خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۷

  • دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای حضور دشمن شکن مردم در انتخابات
  • آیت الله علوی گرگانی: سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش کشور امام زمان(عج) را تهدید می‌کند
  • حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی: همه مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در نظام اسلامی به عنوان تعهدی برای مردم است
  • آیت الله فقیهی: حضور حداکثری در انتخابات خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است
  • آیت الله مروی: جای نخبگان حوزه در عرصه بین الملل خالی است
  • حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی: همه نهادهای دخیل در امر به معروف ونهی از منکر باید هماهنگ باشند

** جام جم ۹۶/۲/۲۷
*  کناره‌گیری جهانگیری از انتخابات
اسحاق جهانگیری دیروز در سخنرانی انتخاباتی خود در شیراز ضمن اعلام کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری از همگان خواست به حجت‌الاسلام حسن روحانی رای بدهند.
*  دستگیری عوامل شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی اهواز
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان از دستگیری تروریست‌هایی که عامل شهادت دو مامور ناجا در شامگاه یکشنبه در اهواز شدند توسط رزمندگان سپاه خبر داد.
** همشهری ۹۶/۲/۲۷
*  انتقاد از کانادا و عربستان
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار تجدید نظر دولت‌های کانادا، عربستان و سودان برای استقرار صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.
علاء الدین بروجردی با بیان اینکه اقدام کانادایی‌ها در حافظه تاریخ ملت ایران به ثبت می‌رسد، تصریح کرد: اقدام کشورهایی که اجازه حضور اتباع ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را نداده‌اند ضددمکراسی است.
** کیهان ۹۶/۲/۲۷
*  بین حقوق مردم و چپاول‌گران دیوار بلندی ایجاد خواهیم کرد
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: می‌گویند ما دیوار می‌کشیم. ما اعلام کردیم بین حقوق مردم و چپاول‌گران دیوار بلندی ایجاد خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: اینکه به غربی‌ها بگویید در انتخابات هوای ما را داشته باشید تا پیروز باشیم را بلد نیستیم. علم و اقتصاد و سیاست سه ضلع دیپلماسی است که باید در کشور گره‌گشا باشد.
*  عیادت رئیس قوه قضائیه از آیت‌الله‌هاشمی شاهرودی
رئیس قوه ‌قضائیه صبح دیروز با حضور در بیمارستان از آیت‌الله‌هاشمی‌ شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در این دیدار، ضمن اطلاع یافتن از مراحل درمان ایشان، بهبودی و سلامتی آیت‌الله‌هاشمی‌ شاهرودی را از خداوند متعال مسئلت کرد.
** شرق ۹۶/۲/۲۷
*  برگزاری اولین مناقصه نفتی ایران بعد از انتخابات
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره زمان برگزاری نخستین مناقصه نفتی ایران گفت: این مناقصه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برگزار خواهد شد.علی کاردر توضیح داد: چند شرکت بین‌المللی اظهار تمایل کردند که شرایط آنها بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت.
چند شرکت دیگر نیز بعد از اظهار تمایل شرکت‌های قبلی تمایل خود را اعلام و پیشنهاد خود را ارائه کردند که پیشنهاد آنها در کمیته فنی در حال بررسی است.
*  واکنش رحیمی به احتمال استقرار نیروهای مسلح در شعب‌رأی
علیرضا رحیمی، رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران، تأکید کرد: نباید به بهانه تأمین امنیت، نیروهای مسلح جایگزین نیروهای انتظامی در شعب اخذ رأی شوند.
او افزود: روز دوشنبه در همایش بازرسان انتخابات استان تهران، رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ممکن است به‌دلیل کافی‌نبودن تعداد نیروهای انتظامی برای تأمین امنیت مجبور شویم از برادران سپاه و بسیج استفاده کنیم.
** ایران ۹۶/۲/۲۷
*   افشای نشست ویژه عربی – امریکایی در واشنگتن
عربستان و متحدان عرب این کشور که با حضور ترامپ در کاخ سفید، امیدوارند بتوانند اهداف دیرین خود درباره حزب‌الله لبنان را تحقق بخشند، در نشستی ویژه در واشنگتن با دولت امریکا جهت مقابله با فعالیت‌های تجاری و مالی حزب‌الله به عنوان بزرگ‌ترین حزب شیعی و تشکیلاتی سیاسی، نظامی و مذهبی در لبنان مذاکره کردند.
در این نشست محرمانه که چهارم و پنجم ماه مه در واشنگتن تشکیل شد، راه‌های مقابله با حزب‌الله لبنان را از طریق اعمال فشار بر آن بواسطه ابزارهایی بررسی کردند.
*  دولت «سند ۲۰۳۰» را امضاء نکرده است
سخنگوی دولت با بیان اینکه سند ٢٠٣٠ به عنوان بیانیه برای هیچ کشوری الزام‌آور نیست، گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تا تبیین جزئیات و رفع ابهام، پیگیری آن متوقف شد.
محمدباقر نوبخت در نشست خبری افزود: این که گفته شود دولت در سند ۲۰۳۰ زانو زد و آن را امضاکرد، نادرست است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۷
*  پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت‌الله صابری همدانی
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله صابری همدانی پیام تسلیتی صادر کرد.
بخشی از پیام چنین است: رحلت عالم ربانی، فقیه وارسته مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ احمد صابری همدانی رضوان‌الله تعالی علیه، موجب تاثر و تاسف گردید.
آن روحانی بزرگوار که صاحب تالیفات ارزنده فقهی و تاریخی بود در طول زندگی با برکت خود، همواره در ترویج و تبلیغ معارف دین و علوم اهل البیت علیهم السلام بسیار جدی و کوشا بود، و در مسافرت‌های تبلیغی داخل و خارج از کشور، این وظیفه بزرگ دینی را به بهترین وجه ممکن انجام می‌داد.
اینجانب رحلت این عالم خدوم را به حوزه‌های علمیه و علمای اعلام و فضلای محترم و آقازادگان مکرم ایشان تسلیت گفته، و غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت دارم.
*  همه در کنار هم خواهیم بود با حماسه روز جمعه
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم اهواز با تاکید بر اینکه همه در کنار هم خواهیم بود با حماسه روز جمعه خاطر نشان کرد: ما در سال ۹۲ با یکدیگر عهدی بستیم که در اجرای آن در برخی‌ موارد موفق بوده‌ایم و در برخی موارد در نیمه راه ماندیم.
ما همه دست به دست هم دادیم تا تحریم ایران را ببندیم و حصر ایران را بشکنیم. ما دست به دست هم دادیم و به خوبی از حقوق ایران دفاع کردیم.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲۷
*  تقدیر جبهه مردمی از قالیباف
جبهه مردمی نیروهای انقلاب طی بیانیه‌ای از اقدام شجاعانه قالیباف تقدیر کرد. روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای از اقدام قالیباف مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به نفع حجت‌الاسلام رئیسی تقدیر کرد.
*  توزیع مفاتیح‌الحیات در پاکستان
علی ابوالقاسمی، مدیر توزیع و فروش آثار آیت‌الله جوادی‌آملی (مرکز بین‌المللی نشر اسرا) از ترجمه کتاب «مفاتیح‌الحیات» خبر داد و گفت: این اثر به‌ زبان اردو ترجمه و در کشور پاکستان توزیع شده است.
** جوان ۹۶/۲/۲۷
*  دشمن در تلاش است از معبر انتخابات فتنه را در ایران شکل دهد
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مظهر اقتدار ملی و جلوه حضور مردم در صحنه و مشارکت در تصمیم گیری سیاسی و اجتماعی است، عنوان کرد: امروز دوست و دشمن می‌دانند که انتخابات‌در ایران واقعی است و جابجایی دولت‌ها بر پایه رای مردم به یک سنت سیاسی و حقوقی تبدیل شده است.
وی افزود: دشمن امروز در تلاش است از معبر انتخابات بار دیگر فتنه را در ایران شکل دهد و در این زمینه مردم باید با مشارکت حداکثری خود با فتنه مقابله کنند و ۹دی خود را این بار در روز ۲۹ اردیبهشت و در پای صندوق‌های رای نشان دهند.
*  بازداشت یک ایرانی به اتهام «جاسوسی» در افغانستان
مقامات محلی ولایت قندهار در جنوب افغانستان می‌گویند یک تبعه ایران را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده‌اند.
ضیا‌درانی سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت قندهار می‌گوید این فرد وظیفه داشته که تصاویر و نقشه‌هایی از ادارات دولتی تهیه کند و برای برنامه ریزی حملات در اختیار مخالفان مسلح قرار دهد.  
** رسالت ۹۶/۲/۲۷
*  ابراز خرسندی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از اعزام زائران ایرانی به حج
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خدا را شکر می‌کنیم که حج راه افتاد و پس از یک وقفه کوتاه دوباره شاهد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع هستیم.وی تصریح کرد: امیدواریم که حج امسال در آرامش و به خوبی برگزار شود و در آینده نزدیک اعزام زائران به عمره مفرده را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند آن‌ها کسانی هستند که اعتقادی به حج ندارند و مایلند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود، اما ناکام ماندند و امسال شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.
*  امروز در شهرک‌های صنعتی کشور گرد مرگ ریخته‌اند
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از شهرک‌های صنعتی که تاکنون در برخی استانها بازدید کردم، دیدم که گویی گرد مرگ بر آن شهرک‌هاریخته‌اند؛ این مسئله در شان جمهوری اسلامی نیست.
سیدمصطفی میرسلیم گفت: شعار امسال رهبر معظم انقلاب به معنای این است که امروز در کشور ما تولید خوابیده و اشتغال متوقف شده است.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۷
*  مذاکره ایران و هند درباره توسعه میدان گازی فرزاد.بی
یک هیات هندی به ریاست قائم مقام وزیر امور خارجه هند دیروز (سه‌شنبه) با «بیژن زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، دیدار و راه‌حل‌های توسعه میدان گازی فرزاد.بی و پرداخت باقیمانده بدهی پالایشگاه‌های هندی به ایران را بررسی کردند.
*  احتمال مذاکره برای تحریم‌های غیرهسته‌ای وجود دارد
وزیر امور خارجه درباره مذاکره برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای گفت: این احتمال وجود دارد که در شرایط مناسب، مذاکراتی صورت بگیرد ولی ما باید ببینیم طرف مقابل، برجام را اجرایی می‌کند یا نه.
محمد جواد ظریف بیانات رهبر معظم انقلاب را در این زمینه یادآور شد و گفت: ایشان فرمودند برجام آزمونی برای طرف مقابل است؛ اگر طرف‌های مقابل در این آزمون نشان بدهند تمایل دارند به راه حل برسند این آمادگی را داریم وارد حوزه‌های دیگر بشویم.
** آرمان ۹۶/۲/۲۷
*  برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها در ۱۱ هزار شعبه
قاسم میرزایی نکو عضو هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری اینکه در ۱۱هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی خواهد بود، اظهار کرد: این موضوع مصوبه سطوح بالای نظام است وبه شکل پایلوت و آزمایشی نیست و واقعی است و در این راستا ما تمهیداتی را در نظر گرفته ایم و سیستم تجمیع آرای انتخابات را طراحی کرده ایم.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۷
*  مسئولان نمی‌توانند با ذکر سمت و عنوان از نامزدها حمایت کنند
سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: «بر اساس قانون، مسئولان دولتی و نهادهایی که از بودجه عمومی و بیت‌المال استفاده می‌کنند و ائمه جمعه نمی‌توانند با ذکر سمت و عنوان از نامزدها در انتخابات حمایت کنند.»
*  آغاز مذاکرات ژنو ۶
دور ششم مذاکرات ژنو با حضور نمایندگان نیروهای دولتی سوریه و مخالفان دولت آغاز شد.
«استفان دی میستورا» نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد که این نشست قرار است چهار روزه باشد و طرفین مطمئنا در مورد مسائل چهارگانه‌ای چون ساختار حکومت، انتخابات، قانون اساسی و از همه مهم‌تر نحوه مقابله با گروه‌های تروریستی با یکدیگر رایزنی خواهند کرد.
** آفرینش ۹۶/۲/۲۷
*  بزرگترین عامل بازدارنده در برابر تهدیدات، حضور حداکثری مردم در انتخابات است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بزرگترین عامل بازدارنده در برابر تهدیدات نظام سلطه،حضور حداکثری مردم در انتخابات است.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در جمع کارکنان ‌وزارت دفاع، با تبیین ضرورت حضور حداکثری ‌مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تصریح کرد:‌حماسه حضور مردم در پای صندوق‌های  رای‌درروز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه تضمین کننده‌ی‌ حیات و بقای انقلاب اسلامی است و استمرار بخش پیشرفت، عزت و سربلندی ایران اسلامی خواهدبود.
*  مراسم تحویل ۴ فروند هواپیمای ای تی آر به هما در فرانسه برگزار شد
مراسم تحویل ۴ فروند هواپیمای ای تی آربا حضور فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر ،در شهر تولوز فرانسه برگزار شد.۴ فروند هواپیمای۷۲- ATR600 تحویل هما شد و امروز هر۴ فروند وارد کشورمان می شوند.
** قدس ۹۶/۲/۲۷
*  تخلف انتخاباتی بیش از ۶۰ مدیر دولتی
معاون اول قوه قضائیه گفت: تا کنون بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و رئیسان ادارات دولتی تخلفات انتخابی‌ داشته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره تخلفات انتخاباتی گفت: پرونده متخلفان به محاکم و دادگستری ارجاع شده و در حال رسیدگی است.
*  فقط توقف جنگ می‌تواند به ملت یمن کمک کند
جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن با اشاره به اوضاع بحرانی در این کشور گفت: هیچ چیزی امروز برای یمنی‌ها بیش از توقف جنگ، بازگشت به میز مذاکرات و دادن اجازه‌ورود کمک‌های بشر دوستانه به سراسر این کشور،اهمیت ندارد و هیچ کمکی بالاتر از این نخواهدبود.
** خراسان ۹۶/۲/۲۷
*  تهران از تمدید توقف تحریم‌ها از سوی آمریکا مطلع شده است
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از سه منبع آگاه  نوشت: دولت آمریکا احتمالا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای تاریخی با ایران مبنی برتعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه تهران کماکان پایبند خواهد ماند.
بر اساس این گزارش  مقامات آمریکا و جاهای دیگر تاکنون تهران را از تمدید تعلیق تحریم‌ها مطلع کرده‌اند.
*  باید درباره داعش با سپاه همکاری کنیم
ژنرال «رابرت گارد» طرح قانونگذاران آمریکایی برای اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» را اقدامی «بی‌پروا» خوانده و گفت: در واقع ما دشمن مشترکی به نام داعش داریم. سپاه نقش مهمی در جنگ با داعش بازی می‌کند. باید درباره داعش با سپاه همکاری کنیم.
** اعتماد ۹۶/۲/۲۷
*   ۳۷ نفر بعد از تایید صلاحیت با دخالت دو نهاد رد صلاحیت شدند
عضو هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراها بالاخره تایید کرد که ۳۷ نفر از نامزدهای این انتخابات که یک بار از سوی هیات نظارت تایید صلاحیت شده بودند توسط دو نهاد رد صلاحیت شدند.
به گفته فرهاد تجری این تعداد توسط وزارت اطلاعات و دادستانی رد صلاحیت شدند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۲۷
*  شرایط زندگی یهودیان در ایران به مراتب بهتر از اروپاست
سیامک مره‌صدق، ‌نماینده مجلس و مدیر انجمن کلیمیان تهران، اعلام کرد شرایط زندگی یهودیان در ایران به مراتب بهتر از اروپاست.
او افزود: یهودیان یک اقلیت سازمان یافته در اینجا هستند،‌از این رو، ما می‌توانیم آزادانه مراسم مذهبی خود را به جا آوریم. یهودیان و مسلمانان به یکدیگر احترام می‌گذارند.
** صبح نو ۹۶/۲/۲۷
*  سامانه‌های موشکی جدید پدافند هوایی عملیاتی شده‌اند
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در جمع کارکنان این قرارگاه گفت: پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی و هم در حوزه راداری و هم در حوزه تجهیزات شنود الکترونیکی و سامانه‌های شناسایی دوست از دشمن به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است و استقرار این سامانه‌های متعدد در ساختار پدافند هوایی کشور باعث شده تا مرزهای هوایی تحت رصد دایمی و دقیقی قرار گیرد.
*  آیت‌الله صابری همدانی به خاک سپرده شد
مراسم تشییع و تدفین آیت الله صابری همدانی عضو فقید جامعه مدرسین دیروز، با حضور مراجع و علما از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.
در این مراسم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری مدیر سابق حوزه‌های علمیه، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و خبرگان رهبری، اساتید، طلاب و مردم متدین و انقلابی قم حضور داشتند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کردند.
** بهار ۹۶/۲/۲۷
*  تلاش جمنا برای کناره‌گیری میرسلیم
زهره الهیان عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: کناره‌گیری سید مصطفی میرسلیم، به نفع حجت الاسلام رئیسی در شورای مرکزی جمنا مطرح و نبی‌الله حبیبی مامور شد برای رایزنی با میرسلیم اقدام کند.
** افکار ۹۶/۲/۲۷
*  تخلفات را با سند اعلام کنید
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از ستادهای تبلیغاتی نامزدها و همچنین گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف، درخواست می‌کند؛ در صورت هر گونه ابهام یا اعتراض نسبت به عملکرد استانداران، فرمانداران و بخشداران، قبل از طرح موضوع در رسانه‌ها و پیگیری رسانه‌ای آن، موضوع را با اسناد و مدارک معتبر به ستاد انتخابات کشور اعلام و از همان طریق پیگیری نمایند.
*  لایحه بانکداری خرداد به مجلس می‌رود
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در هیات دولت لایحه بانکداری جمهوری اسلامی در حال جمع بندی نهایی است، گفت: پیش بینی می‌شود این لایحه تا پایان خردادماه به مجلس ارائه شود.
ولی‌اله سیف افزود: بر اساس تصمیم‌گیری هیات دولت با توجه به اولویت‌ها مقرر شد این لایحه به صورت بخش بخش، به مجلس ارسال شود و در این راستا لایحه نظارت بر بانک‌ها که در رابطه با اختیارات بانک مرکزی است به مجلس ارسال می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سند ۲۰۳۰ ،آموزش و پرورش کشور امام زمان(عج) را تهدید می کند
حوزه/ آیت الله علوی گرگانی در پیامی با انتقاد از پذیرش سند ۲۰۳۰ یونسکو تصریح کرد: متأسفانه سندی که در یونسکو در قالب سند ۲۰۳۰ به امضا رسیده است حاوی نکات منفی و مرموزانه ای است که آموزش و پرورش کشور امام زمان علیه السلام را تهدید می کند؛ همچنین زمینه فشارها و برداشتهای غلط غربی و القائات آنها را بر فرهنگ اسلامی ما فراهم می‌کند. دربخش دیگری ازاین پیام آمده است از تمام مسئولین می خواهم که با تبعیت عملی از فرامین رهبری انقلاب و با تمسک به ریسمان محکم قرآن و اهل بیت علیهم السلام از هر گونه سادگی و خوش خیالی خودداری کرده و نسبت به حرکات مرموزانه قدرتهای غربی حساس باشند.
دعوت جامعه مدرسین برای حضور دشمن شکن مردم در انتخابات
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای مردم را به حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه دعوت کرد.دربخشی ازاین بیانیه آمده است:ملت شریف ایران؛ ۲۹اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ روز حماسه آفرینی و تلاش مجدد هر ایرانی برای تحکیم اقتدار میهن عزیزمان ایران است.در آستانه‌ دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطمئن هستیم شما مردم انقلابی، همچون انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های گسترده‌ گذشته، بار‌دیگر اوج این همراهی را به تصویر می‌کشید و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رأی، پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزاز در خواهید آورد و عزت و اقتدار ایران اسلامی به مهر تایید شما امت انقلابی مزین خواهد شد.
حضور حداکثری در انتخابات؛ خنثی کننده توطئه های دشمنان
حوزه/آیت الله فقیهی با تاکید بر این که حضور حداکثری در انتخابات؛ خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان است، تصریح کرد: ما در مقطع فعلی به رییس جمهوری نیاز داریم که حقیقتاً حامی محرومان باشد عضو جامعه مدرسین درادامه تاکید کرد:در واقع حضور حداکثری مردم، دلالت گر و کاشف از وحدت و همدلی است از یک نظام که پشتوانه خیلی قوی برای کشور و امنیت آن به شمار می رود و این عزت و اقتدار با تقویت مشارکت مردمی افزایش می یابد، ضمن آن که مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی و در راس آن ها آمریکا و اسراییل جنایتکار می زنند.
جای نخبگان حوزه در عرصه بین الملل خالی است
حوزه/ آیت الله مروی در دیدار مسئول مرکز بین الملل حوزه های علمیه، با بیان این که حضور حوزه در عرصه‌های فکری و علمی بین الملل، پررنگ نیست گفت: با توجه به اوضاع امروز جهان، اقبال به مکتب اهل‌بیت(ع) و چالش هایی که سلفیه ایجاد می کند، می طلبد حوزه علمیه و نخبگان صاحب فکر با برنامه ریزی دقیق، نقش خود را در عرصه بین الملل برای تبیین مکتب اهل‌بیت(ع) و رفع شبهات ایفا کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: باید حوزه و نخبگان صاحب فکر با برنامه ریزی دقیق نقش خود را در تبیین مکتب اهل بیت(ع) و رفع شبهات در عرصه بین الملل ایفا کنند.
 همه مسئولیت ها و مدیریت ها در نظام اسلامی به عنوان تعهدی برای مردم است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: فضای مجازی یکی از موضوعات مهمی است که خواسته و یا ناخواسته دچار یکسری بی قید و بندی در ایران شده است و براساس بررسی هایی که در کمیسیون اجتماعی خبرگان رهبری داشتیم، دریافتیم اراده قوی برای کنترل و مراقبت از این فضا نیست. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همه مسئولیت ها و مدیریت ها در نظام اسلامی به عنوان تعهدی برای مردم است که باید به اهلش واگذار کنند، خواه این مسئولیت ریاست جمهوری و یا کرسی شورای های اسلامی شهر باشد.
همه نهادهای دخیل در امربه معروف ونهی از منکرباید هماهنگ باشند
اختصاصی/حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی دردیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن توصیه به پرهیز از کارهای جزیره‌ای در این حوزه، تاکید کردند: تمامی گروه‌های فعال در این حوزه حداقل به صورت ماهیانه جلساتی داشته باشند و با هم‌فکری و هماهنگی کارها را برگزار کنند.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین درادامه توصیه کردند که حتماً از سپاه و نیروی انتظامی کمک گرفته شود و تمامی برنامه‌ها و برخوردها، علمی و دقیق و با بهره‌گیری از علوم روز و ابزارهای نوین باشد تا امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ تبدیل شوددر این صورت تذکرات اثرگذار خواهد شد.
برجام تنها بین ایران و آمریکا نیست
باشگاه خبرنگاران/«وندی شرمن» مسئول مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای دولت پیشین آمریکا تاکید کرد فراموش نکنید برجام تنها بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافقی بین پنج بعلاوه یک، اتحادیه اروپا و اعضای شورای امنیت است.وندی شرمن در سخنانی گفت: مایک پمپئو مدیر سیاه اشتباه می کند که می گوید ایران رفتارهای شرورانه اش را از زمان توافق هسته ای تشدید کرده است.وی افزود: این توافق تنها در صورتی پایدار می ماند که منافع امنیت ملی همه طرف های شرکت کننده در آن، حفظ شود.
 صدور قطعنامه های شورای امنیت با دلارهای عربستان است
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر دولت نجات یمن اعلام کرد قطعنامه های شورای امنیت علیه یمن، با دلارهای عربستان صادر شده اند.«عبدالعزیر بن حبتور» گفت: از سال ۲۰۱۵ یمن با تجاوز وحشیانه کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) روبروست.وی افزود: اولویت های جبهه نجات حمایت انسانی، تسلیحاتی و لجستیکی جبهه های نبرد در یمن است. حراست از موسسات دولتی و سازوکار فعالیت این موسسات از تعهدات دولت نجات است.
وزیر اسرائیلی خواستار ترور بشار اسد شد
صدا و سیما/ وزیر مسکن اسرائیل خواستار ترور بشار اسد رئیس جمهور سوریه شده است.گالانت عضو شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی  در دومین کنفرانس بین المللی پشتیبانی و جنگ زمینی گفت:  اکنون زمان آن رسیده است که بشار اسد حذف شود.وی افزود: اسرائیل می خواهد شاهد سقوط اسد و رژیم علوی وی و جایگزینی آن با یک حاکم سنی میانه‌رو باشد.
شورای نگهبان بر انتخابات شوراها نظارت نمی کند
مهر/ کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ، در واکنش به برخی نظرات که معتقد به اشتباه بودن نظارت مجلس بر انتخابات شوراها و لزوم ورود شورای نگهبان هستند، اظهار داشت: قانون اساسی در اصل ۹۹، مصادیق انتخاباتی را که باید توسط شورای نگهبان نظارت شوند، به صورت حصری بیان کرده است، بنابراین با اصلاح قانون عادی نمی توانیم چنین وضعیتی را بپذیریم و لذا، پاسخ شورای نگهبان به چنین درخواستی منفی است.
رژیم صهیونیستی منبع اطلاعات افشایی از سوی ترامپ به روسیه
مهر/یک مقام آگاه در دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی منبع اطلاعات محرمانه ای بوده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدار هفته گذشته خود با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «سرگئی کیسلیاک» سفیر مسکو در واشنگتن، آن را افشاء ساخته است.انتشار گزارشاتی جنجالی از سوی برخی رسانه ها از جمله روزنامه «واشنگتن پُست» در خصوص درز برخی اطلاعات محرمانه پیرامون گروه تروریستی داعش در دیدار ترامپ با مقامات بلندپایه روسیه، مقامات کاخ سفید را با دردسر تازه ای مواجه ساخته است.
 داعش در موصل در شرف شکست کامل است
تسنیم/ سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش گفت که گروه تروریستی داعش در شهر موصل کاملاً به محاصره در آمده است.جان دوریان در نشستی خبری گفت: داعش در شرف شکست کامل در موصل است و نیروهای امنیتی عراق به‌منظور شکست دشمنان همه چیز خود را فدا کردند.دوریان گفت: نیروهای عراقی برای شکست داعش در مناطق دیگر آماده می‌شوند و ما به حمایت خود از آنها ادامه می‌دهیم.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری تدریجی  اعلام‌نمی‌شود
ایسنا/ وزیر کشور در مورد زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: من تاریخ دقیقی اعلام نمی‌کنم اما در کوتاه‌ترین زمان و با رعایت صحت و دقت، نتیجه انتخابات را اعلام می‌کنیم.رحمانی فضلی افزود: حتماً در این دوره زودتر از دوره‌های قبلی نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کنیم، این نتایج به صورت قطعی و نه تدریجی اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *