خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۵

  • آیت‌الله سبحانی: زائران از فرصت حج به خوبی بهره بگیرند
  • آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی: کارگزاران حج همه باید با هم همفکر باشند و اختلافی در برگزاری این فریضه نداشته باشند
  • اطلاعیه دفتر جامعه مدرسین در اعتراض به تصویب غیر قانونی سند آموزش ۲۰۳۰
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: کسی می‌تواند امانت انقلاب را به دست بگیردکه صددرصد در مسیر‌امام و هبر‌معظم‌انقلاب باشد
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت‌الله صابری همدانی‌
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: حضور مردم در انتخابات سپر امنیتی است

** جام جم ۹۶/۲/۲۵
*  قاسم سلیمانی؛ قوی‌ترین مرد خاورمیانه
روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار مقاله‌ای درباره سردار قاسم سلیمانی، وی را قوی‌ترین مرد خاورمیانه توصیف کرد.
روزنامه لوموند نوشت: قاسم سلیمانی، قوی‌ترین مرد خاورمیانه، ۳۷ سال است که با جنگ زندگی می‌کند. وی از زمان آغاز جنگ عراق علیه ایران با فنون رزمی آشنا شده، بعدها پس از سرنگونی صدام، دیکتاتور عراق به این کشور رفته و حالا در سوریه است.
*  توزیع ۸۰ هزارتن برنج و شکر برای تنظیم بازار ماه رمضان
شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی کشور، مقادیر ۸۰ هزار تن برنج و شکر را در قالب «طرح توزیع سبد کالای اساسی ضیافت» ماه مبارک رمضان و بر اساس مصوبه کمیته تنظیم بازار، در سراسر کشور توزیع می‌کند.
** همشهری ۹۶/۲/۲۵
*  استقرار ۱۲ صندوق برای ایرانیان مقیم انگلیس
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن با اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۱ شعبه اخذ رای و استقرار ۱۲ صندوق برای ایرانیان مقیم از انجام هماهنگی‌های لازم با انگلستان برای برگزاری انتخابات سالم و امن در کشور خبر داد.
*  سفر ترامپ برای اتحاد علیه ایران
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در مورد اهداف سفر ترامپ به عربستان، فلسطین اشغالی و واتیکان گفت که پیام این سفر اتحاد علیه داعش و ایران است.
او مدعی شد: فکر می‌کنم در منطقه، بین تمام کشورهای عربی، اسرائیل و دیگران در مورد فعالیت‌های ثبات زدای ایران اجماع وجود دارد.
تصور می‌‌کنم اگر بخواهیم به طور مشخص بگوییم می‌توان گفت این بیشتر مربوط به ایجاد اتحاد در برابر ایران است.
** کیهان ۹۶/۲/۲۵
*  شلیک اسکاد نقطه‌زن به مخفیگاه ابوبکر بغدادی
«در پی شلیک یک فروند موشک اسکاد از سوی ارتش سوریه به مقر سرکرده داعش و تجمع عناصر این گروه تروریستی آتش سوزی گسترده‎ای روی داده است.» برخی رسانه‎های محلی نیز گزارش داده‌اند در این عملیات دست کم ۱۰ سرکرده داعش کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شد‌ه‌اند. پایگاه الدیار لبنان اعلام کرده در صورت حضور بغدادی در این مقر احتمال می‎رود او کشته و یا مجروح شده باشد چرا که حمله با دقت بالا صورت گرفته است.
*  ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شد
فرهاد تجری سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل‌کشور درباره نحوه گزارش تخلفات تبلیغاتی نامزدها، اظهار داشت: با توجه به تجربیات انتخابات گذشته و با توجه به نیاز ضروری این دوره از انتخابات و با اعتقاد به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، دستگاه قضایی، دادستانی کل‌کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را تشکیل دادند که با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط تشکیل شده است.
** ایران ۹۶/۲/۲۵
*  با همه نهادهای انقلابی دوست و برادر هستیم، ولی قیم نمی‌خواهیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع مردم خرم‌آباد گفت: من با شما مردم عهد می‌بندم در دولت دوازدهم دست به دست هم در برابر انحصارگرایان و اقتدارگرایان می‌ایستیم.
ما با همه نهادهای انقلابی دوست و برادر هستیم ولی ما قیم نمی‌خواهیم.
*  هلاکت تعدادی از فرماندهان داعش
اداره تبلیغات جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از فرماندهان داعشی در حمله‌ به محل نشست آنان در شهر القائم، کشته شدند؛ این نشست با هدف برنامه‌ریزی برای اجرای حملات متعدد در ماه رمضان برگزار شده بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۵
*  آغاز ساخت بیمارستان هسته‌ای با حضور مسئولان ایرانی و اتریشی
مراسم آغاز به ساخت بیمارستان هسته‌ای (پروتون تراپی و کربن تراپی) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان اتریشی در مرکز کشاورزی هسته‌ای و سلامت استان البرز برگزار می‌شود.
پروتون‌تراپی و کربن‌تراپی برای شناسایی سرطان و جلوگیری از نابودی سلول‌های سالم استفاده می‌شود.
*  فایده برجام این بود که دنیا فهمید ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست
سید مصطفی میرسلیم یکی از ۶ نامزد انتخاباتی دوره دوازدهم ریاست جمهوری در دیدار با برخی از مردم اهواز گفت: برجام در اجرا به نفع ملت نبود و در اجرا خیری از آن ندیدیم که به نفع ملت باشد چرا که با وجود برجام تحریم‌ها برداشته نشده است بلکه تعلیق شده‌اند. فایده برجام این بود که دنیا فهمید ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲۵
*  تیراندازی نیروهای سعودی به مساجد العوامیه
محاصره محله المسوره توسط نیروهای امنیتی سعودی امروز وارد ششمین روز خود شده است.
المسوره یکی از محله‌های مسکونی استان العوامیه در منطقه الشرقیه (شرق عربستان) و شیعه‌نشین و زادگاه شیخ نمر باقرالنمر است که آل‌سعود او را اعدام کرد.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد نیروهای امنیتی از اسلحه و مهمات سنگین در حمله به محله المسوره استفاده کرده‌اند.
*  مکرون رسماً رئیس‌جمهور فرانسه شد
امانوئل مکرون دیروز رسما قدرت را از فرانسوا اولاند تحویل گرفت و جوان‌ترین رئیس جمهور فرانسه نام گرفت.
مکرون برای پیروزی در این انتخابات با ۱۰ نامزد دیگر رقابت کرده و در نهایت همراه با مارین لوپن، نامزد ملی‌گرایان و مخالفان حاکمیت موجود، به دور دوم راه یافته بودند.
** جوان ۹۶/۲/۲۵
*  برخی از نامزد‌ها فکر می‌کنند مردم قدرت درک و تشخیص مسائل را ندارند
آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: در وضعیتی که تعداد بالایی از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و بیکاری افزایش یافته و گرانی افزایش ۴ برابری داشته و قاچاق کالا روند رو به رشد دارد به نحوی وانمود می‌شود که انگار هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و مردم نیز فاقد قدرت درک و تشخیص مسائل هستند.
آیت‌الله ممدوحی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین بار فرموده‌اند که جنگ را مردم، تراکم جمعیت و وحدت از کشور دور کرده است اما در طی مناظرات و علی الخصوص در مناظره پایانی وانمود می‌کنند که دولت یازدهم از بروز جنگ در کشور جلوگیری کرده است و برجام دستاورد بزرگی بوده است در حالی که برجام برای کشور هیچ دستاوردی نداشته است.
اینها آیا متوجه نیستند که مردم درک و تشخیص دارند و مسائل را می‌فهمند. اگر معتقدند که مردم نمی فهمند ،این جسارت به مردم است.
*  انتخابات ایران مهم‌ترین انتخابات جهان در بهار ۲۰۱۷
وب‌سایت «فایننشال تایمز» در گزارشی ضمن اشاره به برگزاری انتخابات در فرانسه، انگلیس و کره‌جنوبی در بهار ۲۰۱۷ نوشت: «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران یکی از مهم‌ترین انتخابات سال ۲۰۱۷ جهان خواهد بود.»
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲۵
*  خطر داعش برای نیم میلیون کودک
باخبر شدیم کارشناسان امور تروریستی می‌گویند که داعش در حال رادیکالی کردن دست کم نیم میلیون کودک است.
کارشناسان امور تروریستی، روانشناسان و تحلیلگران ارزیابی کرده‌اند که تهدید از جانب کودکان برای کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آمریکا است و این کشورها با اقدامات تروریستی گسترده روبرو بوده‌اند.
*  ما به هیچ وجه نمی توانیم به مرزهای خودمان با عنوان تهدید نگاه کنیم
اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در همایش ستاد اقوام و مذاهب روحانی اظهار کرد: قوم‌ها‌ی ایرانی مناطق امن ایرانی هستند، کسی امنیتی نگاهشان نمی‌کند. ما به هیچ وجه نمی توانیم به مرزهای خودمان با عنوان تهدید نگاه کنیم. چه اشکالی دارد که مرز نشین‌ها‌ی ما با همسایگان در تردد باشند، باید ارتباط داشته باشند، اگر به آینده ایران فکر می‌کنیم باید به توسعه فکر کنیم و راه توسعه را انتخاب کنیم.
** رسالت ۹۶/۲/۲۵
*  تکذیب حمایت آیت‌الله‌العظمی‌ مکارم شیرازی از نامزدها
دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای حمایت این مرجع تقلید از نامزدهای ریاست جمهوری را تکذیب و بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تأکید کرد.
در اطلاعیه صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی آمده است: به اطلاع عموم مردم عزیز ایران اسلامی می‌رساند که آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی همان طور که بارها اعلام داشته‌اند از هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دفاع نمی‌کنند و تمام شایعاتی که در این زمینه منتشر می‌شود بی اساس است.
*  سند ۲۰۳۰ ، ضد ارزش‌های انقلاب و اسلام است
آیت الله العظمی حسین نوری‌همدانی در جمع تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هدیه الهی به مردم ایران است که نباید به نامحرمان سپرده شود، حضرت امام با انقلاب اسلامی مردم را که تحقیر می‌شدند به صحنه اجتماع آورد و مردم سالار دینی را ایجاد کردند.
تجمع امروز اساتید دعوت به لبیک رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ است، این سند ضد ارزش‌های انقلاب و اسلام است و می‌خواهند با این سند ایران را سرسپرده خواسته‌های خود کنند که در این صورت خون شهدا و سال‌ها زحمت برأی انقلاب پایمال می‌شود.
وی منابع تعلیم و تربیت اسلامی را بسیار غنی توصیف کرد و گفت: باید جواب دندان شکنی به مسأله ۲۰۳۰ داده می‌شد اما متأسفانه دولتمردان این سند را امضا کردند.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۵
*  واشنگتن برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ایران عاجز مانده
ایگور کوروتچنکو عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: رویکرد آمریکا برای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر حتی قدرت‌های بزرگی همچون روسیه و چین به شیوه معمول مقام‌های واشنگتن و کاخ سفید تبدیل شده اما برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ایران عاجز مانده و این واقعیت مقام‌های آمریکایی را عصبانی کرده است.
** آرمان ۹۶/۲/۲۵
*  برای شهدای منا دیه قتل شبه عمد گرفته شود
آیت‌‌الله جوادی آملی گفت: درباره پرونده فاجعه منا باید برای شهدا، دیه قتل شبه عمد گرفته شود.
وی در دیدار حجت‌الاسلام قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج با بیان اهمیت کعبه برای یکایک مسلمانان، اظهار داشت: خود مساله حج سالی یک بار است و به مستطعین تعلق دارد و برای غیر مستطیع اصلا نیست، اما کعبه در همه لحظات زندگی ما وجود دارد به صورتی که در همه شرایط مهم می‌گویند به سوی قبله بایستید.
وی ادامه داد: ما نمی توانیم از کعبه فاصله بگیریم! نماز ما به سوی کعبه، ذبح به سوی کعبه، دفن مرده‌های ما به سوی کعبه ، لذا تنها مساله حج نیست، حیات و ممات ما با کعبه مرتبط است و جدا کردن کعبه از ما امکان پذیر نیست.
*  درباره مطالب مطروحه پاسخ قاطع خواهیم داد
سخنگوی قوه قضائیه با بیان این که متاسفانه در هفته‌ها و روزهای اخیر مطالبی علیه قوه قضائیه گفته می‌شود،‌ گفت: قوه قضائیه در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهد داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: ما اکنون دم فروبسته‌ایم، چون فضای کشور انتخاباتی است و باید رقابت ها انجام شود.
وی اظهار کرد: این که گفته می‌شود قوه قضائیه با فساد دولت قبل مبارزه نکرده خلاف و دروغ است و قوه قضائیه در همه سال‌های گذشته به خصوص در دوره قبل ریاست قوه قضائیه با همه مفسدان اقتصادی رده بالا برخورد کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۵
*  دستور هیات دولت برای رسیدگی فوری به مناطق زلزله زده
هیات وزیران با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله استان خراسان شمالی، استاندار و تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا نسبت به رسیدگی فوری به روستاها و مناطق آسیب دیده در این استان اقدام کنند.
همچنین هیات دولت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان نماینده دولت به منطقه زلزله زده اعزام کرد.
*  راهپیمایی و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است
وزیر کشور اعلام کرد که طبق قانون، راهپیمایی و راه‌‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری سه انتخابات در روز جمعه هفته جاری گفت: «ما هزار و ۱۰۰ نفر هیات اجرایی داریم که هر هیات اجرایی ۱۱ نفر هستند. انتخاب این افراد طی فرآیندی صورت گرفت که باید ۳۰ نفر به هیات نظارت معرفی شود تا از میان آنها ۱۱ نفر انتخاب شوند.»
** آفرینش ۹۶/۲/۲۵
*  حضور مردم در انتخابات سپر امنیتی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حضور مردم در انتخابات سپر امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند» گفت: بنده نفیاً یا اثباتاً نسبت به کاندیداها نظری اعلام نکردم و اگر کسی این را بگوید من تکذیب می‌کنم.
علی لاریجانی گفت: فکر می‌کنم کاملا روشن است، در شرایط امروز ایران و منطقه که دیگران به دنبال مسئله سازی برای ایران هستند، وضعیت حضور مردم در انتخابات علامت بسیار جدی محسوب می‌شود.
*  انفجار در مرکز بغداد
یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد در جریان انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز بغداد چند تن کشته و زخمی شدند.
وی گفت که این انفجار به کشته شدن یک تن و زخمی شدن پنج تن انجامید.
** قدس ۹۶/۲/۲۵
*  انتخاب مردم امروز بین کارآمدی و ناکارآمدی است
مرضیه وحید دستجردی با اشاره به این که در شرایط و روزهای حساسی به سر می‌بریم و نباید فرصت را از دست دهیم، گفت: نگذاریم این سرمایه ارزشمند مانند یخی آب شود و از زمان حداکثر استفاده را ببریم.
تلاش کنیم مردم را به حق دعوت کنیم و مسیر را برای کسانی که می‌خواهند اصلاحات واقعی را در جامعه اجرایی کنند هموار کنیم.
وی افزود: انتخاب مردم امروز بین کارآمدی و ناکارآمدی است.
** خراسان ۹۶/۲/۲۵
*  از بهمن ۹۵ به ترکیه گاز مجانی صادر می‌کنیم!
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم‌های هسته‌ای را هم نتوانستید لغو کنید؛ لغو تحریم‌های غیر هسته‌ای پیشکش؛ گفت: از بهمن ۹۵ به ترکیه گاز مجانی صادر می‌کنیم چون متهم فساد کرسنت پست‌ دولتی دارد.
*  سرمایه‌گذاری ۱۲۴ میلیارد دلاری چین در جاده ابریشم
شی جیپینگ رییس جمهور چین از قصد این کشور برای سرمایه گذاری ۱۲۴ میلیارد دلاری برای احیای جاده ابریشم خبر داد.
در سال ۹۴ و در جریان سفر رییس جمهور چین به ایران، سند جامع راهبردی ۲۵ ساله به امضای دو کشور رسید که یکی از مهم ترین محورهای آن، همکاری های چند جانبه دو کشور در راستای ایده کمربند اقتصادی راه ابریشم در قرن ۲۱ (یک کمربند- یک جاده) بود.
** اعتماد ۹۶/۲/۲۵
*  عربستان سیاست‌های ضدایرانی‌اش را متوقف کند
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت: ما آماده گفت‌وگو با عربستان هستیم. فکر نکنم که ایجاد رابطه با عربستان به واسطه و میانجیگر نیاز داشته باشد و آن چیزی که بر روابط دو‌جانبه ما تاثیر گذاشت سوء‌تفاهم و اتهامات واهی علیه ایران است.
عربستان باید اتهامات و سیاست‌های ضد ایرانی‌اش را متوقف کند و ما آماده گفت‌وگوی دو جانبه هستیم. ما نمی‌خواهیم مشکلات‌مان با کشورهای همسایه ادامه پیدا کند و سیاست خارجی ما بر اساس ایجاد روابط سازنده با دیگر کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.
*  ارتش سوریه در یک قدمی مناطق مرزی
ارتش سوریه با تشدید عملیات خود در صحرای این کشور از جمله صحرای پالمیرا و حومه جنوب شرقی حمص هر روز کنترل مساحت‌های بیشتری را در این منطقه در دست گرفته و تلاش می‌کند تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل مناطق مرزی با عراق و اردن را در دست بگیرد.
ارتش سوریه تلاش می‌کند تا همزمان با بستن مرزهای سوریه و عراق به روی تروریست‌ها حضور خود را در شرق این کشور احیا کند.
** شهروند ۹۶/۲/۲۵
*  اختصاص ٣٠٣ شعبه اخذ رأی دوازدهمین دوره انتخابات
دوازدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٩ اردیبهشت‌ماه‌ سال‌جاری همزمان با داخل کشور در ١٠٣ کشور، ١٣٣ نمایندگی و ٣٠٣ شعبه اخذ رأی درخارج از کشور برگزار خواهد شد.
پیش از این شعب اخذ رأی ٢٨۶ شعبه اعلام شده بود که درپی افزایش درخواست هموطنان ایرانی، این تعداد درحال حاضر به ٣٠٣ شعبه افزایش یافته است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۲۵
* ادعای رئیس پارلمان عربی درباره ایران
رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگویی با یک روزنامه سعودی مدعی شد که ایران امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
مشعل السلمی، مدعی شد: ‌ایران از طریق ایجاد درگیری و نشر فرقه گرایی در دو جهان اسلامی و عربی، تشکیل و حمایت از شبه نظامیان در داخل کشورهای عربی و اسلامی و عدم همکاری با کشورهای عربی و اسلامی همچنان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
وی افزود: گروهک‌های تروریستی نیز همچنان کشورهای عربی را مورد هجوم قرار می‌دهند و برخی کشورهای منطقه و بیگانه از آنها حمایت می‌کنند.
** صبح نو ۹۶/۲/۲۵
*  بحران بزرگ ما غصه پدران برای بیکاری و افسردگی فرزندانشان است
قالیباف در دانشگاه شیراز گفت: امروز غصه اصلی پدران جامعه، دختر و پسر تحصیل کرده اوست که بیکارند و افسردگی پیدا کرده‌اند. این بحران بزرگ امروز کشور ماست.
ما در مجموع منابع نفت و گاز رتبه اول را در دنیا داریم و ۱۸ درصد ذخیره گازی دنیا در ایران است.
امروز انقلابی، میهن‌پرست، حزب‌اللهی، باید کمک کند که این مشکل اقتصادی را رفع کنند.
** بهار ۹۶/۲/۲۵
*  تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت
حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر سیاست‌های دولت در بخش مسکن گفت: بنا بر این است تا واحدهای نیمه تمام مسکن در این بازار تا پایان دولت به اتمام رسیده و از طرفی لیزینگ مسکن هم، به طور جدی‌تر دنبال شود.
*  سرمایه‌گذار آفریقایی در ایران
به منظور ایجاد تعاملات میان سرمایه‌گذاران ایران و آفریقا، شرکت‌های سرمایه‌گذار آفریقایی به ایران می‌آیند.
محمد امیر عبداللهیان گفت: همایش اقتصادی و سرمایه‌‌گذاری ایران و آفریقا چهاردهم شهریور ماه از سوی انجمن دوستی ایران و کامرون برگزار خواهد شد و در آن، بیش از ۶۰۰ نفر از فعالان بخش خصوصی، مقامات و مسئولان ایران و آفریقا حضور خواهند داشت.
** افکار ۹۶/۲/۲۵
*  برای حل مشکلات نباید نگاه جناحی داشت
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که آیا اصلاح‌‌طلبان از تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع راضی‌اند؟، تصریح کرد: باید برای حل مشکلات نگاه جناحی و گروهی را کنار بگذاریم. وی گفت: هیچ توجیهی ندارد که کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی تعطیل شوند.
*  تخلف در انتخابات نزدیک به صفر است
رضا‌زاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: مکانیزم انتخابات طوری طراحی شده که تخلف در آن نزدیک به صفر است.
وی گفت: در کشور ۳۴ دوره انتخابات برگزار کردیم و میانگین مشارکت ۷/۶۷ درصد بوده است و این آمار در آمریکا ۵۷، روسیه ۶۵ و ترکیه ۷۵ درصد است.
به لحاظ مشارکت و حضور جزء کشورهایی هستیم که در منطقه درسطح خوبی قرار داریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کارگزاران حج همه باید با هم همفکر باشند و اختلافی در برگزاری این فریضه نداشته باشند
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: امیدواریم که موانعی در برگزاری حج ایجاد نشود و این فریضه همانند سال‌های گذشته برگزار شود.
این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: افرادی که در فضای مجازی و در سخنان خود ایجاد رعب و وحشت در دل حجاج می‌کنند اصلا عقیده به این فریضه ندارند.
وی ادامه داد: کارگزاران حج همه باید با هم همفکر باشند و اختلافی در برگزاری این فریضه نداشته باشند؛ امیدواریم که اختلافات دیگر هم از طریق حج برطرف شود.
زائران از فرصت حج به خوبی بهره بگیرند
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت، از آغاز اعزام زائران ایرانی به حج تمتع استقبال کرد.
وی با اشاره به جایگاه معنوی حج تمتع اظهار داشت: حج تمتع فرصت خوبی برای بهره مندی زائران از این سفر معنوی است و نباید این فرصت را به راحتی از دست داد و زائران باید قبل از اعزام مقدمات سفر را فراهم کنند تا دست پر به شهر و دیار خود بازگردند.
اطلاعیه دفتر جامعه مدرسین در اعتراض به تصویب غیر قانونی سند آموزش ۲۰۳۰
اختصاصی/ پیرو تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن سند ضدفرهنگی و ضد اسلامی ۲۰۳۰؛ و در حمایت از فرمایشات و موضع گیری اخیر مقام معظم رهبری در این باره، به اطلاع امت مومن و انقلابی می‌رساند؛ جامعه مدرسین به محض اطلاع از تصویب این سند طی مکاتبه‌ای رسمی با رئیس جمهور محترم در بهمن ماه ۱۳۹۵، مخالفت خود را با این سند ابراز، و نگرانی خود را از همسویی آن با آموزه‌های غربی و غیرشرعی ابراز نمود، اما با کمال تعجب شاهد بی توجهی و عدم پاسخ به این تذکر بودیم، تا آنکه خروش مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تصویب کنندگان این سند را (که به صورت غیر قانونی آن را تصویب و ابلاغ کرده بودند) به عقب نشینی و اعلام لغو این سند مجبور نمود.
اینک سخن این است که با کدام جواز شرعی و قانونی سندی در این سطح، بدون طی مراحل قانونی و به صورت مخفیانه امضا شده است؟ چرا که در چنین مواردی مساله با لغو آن، پایان نمی‌پذیرد و مشکلات فراوانی در پی دارد.
اکنون باید تصویب کنندگان و ابلاغ ‌کنندگان آن پاسخگوی این جرم خود باشند و دستگاه قضایی نیز می‌بایست به رسالت خود در این زمینه عمل کند.
از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی موفق بدارد. ان شاءالله
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت‌الله صابری همدانی‌
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله احمد صابری همدانی تصریح کرد: این عالم مجاهد سال‌ها در حوزه‌های علمیه همدان و قم شاگردان بسیاری را تربیت کرد و در عرصه‌های علمی، تحقیق، آثار و تألیفات فراوانی از ایشان به یادگار مانده است.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: این عالم ربانی در عرصه تبلیغ به ‌عنوان یک چهره برجسته در کشورهای مختلف به تبلیغ پرداخت و سال‌ها به‌عنوان نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در استانبول ترکیه و همچنین نمایندگی مقام معظم رهبری در باکو خدمات‌ ارزشمندی داشته‌اند.

***( همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع پیکر آن مرحوم سه‌شنبه ساعت ۹:۳۰ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر برگزار گردیده و نماز بر پیکر آن مرحوم توسط مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اقامه خواهد شد.
ضمنا به همین مناسبت مراسم ختمی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار می‌گردد.)***
کسی می‌تواند امانت انقلاب را به دست بگیرد که صددرصد در مسیر امام و رهبر معظم انقلاب باشد
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: حکومت اسلامی امانت الهی در دست مردم است که انسان وظیفه دارد امانت را به دست فرد امین بسپارد، از این رو علما و فضلا باید به یاری انقلاب بیایند، کار کرد و شاخصه‌های اصلح را تبیین کنند.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که برای حفظ انقلاب و خون شهدا و همچنین ادای امانت باید وارد کار شویم، اظهار داشت: کسی می‌تواند امانت انقلاب را به دست بگیرد که صددرصد در مسیر امام و رهبر معظم انقلاب باشد نه این که لفظا ادعای اطاعت کند.
روسیه به خاطر حمایت از اسد و ایران منزوی شده است!
باشگاه خبرنگاران/ نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد روسیه به خاطر حمایت از دولت اسد و ایران منزوی شده است.
تمهیدات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان
صداوسیما/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت: بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله به سرعت آغاز می‌شود.
ربیعی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته مهمترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده، بهسازی منازل آسیب دیده است که در ۴۸ ساعت آینده آمار این واحدها تکمیل خواهد شد.
وی گفت: مقرر شد در مناطق زلزله زده برای منازل مسکونی آسیب دیده روستایی ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و در منازل شهری ۶ میلیون تومان علاوه بر دو میلیون تومان کمک معیشتی و تسهیلات بانکی پرداخت شود.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا در دفاع از فرقه انحرافی بهائیت
باشگاه خبرنگاران/ وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه‌، ضمن حمایت از فرقه انحرافی بهائیت خواستار آزادی ۷ تن از سرکردگان این فرقه شد.
در این بیانیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل بازداشت این افراد ـ که به جرم جاسوسی در زندان به سر می‌برند ـ به نقض حقوق بشر متهم شده است.
 قدردانی جمهوری آذربایجان از کمک‌های ایران به آوارگان جنگی این کشور
ایرنا/ معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از کمک‌های بشردوستانه ایران به آوارگان جنگی آذربایجانی در دوره جنگ قره باغ، قدردانی کرد.
حسن‌اف در دیدار «صفاری» معاون جمعیت هلال احمر ایران با یادآوری اینکه دوستی و برادری واقعی همیشه در روزهای سخت ظاهر می‌شود، افزود: کمک‌های بشردوستانه کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر ایران به جمهوری آذربایجان در روزهای سخت این کشور در دوره جنگ قره باغ ماندگار است.
 بازدید مقامات پاکستان و ایران از محل حمله تروریستی
فارس/ مقامات پاکستانی و ایرانی از محل حمله به مرزبانان در بلوچستان بازدید و بر همکاری بیشتر برای مبارزه با تروریسم تأکید کردند.
بعد از بازدید انجام شده از مرز مشترک، مقامات پاکستانی و ایرانی برای افزایش تدابیر مشترک و برقراری امنیت در مرز‌ها به توافق رسیدند.
اسلام درهند گسترش می‌یابد
حوزه/ در پی ادامه حملات و شقاوت‌ها علیه گروهی از مردم هند موسوم به دالیت‌ها درایالت اورتار پرادش، نزدیک به ۵۰۰ تن از آنان تصمیم گرفته‌اند که به دین اسلام درآیند.
گفته می‌شود در همین راستا روز گذشته حدود ۵۰ تن از آنها تاکنون مسلمان شده‌اند. آن‌ها دیروز بت‌های راما، گانش و دیگر خدایان هندو را به رودخانه برده و به عنوان نمادی از خداحافظی با هندویسم، خدایان‌شان را در رودخانه انداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *