶/۳/۱۷
*  فضای گفت‌وگوی مردم با دولت فراهم شود
مصطفی معین گفت: دولت باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشد. رییس‌جمهور و اعضای دولتش به طور منظم از طریق صداوسیما می‌توانند با مردم به صورت صمیمی و صادقانه گفت‌وگو کنند. باید فضایی فراهم شود تا دولت مشکلاتش را و مردم مطالبات‌شان را بیان کنند.
*  ۵۰ درصد کابینه دولت تغییر خواهد کرد
محمدعلی نجفی، مشاور رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که به نظر شما رییس‌جمهور در کدام بخش از کابینه تغییراتی را ایجاد خواهد کرد؟ گفت: باید منتظر ماند، اما پیش‌بینی من این است که ۵٠ درصد کابینه فعلی تغییر خواهد کرد.
** شهروند ۹۶/۳/۱۷
*   گلِه روحانی از کم‌کاری برخی دولتی‌ها
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ضیافت افطار با وزرا، روسای سازمان‌ها، مدیران و استانداران با اظهاراتی کنایه‌آمیز و البته صریح اعلام کرده که قرار است در انتخاب همکاران دولت «سختگیری» بیشتری داشته باشد.
او دراین اظهارات گفته است: «ما در ۴‌سال دولت یازدهم، به دلایلی یک‌خرده سختگیری نکردیم. الان وقت ندارم وگرنه توضیح می‌دادم. همه افراد در دولت بدون استثنا زحمت کشیدند. کسی نیست که زحمت نکشیده باشد و از دولت دفاع نکرده باشد، اما همه هم یک‌جور نبودند، مختلف بودند. بعضی‌ها با همه توان آمدند.
بعضی‌ها سختشان بود دفاع کنند، خیلی نرم حرف می‌زدند و آرام. اگر در تنگنای ٣٠ خبرنگار قرار می‌گرفتند، در آن تنگنا یک کلمه‌ای می‌فرمودند. حرف نمی‌زدند و سینه سپر نمی‌کردند.
*  گزارش وزیر کشور و رئیس کمیسیون نظارت بر انتخابات به مجلس
وزیر کشور در ارایه گزارشی از روند برگزاری سه انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس گفت که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع ایران تغییر داد. در ادامه این جلسه، احسان قاضی‌زاده ‌هاشمی، رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ضمن برشمردن نواقص قانون انتخابات خواستار توجه بیشتر به نقش فضای مجازی در انتخابات ایران شد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۱۷
*  مسدود شدن ۵ مصداق غیر اخلاقی و دینی در تلگرام
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این وزارتخانه در پی توسعه شبکه اینترنت، امنیت آن را هم افزایش داده، گفت که بر اساس تفاهم وزارت ارتباطات با مدیران تلگرام، پنج مصداق مفاهیم جنسی، کودک‌آزاری، ترویج خشونت، تروریسم و محتوای ضد دین در این نرم‌افزار مسدود شده است.
** صبح نو ۹۶/۳/۱۷
*  حدود ۵۰ نفر دو تابعیتی برکنار شدند
آقای حسین نقوی حسینی در خصوص نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، گفت: علوی توضیح داد اگر فردی راشناسایی کنیم که دو تابعیتی است نباید در سمت مدیریت قرار گیرد، اگر دستگاهی خود متوجه شد باید اقدام کند و اگر ما متوجه شویم ورود پیدا می‌کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر گفت از سال ۹۵ حدود ۳۰۰ نفر را که احتمال میدادیم دو تابعیتی باشند، بررسی کردیم.
حدود ۵۰ نفر آنها دو تابعیتی بودند و برکنار هم شده‌اند و در این زمینه کوتاه هم نیامدیم و نخواهیم آمد.
*  شهردار لندن خواستار لغو  سفر ترامپ به انگلیس شد
صادق خان، شهردار لندن پیشنهاد کرد سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به انگلیس لغو شود.
** بهار ۹۶/۳/۱۷
*  موافقت با فروش تسلیحات به عربستان
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد: وزارت خارجه این کشور با فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تسلیحات، خدمات پشتیبانی و آموزش نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
زحمات بسیاری برای انقلاب کشیده شده است،  مردم و مسؤولان قدر انقلاب را بدانند
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به حادثه ۱۵ خرداد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت بود و منجر به پیروزی انقلاب شد، این مرجع تقلید باتاکید برپاسداشت خون شهیدان انقلاب اسلامی گفت: باید قدر این انقلاب را بدانیم که برای آن بسیار زحمت کشیده شده است.
معارف حیات بخش قرآن هیچ ‌گاه پایان نخواهد پذیرفت
رسا/ آیت‌الله مظاهری در پیامی به چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در اصفهان ضمن تجلیل برپایی این نمایشگاه تصریح کردند:قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانه‌ای است که معارف حیات‌بخش آن، هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد و هرگز پایان نخواهد پذیرفت.
ایشان تصریح کردند: چنین منظومۀ معرفتیِ با عظمتی، اینک به عنوان کتابِ آسمانیِ در اختیار ماست. آنچه قرآن کریم از ما مطالبه می‌کند، علاوه بر تلاوت و خواندن این کتاب بزرگ ، تدبّر و تعقّل در این کتاب الهی و فهمِ درستِ تعلیماتِ انسان‌ساز آن است
در مقابل مستکبران باید با صلابت سخن گفت
حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی  تاکید کرد: در مقابل مستکبران باید با صلابت سخن گفت و عزت اسلامی را حفظ کنیم، زیرا رعایت ادب در مقابل زورگویی آنها به معنی ضعف است. عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: امام راحل در زمانی با آمریکا با شدت سخن گفت که کسی جرات چنین کاری نداشت، ولی دشمن بااین سخنان عقب نشینی کرد؛ هرجا که با دشمنان این گونه سخن بگوییم حداقل حرکت جسورانه آنها را متوقف خواهیم کرد و قطعا عقب نشینی خواهند کرد.
مخاطب سنجی رمز تبلیغ موفق است
رسا/ آیت‌الله ممدوحی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، بر مخاطب سنجی در تبلیغ تأکید کرد. وی با اشاره به اهمیت توجه به ارکان تبلیغ عنوان کرد: درست است که بیشتر کار دست مبلغان است اما باید پذیرش هم برای مطالب وجود داشته باشد این مستلزم آن است که مبلغ چنان ازطرف حوزه‌های علمیه تقویت شود تا بتواند حضوری پویا و موثرداشته باشد. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر تفاوت تبلیغ در محیط‌های گوناگون خاطرنشان کرد: در بیان مطالب منبر باید بررسی کرد که مبلغ در کجا تبلیغ می‌کند، شهرها و مراکز با هم فرق دارد.
ماندگارترین اندیشه امام(ره) ولایت فقیه است
آنا/ حجت‌الاسلام والمسلمین غروی گفت: امام(ره) یک مصلح اجتماعی بود که با توکل بر خدا و تکیه بر قدرت مردم توانست انقلابی را در کشور پدید بیاورد که نقطه عطفی در تاریخ اسلام و ایران بود. او توانست با روشنگری‌های خود مردم را همراه کند و رژیم طاغوت و قدرت‌های جهانی را درهم شکند و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بفرستد.
عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: بزرگترین و ماندگارترین اندیشه امام ولایت فقیه بود که بعد از ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توانست همه چارچوب‌ها و اصول و اندیشه‌های امام را به خوبی به مردم منتقل کند. آیت‌الله خامنه‌ای بدون شک بهترین جایگزین برای حضرت امام هستند.
حامی اصلی تروریست‌ها عربستان است، نه قطر
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با اشاره به بحران در روابط کشورهای عربی با قطر نوشت: از نظر اغلب کارشناسان و ناظران سیاسی بین المللی، این وهابیت است که ریشه اصلی تروریسم است.
به عقیده آنها، فرقه‌ای که در عربستان سعودی به نام اسلام ترویج می‌شود، الهام بخش اصلی گروه‌هایی مانند داعش و القاعده است که اقدامات آنها این روزها از مرزهای خاورمیانه نیز فراتر رفته است. این روزنامه تصریح کرد: تمایل قطر به داشتن یک سیاست خارجی مستقل باعث شده امروز از سوی ریاض حامی تروریسم نامیده شود.
هشدار مجدد وزیر امور خارجه آلمان به ترامپ
صداوسیما/ وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد: «ترامپی کردن روابط در منطقه ای که از هر نظر درگیر بحران‌هاست، خطرناک است». گابریل ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد پس از قطع رابطه همسایگان قطر با این کشور، با خطر به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی جدید، بحران‌های خاورمیانه (غرب آسیا) را تشدید می‌کند. وی اعلام کرد: «قراردادهای نظامی عظیمی که ترامپ اخیرا با کشورهای عرب منطقه خلیج فارس امضا کرده است، خطر بالا گرفتن مسابقه تسلیحاتی جدیدی را تقویت می‌کند».
حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه
صداوسیما/ در ادامه حمایت آشکار آمریکایی‌ها از تروریست‌ها؛ در حمله هوایی آمریکا به یکی از مقرهای ارتش سوریه در منطقه «التنف» دو نیروی ارتش این کشور کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.
حادثه تیراندازی تروریستی در مجلس و حرم امام
ایسنا/ افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰صبح امروز در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند، که در جریان این تیراندازی یک نفر شهید شد. طبق آخرین اخبار تعداد مجروحان حادثه تیراندازی در مجلس به ۸ نفر رسیده است. آخرین اخبار حاکیست دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس به محاصره نیروهای امنیتی درآمده‌اند. همچنین فردی مسلح در حرم امام(ره) نیز اقدام به تیراندازی کرد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که افرادی مسلح لحظاتی پیش با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که یک نفر کشته  و ۵ نفر مجروح شده است. یکی از حمله‌کنندگان به حرم امام خود را به صورت انتحاری منفجر کرده و دو فرد دیگر دستگیر شده‌اند.
سردار اشتری:مردم به روحانیت اعتماد دارند
حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی، ارائه مشاوره‌های دینی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: در هر شهری عالمی وجود داشته باشد، علاوه براینکه افراد جامعه از زندگی بهتری برخوردارند، آسیب‌های اجتماعی نیز به کمترین حد خود می‌رسد. سردار اشتری در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن ادامه داد: حوزه‌های علمیه به جهت اشراف بر روی مسائل متنوع و مختلف علوم اسلامی و انسانی می‌توانند پاسخگوی دغدغه ها و شبهات آحاد جامعه باشند و حضور مشاورین خبره در بخش حوزوی نمایشگاه و استقبال گسترده مردم نشان از همین اعتماد و اعتبار دارد.
اعزام ۵۲ ناوگروه به آب‌های آزاد جهان در ۸ سال
مهر/ فرمانده نیروی دریایی ارتش به تذکر ناوشکن ایرانی الوند به ناو جنگی آمریکایی در آب‌های آزاد در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: زمانی که ‌ناوشکن ایران در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آبی در مقابل ناوشکن استکبار جهانی می‌ایستد، نشانه اقتدار، ایمان، ‌شجاعت و دانش است. دریادار سیاری افزود: از سال ۸۸ که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی ارتش، نیرویی ‌راهبردی است، منطقه ماموریت و عرصه حضور نیروی دریایی از آب‌های سرزمینی به آب‌های آزاد جهان و آب‌های بین‌المللی ‌گسترش یافت و از سال ۸۸ تاکنون، نیروی دریایی ارتش ۵۲ ناوگروه را به آب‌های آزاد اعزام کرده است. ‌
واردات خرماهای اسرائیلی
مهر/ مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور درباره واردات خرماهای اسرائیلی به مرز کشور گفت: هنوز جزئیات این موضوع توسط گمرک به ما اعلام نشده است. اکبر آهنگران با بیان اینکه خرماهای اسرائیلی وارد شده به مرز کشور قاچاق نبوده است، اظهار داشت: این محموله شامل ۹ کامیون خرما بوده که وارد گمرک بازرگان شده و به صورت قانونی نیز قرار بوده وارد کشور شود، این در حالی است که واردات خرما به کشور ممنوع است و اینکه چگونه قرار بوده این واردات انجام شود، مشخص نیست.ضمن اینکه اساسا هرگونه وارداتی از مبدا رژیم اشغالگر قدس، اسرائیل، به ایران ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *