راه «پیشرفت قوی، عزتمندانه و موفق»، ارتباط با قرآن است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم محفل نورانی انس با قرآن کریم گفتند: بذر مبارک قرآن در این سرزمین پاشیده شده است و امروز فضای عمومی کشور با قرآن آشناست و کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور با قرآن انس دارند، درحالی‌که در دوران طاغوت، فضای عمومی کشور با قرآن بیگانه بود. ایشان، پیشرفت‌های محسوس در حرکت قرآنی کشور را «هنرِ انقلاب و نظام اسلامی» خواندند و افزودند: با وجود این پیشرفت‌ها، هنوز در اول راه هستیم و جلسات قرآنی باید مقدمه‌ای برای انس با قرآن و قرآنی‌شدنِ ذهنیت عمومی مردم باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علت بدبختی و گمراهی بشر و دنیای امروز را پاسخ‌های غلط و انحرافی به این سؤالات خواندند و افزودند: خداوند انسان‌ها را برای ارتباط، محبت و کمک به یکدیگر خلق کرده است اما امروز در همه‌جای دنیا جنگ، ناامنی، ترس و گمراهی وجود دارد. ایشان، نجات از این گرفتاری‌ها را در گرو هدایت قرآنی دانستند و گفتند: متأسفانه امروز جامعه‌ی اسلامی مانند سایر جوامع دچار مشکل است و افرادی نالایق سرنوشت برخی جوامع اسلامی را در دولت‌هایی همچون سعودی در دست گرفته‌اند. رهبرمعظم انقلاب اسلامی علت ایجاد چنین وضعی را دوری از ایمان و حقایق قرآنی خواندند و خاطرنشان کردند: این افراد در ظاهر به قرآن معتقد هستند و حتی میلیون‌ها نسخه از قرآن را منتشر می‌کنند اما در عمل برخلاف دستور قرآن، با کفار مأنوس هستند و اموالی را که باید صرف بهبود زندگی مردم خود کنند، تقدیم کفار و دشمنان مردم می‌کنند.

ایشان با اشاره به خیال واهی برخی کشورهای مرتجع که تصور می‌کنند می‌توان با پول، صمیمیت دشمنان اسلام را جلب کرد، گفتند: واقعیت این است که صمیمیتی وجود ندارد و همان‌طور که خود آمریکایی‌ها گفتند، آن‌ها را می‌دوشند و در نهایت ذبحشان می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رفتارهای ضددینی در یمن و بحرین، وعده‌ی قرآن مبنی بر نابود شدن باطل را یادآور شدند و افزودند: کسانی که علیه مسلمانان چنین کارهایی را می‌کنند، باطل هستند و باطل قطعاً دچار زوال و سقوط خواهد شد. البته زمان نابودی آن وابسته به چگونه عمل کردن مؤمنان است و اگر جامعه مؤمن درست عمل کند، نابودی باطل زودتر اتفاق خواهد افتاد. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تجربه‌ی ملت ایران و پیروزی در جنگ تحمیلی، گفتند: ملت ما با دست خالی در جنگ تحمیلی پیروز شد، ملت ما با وجود تازه‌کار بودن در مسائل سیاسی و بین‌المللی بر توطئه‌ی دشمنان پیروز شد، ملت ما ۴۰ سال است که در مقابل یک جبهه‌ی قدرتمند مادی که از همه طرف بر او شمشیر کشیده، ایستاده است و این تجربه‌ها نشان می‌دهد راه «پیشرفت قوی، عزتمندانه و موفق»، ارتباط با قرآن است. (خ-۱۳۲۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *