خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۶

  • آیت‌الله علوی گرگانی: دریافت دیرکردازسوی بانک‌ها مردم‌را‌به‌ستوه‌آ‌ورده‌است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مـراقب بـاشید اوباش فضای انتخابات را ملتهب نکنند
  • آیت‌الله خاتمی: جریان‌ها و افراد با تخریب ‌آقای‌رئیسی راه به‌جایی نمی‌برند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: حضور حداکثری در انتخابات مایه تقویت عزت ملی است
  • آیت‌الله اعرافی: استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار اصلی بنیادی است
  • آیت‌الله کعبی: ائتلاف نیروهای انقلابی اتحاد برای تغییر به نفع مردم است

** جام جم ۹۶/۲/۲۶
*  مشارکت ۵۷ درصدی بر اساس نظر سنجی‌ها
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور از میل مشارکت ۵۷ درصدی واجدان شرایط دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس نظر سنجی‌ها خبر داد.
علی اصغر احمدی در گردهمایی بزرگ دست‌اندرکاران انتخابات ۹۶ گفت: بر اساس نظر سنجی‌ها بیش از ۵۶ میلیون نفر واجد شرایط برای شرکت در انتخابات ۵۷ درصد میل به مشارکت دارند.
** همشهری ۹۶/۲/۲۶
*  درخواست اتحادیه اروپا از میانمار درباره مسلمانان این کشور
اتحادیه اروپا از دولت میانمار خواسته است امکان دسترسی این اتحادیه به منطقه غرب کشور که اقلیت مسلمان قوم روهینگیا در آن ساکن هستند را فراهم کند.
این قوم هدف اخراج، سرکوب و کشتار در میانمار قرار دارند.
*  تاکید بر همکاری ایران و مصر
امیر عبداللهیان دستیاور ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر یاسر عثمان رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران با اشاره به روابط ۲ کشور و مشترکات گفت: ایران و مصر از توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردارند و می‌توانند از آنها در جهت گسترش مناسبات و کمک به حل مشکلات منطقه‌ای از طریق راه حل سیاسی بهره ببرند.
** کیهان ۹۶/۲/۲۶
*  می‌خواهیم، می‌توانیم و می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جمع پر‌شور مردم اصفهان ضمن تشکر از اقدام محمدباقر قالیباف گفت: با همین امکانات کشور امکان ایجاد شغل میلیونی وجود دارد. شما می‌گویید نمی‌شود. ما می‌گوییم هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.
*  آل سعود خانه شیعیان عوامیه را بر سر آنان خراب کرد
حملات نظامیان سعودی به استان «قطیف» و شهر «العوامیه» عربستان در حالی وارد هفتمین روز خود می‌شود که نظامیان سعودی علاوه بر اعمال خشونت‌، طرح عدم جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای شهری را هم در این شهر کلید زده‌اند!
برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که نظامیان آل‌سعود در اقدامی الگو گرفته از صهیونیست‌ها خانه‌های مردم را بر سر آنان خراب می‌کنند.
** شرق ۹۶/۲/۲۶
*  قول مقام ارشد چین برای رفع موانع بانکی ٢ کشور
رئیس کمیسیون نظارت بر مقررات بانک‌های چین روز گذشته در دیدار با علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان قول مساعد داد موانع بانکی موجود میان دو کشور مرتفع شود.
 «گیو شو‌ جینگ» اعلام کرد: وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و نهادهای ذی‌ربط دولتی چین جلساتی را با بانک‌های کشور برگزار کرده‌اند تا در راستای نزدیک‌ترشدن به مقررات اجرائی بانک‌های دو کشور حرکت کنند و همکاری‌های دوجانبه بیشتر و گسترده‌تر شود.
*  هرگونه خبری درباره انصراف میرسلیم تکذیب می‌شود
ستاد مصطفی میر‌سلیم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به انتشار برخی گمانه‌زنی‌ها درباره حضور جناب آقای مهندس سیدمصطفی میرسلیم در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به اطلاع می‌رساند ایشان برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی خود را کماکان ادامه می‌دهد و هرگونه خبری درباره انصراف ایشان تکذیب می‌شود.  
** ایران ۹۶/۲/۲۶
*  ۴۸ شرکت هواپیمایی خارجی در ایران فعالند
رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: در طول دو سال گذشته تقاضای شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای حضور در بازار ایران روند افزایشی به خود گرفته و ۱۸ شرکت به تعداد شرکت‌های هواپیمایی اضافه شده و هم‌اکنون تعداد شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران به ۴۸ شرکت رسیده است.
*  برخی کارها با رأی ۵۱ درصد حل نمی شود ، رأی بالاتر می خواهد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز میهمان تبریزی‌ها بود.
وی در این مراسم در واکنش به طرح برخی شعارها تأکید کرد: برخی کارها با رأی ۵۱ درصد نمی‌شد ولی رأی بالاتر کارساز خواهد بود. وی با بیان اینکه با وحدت و همدلی و کمک از رهبر فرهیخته که حاضرم ده‌ها بار دستشان را ببوسم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: شرط این کار، ۱+۱۱ است. شرطش حضور همه مردم در پای صندوق‌های رای است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۶
*  ترامپ منفوترین شخصیت سیاسی در تاریخ آمریکاست
یک روزنامه آمریکایی، ترامپ را فاقد شخصیت اخلاقی و عقل لازم برای عهده‌دار شدن سمت ریاست جمهوری دانست و نوشت: وی منفورترین شخصیت سیاسی در تاریخ این کشور است.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی افزود: «نتایج نظرسنجی‌های انجام شده از خوانندگان این روزنامه نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا فکر می‌کنند که رئیس‌جمهور این کشور احمق و ترسو است.»
*  بخش خصوصی باید میدان‌دار واقعی اقتصاد باشد
اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با تمام وجود معتقدم و براین باورهستم که بخش خصوصی باید میدان‌دار واقعی اقتصاد این کشور باشد و ما نیز باید با تمام وجود از آن حمایت کنیم.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲۶
*   اعلام حمایت محمدباقر قالیباف از سیدابراهیم رئیسی
محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به‌رغم اقبال گسترده مردمی به راهکارهای اجرایی‌اش برای تحول در اقتصاد و معیشت مردم و در شرایطی که حجت‌الاسلام رئیسی نیز آمادگی خود را برای ائتلاف به نفع وی اعلام کرده بود، با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، دیگر کاندیدای جبهه انقلاب ائتلاف کرد.
*  قتل‌عام ۳۰ مسلمان در آفریقای‌ مرکزی
خشونت علیه مسلمانان در آفریقای مرکزی منجر به قتل‌عام ده‌ها تن شد.
رئیس ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل متحد در جمهوری آفریقای ‌مرکزی (مینوسکا) گفت در رشته حملات علیه مسلمانان در شهری در جنوب شرق این کشور ۳۰ غیرنظامی کشته شدند.
** جوان ۹۶/۲/۲۶
*  مقابل هرگونه اقدام علیه امنیت خواهیم ایستاد
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، انتخابات را مهم‌ترین مسئله روز کشور دانست و اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف نزدیک دشمن، برهم زدن امنیت کشور است که در این زمینه اعلام می‌کنیم قوه قضائیه با اقتدار در برابر هرگونه اقدام علیه امنیت ملی خواهد ایستاد.
*  اطلاعات امریکایی‌ها از توان نظامی ایران بسیار محدود است
سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص توان نظامی کشور و میزان اطلاعات دشمن از این توانمندی‌ها اظهار داشت: از مجموعه اخبار و اطلاعاتی که توسط دستگاه‌ها و اشخاص ذی‌نفوذ امریکا در مورد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران ارائه و منتشر می‌شود می‌توان به این نتیجه رسید که دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی امریکا قادر به درک عمق توانمندی‌های دفاعی کشورمان نیستند.
*  آقای روحانی! استغفار کنید و از ملت عذر بخواهید
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از شخصیت‌های سیاسی معتدل کشور در نامه‌ای خیرخواهانه به حسن روحانی از وی خواست به واسطه برخی مواضعی که در مناظره‌های انتخاباتی اتخاذ کرده است استغفار و از ملت ایران عذرخواهی کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲۶
*  احتمال تمدید ابطال تحریم‌های ایران
به گفته منابع آگاه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمالا روز ۱۷ ماه مه یعنی یک روز پیش از آغاز سفرش به عربستان و اسرائیل دستور ابطال تحریم‌های ایران را طبق توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ صادر خواهد کرد.
این منابع آگاه همچنین به المانیتور گفتند که ممکن است زمان این اقدام تغییر کند. ایران قرار است در روز جمعه ۱۹ مه انتخابات ریاست جمهوری خود را برگزار کند.
*  ایران ۱۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد
معاون وزیر اقتصاد رقم برآوردی برای فرارهای مالیاتی را ۱۳ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با کمک نهادهای امنیتی، هر چه سریعتر بتوانیم فراریان مالیاتی را شناسایی کنیم.
سیدکامل تقوی نژاد گفت: تا این لحظه ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از افرادی که تا کنون وجهی به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی‌کردند، اخذ شده و در یک گام دیگر، از ۷۷ نفر نیز ۹۹۰ میلیارد تومان دریافت شده است.
** رسالت ۹۶/۲/۲۶
*  مراقب باشید، اوباش فضای انتخابات را ملتهب نکنند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست به حاشیه سازی نپردازند و مردم را از اصل انتخابات دور نکنند.
وی اظهار داشت: مردم ما مردم متمدن و فهمیده هستند، در اسلام هم در خشیده اند. انتظار داریم، فضای انتخابات را فضای پرخاشگری نکنند.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی از ضدانقلاب و عوامل دشمن به عنوان دو گروه تخریب کننده فضای انتخابات یاد کرد و گفت: این گروه ها در تلاشند با به کارگیری افراد اراذل و اوباش فضای انتخابات را ملتهب کنند، اما جوانان اسلامی اجازه ندهند دشمن از این آب گل آلود سوء استفاده کند و فضا را فضای پرخاشگری جلوه دهد.
*  دریافت دیرکرد از سوی بانک ها مردم را به ستوه آ‌ورده است
حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی در دیدار محمد‌رضا هاشمی‌نژاد، سرپرست شعب بانک صادرات استان قم و جمعی از مدیران بانک صادرات استان قم، با گلایه از بانک‌ها بابت دریافت سود دیرکرد‌ وام‌ها، گفت: سنگین‌ترین باری که امروزه مردم را به ستوه و بیچارگی کشانده، دریافت دیرکرد‌های وام‌ها است که باید اصلاح شود.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۶
*  مبادلات ۴میلیارد دلاری ایران  با آمریکای لاتین
مدیرکل قاره آمریکا وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی‌ایران گفت: امروز آمار تجاری کشورمان با آمریکای لاتین نزدیک به چهار میلیارد دلار است اما ظرفیت این همکاری به بیش از این رقم می‌رسد.
«محمد کشاورززاده» اضافه کرد: ایران برای توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین هیچ مانعی ندارد و در عین حال اراده سیاسی بسیار قوی برای گسترش روابط با این کشورها وجود دارد.
** آرمان ۹۶/۲/۲۶
*  شروع دوباره سیتروئن در ایران پس‌از۳۹سال
با حضور مدیران ارشد سایپا و سیتروئن و انجام مذاکرات نهایی، تابلو سردر شرکت سایپا کاشان به سایپا سیتروئن تبدیل شد و شرکت سایپا سیتروئن فعالیتش را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.
شرکت سیتروئن برای اولین بار پس از ۳۹ سال مجددا از طریق جوینت ونچر با سایپا شروع به همکاری کرده است.
*  شناسایی مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی تمام مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، خبر داد و گفت: طبق قانون اگر تخلفات مدیران شناسایی‌‌شده، احراز شود و این تخلفات بیانگر آن باشد که مدیری، خارج از قوانین و مقررات حقوقی دریافت کرده است، این حقوق‌ها قطعا باید به خزانه بازگشت داده شود.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۶
*  تدوین دستورالعمل مبارزه با پولشویی
دستور العمل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تدوین شد.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت: این دستورالعمل در جلسه این هفته شورای پول و اعتبار مطرح و در صورت تصویب به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.»
*  استعفای تاجگردون از هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری
غلامرضا تاجگردون، نماینده مجلس که به عنوان عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده بود، در نامه‌ای خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از این سمت استعفا کرد.
** آفرینش ۹۶/۲/۲۶
*  شرق دمشق پس از ۵ سال پاکسازی شد
رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند، پس از گذشت بیش از دو ماه درگیری‌ در شرق دمشق، مخالفان مسلح و خانواده‌هایشان محله القابون را ترک کردند.
رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند، ۲۲۸۹ تن که نیمی‌ از آنها را افراد مسلح تشکیل می‌دادند، این محله را ترک کرده و روز یکشنبه به سمت ادلب حرکت کردند.
** قدس ۹۶/۲/۲۶
*  اشتغال فراوان مدیران و غفلت از بحث‌های اخلاقی
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی، استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اشتغال فراوان مدیران و غفلت از بحث‌های اخلاقی علت اصلی کمرنگ شدن درس اخلاق در حوزه علمیه است.
بنابر تاکید مراجع و علما بر تقویت اخلاق در حوزه علمیه از جمله رهبر معظم انقلاب که خود ایشان نیز مقید هستند روزهای چهارشنبه پیش از درس، حدیث اخلاقی بیان کنند اساتید اخلاقی برجسته‌ای در حوزه علمیه وجود دارد، اما مسئولان باید در زمینه رونق بخشیدن به کلاس‌های اخلاقی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
*  برقراری مجدد یارانه‌ حذف شده‌ها به بعد از انتخابات موکول شد
دبیرخانه شورای اطلاع رسانی تاکید کرد: بررسی برقراری مجدد یارانه افراد معترض که طبق قانون مشمول دریافت یارانه محسوب می‌شوند اقدامی متعارف و بر اساس روال ماه‌های گذشته بوده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: با وجود این، رئیس جمهور پس از کسب اطلاع، برای رفع هر گونه شائبه انتخاباتی، دستور توقف هر اقدامی در این زمینه را صادر کرد و از مسئولین مربوطه خواست هر گونه پرداخت جدید را متوقف و بررسی استحقاق دریافت یارانه را به پس از انتخابات موکول نمایند.
** خراسان ۹۶/۲/۲۶
*   نامه سه وزیر به رهبر معظم انقلاب
سه وزیر امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش راجع به موضوع سند ۲۰۳۰، نامه ای به محضر مقام معظم رهبری فرستاده و هم از هشدار و توجه ایشان تشکر کرده‌اند چون ایشان همیشه مراقب هستند و مراقبت دارند و هم موارد تحفظات را به محضرشان فرستادند.
** اعتماد ۹۶/۲/۲۶
*  شهرک تخصصی صنعت دریایی تاسیس می‌شود
در حالی که قرارداد تاسیس یک شرکت سه‌جانبه میان ایدرو، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفت‌کش به امضا رسید، وزیر صنعت، معدن و تجارت از احداث یک شهرک صنعتی تخصصی دریایی خبر داد.
قرارداد تاسیس شرکت مشترک میان شرکت ملی نفت‌کش، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) روز یکشنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل سه شرکت طرف قرارداد به امضا رسید.
*  اتصال به راه‌آهن همه کشورهای همسایه
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید شهرسازی ریل‌پایه نهادینه شود، از بهره‌برداری ۹۵۰ کیلومتر خط دوم ریلی در سال جاری خبر داد.
عباس آخوندی تاکید کرد: هیچ پیشنهاد اتصال ریلی به کشورهای همسایه را رد نمی‌کنیم و حتما به سمت شهرسازی ریل‌پایه، حمل و نقل حومه و بازنگری نظام لجستیک کشور می‌رویم.
** شهروند ۹۶/۲/۲۶
*  دشمنی عربستان تنها با ایران نیست
«اسکندر وتوت»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق در واکنش به اظهارات اخیر محمدبن سلمان علیه ایران گفت: «اظهارات اخیر محمدبن سلمان که به‌طور علنی دشمنی خود با شیعیان منطقه و جهان را اعلام کرد و به اعتقادات شیعیان توهین کرد، چهره زشت و فرقه‌گرای عربستان را نشان داد و اظهارات وی فاقد هرگونه ادبیات دیپلماتیک بود.»
وی افزود: «اظهارات بن سلمان برگرفته از دشمنی‌شان با ایران نیست بلکه برگرفته از دشمنی‌شان با تمام شیعیان جهان است.
*  به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم دچار خطاهای فاحش گذشته نشوند
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در نشست رو گذشته خود با خبرنگاران،  درباره سفر آتی دونالد ترامپ به عربستان و برگزاری اجلاس ریاض با حضور وی و برخی دیگر از مقامات کشورهای عربی و اسلامی خطاب به مقامات آمریکایی که در این اجلاس حضور خواهند داشت، گفت: «ما به آنها توصیه می‌کنیم که دچار خطاهای فاحش گذشته نشوند و رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا نیز باید متوجه باشد که دچار اشتباهات گذشته و وارد دام جدیدی نشود.»
وی همچنین خطاب به کشورهای اسلامی در ارتباط با اجلاس ریاض گفت: «آنها باید مواظب باشند که این نوع حرکت‌ها باعث نفاق و دودستگی در جهان اسلام نشود. کشورهای اسلامی باید با این‌گونه اقدامات با هوشیاری برخورد کنند و اجازه ندهند که صهیونیست‌ها شکاف بیشتری در جهان اسلام ایجاد کنند.»
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۲۶
*  برجام ورود ایران به عرصه ساخت پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان را ممکن کرد
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از دستاوردهای درخشان برجام این بود که ورود ایران به عرصه ساخت پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان را ممکن کرد.
علی اکبر صالحی در جریان آغاز ساخت مرکز فوق پیشرفته یون‌درمانی سرطان در ایران در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای در کرج، افزود: این بیمارستان برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان در نوع خودش بیمارستان کم‌نظیری است و بر اساس اطلاعاتی که داریم در غرب آسیا چنین بیمارستانی وجود ندارد.
*  ملاحظات رهبری درباره سند ۲۰۳۰ رعایت خواهد شد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در نشست خبری روز گذشته در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: قطعا در اجرای این سند ملاحظات رهبری رعایت خواهد شد.
او افزود: مطلب دوم آنکه این سند الزام‌آور نیست بلکه توصیه‌ای است. مطلب سوم اینکه در این سند ما حق رزرو داریم، یعنی ملزم به اجرای کلیه مفاد سند نیستیم.
به طور حتم در این سند نیز بخش‌هایی که مغایر با ارزش‌های اسلامی و ملی ما باشد یا اجرای آن با سیاست‌های آموزشی ما منافات داشته باشد، اجرا نخواهد شد.
** صبح نو ۹۶/۲/۲۶
*  ورود نظامیان آمریکا، انگلیس و اردن به جنوب سوریه
وبگاه صهیونیستی دبکا فایل، مدعی رخنه نیروهای ویژه آمریکا، انگلیس و اردن به جنوب سوریه در تقابل با برنامه‌های ایران و حزب‌الله در این منطقه شد؛ این نیروها با هماهنگی اسرائیل از مرزهای شمال اردن و از طریق مرز «تنف» وارد جنوب سوریه شدند.
*  ارسال طرح تعطیلات رسمی به مجلس تا یک ماه آینده
آقای سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ساماندهی تعطیلات رسمی کشور امری ضروری است، گفت: طرح ساماندهی تعطیلات برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارسال شد و انتظار می‌رود تا یک ماه آینده به مجلس ارائه شود.
** بهار ۹۶/۲/۲۶
*  سرنوشت سال‌های بعد را به اراده خود رقم می‌زنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «همه با هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم تا سرنوشت سال‌ها و ده‌های بعد خود را به اراده خود رقم زنیم.»
*  انتقاد سعد حریری از مواضع حزب‌الله
سعد حریری نخست وزیر لبنان در سفرش به دوحه با انتقاد از حزب‌الله لبنان اظهار داشت: موضع‌گیری‌های حزب‌الله علیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در راستای منافع لبنان نیست و در واقع منافع مردم لبنان در معرض خطرات بسیاری است و روابط ما با کشورهای عربی منطقه به خطر افتاده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حضور حداکثری در انتخابات، مایه تقویت عزت ملی است
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بی‌شک حضور حداکثری مردم در انتخابات، مایه تقویت عزت ملی است اظهار داشت: به لطف الهی مردم شریف و بصیر کشورمان، نشان داده‌اند که در لبیک به ندای رهبر خویش برای حضور جدی و پرشور در صحنه، تردیدی به خود راه نداده‌اند. معاون جامعه و روحانیت تصریح کرد: از سویی حقیقتاً اگر ما می‌خواهیم جلوی نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را بگیریم یکی از مهم ترین راه هایش همانا حضور گسترده و البته با بصیرت در انتخابات است.
جریان‌ها و افراد با تخریب ‌آقای‌رئیسی راه به‌جایی نمی‌برند
رسا/ آیت‌الله خاتمی با اشاره به ائتلاف نیروهای انقلابی، گفت: اقدام شایسته آقای قالیباف در جهت وحدت اصولگرایان در حمایت از جناب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ستودنی است.عضو جامعه مدرسین حضور گسترده در انتخابات پیش رو را ضروری دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که حضور مردم با شکوه است، مردم باید با انتخاب اصلح دینشان را به انقلاب و وفاداریشان را به آرمان بلند شهیدان به نمایش بگذارند. وی همچنین ابراز داشت: کاندیداها باید بدانند که مردم منتخب خود را برگزیده‌اند و با ایجاد یأس و تخریب‌ها راه به جایی نخواهند برد، دیگر در روزهای آخر هر چه تخریب انجام شود فایده‌ای ندارد.
استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار اصلی بنیادی است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در «گردهمایی نمایندگان استانی موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه با بیان این که استقلال حوزه و اتکا بر منابع پایدار، اصلی اصیل و بنیادی است، خاطرنشان ساخت: ما باید به جایی برسیم که هیچ استفاده‌ای از منابع غیرحوزوی نداشته باشیم و به صورت کاملا مستقل باشیم. وی تصریح کرد: باید عزت، کرامت و جایگاه مردمی و پاک حوزه مهم شمرده شده و در این مسیر قدم برداشت، حوزه‌های علمیه نباید در دام تجملات و تشریفات قرار بگیرند؛ البته باید از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.
قالیباف توطئه وزمینه سوء استفاده مخالفان را نقش برآب کرد
رسا/ آیت‌الله رجبی، با تقدیر از حرکت آقای قالیباف در ائتلاف با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هر حرکتی که در جهت وحدت جریان اصولگرایی صورت می‌گیرد بدون شک موجب تقویت نظام اسلامی و موجب دلگرمی نیروهای انقلابی خواهد بودوبا این حرکت انقلابی، زمینه سوء‌ استفاده دشمنان گرفته شد.
عضو جامعه مدرسین افزود: دشمنان ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی در برابر این گونه حرکات دچار آشفتگی می‌شوند، امیدواریم که این حرکت کمک کند که هر چه زودتر مردمی که خواستار تغییر این وضع موجود هستند به خواسته خود برسند.
ائتلاف نیروهای انقلابی اتحاد برای تغییر به نفع مردم است
رسا/ آیت‌الله کعبی با تأکید بر تغییر وضع موجود، از اقدام انقلابی قالیباف در ائتلاف با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی قدردانی کرد. عضو جامعه مدرسین افزود: اتحاد برای تغییر به نفع مردم و تمرکز بر مدیریت کلان اجرایی و حل مشکلات معیشتی یک حرکت انقلابی و مبارک است که شوکی تبلیغاتی به شمار می‌رود، این حرکت دل نیروهای مؤمن و انقلابی را شاد کرد و الان با ظرفیت بیشتر می‌توان کار کرد.
ستادهای قالیباف و حجت الاسلام رئیسی ادغام شدند
رسا/علی نیکزاد مسؤول ستاد رسمی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ضمن حضور در ستاد مرکزی قالیباف از اقدام انقلابی وی در وحدت نیروهای انقلابی تقدیر کرد. همچنین در حکمی توسط علی نیکزاد، «محمد دهقان» به عنوان ریاست ستاد کشوری کرامت و کارآمدی حامی سید ابراهیم رئیسی منصوب شد.
حال عمومی آیت‌الله هاشمی شاهرودی خوب است
حوزه/ دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی در خصوص برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: حال عمومی آیت‌الله هاشمی شاهرودی خوب و رضایت بخش است. همچنین سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره وضعیت سلامتی آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: دیروز عصر به همراه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان از ایشان عیادت کردیم و احوالشان مساعد بود. کدخدایی افزود: ایشان به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.
آماده همکاری با روسیه و‌ایران برای‌ حل‌ بحران سوریه هستیم
ایرنا/ سخنگوی کاخ سفید، در آستانه سفر رییس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، گفت: ایالات متحده کماکان ‏آماده همکاری با روسیه و ایران برای پیدا کردن راه حلی برای بازگرداندن ثبات و متحد ماندن سوریه است. ‏اسپایسر که در نشست خبری روزانه کاخ سفید سخن می‌گفت، مدعی شد که بازگشت ثبات به سوریه با وجود اسد در راس قدرت، ناممکن خواهد بود. ناظران سیاسی می‌گویند که اعلام آمادگی کاخ سفید برای همکاری با ایران تغییری قابل توجه در لحن دولت دونالد ترامپ بوده که معمولا مواضع خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و نقش آن در منطقه گرفته است.
ترامپ به افشای اطلاعات محرمانه به روسیه متهم شد
باشگاه خبرنگاران/دو مقام آمریکایی اعلام کردند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، اطلاعاتِ به شدت طبقه‌بندی شده‌ای را درباره گروه تروریستی داعش‌ در اختیار او قرار داده است.به گفته این دو مقام آگاه، اطلاعاتی که هفته گذشته از سوی ترامپ در اختیار لاوروف و «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن قرار گرفت از سوی یکی از متحدان آمریکا ارائه شده بود. آنها مدعی‌اند این اطلاعات سری حتی هنوز در اختیار متحدان آمریکا نیز قرار نگرفته‌اند.
منافع اقتصادی برجام، ناچیز بوده است
باشگاه خبرنگاران/ یک روزنامه آمریکایی درباره توافق هسته‌ای نوشت: در بهترین شرایط باید گفت که منافع اقتصادی برجام، «ناچیز» بوده است.در این گزارش نیویورک تایمز آمده است: «در حالی که سرمایه‌گذاران خارجی اغلب گفته‌اند که قصد مراودات و تبادلات تجاری با ایران را دارند اما نامشخص است که آنها بتوانند به شروع رونق اقتصادی کمک کنند. به جز استثناهای معدود، سرمایه‌گذاران خارجی در حال امضای تفاهم‌نامه‌ها هستند و نه قراردادهای واقعی.
بشار اسد به راه حل سیاسی پایبند است
باشگاه خبرنگاران/فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه به روند سیاسی در سوریه اعتقاد دارد و به این روند پایبند است.دی میستورا در ادامه گفت: سازمان ملل متحد طرحی برای تکمیل دور کنونی مذاکرات ژنو درباره سوریه در ماه رمضان دارد و این دور بر مسائل سیاسی و بشردوستانه متمرکز خواهد بود.
سفیر اسرائیل در انگلیس از بی‌بی‌سی فارسی بازدید کرد
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه اسرائیلی آرتزشوا به نقل از یکی از خبرنگاران اسبق بی.بی.سی فارسی در تل آویو، از بازدید سفیر اسرائیل در انگلیس از شبکه بی بی سی فارسی در لندن خبر داد. براساس این گزارش مارک رگو، سفیر اسرائیل در انگلیس در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، از دفتر مرکزی شبکه خبری بی بی سی فارسی در لندن بازدید کرد و با تعدادی از مدیران و گردانندگان اصلی این شبکه گفتگویی چهار ساعته داشت.
کاهش ۱۵ درصدی سرانه تولید ناخالص داخلی ایران
فارس/صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سرانه تولید ناخالص داخلی ایران از ۵۲۹۰ دلار در سال ۲۰۱۴ به ۴۶۸۰ دلار در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته و در پیش بینی سال ۲۰۱۷ نیز به ۴۵۳۰ دلار کاهش خواهد یافت.آمار صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد سرانه تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۶ نیز همچنان روندی نزولی را تجربه کرده و به ۴۶۸۰ دلار به ازای هر ایرانی کاهش یافته است.این صندوق در پیش بینی‌های خود اعلام کرد این شاخص مهم اقتصادی در سال ۲۰۱۷ در ایران باز هم به روند کاهشی خود ادامه داده و به ۴۵۳۰ دلار به ازای هر ایرانی نزول خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *