خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۰۱

آیت‌الله مظاهری: اگر شرایط برای صهیونیست‌ها فراهم باشد یک مسجد در دنیا باقی نمی گذارند
آیت‌الله سبحانی: حفظ اسلام در گرو وحدت همه قشرهاست
آیت‌الله اعرافی: منتخبان انتخابات باید پایبند آرمان‌های انقلاب باشند
آیت‌الله علیدوست: حمله به شیعیان عربستان ریشه در بغض آل سعود دارد
سخنگوی شورای نگهبان: هفته آینده شورای نگهبان نظرش درباره شکایات را اعلام می‌کند
رابرت فیسک تحلیلگر مسائل بین‌المللی: هیچ‌کدام از ۵۰ دیکتاتوری که با ترامپ دیدار می‌کنند جرأت برگزاری انتخاباتی همانند ایران را ندارند

** جام جم ۹۶/۳/۱
*  رئیسی خواستار رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز در نامه‌ای به آیت‌الله احمد جنتی، ضمن ابراز اعتماد و اطمینان به شورای نگهبان، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات در قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت شد.
*  حفظ اسلام در گرو وحدت همه قشرهاست
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حفظ نظام اسلامی را در گرو وحدت همه قشرهای جامعه دانست و گفت: باید همه در مسیر ریشه‌دار کردن وحدت درجامعه حرکت کنند چرا که تفرقه بزرگ‌ترین تهدید و موجب نابودی است.
وی دیروز در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در شبستان مدرسه فیضیه قم افزود: زیر بنای نظام جمهوری اسلامی وحدت کلمه است و دشمن در صدد ایجاد اختلاف میان قشرها، مذاهب و قومیت‌های مختلف برای از بین بردن اتحاد بی‌نظیر ملت ایران است.
** همشهری ۹۶/۳/۱
*  ایرانیان مقیم آمریکا بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند
علی اصغر محمدی، مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، با اشاره به اینکه میزان مشارکت ایرانیان خارج از کشور در همه حوزه‌های انتخابیه نسبت به سال ۱۳۹۲ افزایش چشمگیری داشت، گفت: بیشترین مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برای آمریکا بوده است.
*  امروز، نشست خبری ریاست جمهوری
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (دوشنبه ۱ خرداد) با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی نشست خبری خواهد داشت.
** کیهان ۹۶/۳/۱
*  هیچ‌کدام از ۵۰ دیکتاتوری که با ترامپ دیدار می‌کنند جرأت برگزاری انتخاباتی همانند ایران را ندارند
تحلیلگر برجسته مسائل بین‌المللی در یادداشتی در ایندیپندنت برگزاری انتخابات آزاد در ایران را تحسین کرده و نوشته ۵۰ دیکتاتوری که با ترامپ دیدار کرده‌اند جرأت برگزاری چنین انتخاباتی ندارند.
«رابرت فیسک» تحلیلگر برجسته مسائل بین‌المللی در بخش دیگری از این مقاله گردهمایی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در ریاض برای ملاقات با ترامپ را «گردهمایی دیکتاتورها و مستبدهای جانی» خوانده است.
*  حمص، سومین شهر بزرگ سوریه به کنترل ارتش درآمد
با خروج آخرین عناصر شبه نظامی از محله‌های اشغالی شهر «حمص»، این شهر تقریبا به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه درآمد.
در چارچوب توافقی که میان دمشق و مخالفان مسلح به امضا رسیده است، شبه نظامیان این شهر را ترک کردند و آخرین گروه شبه ‌نظامی نیز دیروز از محله «الوعر» حمص خارج شدند.
** شرق ۹۶/۳/۱
*  احتمال گفت‌وگوی تیلرسون و ظریف
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که به همراه ترامپ به ریاض سفر کرده، در کنفرانس خبری مشترک بعد از ملاقات با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان از احتمال گفت‌وگو با محمد جواد ظریف خبر داد و گفت وی هیچ‌گاه تلفن را روی کسی که قصد تعامل دارد، قطع نکرده است.
*  ورود ۳۲ هواپیما به کشور در ۲۰ ماه آینده
پس از آنکه ایران‌ایر به مدت ۲۰ سال امکان خرید حتی یک فروند هواپیمای نو را پیدا نکرده بود، موفق شد در طول ماه‌های گذشته هفت فروند هواپیمای نو تحویل بگیرد و انتظار داشته باشد که در ۲۰ ماه آینده ۳۲ هواپیمای نو دیگر نیز وارد ناوگانش شود.
** ایران ۹۶/۳/۱
*   دولت دوازدهم، کارآمدتر و کم اشتباه تر خواهد بود
حجت‌الاسلام حسن‌روحانی رئیس جمهوری در نخستین جلسه هیأت دولت پس از انتخابات، ضمن تبریک به ملت ایران به خاطر خلق حماسه عظیم و بزرگ ۲۹ اردیبهشت، تأکید کرد: دولت دوازدهم ان‌شاءالله دولتی کارآمدتر و کم‌ اشتباه‌تر خواهد بود و با گوشی شنواتر به خواست و مطالبات مردم توجه کرده و با بازوانی پرقدرت‌تر برای اقدام و عمل در مسیر رسیدن به اهداف ملی گام برخواهد داشت.
*  تکذیب مذاکره ایران با چین و روسیه برای خرید هواپیما
اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل می‌گوید: مجموعه صنعت هوایی کشور تاکنون هیچ مذاکره‌ای برای خرید هواپیما با شرکت‌های سازنده هواپیما در کشورهای چین و روسیه نداشته است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۱
*  یاوه‌گویی در ریاض
پادشاه عربستان در اجلاس ناتوی عربی که به زعامت ترامپ در ریاض تشکیل شده بود، با کسب اجازه از رئیس‌جمهور آمریکا، عربستان را مرکز مبارزه با تروریسم خواند و اعلام کرد ایران گسترش دهنده تروریسم در جهان است.
همچنین ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از ایران به عنوان عامل آتش جنگ‌های فرقه‌ای در کشورهای مختلف نام برد و خواستار مبارزه جهانی با سیاست‌های ایران شد. ترامپ، دولت ایران را به خاطر مبارزه علیه رژیم صهیونیستی عامل تروریسم دانست و از کشورهای منطقه خواست ایران را منزوی کنند.
*  پیروزی لیست امید در انتخابات شوراهای شهرهای بزرگ
اخبار رسمی و غیر رسمی درباره نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا حاکی از پیروزی لیست امید در بسیاری از مناطق کشور به ویژه شهرهای بزرگ است.
در تهران هم محسن هاشمی رفسنجانی در صدر برگزیدگان تهران قرار گرفت.
** وطن امروز ۹۶/۳/۱
*  هفته آینده شورای نگهبان نظرش درباره شکایات را اعلام می‌کند
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره شکایات ارسال‌شده به این شورا در زمینه تخلفات در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایاتی دارند، طبق قانون تا پایان یکشنبه فرصت داشتند، شکایات خود را همراه با مستندات تقدیم شورای نگهبان کنند.
وی افزود: طبق قانون شورای نگهبان حداکثر ۱۰ روز از زمان برگزاری انتخابات یعنی تا سه‌شنبه هفته آتی فرصت دارد پس از بررسی شکایات، نتایج را اعلام کند.
*  دوره‌گردی ترامپ با هدف جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکاست
علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: رئیس‌جمهور کاسبکار آمریکا برای جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکا دوره‌گردی می‌کند و متاسفانه برخی کشورهای ابزار دست آمریکا مانند عربستان سعودی از اموال و بیت‌المال مسلمین به این رئیس‌جمهور کاسب و دوره‌گرد آمریکا هدیه می‌دهند برای اینکه انجمن و نشست نمایشی در جهت تقویت تروریسم در حال شکست منطقه درست کنند برای اینکه آ‌نها در عراق، سوریه و یمن قطعا شکست خورده اند.
** جوان ۹۶/۳/۱
*  وعده‌های دولت را تا زمان عملی شدن پیگیری می‌کنیم
محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای در خصوص برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ضمن تبریک این حماسه به مردم، رهبری عزیز و رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: متعهد می‌شویم وعده‌های مطرح‌شده دولت در جریان انتخابات را تا زمان عملی شدن پیگیری کنیم و همچنین از هر اقدامی برای پیگیری مطالبات ۹۶ درصدی‌ها، حمایت کنیم.
*  رئیس‌جمهور منتخب از ورود به راه حل‌های نادرست تجربه شده خودداری کند
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب از او خواست که از ورود به راه حل‌های نادرست تجربه شده خودداری کند.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرد از این پس مصمم‌تر از گذشته راهی را که برای اعتلای کشور و حل مشکلات مردم آغاز کرده‌ایم، ادامه می‌دهیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۱
*  آتش‌سوزی گسترده در کارخانه ایران خودرو تبریز
مسئول روابط عمومی‌سازمان آتش نشانی تبریز از وقوع آتش سوزی گسترده در کارخانه ایران خودرو تبریز خبر داد و گفت: آتش تحت کنترل نیروهای آتش‌نشانی است.
حسن مطلبی با اعلام این خبر افزود: تا به این لحظه مصدومی‌گزارش نشده است.
** رسالت ۹۶/۳/۱
*  اگر شرایط برای صهیونیست‌ها فراهم باشد، یک مسجد در دنیا باقی نمی‌گذارند
آیت‌الله حسین مظاهری با تفسیر آیه ۱۱۴ سوره بقره افزود: یهودیان بعد از رحلت پیامبرشان، پیامبران زیاد دیگری را درک کردند و برای این که دین خودشان را به پیروان ادیان دیگر تحمیل کنند علاوه بر کشتن متدینان، مراکز عبادی آن ها را خراب می‌کردند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که استکبار جهانی و صهیونیست در حال تفرقه‌اندازی در ممالک اسلامی است، اضافه کرد: وی متذکر شد: امام زمان(عج) امنیت کاملی به جمهوری اسلامی ایران عنایت فرموده‌اند و ما باید قدردان این امنیت بسیار بالا باشیم؛ امنیت کشورمان آن قدر بالا است که کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و انگلیسی های خبیث حسرت داشتن آن را می‌خورند.
وی ادامه داد: اگر شرایط برای صهیونیست جهانی فراهم باشد، یک مسجد در دنیا باقی نمی‌گذارد.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۱
*  تجربه امنیت پایدار در سال‌های اخیر مدیون حضور به موقع مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی به مناسبت حماسه پرشور انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی‌شهر و روستا در پیامی تصریح کرد: حضور به موقع شما زنان و مردان و اقشار مختلف جامعه در صحنه‌های خطیر کشور، امنیت ملی و مشروعیت نظام را تضمین نموده است و به حق که تجربه امنیت پایدار کشور در سالهای اخیر مدیون همین شناخت درست و حضور به موقع مردم می‌باشد که جهانیان و مدعیان دروغین دمکراسی در جهان غرب را نیز به تعظیم واداشته است.
*  تشکیل دومین اجلاس حمایت از ‌فلسطین
سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دومین اجلاس سفرای کشورهای محور مقاومت و حامی‌فلسطین به دعوت این کمیسیون با حضور سفرای کشورهای فلسطین، عراق، الجزایر، تونس، عمان، سوریه و لبنان تشکیل شد.
وی افزود: دراین اجلاس سفیر فلسطین دو پیشنهاد تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی‌و تشکیل اجلاس علمای جهان اسلام با هدف تبیین شرایط موجود جهان اسلام و منطقه ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۱
*  جشن خیابانی ممنوع
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از همگان انتظار می‌رود به منظور حفظ آرامش و سهولت تردد مردم و جلوگیری از مزاحمت‌ها و سوء‌استفاده‌های احتمالی، از امروز از حضور در خیابان‌ها و معابر برای برپایی جشن خودداری کرده و چنانچه ستاد منتخبان ملت در ریاست جمهوری و شوراها متقاضی برگزاری مراسم باشند، با مراجعه به فرمانداری شهرستان محل خود برای هماهنگی و دریافت مجوز در زمان و مکان مشخص اقدام کنند.»
** آفرینش ۹۶/۳/۱
*  امروز روز تفاهم ،گفت و گو و مشارکت ملی است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با انتشار پستی در توییتر خود نوشت: روزی دیگر و مرحله‌ای دیگر آغاز شده، روز تفاهم ملی، گفت و گوی ملی و روز مشارکت و همکاری ملی برای برداشتن گام های بلندتر به سوی توسعه همه جانبه است.
*  ادامه پیام‌‍‌های تبریک در پی انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب
در پی حضور پر شکوه و گسترده مردم و اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، وزیر امور خارجه نروژ، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، وزیر خارجه آلمان پیروزیزیگمار گابریل، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، شیخ اکرم الکعبی نیز به نمایندگی از مقاومت عراق، سلطان قابوس‌ بن‌ سعید پادشاه عمان، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، صالح الصماد رئیس شورای سیاسی انصارالله، فواد معصوم رییس جمهور عراق، محمد اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق و… در اظهارات و پیام های خود به ملت و رییس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند.
** قدس ۹۶/۳/۱
*  هشدار مقتدی صدر به کشورهای عربی ـ اسلامی درباره تکیه کردن به آمریکا
رهبر جریان صدر به کشورهای عربی و اسلامی درباره تکیه کردن به آمریکا هشدار داد.
مقتدی صدر، نشست سعودی ـ آمریکایی در ریاض را ناپسند و قبیح دانست و افزود: اعراب و مسلمانان و کشورهای اسلامی نباید زیر بیرق آمریکا و تحت قیمومیت آمریکا و فرماندهی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشند.
*  عاشورا بسیاری از زیبایی‌ها را آشکار کرد
آیت‌الله مصباح یزدی در برنامه «زمزمه معرفت» رادیو معارف در رابطه با موضوع «دنیا طلبی یکی از دلایل سقوط انسان» گفت: حادثه عاشورا فجیع‌ترین حادثه‌ای است که در طول تاریخ سراغ داریم، اما اگر همین اتفاق تلخ نبود آن شجاعت، فداکاری، تبعیتشان از خداوند، خیرخواهی برای مردم و چیزهایی که به واسطه یاد آن و تاثر از آن میلیاردها انسان آمرزیده می‌شوند، آشکار نمی‌شد.
بنابراین دیدن این حادثه فجیع در مجموع حوادث بعدی چیزی جز زیبایی نخواهد بود.
** خراسان ۹۶/۳/۱
*  برخی عوامل مرتبط با شهادت مرزبانان میرجاوه دستگیر شدند
فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر عزم جدی نیروهای مرزبانی برای برخورد با عوامل ایجاد ناامنی گفت: پس از شهادت ۹ نفر از مرزبانان در هنگ میرجاوه، دستگیری مهره‌های گروه تروریستی و برخورد قاطع با اشرار و قاچاقچیان مسلح به صورت ویژه در دستور کار است.
سردار رضایی افزود: در این راستا، تعدادی از مظنونین به معاونت، در به شهادت رساندن مرزداران هنگ میرجاوه و اعضای باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر در سراوان و میرجاوه دستگیر شدند.
*  واردات گندم دوروم ممنوع شد
مدیر کل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ذخایر کافی و وضعیت مطلوب تولید و خرید سال زراعی جاری، ثبت سفارش واردات گندم دوروم از سوی وزیر جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شد.
سیدجمال مدرسی ضمن تاکید بر لزوم نمونه گیری و تایید هرگونه واردات پیشنهاد داد: تعرفه واردات گندم دوروم حداقل تا سقف ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.
** اعتماد ۹۶/۳/۱
*   تکذیب شایعه انتصاب ناطق‌نوری به ریاست مجمع
روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از انتصاب علی‌اکبر ناطق‌نوری به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مقام معظم رهبری داشت. شایعه این انتصاب که از زمان خبری شدن استعفای ناطق‌نوری از ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری آغاز شده بود، اما ساعتی بعد تکذیب شد.
بر این اساس روز گذشته یک منبع آگاه در دفتر علی‌اکبر ناطق‌نوری در گفت‌وگو با «اعتماد» چنین انتصابی را تکذیب و از آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.
*  فرانسه نسبت به اجرای دقیق توافق هسته‌ای از سوی تهران هوشیار است
«امانوئل ماکرون»، رییس‌جمهور فرانسه ضمن استقبال از پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد که فرانسه نسبت به اجرای دقیق توافق هسته‌ای از سوی تهران هوشیار است.
ماکرون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتصاب مجدد آقای روحانی به ریاست‌جمهوری ایران امید به اجرای بسیار دقیق توافق تاریخی ۱۴ جولای ۲۰۱۵ توسط دولت او را تقویت می‌کند؛ دولتی که امکان حل اختلافات هسته‌ای و آغاز مرحله‌ای جدید میان ایران و جامعه بن‌المللی از طریق دیپلماسی را فراهم آورد.»
** شهروند ۹۶/۳/۱
*  نامه ۶٠٠ روزنامه‌نگار به رئیس‌جمهوری
۶٠٠ خبرنگار و روزنامه‌نگار در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری منتخب مردم ایران ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم به ایشان با یادآوری یکی از وعده‌های او در دولت یازدهم پیگیر این مطالبه که همانا و همانا فک پلمپ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و رفع موانع ثبت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران است، شدند.
*  ۴ نماینده دیگر به مجلس دهم راه یافتند
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه برگزار و روزگذشته نتایج آن پس از شمارش آرا اعلام شد.
در ۴ حوزه انتخابیه «اصفهان»، «مراغه و عجب‌شیر»، «اهر و هریس» و «بندرلنگه، بستک و پارسیان» روز جمعه در انتخابات میان‌دوره‌ای تعیین تکلیف شد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۱
*  خواهان توسعه روابط با ایران هستیم
قائم مقام وزیر امور خارجه کویت ضمن تاکید بر روابط خوب و دوستانه میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران مناسبات دوستانه میان دو کشور را برای کویت مهم برشمرد و خواهان توسعه مناسبات با ایران شد.
خالد الجارالله افزود: کویت همواره به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای شورای همکای بوده و به ارتقای فضای همکاری با دولت ایران امیدوار است.
*  نشست ربانی، جبهه ضد ایرانی را تقویت می‌کند
پیزرل کاتز، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی به نشست سران چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان واکنش نشان داد.
کاتز گفت: حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این نشست «فرصتی برای ارتقای امنیت منطقه و پی‌ریزی همکاری‌های اقتصادی به عنوان بنیانی برای صلح در منطقه فراهم می‌کند.»
کاتز خواستار تشکیل ائتلاف ضد ایران شده و گفته که سفر ترامپ به ریاض «جبهه ضد ایرانی در منطقه را تقویت می‌کند.»
** صبح نو ۹۶/۳/۱
*  اعزام ۱۱ هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه رمضان
حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان که با حضور آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مدرسه فیضیه برگزار شد، آماری از مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان ارائه و بیان کرد: امسال نزدیک به ۹۵۰۰ طلبه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و در همین راستا نیز دو هزار نفر مبلغ در ماه رمضان از سوی سازمان اوقاف در سراسر کشور به تبلیغ مشغول خواهند بود.
*  مرسی تروریست دانسته شد
دادگاه فرجام مصر با درج نام «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده به همراه «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمین و ۲۴ رهبر دیگر این جماعت در فهرست تروریست‌ها موافقت کرد.
** بهار ۹۶/۳/۱
*  تولید روزانه نفت به ۱۶۰ هزار بشکه می‌رسد
معاون قائم مقام مجری طرح آزادگان جنوبی گفت: با برداشت ۱۶۰ هزار بشکه نفت در روز از منطقه غرب کارون می‌توان گفت که روزانه حدود ۲.۵ میلیون دلار درآمدزایی شکل گرفته است.
مجید نجاریان گفت: ما در میدان آزادگان جنوبی با صرف یک پنجم هزینه تعیین شده، تنها کمتر از ۵ ماه ۴۰ هزار بشکه به میزان تولید نفت این میدان اضافه کردیم.
*  شبیخون طالبان در ولایت زابل با ۲۰ کشته
مقام‌های افغانستان اعلام کردند: دست کم ۲۰ مامور پلیس در پی شبیخون گروه طالبان در ولایت زابل این کشور کشته شدند.
بسم‌اله افغان مال، والی زابل، گفت که حمله طالبان در منطقه چینو و غلام ربات صورت گرفته است.
** افکار ۹۶/۳/۱
*  انتظارات وزیر خارجه آمریکا از رئیس جمهور ایران حاکی از نادانی مقامات آمریکا
سردار سرتیپ پاسدار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، گفت: انتظارات وزیر خارجه آمریکا از رئیس جمهور ایران حاکی از نادانی مقامات آمریکا از جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود: مقاومت منطقه امروز در بهترین وضعیت خود قرار داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
منتخبان انتخابات باید پایبند آرمان‌های انقلاب باشند
فارس/ آیت‎الله اعرافی در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان گفت: حضورپرشور مردم در پای صندوق‌های رای حماسی و پرشور بود و رهبر معظم انقلاب و علمای بزرگ ما نیز این حضور را ارج نهادند. وی افزود: امیدواریم منتخبان به وعده‎های خود عمل کنند و به آرمان‎های نظام اسلامی پایبند باشند؛ حوزه نیز آماده مشارکت در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است. مدیر حوزه‌های علمیه تبلیغ را اصل مقوم حوزه دانست و گفت: اگر کسی در حوزه از این حس خالی شد، حوزوی نیست؛ زیرا ذات حوزه با تبلیغ و پیام رسانی گره خورده است.
حمله به شیعیان عربستان، ریشه در بغض آل سعود دارد
حوزه/ آیت‌الله علیدوست با اشاره به حملات ناجوانمردانه رژیم آل سعود به شیعیان شرق این کشور ابراز داشت: حرکت سلبی حکام عربستان سعودی و بحرین علیه ملت‌های خود، می‌تواند دو منشأ داشته باشد؛ یکی تجسم بغض این‌ها علیه شیعه است و در این میان اگر بهانه هایی می‌آورند چون تخریب بافت فرسوده در عربستان و یا مطالبی که علیه شیخ قاسم مطرح می‌کنند بی شک همه این‌ها بهانه است و گرنه بغضشان نسبت به شیعه انقلابی و در صحنه را نمی‌توان کتمان کرد.
عضو جامعه مدرسین افزود: عامل و منشأ دوم دستوری است که این‌ها از اربابان غربی و صهیونیستی خود می‌گیرند.
با قدرت تمام سیاستهاى دفاعى خود را تقویت می‌کنیم
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوى وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر ضد ایرانى وزیر خارجه عربستان مبنى بر لزوم توقف ازمایش‌های موشکی کشورمان اظهار داشت: فعالیت‌هاى موشکى ایران بخشى از سیاستهاى کاملا دفاعى ایران است. بهرام قاسمى تصریح کرد: ما هم چنان با قدرت تمام به تقویت سیاستهاى دفاعى خود ادامه خواهیم داد. جمهوری اسلامی ایران هرگز به هیچ کشورى اجازه نمی‌دهد در مورد سیاست‌های دفاعی آن اظهار نظر کند.
سخنرانی «جعلی» رئیس‌جمهور «دیوانه» آمریکا برای خوشامد عربستان بود
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست سران کشورهای عربی علیه ایران مملو از دورویی و برای خوشامد (حاضران در این نشست) بود. این روزنامه نوشت: علی‌رغم تأکید بر ممانعت از ایراد موعظه، تنها کاری که رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی انجام داد بیان اظهارات مغرضانه آشکار علیه ایران، برای خوشامد عربستان بود؛ کشوری که روز گذشته قرارداد تسلیحاتی چند میلیارد دلاری با آمریکا به امضا رساند.  
مردم ایران با مشارکت در انتخابات آینده انقلاب را ترسیم کردند
 مهر/ عضو پارلمان سوریه دموکراسی را در ایران واقعی دانست و بر نقش مردم در حفظ انقلاب و تعیین راه آن در سال‌های بعد از طریق حضور در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد. «ماجد حلیمه» گفت: مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری از انقلاب این کشور حمایت کرده و آینده این انقلاب را برای سال‌های بعد ترسیم نمودند. وی تاکید کرد: رهبران ایران بدون مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، از ملت‌های مظلوم نیز حمایت می‌نمایند.
اتخاذ مواضع ضد ایرانی در بیانیه پایانی نشست عربی ـ‌آمریکایی
مهر/ نشست عربی اسلامی آمریکایی که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شده بود در بیانیه پایانی خود بر اهمیت شراکت نزدیک بین کشورها علیه تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد. این بیانیه همچنین طی ادعایی واهی، «مواضع خصمانه ایران و ادامه دخالت‌های آن در امور داخلی دیگر کشورها» را محکوم و پایبندی به مقابله با آن را خواستار شده است. در ادامه ادعاهای ضد ایرانی و واهی در این بیانیه آمده است: ما مخالف سیاست‌ها و اقدامات نظام ایرانی به دلیل ادامه حمایتش از تروریسم و تندروی هستیم.
واکنش ظریف به اظهارات ترامپ علیه ایران در عربستان سعودی
مهر/ وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات ترامپ علیه ایران در عربستان سعودی پیامی توییتری به شرح زیر منتشر کرد: «ایران – که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است – توسط رییس جمهور آمریکا در آن “مهد دمکراسی و میانه روی” مورد حمله قرار می‌گیرد. ظریف درادامه تصریح کرد: آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟»
اروپایی‌ها از همکاری با ایران حمایت می‌کنند
 باشگاه خبرنگاران/ رئیس مشترک شورای اروپا گفت: با وجود درخواست ترامپ مبنی بر منزوی کردن ایران، اروپایی‌ها به احتمال زیاد از رویکرد همکاری با ایران حمایت خواهند کرد. کارل بیلدت درادامه افزود: ایران رأی داد تا با دنیا رابطه‌ای باز داشته باشد اروپایی‌ها به احتمال زیاد از رویکرد مشارکت با ایران حمایت خواهند کرد.
 تیلرسون: به تحمیل تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم
تسنیم/ وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه سعودی در نشستی خبری در ریاض، بار دیگر ادعاهایی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند. تیلرسون با این ادعا که ایران به دخالت‌های خود در یمن، عراق و سوریه و حمایت از حزب‌الله ادامه می‌دهد، گفت که آمریکا به تحمیل تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود علیه ایران گفت: ایران باید از پرداخت حقوق عناصر مسلح در کشورهای منطقه دست بردارد.
رهبر عالیقدر ایران تعیین‌کننده سیاست‌های ایران است
تسنیم/ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران احتمالاً موجب اختلافاتی میان دولت دونالد ترامپ، با اروپا بر سر سیاست‌گذاری آتی در قبال ایران خواهد شد. وال‌استریت‌ژورنال در ادامه افزود: دستیاران ترامپ معتقدند که سیاست‌های ایران در منطقه پس از توافق هسته‌ای تغییری نکرده است. زیرا رهبر عالیقدر ایران است که تعیین‌کننده چنین سیاست‌هایی است.
اعتراض روزنامه حامی آل سعود به اقدام ضد اسلامی شاه سعودی
تسنیم/ روزنامه دیلی پاکستان که حامی نفوذ آل سعود و وهابیت در پاکستان می‌باشد بازهم نتوانست به رفتار شاه عربستان که حداقل ظواهر اسلام را نیز رعایت نکرده است واکنش نشان ندهد. این روزنامه با انتقاد از عملکرد شاه سعودی دردست دادن با همسر ترامپ نوشت: «از شاه عربستان چنان تصویری منتشر شده است که تمام دنیا را به تعجب وا داشته است» شاه عربستان در اقدامی عجیب خلاف نص صریح آیه قرآن با میلانیا ترامپ همسر ترامپ دست داد تا دلیلی باشد بر این ادعا که دین صرفا به صورت ابزاری در عربستان استفاده می‌شود.
استفاده عربستان از قدرت ترامپ برای مشروعیت‌بخشی به خودش
ایسنا/ دستیار ویژه رئیس مجلس با بیان اینکه عربستان تلاش کرد تا حمایت ترامپ را جلب کند، گفت: عربستان سعودی در پی این است که از قدرت ترامپ برای مشروعیت‌بخشی به خودش و بازگرداندن نوعی اقتدار به عربستان و مقابله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه استفاده کند امّا به اسم مبارزه با تروریسم. امیرعبداللهیان افزود: ترامپ با سفر به عربستان و پس از آن تل آویو و سپس واتیکان، اسلام، یهود و مسیحیت را پوشش قوی برای اهداف پیچیده امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی قرار داده است.
معوقات بانکی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است
فارس/ سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به معوقات بانکی گفت: معوقات بانکی از ۱۴.۷ درصد در ابتدای این دولت به ۱۰ درصد در پایان سال ۹۵ رسید که تقریباً می‌توان گفت میزان معوقات بانکی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و در نظر داریم در سال جاری این رقم را تا میزان ۱۰ درصد کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *