خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۱۶

  • آیت‌الله سبحانی: نظام اسلامی، هدیه امام به مردم ایران بود
  • رهبر معظم انقلاب: انقلابی‌گری یعنی راضی کردن مردم نه قدرت‌های زورگو
  • آیت‌الله مقتدایی: با انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای امید دشمنان تبدیل به یأس شد
  • آیت‌الله استادی: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته‌های ایشان حرکت کنیم
  • آیت‌الله خاتمی: حرف از رابطه با آمریکا ضد خط ولایت است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: علما مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند

** جام جم ۱۶/۳/۹۶
*  ۳ وزارتخانه تفکیک می‌شود
 معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: لوایح تفکیک سه وزارتخانه دولت، این هفته به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
حسینعلی امیری افزود: در دولت مطرح شده است که وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» تبدیل شود.
امیری گفت: همچنین قرار شد وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارتخانه‌های «صنعت و معدن» و «بازرگانی» و وزارت ورزش و جوانان نیز به «وزارت ورزش» و «سازمان ملی جوانان» تبدیل شود.
*  رایزنی‌های ظریف‌ درباره تحولات منطقه
وزیر امور خارجه کشورمان در رایزنی‌های تلفنی با وزرای خارجه برخی کشورهای منطقه درباره تحولات اخیر در میان کشورهای عربی رایزنی کرد.
محمدجواد ظریف در همین راستا با وزیران خارجه کشورهای ترکیه، اندونزی، عمان و عراق ، آخرین تحولات منطقه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.
** همشهری ۱۶/۳/۹۶
*  جذب ۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی
محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی، از جذب ۳ میلیارد و ۱۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تا حدود یک ماه گذشته خبر داد.
*  راه خلاص شدن از تروریسم
سخنگوی وزارت امور خارجه، پیوستن صادقانه همه کشورها به موج جهانی علیه خشونت را یگانه راه خلاص شدن از تروریسم دانست.
بهرام قاسمی با محکوم کردن حملات تروریستی در لندن و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، اظهار داشت: تشدید حملات کور و زنجیره‌ای تروریستی در گوشه و کنار جهان علامتی هشدار دهنده برای جامعه جهانی است. در حملات تروریستی شنبه شب در لندن ۷ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند.
** کیهان ۱۶/۳/۹۶
*  انقلابی‌گری یعنی راضی کردن مردم نه قدرت‌های زورگو
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر یکشنبه در اجتماع عظیم مردم در بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام:
– قدرت‌های توطئه‌گر و تجاوزپیشه به هیچ چیز قانع نیستند و همان‌طور که در تعاملات چند سال اخیر دیدیم، هر عقب‌نشینی در مقابل دشمنان، آن‌ها را به مطالبات جدید وامی‌دارد و این سلسله  «عقب‌نشینی و مطالبه‌ تازه» هیچ پایانی ندارد.
– مسئولان باید تخلفات را با جدیت دنبال کنند و متخلفین را مشخص کنند تا در انتخاباتی که ملت ایران در آینده در پیش دارد، چنین تخلفاتی برافتد.
– انقلابی‌گری یعنی راضی کردن مردم نه قدرت‌های زورگو.
– خوشبختانه امسال کسانی که در انتخابات موفق نشدند، از خود ظرفیت نشان دادند، برخلاف سال ۸۸ که عده‌ای آن مشکلات را برای کشور به وجود آوردند.
– دولت سعودی بداند که اگر ده، بیست سال دیگر نیز همین روش جنایت آمیز را ادامه دهد، بر مردم بی‌پناه و بی‌گناه یمن پیروز نخواهد شد و تنها جرم و گناه خود را سنگین‌تر و انتقام الهی را نسبت به خود سخت‌تر خواهد کرد.
– مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود، زیرا ملت ایران در دهه شصت مظلوم واقع شد.
– امامِ ملت ایران، میراث فرهنگی نیست بلکه رهبر و امامِ زنده و حاضر است و با سخن و فکر و آرمان خود، همچنان این ملت را هدایت می‌کند.
*  آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در قم برگزار شد
آیین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) و قیام تاریخی پانزدهم خرداد از طرف رهبر معظم انقلاب عصر شنبه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیرامون شخصیت و فضایل اخلاقی امام خمینی(ره) و شاخصه‌های نظام اسلامی از دیدگاه ایشان به ایراد سخن پرداخت.
** شرق ۱۶/۳/۹۶
*  احضار برخی مدیران کانال‌های تلگرامی
رئیس کل دادگستری استان تهران از احضار برخی مدیران کانال‌های تلگرامی به دادسرا خبر داد و گفت: این مدیران برای برخی تخلفات انتخاباتی به دادسرا احضار شده‌اند. غلامحسین اسماعیلی افزود: تاکنون درباره تخلفات انتخاباتی ١۵٠ فقره پرونده در تهران و شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده است که در دست رسیدگی قرار دارد.
** ایران ۱۶/۳/۹۶
*  همه ما باید راه امام را بیاموزیم و مسیر او را طی کنیم
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری شنبه گذشته در مراسم ضیافت افطار با وزیران، معاونان، ‏استانداران و رؤسای سازمان‌های دولتی، با گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی(ره) و تأکید بر اینکه همه ما باید راه امام را ‏بیاموزیم و مسیر او را طی کنیم، از همه اعضای دولت یازدهم خواست هیچ فرصتی را برای خدمت به ‏مردم از دست ندهند و بر تلاش‌های خود برای انجام مسئولیتی که مردم بزرگ ایران بر دوش دولت ‏گذاشته‌اند، بیفزایند.‏
*  نشست مشترک دولت و مجلس برگزار می‌شود
نشست مشترک دولت و مجلس امروز(سه‌شنبه) به میزبانی دولت برگزار خواهد شد. مراسم افطاری دولت و مجلس به میزبانی دولت و با حضور رئیس‌جمهوری در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۱۶/۳/۹۶
*  بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی از برجام در نشست امروز
شهروز برزگر کلشانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی از برجام در نشست روز سه شنبه بررسی می‌شود.
*  امام(ره) فراتر از جناح‌های سیاسی بود
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با تاکید براینکه امام خمینی(ره) فراتر از جناح‌های سیاسی است، گفت: امام زنده است و رمز زنده بودن امام این است که نگذاشتند ایشان مصادره شود.
یادگار امام راحل افزود: امام خمینی نسخه درمان و حلال مشکلات بوده و ایشان برای مردم آن زمان، دارویی است که به کام یک بیمار ریخته شده است.
** وطن امروز ۱۶/۳/۹۶
*  تداوم حمایت ایران از مقاومت و مردم فلسطین
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین می‌گوید جمهوری اسلامی ایران برای حمایت‌های خود از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین قویاً ادامه خواهد داد.
حسین امیرعبداللهیان، با تقبیح تلاش معدودی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم تروریست‌پرور صهیونیستی تأکید کرد: تنها از مسیر استمرار مقاومت، وحدت گروه‌های فلسطینی و پایداری ملت فلسطین و با حمایت کشورها و مردم مسلمان منطقه و وجدان‌های آگاه بشری می‌توان به آزادی فلسطین دست یافت؛ امر مهمی که با توکل بر خدای سبحان تحقق یافتنی است.
*  ۱۸۳ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۳ روستا از نعمت آب شرب سالم در این استان بهره‌مند شدند.
قاسم سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: ۲۲۰ روستا در استان چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شدند که این تعداد به ۳۷ روستا کاهش پیدا کرد.
** جوان ۱۶/۳/۹۶
*  اتهام توطئه‌گران را تکذیب می‌کنم
محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و عضو سابق هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی اعلام کرد به دنبال انتخابات هیأت رئیسه، برخی سایت‌ها و کانال‌های ضدانقلاب در فضای مجازی، رأی نیاوردن بنده در هیأت رئیسه مجلس را به تماس تلفنی برخی مراجع نسبت داده‌اند، به هیچ وجه این موضوع صحت نداشته و بنده به شدت این اتهام توطئه‌گران را تکذیب می‌کنم.
*  ایران در سوریه بندر اجاره می‌کند!
روزنامه صهیونیستی هاآرتص ضمن ابراز نگرانی از تحولات در مرزهای سوریه و عراق و تاثیرات آن ادعا کرد ایران قصد دارد بندری را در شمال غربی سوریه اجاره کند تا از این طریق بتواند به دریای مدیترانه نفوذ کند.
** آفتاب یزد ۱۶/۳/۹۶
*  شناسایی ۳۳ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو
دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور ۳۳ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است و متاسفانه سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.
*  لوک اویل آماده مشارکت در پروژه‎های نفتی ایران
شرکت روسی لوک اویل، از احتمال امضای یک قرارداد نفتی با شرکت ملی نفت ایران تا پاییز سال جاری میلادی خبر داد.
پایگاه خبری راشن کانستراکشن نوشت: واگیت آلکپروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه در حاشیه نشست مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ گفت: این شرکت انتظار دارد در بازه زمانی اکتبر تا نوامبر ۲۰۱۷، قراردادهایی با ایران امضا کند.
** رسالت ۱۶/۳/۹۶
*  سران کشورهای غربی با ایران هراسی به دنبال فروش سلاح هستند
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: سران کشورهای غربی با ایران هراسی به دنبال فروش سلاح هستند.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به سیاست کشورهای استکباری اظهار کرد: این کشورها به دنبال صادرات سلاح هستند تا اقتصاد خودشان را تقویت کنند و بتوانند به کدخدایی خود در جهان ادامه بدهند. وی ادامه داد: سران کشورهای غربی به پادشاهان عربی می‌گویند که ایران به دنبال حمله به شماست و با این بهانه سعی می‌کنند که سلاح خودشان را به کشورهای عربی بفروشند.
*  نظام اسلامی، هدیه امام به مردم ایران بود
آیت‌الله جعفر سبحانی در درس تفسیر سوره ملک با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام راحل موقعیت شناس بود؛ رهبر باید موقع شناس باشد، امام راحل زمانی که باید سکوت کند، ساکت بود و موقعی که باید بر سر امت کافر فریاد بکشد، آگاه بود.
وی افزود: امام موقعیت شناس بود و به تدریج به وظیفه خود عمل کرد و در نهایت توانست در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ آن نظام فاسد را برچیند و نظام اسلامی را به مردم هدیه دهد.
** مردم سالاری ۱۶/۳/۹۶
*  برنامه جدید داعش در عراق
یک مقام عراقی فاش کرد، داعش و القاعده به دنبال تاسیس تشکیلات مسلحانه جدید در عراق هستند تا شکست‌های اخیرشان در موصل را جبران کنند.
پس از بازپس‌گیری شهرستان استراتژیک «البعاج» و بیش از ۱۰ روستای نزدیک به مرز عراق با سوریه از چنگال داعش به دست نیروهای عراقی و حشد شعبی اکنون جز شهرستان «تلعفر» در غرب موصل جایی برای داعش باقی نمانده است.
*  فرقه‌گرایی اگر اصلاح نشود، آفت امنیت ملی است
علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در دیدار با منتخبی از کلیمیان ایران از تبعیض و نقض حقوق شهروندی به عنوان بزرگترین چالش امنیتی کشور یاد کرد و گفت: فرقه‌گرایی و خودبرتربینی یک معضل فرهنگی است که اگر اصلاح نشود، آفت امنیت و انسجام ملی ماست.
** آرمان ۱۶/۳/۹۶
*  اعتراض ۲۰۰ کاندیدای شورای شهر قم به نتیجه انتخابات
امیرآبادی عضو هیات‌رئیسه مجلس از اعتراض حدود ۲۰۰ کاندیدا به نتیجه انتخابات شوراها در استان قم خبر داد و گفت: از کاندیداهای معترض دعوت می‌کنیم در جلسه روز چهارشنبه که با حضور هر سه نماینده استان در مجلس برگزار می‌شود شرکت کنند.
*  ادعای سفر مقامات حماس به ایران
کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی مدعی شد رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه به ایران سفر خواهد کرد.
کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری به این موضوع پرداخت و گفت السنوار به ایران سفر خواهد کرد و برآوردها حاکی از آن است که وی از این سفر برای بازگرداندن حمایت مالی ایران از حماس به حالت اولیه استفاده خواهد کرد.
** فرهیختگان ۱۶/۳/۹۶
*  تشکیل کمیته دولت و مجلس برای اصلاح قانون انتخابات شوراها
قاسم میرزایی نکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از تشکیل کمیته اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها در این کمیسیون خبر داد و گفت: «طبق مصوبه کمیسیون شوراها، قرار شده هر کدام از نمایندگان که پیشنهاداتی را درباره اصلاح قانون انتخابات شوراها در حوزه نظارت بر این انتخابات دارند به کمیسیون ارائه دهند.»
*  برای رفع بی‌توجهی به خواسته‌های مردم باید طرح اجرایی پیاده کنیم
محسن رضایی در شبکه دو سیما گفت: «باید اعتراف کنیم که در جامعه ما ظلم‌های کوچک‌ زیادی چون تبعیض، پارتی‌بازی، بی‌توجهی به خواسته‌های مردم در جامعه به خصوص نسبت به لایه‌های پایین آن وجود دارد. اگر بخواهیم عدالت اجتماعی که در سطح کلان کشور به وجود آمده، در سطح پایین جامعه نیز گسترش یابد، نیاز به این است که یک طرح اجرایی پیاده کنیم.»
** آفرینش ۱۶/۳/۹۶
*  عربستان، بحرین، امارات و مصر روابطشان را با قطر قطع کردند     
عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و از گروه‌های “تروریستی” حمایت می‌کند روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند و حریم هوایی، دریایی و زمینی خود را به صورت دو طرفه به روی قطر بستند.
این کشورها قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله اخوان المسلمین متهم کرده‌اند.
** قدس ۱۶/۳/۹۶
*  فروپاشی ائتلاف، نخستین نتیجه رقص شمشیر در ریاض
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در واکنش به تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس افزود: زمان تحریم نیز به پایان رسیده و قطع رابطه، بستن مرزها، محاصره کشورها و اخراج از همان ائتلاف راه خروج از بحران نیست.
فروپاشی ائتلاف، نخستین نتیجه رقص شمشیر در ریاض است. نمی‌توان یک جا با شمشیر رقصید و جای دیگر به معاشقه پرداخت.
*  امضای ۱۰ قرارداد جدید نفت و گاز در دستور کار وزارت نفت
وزیر نفت جزئیات ۳۱ برنامه و پروژه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را برای اجرا در سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ به ۷ معاون و مدیر خود ابلاغ کرد.
برنامه «افزایش ظرفیت تولید نفت خام تا میزان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز» پروژه «تکمیل و ظرفیت و راه‌ اندازی فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۲، ۲۳، ۲۴ و تولید روزانه ۶۲۰ میلیون متر مکعب گاز غنی در پایان سال ۱۳۹۶، برنامه «کاهش قاچاق سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی» و امضای ۱۰ قرارداد جدید نفت و گاز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
** خراسان ۱۶/۳/۹۶
*  پیام توئیتری شیخ زکزاکی: امام خمینی هنوز هم رهبر است
حساب توئیتری شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران پیامی را منتشر کرد.
در این پیام آمده است: شما نمی‌توانید امام خمینی(ره) را یک رهبر سابق یا قدیمی بنامید. او هنوز هم رهبر است. شیخ زکزاکی به همراه همسرش از آذر ماه سال ۹۴ توسط نظامیان ارتش نیجریه بازداشت شده‌ است.
*  اطلاعیه ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب
کانال ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: به دنبال انتشار مطالبی در خصوص دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی شبکه‌های اجتماعی، به اطلاع می‌رساند، این دیدار خصوصی بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضور و تلاش‌های حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کردند و سایر اخبار منتشر شده از محتوای این دیدار، غیرقابل استناد است.
** اعتماد ۱۶/۳/۹۶
*  حضور مردم در موقعیت‌های مختلف نشان از نفوذ شخصیت امام در دل‌ها دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفت: حضور مردم در نمازهای جمعه، روز قدس، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات‌های مختلف نشان‌دهنده تاثیر امام خمینی(ره) و نفوذ شخصیت ایشان در دل مردم است. وی تاکید کرد: امروزه با رهبری و درایت رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) کشور از جمهوریت اسلامی خود دفاع می‌کند و کشورهای دیگر اسلامی نیز از آن درس می‌گیرند.
*  دو متهم پرونده فساد نفتی تیرماه محاکمه می‌شوند
محمدرضا مهرشاد وکیل‌مدافع حمید فلاح‌هروی اظهار کرد: طبق ابلاغیه صادره قرار است جلسه رسیدگی به پرونده دو متهم موسوم به فساد نفتی (متهمان ردیف دوم و سوم پرونده) که پیش از این حکم اعدام‌شان لغو و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب – شعبه هم‌عرض- ارجاع شده بود، در تیرماه سال جاری در شعبه مذکور به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود.
** شهروند ۱۶/۳/۹۶
*  عبدالله صالح:  ایران یک گلوله هم به ما نداده است
علی عبدالله صالح رئیس‌جمهوری پیشین یمن در اظهاراتی با اشاره به این‌که تمام موشک‌های بالستیک یمنی از ذخایر استراتژیکی است که در زمان ریاست‌جمهوری‌اش آنها را جمع‌آوری کرده، گفت: «ایران حتی یک گلوله هم وارد یمن نکرده است.»
*  ایران هفتمین کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا
آمارهای منتشرشده از سوی پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد ایران با انتشار سالانه ۶۴۸‌میلیون تن دی‌اکسید‌کربن به‌عنوان هفتمین کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا در جهان شناخته شده است.
** وقایع اتفاقیه ۱۶/۳/۹۶
*  متن گزارش آژانس مانند گزارش قبلی است
سفیرو نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: گزارش جدید آمانو، بار دیگر تایید کرده که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام پیش می‌رود.
رضا نجفی در رابطه با دومین گزارش یوکیاآمانو در چارچوب اجرای برجام گفت: متن گزارش، مشابه گزارش‌های قبلی بوده و فقط تحولات فنی از زمان گزارش ماه مارس تا حالا اضافه شده است.
** صبح نو ۱۶/۳/۹۶
*  «آستانه» آماده میزبانی پنجمین دور مذاکرات سوریه
«ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو گفت: طبق برنامه انتظار می‌رود پنجمین دور مذاکرات صلح سوریه در تاریخ ۱۲ الی ۱۳ ژوئن سال جاری در «آستانه» برگزار شود.
تاکنون ۴ نشست در آستانه پایتخت قزاقستان در مورد صلح سوریه با حضور مخالفان و نمایندگان این کشور و با شرکت نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه برگزار شده است.
*  طرح کارورزی دولت وارد فاز جدید شد
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ابلاغ کرد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه «کارورزی» ویژه ثبت‌نام کارجویان دانش‌آموختگان دانشگاهی برای اشتغال را راه اندازی کرد.
در این طرح که با هدف افزایش اشتغال‌پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار تحت عنوان کارورزی آغاز شده است، هم کارجویان و هم بنگاه‌های متقاضی کارورز می‌توانند ثبت نام کنند.
** بهار ۱۶/۳/۹۶
*  پیش بینی بانک جهانی از رشد ۴ درصدی ایران
بانک جهانی پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال میلادی جاری حدود چهاردرصد رشد خواهد یافت. نرخ پیش بینی شده در مقایسه با گزارش ژانویه به میزان ۱.۲ درصد کاهش یافته است.
در این گزارش آمده است تحریم‌هایی که آمریکا در سال ۲۰۱۷ علیه ایران وضع کرد، ممکن است به اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی لطمه بزند.
*  داعش مسئول حملات تروریستی لندن است
یک گروه اطلاعاتی در زمینه‌ گروه‌های تروریستی گزارش داد: داعش مسئولیت حملات تروریستی لندن را بر عهده گرفته است.
در جریان حملات تروریستی در لاندن بریج مهاجمانی خودروی خود را به سمت جمعیت روان ساخته و فردی با قمه به جان مردم افتاد که در جریان این حملات هفت تن کشته و قریب به ۵ تن دیگر زخمی شدند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته‌های ایشان حرکت کنیم
رسا/ آیت‌الله استادی با بیان این که امروز جایی از دنیا نیست که مکتب اهل بیت(ع) را نشناسد، ادامه داد: خدمات فراوانی از سوی امام و انقلاب به اسلام شده است و امروز صدای اسلام از سراسر دنیا به گوش می‌رسد. عضو جامعه مدرسین خطاب به مسئولان و افراد تریبون دار، تأکید کرد: افرادی که رسانه ای در اختیار دارند، وظیفه سنگین معرفی اسلام اصیل و ناب محمدی را به جهانیان دارند. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با انتقاد از افرادی که از نام امام خمینی(ره) سوء استفاده می‌کنند، گفت: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته‌های ایشان حرکت کنیم.
لازمه تبعیت از خط امام(ره)، برخورداری از روحیه اخلاص در کارهاست
حوزه/ آیت‌الله مسعودی خمینی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های کلیدی که امام خمینی (ره) را به این جایگاه و توفیق الهی رساند، اخلاص ایشان بود و این که همه کارها را در مسیر رضای خدا و اهل بیت(ع) انجام می‌داد. وی افزود: بی شک ما هم که می‌خواهیم در خط و مسیر امام راحل گام برداریم باید در درجه اول این روحیه کار مخلصانه و هدف الهی را در وجود خود تقویت کنیم به خصوص مسئولان و کارگزاران نظام که امروز رسالت بسیار مهمی در امر خدمت رسانی به مردم بر دوش آن ها قرار دارد. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: برخورداری از روحیه اخلاص در همه کارها، از جمله مهم ترین لوازم تبعیت از خط نورانی امام خمینی(ره) است.
با انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه ای امید دشمنان تبدیل به یأس شد
حوزه/ آیت الله مقتدایی با اشاره به زمان ارتحال امام خمینی(ره)، افزود:  استکبار جهانی و صهیونیسم و ایادی آنها فکر می‌کردند که بعد از ارتحال امام خمینی(ره)، در ایران جنگ قدرت پیش می‌آید و چشم امیدشان را به روز رحلت رهبرکبیر انقلاب بسته بودند.دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد:  چیزی که سبب نا امیدی مستکبران و دشمنان اسلام شد، انتخاب سریع رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام حمینی(ره) و حضور پرشور مردم در مراسم وفات رهبر کبیر انقلاب بود. قائم مقام جامعه مدرسین در پایان با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب گفت: بهترین گزینه برای انتخاب رهبری در تمامی زمان ها آیت الله العظمی خامنه ای بوده و است و خداوند متعال در انتخاب ایشان خبرگان آن زمان را کمک کرد.
حرف از رابطه با آمریکا ضد خط ولایت است
مهر/آیت الله خاتمی با اشاره به عملکرد کمیسیون تحقیق خبرگان رهبری وارزیابی این کمیسیون از شرایط رهبری تاکید کرد: شرایط مقام معظم رهبری از حد نصاب شرایطی که قانون اساسی برای رهبری گفتند بیشتر است.
عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: خط امام با همه شفافیت خود توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود و اگر مردم و جوانان ما در پی آن هستند که خط امام را بفهمند تفسیر آن را از مقام معظم رهبری بگیرند. وی اضافه کرد: در شرایط کنونی حرف از رابطه با امریکا زدن ضد خط امام و ولایت است، خط امام خط مقاومت و ایستادگی در برابر قلدرها و دیکتاتورها بود.
علما مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی، با تاکید بر این که علما اثبات کردند که مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند، گفت: خون‌های فراوانی در راه انقلاب ریخته شده و ما همه مدیون این خون ها و رشادت ها هستیم، لذا باید از مسئولان مطالبه کنیم و درصدد اصلاح امور باشیم.عضو جامعه مدرسین با اشاره به سند۲۰۳۰، گفت: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به سند ۲۰۳۰  اعتراض دارند و باید این مساله در صحن علنی مجلس بررسی شود.
آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه
باشگاه خبرنگاران / نیروهای ارتش سوریه با همراهی جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور موفق شدند ضربات مهلکی را بر پیکره تروریست‌ها در جنوب دیرالزور وارد کنند. همچنین  درپی حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی (آمریکایی) به روستای «ابوالنیتل» در جنوب شهرک الصور از توابع شمال شرقی حومه دیرالزور، شماری از شهروندان سوری ‌شهید  وتعدادی زخمی شدند. همچنین نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از درگیری‌های گسترده با تروریست‌های داعش موفق شدند ۶ نقطه راهبردی را در مسیر نفتی حومه شرقی سلمیه به‌کنترل خود درآورند.
گفت وگوی ایران و همسایگان اهمیت شایانی دارد
باشگاه خبرنگاران / رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تاکید بر اهمیت انجام گفت وگو میان ایران و همسایگان جنوبی، بر اهمیت تقویت ثبات منطقه ای تاکید کرد.سید عمار حکیم با اشاره به پیروزی مجدد حجت الاسلام والمسلمین روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: عراق از روابط نزدیک و بسیار خوبی با ایران برخوردار است و تهران نیز متقابلا علاقمند است که با همسایگان خود پیرامون مسایل مورد علاقه گفت وگو کند.
سنای آمریکا در خصوص تشدید تحریم‌های ایران رای‌گیری می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی هیل از تلاش برای رأی‌گیری دوباره سنای آمریکا به منظور تحریم‌های ایران خبر داد.سناتور میچ مکانل، رهبر اکثریت در سنای آمریکا، این نهاد را بار دیگر برای اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران و احتمالا تجدید منازعه بر سر مجازات‌های مالی علیه روسیه هدایت می‌کند.این سناتور ایالت کنتاکی در تلاش برای رأی‌گیری روز چهارشنبه بر سر «قانون اقدامات بی‌ثبات کننده ایران» است. در صورتی که بحث‌های نمایندگان بر سر این قانون پایان یابد، احتمال می‌رود رأی‌گیری نهایی عصر پنجشنبه صورت بگیرد.
ماندن بشار اسد درقدرت شکست اسرائیل است
صداوسیما/ روزنامه اینترنتی رأی الیوم چاپ لندن در مطلبی به قلم «زهیر اندوراس» نوشت: پژوهشکده مطالعات راهبردی «بیگن-سادات» در تازه ترین پژوهش خود نوشت: سوریه‌ای که درگیر جنگ داخلی است در مقایسه با سوریه‌ای قدرتمند، توان و امکانات کمتری برای آسیب رسانی به اسرائیل دارد. سوریه‌ از کار افتاده و ویرانی که جنگهای داخلی آن را متلاشی کرده، نتیجه حیله‌های اسرائیل نیست بلکه از دیدگاه اسرائیل این تنها یک تحول راهبردی مثبت است. در این پژوهش تصریح شده است: اگر اسد در جنگ داخلی پیروز شود و نظام باثباتی را ایجاد کند دیگر نمی توان انتظار داشت مقاصد خوبی درباره اسرائیل وجود داشته باشد. گرایش اسد برای مخالفت با اسرائیل به خوبی شناخته شده است.
قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی عربستان-آمریکا جعلی است
فارس/موسسه معتبر بروکینگز در گزارشی اخبار مربوط به قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی واشنگتن با ریاض را جعلی خواند و نوشت که طبق بررسیها هیچ قراردادی تاکنون امضا نشده است.بروکینگز گزارش داد که از شرکتهای دفاعی و کنگره در این زمینه پرس و جو کرده و همه آنها متفق القول گفته‌اند که هیچ قرارداد وجود ندارد. فقط یک مشت حرف مطرح شده است اما هیچ قراردادی رسما وجود ندارد.
اعمال تحریم جدید علیه ایران خطرناک است
میزان/ وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنانی گفت که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خطرناک است.کری گفت: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و افرادی که در برنامه موشک بالستیک ایران نقش دارند، می‌تواند پیامی برای مردم ایران تلقی شود که از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ دستاوردی نداشته‌اند؛ چشم‌انداز این توافق لغو تحریم‌های اقتصادی ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای بوده است.
اسرائیل آماده همکاری با قطع رابطه‌کنندگان با قطر است
مهر/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اقدام کشورهای عربی در قطع روابط خود با قطر استقبال کرد.بر اساس این گزارش، لیبرمن قطع روابط کشورهای عربی با قطر را به مثابه فرصتی برای تل آویو قلمداد کرد.وی مدعی شده است که کشورهای عربی این اقدامات را در راستای مبارزه با تروریسم انجام داده اند.این مقام صهیونیست همچنین نسبت به همکاری تل آویو با کشورهایی که روابطشان را با قطر قطع کرده اند، اعلام آمادگی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *