خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۹

  • کمک ۳۱۳ میلیونی رهبر معظم انقلاب به ستاد دیه
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: ماهیت رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
  • رئیس قوه قضائیه: به فرض رفع حصر رسیدگی قضایی آغاز می‌شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: زمینه سعادتمندی انسان در ماه مبارک رمضان به خوبی فراهم است
  • سخنگوی وزارت خارجه: سیاست‌های موشکی ایران پابرجا و مستمر است
  • دبیر کل سازمان بدر عراق: نیروهای «حشد شعبی » به مرزهای سوریه و عراق رسیدند

** جام جم ۹۶/۳/۹
*  سیاست‌های موشکی ایران پابرجا و مستمر است
سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر این‌که بحث موشکی ایران موضوعی دفاعی و بازدارنده در جهت دفاع از کیان کشور است، گفت: در این سیاست هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد و پابرجا و مستمر است.
بهرام قاسمی در نشست خبری درباره طرح تحریم‌های جدید علیه کشورمان در سنای آمریکا گفت: اگر این طرح‌ها و لوایح تصویب شود و نیز به تصویب دو مجلس آمریکا برسد و در نهایت رئیس‌جمهور این کشور آن را امضا کند جنبه اجرایی خواهد یافت که در آن صورت باید در قبال آن واکنش نشان دهیم.
وی تصریح کرد: در آن صورت برای هرگونه اقدام متناسب، آمادگی داریم و نگران هیچ نوع حرکتی در این خصوص نیستیم.
*  دعوای سیاسی نمی‌‌گذارد مسائل اساسی کشور حل شود
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دعواهای سیاسی و تاثیر آن روی اقتصاد و معیشت مطالبی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: «دعوای سیاسی نمی‌‌گذارد مسائل اساسی کشور از جمله معیشت و اقتصاد حل شود.»
** همشهری ۹۶/۳/۹
*  صادرات خاک ممنوع شد
با تصویب کمیسیون کشاورزی مجلس، صادرات هرگونه خاک زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی از کشور ممنوع شد.
طی چند سال گذشته، صادرات رسمی خاک از بحث برانگیزترین موضوعات بخش کشاورزی بود و حتی مباحثی در زمینه قاچاق خاک از استان‌های جنوبی به ویژه بوشهر و هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح شد.
*  تا کنون ابطالی صورت نگرفته است
فرهاد تجری، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: تا کنون هیچ ابطال نهایی در نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت نگرفته است.
** کیهان ۹۶/۳/۹
*  به فرض رفع حصر، رسیدگی قضایی آغاز می‌شود
رئیس قوه قضاییه طرح برخی مباحث نظیر رفع حصر را خارج از حدود اختیارات نامزد‌ها دانست و گفت: موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود، کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می‌شود.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می‌شود و تصمیم در مورد این اتهامات و نحوه رفتار با متهمان با قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده و در چارچوب مقررات قانونی خواهد بود.
*  قطر باید بین ایران و اعراب یکی را انتخاب کند
روزنامه اماراتی در سرمقاله خود با تاسف از مواضع اخیر قطر در قبال ایران، پا را فراتر گذاشت و مدعی تلاش تهران برای ایجاد هرج و مرج در دوحه شد.
روزنامه اماراتی «نشنال» در سرمقاله روز یکشنبه خود با عنوان «قطر باید بین ایران و کشور‌های عرب خلیج‌فارس یکی را انتخاب کند» با ادعای بهره‌برداری ایران از وجود اختلاف و عدم اتحاد بین کشورهای عرب همسایه، خطاب به امیر قطر نوشت: آیا محتمل نیست که ایران با فرصت بدست آورده در بی‌ثبات سازی منطقه، حتی در پی هرج و مرج در کاخ امیر قطر در دوحه باشد؟
** شرق ۹۶/۳/۹
*  بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد
اسحاق جهانگیری رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر میدان‌داری بخش خصوصی در اقتصاد کشور تأکید کرد و گفت: در استفاده از توانمندی‌های نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح اصل رقابتی‌بودن اقتصاد کشور لحاظ شود.
*  کمک ۴۴ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران، افغانستان و پاکستان
اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کمک ۴۴ میلیون یورویی خود به کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان برای کمک در ایجاد امکانات لازم برای پناه‌جویان خبر داد.
اتحادیه اروپا یکی دیگر از دلایل این کمک را رفع مشکلات ناشی از بلایای طبیعی عنوان کرده است.
قرار است این اتحادیه ١٠ میلیون یورو به ایران برای تلاش در زمینه برآورده‌کردن نیازهای ضروری پناه‌جویان افغانستانی و خانواده‌هایشان و تهیه امکانات لازم برای آموزش و پرورش و بهداشت این قشر اهدا کند.
** ایران ۹۶/۳/۹
*  با هم می‌توانیم مشکلات و آسیب‌های کشور را برطرف کنیم
رئیس جمهوری در مراسم دیدار و ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد  امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ماه رمضان برای هوشیاری و بیداری در مسیر تلاش و فداکاری برای همنوعان است، گفت: اگر در جامعه همگان این احساس را داشته باشند که عضو یک خانواده هستیم، مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: دولت مانند گذشته در کنار مردم قرار دارد و معتقدیم که با هم می‌توانیم مشکلات و آسیب‌های کشور را برطرف کنیم.
*  به مسأله عزل و نصب رئیس دانشگاه آزاد ورود کنید
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، عضو هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ای  به رئیس جمهوری از وی خواست نسبت به این مسأله برای راهگشایی ورود کند.
در این نامه آمده است: «به نظر اینجانب روند عزل برادرمان جناب آقای میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیرقانونی بودن آن بسیار قوی است. همچنین نصب سرپرست نیز بدون رأی‌گیری در هیأت امنا بوده است. ورود حضرتعالی در مسأله حتماً مفید و راهگشا خواهد بود.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۹
*  اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شده است
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ برای دولت الزام‌آور نیست، گفت: اجرای این سند با دستور معاون اول و وزیر آموزش و پرورش متوقف شده است.
میرحمایت میرزاده تصریح کرد: در واقع از ابتدا هم الزام‌آور برای دولت نبوده و به طور کلی پیشنهادات یونسکو یک توافق علمی است و حالت الزام ندارد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۹
*  انقلابی‌ها بر خلاف فتنه‌گران به قانون پایبند‌‌‌‌ند‌‌‌‌
حجت‌الاسلام سید‌‌‌ابراهیم رئیسی، کاند‌‌‌ید‌‌‌ای انتخابـات د‌‌‌وره د‌‌‌وازد‌‌‌هـم ریاست‌جمهوری د‌‌‌ر نخستین واکنش رسمی خود‌‌‌ به تخلفات گسترد‌‌‌ه د‌‌‌ر انتخابات تصریح کرد‌‌‌ برخلاف آنچه فتنه‌گران د‌‌‌ر سال ۸۸ انجام د‌‌‌اد‌‌‌ه‌اند‌‌‌، نیروهای انقلابی به قانون پایبند‌‌‌ هستند‌‌‌.
وی البته از تخلفات گسترد‌‌‌ه و نقش عوامل د‌‌‌ولتی د‌‌‌ر این تخلفات انتقاد‌‌‌ کرد‌‌‌.
*  شکست قرارداد ضد ایرانی ترامپ
وزیر خارجه عراق سیاست دونالد ترامپ ضد ایران را شکست خورده دانست.
ابراهیم جعفری ضمن ابراز مخالفت خود با سیاست محوربندی که ترامپ سعی دارد ضد ایران ترتیب دهد این اقدامات و سیاست‌ها را «قراردادی شکست خورده» خواند.
** جوان ۹۶/۳/۹
*   کمک ۳۱۳ میلیونی رهبر معظم انقلاب به ستاد دیه
حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اهدای مبلغی معادل ۳۱۳ میلیون تومان چراغ سی‌امین جشن گلریزان ستاد دیه کشور را روشن کردند تا به برکت این هدیه ارزشمند، حمایت‌های مسئولین دلسوز نظام و کمک‌های مردم نوع‌دوست ایران اسلامی مقدمات آزادی ۷۵۰۰ زندانی واجد شرایط ستاد دیه حال حاضر زندان‌های کشور فراهم شود.
حجت‌الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان با اختصاص مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان و سران قوه قضاییه و مقننه نیز هر کدام با واریز مبلغی معادل ۵۰ میلیون تومان در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند.
*  نوک پیکان ائتلاف عربی تروریسم باشد نه ایران
نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان می‌گوید: اسلام‌آباد هنوز عضو ائتلاف نظامی عربستان نیست و شرایط خاص خود را برای عضویت در این ائتلاف دارد.
مقامات پاکستان می‎گویند، شرط ما کاملاً آشکار است، تنها در صورت مبارزه با تروریسم به ائتلاف می‌پیوندیم و بر این موضع خود تأکید می‌کنیم.
مقامات پاکستانی قبل از این هم بارها اعلام کرده‌اند اگر هدف ائتلاف نظامی عربستان اقدام علیه ایران باشد، این موضوع انحراف از هدف تشکیل آن یعنی مبارزه با تروریسم است.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۹
*  یاسر‌ها‌شمی از ابتدای حضور ولایتی در دانشگاه آزاد استعفاء داده بود
سید محمود علیزاده طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در دانشگاه آزاد اظهار کرد: آقای یاسر‌ها‌شمی همان اوایل که آقای ولایتی آمدند استعفاء دادند اما آقای ولایتی با استعفاء ایشان موافقت نکردند و از ایشان خواستند که بمانند حالا چه اتفاقی افتاده که ایشان عزل شدند را اطلاعی ندارم.
*  ۴ غول نفتی در راه ایران
وزیر نفت اظهار امیدواری کرد ایران بتواند امسال با شرکت توتال فرانسه، لوک اویل روسیه، مرسک دانمارک و احتمالا پرتامینای اندونزی، قرارداد امضا کند.
بیژن زنگنه در مصاحبه‌ای با رویترز گفته است که ایران در نظر دارد طی ۵ سال آینده ظرفیت تولید نفت ایران یک چهارم افزایش بدهد و این افزایش با قراردادهای جدید بین المللی امکان پذیر است.
** رسالت ۹۶/۳/۹
*  نداشتن آرامش روحی از مهم‌ترین مشکلات عصر حاضر است
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در برنامه چشمه معرفت مهم‌ترین مشکل عصر حاضر در بین انسان‌ها را نداشتن آرامش روحی دانست و گفت: بعضی از پزشکان معتقدند که ۷۰ درصد مردم دچار نوعی افسردگی و اضطراب روحی هستند چون عوامل اضطراب‌زا زیاد است.
وی ادامه داد: بر اساس آیه ۸۲ سوره انعام، ایمان به انسان آرامش می‌دهد؛ انسان مؤمن خدا را در زندگی حس می‌کند، خدایی که بر هر چیز قادر است و از همه مشکلات و حال همه با خبر است.
*  توجیهات آقایان در مورد سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: توجیهات آقایان در مورد سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مازندران با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: وقتی انسان فصل‌های این سند را می خواند بسیار متأثر می‌شود که چه کسی حاضر به پذیرش این سند خواهد شد.
وی بیان کرد: بنده به جد از مسئولان می‌خواهم، این سند با دقت بررسی شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس و همه نمایندگان ورود پیدا کنند تا هیچ اقدامی که با دین و انقلاب منافات دارد صورت نگیرد.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۹
*  فراکسیون مستقلین به دنبال حذف مطهری نیست
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با بیان اینکه فراکسیون مستقلین به دنبال حذف مطهری از نایب رئیسی نیست، گفت: ما به هیچ وجه راضی به حذف نواب رئیس فعلی نیستیم.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: برخی شایعات مبنی بر تلاش فراکسیون مستقلین برای حذف مطهری از نایب رئیسی دروغ محض است.
*  تفرقه افکنی‌های عربستان سعودی با دستور آمریکا است
محمد امین ماجومدر رئیس فدراسیون مهاجران روسیه گفت: اقدامات تفرقه افکنانه عربستان سعودی در جهان اسلام با دستورالعمل آمریکا انجام می‌گیرد و ریاض از بین بردن وحدت اسلامی را هدف گرفته است.
ماجومدر اظهار کرد: عربستان سعودی پیشگامی سیاست‌های تفرقه افکنانه بین کشورهای اسلامی را برعهده دارد و فرقه گرایی رژیم حاکم بر این کشور، جهان اسلام را به دودستگی انداخته است.
** آرمان ۹۶/۳/۹
*  ۶ملوان ایرانی به‌کشور بازمی‌گردند
شش ملوان ایرانی که در اثر غرق شدن لنج ماهیگیری آنها به مدت سه ماه در آب‌های اقیانوس هند سرگردان و توسط پلیس ساحلی کنیا نجات یافته بودند، سه‌شنبه وارد کشور خواهند شد.
با پیگیری‌ها و تلاش سفارت کشورمان، دادگاه کنیا بدون صدور هرگونه حکم مجازات یا جریمه به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های این کشور، ملوانان ایرانی را آزاد کرد.
*  بهبود ۵ برابری معیشت نیازمندان
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه دولت دوازدهم برای افزایش پنج برابری سطح معیشت ۱۰‌میلیون نفر از اقشار فقیر جامعه گفت: منابع پنج برابر کردن معیشت اقشار فقیر را از هدفمندی تامین می‌کنیم.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۹
*  انتخابات کاملا سالم و قانونی برگزار شد
وزیر کشور از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای شهر و روستای پنجم ابراز رضایت کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل سالن کنفرانس برگزار شد، به انتخابات ۲۹ اردیبهشت اشاره کرد وگفت: «انتخابات کاملا سالم و قانونی برگزار شد.»
** آفرینش ۹۶/۳/۹
*  اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی(ره)
هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم اقامه‌ی نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبرانقلاب اسلامی، همه‌روزه به جز جمعه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برقرار می‌باشد.
این مراسم از ساعت ۱۲ با جزءخوانی قرآن کریم آغاز شده و سپس با اقامه‌ی نماز جماعت و بیان احکام شرعی ادامه می‌یابد. عموم مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.
*  نیروهای «حشد شعبی » به مرزهای سوریه و عراق رسیدند
«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق در سخنانی اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی به مرزهای سوریه و عراق رسیده اند.
دبیرکل سازمان بدر عراق در این خصوص اظهار داشت: به زودی عملیات آزادسازی مناطق مرزی مشترک میان سوریه و عراق، آغاز می شود.
** قدس ۹۶/۳/۹
*  تشکیل ۸۷ گردان در نیروی زمینی ارتش برای مقابله با بلایای طبیعی
امیر شیرزاد علیپور رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پس از زلزله بم ۸۷ گردان بلایای ارتش هر کدام شامل پنج گروهان متشکل از سه گروهان امداد و نجات، یک گروهان پشتیبان و یک گروهان تقسیم و تدفین با ۴۲۰ نفر تشکیل شد، اضافه کرد: بتدریج با به روز رسانی سازمانی این تشکیلات، گردان‌های غیر سازمانی ۶۲۳ نفره برای مقابله با بلایای طبیعی با همین ساختار نیز تشکیل شد.
*  برنامه دولت برای تغییرات در سه وزارتخانه
یک مقام آگاه از تدوین برنامه دولت برای جداسازی بخش‌های صنعت و بازرگانی خبر داد و گفت: احتمالا وزیران این وزارتخانه همزمان با تشکیل کابینه به مجلس معرفی خواهند شد و بر این اساس، بخش‌های تعاون و بازرگانی با یکدیگر ادغام می‌شوند.
این مقام آگاه در مورد احتمال بازگشت جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به وزارت صنعت گفت که این موضوع هم قطعی نیست.
** خراسان ۹۶/۳/۹
*  نامه جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا به شورای نگهبان و وزارت کشور
جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا درباره نقض حقوق شهروندی در انتخابات اخیر درنامه ای به وزارت کشور و شورای نگهبان نوشتند عدم رسیدگی به تخلفات متعدد باعث تردید عموم ایرانیان به نتیجه‌ انتخابات‌های آینده خواهد شد.
*  ایران و اوراسیا تا پایان سال توافق تجارت آزاد امضا می‌کنند
فایننشال تایمز اعلام کرد: با وخیم‌ شدن روابط ایران و آمریکا، روسیه و هم‌پیمانانش در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به دنبال تعمیق روابط تجاری‌شان با امضای توافق آزاد تجاری با ایران تا پایان امسال هستند.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا که توسط روسیه هدایت می‌شود تا پایان امسال قرارداد آزاد تجاری با ایران را نهایی می‌کند. روسیه،‌ قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان اعضای اتحادیه اوراسیا هستند.
** اعتماد ۹۶/۳/۹
*  به دروغ می‌گویند در موتلفه دعواست
نایب‌رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: خبرسازی‌ها در مورد وجود اختلاف در حزب موتلفه را از جنس دروغ‌های بنی‌صدر می‌دانیم.
اسدالله بادامچیان در واکنش به اخباری مبنی بر وجود اختلاف میان اعضای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: به دروغ می‌گویند که در موتلفه دعوا است.
*  آیت‌الله عیسی قاسم همچنان در حبس خانگی
یکی از رهبران مخالف در بحرین اعلام کرد، آیت‌الله عیسی قاسم در حبس خانگی است و تبعید اجباری او قابل قبول نیست، این در حالی است که محل زندگی این روحانی شیعه تبدیل به پادگان نظامی شده است.
یکی از رهبران مخالف بحرینی که نامش را فاش نکرده در گفت‌وکو با شبکه المیادین هرگونه مذاکره رسمی با آیت‌الله عیسی قاسم، روحانی شیعه بحرین را جهت تبعیدش از کشور رد کرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۹
*  نشست مشترک مجلس و دولت، ۲۲ خرداد به میزبانی دولت برگزار می‌شود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مشترک مجلس و دولت دوشنبه ۲۲ خرداد (۱۷ ماه مبارک رمضان) به میزبانی دولت برگزار می‌شود.
در این نشست، مهم‌ترین مسائل کشور به ویژه موضوعات و مسائل اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
*  ماهیت رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به دبیر کل حزب‌الله لبنان، تنها راه دستیابی به آرمان امت اسلامی در ازادی فلسطین را ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: ماهیت تجاوزگرانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، همواره تهدیدی برای بشریت و ملت‌های منطقه بوده و خواهد بود.
در پیام علی لاریجانی به سید حسن نصرالله آمده است: خرسندم فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند دلاورمردان مقاومت اسلامی را در آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم متجاوز صهیونیستی، صمیمانه به جنابعالی و ملت حماسه ساز لبنان تبریک و تهنیت گویم.
** صبح نو ۹۶/۳/۹
*  قدرت بازدارندگی نظامی عامل اقتدار ایران است
امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش بازدارندگی نیروهای نظامی را عامل اقتدار ایران دانست و افزود: در شرایط کنونی و تحریم‌هایی که علیه ملت ما وجود دارد نیروهای متخصص ما وظیفه سنگین‌تری را بر عهده دارند و یکی از نیروهای پیش قدم در این عرصه، نیروی هوایی است.
*  شلیک موشک «اورگان» یمن به عربستان
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تداوم تجاوز عربستان و همپیمانانش به کشورشان، مواضع ارتش سعودی را در سه استان «نجران»، «جازان» و «عسیر» هدف قرار دادند.
این نیروها همچنین یک فروند موشک «اورگان» به سوی نظامیان سعودی و تجهیزات آنها در پایگاه نظامی «الدغاریر» در غرب «الخوبه» واقع در جازان شلیک کردند.
گفته می‌شود که این موشک کابوس جدید عربستان در جنوب این کشور است و تاکنون ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ۱۳ شلیک موفق به جازان داشته‌اند.
** بهار ۹۶/۳/۹
*  چالش بر سر یک توافق تسلیحاتی
توافق تسلیحاتی چند میلیارد دلاری رئیس جمهور آمریکا با عربستان سعودی ممکن است به خاطر اقدام سیاستمداران آمریکایی که خواستار بررسی دقیق محتویات این توافق هستند، متوقف شود.
اعضای هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره و سنای آمریکا امیدوارند تا فروش این تسلیحات و تجهیزات به ریاض مسدود شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیرش به ریاض یک توافق ۱۱۰ میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان را امضاء کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسلمانان سفارشات علمی قرآن را فراموش کردند
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در درس تفسیر قرآن کریم با اشاره به اعجاز قرآن گفتند: متاسفانه مسلمانان علم قرآن را رها کرده به سراغ هیئت بطلمیوسی رفتند؛ اگر ما به جای غربیان به دنبال تحقیق در علوم قرآنی بودیم، امروز عوالم بسیاری برای بشر روشن می‌شد.ایشان گفتند: نظام آفرینش بدون هیچ گونه خلل و نقصانی در حال حرکت است درحالی که انسان حتی نمی تواند تضمین کند که بین قطارها و هواپیماها تصادمی ایجاد نشود.
مقاومت در برابر مشکلات نیازمند تمرین است
رسا/آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به جریان طالوت و جالوت و داستان بنی اسرائیل گفت: اگر کسانی می‌خواهند در مشکلات صبور باشند باید تمرین مقاومت کنند و الا با راحت طلبی نمی توان پیروز شد و به آقایی رسید..
زمینه سعادتمندی انسان در ماه رمضان به خوبی فراهم است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد ماه رمضان بهترین فرصت برای سیر و سلوک الی الله است، عضو جامعه مدرسین با اشاره به عظمت وفضایل این ماه یادآور شد: به همین خاطر است که در این یک ماه، درهای جهنم بسته است و شیطان در غل و زنجیر قرار دارد، تا بندگان از این فرصت بی نظیر جهت کسب فضایل و نیز دوری و رهایی از رذایل ، نهایت استفاده را ببرند و با تفکر و عبادت خالصانه ، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرت خود را هر چه بیشتر و بهتر فراهم نمایند.
عربستان آنقدر قدرتمند نیست که ایران را تهدید کند
مهر/ رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی گفت: اسرائیل و سپس آمریکا بیشترین بهره را از نشست اخیر ریاض بردند. نوری المالکی در سخنانی با اشاره به تهدید «محمد بن سلمان» علیه ایران، اظهار داشت: عربستان سعودی آنقدر قوی و قدرتمند نیست که جمهوری اسلامی ایران را اینگونه تهدید کند.وی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی برخی از کشورهای منطقه گفت: شرایط بحرانی که امروز بر بعضی از کشورهای منطقه حاکم شده، نتیجه اقدامات مقامات سعودی است.
انتخابات ایران سیلی محکمی بر شیطان بزرگ بود
رسا/تجمع علمای مسلمان لبنان متشکل از علمای شیعه و سنی این کشور برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.در پیام آنان به رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: این انتخابات سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ آمریکا به شمار می‌آید که به تحریم انتخابات از سوی مردم در اعتراض به نظام چشم دوخته بود اما مردم ایران انتفاضه کردند تا حمایت قاطع خود را از دولت و مبانی نظام نشان دهند.
در آینده رژیمی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت
صداوسیما/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: فلسطینی‌ها به فرزندان خود نسل به نسل این موضوع را یاد می‌دهند که در آینده رژیمی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت. نتانیاهو در این باره افزود: در بین فلسطینی‌ها این توافق وجود دارد که آنها قصد ندارند که از تمایل خود برای نابودی اسرائیل در چندین مرحله و به تدریج و با گذشت زمان دست بردارند.
مراسم تحلیف رئیس جمهور نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود
مهر/ عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پیش از آغاز جلسه رسمی امروز مجلس اعلام شد که مراسم تحلیف نیمه دوم مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. ابطحی گفت: تاریخ تحلیف نیمه دوم مرداد ماه و احتمالا ۱۵ مرداد خواهد بود.
وی ادامه داد: بر این اساس دهم یا یازدهم مرداد ماه مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور و نیمه مرداد مراسم تحلیف وی برگزار خواهد شد.
اقدامات ترامپ مواضع غرب را تضعیف کرده است
مهر/ وزیر خارجه‌ آلمان امروز در اظهاراتی از مواضع رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.زیگمار گابریل اعلام کرد: اقدامات ترامپ، مواضع غرب را تضعیف کرده است. انتقاد بی سابقه «زیگمار گابریل» وزیر خارجه‌ آلمان از ترامپ در حالی است که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز دیروز در همین راستا اعلام کرده بود که اروپا دیگر نمی تواند روی واشنگتن و لندن به طور کامل حساب باز کند.
ذخایرکالاهای استراتژیک کافی است
تسنیم/ وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به ادعای یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مبنی بر کاهش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی، ضمن رد این ادعا،از موجودی کافی ذخایر کالاهای اساسی خبر داد.وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ذخایر کالاهای اساسی برنج، شکر،روغن و گندم کافی و پاسخگوی نیاز کشور است.
عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل
حوزه/ یک تحقیق اسرائیلی اخیراً، پرده از عادی سازی بی سر و صدای روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل برداشت. بر اساس این تحقیق، مردم کشورهای حاشیه خلیج به ویژه خانواده های پادشاهان و ثروتمندان مشهور، دوره درمانی خود را در اسرائیل می‌گذرانند و ابتدا به قبرس می‌آیند و از آنجا به تل‌آویو می‌روند این تحقیق افزود: اخیراً یکی از دختران خاندان پادشاه بحرین به قبرس آمده و سپس از آنجا به فرودگاه “بن گورین” رفته است و از آنجا به بیمارستان “رمبام” در “حیفا” منتقل شده و زیر عمل جراحی قرار گرفته است. وی بعد از اطمینان از درمان به بحرین بازگشته است.
طرح ایران برای افطار ۲۵۰ هزار روزه دار در غزه
ایرنا/ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح افطار ۲۵۰ هزار روزه دار در باریکه غزه با حمایت هلال او جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و بر اساس آن روزانه هفت هزار و ۵۰۰ بسته افطاری در بین مردم غزه توزیع خواهد شد.
بسته افطاری ایران شامل برنج، گوشت، مرغ، ماهی، خرما، سبزیجات و نوشیدنی می‌شود که در میان فقرا و مستمندان و خانواده های شهدا و مجروحان و زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و کسانی که خانه و زندگی شان را از دست داده اند، توزیع می‌شود.
صحت انتخابات شوراها در قم تایید شد
ایرنا/ فرماندار قم از تایید صحت انتخابات شوراهای شهر و روستا از سوی هیات نظارت در استان قم خبر داد و گفت: اعتراضاتی که منجر به بازشماری صندوق‌های رای در قم شود نداشتیم. رضا سیار خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به روند اعتراضات تنها یک مورد در شهر جعفریه بود که نفر آخر لیست اعلام شده جای خود را به نفر اول علی البدل داد که این فرآیند در بازشماری آراء اتفاق افتاد.
برای ترویج اخلاق عملی باید آموزه های قرآنی در جامعه جاری باشد
مهر/ وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: اخلاق و اخلاق مداری ضروری ترین نیاز جامعه ماست. امیری گفت: قرآن کریم آئینه تمام نمای فضائل و اخلاق عملی است. وی افزود: گمشده جامعه امروزی ایران، اخلاق، صداقت، راستگویی، وفای به عهد، همنوایی و توجه به فقرا است به همین دلیل هم ضروری ترین نیاز جامعه ایران اخلاق و اخلاق مداری است.
گسترش حضور داعش در جنوب شرق آسیا
باشگاه خبرنگاران/ شبکه سی.ان.ان در گزارشی به ظهور تروریست‌های داعشی در جنوب شرق آسیا پرداخت.در این گزارش آمده است: پرچم سیاه داعش در فیلیپین به اهتزاز درآمده است. تنها در یک هفته گذشته، دستکم ۱۰۳ نفر در شهر “ماراوی” در جنوب جزیره “میندانائو” در درگیری‌های میان تروریست‌های مرتبط با داعش و نیروهای دولتی کشته شده‌اند. “مرکز بین المللی سنگاپور برای تحقیقات تروریسم و خشونت‌های سیاسی” اعلام کرده است حوزه نفوذ گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا در سال‌های اخیر گسترش یافته است.
بیش از ۶۰ گروه شبه نظامی در این منطقه با ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش بیعت کرده‌اند. در حمله انتحاری هفته گذشته در جاکارتا، پایتخت اندونزی ۳ افسر پلیس کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *