خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۷

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حاکمان‌بحرین تیشه به ریشه خود می‌زنند
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: سرنوشت برخی جوامع اسلامی را افرادی نالایق همچون سعودی ها در دست گرفته اند
  • رئیس جمهور: سیاست اصولی تهران روابط بسیار نزدیک و پیشرفته با مسکو است
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه آماده همکاری برای شهرسازی اسلامی است
  • وزیر امور خارجه: رهبران جهان اسلام برای وحدت امت اسلامی احساس مسئولیت بیشتری کنند
  • اندیشکده رند: فشارهای ترامپ به ایران به نفع آمریکا نیست

** جام جم ۹۶/۳/۷
*  واکنش حزب موتلفه به شایعه برکناری حبیبی
به دنبال انتشار برخی مطالب درباره نشست شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و احتمال برکناری محمد نبی حبیی از دبیر کلی این حزب، ‌روابط عمومی موتلفه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: برخی اخبار مربوط به نشست شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و مطالبی که درباره محتوای این نشست منتشر شده واقعیت ندارد و تکذیب می‌گردد.
** همشهری ۹۶/۳/۷
*  صهیونیست‌ها تسلیم اعتصاب غذای اسرای فلسطینی شدند
منابع فلسطینی اعلام کردند به دنبال موافقت صهیونیست‌‌ها با شرایط و درخواست‌های اسرای فلسطینی، اعتصاب غذای حدود ۱۸۰۰ اسیر فلسطینی متوقف شده است.
این اعتصاب از ۲ ماه پیش در اعتراض به شرایط بهداشتی، پزشکی و ملاقات‌ها آغاز شده بود.
*  اظهارات ترامپ علیه ایران مضحک است
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی اتهامات ترامپ علیه ایران را کاملا غیر منطقی و مضحک خواند و گفت: تروریست‌ها در سوریه و عراق ابزاری برای اجرای سیاست آمریکا در منطقه هستند.
علی شمخانی در مصاحبه‌‌ای با روزنامه «کامرسانت» روسیه گفت که ایران اکنون حدود ۴۰ سال است در حال مبارزه با تروریسم است و ما تا کنون چندین هزار شهید در این مبارزه داده‌ایم.
وی گفت: در حقیقت نقاله تولید تروریست در عربستان دائما در حال گردش است.
** کیهان ۹۶/۳/۷
*  سرنوشت برخی جوامع اسلامی را افرادی نالایق همچون سعودی‌ها در دست گرفته‌اند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در محفل نورانی انس با قرآن کریم:
– امروز در همه جای دنیا جنگ، ناامنی، ترس و گمراهی وجود دارد.
– متاسفانه امروز جامعه اسلامی مانند سایر جوامع دچار مشکل است و افرادی نالایق سرنوشت برخی جوامع اسلامی را در دولت‌هایی همچون سعودی در دست گرفته‌اند.
– کسانی که علیه مسلمانان رفتارهای ضد دینی انجام می‌دهند، باطل هستند و باطل قطعا دچار زوال و سقوط خواهد شد.
– خداوند وعده داده است که آینده از آنِ مومنان و مجاهدان در راه اوست.
در راه ایمان باید «قوی، صریح و ثابت قدم» باشید و من اصرار دارم که در بیان مبانی اسلامی، آحاد ملت و مسئولین کشور صراحت داشته باشند.
راه «پیشرفت قوی، عزتمندانه و موفق»، ارتباط با قرآن است.
*  انتخاب هیئت رئیسه مجلس به تعویق افتاد
طبق دستور هفتگی و اعلام مجلس بنا بود که انتخابات هیئت رئیسه مجلس امروز – یکشنبه – برگزار شود ولی از سوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام شد که انتخابات چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.
** شرق ۹۶/۳/۷
*  توتال توافق توسعه پارس جنوبی را تا پیش از تابستان نهایی می‌کند
مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد، این شرکت قصد دارد پیش از تابستان امسال، توافق با ایران را برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی نهایی کند.
پاتریک پویان افزود: تمدید تعلیق تحریم‌های ضدایرانی از سوی آمریکا، راه را برای امضای قرارداد نهایی هموار کرده است.
*  نگرانی فرانسه از کارخانه موشکی جدید ایران
رومان نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره ساخت سومین کارخانه ساخت موشک بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: ایرانی‌ها  باید به قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند بمانند و از ایجاد تنش در منطقه خودداری کنند.
به گفته نادال، هر اقدامی که در راستای ساخت موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای صورت بگیرد، بنا بر مفاد قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است.
** ایران ۹۶/۳/۷
*  سیاست اصولی تهران روابط بسیار نزدیک و پیشرفته با مسکو است
رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، تأکید کرد که سیاست اصولی تهران روابط بسیار نزدیک و پیشرفته با مسکو است.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی  همچنین در گفت‌وگو با امیر قطر، با بیان اینکه یکی از اصول سیاست خارجی ایران تداوم همکاری با کشورهای همسایه در خلیج فارس است، تأکید کرد: فرقه گرایی از ‏آفت‌های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۷
*  روز انتقام از آل‌خلیفه فرا می‌رسد
علمای بحرین با تاکید بر اینکه روز انتقام مردم از رژیم آل‌خلیفه فرا می‌رسد، بر آمادگی خود برای مقابله با هرگونه احتمال تاکید کردند.
علمای بحرین در بیانیه‌ای اعلام کردند: به رژیم ظالم می‌گوییم که به‌یاری خدا، روز انتقام مردم از شما فراخواهد رسید و شما باید جواب پس بدهید.
*  رایزنی‌های پارلمانی گام مهمی در تحقق راهبرد صلح آمیز جهان اسلام است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان به همتایان خود در کشورهای اسلامی، گفت: رایزنی‌های پارلمانی گام مهمی برای کمک به تحقق راهبرد صلح آمیز جهان اسلام بر مبنای ایجاد امنیت پایدار، ثبات و رفاه کشورهای اسلامی خواهد بود.
** وطن امروز ۹۶/۳/۷
*  رشد ۵۰ درصدی تجارت ایران و چین
مبادلات تجاری ایران و چین در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ میلادی با افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو شد و از مرز ۱۲ میلیارد دلار گذشت.
*  آغاز فاز نهایی عملیات موصل
نیروهای مشترک عراق حملات خود را در محورهای جنوبی و شمالی بخش قدیمی موصل با موشک‌های گراد و آتش توپخانه آغاز کرده و پایگاه‌های داعش و استحکامات این گروه تروریستی را هدف قرار دادند.
به گفته فرمانده پلیس عراق، این بمباران زمینه لازم برای آغاز حمله‌ای گسترده برای بازپس‌گیری بخش قدیمی موصل و محله الزنجیلی آخرین پایگاه‌های داعش در موصل از داعش را فراهم می‌کند.
** جوان ۹۶/۳/۷
*  دغدغه وحدت دارید چرا بنده را به تفرقه متهم کردید؟
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با صدور اطلاعیه‌ای به مواضع ستاد انتخابات کشور درباره اظهاراتش که در نماز جمعه تهران مطرح کرده بود، پاسخ داد.
در بخشی از اطلاعیه خطیب موقت جمعه تهران خطاب به ستاد انتخابات کشور آمده است:
دغدغه وحدت و دوری از تفرقه و انشقاق را ابراز کرده‌اید، دقیقاً دغدغه درستی است، اما متهم کردن این بنده ناچیز به تفرقه‌افکنی و کذب، صحیح نیست. بنده در همین خطبه هم وحدت‌آفرین خطبه خواندم.
اجرای پروژه بزرگ انتخابات کاری سخت و طاقت‌فرسا بود که شما آن را تحقق بخشیدید و از این بابت هم تشکر می‌کنم هم خسته نباشید می‌گویم، ولی اجازه دهید خطیب جمعه حرف مردم را (لااقل‌ بخشی) از آنها را بزند و آنها را مدیریت کند تا تسلیم نهادهای قانونی مثل شورای نگهبان باشند.
*  اظهارات وزیر بحرینی علیه ایران
علی بن محمد الرمیحی، وزیر اطلاع‌رسانی بحرین مدعی شد امنیت بحرین جزء جدایی‌ناپذیر امنیت خلیج‌فارس و امنیت قومی عربی است و این کشور همانند سدی بازدارنده در برابر دخالت‌های ایران باقی خواهد ماند.
وزیر اطلاع‌رسانی بحرین همچنین جامعه جهانی را به تشریک مساعی برای بازدارندگی تروریسم ایرانی و خشکاندن منابع مالی و فکری گروه‌های افراطی‌ دعوت کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۷
*  قاسمی انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه را تکذیب کرد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای مطرح شده به نقل از روزنامه الرای کویت مبنی بر انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه، این ادعا را رد و به شدت تکذیب کرد.
*  تیلرسون سنت‌ ۲۰ ساله را شکست
وزیر امور خارجه آمریکا سنت ۲۰ ساله وزارت خارجه در میزبانی مراسم افطار از مسلمانان را شکست و اعلام کرد که امسال وزارت خارجه آمریکا مراسم افطار و مراسم جشنی برای عید فطر نخواهد داشت.
از سال ۱۹۹۹ وزرای امور خارجه آمریکا از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات همواره یا در ماه مبارک رمضان افطاری داده‌اند و یا میزبان جشن‌های عید فطر در وزارت خارجه بوده‌اند.
** رسالت ۹۶/۳/۷
*  عربستان دیه حادثه مسجدالحرام را پذیرفته است
حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر سرپرست حجاج ایرانی درباره آخرین وضعیت دیه شهدای منا گفت: عربستان پرداخت دیه حادثه مسجدالحرام را پذیرفته که امیدواریم با این پیگیری‌ها، حقوق شهدای این حوادث استیفا شود.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۷
*  نیروهای مسلح با تهدیدکنندگان ایران مماشات ندارد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی‌ایران گفت: نیروهای مسلح ما با کسانی که ایران را تهدید کنند مماشات ندارد. این مجموعه تنها یک فصل‌الخطاب دارد و آن رهبری است که هر سخنی بگویند همان خواهد شد.
امیر فرزاد اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز اگر دشمن بخواهد به مرزهای ما چپ نگاه کند و یا یاوه بگوید، پاسخ خود را خواهد گرفت افزود: فرزندان غیور ملت در ارتش آماده دفاع از ملت و مملکت هستند.
*  فراخوان عملیات داعش
گروه تروریستی تکفیری داعش از آغاز ماه رمضان استفاده کرد و از حامیانش خواسته تا در طول مدت ۳۰ روز ماه رمضان دست به حملات جدید و جنگ تمام عیار علیه غرب بزنند.
** آرمان ۹۶/۳/۷
*  لزوم جدیت ایران و روسیه در سوریه
نخست‌وزیر انگلیس گفت: گروه هفت معتقد است روسیه و ایران باید اجرای آتش‌بس در سوریه را با جدیت دنبال کنند.
ترزا ‌می ‌گفت: به همین اندازه درباره سوریه نیز ما اتفاق‌نظر داریم که شکست دادن تروریسم بدون حل‌و‌فصل سیاسی مساله ناممکن است که بتواند گذار باثبات را در سوریه به ارمغان بیاورد، یعنی وضعی که به دور از اسد رئیس‌جمهور سوریه باشد. ما از پیشرفت‌ها در مسیر کاهش درگیری‌ها (در سوریه) استقبال می‌کنیم. اما کاملا روشن است که حامیان رژیم سوریه یعنی روسیه و ایران باید از نفوذ خود استفاده کنند تا آتش‌بس برقرار شود و به سمت فرایند سیاسی واقعی حرکت شود.
*  مردم قاعده انقلاب دینی و رمز بقای‌آن هستند
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به نقش مردم در ایجاد و بقای انقلاب‌ها، گفت: مردم قاعده انقلاب دینی و رمز بقای آن هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی، ارکان انقلاب را رهبری الهی، شریعت الهی و مردم دانست و اضافه کرد: اگر این ارکان را همچون مثلثی در نظر بگیریم، رهبری و شریعت الهی همچون دو ضلع مثلث و مردم قاعده آن خواهند بود که به عبارتی دیگر رهبری و شریعت شرط لازم و مردم شرط کافی انقلاب هستند.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۷
*  مخالفت وزیر کشور با استعفای استاندار کرمان
یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس اعلام کرد: وزیر کشور با استعفای استاندار کرمان مخالفت کرده است.
جمعه گذشته علیرضا رزم‌حسینی اعلام کرده بود از مسئولیت استانداری کرمان کناره‌گیری کرده است.
*  با بحران‌سازی دشمنان در زمینه اسلام ستیزی مقابله شود
رئیس جمهوری در پیام‌های تبریک جداگانه‌ای به سران کشورهای اسلامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، از آنان خواست با تبیین و ترویج اهداف متعالی دین اسلام و ارائه تصویری روشن از دین رحمانی اسلام، با بحران سازی ناصحیح دشمنان در زمینه اسلام ستیزی و اسلام‌هراسی مقابله کنند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار امیدواری کرد که در ماه رمضان با تشریک مساعی، همدلی و همبستگی، پیش از گذشته در راستای استقرار و تثبیت صلح، آرامش و امنیت و امیدوار کردن همه مسلمانان برای آینده‌ای بهتر تلاش شود.
** آفرینش ۹۶/۳/۷
*  نظر شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹خرداد اعلام می‌شود
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی شکایات مربوط به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شورای نگهبان اظهار داشت: حداکثر تا روز سه شنبه ۹ خرداد ماه برای بررسی و اعلام نظر مهلت داریم و در این تاریخ، نظر شورای نگهبان درباره انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام می شود.
*  قرارداد بوئینگ با ایران ترامپ را در یک دو راهی قرار داده است
نشریه فارن پالیسی در گزارشی با پرداختن به توافق بوئینگ با ایران نوشت: در واقع توافقنامه شرکت هواپیمایی بوئینگ با ایران باعث شده تا ترامپ نتواند به هر دو وعده انتخاباتی خود (افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد آمریکا و نیز مقابله با توافق هسته‌ای ایران) عمل کند.
در این گزارش آمده است: قرارداد چند میلیارد دلاری شرکت بوئینگ با ایران با مخالفت‌های شدیدی از جانب جمهوری خواهان روبرو شده است، اما دونالد ترامپ در این باره سکوت کرده است.
** قدس ۹۶/۳/۷
*  آمریکا و برخی کشورهای عربی از برجام راضی نیستند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص اینکه برجام ایران را جسور کرده است، گفت: هیئت حاکمه آمریکا و برخی از کشورهای عربی از برجام راضی نیستند.
بهرام کمالوندی در حاشیه مراسم روزملی روسیه در تهران در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص اینکه برجام ایران را جسور کرده است، اظهار داشت: واقعیت این است که کشورهایی از برجام راضی نیستند و در راس این کشورها هیئت حاکمه آمریکا و برخی از کشورهای عربی حضور دارند.
*  حاکمان بحرین تیشه به ریشه خود می‌زنند
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در پی حملات وحشیانه رژیم آل خلیفه به مردم بحرین، بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام داشت: حاکمان بحرین تیشه به ریشه خود می‌زنند.
در این اطلاعیه آمده است: اینها فکر نمی‌کنند که دنباله روی آنها از عربستان سعودی و آمریکا آنان را به سرنوشت شوم صدام و امثال او گرفتار خواهد کرد.
تا دیر نشده به راه صحیح بازگردند و به خواسته‌های مشروع شیعیان بحرین تن دهند و بیش از این تیشه به ریشه خود نزنند.
** خراسان ۹۶/۳/۷
*  شنیده‌ها از قطعی شدن شهردار محسن هاشمی
کانال روزنامه ایران از قطعی شدن نظر ۱۷ نفر از ۲۱ عضو شورای شهر تهران درباره شهردار شدن محسن هاشمی رفسنجانی خبر داد.
بنا بر متن این خبر اعضای شورای شهر تهران معتقدند اگر مصلحت عمومی اقتضا کند، می توان میثاق نامه امضا شده پیش از انتخابات را نادیده گرفت.
گفتنی است روز گذشته محسن هاشمی گمانه زنی‌ها راجع به انتخاب شهردار را بی اساس خواند و گفت: هنوز دو ماه تا تشکیل رسمی شورای شهر تهران زمان باقی است.
*  دستگیری دو مظنون به اقدامات تروریستی در ورامین
مراد طلب، دادستان ورامین  با بیان این که دو نفر مظنون به ارتباط با گروهک های تروریستی در ورامین دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، گفت: این دو مظنون تحت بازجویی قرار دارند.
** اعتماد ۹۶/۳/۷
*  تشکیل ۱۵۰ پرونده در تهران در مورد انتخابات
رییس کل دادگستری استان تهران می‌گوید برخی از استانداران و فرماندارانی که در ارتباط با تخلفات انتخاباتی برای‌شان پرونده تشکیل شده، به دادسرا احضار شدند.
غلامحسین اسماعیلی گفت: در مجموع در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بالغ بر ١۵٠ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.
*  ایران به دنبال امضای ۵۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی
فرهاد دلیری، مدیر سرمایه‌گذاری در سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران (ایدرو) گفت:‌ ایران به دنبال این است که حدود ۵۰ میلیارد دلار از قرارداد‌های نفتی خود را در سال آینده وارد فاز عملیاتی کند.
ایران از شرکت‌های داخلی و خارجی دعوت می‌کند تا در پروژه‌های توسعه میادین نفتی که ایران در نظر دارد به زودی افتتاح کند مشارکت داشته باشند.
** شهروند ۹۶/۳/۷
*  دولت معتقد به صیانت از فضای مجازی است
سخنگوی دولت با تأکید بر این‌که دولت معتقد است باید بیش از پیش از فضای مجازی صیانت کند، گفت: در دوران انتخابات با نقیصه اطلاع‌رسانی برخی رسانه‌ها روبه‌رو بودیم بنابراین ناچار شدیم فضای مجازی را جایگزین آنها کنیم. محمدباقر نوبخت درباره نقش فضای مجازی در مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: با استفاده از فضای مجازی توانستیم به خوبی اطلاع‌رسانی کنیم، بنابراین دولت معتقد است باید بیش از پیش برای صیانت از این فضا اقدام کنیم.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۷
*  در منبرها نسبت به غیبت، تهمت و دروغ موعظه کنید
آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، در مصاحبه‌ای تاکید کرده که اساسی‌ترین مطلبی که ما از آن فاصله گرفته‌ایم بحث اهتمام به حلال و حرام است.
غیبت، تهمت، دروغ و ایذای مومن در جامعه زیاد دیده می‌شود باید نسبت به این مسائل موعظه شود.
اینها یک مطالب عمومی است در سابق حوزه نسبت به این مسائل حساس بود اما الان شرایط خیلی فرق کرده است. مرحوم آقای خمینی(ره) که در حوزه درس اخلاق می‌گفتند خیلی تاثیر می‌گذاشت.
او افزوده است: در سیاست هر کسی سلیقه‌ای دارد ولی چیزی را که همه قبول دارند زشتی گناه است، باید تلاش کرد که افراد را از جهنم نجات داد.
*  پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه
روزنامه الرای کویت مدعی شد که آمریکا در پیامی به ایران اعلام کرده که اگر به سربازان آمریکایی در عراق یا سوریه آسیب برساند به پایگاه نظامی داخل ایران حمله خواهد کرد.
روزنامه الرای کویت مدعی شد: برخی منابع تاکید می‌کنند که افسران روسی این پیام را به ایران رساندند، افسرانی که برای هماهنگی عملیات نظامی در سوریه با افسران آمریکایی جلسه داشتند.
** صبح نو ۹۶/۳/۷
*  ادامه ادعاهای واهی علیه ایران
«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت‌ملی دولت آمریکا روز شنبه بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
مک‌مستر گفت: «ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم است.»
وی با متهم کردن ایران به توزیع سلاح در خاورمیانه، گفت این مساله «دلیل بسیار بسیار خوبی» برای تمرکز بر مقابله با ایران است.
این مقام ارشد کاخ سفید، نشست ریاض با حضور آمریکا و کشورهای عربی را «تلاشی هماهنگ برای ترسیم اهداف روشن و مشخص» در راستای مبارزه با تروریسم و قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی توصیف کرد.
** بهار ۹۶/۳/۷
*  کابینه دوازدهم جوان‌‌تر می‌شود
اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری با بیان این که اهداف دولت دوم آقای روحانی بالاتر از دولت یازدهم است، گفت: انتظار مردم از ریاست جمهوری تغییر است و دولت بعد روحانی جوان‌‌تر می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روزه عبادت عمومی و جهانی است
حوزه/ آیت‌الله‌ سبحانی  با تاکید بر اینکه روزه به عنوان یک عبادت عمومی و جهانی در امت‌های پیشین هم بوده است، گفتند: روزه یکی از ارکان ایمان به شمار می‌رود و انسان در ماه مبارک رمضان در صورت آماده بودن شرایط باید روزه بگیرد. ایشان به تاثیر اجتماعی روزه اشاره کردند و گفتند: انسان بوسیله گرسنگی و تشنگی، متوجه شرایط سخت زندگی کسانی می‌شود که شبانه روز گرسنه و تشنه هستند و به کمک دیگران می‌پردازد.
حوزه آماده همکاری برای شهرسازی اسلامی است
حوزه/ آیت‌الله‌ اعرافی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: ادارات کل و مجموعه‌های قم، با مجموعه‌های استان‌های دیگر متفاوت هستند؛ چراکه وصل به حوزه‌های علمیه بوده و باید تفاوت‌ها محسوس باشد. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: شهرسازی اسلامی پایه و بنیان موضوع نظام مهندسی است و باید با توجه و دقت بیشتری به این مسئله نگاه کرد؛ البته باید این اعتراف‌را داشته باشیم که حوزه علمیه به رغم تمام توانمندی‌ها، ورود دقیق و مجتهدانه‌ای کمی به این موضوعات داشته است. وی اظهار داشت: ایجاد کارگروه‌هایی برای این موضوعات متشکل از اعضای اداره کل راه و شهرسازی و فضلایی از حوزه علمیه می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل باشد.
تورم اردیبهشت ۸ .۹درصد شد
صدا وسیما/ روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت ۱۳۹۶ به عدد ۲۶۶.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافت. این شاخص در اردیبهشت ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل  ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم در دوازده‌ماه منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه‌منتهی به‌اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ معادل ۸/۹ درصد است.
شهادت۲ مأمور مرزبانی در هنگ مرزی ارومیه
باشگاه خبرنگاران/ درگیری بین نیروهای مرزبان هنگ مرزی ارومیه با تروریست‌های گروهک پژاک منجر به شهادت ۲ تن از پرسنل ناجا شد. بر اساس گزارشات، عوامل اکیپ گروهان مرزی ضیایی، هنگ مرزی ارومیه در حال تردد در نوار مرزی به جهت تعویض نیروها بودند که در مسیر با گروهک تروریستی پژاک درگیر می‌شوند که در این درگیری فرمانده گروهان مرزی ضیایی “سرگرد  فیروزی و استواردوم فرحی” به درجه رفیع شهادت نائل و تعدادی دیگر زخمی گردیدند.
هیچ صندوقی در انتخابات شوراها باطل نشده است
صداوسیما/ سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اخبار منتشر شده مبنی بر ابطال برخی صندوق‌های رای را تکذیب کرد. تجری افزود: هیأت‌های نظارت بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها در حال جمع بندی نتایج انتخابات شوراها هستند و تاکنون راجع به ابطال یک صندوق رای هم با هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات صحبت نشده است.
 فشارهای ترامپ به ایران به نفع آمریکا نیست
فارس/ اندیشکده آمریکایی «رند» در گزارشی تحت عنوان فشارهای ترامپ به ایران به نفع آمریکا نیست، توضیح داد که انتخاب مجدد «حسن روحانی» بعنوان رئیس‌جمهور ایران منادی یک آغاز جدید در سیاست و سیاست خارجی ایران نیست.طبق این گزارش، دولت «دونالد ترامپ»، سیاست تازه فشار علیه ایران را در پیش گرفته است اما این سیاست این خطر را به همراه دارد که فشار علیه ایران توان به کار بردن اهرم بزرگترین منابع احتمالی تغییر در ایران را از بین برود.
 حماس: پیروزی اسرا «پیروزی حق بر باطل» بود
فارس/ جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:تحقق مطالبات انسانی اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند، پیروزی حق بر باطل بود ، «وحدت، صبر و ثبات» کارهای ناممکن را ممکن می‌کند و منجر به پیروزی‌ها در برابر رژیم اشغالگر می‌شود.
لازم به ذکر است که بیش از ۱۶۰۰ اسیر فلسطینی از ۱۷ آوریل مصادف با روز اسیر فلسطینی، برای گرفتن حقوق انسانی خود دست به اعتصاب غذا زدند و شنبه به پیروزی رسیدند. در حال حاضر ۶۵۰۰ اسیر از جمله ۵۱ زن، ۳۰۰ کودک،۵۰۰ بازداشت موقت یا اداری و ۱۸۰۰ اسیر بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی‌‌اند.
 فروش هواپیمای تجاری به ایران درحال بازبینی است
مهر/ وزیر خزانه‌داری آمریکا به کمیته‌ای در کنگره گفت که مجوز فروش هواپیمای تجاری به ایران تحت بازبینی قرار دارد. روسکام مخالف سرسخت قرارداد خرید هواپیماهای تجاری ایران ایر با شرکتهای سازنده هواپیما است و در ابتدای سال لایحه‌ای ارائه کرد که رییس جمهور آمریکا را  ملزم می‌کرد هرگونه استفاده غیر قانونی از هواپیماهای تجاری برای فعالیت‌های نظامی را گزارش کند.
سازمان ملل برای حل مسئله «کشمیر» اقدام کند
مهر/ مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی متعاقب کشته شدن «سبزر احمد بت» رهبر جدید «حزب المجاهدین» کشمیر و ۱۲ نفر دیگر در کشمیر تحت کنترل هند، از سازمان ملل خواست تا هر چه سریع تر در این زمینه اقدامی انجام دهد. وی همچنین ضمن تاکید بر ورود سازمان ملل به مسئله کشمیر از جامعه جهانی نیز خواست تا برای جلوگیری از کشته شدن مسلمانان در این منطقه اقدامی انجام دهند.
رهبران جهان اسلام برای وحدت امت اسلامی احساس مسئولیت بیشتری کنند
مهر/ وزیر خارجه کشورمان در پیامی در صفحه توئیتر خود، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به یکایک مسلمانان جهان، درس بزرگ رمضان را وحدت مسلمانان خواند. دکتر ظریف با اشاره به مصائب تفرقه در جهان اسلام و منازعات تحمیلی بر کشورهای اسلامی، خواستار احساس مسئولیت بیشتر رهبران جهان اسلام برای وحدت امت اسلامی شد.
متلاشی شدن گروه مجازی ضد انقلاب در کرمانشاه
مهر/یگ گروه فعال در فضای مجازی که در راستای تولید و انتشار محتوای ضد دینی و ضد نظام فعالیت داشت، شناسایی و متلاشی شد. این گروه که با شبکه سازی بیش از ۲ هزار نفر از پروفایل‌های مجازی در حال فعالیت بود توسط کارشناسان سایبری اطلاعات سپاه شهرستان گیلان غرب در استان کرمانشاه شناسایی و غیر فعال شد. در این رابطه ۷ نفر از سرشبکه‌های این گروه بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
محور اصلی فعالیت‌های بسیج، خدمات اجتماعی است
فارس/رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سپاه را آیینه اقتدار کشور و انقلاب خوانده و تاکید کرد: سپاه خوار چشم اسراییل است و آنان که به سپاه حمله می‌کنند آیا به عواقب‌ آن نیز اندیشیده‌اند؟ سردار غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خویش پیرامون فعالیت‌های سازمان بسیج گفت: باید برنامه‌های بسیج در بطن جامعه بوده و اثر بخش باشد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر پرهیز از شتابزدگی در برنامه‌‌ها تصریح کرد: خدمات اجتماعی، محور اصلی فعالیت‌های بسیج بوده و بسیجیان باید در متن جامعه باشند نه در حاشیه.
 ادامه تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم
تسنیم/ مناطق مختلف بحرین شب گذشته نیز صحنه برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از مرجعیت و خانواده‌های شهدای محله الدراز بود. صدها شهروند بحرینی شب گذشته با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در مناطق مختلف این کشور، بر حق خانواده‌های شهدا در تحویل گرفتن اجساد فرزندانشان و تشییع و خاکسپاری آن‌ها تاکید کردند.
چین هم دلارهای ایران را بلوکه کرد
تسنیم/ روزنامه شرق در گزارشی با عنوان “بلوکه سریالی پول‌های ایران”، از سفر طیب‌نیا وزیر اقتصاد به چین برای حل مشکل جدید بلوکه شدن دلار‌های حاصل از صادرات پتروشیمی در چین خبر داد. در این گزارش آمده است: انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی اخیرا در نامه‌ای تأکید کرده‌اند امکان حواله‌کردن پول صادرات محصولات پتروشیمی از چین وجود ندارد و این مبالغ و پول‌ها در چین بلوکه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *