خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۳۱

  • پیام تشکر جامعه مدرسین در پی حضور شکوهمند ملت ایران در انتخابات
  • رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی تأکید فرمودند: رسیدگی به قشرهای ضعیف و برخورد با فساد در صدر برنامه‌های دولت باشد
  • رئیس جمهور: حضور ۴۱ میلیونی مردم در انتخابات گامی در جهت توسعه و سرافرازی ایران بود
  • آیت الله غروی: پیروز واقعی انتخابات رهبری و مردم هستند
  • روحانی با ۵۷ درصد آراء رئیس دولت دوازدهم شد
  • حجت الاسلام و المسلمین رئیسی: امیدوارم دغدغه معیشتی محرومان اولویت دولت دوازدهم باشد

** جام جم ۹۶/۲/۳۱
*  مذاکره نماینده رئیس‌جمهور روسیه و اسماعیل هنیه
میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مذاکره و از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کرد.
وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته درباره مذاکره تلفنی این دو مقام، اعلام کرد: در رایزنی صورت گرفته مسائل خاورمیانه با محوریت اوضاع سرزمین‌های فلسطین و ضرورت اتحاد گروه‌های فلسطینی بررسی شد.
*  کسی در پذیرفتن نتیجه انتخابات تردید ندارد
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت‌: وقتی انتخاباتی با این حجم نظارت برگزار می‌شود باید همه نتیجه آن را قبول کنند.
علی لاریجانی با بیان این‌که روال انتخابات در کشور ما یک‌ روال روشن و‌ واضح است، افزود: هم نامزدها و هم مردم از هوشیاری سیاسی خوبی برخوردار هستند و بعید می‌دانم ‌کسی در پذیرفتن نتیجه انتخابات تردید داشته باشد.
وی با اشاره به تعامل مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور آینده گفت: هر چقدر قوا به هم نزدیک‌تر باشند فضا برای حل مسائل کشور فراهم می‌شود.
** همشهری ۹۶/۲/۳۱
*  ایران حمله جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای سوری را محکوم کرد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت حمله جنگنده‌های آمریکایی به کاروان نیروهای سوریه آن را تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو جامعه بین‌الملل و نیز یکجانبه گرایی آمریکا در نظام بین الملل دانست.
*  نتایج جالب آرا در شعب خارج از کشور
نتایج تفکیکی آرای اخذ شده در شعب خارج از کشور نشان می‌دهد که در اکثر شعب خارج، حجت الاسلام حسن روحانی حائز اکثریت آرا شه است .
 بر اساس این نتایج، همچنین حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برخی شعب از جمله دمشق ، بیروت ، کربلا، بغداد، نجف و بصره رأی بالاتری را به نسبت روحانی کسب کرده به شکلی که آرای رئیسی در شعبه دمشق ۷ برابر روحانی است .
 همچنین آرای رئیسی و روحانی در شعبه کره شمالی با هم برابر است از مجموع ۱۶۸۴۳۰ رای در شعب خارج از کشور، روحانی ۱۳۵۹۷۶ و رئیسی ۳۰۸۹۰ رأی به خود اختصاص داده‌اند و ۶۲ رأی نیز باطله محاسبه شده است.
** کیهان ۹۶/۲/۳۱
*  رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی تأکید فرمودند:رسیدگی به قشرهای ضعیف و برخورد با فساد در صدر برنامه‌های دولت باشد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، و تشکیل صف‌های طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای کشور، و از همه‌ قشرهای اجتماعی، نشانه‌ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی‌و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود.
دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه‌ رأی در صندوق‌ها، نصاب تازه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد.
پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به‌رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به‌طور فزاینده جلب کند.
پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیندیشید که بی‌شک یک عامل مهم استحکام و اقتدار ملی است.
به رئیس‌جمهور محترم و همه کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید می‌کنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ای از این خط مستقیم غفلت نکنند.
*  حجت الاسلام روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی: حضور ۴۱ میلیونی مردم در انتخابات گامی در جهت توسعه و سرافرازی ایران بود
مشارکت تاریخی شما در پای صندوق رأی فارغ از آنکه در این رقابتی‌ترین انتخابات تاریخ ایران به چه کسی رأی دادید، شگفتی‌ساز شد و اعتماد دوباره شما به اینجانب سبب شد که بار سنگینی را بر دوش خویش احساس کنم و من امیدوارم وکیل شایسته‌ای برای نمایندگی مطالبات شما مردم عزیز ایران باشم.
خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام و همه آنچه با شما مطرح کردم می‌دانم و با عزمی راسخ و با اطمینان به حمایت مستمر شما مردم عزیز، در این مسیر گام برخواهم داشت.
سلام و درودم بر رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی که حکیمانه و مشفقانه امواج پرتلاطم انتخابات را آنچنان به ساحل آرامش هدایت کردند که شور و هیجان رقابت‌های انتخاباتی در نهایت به صندوق عزت، استقلال و اقتدار ملت هدایت گردید.
** شرق ۹۶/۲/۳۱
*  حضور مردم در انتخابات تضمین‌ قدرت و امنیت کشور است
سردار حسین دهقان با انتشار پیامی با قدردانی از حضور بی‌نظیر ملت آگاه و ولایت‌مدار ایران اسلامی در تعیین سرنوشت کشور، گفت: این حضور حماسی پاسخی به دعوت و توصیه مقام معظم رهبری، تضمین‌کننده قدرت و امنیت کشور، وفاداری و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تکرار حماسه‌ای بزرگ و افتخارآفرین در عرصه‌های حضور و مقاومت است.
رقابت انتخاباتی پایان یافته و امروز آغاز فصل همدلی، وحدت، انسجام ملی و کار و تلاش جهادی و جهشی برای تحقق مطالبات بحق ملت ایران و رسیدن به افق‌های سند چشم‌انداز ٢٠ساله کشور و در یک کلام، تحقق آرمان‌های رهبر عزیز انقلاب، امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی است.
*  تکذیب دست‌داشتن کره‌شمالی در حملات سایبری
دولت کره‌شمالی گزارش‌ها را مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ عامل حملات سایبری اخیر در جهان بوده، به‌شدت تکذیب کرد. حمله سایبری، حدود ۳۰۰‌ هزار کامپیوتر در ۱۵۰ کشور جهان را با کرم «واناکرای» آلوده کرد و پس از آن از کاربران خواست پولی پرداخت کنند که بتوانند مجددا از سیستم‌شان استفاده کنند.
** ایران ۹۶/۲/۳۱
*  قدردانی ستاد کل نیروهای مسلح از حضور حماسی در انتخابات
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با قدردانی از حضور حماسی و گسترده مردم در جشن مردم‌سالاری اسلامی و انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه این رخداد بزرگ را نماد پایبندی ایرانیان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و هوشمندی و درک عمیق آنان از شرایط و مقتضیات زمانی دانست.
*  تبریک نصرالله به روحانی
 «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر شنبه در پیامی ضمن تبریک پیروزی «حسن روحانی» در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تأکید کرد که مشارکت گسترده مردم در انتخابات آزادی و آگاهی مردم ایران را به جهانیان نشان داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۳۱
*  روحانی با ۵۷ درصد آراء رئیس دولت دوازدهم شد
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهر دیروز به منظور اعلام آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات ۲۹ اردیبهشت،در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان خبر فوق افزود: نتایج ۹۹.۷ درصد شعبات اخذ شده و تقریبا نتیجه نهایی است که تعداد آرای ماخوذه ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار ۱۳۱ رای است.
وی ادامه داد: حسن روحانی ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای اکثریت (۵۷ درصد) آرا را کسب کرده و پیروز انتخابات است.
وزیر کشور یادآور شد: ابراهیم رئیسی نیز ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رای – (۳۸.۵ درصد آرا) را کسب کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: سید مصطفی میرسلیم ۴۷۸ هزار و ۲۱۵ رای و سید مصطفی‌هاشمی طبا ۲۱۵ هزار و ۴۵۰ رای را کسب کردند.
*  اخبار غیررسمی ،از پیروزی لیست امید در شورای شهر تهران در شمارش نیمی از آراء صندوق‌ها حکایت دارد. براساس همین خبر، محسن‌هاشمی رفسنجانی بالاترین رای را برای عضویت در شورای اسلامی شهر تهران آورده است.
** وطن امروز ۹۶/۲/۳۱
*  رئیسی «رقیب قدرتمند» روحانی در انتخابات ۹۶ بود
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آقای رئیسی قدرتمندانه وارد میدان رقابت انتخاباتی شد و درعین‌حال فردی قوی، مظلوم و متخلق بود که توانست بین نیروهای مؤمن یک انسجام درونی ایجاد کند که این خود یک برکت الهی است. آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به نتیجه انتخابات و رأی ۱۶ میلیونی رئیسی در انتخابات ۹۶ اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیروز عرصه اخلاق، متانت و صداقت است، او پیروز عرصه مسئولیت‌پذیری در قبال فقر و فساد و تبعیض و همت برای حل مشکل رکود تورمی بود.
*  ساقط شدن اف‌ـ۱۶ سعودی  توسط یمنی‌ها
ارگان انصارالله یگان هوایی ارتش یمن مستقر در استان شمالی صعده، بامداد شنبه یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی سلطنتی عربستان را در منطقه نجران در مرزهای جنوبی عربستان ساقط کرد.
** جوان ۹۶/۲/۳۱
*  امیدوارم دغدغه معیشتی محرومان اولویت دولت دوازدهم باشد
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بیانیه‌ای برای دولتمردان و رئیس جمهور منتخب، آرزوی موفقیت کرد و گفت با تکیه بر رأی قریب به ۱۶میلیون ایرانی خواهان تغییر، همه ظرفیت‌ها را برای پیگیری مطالبات مردم در مبارزه با فساد و تبعیض به کار می‌گیرد.
*  نعیم قاسم: دنیا جمع شود نمی‌تواند ما را از آزادسازی سرزمین‌مان بازدارد
معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه ما راه خود را با ایمان و ارادت انتخاب کرده‌ایم، گفت که به راه آزادسازی سرزمین ادامه خواهیم داد.
*  سردار غیب‌پرور،ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب:اکنون زمان همدلی برای رفع مشکلات مردم است
در پی حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: زمان وعده دادن‌ها و مجادله با رقبای انتخاباتی به پایان رسیده و هنگام همدلی و هم‌افزایی برای عبور از موانع و کار برای رفع مشکلات مردم فرا رسیده است.
*  همزمان با برگزاری، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ، انتخاب میان دوره‌ای مجلس نیز در چند حوزه انتخابیه برگزار شد.
بر این اساس، در حوزه انتخابیه اصفهان سید مجید موسویان احمد آبادی با کسب اکثریت موفق شد به مجلس راه یابد. همچنین در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر نیز علی جلیلی شیشوان با کسب اکثریت آرا به مجلس راه یافت.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۳۱
*  کشورهای منطقه در محاسبه روابط خود با ایران بازنگری می‌کنند
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پس از این انتخابات و حضور مردم قطعا کشورهای منطقه در محاسبه روابط خود با ایران بازنگری‌های اساسی انجام خواهد داد و ما باید با استفاده از دیپلماسی به بهترین شکل از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.
** رسالت ۹۶/۲/۳۱
*  مردم با درک بالا حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی گفت: مردم با درک بالا حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند.
وی در دیدار مدیران قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به نعمت قرآن اظهار کرد: این نعمت بالاترین نعمت خداوند است.وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای مردم ادامه داد: مردم در نتیجه توجه و درک قرآن به صورت گسترده در انتخابات شرکت کردند و انقلاب اسلامی موجب احیا شدن قرآن در جامعه شد.
*  داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: دولت به مطالبات ۱۶ میلیون منتقد توجه کند.
** مردم سالاری۹۶/۲/۳۱
*  در برابر عظمت و هوشمندی مردم ایران سر تعظیم فرود می‌آورم
محمد جواد ظریف، در پیامی از همه ایرانیان به مناسبت مشارکت بالا و هوشمندانه در تعیین سرنوشت خود تقدیر و تشکر کرد .
*  قشقاوی اعلام کرد: انتقال ۲۷ زندانی ایرانی از ترکمنستان به کشور
قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: ۲۷ زندانی ایرانی، دیروز از ترکمنستان به کشور منتقل شدند.وی یادآور شد این انتقال در راستای اجرای پروتکل انتقال محکومان بین دو کشور،  شنبه مورخ ۳۰ اردیبهشت از طریق مرز باجگیران صورت گرفته است.
** آرمان ۹۶/۲/۳۱
*  انتخابات هیات رئیسه مجلس در ۷خرداد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه در هفته آینده خبر داد. بهروز نعمتی اظهار کرد: انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس در سال دوم فعالیت مجلس دهم یکشنبه ۷ خرداد در دستور کار مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
*  ادعای پنتاگون درباره نقش ایران در حمله به سوریه
آمریکا مدعی شد که کاروانی را در حمله هوایی خود به سوریه هدف قرار داده است که نیروهای تحت حمایت ایران در آن حضور داشته‌اند. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه با ادعای اینکه یک کاروان مورد حمایت ایران در حمله هوایی اخیر ارتش به سوریه هدف قرار گرفته است، گفت که این حمله ماهیت دفاعی داشته است.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۳۱
*  مشارکت ۷۲ درصدی در تهران
محمدرضا بادامچی رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر حوزه تهران توضیح داد: میزان مشارکت در تهران حدود ۷۲ درصد بوده و تقریبا سه میلیون و ۲۷۸ هزار رای برای انتخابات شورا به صندوق‌های رای انداخته شده است.به گفته او شمارش رای شورا، امروز به پایان می‌رسد.
** آفرینش ۹۶/۲/۳۱
*  پادشاه عمان پیروزی روحانی را تبریک گفت
سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان پیروزی وی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
*  هرگز با اسد درباره سوریه همکاری نمی‌کنیم
فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت، آمریکا هرگز با رئیس جمهوری سوریه برای ثبات در این کشور پس از شکست داعش همکاری نمی‌کند.
برت مک‌گورک، فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضدداعش روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پس از شکست داعش به منظور برقراری ثبات در این کشور همکاری نخواهد کرد.
** قدس ۹۶/۲/۳۱
*  فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود
آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، گفت: شما مطمئن باشید که مراجع تقلید از فعالیت‌های شما حمایت می‌کنند و البته دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز باید از شما حمایت کنند تا بتوانید این فریضه الهی را در جامعه اسلامی احیاء و نهادینه کنید.
*  اختلاف آرا زیر ذره بین گاردین
روزنامه گاردین می‌نویسد: روحانی با اختلاف کمی پیروزی را از آن خود کرد. آرای سید ابراهیم رئیسی هم بالاست و او می‌تواند بار دیگر وارد رقابت‌های ریاست جمهوری شود.
** خراسان ۹۶/۲/۳۱
*  موگرینی: مردم ایران به شکلی پرشور در زندگی سیاسی کشورشان شرکت کردند
 موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تبریک به رییس جمهور کشورمان تأکید کرد: مردم ایران به شکلی پرشور در زندگی سیاسی کشورشان شرکت کردند.
وی افزود: من به رییس جمهور روحانی برای این تفویض قدرتمند تبریک می‌گویم. اتحادیه اروپا آماده است تا به همکاری برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، تعاملات دوجانبه، صلح منطقه‌ای و تحقق خواسته‌های تمام مردم ایران ادامه دهد.
** اعتماد ۹۶/۲/۳۱
*  رسول کوهپایه‌زاده، وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: حضور موکلم و اخذ توضیحات از وی در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب که رسیدگی مجدد به پرونده دو متهم دیگر را بر عهده دارد، می‌تواند دادگاه را به کشف حقیقت و اجرای عدالت رهنمون کند.
** بهار ۹۶/۲/۳۱
*  حمایت عراق از تمدید توافق اوپک
نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور از تمدید توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت، حمایت می‌کند.
رویترز نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، اعلام کرده است که این کشور به کاهش تولید نفت در چهارچوب توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پایبند است و همسو با تصمیم این سازمان، از تمدید توافق یاد شده حمایت می‌کند.
نشست آینده کشورهای عضو اوپک در روزهای آینده در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود و اعضای این سازمان درباره تمدید توافق کاهش عرضه تصمیم می‌گیرند.
*  مذاکرات تحت یک سقف زمانی
منابع دیپلماتیک غربی فاش ساختند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به زودی طرح سیاسی خود در زمینه احیای روند مذاکرات مستقیم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای یک بازه زمانی بین ۱۲ تا ۱۶ ماهه بدون توقف شهرک سازی را ارائه می‌کند.
این منابع افزودند: محمود عباس رئیس تشکیلات رام‌الله‌در جریان سفر اخیرش به آمریکا در دیدار با دونالدترامپ موافقت خود را با از سرگیری مذاکرات براساس اصول و مبانی جدید و برای یک بازه زمانی‌مشخص و با دخالت مستقیم آمریکا به ترامپ ابلاغ‌کرد.
** صبح نو ۹۶/۲/۳۱
*  تصمیم آمریکا برای اعزام  ۳۷۰۰ نظامی دیگر  به عراق، کویت و کره جنوبی
ارتش آمریکا در ادامه تحرکات نظامی این کشور اعلام کرده که درصدد است ۳۷۰۰ نظامی جدید به کشورهای عراق، کویت و کره جنوبی بفرستد.
قرار است ۳۵۰۰ تن از این تعداد، تابستان سال جاری از تیم دوم زرهی رزمی مستقر در پایگاه فورت هود ایالت تگزاس به این دو منطقه اعزام شوند.
*  تظاهرات ملت بحرین در آستانه محاکمه «آیت الله قاسم»
 در حالی که امروز دادگاه بحرین حکم آیت الله عیسی‌قاسم رهبر شیعیان این کشور را قرائت خواهد کرد، مردم بحرین به نشانه حمایت از آیت الله تظاهرات‌های گسترده خود را شب و روز گذشته آغازکردند.
** افکار ۹۶/۲/۳۱
*  تجمعات ستاد رئیسی شایعه است
ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اعلام کرد که این ستاد هیچ فراخوانی برای تجمع در استان‌های مختلف صادر نکرده است . حامیان و هواداران این کاندیدا مراقب برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی باشند.
*  تشکر از ملت برای حضور پرشکوه
سید مصطفی میر سلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی از ملت ایران برای خلق حماسه حضور در انتخابات تشکر و آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تشکر جامعه مدرسین در پی حضور شکوهمند ملت ایران در انتخابات
اختصاصی/درپی حضور گسترده ملت ایران درانتخابات۲۹ اردیبهشت جامعه مدرسین با صدور پیامی از حضور گسترده مردم دراین انتخابات تقدیر نمود. دراین پیام آمده است:حضور شما امید تازه ای به هواداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان بخشید و مایه یأس دشمنان و مصونیت، اقتدار و عزت ایران گردید.دربخش دیگری از این پیام آمده است جامعه مدرسین امیدوار است، مسئولان محترم شاکر این نعمت بزرگ بوده و با تکیه بر آرمان های امام راحل(ره) و شهیدان والامقام و رهروی عملی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانند راه پیشرفت و برون رفت از مشکلات امروز جامعه را با نگاه به توانمندی های داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی  بپیمایند.
لزوم تقویت حس مسئولیت تبلیغی و آمادگی طلاب برای مهاجرت
 رسا/آیت الله اعرافی، با بیان این که حقیقت حوزه های علمیه تبلیغ است، گفت: تبلیغ یک امر ضمیمه به حوزه نیست بلکه حوزه در ذات خود تبلیغ را دارد و اگر تبلیغ را از حوزه بگیریم دیگر حوزه، حوزه نخواهد بود و اگر وجود ما رساندن پیام دینی نباشد در واقع ما روحانی نیستیم.مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به لزوم تقویت حس مسئولیت تبلیغی در طلاب، آموزش مهارت های تبلیغی را برای طلاب ضروری دانست.
پیروز واقعی انتخابات، رهبری و مردم هستند
حوزه/ آیت الله غروی با بیان اینکه پیروز واقعی انقلاب، رهبری، مردم، کاری آمدی نظام جمهوری اسلامی، مسئولان و خادمان  ملت می باشند ، ابراز داشت: مسئولان کشور برای خدمت رسانی بیشتر نیازمند به حمایت مردم می باشند و وقتی آنان حمایت مردم را داشته باشند، دلگرم به کار می شوند.عضو جامعه مدرسین افزود: انتخابات به پایان رسیده و فرد منتخب هم برای جایگاه ریاست جمهوری برگزیده شده، در این مدت هر اتفاقی افتاده تمام شده، مهم این است همه مسئولین و آحاد ملت برای اعتلای نظام کشور با هم وحدت و انسجام داشته باشند تا بتوانند مشکلات را از بین ببرند.
۱۰۰درصد تحریم‌های کشتیرانی رفع شد
تسنیم/ مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقای ۴پله‌ای رتبه این شرکت بین شرکت‌های کانتینری دنیا خبر داد و با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد تحریم‌ها علیه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی برطرف شده است، گفت: تنها مقداری محدودیت‌ بانکی برای مشتریان کشتیرانی داریم.محمد سعیدی با اشاره به هدفگذاری‌های صورت‌گرفته برای احیای جایگاه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی،‌ اظهار کرد: رنکینگ کشتیرانی از ۲۳ دنیا به ۱۹ ارتقا یافته است.
ایران آزمایش موشکی را پایان دهد
صدا و سیما/ وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان گفت: روحانی از دور دوم ریاست جمهوری خود برای پایان دادن به برنامه موشکی بالستیک تهران استفاده کند. تیلرسون افزود: واشنگتن قصد دارد تلاش‌های خود را برای جلوگیری از نفوذ تهران در سوریه و یمن افزایش دهد.وی در ادامه افزود: محتاطانه به دنبال بازنگری در توافق هسته‌ای با ایران هستیم.وی ادعا کرد: به دنبال تقویت توان دفاعی کشورهای عرب خلیج فارس برای مقابله با نفوذ ایران هستیم.
دلارهای سعودی در جیب ترامپ
 صدا و سیما/ آمریکااز امضای قراردادهای نظامی به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیارد دلار با عربستان سعودی در سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این کشور خبر داد. یک مقام کاخ سفید درباره بسته تجهیزات و خدمات دفاعی که میان آمریکا و عربستان سعودی امضا شده است گفت: این بسته نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه است و هزاران شغل برای صنعت دفاعی آمریکا ایجاد می کند.
منتقدان انتخابات ایران خودشان را تنبیه کنند
صدا و سیما/ مارک فیتزپاتریک “معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا” در پیامی توئیتری به صحت انتخابات ریاست جمهوری ایران که با حضور گسترده مردم انجام شد، اذعان کرد و افزود : آیا می توانم از همه آنهایی که مدعی بودند انتخابات ریاست جمهوری ایران صوری است، محترمانه بخواهم که خودشان را تنبیه کنند؟چندی پیش وزارت امورخارجه آمریکا مدعی شده بود در ایران انتخابات غیردموکراتیک برگزار می شود .
ملت ایران قاعده اسلام اصیل و قدرت ملی را به نمایش گذاشت
رسا/رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان حضور پرشور ملت ایران در انتخابات را نمایش قاعده اسلام اصیل و قدرت ملی خواند. حجت الاسلام سید هاشم صفی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آینده از آن مقاومت است، ادامه داد: آمریکا امروزه به مراتب ضعیف تر از سال های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۳ است؛ سال هایی که به بهانه های مختلف به جنوب لبنان آمد. این کشور هم اکنون نیز با وجود اسرائیل و عربستان و اموال عربی بسیار ضعیف‌تر از زمانی است که جنگ ۸ساله را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت.
حکیم خواستار برگزاری اجلاس سران ایران، عراق، عربستان، مصر و ترکیه شد
رسا/ سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق بار دیگر خواستار برگزاری اجلاس منطقه‌ای سران با حضور ایران، عراق، مصر، عربستان و ترکیه شد تا همه مسائل مورد اختلاف با صراحت و صادقانه بررسی شود و نکات و موارد مورد توافق مشخص و حداقل قواعد تعامل سیاسی بین کشورهای محور در منطقه معین شود. وی خاطرنشان کرد: منطقه در طول تاریخ از جنگ ها سودی نبرده است و در دوران صلح و تفاهم و گفت وگو شاهد شکوفایی بوده است و سران منطقه نیز با این مساله آگاه هستند.
شیخ عیسی قاسم به یک سال حبس محکوم شد
باشگاه خبرنگاران / دادگاه بحرین روحانی برجسته شیعه این کشور را به بهانه‌های واهی به یک سال حبس محکوم کرد.شبکه العالم اعلام کرد: شب گذشته تمامی شهر و شهرک‌های بحرین شاهد تظاهراتی تحت عنوان «فدایی‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند» بود. این تظاهرات به درخواست ائتلاف ۱۴ فوریه برگزار شد.تظاهرکنندگان تصاویر آیت‌الله عیسی قاسم را در دست داشتند و شعارهایی انقلابی سر داده و بر پیروزی او تاکید کردند.
هنوز بدهی های بابک زنجانی پرداخت نشده است
صداوسیما/حجت الاسلام پور محمدی درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده متهم ردیف اول نفتی افزود: درباره بابک زنجانی اقداماتی برای شناسایی عوامل همکارش صورت گرفته که در مرحله بازپرسی قرار دارند. وی گفت: در این پرونده تاکنون نتایج ملموس قابل ارائه ای به دست نیامده اما امیدواریم در ادامه روند رسیدگی,  به نتایج خوبی برسیم. وزیر دادگستری تصریح کرد: متاسفانه تاکنون دارایی هایی که از سوی بابک زنجانی ارائه شده به سختی ۲هزار میلیارد تومان می شود؛ در حالیکه بدهی این متهم بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان با حداقل سود تخمین زده شده است. پورمحمدی گفت: همه برای پیگیری این پرونده تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم حقوق ملت را استیفا کنیم.
هیات عالی نظامی ایران وارد پاکستان شد
ایرنا / در ادامه همکاری های دفاعی-نظامی ایران و پاکستان، یک هیات عالی نظامی از ‘دانشگاه عالی دفاع ملی ایران’ امروز وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.
همکاری های نظامی و دفاعی ایران و پاکستان بطور منظم از جمله تبادل ناوگروه ها و انجام تمرین‌های مشترک بین دو کشور همسایه وجود دارد.
سفر ترامپ به عربستان با هدف تقسیم کشورهای عربی
ایسنا/عبدالملک حوثی در پیامی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات گسترده مردم یمن در مخالفت با سفر دونالد ترامپ به عربستان تاکید کرد، سفر ترامپ و آنچه که اجلاس “سران اسلامی – آمریکایی” خوانده می‌شود، در جهت خدمت به برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در راستای نابودی کشورهای عربی بعد از تضعیف و تقسیم آنهاست. رهبر انصارالله در ادامه گفت: آنچه ترامپ و کسانی که در نشست ریاض دنبال می‌کنند در دو نقطه تجلی می‌یابد اول حمایت از اسرائیل و تحمیل آن و نابودی مساله فلسطین و دوم مسائل جهان عرب و تسلیم فلسطین به اسرائیل و آمریکا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *