خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۲

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربی‌ها در شئون کشور است
  • حجت الاسلام والمسلمین روحانی در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و بین المللی: ما برای آزمایش موشکی از کسی اجازه نمی گیریم
  • آیت‌الله مقتدایی: مبلغان و مفسران ‌در ‌ماه‌ مبارک ‌رمضان به نیازهای کاربردی مردم توجه کنند
  • آیت‌الله ممدوحی: مردم منتظر عمل کردن مسؤولان به وعده‌های خود هستند
  • حجت‌اسلام والمسلمین آشتیانی: حضور حماسی مردم در انتخابات حمایت از اصل نظام و انقلاب بود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: مردم با حضور حماسی در انتخابات به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند

** جام جم ۹۶/۳/۲
*  شمخانی به مسکو می‌رود
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز به منظور شرکت در هشتمین نشست مقامات عالی امنیت کشورها و نیز دیدار و گفت و گو با مقامات روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.
امیر دریابان شمخانی به عنوان سخنران این نشست ضمن تبیین شرایط امنیتی وتحولات سیاسی و اقتصادی منطقه، راهبردها و تجربیات کشورمان را برای ایجاد زمینه‌های مقابله مشترک با پدیده تروریسم برای کشورهای شرکت کننده در اجلاس ارائه خواهد کرد.
*  سرچشمه تروریسم عربستان است نه ایران
رابرت فیسک، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ملک سلمان، شاه عربستان در ریاض که در آن ایران را نوک پیکان تروریسم در منطقه عنوان کرده بودند، نوشت: «ترامپ از این حقیقت کاملا غافل مانده است که عربستان سعودی سرچشمه افراط‌گرایی وهابی سلفی است، نه ایران.»
وی نوشت: «ترامپ برای رهبران مسلمان خطابه ایراد می‌کند، اما برای سخنان نژادپرستانه سال گذشته خود علیه مسلمانان عذرخواهی نکرده است.»
** همشهری ۹۶/۳/۲
*  ادامه پیام‌های تبریک کشورها به حجت‌الاسلام روحانی
پیام‌های تبریک سران و مقامات کشورهای خارجی به حجت‌الاسلام روحانی منتخب مردم ایران به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم ادامه دارد.
امیر قطر، رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان، سران آفریقای جنوبی، بولیوی، الجزایر و گرجستان دیروز برای روحانی پیام تبریک فرستادند.
*  زمان انتخابات اعضای جدید مجمع
محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: طبق قانون، مجمع تشخیص مصلحت نظام دوره قانونی مشخص ندارد و می‌تواند به اراده رهبری تمدید شود اما فکر می‌کنم رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت تا خردادماه تعیین تکلیف شوند.
** کیهان ۹۶/۳/۲
*  کشف ۱۰۲ قبضه اسلحه کلت کمری در کرمانشاه
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از کشف و ضبط تعداد ۱۰۲ قبضه کلت کمری یک روز قبل از برگزاری انتخابات در نوار مرزی شهرستان ثلاث باباچاهی از توابع کرمانشاه خبر داد.
محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت: به همراه این تعداد اسلحه که می‌توانست تهدیدی امنیتی در جریان انتخابات باشد تعداد ۹ هزار قوطی انواع مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شده است.
*  ۹۰ درصد اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌الله است
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اعلام کرد ۹۰ درصد از خاک فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار دارند.
«دنی دانون»، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد از «افزایش برد و دقت موشک‌های گروه حزب‌الله لبنان» ابراز نگرانی کرد.
وی تاکید کرده: «جدیدترین اطلاعات ما درباره حزب‌الله در لبنان نشان می‌دهد که این گروه زرادخانه خود را از ۶۰۰۰ راکت و موشک در سال ۲۰۰۶ به تقریباً ۱۳ هزار تسلیحات پیشرفته‌تر در حال حاضر ارتقاء داده است.
** شرق ۹۶/۳/۲
*  تبریک آیت‌الله امینی به رئیس‌جمهور
آیت‌الله امینی، عضو خبرگان رهبری، در پیامی به حجت‌الاسلام حسن روحانی، انتخاب مجدد او به سمت ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق کرد.
*  سفر رئیس‌کل سازمان  توسعه تجارت ایران به عراق
مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در سفر خود به کشور عراق با وزیر ورزش و معاونان وزیران صنعت و تجارت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این ملاقات‌ها در روند پیشرفت پروژه‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی که در کشور عراق در حال اجراست، پیگیری شد.
** ایران ۹۶/۳/۲
*  ما برای آزمایش موشکی از کسی اجازه نمی‌گیریم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و بین‌المللی:
– از تمام احزاب، جناح‌ها و مخالفان کمک می‌خواهم تا برای ملت و کشورمان کار کنیم.
– ولایت فقیه و مقام معظم رهبری متعلق به کل ملت ایران است.
– پیام انتخابات ما همبستگی ملی و گفت‌وگوی بین‌المللی بود.
– بیایید در ۴ سال آینده هم مانند هفته آخر انتخابات با مردم رفتار کنیم.
– حبس زن در خانه، با منطق، قانون و منافع ملی سازگار نیست.
– مردم به پول و درآمد ۵/۲ برابری تخیلی «نه» گفتند.
– عربستان پول مردمش را برای سلاح آمریکایی‌ها می‌دهد و با اجازه آنها استفاده می‌کند. ولی ما خودمان هر سلاحی را بخواهیم می‌سازیم.
*  ادعای رسانه‌های پاکستان درباره شلیک خمپاره از ایران به منطقه تفتان
رسانه‌های پاکستان روز یکشنبه از شلیک چند خمپاره از مرزهای ایران به سمت مناطق مرزی خود خبر دادند.
بنا به ادعای پایگاه «اکسپرس تریبون» دست کم ۵ خمپاره از مناطق مرزی ایران به سمت منطقه «تفتان» پاکستان شلیک شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲
*  دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است
سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در آستانه حماسه سوم خرداد از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه ویژه و عمومی در سطح کشور به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر دادو گفت: دفاع مقدس کلید وحدت بخش در کشور است که می‌تواند برای همه مشکلات در کشور راهگشا باشد. به همین دلیل روز آزادی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی خوانده می‌شود.
*  تنها سه درصد از موصل در کنترل داعش مانده است
حسام العبار، عضو شورای استانداری نینوا گفت: نیروهای عراقی موفق به آزادسازی ۹۷ درصد از غرب موصل شده‌اند و تنها پنج محله در غرب موصل تحت کنترل داعش است.
وی افزود: نیروهای عراقی بیش از ۴۵۰ عضو داعش را تحت محاصره دارند و اکثر آنها خارجی هستند.
*  ارزش تجارت ایران و اروپا از ۵ میلیارد یورو گذشت
آمار منتشر شده ازسوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا(یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد حدود ۲.۵ برابری داشته است.
براساس این گزارش مبادلات دو طرف از ۲ میلیارد یورو در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ با رشد ۱۶۵ درصدی به ۵.۳ میلیارد یورو در سه ماهه نخست امسال رسیده است.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲
*  رئیس‌جمهور منتخب تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قرار نگیرد
مجلس خبرگان رهبری به مناسبت حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات بیانیه‌ای صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حضور پرشور مردم در ۲ انتخابات «دوازدهمین دوره ریاست‌جمهورى» و «پنجمین دوره شوراهاى شهر و روستا» بار دیگر پاسخ دندان‌‏شکنى به دشمنان عنود و لجوج این مرز و بوم بود.
مجلس خبرگان رهبرى، ضمن سپاس و قدردانى از حضور حماسى مردم و تقدیر و تشکر از مجریان و ناظران‏ برگزارى این انتخابات، با آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهور منتخب، از ایشان مى‏‌خواهد در چارچوب قانون ‏اساسى و منویات مقام معظم رهبرى و پاسداشت خون شهیدان انقلاب اسلامى در راستاى تحقق اهداف نظام مقدس‏ جمهورى اسلامى و مطالبات به حق مردم، گام بردارد و تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قرار نگیرد.
*  خیانت دیگری از محمود عباس
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است در اقدامی خائنانه طی دیدار با ترامپ به منظور دستیابی به سازش با تل‌آویو، طرحی برای واگذاری هر چه بیشتر اراضی فلسطین به اسرائیل را ارائه کند.
محمود عباس می‌خواهد ۵/۶ درصد از اراضی فلسطینی، یعنی ۳ برابر آن چیزی که پیش‌تر مورد بحث بوده است را به طرف اسرائیلی تسلیم کند.
** جوان ۹۶/۳/۲
*  نباید اجازه داد اهمیت فلسطین در جهان اسلام کاسته شود
حسین امیر عبداللهیان روز گذشته در دیدار با «صلاح زواوی» شیخ‌السفراء و سفیر فلسطین در تهران با اشاره به سفر ترامپ به ریاض و تل‌آویو و تأکید بر اولویت موضوع فلسطین در جهان اسلام گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و جهان اسلام نباید اجازه دهد از اهمیت و اولویت این موضوع کاسته شود.
*  رونمایی از ۳ طرح راهبردی در وزارت دفاع
در آستانه سوم خرداد، سالروز حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت المقدس با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سه طرح مهم راهبردی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع شامل وبگاه و اولین ژئو پورتال مکانی کشور، طرح کالیبراسیون ارتفاع سنجی ماهواره‌ای و فاز اول شبکه ایستگاه‌های دائمی مرزی افتتاح و به بهره برداری رسید.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲
*  قیمت نفت در سال آینده میلادی به ۶۰ دلار می‌رسد
بانک جهانی در گزارش فصلی خود از «چشم‌انداز بازار کالا» با یادآوری اینکه قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۵ دلار در بشکه رسیده، پیش بینی کرده است که در این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۶۰ دلار برسد.
** رسالت ۹۶/۳/۲
*  سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربی‌ها در شئون کشور است
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: این سند برای دگرگون کردن جهان و توسعه پایدار نوشته شده است.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: بر خلاف ظاهر برخی از قسمت‌های سند ۲۰۳۰، دامی حساب شده برای ملت‌های جهان است تا آنها را زیر سلطه بگیرند و فرهنگ و مذهب آنها را دگرگون کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که این سند پذیرفته می‌شود باید گزارش سالانه تمام امور را ارائه دهیم، ۱۰۰ تا ۱۲۰ سؤال درباره تمام شئون کشور آماده می‌‌شود و درباره تمام شئون کشور بیان می‌کنند، اگر پاسخ دروغ بگوییم جنجال می‌شود اگر درست بگوییم از تمام امور کشور آگاه می‌شوند و می‌توان بیان کرد جاسوسی آشکار است.
*  عربستان و بحرین حیاط خلوت آمریکا هستند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور گسترده مردم دشمنان را ناامید و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرد.
وی ادامه داد: در کشورمان یک بیدارگری اتفاق افتاد، این بیدارگری منحصر به ایران نبود و روز به روز مستضعفان جهان امیدوارتر و مستکبران ناامیدتر می‌شوند، عربستان و بحرین حیاط خلوت آمریکا هستند، حکومت این کشورها چون پشتوانه مردمی ندارند، برای ادامه حیات خود به آمریکا متوسل شدند.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲
*  توانمندسازی نیروهای مسلح در زمینه اشراف اطلاعاتی، راهبرد وزارت دفاع است
دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر و حماسه کم‌نظیر ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی‌در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه گفت: توانمندسازی نیروهای مسلح در زمینه اشراف اطلاعاتی و روزآمدسازی تجهیزات اطلاعات مکانی بخش دفاعی کشور، از راهبردهای اصلی وزارت دفاع به شمار می‌رود و بحمدالله سازمان جغرافیایی براساس سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی و نوآورانه وزارت دفاع در ۴ سال گذشته طرح‌ها و دستاوردهای جدیدی را به ثمر رسانده است.
*  تخلفات انتخاباتی  جزئی بوده است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: گزارش‌های متعددی نسبت به تخلفات صورت گرفته در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای نگهبان ارسال شده است.
عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: خوشبختانه تخلفات جزئی بوده و تخلف مهمی که نیاز به متوقف کردن روند انتخابات داشته باشد، رخ نداده است.
** آرمان ۹۶/۳/۲
*  تصویب طرح توسعه مترو در ۹ کلانشهر
طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل شد، مورد تصویب قرار گرفت.
قرار است این طرح که از طرف وزیر نفت مطرح شد از طریق سرمایه‌گذاری از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اجرا شود.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲
*  بررسی قطعنامه بودجه ۲۰۱۸ دبیرخانه مجمع پارلمان‌های آسیایی
سیده فاطمه ذوالقدر، رئیس مجمع پارلمان آسیا درباره سفر دو روزه هیات پارلمانی کشورمان به امارات گفت: «این سفر به مدت دو روز (اول و دوم خرداد) و به منظور شرکت در نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع پارلمان‌های آسیایی با حضور بیش از ۱۲ کشور صورت می‌گیرد.»
نماینده تهران همچنین تصریح کرد: «در نشستی که قرار است در ابوظبی برگزار شود، هیات‌ها قطعنامه بودجه ۲۰۱۸ دبیرخانه آسیا را مورد بررسی قرار داده و تصویب می‌کنند.»
*  به پیشنهاد لاریجانی آرای ۵۰ نفر اول تهران بازشماری شد
محمد محمودی شاه نشین، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره اعتراض مهدی چمران نسبت به نظارت مجلس بر انتخابات شوراها از پیشنهاد رئیس مجلس برای بررسی اعتراض اعضای لیست خدمت خبر داد و گفت: «بنا به پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتیم دیروز آرای ۵۰ نفر اول انتخابات شورای شهر تهران را بازشماری کنیم که همچنان روند بازشماری ادامه داد.»
** آفرینش ۹۶/۳/۲
*   ایران در منطقه تفرقه‌افکنی نکند
حمدبن‌عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در نشست ریاض مدعی شد، ما تنها به خاطر یک مساله در اینجا جمع شده‌ایم و آن ایجاد امنیت و ثبات در تمام جهان است و ما باید با تهدیدات مقابله کنیم.
وی در پایان مدعی شد: مساله امنیت و ثبات منطقه به ایران مربوط می‌شود و ایران نباید انقلابش را به کشورهای منطقه صادر کند و در منطقه تفرقه‌افکنی نکند و بداند که ما در اینجا امتی واحد هستیم.
** قدس ۹۶/۳/۲
*  برپایی هرگونه تجمع از سوی هوداران حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شایعه است
علی غلامی سخنگوی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: این ستاد هیچ فراخوانی برای تجمع در تهران و یا استان‌های مختلف صادر نکرده و مخالف جدی چنین اقداماتی است.
وی اظهار داشت: حامیان و هوداران این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مراقب برخی اخبار ساختگی و شایعات منتشر شده در فضای مجازی باشند.
*  انتقاد استاد خارج فقه از تعطیلی‌های حوزه
آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول گفت: باید شورای مدیریت فکری به حال تعطیلی‌های حوزه کند، با این تعطیلی‌ها به جایی نمی‌رسیم یا باید بخشی از تدریس در فصل گرما باشد یا اینکه سال تحصیلی را زودتر آغاز کنید تا بتوانیم مباحث را به خوبی مطرح کنیم.
استاد خارج فقه و اصول حوزه افزود: دروس خارج فقه هم بیش از حد در حوزه رسمیت پیدا کرده است، حضور این شمار طلبه در درس خارج ضربه زدن به دروس خارج و سطح است.
درس خارج یکی از دروس لازم است، اما شمار افراد شرکت کننده در آن باید محدود باشد، زیرا این امر موجب لطمه وارد کردن به علمیت حوزه می‌شود.
** اعتماد ۹۶/۳/۲
*  اجرای عملیات گازرسانی به ۵ شهر و ٩۶ روستا
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از عملیات اجرایی گازرسانی به ۵ شهر و٩۶ روستا در سطح این استان خبر داد.
فرشید دشتی افزود: درحال حاضر بیش از ٩٢ درصد خانوار شهری استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند و گازرسانی به شهرهای گزیک، طبس مسینا، زهان، نهبندان و دیهوک نیز با اعتباری بالغ بر ١١٣۵ میلیارد ریال در دست اجرا است.
*  ایران هشتمین کشور از نظر تعداد زندانی
معاون رییس قوه قضاییه از زندانی بودن ۲۲۵ هزار نفر در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: از نظر تعداد زندانی، هشتم جهان هستیم که این آمار زیبنده کشور نیست.
حمید شهریاری در کارگروه آموزشی نظارت و مراقبت الکترونیکی با انتقاد از وضعیت جرم انگاری در کشور گفت: متاسفانه برای بسیاری از جرایم، زندان به عنوان نخستین راهکار اجرا می‌شود که این مساله نیازمند اصلاح قانون است.
** شهروند ۹۶/۳/۲
*  وبا درحال نابودی یمن است
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری وبا در یمن به ۳۱۵ تن از ۲۷ آوریل تاکنون رسیده است.
سازمان جهانی بهداشت در توییت خود نوشت؛ وبا درحال شیوع است و بیش از ۲۹‌هزارو۳۰۰ تن به این بیماری مبتلا و ۳۱۵ تن در ۱۹ استان یمن بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شده‌اند. یمن نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری نگران است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲
*  تصمیم و اراده مردم ترکیه قابل احترام است
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در چارچوب کمیته رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با همتای ترکیه‌ای خود در تهران ملاقات کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند و همکاری دو جانبه و منطقه‌‌ای این دو کشور می‌تواند به رشد و توسعه مناسبات دو جانبه و همچنین به حل مسائل منطقه‌ای کمک کند.
*  ایران باید به نشست عربستان دعوت می‌شد
ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان گفت: ایران باید به نشست عربستان دعوت می‌شد تا به یک توافق اسلامی فراگیر برای مبارزه با تروریست‌ها می‌رسید.
** صبح نو ۹۶/۳/۲
*  تنظیم شکایت از سوی اعضای لیست خدمت به مراجع قضایی و مجلس
آقای مهدی چمران، عضو لیست خدمت از تهیه متن شکایتی در خصوص نحوه تجمیع آرا در انتخابات شورای شهر تهران به مراجع قضایی و مجلس شورای اسلامی خبر داد.
*  قاری ایرانی در جایگاه نخست
حامد علیزاده، قاری کشورمان با شرکت در پنجاه‌ و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی، مقام نخست را از آن خود کرد.
** بهار ۹۶/۳/۲
*  الویری رئیس موقت منتخبان شورای شهر
منتخبان شورای شهر تهران پس از قطعی شدن نتیجه انتخابات شورای شهر تهران تشکیل جلسه داد. در این جلسه هیات رئیسه موقت تعیین شد.
مرتضی الویری درباره ترکیب هیات رئیسه شورای منتخبان گفت: در این جلسه بنده به عنوان رئیس و «احمد مسجد جامعی» و «شهربانو امانی» به عنوان نایب رئیس و «بهاره آروین» و «حجت نظری» به عنوان منشی انتخاب شدند.
*  مطالبات مردم را از روحانی پیگیری می‌کنیم
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پیامی ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: از این پس با همان جدیتی که از کلیت دولت دکتر روحانی دفاع کرده و حمایت کردم، مطالباتمان را در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی درخواست خواهم کرد.
** افکار ۹۶/۳/۲
*  مسئولان تهدیدات عربستان را جدی بگیرند
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: عربستان شاید بخواهد خود، نقش صدام را ایفا کند و مسئولان کشور باید ائتلاف جدید علیه ایران را جدی بگیرند.
*  رئیسی نماینده ۱۶ میلیون منتقد دولت است
حداد عادل نماینده سابق مجلس با اشاره به ۱۶ میلیون از مردم که توانستند حرف خود را در انتخابات ریاست جمهوری بزنند و مطالبات خود را به گوش مسئولین برسانند گفت: این جشن و سرور تمام خواهد شد ولی آن مطالبات سر جای خود باقی خواهد ماند، آقای رئیسی به عنوان سخنگوی این ۱۶ میلیون توانست با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری آنها را همسو کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مبلغان و مفسران در ماه مبارک رمضان به نیازهای کاربردی مردم توجه کنند
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان و مفسران ماه مبارک رمضان باید به نیازهای کاربردی مردم در زندگی‌شان توجه بیشتری نشان دهند. قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به علاقه مردم به قران کریم افزود: این قرآن عهدالله است باید به آن عمل کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری شکوهمند انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری طوری هدایت کردند که همه اقشار مردم با تدبیر ایشان پای صندوق‌های رای حاضر شدند؛ درایت رهبری به گونه‌ای بود که یکی از رسانه‌های غربی بیان کرد، زیرک‌ترین رهبر جهان، رهبر ایران است.
مردم منتظر عمل کردن مسؤولان به وعده‌های خود هستند
رسا/ آیت‌الله ممدوحی حضور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را حماسه‌ای دیگر در تاریخ انقلاب دانست و این حضور پرشور را بی نظیر توصیف کرد. عضو جامعه مدرسین با بیان این که شرکت عظیم مردم در انتخابات وظیفه مسئولان را سنگین می‌کند، اظهار داشت: مسئوولان قول‌های بسیاری دادند و مردم هم اکنون منتظر عمل کردن به وعده‌ها هستند و آن‌ها باید این قول‌ها را عملی کنند. وی در ادامه افزود: افرادی که به هر یک از کاندیداها رای دادند برای استقلال و امنیت کشور رای دادند گمان نکنند که چون عده‌ای به یک فرد رای دادند وعده‌ای به فرد دیگر این دو جریان است و برای این مبنا در کشور دو قطبی ایجاد کنند.
رییس جمهور منتخب ملت تعلق به جریان و جناح خاصی ندارد
رسا/ آیت‌الله غروی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات به دشمنان اثبات کرد که هرگاه نیاز باشد در صحنه حاضر می‌شوند، اظهار داشت: مردم با حضور میلیونی خود در انتخابات با نظام جمهوری اسلامی و امام و رهبری بیعت مجدد کردند از این رو این حرکت بسیار ارزشمندی بود که همه دشمنان را به اعجاب وا داشت. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که فرد منتخب رییس جمهور همه مردم است و تعلق به جریان و جناح خاصی ندارد عنوان کرد: رییس جمهور منتخب با تکیه بر فکر و اندیشه جوانان و متخصصان باید به توان داخلی کشور ایمان داشته باشد و از ظرفیت‌های موجود بهره ببرد تا شاهد حل مشکلات کشور در عرصه‌های گوناگون داخلی و بین‌المللی باشیم.
مردم با حضور حماسی در انتخابات به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پیامی با تقدیر از حضور حماسی مردم ایران در انتخابات تاکید کرد: بار دیگر ملت سرافراز و ولایتمدار ایران، در لبیک به پیام رهبر فرزانه انقلاب، با شرکت پرشور و انقلابی خود در انتخابات، حماسه سیاسی را با پیروزی و افتخار، تحقق بخشیدند. عضو جامعه مدرسین گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم، صرف‌نظر از سلایق و عقاید سیاسی، در انتخابات فرصتی مغتنم است تا همه خادمان ملت، پیام آنان را به درستی بشنوند و از هیچ تلاشی برای تحقق آرزوها، تامین مطالبات برحق مردم و پاسداری از ثمره خون شهدا فرونگذارند.
حضور حماسی مردم در انتخابات حمایت از اصل نظام و انقلاب بود
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در هم‌اندیشی ائمه جماعات ادارات قم ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات، گفت: حضور مردم نشان دهنده حمایت از اصل نظام، انقلاب و آرمان‌های امام راحل است و در عین حال باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان است. عضو جامعه مدرسین افزود: مردم با حضور خود ثابت کرده‌اند در همه صحنه‌ها حضور با شکوه خواهند داشت، مسئولین نظام هم لازم است باخدمت رسانی به ملت ایران ثابت کنند وفادار به نظام، انقلاب و به دنبال پیشرفت کشور می‌باشند.
تکرار یاوه‌سرایی نتانیاهو وترامپ علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ مدعی شد؛ با کمک هم می‌توانیم در برابر موج حملات ایران در خاورمیانه بایستیم. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، ما می‌توانیم با کمک یکدیگر، جاه‌طلبی ایران برای تبدیل به یک کشور اتمی را عقیم بگذاریم. ترامپ هم در این نشست خبری ادعا کرد؛ ایران تهدیدی برای منطقه و عاملی برای رنج و عذاب است و رهبران کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم به من قول همکاری دادند.
داعش آمریکایی‌ها را تهدید کرد
باشگاه خبرنگاران/ داعش در ویدئوی جدیدی، مردم آمریکا را به حملات تروریستی تهدید کرد. در این ویدئو یک عضو داعش از طرفداران داعش می‌خواهد با کشتن کسانی که اسلام مورد نظر آنها را قبول ندارند، خود را آزاد کنند. وی از حامیان داعش می‌خواهد به هر نحوی که می‌توانند با انفجار ساختمان‌ها یا هجوم خودرو به میان جمعیت، در این حملات تروریستی شرکت کنند. در این کلیپ کوتاه همچنین انبار مخفی داعش نمایش داده می‌شود که در آن هواپیماهای بدون سرنشین و انواع تسلیحات نگهداری می‌شود.
انفجار در انگلیس با ۱۹ نفر کشته و دهها نفر زخمی
مهر/ منابع خبری از وقوع دو انفجار در شهر منچستر انگلیس و بر جا ماندن حدود ۷۰ کشته و زخمی خبر دادند. نخست وزیر انگلیس و رهبران دیگر احزاب سیاسی این کشور با تروریستی عنوان کردن انفجار شهر منچستر، فعالیت ستادهای انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآوردند. ترزا می‌نخست وزیر این کشور با استناد به گفته‌های پلیس، انفجار در منچستر ارنا را یک حمله تروریستی هولناک توصیف کرد.
حضور باصلابت مردم در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد
فارس/ رئیس مجلس در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد و حضور قوی در منطقه پیدا کرد، گفت: حضور باصلابت ملت در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: تدابیر حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب که کراراً ملت را به حضور فراگیر و قانونمند دعوت کردند و به دست‌اندرکاران انتخابات رعایت رأی ملت به عنوان امانت را گوشزد کردند، در حضور یکپارچه و آراسته ملت در انتخابات تأثیر منحصربه‌فردی داشت.
تروریسم نتیجه اقدامات آمریکا و متحدانش است
مهر/ «حامد کرزای» رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست روز گذشته در ریاض که خطاب به کشورهای اسلامی گفته بود تروریست‌ها را از خاک خود بیرون کنید، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تروریست‌ها در بلاد اسلامی و یا جوامع ما جائی ندارند بلکه آن‌ها نتیجه سیاست‌ها و اقدامات آمریکا و متحدین این کشور هستند.
داعش در سوریه شکست خورد، اما همچنان خطرناک است
فارس/ نماینده سازمان ملل در سوریه طی سخنانی اعلام کرد که مذاکرات آستانه باعث شد که درگیری‎ها در سوریه کاهش یابد؛ هر چند توافق آتش‌بس در برخی مناطق نقض شده است.
میستورا در ادامه گفت: داعش اراضی تحت اشغال خود در سوریه را از دست داده و متحمل شکست شد، اما همچنان خطرناک است. وی افزود: از طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهیم که برای رسیدن به کمک‌های انسانی به همه مناطق این کشور تلاش کنند.
ایران در ساخت موشک‌های نقطه زن مبالغه نمی‌کند
فارس/ «ژورنال تخصصی ارتش آمریکا» در تازه‌ترین مطلب پیرامون ایران، با انتشار مطلبی به بحث درباره توان صنایع نظامی ایران در ارتقا موشک‌های نقطه زن پرداخت و نوشت: ارتقا توانمندی ساخت موشک‌های نقطه زن بیانگر رشد فنی صنایع نظامی بومی ایران و شکست تلاش‌های غرب است.
نشریه ویژه ارتش آمریکا در ادامه نوشت: ادعای مقام‌های ایران درباره افزایش دقت هدف گیری موردی مبالغه آمیز نیست. این کشور در مارس ۲۰۱۶ دو موشک مختلف بالستیک «قدر» را از رشته‌های کوه‌های البرز در نزدیکی دریای خزر شلیک کرد که بنابر گزارش‌ها با موفقیت به اهداف خود در ساحل «مکران» اصابت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *