خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۶

آغاز ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا و ماه بندگی مبارک باد

  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: ابزار رسانه‌ای جدید دو فرصت و یک خطر دارد
  • توصیه‌های مراجع عظام تقلید به رئیس جمهور
  • آیت‌الله خاتمی: متخلفان انتخابات باید محاکمه شوند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ظواهر معنوی و فرهنگی قم حفظ شود
  • فرمانده نیروی هوا فضای سپاه: سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک تاسیس شد

** جام جم ۹۶/۳/۶
*  فردا، انتخاب هیات رئیسه جدید مجلس
اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات هیات رئیسه مجلس در روز یکشنبه ۷ خرداد برگزار می‌شود.
وی افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نمایندگان در روز سه شنبه ۹ خرداد و پس از انتخاب هیات رئیسه جدید به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.
*  تودیع و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید تبریز
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و درخواست چندین باره ایشان از ولی امر مسلمین برای استراحت، گفت: در طی ماه‌های اخیر به دلیل بیماری درخواست مزبور مورد موافقت قرار گرفت.
بر این اساس، دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی آل‌هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز معارفه شد.
** همشهری ۹۶/۳/۶
*  عربستان با ایران گفت و گو کند
سید حسن نصرالله در رابطه با اقدامات عربستان،‌گفت: فعالیت‌ها علیه ایران هیچ نتیجه‌ای ندارد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: بنده به حاکمان سعودی می‌گویم درگیری، کینه و جنگ را کنار بگذارید، تنها راه حل گفت و گو و مذاکره با ایران است و ایران نیز آماده است.
*  حمایت نمازگزاران ایرانی از شیخ عیسی قاسم
نمازگزاران کشورمان در سراسر ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه شعبان، در اعتراض به تعرض رژیم آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم و بازداشت وی تظاهرات کردند.
این تظاهرات در ۱۱ استان کشور از جمله قم، مشهد، شیراز، اصفهان، کرمان، تبریز، بوشهر، تهران، رشت، شهرکرد و اهواز با حضور اقشار مختلف مردم و امت حزب‌الله برگزار شد.
** کیهان ۹۶/۳/۶
*  ابزار رسانه‌ای جدید دو فرصت و یک خطر دارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدیران و اساتید موسسه امام صادق(ع): به نظر من این وسایل رسانه‌ای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است. فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت.
خطر از این جهت که ممکن است این حرف‌ها و شبهه‌ها، در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیر جوان‌ها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است.
از دو جهت فرصت است؛ یکی اینکه ما مطلع می‌شویم که چه شبهه‌هایی وجود دارد. یکی از مشکلات کار ما این است که ما شبهه‌ها را نمی‌شناسیم.
ما به برکت فضای مجازی و این رسانه عظیم عمومی می‌توانیم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت است که فرصت بسیار با ارزشی است.
فرصت دوم هم این است که از همین طریق می‌توانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم.
*  پدافند هوایی در ۳۷۰۰ نقطه کشور استقرار دارد
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوران دفاع مقدس استقرار پدافند هوایی در ۴۰۰ نقطه بود و در حال حاضر به ۳۷۰۰ نقطه در کشور ارتقا یافته است. سرتیپ فرزاد اسماعیلی در کنگره شهدای دانشجوی استان در دانشگاه بوعلی سینای همدان افزود: امروز آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان منطقه است.
** شرق ۹۶/۳/۶
*  ادعاهایی درباره حضور ایران در سوریه
پیتر روسکام، نماینده جمهوری‌خواه و تد داچ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای خطاب به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور، مدعی شدند: پایگاه نظامی دائمی ایران در سوریه، ظاهرا در نزدیکی مرز با اسرائیل یا اردن، توان عملیاتی ایران برای وارد‌آوردن خسارت‌های جدی به دو متحد نزدیک ما در منطقه را افزایش می‌دهد.
این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا از تیلرسون خواسته‌اند تا با وضع محدودیت‌هایی علیه صنایع هوانوردی غیرنظامی ایران، حضور این کشور را در سوریه تضعیف کنند.
** ایران ۹۶/۳/۶
*  توصیه‌های مراجع عظام تقلید به رئیس جمهور
رئیس جمهوری منتخب برای زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به قم سفر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی بعد از زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) در قم با آیات عظام، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
– آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: قوای سه گانه و نخبگان به انتظارات و توقعات مردم پاسخ دهند.
دولت نیز در تداوم همه برنامه‌های مفید و سازنده‌ای که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته است، باید آن برنامه‌ها را با هدف رفع سریعتر مشکلات مردم با شتاب بیشتری ادامه دهد.
– آیت الله العظمی شبیری زنجانی: خدا را شکر که توفیق زیارت و شنیدن تلاش های دولت شما حاصل شد.
افرادی در داخل و خارج کشور و به شکل‌های مختلف تلاش دارند به اعتقادات افراد ضربه بزنند و باید اهتمام داشت که جلوی سمپاشی‌های آنها گرفته شود.
– آیت الله العظمی مکارم شیرازی: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است و باید برنامه ها شتاب گیرد.
برنامه‌های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی باید مورد تأکید قرار گیرند و تلاش‌ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه‌های علمیه و دولت تداوم یابد.
*  ادعای دیدار وزیر خارجه قطر و سردار سلیمانی
روزنامه «عکاظ» چاپ ریاض در گزارشی مدعی شد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران برای مقابله با نشست سران کشورهای عربی اسلامی و آمریکا در ریاض دیدار و گفتگو کرده بودند.
رسانه‌های سعودی نوشتند: در این نشست توافق محرمانه‌ای میان ایران و قطر انجام شد که بر اساس آن قطر علیه نشست سران کشورهای عربی اسلامی با ترامپ در ریاض نافرمانی کند. هنوز هیچ منبع رسمی در قطر، عراق و ایران این خبر را تایید نکرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۶
*  ما ملتی نیستیم که مثل برخی همسایگان با یک چشمک غربی‌ها بلرزیم و با چشمکی دیگر برقصیم
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات گفت: یکبار دیگر به دنیا نشان دادید که هیچ کس هیچگاه نمی‌تواند یک ایرانی را تهدید کند، نشان دادید این ملت ملتی نیست که امنیت، استقلال، پیشرفت، توسعه علم و فناوری را از دیگران بخواهد. ملتی نیستید که مثل همسایگان ما با یک چشمک از طرف غربی‌ها و آمریکایی‌ها بلرزند و با چشمکی دیگر خوشحال شوند و برقصند.
** وطن امروز ۹۶/۳/۶
*  رفتار آل‌خلیفه با شیخ عیسی قاسم توفان به پا می‌کند
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه با اعلام حمایت از رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: رفتار دور از انسانیت آل‌خلیفه با پشتیبانی آل‌سعود با این انسان شریف و عالم بیدار نه‌تنها دل‌های همه مسلمانان، بلکه همه انسان‌های آزاده جهان را در غم و اندوه فرو برد لکن به حول و قوه الهی، بشارتی بزرگ را نوید می‌دهد و موجی را برخواهد افراشت و توفانی را به پا خواهد کرد که جز با سرنگونی دستگاه جور و عصیان آل خلیفه، آرام نخواهد گرفت.
** جوان ۹۶/۳/۶
*  متخلفان انتخابات باید محاکمه شوند
خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد که گزارشات تخلفات این دوره خیلی زیاد است که البته به اصل انتخابات ضربه وارد نمی‌کند اما مقصران تخلفات باید محاکمه و به مردم معرفی شوند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: حضور شکوهمند بیش از ۴۱ میلیونی و ۷۳ درصدی مایه مباهات نظام اسلامی است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انتخابات دو فضا دارد، گفت: بعد از برگزاری مراسم انتخابات قانون نانوشته‌ این است که رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل می‌شود و حقیقت این است که انتخابات را با این مسئله بپذیریم که تسلسل کدورت‌ها معنا ندارد.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۶
*  شرط ایران برای از سرگیری واردات گاز از ترکمنستان
حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه اگر ترکمنستان قیمت گاز را در آینده پایین بیاورد، از این کشور گاز می‌خریم، اعلام کرد: در صورت موافقت نکردن عشق آباد با درخواست‌ها‌ی ما، از اقدام این کشور در قطع گاز، به دیوان داوری بین المللی شکایت می‌کنیم.
*  پاسخ صالحی به انتشار اخباری درباره ۹۵۰ تن اورانیوم درخواستی ایران
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر مخالفت شرکت «کزاک اتم پروم» قزاقستان با انتقال ۹۵۰ تن اورانیوم به ایران اظهار داشت: این صحیح نیست. ما یک قراردادی با قزاقستان بستیم و با ۱+۵ توافقی در چارچوب مقرراتش داشتیم که این خرید انجام گیرد، اما لحظه آخر انگلیس علیرغم موافقت اولیه‌اش مشکل ایجاد کرد.
** رسالت ۹۶/۳/۶
*  امضای سند ۲۰۳۰ حاصل کم‌انگاری داشته‌های ایرانیان است
رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: امضای سند ۲۰۳۰ حاصل کم‌انگاری داشته‌های ایرانیان است.
آیت الله محسن اراکی در نشست علمی تبیین سند ۲۰۳۰ با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی ایران از فرهنگ و اندیشه ژرفی برخوردار هستیم، اظهار داشت: اسلام در عرصه های گوناگون فرهنگی و اندیشه ای حرف های فراوانی برای گفتن دارد و اگر این حرف ها را بگذارند بگوییم و به گوش دنیا برسد گوش شنوای بسیاری وجود دارد. وی به مبانی برهانی و منطقی محکم اسلام در دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما حاصل کم‌انگاری داشته های خودی است که ما باید از این کم‌انگاری و غفلت بیرون بیاییم و خودباوری را ایجاد کنیم.
*  جوسازی علیه دستگاه قضا، نتیجه اقتدار در رسیدگی به جرائم است
سخنگوی دستگاه قضا گفت: جوسازی علیه دستگاه قضا نتیجه اقتدار در رسیدگی به جرائم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای داشتن روحیه انقلابی، جهادی و توکل به خدا را ضامن موفقیت دستگاه قضا دانست و گفت: در این مدت به‌خصوص در دو سال اخیر خیلی به قوه قضائیه به دلیل برخورد با پولدارترین پولداران متخلف، صاحب‌منصبان و یقه‌سفیدان تهمت زدند که طبیعی است از دست ما ناراحت باشند.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۶
*  رییس‌جمهور در راستای حقوق شهروندی پیگیر رفع حصر است
محمد باقر نوبخت ‌سخنگوی دولت یازدهم در واکنش به این انتقاد که طرح و پیگیری موضوع «رفع حصر» از منظر حقوق عادی شهروندی، تقلیل دادن این معضل سیاسی است، گفت: این دو مسئله مانع‌الجمع نیستند و ممکن است این حق، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی باشد.
به هر ترتیب از حقوق شهروندان ایرانی است و آقای روحانی نیز آن‌چنان که بیان کردند، این موضوع را دنبال خواهند کرد و امیدواریم مُرّ قانون که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اجرا شود.
*  حادثه تروریستی مصر مصداق فرقه‌گرایی حمایت شده است
بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی‌و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حمله مسلحانه به اتوبوس حامل مسیحیان در جنوب مصر را مصداق بارز فرقه‌گرایی حمایت شده دانست و این اقدام جنایت‌کارانه را به شدت محکوم و با تمامی‌بازماندگان قربانیان، ملت و دولت مصر ابراز همدردی نمود.
** آرمان ۹۶/۳/۶
*  بازداشتی‌های انتخابات آزاد شدند
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت ۱۲۰نفری که به دلیل تخلفات، روز انتخابات بازداشت شدند، گفته است: اکثریت قریب به اتفاق این افراد، آزاد شدند اما پرونده‌های آنها در دادسراهای شهرستان‌های مربوطه و استان در حال رسیدگی است.
*  تجهیز تمام روستاها به سیستم آبرسانی نوین
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از آبرسانی به پنج‌هزار و ۲۲۸ روستا خبر داد و اعلام کرد: تصمیم داریم تا پایان دولت دوازدهم روستایی بدون سیستم آبرسانی نوین نداشته باشیم.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۶
*  دعوت از وزیر اطلاعات برای کشف ریشه تهمت‌های سند ۲۰۳۰
فاطمه سعیدی، نماینده تهران و عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مطالبی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد خبر داد که از وزیر اطلاعات برای حضور در مجلس به منظور کشف ریشه‌ تهمت‌های مرتبط با سند ۲۰۳۰ دعوت به عمل آمده است.
** آفرینش ۹۶/۳/۶
*  کشورهای اسکاندیناوی خواستار گشایش راه هوایی به ایران هستند
وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ در بیانیه‌ای از مذاکره آتی کشورهای منطقه اسکاندیناوی شامل نروژ، دانمارک و سوئد برای امضای توافقنامه و برقراری پروازهای هوایی با ایران خبر داد.
بر پایه این بیانیه، نروژ، دانمارک و سوئد بیست ونهم و سی ام ماه می (هشتم و نهم خردادماه) با هدف نوسازی و توافق برای برقراری مسافرت هوایی تجاری مذاکره می کنند.
*  داعش مسئولیت انفجارهای جاکارتا را بر عهده گرفت
گروه تروریستی داعش مسئولیت دو انفجار در پایتخت اندونزی را بر عهده گرفت. انفجارهای جاکارتا منجر به کشته شدن سه مامور پلیس و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد. داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که عاملان حملات از اعضای این گروه تروریستی بوده‌اند.
** قدس ۹۶/۳/۶
*  ایران با «فناوری نانو» تسلیحات پیشرفته می‌سازد
نشریه ویژه ارتش آمریکا نوشت: فناوری نوپای نانوی ایران کاربری نظامی نیز دارد و این کشور می‌تواند با کمک نانو فلزها، حسگرها، تسلیحات و مهمات پیشرفته بسازد.
نشریه تخصصی ارتش آمریکا در مطلبی پیرامون «توسعه فناوری نانوی ایران در داخل و خارج کشور» و اشاره به همکاری‌های ایران با چین در این زمینه نوشت: در حالی که سرمایه‌گذاری ایران در امور موشکی و هسته‌ای موضوع نگران کننده دیپلماتیک بوده و تیتر رسانه‌های غربی است اما تمرکز این کشور بر فناوری نانو کمتر مورد توجه قرار گرفته و اینک ایران تمرکز عمیق‌تری در این بخش کرده است.
*  نمایشگاه قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد ۸ خرداد افتتاح می‌شود
بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن امسال به صورت همزمان در تهران و دیگر شهرهای ایران با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ۸ تا ۲۶ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.
** خراسان ۹۶/۳/۶
*  به شما گزارش غلط داده‌اند
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور درباره موافقت دیرهنگام شورای نگهبان با پیشنهاد هیئت اجرایی، نوشت: اولین تماس وزیر محترم کشور در این خصوص هنگام غروب بود که موضوع با توجه به صراحت آیین‌نامه نیازمند تأمل بود. با توجه به پیگیری ایشان موضوع با اعضای محترم هیئت مرکزی مشورت شد و پس از موافقت این اعضا موافقت نیز اعلام شد، اما فاصله حدود ۲ ساعت بود و نه بیشتر. فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند یا اینکه؟!
*  سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک تاسیس شد
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که در جمع مردم دزفول سخن می گفت، با تاکید بر این که «ما به عنوان نیروهای مسلح هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم حوادث دلخراشی مثل حمله ارتش رژیم بعث به ایران تکرار شود و توان دفاعی را قدم به قدم و پله به پله جلو می‌بریم» افزود: همین جا اعلام می‌کنم که طی سال‌های اخیر سومین کارخانه زیر زمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه تاسیس شده است.
وی تصریح کرد: موشک بالستیک زمین به زمین بعدی که ساخته شود به نام «دزفول» نام گذاری خواهد شد.
** اعتماد ۹۶/۳/۶
*  کمیته حقیقت یاب حادثه معدن را تا آخر پیگیری می‌کند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفر به استان گلستان با خانواده‌های داغدار حادثه معدن زمستان یورت دیدار کرد. ربیعی با تاکید مجدد بر عزم جدی دولت برای استیفای کامل حقوق خانواده‌های جانباختگان گفت: کمیته حقیقت یاب تا آخر پیگیر دلایل حادثه و برخورد با مقصران است.
*  باید روابط با حامیان مقاومت به ویژه ایران را سامان ببخشیم
محمود زهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» گفت: ما باید در کنار هر کشوری که از ما حمایت می‌کند و در راس آنها ایران قرار بگیریم؛ البته به شرطی که این مساله به سرزمین، ملت، اصول و مقدسات فلسطین ضربه‌ای نزند. من خواهان ساماندهی مجدد روابط با تمامی کشورهای حامی خود، خواه ایران یا ترکیه یا کره یا هر کشور دیگری که باشد، هستم.
** شهروند ۹۶/۳/۶
*  دادگاه فدرال آمریکا به معلق‌ماندن فرمان مهاجرتی ترامپ رأی داد
دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا علیه فرمان مهاجرتی جنجال‌برانگیز دونالد ترامپ رأی داد و همچنان این فرمان را معلق نگه داشت.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش طی فرمانی ورود مهاجر و مسافر از ایران و ۵ کشور با جمعیت عمدتا مسلمان به آمریکا را ممنوع اعلام کرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۶
*  رؤسای نظام ایمنی هسته‌ای «ایران و روسیه» دیدار کردند
حجت‌الله صالحی، رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور به همراه مدیر کل دفتر ایمنی هسته‌ای این مرکز به دعوت الکسی آلیشین رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای روسیه در مسکو با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار دو طرف با توجه به شروع ساخت واحدهای جدید نیروگاهی توافق کردند تا سطح و دامنه همکاری‌های خود را در زمینه‌های نیروگاهی و همچنین دیگر تاسیسات هسته‌ای گسترش دهند.
*  جدیدترین موضع‌گیری وزیر امور خارجه مصر درباره رابطه با ایران
وزیر امور خارجه مصر ضمن تشریح آخرین دیدگاه‌های این کشور درباره رابطه ایران و مصر، بر ضرورت حل بحران‌های منطقه‌ای از راه سیاسی تاکید کرد.
سامح شکری گفت: ‌رابطه با ایران از ۳۵ سال قبل قطع شده و همچنان بر همین منوال بوده و ما به دیدگاه مشترکی برای از بین بردن عللی که سبب قطعی روابط شده است، ‌نرسیده‌ایم.
** صبح نو ۹۶/۳/۶
*  تمام نیازهای موشکی را خودمان تولید می‌‌کنیم
سردار محمد دهقان، ‌وزیر دفاع درباره توانمندی موشکی اظهار داشت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تمام نیازهای موشکی خود در بعد بالستیک و کروز را خودمان طراحی و تولید می‌کنیم و موشک‌های کروز با برد ۳۰۰ کیلومتر در اختیار داریم. سردار دهقان ادامه داد: امروز تمام تلاش‌ها در منطقه برای تضعیف ایران و حفظ امنیت اسرائیل و بازار تسلیحات آمریکاست؛ اما ایران استوار ایستاده است و اینکه عربستان تبدیل به انبارهای سلاح آمریکایی شود، افتخاری برای آنها نیست.
* ۷/۲ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات در روز انتخابات
نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات از جابجایی ۷/۲ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات در روز انتخابات خبر داد و افزود: ۷۰ درصد این پیام‌ها در قالب پیام‌های چند رسانه‌ای بوده است.
** بهار ۹۶/۳/۶
*  پاسخ صریح وزارت کشور به اظهارات آیت‌الله موحدی کرمانی
مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به اظهارات اخیر آیت‌الله موحدی کرمانی پاسخ داد.
در بخشی از نامه وزارت کشور آمده است: «وارد نمودن هر گونه ابهام در حماسه بزرگ مردم سالاری دینی، خدشه به آرای مردم و توهین و بی‌اعتبار نمودن دست اندرکاران برگزاری انتخابات و به ویژه ناظران محترم شورای نگهبان تلقی می‌گردد. اینکه از جناب آیت‌الله جنتی خواسته‌اند آرای آقای رئیسی از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون و آرای آقای روحانی از ۲۳ میلیون به ۲۱ میلیون تغییر یابد با هیچ منطق شرعی، قانونی و مردم سالاری منطبق نیست و ادعایی غیر باور است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسلمانان در ماه رمضان نشان دهند که در مقابل دنیای مادی متزلزل نمی شوند
‌رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در نوشتاری به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان  نوشت: روزه‌داران عزیز و‌ای میهمانان دار الضّیافه الهی، هر کسی و در هر مقامی که هستید ماه رمضان را احترام کنید؛ خود را از معرض نسیم‌های رحمت و مهربانی الهی که در وزش است دور نکنید و در معرض آن باشید. ایشان در ادامه افزودند: باید با تکریم و تجلیل و احترام از این ماه عظیم، به دنیا نشان دهید که در مقابل دنیای مادّی و عالم مادّی‌گرای کنونی، امّت روزه‌دار مسلمان، هرگز متزلزل نخواهد شد.
ظواهر معنوی و فرهنگی قم حفظ شود
حوزه/ آیت‎الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، گفت: در سال‌های گذشته شهر قم به عنوان یک مرکز استان با اهمیت در کشور چهره چندان جالبی نداشت، ولی تلاش‎های بسیاری برای  رفع این نقایص انجام شد. وی افزود: آنچه مورد اهمیت است، توجه به قم، باید در یک فاز جدی و نگاه همه جانبه‎ای انجام شود، عضو جامعه مدرسین درادامه بیان کرد: شهر قم باید به شکلی ساخته شود که هر کسی وارد این شهر می‎شود در ارزیابی خود از یک شهر مقدس و مذهبی دید حقیقی پیدا کند؛ این ارزیابی از سوی مردم و زائران انجام می‎شود و آنها انتظار دارند، نمای بسیار خوبی از یک شهر مقدس و مذهبی ببینند.
دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارند
مهر/ مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: امروز ایران اسلامی به آنچنان قدرت نظامی و اطلاعاتی رسیده که دشمنان حتی جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارند.سردار شریف افزود: ملت ما بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دادند هنوز از نظام و انقلاب خود حمایت می‌کنند اما دشمن خودش را به خواب زده و نه تنها دست از دشمنی بر نمی‌دارد بلکه نمی‌خواهد واقعیت‌های مردم ایران و غیرت آنها را باور کند.
حکومت بحرین به عرصه گفتگوی جدی وارد شود
مهر/ آیت‌الله هاشمی شاهرودی باصدور بیانیه ای، تجاوز وحشیانه و غیرانسانی در مقابل رفتار مسالمت آمیز جمعی از جوانان بحرینی و هتک حرمت به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد. عضو جامعه مدرسین دراین بیانیه تاکید کرد: توصیه می‌کنیم که حکومت بحرین برای برون رفت از بحرانی که کشور عزیز بحرین را فراگرفته به عرصه گفتگوی گسترده و جدی وارد شود.
حزب کارگر انگلیس، فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
مهر/ حزب کارگر انگلیس اعلام کرد در صورتی که در انتخابات عمومی این کشور پیروز شود، فورا فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. این حزب در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: اکنون زمان آن رسیده است که توافقنامه صلح محقق شود و قضیه فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی حل و فصل شود.
تروریستها از سوریه خارج شده و به مصر آمده‌اند
مهر/ رئیس جمهوری مصر بااعلام هشدارنسبت به تکرار حوادث تروریستی در مصرگفت: کسانی که در سوریه می‌جنگیدند از این کشور خارج شده به سمت مصر آمدند. السیسی افزود: باید کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند بدون تعارف محاکمه شوند. به دنبال حمله تروریستها به یک اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در منطقه المنیا درمصر دست کم ۲۸ تن کشته شدند.
حشدشعبی به زودی به مرزهای عراق و سوریه می‌رسد
مهر/ دبیر کل سازمان بدر عراق عنوان داشت: نیروهای بسیج مردمی بعد از آماده سازی طرح ویژه خود برای عملیات نظامی به زودی به مرزهای مشترک عراق با سوریه می‌رسند. هادی العامری در ادامه افزود: نیروهای بسیج مردمی به هیچ عنوان به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد تا بر عملیاتش برای رسیدن به مرزهای مشترک عراق با سوریه تاثیر بگذارد این نیروها تنها با دولت سوریه برای این عملیات و یا تحت تعقیب قرار دادن نیروهای داعش هماهنگ می‌کند.
 احضار برخی استانداران و فرمانداران به‌خاطر تخلفات انتخاباتی
تسنیم/ رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: برخی از استانداران و فرماندارانی که در ارتباط با تخلفات انتخاباتی برایشان پرونده تشکیل شده، به دادسرا احضار شدند. غلامحسین اسماعیلی با بیان اینکه به این پرونده برابر ضوابط رسیدگی می‌شود، افزود: تعدادی از استانداران و فرماندارانی که برایشان پرونده تشکیل شده، احضار شدند و مابقی نیز در فرایند رسیدگی احضار می‌شوند. وی همچنین گفت: در مجموع در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بالغ بر ۱۵۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.
هیچ حمله تروریستی در غرب با ایران در ارتباط نیست
باشگاه خبرنگاران/ تحلیل‌گر مشهور آمریکایی گفت: «تقریبا همه حملات تروریستی در غرب، به نوعی با عربستان سعودی ارتباط داشته و تقریبا هیچ کدام از این حملات، ارتباطی به ایران نداشته است». «فرید زکریا» در یادداشتی، وهابیگری عربستان سعودی را ریشه تروریسم خوانده است. او در این یادداشت، اظهارات دونالد ترامپ در سفر اخیر به عربستان سعودی درباره ادعای حمایت ایران از تروریسم را رد کرده است.
احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اخیرا، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- ۲۰۱۷» را تصویب کرد. این طرح با ۱۸ رأی موافق در برابر ۳ رأی مخالف به تصویب اعضای کمیته خارجی سنا رسید. به گزارش سایت کنگره آمریکا، در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، [ادعای] حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین [ادعای] نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است.
روزی ۷ تا ۸ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کنیم
تسنیم/ وزیر نفت از تحقق بخشی از طرح خودکفایی تولید بنزین تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه ۷ تا ۸ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کنیم. «بیژن زنگنه» افزود: متوسط واردات بنزین در سال گذشته حدود ۱۳.۵ میلیون لیتر در روز بود.
 هشدار مقامات دولت اوباما درباره تأثیر طرح ضدایرانی سنا بر برجام
تسنیم/ روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» درگزارشی اعلام کرد: کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که طرحی را با عنوان «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» و با هدف تحریم جامع علیه ایران به بهانه‌های غیرهسته‌ای به تصویب در آورده است، با در نظر گرفتن هشدار مقامات سابق دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، اقدام به تعدیل لایحه مصوب خود کردند و نسخه اصلاح‌شده‌ای از طرح تحریم‌های ایران را تصویب کردند که شامل تغییرات پیشنهادی مطرح‌شده توسط مقامات سابق دولت اوباما می‌شود مقامات دولت اوباما هشدار دادند که این لایحه توافق هسته‌ای با ایران را نقض می‌کند و حمایت واشنگتن میان متحدانش را از بین می‌برد.
نشست ریاض برای حمایت از اسرائیل انجام گرفت
حوزه/ معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر محور مقاومت پیروز همه میدانهای نبرد بوده است گفت: چندی پیش نشست بحران زدگان با حضور آمریکا و عربستان تشکیل شد و این نشست دشمنی جز محور مقاومت و شعاری جز مبارزه با آزادگان و انسان های شریف نداشت وبرای حمایت از اسرائیل انجام گرفت. شیخ نعیم قاسم افزود: اما این نشست هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.
عراق وارد سیاست های ضد ایرانی ترامپ نمی‌ شود
ایرنا/ وزیر خارجه عراق در مورد ترویج موضع ضد ایرانی دونالد ترامپ در خاورمیانه گفت: عراق وارد سیاست‌های آمریکا علیه ایران نمی‌ شود. «ابراهیم الجعفری» افزود: واقعیت‌های زیادی عراق را با ایران پیوند زده است. وی تاکید کرد: تهران به هیچ منطقه‌ای از عراق حمله نکرده در حالیکه ترکیه ۱۱۰ کیلومتر وارد خاک عراق شده ودرشمال عراق مستقر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *