خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۱۱

  • ۲۰۸ نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای از حضور باشکوه مردم در انتخابات قدردانی کردند
  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: حرکت در مسیر اصول مکتب امام اهداف نظام اسلامی را پیش می‌برد
  • آیت‌الله مصباح یزدی: رابطه بین اسلام، اخلاق و سیاست نیازمند تبیین دقیق مسائل است
  • آیت‌الله مقتدایی: اخلاص در تبلیغ مهم‌ترین عامل در تأثیرگذاری آن است
  • آیت‌الله خاتمی: نیروی هوایی ارتش در همه عرصه‌ها پیشتاز است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: روزآمدی و مخاطب‌شناسی از ملزومات موفقیت در طلبگی است

** جام جم ۹۶/۳/۱۱
*  احتمال طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس
۱۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره سند ۲۰۳۰ به رئیس جمهور تذکری کتبی دادند.
سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر به رئیس جمهور مبنی بر عدم ابلاغ رسمی حذف سند ۲۰۳۰ تذکر داد.
همچنین جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت به اتفاق ده‌‌نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهوری عنوان کردند به جای عذرخواهی از مقام معظم رهبری، تاکید می‌کنید که از سند ۲۰۳۰ نمی‌گذرم.
در صورت ادامه این روند طرح سوال از رئیس جمهور انجام خواهد شد.
*  تایید صحت انتخابات جای اما و اگر باقی نمی‌گذارد
به دنبال تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای تاکید کرد، تایید صحت انتخابات توسط شورای محترم نگهبان دیگر هیچ جای اما و اگر باقی نمی‌گذارد.
** همشهری ۹۶/۳/۱۱
*  حزب‌الله قو‌ی‌تر از اعضای ناتو
روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال دیروز در گزارشی درباره حزب‌الله لبنان نوشت، این گروه اکنون از نظر نظامی از بیشتر اعضای ناتو قوی‌تر است.
در این گزارش با اشاره به نام بردن از حزب‌الله در سخنرانی‌های ترامپ در سفر اخیرش به خاورمیانه و اینکه در واشنگتن طرح‌هایی برای تحریم حزب‌الله در حال آماده شدن است، آمده است،‌ حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک دارد و می‌تواند در روز ۱۵۰۰ موشک را پرتاب کند.
به نوشته این روزنامه، حزب‌الله می‌تواند از زمین، دریا یا هوا هر نقطه‌ای در اسرائیل را هدف بگیرد.
*  فشار اروپا به آمریکا برای اجرای برجام
یک پایگاه تحلیلی آمریکایی گزارش داد: ‌کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا خواستار اعمال فشار اروپایی‌ها بر آمریکا برای تضمین انجام اجرای برجام شده است.
این به معنی فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از موضع ضد ایرانی رئیس جمهور ترامپ است.
پایگاه تحلیلی لوبلاگ نوشت: ‌کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را یک موفقیت مهم بین‌المللی به ویژه برای دیپلماسی اتحادیه اروپا دانسته است.
این کمیته همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است تا کماکان به اعمال فشار بر آمریکا برای اجرای عملی برجام ادامه دهد.
** کیهان ۹۶/۳/۱۱
*  حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز شد
در پی درخواست کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهدشبستری از امامت جمعه‌ تبریز پس از سال‌ها خدمات مجاهدت‌آمیز، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده‌ ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز منصوب کردند.
*  روسیه با ۴ موشک کروز مواضع داعش را در تدمر درهم کوبید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناوچه جنگی «آدمیرال اسن» و همچنین، زیردریایی «کراسنودار» از دریای مدیترانه با چهار فروند موشک از نوع «کروز کالیبر» مخفیگاه‌ها و مواضع داعش را در منطقه «تدمر» (پالمیرا) هدف قرار دادند و تمام تروریست‌های حاضر در این مکان‌ها را نابود کردند.
** شرق ۹۶/۳/۱۱
*  اولین خط مستقیم کشتی‌رانی هند در چابهار پهلو گرفت
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: هفته قبل اولین خط کشتی‌رانی مستقیم از هند در بندر چابهار پهلو گرفت.
محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: اولین کشتی کانتینری باTEU ۳۰۰ کانتینر حامل برنج وارداتی از طریق بخش خصوصی به صورت مستقیم از بندر کاندلا هندوستان در بندر شهید کلانتری چابهار پهلو گرفت.
*  امارات بیش از ۴میلیارد دلار بدهی نفتی خود را تسویه کرد
شرکت ملی نفت امارات بیش از چهار میلیارد دلار از بدهی خود با ایران را که به خرید نفت و گاز از ایران در دوره پیش از تحریم مربوط است، تسویه کرد؛ در‌همین‌حال بانک مرکزی ایران ۴۴‌میلیارد‌و صد میلیون دلار از بدهی شرکت ملی نفت امارات را دریافت کرده است.
** ایران ۹۶/۳/۱۱
*  قدردانی مجلس از حضور پرشکوه مردم در انتخابات
۲۰۸ نماینده با صدور بیانیه‌ای از حضور پرشکوه مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردانی کردند.
*  مانورهایی را در ارتباط با ایران برگزار کردیم
معاون ستاد فرماندهی عملیات ویژه ارتش امریکا اعلام کرد که این ستاد به درخواست وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) آزمایش‌ها و رزمایش‌هایی را درباره ایران برگزار کرده است و ستاد وی مأموریت یافته تا گزینه‌هایی را به فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی ارائه دهد.
ژنرال «توماس تاسک» در سخنانی در نشستی با حضور چندین مقام نظامی کنونی و سابق امریکا در واشنگتن تأکید کرد: اطلاعات زیادی درباره اقدامات نظامی ایران وجود دارد بنابراین اقدامات احتمالی آن قابل پیش‌بینی است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۱۱
*  سکوت طولانی مقام آمریکایی مقابل سوالی درباره “دموکراسی در عربستان”
استوارت جونز از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرگزاری فرانسه در جریان کنفرانس خبری درباره میزان “پایبندی عربستان به دموکراسی” در حالی که چهره‌اش برافروخته نشان می‌داد هیچ پاسخی به سوال نداد و تنها برای مدتی طولانی حدود ۲۰ ثانیه سکوت کرد به حدی که مقابل خبرنگاران مانند بت ایستاده بود. اما سپس این سوال را با صحبت درباره ایران پاسخ داد!
این دیپلمات آمریکایی گفت: منبع تروریسم و افراط‌گرایی از ایران سرچشمه می‌گیرد و دولت ایران به خواسته‌های رای‌دهندگان پاسخی نمی‌دهد!
** وطن امروز ۹۶/۳/۱۱
*  اتهامات آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی‌برد
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اتهامات آمریکا علیه ایران راه به جایی نخواهد برد.
وی همچنین تأکید کرد: «اتهامات آمریکا علیه ایران، اوضاع را باثبات نخواهد کرد. ایالات متحده، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد، در حالی که مسکو همکاری نزدیکی با تهران برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه داشته است. ما در چارچوب مذاکرات آستانه هم مشورت‌های فعالی با ایران داشته‌ایم.»
*  برگزاری نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا
نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا این هفته با حضور بیش از یکصد تن از عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای مختلف، اروپایی در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک با پیام همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها برگزار شد.
موضوع این نشست بررسی مساله رشد فزاینده تکفیر و افراط‌گرایی بود که با عملیات خشونت‌بار گروه‌های تکفیری در اروپا موجب نگرانی جوامع اروپایی حتی مسلمانان شده است.
** جوان ۹۶/۳/۱۱
*  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در صدوسیزدهمین نشست خبری:
– بابک زنجانی از دیماه در اختیار دولت است.
– برخی متهم به استفاده از وجوه دولتی برای تبلیغ و خرید رای هستند.
– بانک مرکزی و وزارت خارجه درباره بابک زنجانی همکاری محدودی کردند.
– دولت اعلام کرد که اگر این فرد در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد این امکان میسر است. در اواخر سال گذشته یعنی دی‌ ماه ‌بابک زنجانی و دو متهم دیگر که حکم‌شان نقض شده بود و متهمی که دستگیر شده تماماً‌ در اختیار وزارت اطلاعات گذاشته شدند.
– قوه قضائیه به اتهامات دولتی‌ها نیز رسیدگی می‌کند.
– پولی از صندوق ذخیره فرهنگیان برنگشته است.
– برای هشت نفر کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است و این در حالی است که الان شش نفر بازداشت هستند و دو نفر با قرار آزادند.
– جرائم انتخاباتی از شورای نگهبان به قوه قضائیه «تا الان چیزی واصل نشده است».
– فردی توسط وزارت اطلاعات در ارتباط با محل کار حسام‌الدین آشنا بازداشت شده است.
– در دادگاه بدوی حکم جاسوسی که از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بوده صادر شده و حکم قابل اعتراض است؛ باید بگویم اجمالاً حبس در آن است.
*  جدال بر سر بنیاد علوی فعال شد
در ادامه رسیدگی به پرونده ساختمان بنیاد علوی در نیویورک، روز سه‌شنبه وکیل دولت امریکا با حضور در دادگاه بار دیگر مدعی شد که این ساختمان «به صورت مخفیانه و غیرقانونی» در کنترل دولت ایران است.
خزانه‌داری امریکا با بیان این ادعا که دولت ایران به صورت غیرمستقیم سهامدار این ساختمان است، به دنبال مصادره آن است تا از محل فروش ساختمان به خانواده قربانیان حملات ۱۱سپتامبر، غرامت بدهد.
** رسالت ۹۶/۳/۱۱
*  نیروی هوایی ارتش در همه عرصه‌ها پیشتاز است
آیت الله سید احمد خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری ضمن تقدیر از فرماندهی و مسئولین نیروی هوایی ارتش در برگزاری جلسات اخلاقی افزود: نیروی هوایی همچنان که در همه عرصه‌ها از قبیل پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جهاد خودکفایی پیشتاز بوده است در برگزاری مباحث اخلاقی نیز پیشتازی خود را حفظ کرده است.
وی اظهار داشت: آیندگان، اقتدار نظام مقدس اسلامی، نوع تفکر در راستای تقویت جمهوری اسلامی و مقابله با دشمنان را  از همین جلسات آموخته و به کار خواهند گرفت.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۱۱
*  بازرسی از ادارات در حوزه حجاب به پوشش کارکنان ورود نمی‌کند
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر «بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب» گفت: این بررسی، تنها اقدامات دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای عفاف و حجاب را شامل می‌شود و این بررسی‌ها به پوشش کارکنان این دستگاه‌ها ورود نمی‌کند.
*  بازطراحی راکتوراراک طبق برنامه پیش بینی شده انجام می‌شود
بهروز کمالوندی گفت: بر اساس ساز وکار پیش بینی شده برای بازطراحی راکتور اراک، ایران مدیر پروژه است و کشورهای چین و آمریکا با ما همکاری می‌کنند.
کمالوندی اضافه کرد: نکته مهم قراردادی بود که باید با چینی‌ها منعقد می‌کردیم. امضای این قرارداد زمان زیادی برد ولی بحمدالله با روشی که مورد نظر ما بود نهایی شد و نه تنها یک روز هم از برنامه عقب نیفتادیم بلکه جلوهم هستیم.
** آرمان ۹۶/۳/۱۱
*  مردم یکی از عناصر اصلی قدرت هستند
سردار سیدمسعود جزایری معاون ‌فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بدون تردید در ایران اسلامی، مردم یکی از عناصر اصلی قدرت به شمار می‌روند، ادامه داد: آحاد ملت ایران اسلامی ‌به تبعیت از حضرت‌ امام خمینی(ره) انقلاب کردند، یکی از مستبد‌ترین و وابسته‌ترین رژیم‌های دنیا را برانداختند.
وی با تاکید بر اینکه در میان اقشار مختلف مردم، سهم جوانان در رتبه بسیار بالایی قرار دارد، گفت: معتقدیم جوانان مولفه اصلی قدرت هر کشوری ‌هستند که در محیط‌های نظامی و انتظامی با انگیزه وافر ‌از حدود و ثغور کشور و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.‌
*  انتقال ۶ زندانی از عراق به ایران
محمدعلی مهران‌فر مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت دادگستری از انتقال ۶ نفر از اتباع ایرانی زندانی از اقلیم کردستان عراق به ایران و نیز انتقال یک نفر زندانی تبعه عراقی به کشور متبوعش خبر داد.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۱۱
*  حتی یک رای هم جابه‌جا نشده است
وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد: «مطمئن باشید که حتی یک رای هم جا‌به‌جا نشده است.»
عبدالرضا رحمانی فضلی درباره انتخابات ۹۶ گفت: «حتی یک رای هم جابه‌جا نشده است. بعضی تخلفات گزارش شده که باید در قوه قضائیه بررسی شود.»
او همچنین درباره دستگیری فرمانداران گفت: «دستگیری فرمانداران نداریم بلکه احضار شده‌اند.»
*  برکناری مدیران ارزشی دروغ است
بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت درباره تغییر در وزارت نفت گفت: «تغییر وزرا را باید از رئیس جمهوری بپرسید اما فعلا ما به مدت ۱۰۰ روز محکم وزیر هستیم.»
وی افزود: «طی دو سه سال پیش برخی فشار می‌آوردند که مدیران ارزشی را کنار گذاشتند که دروغ بود. آنها به دلیل ناکارآمدی برکنار شدند، برخی نیز بازنشسته شدند.»
** آفرینش ۹۶/۳/۱۱
*  انفجار مهیب در کابل با ۹۰ کشته و ۳۵۰ زخمی
انفجار شدیدی مرکز شهر کابل در نزدیکی محل سفارتخانه‌های خارجی را لرزاند که این حمله دستکم ۹۰ کشته و ۳۵۰ زخمی بر جای گذاشته است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.
*  هیات دولت با انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار برای اجرای طرح‌ها موافقت کرد
هیات دولت درجلسه روز چهارشنبه خود که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد به منظور اجرای طرح‌های مربوط به شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، با انتشار مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و صکوک اسلامی موافقت کرد.
** قدس ۹۶/۳/۱۱
*  جریمه دو میلیارد دلاری ایران برابر ترکیه بخاطر کرسنت
سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه جریمه ۲ میلیارد دلاری ایران به ترکیه معلول کرسنت است، ‌گفت: محکومیت ایران در کرسنت موجب شد که ترکیه زیر توافق قیمت خرید گاز با ایران بزند و در دادگاه برنده شود.
*  مفاسد را باید محاصره اجتماعی کرد
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در برنامه «چشمه معرفت» گفتند: در دنیایی که زندگی می‌کنیم عوامل ناآرامی خاطر نسبت به سابق خیلی بیشتر شده است و همین سبب می‌شود، تکیه گاه قوی‌‌تری برای خودمان داشته باشیم؛ آیا تکیه گاهی جز خداوند می‌تواند آرامش خاطر به انسان بدهد؟
در مقابل انبوه مشکلات باید باور کنیم هیچ پناهگاهی جز خدا نداریم، ما می‌توانیم بسیاری از مفاسد اجتماعی را به وسیله محاصره اجتماعی و فاصله گرفتن با افراد آلوده حل کنیم.
** خراسان ۹۶/۳/۱۱
*  موضوع رساله دکترای حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در دستور کار قرار می‌گیرد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مدارک متعددی درباره جعلی‌بودن رساله دکترای حسن روحانی به کمیسیون آموزش واصل شده است گفت: این موضوع در چند روز آینده در دستور کار کمیته آموزش کمیسیون قرار می‌گیرد.
*  تحقیقات درباره ادعای ایرانی بودن یک عضو داعش در افغانستان
یک منبع آگاه در سفارت ایران در افغانستان با اشاره به ادعای مقام‌های محلی ولایت ننگرهار افغانستان مبنی بر این‌که یکی از اعضای داعش بازداشت شده، شهروند ایرانی است، گفت: منتظر اتمام بررسی‌ها هستیم و اعلام موضع خواهیم کرد.
*  ارائه مدارک تخلفات میرزاده به قوه قضائیه
علیرضا منادی سپیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد از ارائه مدارک تخلفات میرزاده و فرزندش در دانشگاه آزاد به قوه قضائیه خبر داد و اظهارداشت: برخی از تخلفات در زمان مدیریت میرزاده در دانشگاه آزاد محرز است.
** اعتماد ۹۶/۳/۱۱
*  امریکایی‌ها بدانند امنیت‌مان را از مردم می‌گیریم
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اعلام وضع تحریم‌های جدید از سوی امریکا گفت: امریکایی‌ها باید به این نتیجه برسند که چون ما امنیت و پیشرفت اقتصادی‌مان را از مردم می‌گیریم این کارها تاثیری بر سیاست‌های ایران ندارد و حتما به موقع اقدام می‌کنیم و قبلا هم اقداماتی انجام داده و به سایر اعضای ١+۵ اطلاع داده‌ایم که این اقدام، اقدامی مخرب در قبال برجام است و آنها باید اقداماتی برای ممانعت انجام دهند.
** شهروند ۹۶/۳/۱۱
*  ریاض باید به میانجیگری کویت میان ایران و عربستان جواب مثبت می‌داد
مدیر مرکز گفت و گوی عربی ـ آمریکایی در واشنگتن گفت: تنش میان ایران و عربستان می‌تواند باعث بروز جنگ مذهبی در تمام جهان اسلام شود و این جنگ به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.
آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان تشدید تنش میان ایران و عربستان هستند و بنیامین نتانیاهو ازهمان ابتدا که قدرت را به دست گرفت، به چنین تنشی امیدوار بود.
غندور گفت: عربستان باید درماه گذشته به تلاش میانجیگری کویت میان ایران و عربستان جواب مثبت می‌داد.
*  اوفک مجوز دهد سوخو وارد می‌شود
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که مذاکرات ایرلاین‌های ایرانی با روس‌ها برای خرید هواپیماهای سوخو١٠٠ نهایی شده است و در صورت اخذ مجوز اوفک، سوخوهای اجاره‌ای وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود، گفت: ماهان ایر همچنان مورد تحریم‌های آمریکا است و نمی‌تواند مذاکرات خرید هواپیما انجام دهد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۱۱
*  ارسال سلاح بیشتر به سوریه با هدف مقابله با ایران
شبه نظامیان معارض سوری اعلام کردند: آمریکا و متحدانش تسلیحات نظامی بیشتری را برای آنها ارسال کرده‌اند تا جلوی پیشروی نیروهای شبه نظامی مورد حمایت ایران در جنوب شرق سوریه را بگیرند.
شبه‌نظامیان معارض سوری مدعی هستند که نیروهای مورد حمایت ایران قصد دارند یک مسیر انتقال و عرضه تسلیحات و تجهیزات را بین عراق و سوریه در مناطق جنوب شرق سوریه ایجاد کنند و این بخشی از تلاش تهران برای افزایش نفوذ خود در منطقه خواهد بود.
*  عزم تهران برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی با عمان
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا نوری شاهرودی، سفیر ایران در عمان، با سرلشکر سلطان بن محمد النعمائی، وزیر دفتر سلطانی این کشور دیدار کرد.
وزیر دفتر سلطانی کشور عمان در این دیدار ضمن ممتاز خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورش، از رویکرد سلطنت عمان برای تقویت روابط خود در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
** بهار ۹۶/۳/۱۱
*  اسرائیل سلطه بر کرانه باختری را حفظ می‌کند
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: اسرائیل در هر توافقی در آینده، به سیطره نظامی و امنیتی خود بر کرانه باختری رود اردن ادامه خواهد داد.
وی با هر گونه صحبت در مورد حق بازگشت آوارگان فلسطینی مخالفت کرده و گفت که آماده شنیدن هیچ چیزی در مورد حق بازگشت نیست و هر نخست وزیری که توافق صلحی را امضاء کند که شامل حق بازگشت باشد، شایسته این منصب نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
انسان عادی می‌تواند به مراتبی از عصمت دست پیدا کند
رسا/ آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه عصمت تام و حقیقی برای انبیا و ائمه طاهرین(ع) است، گفت: عصمت مراتبی دارد که انسان عادی هم می‌تواند با درک حقیقت گناه به مرتبه نازلی از آن دست پیدا کند.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما هم می‌توانیم مراحلی از عصمت را به دست بیاوریم، یادآور شد: جناب سلمان دارای عصمت نازله است و ابوذر و مقداد در حد نازل معصوم از معصیت و گناه بودند و ما هم می‌توانیم با عقیده نیک و شناخت از آثار گناه و معاصی نسبت به برخی گناهان معصوم بشویم.
حرکت در مسیر اصول مکتب امام اهداف نظام اسلامی را پیش می‌برد
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ایام‌الله چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه را گرامی داشت.
در بخشی ازاین بیانیه آمده است: امروز در آستانه بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی آن پیر فرزانه، پاسداشت یاد و خاطره آن امام خوبیها و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اصول مکتب امام، ما را در پیشبرد هرچه بهتر و سریعتر اهداف نظام اسلامی یاری خواهد کرد.امام راحل از بین ما رفت ولی بحمد الله راه پر رهرو و اهداف بلندی که داشت توسط خلف صالحش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای«مدظله العالی» ادامه یافت.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه‌ی میهمانان خوان رحمت الهی و گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، از عموم مردم شهرهای همجوار جهت حضور در مرقد نورانی امام خمینی(ره) و استماع بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در ۱۴ خرداد ماه و عموم ملت شریف ایران که بدلیل بعد مسافت و شرایط روزه داری امکان حضور در این مراسم را ندارند برای شرکت در مراسم‌هایی که به همین مناسبت در سراسر کشور برگزار می‌گردد دعوت بعمل می‌آورد.
اخلاص در تبلیغ مهم‌ترین عامل در تأثیرگذاری آن است
رسا/ آیت‌الله مقتدایی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، اخلاص در تبلیغ را مهم‌ترین عامل در تأثیرگذاری آن برشمرد. قائم مقام جامعه مدرسین درادامه تبلیغ را ادامه راه انبیای الهی دانست و عنوان کرد: مبلغان عزیز و کسانی که دعوت إلی الله دارند و مردم را به سوی خدا و پایداری و استقامت در دین دعوت می‌کنند، کار بسیار عظیمی انجام می‌دهند. وی با بیان وظایف مبلغان دینی خاطرنشان کرد: وظیفه این عزیزان این است که هم تمرین و هم جدیت داشته باشند که فقط دعوت شان برای خدا باشد و بعد به این نکته توجه کنند مطالبی که بیان می‌کنند باید مستند باشد و خودشان اعتقاد به آن داشته باشند و این مطالب را فهمیده باشند.
رابطه بین اسلام، اخلاق و سیاست نیازمند تبیین دقیق مسایل است
حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی گفت: اخلاق و سیاست مرتبط به اخلاق عملی است، ولی اخلاق در خصوص روابط افراد با همدیگر است، ولی سیاست در خصوص ارتباط فرد حاکم با مردم و جامعه با آن حاکم است؛ پس این دو گرچه از یک جنس هستند، ولی ماهیت آن دو با هم متفاوت است. عضو جامعه مدرسین بر لزوم شناخت بیشتر رابطه مفهومی بین اسلام و اخلاق و سیاست تاکید کرد و گفت: سیاست از مفاهیمی است که باید در ابتدا تعریف شود و مجموعه‌ای که در این خصوص صحبت می‌کنند باید روی این اصطلاح و معنی اتفاق داشته باشند.
روزآمدی و مخاطب‌شناسی از ملزومات موفقیت در طلبگی است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، رسالت طلاب و روحانیان را بسیار خطیر دانست و افزود: همه باید خود را برای ایفای نقش طلبگی آماده کرده و روزبه‌روز خود را تقویت کنیم.عضو جامعه مدرسین با اشاره به ویژگی‌های یک طلبه برجسته، گفت: طلبه باید دارای بیان زیبا و فصیح و قلب مهربان بوده و در عین حال گشاده‌رو و امانت‌دار باشد و با علم وافر و اخلاص برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی تلاش کند. وی همچنین گفت: آراسته بودن به زیور علم، اخلاق، روزآمدی و مخاطب شناسی از ملزومات موفقیت در طلبگی و رسالت روحانیت است.
به عربستان توصیه می‌کنم واقعیت‌های منطقه را بپذیرد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای رسانه‌های پاکستانی مبنی بر سفر هفته آینده ژنرال قمر جاید باجوه به تهران برای میانجیگری میان ایران و عربستان، اظهارداشت: درباره این سفر اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم درست و منطبق بر واقعیت باشد. قاسمی با تاکید براینکه عربستان باید در رفتار خود تغییر  ایجاد کند خاطر نشان کرد: اگر عربستان علاقمند است تغییر وضعیتی در رابطه با همسایگان خود به خصوص ایران داشته باشد باید واقعیت‌های منطقه را بپذیرد و این مسئله را اذعان دارد که نمی‌تواند با همسایه نزدیک خود رفتاری چندگانه و متناقض داشته باشد و نباید به عناصر بیگانه و فرا منطقه‌ای اتکا کند.
پیروزحقیقی انتخابات، ملت ایران و رهبری معظم بودند
صداوسیما/ رییس جمهوردر مراسم ضیافت افطار با خانواده دولت با اشاره به ضرورت رعایت صبر و تدبیر در همه عرصه های اجتماعی، اظهار داشت: انتخابات نیز یکی از آزمایش های خداوند برای جامعه ما است که دارای ابعاد فراوان سیاسی، اجتماعی و بین المللی است و ملت ما در این آزمایش در برابر دنیا و جهانیان، بسیار سربلند شد.دکتر روحانی افزود: پیروز حقیقی در این انتخابات مهم، رقابتی و در شرایط خاص که در معرض جهانیان بود؛ ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب بودند.
تایید صحت انتخابات میان دوره‌ای مجلس
صدا و سیما/ عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان تایید شده است یا خیر؟ افزود: قرار بود بررسی این انتخابات را در جلسه عصر امروز شورای نگهبان داشته باشیم خوشبختانه کارشناسان بررسی های نخستین را انجام داده بودند و مطالب خدمت اعضای شورای نگهبان ارائه شد و نهایتا در ۴ حوزه‌ای که انتخابات میان دوره‌ای مجلس را داشتیم صحت انتخابات تایید و به وزارت کشور اعلام شد.
کشور ما قابل تحریم نیست
صداوسیما/دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها دیده اند که در تحریم های سال های گذشته ایستادگی ما خوب بوده و از همین رو دوباره می‌خواهند ما را تحریم کنند اما کشور ما تحریم شدنی نیست.  محسن رضایی افزود: در پنج سال گذشته در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردیم اما نتوانستیم فرصت‌های لازم را ایجاد کنیم. وی بیان کرد: ایستادگی، زمینه و اولین پل و بستر کار است و باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد. وی تاکید کرد: باید با اعتماد به نفس و کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.
حمایت ۱۵۶ نماینده مجلس از اقدامات دکتر ولایتی
صداوسیما/ ۱۵۶ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به دکتر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه این دانشگاه و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در انتصاب وی تاکید کردند: با عنایت به سند چشم انداز و اسناد بالادستی نظام، ما نمایندگان امضاء کننده خواهان ادامه و استمرار رشد کیفی و ارتقاء جایگاه علمی کشور در عرصه های ملی و بین المللی بوده و حمایت جدی خود را از اقدامات مدبرانه شما اعلام می‌داریم.
رژیم صهیونیستی همچنان به کوچ اجباری فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد
ایرنا/ سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل همچنان به روند کوچ اجباری فلسطینی‌ها در سرزمین های اشغالی ادامه می‌دهد.«دیوید کاردن» مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در سرزمین های اشغالی چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: « ۹ هزار خانوار (۴۷ هزار فلسطینی) از ماه آگوست ۲۰۱۴ تا پایان سال ۲۰۱۶، به صورت اجباری از سوی رژیم صهیونیستی کوچانده شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *