خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۴

  • آیت الله علوی گرگانی: حکومت بحرین در برابر منطق مسالمت آمیز مردم عاجزاست
  • هشدار رهبر معظم انقلاب: انگیزه‌هایی برای حذف جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی وجود دارد
  • آیت الله جنتی: سلامت انتخابات را تایید می‌کنم
  • آیت الله خاتمی: مبلغان باید محور وحدت باشند
  • حجت الاسلام و المسلمین رجبی: حمله به منزل آیت‌الله‌عیسی‌قاسم نشانه استیصال آل‌خلیفه است
  • ‌فرمانده سپاه قدس: استکبار جهانی به دنبال ربودن قدس است

** جام جم ۹۶/۳/۴
*  اعلام آمادگی میر سلیم برای همکاری با دولت دوازدهم
سید مصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای به رئیس جمهور برای همکاری با دولت دوازدهم اعلام آمادگی کرد.
*  بیانیه نمایندگان در محکومیت جنایات حکومت بحرین
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدامات رژیم آل خلیفه در تعرض به محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم طی بیانیه‌ای از دولت خواستند تا تمام راهکارهای لازم را برای حمایت از مردم بحرین جهت برآوردن مطالبات مشروع آنها بررسی کند.
 ۱۵۳ نفر از نمایندگان در این بیانیه اقدامات نابخردانه و فرقه گرایانه حکومت بحرین در خصوص آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند.
** همشهری ۹۶/۳/۴
*  اعتراف ۵۰ کشور به قدرت مهار نشدنی ایران افتخار است
سردار حسین سلامی،‌جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ۵۰ رئیس جمهور در عربستان جمع شدند و تنها حرف آنها این بود که ایران دارای قدرتی مهار ناپذیر است و این برای ما افتخار است.
وی افزود: هر کس بخواهد به ایران صدمه بزند سپاه در برابرش می‌ایستد.
*  استکبار جهانی به دنبال ربودن قدس است
سردار قاسم سلیمانی ،‌فرمانده سپاه قدس ایران در پیامی ضمن تبریک انتخاب اسماعیل هنیه، به عنوان رئیس جنبش حماس گفت: ما مشتاقانه منتظر تلاش‌های شما هستیم تا خط مقاومت را همانند جنبش حماس تثبیت کنید و گسترش دهید.
سردار سلیمانی در ادامه گفت: امیدوارم که تلاش شما به مصلحت ملت مجاهد فلسطین باشد استکبار جهانی و صهیونیست‌ها خواهان ربودن بیت المقدس هستند.
** کیهان ۹۶/۳/۴
*  هشدار رهبر معظم انقلاب درباره حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان، رزمندگان و هنرمندان و دست‌اندرکاران برنامه‌های شب‌های خاطره دفاع مقدس: انگیزه‌هایی برای حذف جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی وجود دارد.
 حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب یکی از آثار آن دوران است و اگر آن حرکت جهادی و فداکارانه نبود، قطعاً روحیه انقلابی در معرض تهدید قرار می‌گرفت.
جمهوری اسلامی اکنون می‌تواند مدعی پیروزی بر همه چالش‌های پیشِ روی خود شود، زیرا تجربه‌ی غلبه بر موانع فراوان و سخت را در دوران دفاع مقدس دارد.
اگر به خدا ایمان واقعی داشته باشیم و به او توکل کنیم، می‌توانیم بر همه سختی‌ها و چالش‌ها،مؤمنانه فائق بیاییم.
نگذارید این حادثه معجز‌ه‌نشان دفاع‌مقدس فراموش شود.
*  شلیک دو موشک زلزال به تعز و صنعا ده‌ها مزدور سعودی را به هلاکت رساند
نیروهای یمنی در پاسخ به تداوم حملات وحشیانه سعودی‌ها، این بار دو موشک بالستیک به مراکز تجمع مزدوران سعودی شلیک کردند که منجر به کشته و زخمی شدن ۷۰ نفر از آنان شد.
** شرق ۹۶/۳/۴
*  کناره گیری کردم تا با دست باز تر حرکت کنم
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کناره‌گیری خود از مسئولیت دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: بنده شخصا خواه ناخواه وجهه سیاسی دارم و نمی‌توانم در برابر وقایع و حوادث سیاسی کشور، چه به لحاظ تکلیف شرعی و چه از نظر وظیفه ملی و انقلابی بی تفاوت باشم.
لذا این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی‌تفاوت نباشم و بتوانم با دست بازتر حرکت کنم و هم این طور نباشد که رفتارهای سیاسی فردی چون بنده،‌موجبات القای شبهه جانبداری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص را در اذهان فراهم کند.
*  مسائل نادرست مطرح شده درباره سند ۲۰۳۰ را تکذیب کردیم
فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره حواشی ایجاد شده درباره سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: مسائل نادرستی را که درباره این سند از جمله مباحث آموزش جنسی مطرح شده بود، تکذیب و اعلام کردیم که به هیچ عنوان از ابتدا این مسائل را در مدارس و وزارت آموزش و پرورش نداشتیم و نخواهیم داشت.
** ایران ۹۶/۳/۴
*  هر پیروزی با وحدت، قانونگرایی و اطاعت از رهبری دست یافتنی است
رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی تصریح کرد.
دشمن فکر می‌کند قدرت ما تنها موشک است و این در حالی است که قدرت ما ایمان ملت، وحدت و اطاعت از ولی فقیه است موشک هم نیاز داریم و دشمن باید بداند هر چه نیاز داشته باشیم،‌درست می‌کنیم و به حرف‌های شما ذره‌ای اعتنا نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد: مردم ما مطمئن باشند با وحدت،‌انسجام، اطاعت از مقام معظم رهبری، ولایت فقیه، پیروی از قانون اساسی و با طرد هرگونه تفرقه و انشقاق ،‌هر چیز دیگری شبیه خرمشهر پیش روی ما باشد باز هم پیروز می‌شویم و پیروزی بزرگ مان را جشن می‌گیریم و در این مسیر تردید نداریم.
*  وزیر جنگ داعش کشته شد
ارتش سوریه طی عملیاتی ابو مصعب المصری ، به اصطلاح وزیر جنگ گروه تروریستی داعش را در شرق حلب به هلاکت رساند. در این عملیات همچنین دو نفر از فرماندهان ارشد داعش به نام‌های سفیان محمد عبوش و احمد الکفیر العباجی کشته شده اند. این منبع افزود: این رویداد در پی عملیاتی که طی آن ۳ هزار تروریست داعش کشته و زخمی شدند رخ داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۴
*  بزرگترین قرارداد ساخت کالای صنعت نفت در پسابرجام امضا شد
قرارداد ساخت لوله‌های CRA به ارزش تقریبی ۵۵۶ میلیون یورو میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی اسپانیایی – ایرانی امضا شد.این قرارداد در مسیر اجرای طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالاهای صنعت نفت منعقد شده است و پنجاه و سومین قراردادی است که در قالب این طرح به امضا می‌رسد.
*  هر اقدامی که برای اجرای کامل سند برجام لازم باشد انجام خواهیم داد
نیکلاس‌هاپتون سفیر انگلیس در تهران با اشاره به عزم دولت بریتانیا برای توسعه روابط سیاسی خود با ایران و ضرورت اجرای کامل برجام گفت: بریتانیا به عنوان عضو مذاکره کننده و طرف توافق برجام هر اقدامی که جهت اجرای کامل این سند لازم باشد، انجام خواهد داد.
** وطن امروز ۹۶/۳/۴
*  سلامت انتخابات را تایید می‌کنم
آیت الله احمد جنتی دیروز در نشست هیات رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: سلامت انتخابات را تایید می‌کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند. رئیس مجلس خبرگان گفت: تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه‌های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون شکنی کنند به نحوی که همه مطلع شوند، این خلاف انتظار بود.
*  ترامپ پیام سلمان را به نتانیاهو رساند
رئیس جمهوری آمریکا نامه‌ای را از طرف شاه عربستان به نخست وزیر رژیم اسرائیل تحویل داده است. ملک سلمان در پیام خود به بنیامین نتانیاهو  بر آمادگی عربستان برای عادی سازی کامل روابط خود با اسرائیل در صورت تصمیم گیری جدی تل آویو در این زمینه تاکید کرده است.
** جوان ۹۶/۳/۴
*  انتظارات وزارت خارجه آمریکا از روحانی
ناتانیل تک، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا با ادبیاتی تهدید آمیز ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم در منطقه انتظارات واشنگتن از رئیس جمهور منتخب ایران را بیان کرد. ناتانیل تک مدعی شد: ما از ایران و رئیس جمهور روحانی در دوره ریاست جمهوری جدیدش انتظار داریم که خود را موظف به برچیدن شبکه تروریستی ایران و توقف روند تأمین مالی تروریسم،‌حمایت‌های لجستیک و هرگونه ارتباط با شبکه‌های تروریستی در منطقه کند. سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا افزود: ما همچنین امیدواریم که روحانی ،‌به روند آزمایش‌های موشک‌های بالستیک پایان دهد و حق آزادی بیان و تجمع را به ایرانی‌ها بازگرداند تا آنها به گونه‌ای که شایسته آنند زندگی کنند.
*  درخواست از دادستان کل برای رسیدگی به تخلفات انتخابات
علی نیکزاد،رئیس ستاد مرکزی سیدابراهیم رئیسی در نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین منتظری ، خواستار رسیدگی دادستان کل کشور به تخلفات گسترده در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. به همراه این نامه یک جلد گزارش مستند به ضمیمه گزیده‌ای از تخلفات و یک حلقه DVD حاوی صدها مورد عکس و فیلم در این زمینه برای قوه قضائیه ارسال شده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۴
*  ایران وارد دامی که افراطیون پهن کرده‌اند، نخواهد شد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور اخارجه کشورمان در مورد سفر اخیر دونالد ترامپ به عربستان و برگزاری اجلاس ریاض با حضور تعدادی از رهبران کشورهای عربی و اسلامی و رئیس جمهور آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران در پی سیاست‌های خردگرایانه خود وارد دامی که افراطیون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پهن کرده‌اند، نخواهد شد. ایران همچنان نگاه تعاملی و همکاری با همسایگان خود را ادامه خواهد داد و این سیاست تحت تأثیر سخنان نابجا و مداخله جویانه‌ای که از سوی مقامات آمریکایی مطرح شده است، تغییر نخواهد کرد.
** رسالت ۹۶/۳/۴
*  دشمن با شبهه افکنی در اصول دین به دنبال گمراهی جوانان است
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: دشمن با شبهه افکنی در اصول دین به دنبال گمراهی جوانان است. آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن خود گفت: یهودیان برای ضربه زدن به ادیان دیگر از هر فرصتی استفاده می‌کنند در صدر اسلام به سبب این که پیامبر(ص) در میان امت حضور داشتند یهودیان نمی‌توانستند اصول دین اسلام را مورد هجمه قرار دهند، مثلا اگر شبهه‌ای وارد می‌کردند، پیامبر(ص) معجزه‌ای از خودشان نشان می‌دادند و آن‌ها می‌رفتند به همین سبب اکثر ایراداتی که از دین اسلام می‌گرفتند مربوط به فروع دین بود. وی افزود: در حال حاضر یهودیان روی اصول دین اسلام تکیه کرده‌اند و می‌خواهند با شبهه اندازی در اصول دین، جوانان را به ابتذال و گمراهی بکشانند ، به همین سبب باید در برابر هجمه‌های آن‌ها هوشیار باشیم.
*  حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم نشانه استیصال آل‌خلیفه است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم نشانه استیصال آل خلیفه است. حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی با اشاره به وابستگی کشورهای عربی خلیج فارس به جریان استکبار اظهار کرد: اقداماتی که این کشورها انجام می‌دهند، هیچ گاه بر اساس تصمیم گیری خودشان نیست و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیاده کننده نقشه‌های استکبار جهانی هستند. وی ادامه داد: شاهد این هستیم که با وجود گذشت مدت طولانی از حمله رژیم آل سعود به یمن، مردم این کشور باز هم در حال مقاومت علیه ارتش سعودی هستند.
** مردم سالاری۹۶/۳/۴
*  ایران و ترکیه آماده گشودن فصل تازه‌ای در روابط مشترک و جهش در همکاری‌های اقتصادی هستند
روسای جمهوری اسلامی‌ایران و ترکیه در تماسی تلفنی تاکید کردند که آماده‌اند فصل تازه‌ای را در همکاری‌های مشترک بگشایند و جهشی را در روابط تهران – آنکارا به ویژه در عرصه اقتصادی ایجاد کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با قدردانی از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه گفت: طی چهار سال گذشته برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه گام‌های بزرگی برداشته شد اما باید برای رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به رقم ۳۰ میلیارد دلار، یک جهش در این روابط و همکاری‌ها ایجاد کرد.
*  ادعای وزیر خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در یمن
وزیر امور خارجه عربستان با ادعای حمایت ایران از حوثی‌ها در یمن گفت که ریاض مانع از هرگونه نقش ایران در یمن خواهد شد.
عادل‌الجبیر با ابراز خرسندی از پشتیبانی کاخ سفید از عملیات نظامی‌ائتلاف تحت ‏رهبری عربستان علیه یمن مدعی شد: نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران در یمن که کشوری راهبردی است، نقشی داشته باشد.
‏ جبیر در ادامه ادعاهایش، یمن را کشوری بسیار مهم برای امنیت ‏عربستان دانست ومدعی شد که ریاض مانع از حضور ایران در نزدیکی آبراه استراتژیک باب‌المندب خواهد شد.‏
** آرمان ۹۶/۳/۴
*  سفر حجت الاسلام روحانی به قم
رئیس جمهور امروز با سفر به قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو خواهد کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز سفر یک روزه‌ای به شهر مقدس قم خواهد داشت.
 وی در این سفر ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با برخی علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو خواهد کرد. برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.
*  ربودن قایق ماهیگیری ایرانی در سومالی
یک مقام محلی سومالی از ربوده شدن قایق ماهیگیری ایرانی به دست دزدان دریایی این کشور خبر داد. علی شیر شهردار یکی از شهرهای شمالی سومالی روز سه شنبه گفت که دزدان دریایی سومالیایی یک قایق متعلق به ماهیگیران ایرانی را به منظور استفاده از آن در حمله به کشتی‌های بزرگ تر و با ارزش تر ربوده‌اند .
** فرهیختگان ۹۶/۳/۴
*  پیگیر پرونده بازداشت شدگان کانال‌های تلگرامی هستم
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با ابراز امیدواری به اینکه هر چه زودتر مشکل مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده حل شود، اعلام کرد که پیگیر این موضوع است.
او با تاکید بر اینکه امیدواریم مشکل‌شان زودتر حل شود، در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما پیگیر این موضوع هستید، گفت: بله پیگیری‌های عمومی را انجام داده ام.
*  بیش از ۳ میلیون نفر موفق به رای دادن نشدند
حسینعلی امیری ، عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری: گفت در انتخابات اخیر بیش از سه میلیون نفر حسب نظر کارشناسان موفق به رای دادن نشده اند، او گفت: متاسفانه نشد از کسانی که بعد از ۱۲ شب در حوزه‌های انتخابیه حضور داشتند رای گیری انجام شود.
** آفرینش ۹۶/۳/۴
*  تروریسم در راس تهدیدهای جهانی است
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با سخنرانی در هشتمین نشست مقامات عالی امنیتی ۹۵ کشور از پنج قاره جهان،‌تهدید تروریسم را همچنان در رأس تهدیدات امنیتی جامعه جهانی عنوان کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: اگر چه قدرتمندترین گروه تروریستی یعنی داعش در طی دو سال اخیر روند رو به اضمحلالی داشته و اکثر مناطق تحت تصرف خود در عراق و بسیاری از مناطق تحت کنترل در سوریه را از دست داده است، اما این به مفهوم کاهش تهدید تروریستی در جهان نیست.
*  آمریکا ۱۰۰ تریلر حامل ادوات نظامی برای کردهای سوریه فرستاده است
آمریکا در ۱۵ و ۲۰ می‌ حدود ۱۰۰ تریلر حامل تجهیزات نظامی برای یگان‌های مدافع خلق کردی (ی.پ.گ) در سوریه ارسال کرده است.
این تریلرها در شهر حسکه واقع در شهر شرق سوریه رویت شده و در حال عزیمت به مناطق روستایی شمال رقه بوده است. تریلرهای حامل ادوات نظامی وارد مناطق تحت کنترل ی.پ.گ شده است. ظاهرا این کاروان شامل خوردوهای زرهی ،‌ماشین آلات سنگین راه سازی، مهمات و سوخت بوده است.
** قدس ۹۶/۳/۴
*  رزمایش «بیت المقدس ۲۹» پایان یافت
بیست ونهمین رزمایش بیت المقدس نیروی زمینی ارتش با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خاتمه یافت.
امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی پس از انجام مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس ۲۹ درجمع خبرنگاران گفت:تمام یگان‌های عمل کننده در این رزمایش توانستند ماموریت خود را بر اساس اهداف ترسیم شده اجرا کنند وقابلیت‌های سلاح‌ها وتجهیزات موجود در این رزمایش را به نمایش بگذارند.
*  شنبه آغاز ماه مبارک رمضان درهمه کشورهای اسلامی
مرکز بین المللی نجوم در بیانیه‌ای اعلام کرد:رویت هلال روز جمعه در بیشتر کشورهای جهان با چشم غیر مسلح و تلسکوپ ممکن است و انتظار می‌رود همه کشورهای اسلامی روز شنبه (۲۷ می‌) را به عنوان نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کنند وتقریبا همه مسلمانان در یک روز ماه مبارک رمضان را آغاز می‌کنند و این مسئله کم سابقه است.
** اعتماد ۹۶/۳/۴
*  دعوت از شرکت‌های بین‌المللی برای شرکت در مناقصه نفتی در هفته آینده
علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برگزاری مناقصه نفتی ایران اظهار کرد: هفته آینده برای برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان دعوتنامه برای شرکت‌های بین‌المللی ارسال خواهد شد.
وی تاکید کرد: شرکت‌هایی که برای آنها دعوتنامه ارسال می‌شود همان ۲۹ شرکتی هستند که صلاحیت آنها قبلا تایید شده است.
** بهار ۹۶/۳/۴
*  ترامپ تاکنون به برجام پایبند بوده است
رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: ترامپ تاکنون به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و تعلیق سایر تحریم‌های هسته‌ای نیز در زمان خود باید تمدید شوند. سید عباس عراقچی با بیان این که اختیار رئیس جمهور آمریکا برای تمدید بعضی از قوانین تحریمی مربوط به ایران، چهار ماهه بوده است، افزود: برای بلا اثر کردن برخی دیگر از تحریم‌های هسته‌ای ایران تحت اختیار رئیس جمهور آمریکا به تمدید تعلیق شش ماهه تحریم‌ها نیاز است.
** شهروند ۹۶/۳/۴
*  گزارش‌های تخلفات انتخاباتی مورد بررسی بیشتری قرار می‌گیرد
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از بررسی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در جلسه روز چهارشنبه این شورا خبر داد و گفت: مقرر شد با عنایت به کثرت گزارش‌های واصله از سوی ستادهای دو نفر از نامزدها، بررسی کارشناسی بیشتری صورت پذیرد و ارزیابی دقیق‌تری ارایه شود.
*  ترامپ باید با ایران گفت‌وگو کند
کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اخیر دونالد ترامپ، گفت: ترامپ باید سراغ ایران برود و با این کشور که با امضای توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی و انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری حسن روحانی تلاش می‌کند با جهان تعامل کند، وارد گفت‌وگو شود. وی افزود: اگر من فرصت این کار را داشتم به ترامپ می‌گفتم که سیاست خصومت‌آمیزش در قبال ایران موجب برقراری صلح در منطقه خاورمیانه نخواهد شد.عنان در ادامه تأکید کرد: ایران بخشی از راه‌حل مناقشات در خاورمیانه شامل عراق و سوریه است و ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۴
*  اجلاس امنیت ملی ایران،روسیه و افغانستان در کابل برگزار شد
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان صبح دیروز (چهارشنبه) با علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان، دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار دریابان شمخانی با ابراز خرسندی درباره تشکیل کمیته‌های چهارگانه همکارهای مشترک و تعیین روسای ایرانی و افغانستانی این کمیته‌ها اظهار کرد:با توافق ایران،روسیه و افغانستان به زودی اجلاس سه جانبه دبیران شورای امنیت ملی سه کشور در شهر کابل افغانستان برگزار خواهد شد.
*  ایران و چین، همکاری‌های امنیتی و منطقه‌ای خوبی داشته اند
ابراهیم رحیم پور، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اونگ یی، وزیر امور خارجه چین دیدار وگفتگو کرد.رحیم پور ضمن اشاره به روابط و مناسبات دوستانه بین ایران و چین، روابط کنونی بین دو کشور را در عالی ترین سطح ممکن ارزیابی کرد و گفت، دوکشور تاکنون همکاری امنیتی و منطقه‌ای خوبی داشته‌اند و تداوم آن می‌تواند  برای صلح و ثبات منطقه مفید وارزشمند باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حکومت بحرین در برابر منطق مسالمت آمیز مردم عاجزاست
رسا/آیت الله علوی گرگانی با صدور پیامی اقدامات ظالمانه رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.ایشان دراین بیانیه تصریح کردند:حکومت آل خلیفه  با پشت گرمی به قدرتهای پوشالی غربی در صدد تحمیل خواسته های نابه حق خود می باشد، که یقینا به این خواسته خود نخواهند رسید. حکومت آل خلیفه مطمئن باشد که استکبار جهانی روزی آنها را رها کرده و آنها نیز به همان سرنوشت دیکتاتورهای عراق و مصر دچار خواهند شد و مکر الهی دامن آنها را فرا خواهد گرفت.
وجود چندین نوع غذا در سفره از نظر اسلام پذیرفتنی نیست
حوزه/ آیت الله  نمازی ، با انتقاد از اسراف در میهمانی‌ها، گفت: عده ای فکر می کنند باید چندین نوع غذا در سر سفره باشد، درحالی که این مسئله به دلیل آن که موجب پرخوری و بیمارهای مختلف می شود، از نظر اسلام کار اشتباهی است. عضو جامعه مدرسین  با تاکید بر اینکه همگان باید شکرگزار نعمت سلامتی باشیم، تصریح کرد: مال و ثروت قابل قیمت گذاری است، ولی سلامتی تنها نعمتی است که قابل ارزش‌گذاری مالی نیست.
مبلغان باید محور وحدت باشند
حوزه /آیت الله خاتمی در همایش مبلغان سازمان اوقاف و امورخیریه از مبلغان خواست از این فرصت برای سیر و سلوک فردی خود هم بهره ببرند.عضو جامعه مدرسین، وظیفه اساسی مبلغان را تحکیم مبانی اعتقادی مردم، بیان مباحث اخلاقی و تقویت بصیرت مردم ذکر کرد و گفت: مبلغان باید محور وحدت باشند و به مباحث حزبی و دعواهای قومی وارد نشوند.وی تاکید کرد: تنها با این مشی است که حرمت و عظمت روحانیت حفظ می شود.وی همراهی با جوان ها و پاسخ به شبهات آنها را از دیگر وظایف مبلغان دانست و تاکید کرد: این همراهی و رسیدگی به مشکلات جوان‌ها باعث می شود تبلیغ اثرگذاری بهتری پیدا کند.
تفاوت ایران و آمریکا در انتخاب حاکمان عادل و عالم است
حوزه/آیت الله اراکی در همایش فقیه فقه نظام با بیان این که آغازگر نظریه فقه نظام شهید صدر است، ولی اجرای آن توسط امام خمینی(ره) بود گفت: اینکه ولایت اساس دین است و هر فرعی از فروع دین به شکلی وابسته به ولایت است از قرآن کریم گرفته شده است.وی ابراز داشت: نظام ولایتی ما مبنایش عدل و علم است و نظام سکولاریسمی از علم و عدل خارج است.عضو جامعه مدرسین درادامه ابراز داشت: هر نظامی مبتنی بر ولایت است و فرق ما با آمریکا این است که آنها آدم‌های فاسد را در رأس کار می‌گذارند درحالی‌که ما می‌گوییم حاکم جامعه باید فقیه عالم و عادل باشد.
واشنگتن تحریم‌ها علیه ایران را تشدید می‌کند
باشگاه خبرنگاران/وزیر خزانه ‌داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم‌ها علیه ایران، کره شمالی و سوریه را تشدید خواهد کرد.منوچین افزود:در حال بررسی مجدد مجوزهای اعطاشده به بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران هستیم.وی تصریح کرد: وزارتخانه اش هرچه در توان دارد را برای افزایش فشار بر ایران، سوریه و کره شمالی بکار خواهد گرفت.
هشدار جان کری: زمان تحریم‌های جدید علیه ایران نیست
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه سابق آمریکا به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که طرح جدیدی را درباره ایران و اعمال تحریم های احتمالی در دست بررسی دارند، درباره هرگونه حرکت نسنجیده و عواقب آن هشدار داد. کری در توئیت خود آورده است: دوستان من، زمان آن رسیده است که با احتیاط عمل کنیم. اکنون زمان ارائه طرحی جدید (تحریمی) درباره ایران نیست.
عربستان تروریست صادر می‌کند و ایران با داعش می‌جنگد
باشگاه خبرنگاران /فایننشال تایمز در گزارشی با اشاره به سفر اخیر ترامپ نوشت:ترامپ با ایستادن در کنار عربستان آتش جنگ در این منطقه را شعله‌ورتر می‌کند وتعبیر ترامپ از «مبارزه با افراط‌گرایی» با واقعیت همخوانی ندارد. در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی مدت‌های مدیدی است که ایدئولوژی متعصبانه «وهابیت» را تغذیه می‌کند. آموزه‌های استبدادی (رژیم آل سعود) در  «داعش»، «القاعده» و گروه‌های [تروریستی] مشابه نهادینه شده است.
فارن پالیسی: ایران ثابت کرد که ترامپ اشتباه می‌کند
باشگاه خبرنگاران/نشریه فارن پالیسی متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: ترامپ در زادگاه القاعده و داعش (عربستان)، ایران را بزرگترین تهدید خاورمیانه خطاب کرد اما ایران نشان داد ملتی که به طور یکپارچه برای تحقق خواست خود پای صندوق های رای بیاید، نمی‌تواند بزرگترین تهدید خاورمیانه باشد.در ادامه این مقاله آمده است: انتخابات ایران همچنین نشان داد بر خلاف آنچه در ریاض و تل‌آویو در گوش ترامپ خوانده شد، مقابله با تروریسم و ریشه‌کنی گروه های تروریستی بدون مشارکت ایران امکان‌پذیر نخواهد بود.
قدرت ایران خلفای عرب را به جان هم انداخت
باشگاه خبرنگاران/در پی انتشار سخنان منتسب به امیر قطر درباره ایران، دولت امارات وعربستان کانال ماهواره‌ای الجزیره و سایت این شبکه را فیلتر کردند. پس از انتشار سخنان امیر قطر در مورد اینکه دامن زدن به تنش با ایران به عنوان کشوری قدرتمند به مصلحت نیست» امارات وعربستان با انتقاداز انعکاس این سخنان حملات شدیدی را به دولت قطر وخبرگزاری رسمی این کشورداشته  وسانسورخبری خود دراین زمینه راآغاز کردند.
برافراشته شدن پرچم ایران در غزه برای اعتراض به ترامپ
باشگاه خبرنگاران/مردم غزه که برای اعتراض علیه سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی دست به تظاهرات زدند، با برافراشتن پرچم های ایران و حزب الله، نشست ریاض را که در آن ایران به حمایت از تروریسم متهم شده بود، محکوم کردند.تظاهرکنندگان  پرچم های آمریکا و اسرائیل و تصویر ترامپ را به آتش کشیدند.
ایران رتبه پانزدهم جهانی در سلول‌های بنیادی
صدا و سیما/رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: کشور ما رتبه پانزدهم دنیا را در علم سلول‌های بنیادی دارد و اقدامات قابل توجهی برای درمان بیماری‌ها در این حوزه انجام شده است.رئیس زاده با اشاره به پیشرفت محققان ایرانی در شاخه‌های مختلف سلول‌های بنیادی افزود: ما در درمان بیماری‌هایی نظیر مغز و استخوان جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و موفق شده‌ایم دانش سلول‌های بنیادی را بکار بگیریم.
مردم زیباترین صحنه‌های وفاداری به دین و فقیه بصیر را به نمایش گذاشتند
حوزه/ علمای بحرین با اعلام عزای عمومی به مدت دو روز ، مسئولیت سرنوشت شیخ قاسم را بر عهده شخص پادشاه دانستند.علمای بحرین با تجلیل از مقاومت جوانان ومردم بحرین خطاب به آنان تاکید کردند:براستی که در دفاع از عالم دینی ثابت قدم بوده (در حلقه تحصن) ایستادگی نمودید، زیبا ترین صحنه های عشق و وفا به دین و سبمل آن  “فقیه بصیر ، رهبر حکیم و ثابت قدم و صابرمان” را به نمایش گذارید.
آفریقا برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است
ایرنا/ دکتر ظریف دردیدار با جبراییل سیسه وزیر مشاور در امورخارجه سیرالئون گفت: آفریقا از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و گسترش روابط با آفریقا از ابتدای انقلاب در اولویت ما بوده است.وزیر مشاور در امور خارجه سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش روابط در همه زمینه ها در دستور کار دولت متبوعش قرار دارد.
ناتو به ائتلاف آمریکایی ضدداعش می پیوندد
ایرنا/خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه خبر داد که ناتو قرار است به درخواست آمریکا به ائتلاف ضد داعش تحت هدایت این کشور بپیوندد. این منبع آگاه که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: نمایندگان کشورهای عضو امروز در این رابطه تصمیم گیری کردند.وزیر خارجه آمریکا برای پیوستن ناتو به ائتلاف ضدداعش ابراز امیدواری کرد و گفت: این گام بسیار مهمی برای آنها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *