خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۸

  • مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) امسال عصر۱۴خرداد برگزار می‌شود
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: خطبا و مبلغان مراقب نفوذ تدریجی دشمن باشند
  • آیت‌الله مصباح یزدی: وام های ربوی جامعه را به فقر کشانده است
  • آیت‌الله مقتدایی: مبلغان و مفسران در ماه مبارک رمضان به نیازهای کاربردی مردم توجه کنند
  • آیت‌الله فقیهی: صراحت در سخن حق و پرهیز از دو پهلو گویی نشانه مؤمن است
  • نیویورک تایمز: آمریکا بدون همکاری ایران در خاورمیانه دچار مشکل می‌شود

** جام جم ۹۶/۳/۸
*  دیگر به آمریکا اتکایی نداریم
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد آلمان و اروپا دیگر نباید به آمریکا و دیگر متحدان متکی باشند. مرکل افزود: ما نیاز به روابط دوستانه با آمریکا، انگلیس و روسیه داریم، اما زمان آن رسیده تا سرنوشتمان را خودمان رقم بزنیم.
*  ایران ده‌ها قاسم سلیمانی تربیت کرده است
مشاور سابق امنیت ملی عراق گفت: تفکر غربی در فهم نگرش انقلابی ایران و خط مقاومت که قهرمانان متعددی در منطقه تربیت کرده، ناتوان و شکست خورده است؛ نگرشی که ده‌ها نفر مثل سردار قاسم سلیمانی را تربیت کرده است. موفق الربیعی، نماینده فعلی پارلمان عراق اظهار کرد: من بارها با برادر قاسم سلیمانی دیدار کرده‌‌ام، او را از باهوش‌ترین افرادی دیدم که می‌شناسم، وی نگرش و تفکر استراتژیکی در سطح بین‌‌المللی و تفکر بسیجی دارد.
** همشهری ۹۶/۳/۸
*  دستگیری گروه‌های معاند در ایام انتخابات
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به انتخابات اخیر و دستگیری تعدادی از سلطنت‌طلبان، منافقین و گروه‌های معاند در ایام انتخابات تصریح کرد: هم مشارکت مردم یک پیروزی بود و هم امنیت فوق‌‌العاده این انتخابات در یک کشور ۸۰ میلیونی.
*  خشم رژیم صهیونیستی از دیدار مقام‌های آلمانی و ایرانی
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان هفته گذشته با حمیدرضا ترابی رایزن فرهنگی ایران دیدار و گفت و گو کرد. وی سال گذشته نابودی اسرائیل را خواستار شده بود. در پی این دیدار، سفارت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هر فردی که تحریک به خشونت علیه اسرائیل کند، جایی در گفت‌وگوها ندارد.
** کیهان ۹۶/۳/۸
*  پیام تسلیت رهبر‌معظم‌انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین پهلوانی تهرانی
حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی در گذشت عالم ربانی و عارف بالله مرحوم مغفور حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن آقای پهلوانی تهرانی را تسلیت گفتند.
بخشی از متن پیام تسلیت رهبرمعظم‌انقلاب به شرح زیر است: ایشان از وارستگانی بود که عمری با سلوک در راه حق به سر برده و زلال معرفت از دست بزرگانی همچون مرحومان علامه طباطبائی و انصاری همدانی گرفته و سراسر عمر نورانی خود را به طهارت و تقوا و پارسائی گذرانیده بود. رحمت و رضوان خدا بر او باد.
*  مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) امسال عصر ۱۴خرداد برگزار می‌شود
محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) گفت: سخنران امسال مراسم مقام معظم رهبری است و مراسم ١۴ خرداد برخلاف سال‌های گذشته که از ساعت ٩ تا ۱۱صبح برگزار می‌شد، امسال به دلیل روزه‌دار بودن مردم و گرمی هوا عصر ۱۴خرداد در حرم امام(ره) برگزار می‌شود.
** شرق ۹۶/۳/۸
*  ١۸ کشته و زخمی در حمله انتحاری به بعقوبه عراق
منابع عراقی اعلام کردند در انفجار انتحاری در مرکز شهر بعقوبه در استان دیالی چهار نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.
به گفته منابع یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی ایست بازرسی در مرکز بعقوبه منفجر کرد.
*  همایش توسعه گردشگری ایران و جمهوری‌آذربایجان برگزار شد
جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در آذربایجان در همایش توسعه گردشگری ایران و جمهوری‌ آذربایجان با تأکید بر اهمیت روابط ایران و آذربایجان و نزدیکی فرهنگی و دینی دو کشور همسایه، اظهار کرد: آسان‌سازی مراحل اخذ ویزا و کاهش هزینه‌های ویزای این کشور برای گردشگران ایرانی با جدیت در دستور کار مسئولان جمهوری آذربایجان قرار دارد.
** ایران ۹۶/۳/۸
*  هیأت تطبیق مصوبات، اشکال قانونی به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت
علی لاریجانی رئیس مجلس، دیروز در صحن علنی گفت: «در هیأت تطبیق مصوبات، مصوبات دولت به لحاظ شکلی با قوانین تطبیق داده می‌شود بنابراین از نظر این هیأت ساختار مصوبه ۲۰۳۰ دولت ایراد قانونی نداشت.»
وی تأکید کرد: «اما محتوای مصوبه ۲۰۳۰ دولت باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود که هنوز در خصوص محتوا اظهارنظری از طرف شورای انقلاب فرهنگی مطرح نشده است و در جلسه گذشته به کمیسیون آموزش دستور داده شد تا محتوا را بررسی کنند.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۸
*  طلب چهار میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلاری دولت از یک شرکت اماراتی وصول و به خزانه واریز شد
فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات از وصول طلب چهار میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۳۶ دلاری دولت از شرکت اماراتی اینوک و واریز آن به خزانه خبر داد.
*  احتمال تبعید شیخ عیسی قاسم به ترکیه یا امارات
نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران از قصد رژیم بحرین برای تبعید وی به ترکیه یا امارات عربی متحده خبر داد.
«شیخ عبدالله الدقاق» اعلام کرد: برخی خبرهای فاش شده حاکی است پس از مخالفت دولت عراق با درخواست دولت بحرین برای تبعید آیت‌الله عیسی قاسم به نجف اشرف، دولت بحرین درصدد است وی را به کشور ترکیه یا امارات عربی متحده تبعید کند.
** وطن امروز ۹۶/۳/۸
*  سلاح تک‌تیراند‌‌از «شاهر» به تولید‌‌ انبوه رسید‌‌
 رئیس سازمان تحقیقات و جهاد‌‌ خود‌‌کفایی نیروی زمینی از تولید‌‌ انبوه سلاح تک‌‌تیراند‌‌از شاهر توسط صنعت د‌‌فاعی کشور خبر د‌‌اد‌‌. امیر مسعود‌‌ زواره‌ای با اشاره به این خبر افزود: این سلاح با کالیبر ۵/۱۴ میلیمتری قاد‌‌ر است اهد‌‌اف را تا شعاع ۳ کیلومتری مورد‌‌ اصابت قرار د‌‌هد‌‌.
*  د‌‌رآمد‌‌ نفت د‌‌ر مرز ۴۰ میلیارد‌‌ د‌‌لار
بانک مرکزی د‌‌رآمد‌‌ نفتی کشور د‌‌ر ۹ ماهه سال ۹۵ را بیش از ۳۹ میلیارد‌‌ و ۸۷۷ میلیون د‌‌لار اعلام کرد‌‌ه است.
بنا بر این گزارش، د‌‌رآمد‌‌ نفتی کشور د‌‌ر ۹ ماهه سال ۹۴ بیش از ۲۷ میلیارد‌‌ د‌‌لار و د‌‌ر کل سال ۹۴ هم ۵/۳۳ میلیارد‌‌ د‌‌لار بود‌‌ه است.
** جوان ۹۶/۳/۸
*  توضیح آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره آرای حلال و حرام
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در مطلبی به بیان مقصودش از عبارت آرای حلال و حرام پرداخت.
در این مطلب خطاب به ملت ایران آمده است: اینجانب در جلسه‌ای جمله‌ای گفتم که در فضای مجازی منعکس شد و هر کس تفسیری داشت که بعضاً ناروا بود، لازم می‌دانم مقصودم را بیان نمایم: اگر در سبد رأی یک کاندیدا آرای واقعی او ریخته شود، این آرا پاک و حلال است و اگر آرای دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آرا پلید و حرام است.
*  مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست مجلس شد
فراکسیون امید به اتفاق آراء آقای پزشکیان را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۸
*  صحت انتخابات شورای شهر تائید شد
محمدرضا بادامچی رییس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهرستان تهران، از تایید صحت انتخابات شورای شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به این‌که ۱۹۰ شکایت درباره انتخابات شورای شهر تهران دریافت کرده بودیم و مقرر شد درصورتی که شبهه‌ای وجود داشته باشد، بازشماری آراء صورت گیرد اما هیئت نظارت و اجرایی به بازشماری آراء رای نداد و صحت انتخابات را تایید کرد.
*  قطر در محور ایران قرار گرفته است
یک کارشناس و فعال سیاسی عربستانی گفت: تبریک قطری‌ها به ایران به معنای آغاز مرحله جدیدی از روابط دو کشور است و قطر با این تبریک در محور ایران قرار گرفت. همچنین این امر بر این موضوع تاکید دارد که قطر مخالف نشست‌های ریاض است، نشست‌هایی که محور اصلی آنها مقابله با تروریست‌ها و ایران است و گفتگوی تلفنی امیر قطر، عربستان را تحریک کرد.
** رسالت ۹۶/۳/۸
*  خطبا و مبلغان، مراقب نفوذ تدریجی دشمن باشند
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان، با اشاره به این که ابتکار اعزام اساتید تفسیر به شهرستان‌ها و استان‌ها ، کار بسیار ارزشمندی است، اظهار داشتند: نکته حائز اهمیت این که در تفسیرها و تبلیغ‌ها توجه داشته باشید که نفوذ دشمن گاهی تدریجی است و ما ۵ آیه در قرآن کریم داریم که می‌فرماید از گام‌های شیطان پیروی نکنید و این نشان می‌دهد که نفوذ شیطان گام به گام و تدریجی است. وی تصریح کرد: از این رو باید همه خطبا و علما و مراجع مراقب نفوذ تدریجی شیطان باشند و بدانند که دشمن هم نفوذش تدریجی است.
*  مبلغان و مفسران در ماه مبارک رمضان به نیازهای کاربردی مردم توجه کنند
آیت‌الله مرتضی مقتدایی، طی سخنانی در گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان، با بیان این که در طول ماه مبارک رمضان همه باید بکوشیم که آمادگی لازم برای ورود به ماه ضیافت الهی را پیدا کنیم، اظهار داشت: در جاهایی که تشریف می‌برید لازم است که الزامات منطقه و نیازهای مخاطبین را مورد توجه جدی قرار داده و این شرایط را مورد بررسی قرار دهید؛ این که چه جمعیت و نیازها و اقتضائاتی دارد و این که بکوشید مطالبی که بیان می‌شود منطبق با نیازها باشد.
وی اضافه کرد: این طور نباشد که صرف یک سری اطلاعات باشد بلکه مهم این است که در زندگی شان به درد بخورد و کاربردی باشد.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۸
*  آزادی شرق حلب
نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه توانستند کنترل چندین شهرک و روستا در حومه شرقی حلب را در دست گرفته و به آخرین و مهم‌ترین مقر داعش در شرق حلب نزدیک شوند.
*  نگرانی یک وزیر اماراتی از اعتدالگرایی ایران در منطقه
وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود با اشاره به مقاله دکتر ظریف که در نیویورک تایمز منتشر شد مدعی شد: مقاله محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که در نیویورک‌ تایمز منتشر شد عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحریک می‌کند و بسیار نگران‌کننده است که ایشان نماینده جناح اعتدالگرایان به شمار می‌رود. در ادامه مدعی شد: من با خواندن مقاله ظریف به این نتیجه رسیدم که ایران خواستار همسایگی واقعی نیست،‌ بنا بر این برای حفظ امنیت خود لازم است با عربستان و پادشاهی آن متحد شویم.
** آرمان ۹۶/۳/۸
*  اتکا به آمریکای ترامپ حاصلی برای سعودی‌ها ندارد
حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در دیدار با «خالد القدومی» رئیس دفترجنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اتکای سعودی و بحرین به آمریکای ترامپ حاصلی برای آنها ندارد.
*  آغاز برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان در هفته جاری
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز فرایند برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان در هفته جاری خبر داد و گفت: برای ۲۹ شرکت خارجی دعوتنامه ارسال می‌شود.
علی کاردر با بیان اینکه مناقصه میدان آزادگان با هدف افزایش تولید همراه با افزایش ضریب برداشت از میدان خواهد بود، گفت: برای تمامی این شرکت‌ها که مهم‌ترین آنها شل، توتال، CNPC، ساینوپک، لوک اویل، پترومینا، OMV و… هستند، نامه و دعوتنامه می‌فرستیم.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۸
*  تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این کمیسیون خبر داد.
محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: «طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها تصویب شد.»
*  ترکیه را مسئول می‌دانیم
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جزئیات حادثه تروریستی رخ داده در هنگ مرزی ارومیه را تشریح کرد.
قاسم رضایی با محکوم کردن این حادثه تروریستی تصریح کرد: قطعا به این گونه تحرکات پاسخ قاطعی خواهیم داد. ما کشور ترکیه را مسئول می‌دانیم و این کشور باید پاسخگوی این اقدام باشد. دستگاه دیپلماسی نیز به جد پیگیر حادثه تروریستی هنگ مرکزی ارومیه است و اقدامات اولیه در این رابطه صورت گرفته است.
** آفرینش ۹۶/۳/۸
*   تاکید یک مقام روس بر حفظ روابط استراتژیک با ایران
روسیه و ایران روابط دوستانه خود را پس از انتخابات هم حفظ خواهند کرد. فرانتس کلینتسویچ معاون رئیس کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران در روابط دوستانه مسکو و تهران تاثیر خاصی نمی‌گذارد.
وی افزود: ایران شریک ساده‌ای برای روسیه نیست و ما در شرایط کنونی و این لحظه تاریخی منافع مشترک دراز مدتی با ایران داریم. این مقام روس خاطرنشان کرد که مبنای محکم روابط متقابل روسیه و ایران را اهداف مشترک‌مان به هم پیوند داده است.
*  کویت بنادر خود را برای تقویت روابط اقتصادی با ایران توسعه می‌دهد
دولت کویت از سیاست گذاری های کلان برای توسعه ۵ بندر مهم اقتصادی خود با هدف تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و عراق خبر داد.
بر اساس طرحی که از سوی وزیر دربار امیری کویت تشریح شد، جزایر مهم کویت همچون شویخ، بوبیان وام النمل به مراکز مهم اقتصادی و صادرات و واردات کالا تبدیل می‌شوند و از این راه مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران و عراق از راه مرز آبی مشترک افزایش می‌یابد.
** قدس ۹۶/۳/۸
*  نخستین ماهواره عملیاتی ایران با نام «سحا» پرتاب می‌شود
حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه قضایی ایران گفت: نخستین ماهواره سنجشی عملیاتی با نام «سحا» سال آینده در نوبت پرتاب قرار می‌گیرد.
این ماهواره با قدرت تشخیص ۱۵ متر در مدار ۳۶ هزار کیلومتر زمین پرتاب می‌شود.
*  آمادگی مناظره با وزیر درباره تخلفات انتخاباتی وزارت کشور را دارم
سید صولت مرتضوی نماینده حجت‌الاسلام رئیسی در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه من این آمادگی را دارم که اگر صدا و سیما فرصتی را فراهم کند تخلفات قبل و حین و انتخابات را با وزیر کشور در فضایی شفاف بررسی و رسیدگی کنیم، اظهار داشت: اینکه آقای رحمانی فضلی می‌گوید جزئیات نتایج انتخابات را بعد از تایید صحت انتخابات شورای نگهبان ارائه می‌کند هیچ مبنای قانونی و منطقی حقوقی ندارد.
** خراسان ۹۶/۳/۸
*  در منطقه‌ای که دموکراسی وجود ندارد ایران جشن انتخابات برگزار می‌کند
روزنامه گاردین در یادداشتی نوشت درحالی که ترامپ در سفر به عربستان با سعودی‌ها رقص شمشیر می‌کرد، آن دسته از مردم ایران که به روحانی رای داده بودند انتخاب دوباره وی را در خیابان‌ها جشن گرفتند.
نویسنده یادداشت گاردین افزود: یک دلیل برای جشن مردم ایران وجود دموکراسی در منطقه‌ای است که به ندرت معنای حق رای در آن وجود دارد و عربستان یکی از کشورهای متعدد در این منطقه است که طرحی برای دموکراسی ندارد.
این در حالی است که ترامپ در کنار کسانی قرار گرفت که رای‌ها در ایران را ساختگی می‌دانند.
*  کشف منابع جدید نفت در کویر سمنان
یک منبع آگاه از جزئیات فعالیت اکتشافی در کویر مرکزی ایران خبر داد و گفت: براساس لرزه‌نگاری‌های جدید توانستیم بلوک نفتی کویر را در جنوب غربی سمنان کشف کنیم. اما نمی توان حجم نفت قابل توجهی را در این بلوک متصور بود.
*  رئیس ارتش پاکستان به ایران سفر می کند
روزنامه شیعت نیوز پاکستان مدعی شد: ژنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ارتش پاکستان با هدف برقراری ارتباط دوستانه میان تهران و ریاض هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد. این احتمال می‌رود که ژنرال باجوه با سران نظامی و سیاسی ایران دیدار کرده و در مورد میانجیگری پاکستان برای از سرگیری روابط میان تهران و ریاض صحبت کند.
** اعتماد ۹۶/۳/۸
*  بازگرد‌‌‌اند‌‌‌ن۲۳میلیارد‌‌‌ تومان از حقوق‌های نامتعارف به خزانه
حسین مظفر معاونت نظارت مجلس از عود‌‌‌ت بیش از ۲۳۳ میلیارد‌‌‌ ریال از مازاد‌‌‌ د‌‌‌ریافتی‌های غیرمتعارف توسط ۳۹۷ نفر به حساب خزانه خبر د‌‌‌اد‌‌‌.
*  گسترش حمل و نقل د‌ریایی قطعی است
محمد‌ باقرنوبخت، رییس سازمان برنامه و بود‌جه از برنامه‌ریزی برای تقویت ناوگان ملی کشتیرانی خبر د‌اد‌ و گفت: حمل و نقل د‌ریایی به د‌لیل ارزان بود‌ن برای انتقال کالا به ویژه برای ایران بسیار حایز اهمیت است.
با توجه به اینکه توسعه د‌ریا محور بخشی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب د‌ر برنامه ششم توسعه است، لذا توجه به صنعت حمل و نقل د‌ریایی جزو برنامه‌های د‌ولت و رد‌یف‌های ارقامی برنامه توسعه ششم قرار گرفته و امسال د‌ر طول برنامه نیز نسبت به گسترش حمل ونقل د‌ریایی اقد‌اماتی صورت می‌گیرد‌.
** شهروند ۹۶/۳/۸
*  ارتش عراق  در یک قدمی آزادی کامل موصل
در دومین روز عملیات ارتش عراق برای پاکسازی کامل شهر موصل نیروهای عراقی توانستند وارد محله‌های الشفا و الزنجیلی شوند و به این ترتیب تنها منطقه «موصل قدیم» تحت سیطره داعش باقی مانده. منابع نظامی می‌گویند بالگردهای ارتش عراق، پهپادهای آمریکا و جنگنده‌های دو طرف یک لحظه از آسمان منطقه دور نمی‌شوند و کوچکترین تحرک داعشی‌ها را زیر نظر دارند.
*  حقوق نجومی در وزارت صنعت نداشتیم
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت با بیان این‌که حداکثر حقوق در ۴ شرکت فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، مس و آلومینیوم ۳۰‌میلیون بوده که به ۲۰‌میلیون تومان رسیده، گفت: در گزارش دیوان محاسبات درخصوص دریافتی‌های غیرمتعارف حتی یک مورد مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبوده است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۸
*  ایران روابط خود با ونزوئلا را تحکیم می‌بخشد
مصطفی اعلایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با اشاره به سیاست‌های ایران گفت: تهران برای حفظ روابط در چارچوب همکاری جنوب ـ جنوب تاکید دارد و آن را تقویت خواهد کرد.
او تصریح کرد: ایران و ونزوئلا ارتباط بسیار خوبی دارند و این مهم ادامه خواهد داشت.
امیدواریم که هر دو کشور از نزدیکی روابط و ایجاد فرصت‌ها به خوبی بهره‌مند شوند.
*  تحریم  ایران احتمالا به قانون تبدیل خواهد شد
یک روزنامه صهیونیستی ضمن اشاره به تصویب طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در کمیته سنای آمریکا پیش‌بینی کرده است که این طرح به زودی به قانون تبدیل خواهد شد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، طرح تحریم ایران به خاطر برنامه موشک بالستیک و حمایت از گروه‌های نیابتی و نقض حقوق بشر، هفته گذشته در یک کمیته سنای آمریکا تصویب شده و اکنون به نظر می‌رسد که شانس زیادی برای تبدیل شدن به قانون دارد.
** صبح نو ۹۶/۳/۸
*  رئیس جمهور پیام‌های پیدا و پنهان جامعه را درک کند
آقای سیداحسان قاضی زاده هاشمی، در جلسه علنی روز گذشته مجلس با بیان اینکه پیروز اصلی انتخابات مردم بودند، عنوان کرد: قطعاً رئیس جمهور منتخب ضمن درک پیام‌های پیدا و پنهان جامعه که بر عرصه کارزارهای انتخاباتی مطرح شد، باید با کار، تلاش و همت مضاعف و بهره گیری از تجربه ۴ سال گذشته، فصل جدیدی از اقدام، عمل، کار و پاسخگویی به مطالبات عینی مردم شریف ایران را آغاز کند.
*  محور امنیت در کشور نیروهای مسلح هستند
حبیب‌الله ستاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه محور امنیت در کشور نیروهای مسلح هستند، گفت: نیروهای مسلح ما به هر میزان که مقتدرتر، توانمندتر، هوشمندتر و پرتلاش‌تر باشند امنیت در داخل و خارج از مرزهای کشور تامین می‌شود. وی افزود: در صورت نبود امنیت هیچ پیشرفتی در اقتصاد و اجتماع و آبادانی و صنعت به وجود نخواهد آمد.
** بهار ۹۶/۳/۸
*  معرفی ۳ وزیر زن در دولت آینده
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: پیش بینی ما معرفی دو سه وزیر خانم برای حضور در کابینه دولت دوازدهم است.
شهیندخت مولاوردی درباره حضور وزیر زن در کابینه دولت دوازدهم گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد. با تجربه‌ای که از دولت یازدهم داریم و تفاوتی که شرایط شروع کار دولت دوازدهم با دولت یازدهم دارد، زمینه برای استفاده از خانم‌ها به عنوان وزیر در کابینه دوازدهم خیلی مساعدتر است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وام‌های ربوی جامعه را به فقر کشانده است
حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی گفت: روز به روز در کشورهای جهان فاصله بین اغنیا و فقرا بیشتر می‌شود؛ امروز میلیاردرهای بسیاری در دنیا وجود دارند، ولی در همین کشورهای به ظاهر قدرتمند نیز افرادی هستند که در سطل های زباله به دنبال غذا می‌گردند؛ دلیل این امر نیز این است که این فقرا توسط همین وام های ربوی همین میلیاردرها به فقر کشیده شده‌اند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به داستان اصحاب سبت گفت: برخی از کلاه شرعی هایی که برخی در معاملات خود انجام می‌دهند دقیقا در همین راستا است؛ برخی گمان می‌کنند که اگر این معاملات ربوی بانکی انجام دهند کار حرامی انجام نمی‌دهند.
صراحت در سخن حق و پرهیز از دو پهلو گویی نشانه مؤمن است
رسا/ آیت‌الله فقیهی،در تفسیر آیه ۱۱ سوره بقره با بیان این که بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر نفاق و دو رویی است، افزود: شفافیت که امروزه بر روی آن تأکید می‌شود از قرآن گرفته شده است که می‌گوید ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد، در حالی که منافقان ظاهر و باطنشان متفاوت است و نمی شود فهمید که از کدام حزب و گروه است.
عضو جامعه مدرسین صراحت در سخن حق و پرهیز از دو پهلو گویی را نشانه مؤمن دانست و گفت: سیاسی‌کاری و دوپهلو حرف زدن به صورتی که بخواهیم همه را راضی نگه‌داریم در اسلام وجود ندارد.
نتیجه نهایی گزارشات و تحقیقات انتخابات سه شنبه اعلام خواهد شد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: جلسه دیروز شوراى نگهبان جهت بررسى گزارشات و تخلفات صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهورى برگزار شد.
در این جلسه گزارش کارشناسان شوراى نگهبان بررسى و مورد بحث قرار گرفت اما به دلیل اینکه گزارشات واصله به شوراى نگهبان نیازمند کارشناسى‌های بیشتر است، قرار شد تا روز سه شنبه نیز جلسه دیگرى برگزار شود. کدخدایی گفت: تا روز سه شنبه نتیجه نهایی گزارشات و تخلفات انتخابات ریاست جمهورى و همچنین صحت این انتخابات اعلام خواهد شد.
ده ها کشته  درحمله جنگنده های عربستان به دریمن
ایرنا/ جنگنده‌های عربستان در حملات مختلف به استان تعز در یمن دستکم ۸ غیر نظامی را کشتند. همچنین جنگنده های عربستان یک مرکز تجاری در شهرستان موزع را بمباران کردند که در این حمله شمار زیادی نیز زخمی شدند. در همین حال جنگنده‌های عربستان درساعات گذشته در ۱۳ نوبت شهرهای حرض و میدی در شمال غرب یمن را بمباران کردند.
روابط مسقط با تهران همواره مبتنی بر دوستی است
صدا و سیما/ وزیر خارجه عمان روابط مسقط با تهران را همواره مبتنی بر صداقت، دوستی و همکاری دو جانبه دانست و اظهار داشت: برخی از اتفاقات منطقه‌ای نمی‌تواند روابط ما با ایران را تحت تاثیر قرار دهد.
یوسف بن علوی افزود: ما توجهی به برخی اختلافات میان عربستان و ایران نداریم، معتقدیم نه اختلافات عربستان با ایران دائمی است و نه اختلافات ایران با عربستان همیشگی است، اختلافات عقیده میان این دو کشور بارها آشکار و پس از مدتی حل شد.
انتقام از نوع انگلیسی؛
باشگاه خبرنگاران/ خلبان جنگنده انگلیسی به تلافی انفجار انتحاری در شهر منچستر، بمبی را در سوریه پرتاب کرد.
روزنامه ایندیپندنت فاش کرد صحیح بودن تصاویر مربوط به اقدام خلبان جنگنده انگلیسی به پرتاب بمبی در سوریه که روی آن عبارتی مربوط به انفجار منچستر نوشته شده بود، تایید شد.
 کشف گور با صدها جسد درحومه الطبقه سوریه
ایرنا/نیروهای دمکراتیک کرد سوریه از کشف یک گور دسته جمعی با صدها جسد در اطراف شهر الطبقه سوریه خبر دادند.
عناصر داعش در زمان اشغال شهر الطبقه صدها تن از سربازان سوری را دستگیر کردند و بسیاری از آن ها را سر بریدند و یا به ضرب گلوله کشتند.پیشتر نیر اجساد صدها غیر نظامی در گورهای دست جمعی در منطقه تدمر سوریه کشف شده بود.
رژیم صهیونیستی آزمایش موشکی انجام داد
باشگاه خبرنگاران/ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از آزمایش موشکی این رژیم در مرکز فلسطین اشغالی خبر داد.
انجام این آزمایش موشکی پس از آن تایید شد که گروهی از صهیونیست‌ها تصاویر و ویدئوهایی را از شلیک یک موشک به سمت دریای مدیترانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.
تظاهرات شهرک‌نشین‌ها علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی
ایرنا/ هزاران شهرک نشین در فلسطین اشغالی در اعتراض به ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، در تل آویو تظاهرات کردند.
این تظاهرات با نام ‘دو کشور با یک امید’ به مناسبت پنجاهمین سال اشغال مناطق فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد.
جنبش ‘اکنون صلح’ اسرائیل که با شهرک سازی در کرانه غربی و شرق قدس مخالف است، این تظاهرات را ساماندهی کرده بود.
 عصبانیت سعودی ها از تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران
ایرنا/ روزنامه سعودی «عکاظ» در واکنش به تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران نوشت که تماس تمیم با روحانی بازی «تکذیب اظهارات» منتسب به وی را رسوا کرد.
این روزنامه سعودی نوشت: دوحه به دنبال جلب رضایت مقامات تهران است. امیر قطر روز گذشته در تماس تلفنی با روحانی گفت که فرقه گرایی از آفت‌های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه است. این در حالی است که چندی پیش اظهارات منتسب به شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر مبنی اینکه دامن زدن به تنش با ایران به عنوان یک قدرت اسلامی به مصلحت نیست و هیچ عقلانیتی در ادامه خصومت با ایران وجود ندارد با واکنش تند رسانه های سعودی و برخی کشورهای منطقه مواجه شد به طوری که هم اکنون کانال خبری الجزیره در برخی کشورهای عربی فیلتر شده است.
آمریکا بدون همکاری ایران در خاورمیانه دچار مشکل می‌شود
فارس/ روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به لفاظی‌های اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران نوشت: برخلاف این اظهارات ضدایرانی، دولت ترامپ می‌داند که حل مشکلات خاورمیانه بدون همکاری با ایران دشوار خواهد بود.
این گزارش سپس ادامه داد، شواهد نشان می‌دهد دولت ترامپ به تعامل با جمهوری اسلامی ایران، تمایل دارد.
دموکرات‌های کنگره به دنبال نجات برجام
فارس/ یک پایگاه آمریکایی گزارش داد که دموکرات‌های حامی توافق هسته‌ای که نگران برهم خوردن آن هستند به دنبال راهی برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران هستند.
پایگاه خبری اکسیوس افزود: این به این معناست که رهبران دموکرات می‌خواهند از روابط بین تهران و مسکو و همچنین ضعف دولت دونالد ترامپ در قبال روسیه استفاده کنند و تقاضا کنند هیچ تحریمی علیه ایران تصویب نخواهد شد.
درخواست حمایت کویت از ایران و ملل مسلمان برای عضویت درشورای امنیت
مهر/ وزارت امور خارجه کویت از مذاکرات فشرده خود با کشورهای عربی و اسلامی از جمله ایران به منظور دستیابی به عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد. در همین راستا، شیخ «صباح الخالد الصباح» وزیر امور خارجه کویت با تعدادی از سفرای خارجی در این کشور از جمله «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و از آنها خواست از درخواست کویت برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *