خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۳

  • آیت‌الله مظاهری: سفر ترامپ به عربستان برای دوشیدن سعودی‌ها بود
  • اطلاعیه جامعه مدرسین در محکومیت اقدامات خصمانه آل‌خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم: مردم بحرین به زودی تابعیت آل‌خلیفه را لغو می‌کنند
  • آیت الله مروی: جایگاه انقلاب باید با برهان و استدلال برای مردم تبیین شود
  • آیت الله موسوی اصفهانی: دولتمردان برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم چاره‌اندیشی کنند
  • وزیر خارجه روسیه: حل بحران سوریه  به حضور ایران نیاز دارد
  • توسط نیروهای آل‌خلیفه صورت گرفت؛ حمله وحشیانه به مردم بحرین و دستگیری شیخ‌عیسی قاسم

** جام جم ۹۶/۳/۳
*  توجه به هشدارهای رهبری مانع اشغال خرمشهرهای جدید می‌شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس را وحدت آفرین و مصونیت بخش و راهنمای نسل‌های امروز و فردای کشور دانست.
سردار سرلشکر محمد حسین باقری در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی تاکید کرد: توجه به هشدارهای امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مانع اشغال خرمشهرهای جدید می‌شود.
*  در صورت لغو برجام از سوی آمریکا طرحی غافلگیر کننده داریم
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ‌در صورت لغو برجام، ایران طرحی به نام B دارد که غافلگیر کننده است، اما قصد نداریم در حال حاضر ازآن استفاده کنیم.
اگر آمریکا تصمیم بگیرد برجام را لغو کند، با توفانی سهمگین مواجه خواهد شد.
علی اکبر صالحی افزود: ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود باز خواهد گشت و ما حتی فعالیت‌هایمان را تسریع خواهیم کرد.
** همشهری ۹۶/۳/۳
*  گفت و گوی تلفنی روحانی و ماکرون
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، با اشاره به نقش تاثیرگذار فرانسه در به ثمر رسیدن برجام گفت: متاسفانه شاهد بدعهدی‌هایی از سوی برخی کشورها هستیم و انتظار داریم فرانسه و اتحادیه اروپا در راستای اجرای توافق، بیشتر نقش آفرینی کنند.
*  اعتراف شریک زنجانی
غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران از اعتراف یکی از شرکای بابک زنجانی در پرونده نفتی خبر داد.
اسماعیلی گفت: این فرد در مرحله تحقیقات، اطلاعات خوبی ارائه کرده که در سرنوشت پرونده نفتی و تصمیمات قضایی برای دیگر همدستان بابک زنجانی هم تاثیرگذار است.
** کیهان ۹۶/۳/۳
*  واکنش سرلشکر صفوی به قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان
سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به بی‌سابقه بودن امضاء بسته تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان اظهار داشت: حجم تسلیحات خریداری شده توسط کشورهای عربی خصوصا عربستان در سطح نامتعارفی بوده و امضای بستۀ تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری بین آمریکا و عربستان و توافقات تسلیحاتی آتی نه تنها کمکی به امنیت منطقه جنوب غرب آسیا نمی‌کند، بلکه در جهت ناامن‌سازی منطقه و ایجاد تنش در این منطقه که قلب انرژی جهان است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
*  حمله وحشیانه به مردم و دستگیری شیخ‌عیسی قاسم
نیروهای آل خلیفه با چراغ سبز ترامپ روز گذشته با تمام قوا به مردم که ماه‌هاست در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم تحصن کرده‌اند حمله کرده پس از به گلوله بستن آنها، رهبر شیعیان را ربودند!
آخرین گزارش‌ها حاکی است، وزارت کشور بحرین اعلام کرده، اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم آغاز شده است! طبق اعلام رسانه‌ها، ۵۰ نفر از نزدیکان رهبر شیعیان بحرین نیز دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
** شرق ۹۶/۳/۳
*  سفر رئیس‌جمهور آمریکا تحت‌تأثیر قدرت نرم ایران قرار گرفت
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، با بیان اینکه ٢٩ اردیبهشت شاهد حماسه تاریخ‌ساز و دوران‌ساز در دنیا بوده‌ایم، گفت: بزرگ‌ترین قراردادهای تجاری و تسلیحاتی جهانی به دنبال سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان بسته شد، اما همه این خبرها و حضور سران ۵٠ کشور مسلمان عربی تحت‌تأثیر انتخابات ایران قرار گرفت و این انتخابات باشکوه، خبر سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان را کنار زد؛ دست‌کم اینکه هم‌سطحی ایجاد کرد و این سفر پرطمطراق را به کنار زد و قدرت نرم سیاسی ایران را به رخ کشید.
*  امام (ره) به خرد و فهم مردم باور داشت
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه باور و اتکای امام به مردم بود، افزود: «امام به مردم، خرد و فهم آن‌ها باور داشتند و ایمان داشتند که اگر شما خوب باشید،‌ مردم خوب هستند و در مجموع درست تصمیم‌می‌گیرند و مجموع خرد آنها تصمیمات صحیح است.
باید به فهم عمومی مردم و توانمندی فکر و روح آنها اعتماد کنیم و با همین نیرو می‌توانیم در برابر همه سختی‌های داخلی و خارجی بایستیم. در منطقه و افق جهانی نیز کمتر جوامعی این‌گونه به عزم عمومی و مردمی اتکا دارند».
** ایران ۹۶/۳/۳
*  امام(ره) به ما آموخت این انقلاب با مردم حفظ می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور یافته بود، به خبرنگاران گفت: حضرت امام(ره) به ما یاد داد که این انقلاب با مردم حفظ می‌شود و امروز اگر انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های آرا نبود؛ نمی‌توانستیم در برابر انواع نقشه‌های شیطانی، نظام و انقلاب‌مان را به خوبی حفظ کنیم.
*  موافقت مجلس با اولین قدم دولت آینده در حوزه اشتغال
نمایندگان مجلس با فوریت لایحه‌ای به عنوان اولین برنامه دولت دوازدهم برای اعطای تسهیلات برای ایجاد شغل در کشور موافقت کردند.
براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی، به دولت اجازه داده می‌شود برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، ۵/۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۳
*  سازمان همکاری اسلامی خواستار مداخله جامعه جهانی برای نجات جان یمنی‌ها شد
دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای خواستار مداخله جامعه جهانی برای نجات جان یمنی‌ها از شیوع بیماری کشنده وبا شد و این در حالیست که این سازمان نسبت به جنایات سعودیها در کشتار مردم یمن تاکنون سکوت اختیار کرده است.
** وطن امروز ۹۶/۳/۳
*  حل بحران سوریه به حضور ایران نیاز دارد
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد به پایان رسیدن بحران سوریه به حضور ایران در این فرآیند نیاز دارد.
وی گفت: «راهکار مشکلات در خاورمیانه و شمال آفریقا به حضور بازیگران خارجی که به نحوی در تحولات میدانی تاثیرگذار هستند، نیاز دارد».
«به معنای کامل‌تر، این شامل ایران و آنچه باید برای حل بحران سوریه انجام شود نیز هست…گروه بین‌المللی حامیان سوریه روی اصول فراگیر بودن تمرکز کرده و ایران نیز هسته آن است».
** جوان ۹۶/۳/۳
*  هیچ مشکل امنیتی در برگزاری انتخابات ایجاد نشد
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به تهدیدات گروهک‌های تروریستی و در تشریح تأمین امنیت برگزاری انتخابات اخیر گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی و نیز تشدید کنترل‌ها توانستیم این تهدیدات را خنثی کنیم.
دکتر حسین ذوالفقاری درباره تأمین امنیت روز انتخابات، گفت: خوشبختانه در این بخش با هیچ گونه مسائل امنیتی در سراسر کشور رو به رو نشدیم.
*  انتقاد از عدم حمایت نواز شریف از ایران
عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: پاکستان باید در نشست ریاض بی‌طرفی خود را حفظ و از ایران حمایت می‌کرد.
وی افزود: پاکستان باید نقش میانجیگر بین ایران و عربستان را داشته باشد زیرا شرکت در جنگ دیگران به ویژه کشورهای اسلامی به نفع این کشور نیست.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۳
دولت دوازدهم از نیروهای کارآمد رقیب استفاده کند
علی مطهری نایب رئیس مجلس گفت: به نظرم خیلی خوب است که در دولت دوازدهم از افراد کارآمد و مبرز طرف مقابل استفاده شود.
وی همچنین بیان کرد: این روشی که در کشور رایج شده و هر دولتی که روی کار می‌آید نیروهای طرف مقابل را کنار می‌گذارد به نظرم روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ناشی از همین مطلب است که آنها در قدرت شریک نیستند و شروع می‌کنند به مخالفت کردن.
** رسالت ۹۶/۳/۳
دشمن درصدد اجرای سیاست گام به گام برای ضربه به کشور است
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در گردهمایی اساتید تفسیر قرآن حوزه علمیه قم گفت: هرچه به قرآن نزدیکتر شویم مشکلات کمتر خواهد بود و هرچه از قرآن دور شویم مشکلات افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در ایران در برابر این کار مقاومت شد، اظهار داشت: اگر حضرت امام قیام نکرده بودند و جلوی این حرکت را نگرفته بودند، خطوات شیطانی و سیاست گام به گام شیطان موفق می شد.
وی ادامه داد: الان هم دشمن می خواهد همان سیاست را از راه ها و برنامه های دیگر اجرایی کند، باید هوشیارباشیم که سیاست گام به گام شیطانی همیشه بوده است.
وی با بیان این که برنامه گام به گام شیطانی در مسائل سیاسی و نظامی هم وجود دارد، ابراز داشت: در حال حاضر به همین وسیله بسیاری از کشورهای اسلامی را از اسلام جدا می کنند.
*  سفر ترامپ به عربستان برای دوشیدن سعودی‌ها بود
آیت‌الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن خود با بیان اینکه عبادات سعودی‌ها بی مغز است، تصریح کرد: مساجد سعودی ها شلوغ است ولی به دلیل اینکه ولایت امیر مؤمنان(ع) را ندارند، خودشان را در دامن صهیونیسم جهانی انداخته اند و از آنها پیروی می کنند.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیری که به عربستان داشت واقعاً آنها را دوشید و قرارداد تسلیحاتی با مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار با آنها امضاء کرد، مبلغ قرارداد آن قدر زیاد است که اگر این پول را به اقتصاد کشوری تزریق کنند یک فقیر در آن کشور باقی نمی ماند.
وی تاکید کرد: سعودی ها پول نفت را جمع می کنند و یک‌مرتبه آمریکا می آید و از خرافت آنها سوءاستفاده می‌کند و آنها را می دوشد.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۳
*  توقف صادرات اورانیوم به ایران خبرسازی رسانه‌های انگلیسی است
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی مطالب منتشره درباره توقف صادرات اورانیوم از قزاقستان به ایران را «خبرسازی‌های رسانه‌های ناشناخته انگلیسی با اهداف خاص» خواند و آن را رد کرد.
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: ما مذاکرات طولانی با قزاقستان داشتیم و البته خرید ۹۵۰ تن اورانیوم از این کشور مورد تائید همه کشورهای عضو کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ حتی آمریکا و انگلیس نیز قرار گرفته بود که‌ البته انگلیس پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری‌ آمریکا با تغییر موضع اولیه خود با موضوع مخالفت کرد.
*  از میرجاوه تا منچستر، ریشه تروریسم یکی است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ‌حمله تروریستی دوشنبه شب در شهر منچستر انگلیس که به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها تن منجر شد را به شدت محکوم و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه، گفت: ما معتقدیم ریشه و منشا فکری حوادث تروریستی که در میرجاوه ایران و در شهر منچستر انگلیس دست به اقدامات خشونت‌بار و غیرانسانی می‌زنند یکی است و باید با اتحاد و اراده تمامی‌کشورهایی که قربانی افکار و اندیشه‌های افراط‌گرایانه و تروریستی تکفیری این گروه‌ها هستند مقابله جدی، هدفمند و صادقانه انجام شود.
** آرمان ۹۶/۳/۳
*  موضع متفاوت فرانسه
ژان ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه گفت که این کشور سعی می‌کند تا گفت‌وگوها با هدف حل مسائل و بحران در خاورمیانه را توسعه دهد.
او همچنین ضمن تاکید بر نقش ضروری ایران در ایجاد صلح در منطقه گفت:‌ موضع فرانسه با ترامپ که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود، مخالف است.
دونالد ترامپ در سفر خود به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی، ایران را به حمایت از تروریسم و افراطی‌گری در منطقه متهم کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۳
*  تبریک جهانگیری به نخست وزیر فرانسه
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در پیامی به ادوارد فیلیپ، انتصاب او را به عنوان نخست وزیر فرانسه تبریک گفت.
او در این پیام با اظهار اینکه «مناسبات ایران و فرانسه طی سال‌های گذشته از روند رو به رشدی برخوردار بوده است»،‌اظهار امیدواری کرد روابط بین دو کشور در راستای منافع متقابل بیش از پیش گسترش یابد.
*  نتیجه بازشماری آرای شورای شهر تهران
علیرضا رحیمی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان تهران با بیان اینکه در شمارش آرای ۵۰ نفر اول هیچ تغییری در نتیجه پیش‌تر اعلام شده به وجود نیامد، گفت: «در برخی موارد شاهد این بودیم که چند رای بیشتر به نام چمران ثبت شده بود که با توجه به جزئی بودن آن، به مسئله ورود نکردیم.»
** آفرینش ۹۶/۳/۳
*  سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات برای عموم راه‌اندازی شد
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از راه‌اندازی سامانه اینترنتی به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور خبر داد.حسین انتظامی به اقدامات دولت در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد و افزود: این سامانه، کار خود را به صورت آزمایشی شروع کرده است و به زودی توسط وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات، رسما رونمایی می‌شود.
*  برنامه دفاعی موشکی ازسیاست های غیرقابل تغییرایران است
سخنگوی دولت تاکید کرد: برنامه دفاعی موشکی ایران جزو سیاست های غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است و در برنامه ششم و بودجه ۹۶ به صورت مصرح بر تقویت بنیه دفاعی تاکید شده است.
محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه دفاعی موشکی ایران گفت: منافع ملی در گرو امنیت ملی ما است، سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی است، بنابراین هر چقدر بنیه دفاعی ما قوی‌تر باشد، امنیت داخلی و امنیت منطقه محفوظ تر خواهد بود.
** قدس ۹۶/۳/۳
*  واردات ۳۶۴ قلم کالای خارجی ممنوع شد
علی علی‌آبادی فراهانی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات گفت: ممنوعیت ۳۶۴ قلم کالای خارجی که مشابه تولید داخلی هستند، جهت اجرا به مراجع ذیصلاح ارسال شد و فهرست تکمیلی شامل ۱۱۵ قلم کالا نیز به هیئت دولت پیشنهاد شده است.
*  ایران ۷۰ قرارداد اجاره نفتکش با کشورهای خارجی امضا کرد
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران از امضای بیش از ۷۰ قرارداد اجاره نفتکش‌های ایرانی با شرکت‌های بزرگ خارجی خبر داد و گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت ناوگان این شرکت نداریم.
«سیروس کیان‌ارثی» افزود: هم اکنون نفتکش‌های ایرانی، نفت برخی از شرکت‌ها از ایتالیا و اسپانیا را حمل می‌کنند ضمن اینکه با لهستان نیز در حال مذاکره است.
** اعتماد ۹۶/۳/۳
*  هندی‌ها همچنان به دنبال خرید گاز ایران هستند
حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: بر سر قیمت صادراتی گاز به هندوستان گپی وجود دارد، این در حالی است که هندی‌ها مدعی‌اند که فناوری مورد نیاز برای انتقال گاز ایران از طریق آب را به این کشور دارند.وی درباره آخرین وضعیت خط لوله صلح با بیان اینکه هندی‌ها از طرق دیگری خواهان گاز ایران هستند، گفت: هندی‌ها گاز ایران را به جز از خط لوله صلح می‌خواهند. به عبارتی دیگر می‌خواهند گاز ایران را از طریق خط لوله زیر آب به هندوستان منتقل کنند.
** شهروند ۹۶/۳/۳
*  عربستان سعودی حتی با وجود تسلیحات جدیدش به سختی می‌تواند با ایران رقابت کند
ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با پرداختن به روابط ایران و عربستان تأکید کرد: «عربستان سعودی و متحدان حتی با وجود تسلیحات جدیدی که از آمریکا خریده‌اند،‌ به سختی می‌توانند با ایران رقابت کنند. همچنین بعید است که دونالد ترامپ، بخواهد لفاظی‌های ضد ایرانی‌اش را به سیاستی مطلقا ضد ایرانی تبدیل کند.»
*  وزیر نفت امروز عازم وین می‌شود
وزیر نفت برای شرکت در یکصد و هفتاد و دومین نشست اوپک امروز، سوم خردادماه عازم وین می‌شود.یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجشنبه (چهارم خردادماه) در مقر دایمی این سازمان در وین برگزار می‌شود.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۳
*  اتفاقات اخیر در عربستان، نمونه واقعی اسلام آمریکایی است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اتفاقات چند روز اخیر در عربستان، نمونه واقعی اسلام آمریکایی است.
علی اکبر ولایتی اظهار کرد: حامیان عربستان به اتکای این کشور و برخی متحدان و وابستگان کشورهای غربی در صدد بودند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند که موفق نشدند، این کار یک نبرد تکراری در منطقه است که موفق نخواهند شد.
** صبح نو ۹۶/۳/۳
*  برخی کشورهای بد سابقه بذر ناامنی را می‌پراکنند
علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به فرودگاه مسکو با تاکید بر ضرورت تداوم گفت ‌و گو و همکاری نزدیک کشورهای تاثیرگذار و صاحب نقش در امنیت بین‌المللی به منظور کاهش مخاطرات و بحران‌های امنیتی و ایجاد صلح و ثبات جهانی، افزود: در حالی که جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند فاصله گرفتن از تفکرات و اقدامات مبتنی بر خشونت و افراط است، برخی کشورهای بد سابقه در حمایت از تروریسم با اتکا بر دلارهای نفتی ضمن تبدیل کردن منطقه به انبار سلاح‌های غربی، ناامنی و خشونت می‌پراکنند.
وی افزود: انباشت سلاح هیچگاه امنیت آفرین نبوده و عاقبت حکومت صدام حسین در عراق بهترین نشانه برای اثبات این ادعاست.
*  نتایج شمارش آرا به تفکیک صندوق اعلام شود
علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌‌الاسلام رئیسی، در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور نوشت: پیرو مکاتبات و پیگیری‌های مکرر گذشته و به رغم گذشت چهار روز از اجرای انتخابات، متاسفانه وزارت کشور از ارائه شفاف نتایج و تفکیک صندوق‌های اخذ رای خودداری می‌کند.
وی تاکید کرد: وفق قانون، نتایج شمارش آرا به تفکیک صندوق اعلام شود.
** بهار ۹۶/۳/۳
*  پرونده انتخابات کماکان باز است
سید احسان قاضی‌زاده هاشمی سخنگوی کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درباره شکایت نامزدهای انتخاباتی از یکدیگر برای پاسخ به موارد مطرح شده در مناظره‌ها گفت: برای ما پرونده انتخابات بسته شده نیست و زمانی که تایید نهایی شورای نگهبان صورت نگیرد، پرونده انتخابات از نگاه ما کماکان باز است.
*  آمادگی آلمان برای همکاری با ایران
زیگمارگابریل وزیر امور خارجه آلمان با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: آماده همکاری با دولت جدید هستیم اما اگر ایران خواهان روابط خوب با غرب است باید در منطقه مسئولانه عمل کند و به جای حمایت از ترور، سیاست صلح اتخاذ کند.
** افکار ۹۶/۳/۳
*  اعتراض به تایید صلاحیت مفسدان
۵۲ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس با اشاره به تخلفات گسترده هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، اعلام کردند متاسفانه صلاحیت افرادی که سابقه فساد اخلاقی، مالی و شرب خمر یا مشکلات شدید امنیتی داشته و کتبا مورد رد وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی و امنیتی بوده‌اند، تایید شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آل‌خلیفه خباثت خود را به جهانیان نشان داد
رسا/ در پی حمله حکومت آل خلیفه به بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم آیت الله العظمی نوری همدانی درپیامی این اقدام آل خلیفه را به شدت محکوم نمود وتصریح کرد:آل خلیفه با این اقدام خباثت خود را به رخ جهانیان کشید و مجری اوامر اربابان امریکایی و عربستانی و غربی خود گردید. ایشان درادامه تصریح کردند:ما حمایت خود را از مردم مسلمان بحرین و آقای شیخ عیسی قاسم اعلام می کنیم و خواهان آزادی  بی قید وشرط این عالم دینی هستیم.
مردم بحرین به زودی تابعیت آل خلیفه را لغو می کنند
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور اطلاعیه‌‌ای، ضمن محکوم کردن اقدامات آل خلیفه در هتک حرمت شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: این رژیم باید بداند دیری نخواهد پائید که مردم بحرین تابعیت آل خلیفه را لغو می کنند و تک تک آنها را به سزای اعمالشان خواهند رساند.دربخش دیگری از این بیانیه باتاکیدبراینکه بی‌شک دست پیدا و پنهان سران آل‌سعود در این فتنه‌انگیزی‌ها مشهود است تصریح شده است:جامعه مدرسین این بدعت آشکار در هتک حرمت علمای دین و حریم مسلمین را به شدت محکوم ‌نموده، و از تمام اندیشمندان و مسلمانان جهان می‌خواهد مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به این ظلم مشهود نشان دهند.
دولتمردان برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم چاره اندیشی کنند
حوزه/آیت الله موسوی اصفهانی گفت: حماسه حضور و مشارکت گسترده و پرشور مردم ایران در انتخابات، جلوه ای از عزم و اراده ملت با ایمان و انقلابی کشور ایران بود.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: بر دولت مردان لازم است که با پایان یافتن رقابت های انتخاباتی، پر توان و با نشاط به دنبال اقدام و عمل در مسیر تحقق وعده ها قدم برداشته و نسبت به رفع مشکل بیکاری و معیشتی مردم اقدامی عاجل انجام  دهند.
جایگاه انقلاب باید با برهان و استدلال برای مردم تبیین شود
رسا/آیت الله مروی بااشاره به اینکه طی مناظره های انتخاباتی در موارد متعددی به نظام و انقلاب جفا شدو شیوه برگزاری برنامه های تبلیغاتی انتخابات نباید به گونه ای باشد که سوژه در اختیار دشمنان قرار دهد گفت: جایگاه انقلاب، روحانیت و رهبر معظم انقلاب باید با برهان و استدلال برای مردم تبیین شود؛ نه با سر دادن شعار. .عضو جامعه مدرسین با بیان این که مشارکت گسترده مردم در انتخابات اخیر پیروزی نظام اسلامی است و پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام به شمار می آید، گفت: برخی از اندیشمندان غربی گفتند رهبر ایران حتی مخالفان خود را به زمین خویش می‌کشاند که این بیانگر ظرفیت عظیم نظام و انقلاب اسلامی است.
درصورت تهدید، ثابت می‌کنیم آزموده را آزمودن خطاست
ایسنا/فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در صورت هرگونه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ثابت خواهیم کرد آزموده را آزمودن خطاست.دریادارسیاری درادامه از افزایش سطح دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح کشور خبر داد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری با سه مولفه ایمان، دانش و شجاعت سطح دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح ارتقاء خواهد یافت.
اعلام حضور داعش درفیلیپین
باشگاه خبرنگاران/ شماری از اعضای گروه تروریستی «مائوته» با در دست داشتن پرچم داعش، وارد شهر مراوی فیلیپین شدند.«عبدالله مائوته» رهبر این گروه از راه دور با داعش بیعت کرده و بر همین اساس، در مناطق جنوبی فیلیپین اعلام برپایی دولت اسلامی کرده است. به دنبال این حادثه رئیس‌ جمهور این کشور ضمن نیمه کاره گذاشتن سفرش به مسکو، اعلام ۶۰ روز حکومت نظامی کرد.
رژیم بحرین ۵ نفر از معترضان را به شهادت رساند
تسنیم/وزارت کشور بحرین از کشته شدن پنج معترض در حمله نیروهای آل‌خلیفه به هواداران شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعه در منطقه الدراز خبر داد.این وزارتخانه همچنین اعلام کرد در جریان این حمله بیش از ۲۸۰ معترض نیز بازداشت شده‌اند.منابع محلی از شهادت ۶ نفر ومجروحیت۲۰۰نفر خبرداده‌اند.بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس بحرین شب گذشته نیز به خانه‌های شهروندان حمله کردند و ضمن بازداشت معترضان، خانه‌های آن‌ها را تخریب کردند.
توافق ترامپ و نتانیاهو درباره ضرورت مقابله با ایران
باشگاه خبرنگاران/ کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، و بنیامین نتانیاهو،  در دیدار با یکدیگر در فلسطین اشغالی متعهد شدند در زمینه مقابله با «تروریسم» همکاری کنند.در این بیانیه آمده است: «ترامپ و نتانیاهو همچنین درمورد ضرورت مقابله با ایران و گروه‌هایی که به نمایندگی از این کشور فعالیت می‌کنند، توافق کردند.»
سیاست خارجی ترامپ نگران کننده است
ایرنا/رئیس پیشین کمیسیون اروپا با ابراز نگرانی از تحولات سیاست خارجی بین المللی گفت: تصمیم انزوای ایران به عنوان دشمن مشترک که ترامپ در عربستان عنوان و در سفر به اسرائیل آن را تایید کرد، اشتباه است.پرودی همچنین از سرگیری مسابقه تسلیحاتی در ریاض را نگران کننده دانست و گفت: این یک پیام جدید نیست اما اکنون با توافق میان آمریکا و عربستان این مسابقه تسلیحاتی از سرگرفته شد.
قرارداد نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری آمریکا با عربستان
ایسنا/آژانس همکاری دفاعی امنیتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پنتاگون قراردادی را برای آموزش نیروهای دریایی عربستان به مدت سه سال به امضا رسانده که ارزش آن ۲۵۰ میلیون دلار است.
امیر قطر: تنش با ایران به مصلحت نیست
باشگاه خبرنگاران/شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر با بیان اینکه دامن زدن به تنش با ایران به عنوان کشوری قدرتمند به مصلحت نیست، خواستار پرهیز از هرگونه تنش با تهران شد.وی درباره روابط کشورش با ایران یادآورشد که ایران وزنه‌ای منطقه‌ای و اسلامی به شمار می رود که نمی توان آن را نادیده گرفت و قطر روابط قوی با آمریکا و ایران را حفظ می کند.امیر قطر همچنین از حزب الله لبنان به عنوان جنبش مقاومت یاد کرد.
مسؤولیت فاجعه‌های بحرین برعهده نظام تروریستی آل‌سعود است
رسا/حزب الله لبنان حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم و تصریح کرد: هرگونه در خطر افتادن جان و سلامتی و کرامت آیت الله شیخ عیسی قاسم سبب پدید آمدن احتمالاتی می شود که هیچ کس انتظار خطرها و پیامدهای آن را ندارد.حزب الله تاکیدکرد: مسؤولیت کامل همه رخدادهای کنونی و آینده برعهده نظام تروریستی آل سعود است.
رژیم آل خلیفه به پایان راه رسیده است
باشگاه خبرنگاران /نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران درباره اقدام اخیر رژیم آل خلیفه در دستگیری رهبر انقلاب بحرین اظهار داشت :این اقدام نشان مى دهد که نظام آل خلیفه به پایان راه رسیده است.حجت الاسلام دقاق گفت : نقش آمریکا و اسرائیل در دستگیرى شیخ عیسى قاسم روشن است؛ چون این اقدام ناجوانمردانه با همکاری استکبار صورت گرفته است.
بودجه ۶۰۳ میلیارد دلاری پنتاگون «ناکافی» است
مهر/«سناتور جان مک کین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طرح بودجه۶۰۳ میلیارد دلاری پیشنهاد شده از سوی  رئیس جمهوری آمریکا برای وزارت دفاع این کشور در سال مالی ۲۰۱۸«ناکافی»است.مک‌کین خاطرنشان کردکه این طرح بودجه تنهاشامل یک افزایش سه درصدی نسبت به طرح بودجه پیشنهادی‌ازسوی «باراک‌اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا است.
افزایش سطح هشدار تهدید تروریستی در انگلیس
فارس/نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرد که به دلیل احتمال بسیار زیاد وقوع حملات تروریستی جدید در این کشور، نیروهای ارتش در کنار نیروهای پلیس مسلح در مکان‌های عمومی مستقر می‌شوند. پس از حمله شب گذشته در منچستر، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، سطح هشدار تهدید تروریستی در بریتانیا افزایش یافته و این بدان معناست که احتمال وقوع حملات جدید بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *