خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۴

  • بیانیه دفتر جـامعه مدرسین در مورد حمایت ‌از‌ کاندیدای اصلح انتخابات ریاست جمهوری
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد؛ ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور اصلح
  • آیت‌الله مقتدایی: تنها راه مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب حضور در پای صندوق های رای است
  • آیت‌الله نمازی: کار ناظرین شورای نگهبان در انتخابات جهاد اکبر است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی: حضور حداکثری مردم در همه صحنه‌ها اثرگذار و نقش آفرین بوده است
  • آیت‌الله صابری همدانی درگذشت

** جام جم ۹۶/۰۲/۲۴
*  ارتش ایران در فهرست ۲۵ ارتش قدرتمند
نشریه «آلگماینر» نوشت، تازه‌ترین رده‌بندی که تحلیلگران مسائل نظامی در وب‌سایت «گلوبال فایرپاور» در روز جمعه منتشر کردند، نشان می‌دهد ارتش ایران جزو ۲۵ ارتش قدرتمند نخست جهان است.
این پایگاه اینترنتی ادامه داد: ایران در این فهرست در جایگاه بیستم قرار دارد. بودجه نظامی سالانه تهران، شش میلیارد و۳۰۰ میلیون دلار است.
قابلیت‌های نظامی ایران شامل ۴۰۰۰ دستگاه وسیله زمینی از جمله تانک‌های تهاجمی و سامانه‌های راکتی و یک نیروی هوایی رو به رشد است.
*  گفت‌‌وگوها برای ائتلاف آغاز شده است
اسحاق جهانگیری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گفت و گوها بین نامزدها و جریانات سیاسی برای ائتلاف با یکدیگر شروع شده است، اگر به توافق و ائتلافی برسیم بر اساس آن عمل خواهیم کرد.
*  احتمال رئیس جمهور شدنم وجود ندارد
سید مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چند درصد احتمال می‌دهید رئیس جمهور شوید، گفت: بر اساس آماری که الان منتشر می‌شود تقریبا احتمال آن وجود ندارد.
هاشمی‌طبا در پاسخ به این که اگر نامزد نبودید به چه کسی رای می‌دادید، گفت: به آقای روحانی. وی همچنین در پاسخ به این سوال که الان به چه کسی رای می‌دهید، گفت: به آقای روحانی رای می‌دهم. اما همچنان در عرصه می‌مانم.
** همشهری ۹۶/۰۲/۲۴
*  در اجرای توافق هسته‌ای با روسیه هم نظر هستیم
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در برخی مسائل با روسیه همکاری می‌کنیم، از جمله بحران سوریه، لیبی، افغانستان یا کره شمالی.
همچنین مواردی وجود دارد که اتحادیه اروپا و روسیه با یکدیگر وحدت نظر دارند، منظور من اجرای توافق هسته‌ای با ایران است.
*  ایران حمله تروریستی پاکستان را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه حمله تروریستی به کاروان مسئولان دولتی در ایالت بلوچستان پاکستان را که به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن انجامید، ‌محکوم کرد و با دولت، ملت و بازماندگان این جنایت ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی تصریح کرد: ایران آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مشترک اعلام می‌کند.
** کیهان ۹۶/۰۲/۲۴
*  شورای نگهبان باید از نامزدها درباره ادعاهایشان سند بخواهد
حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان: بسیاری از ادعاها و اتهاماتی که در جریان مناظره مطرح شد، دروغ‌های شاخدار است و شورای نگهبان وظیفه دارد درباره آن از نامزدها توضیح بخواهد و در صورتی که دروغ بودن آنها به اثبات رسید صلاحیت نامزد دروغگو را برای همیشه رد کند.
نامزدهایی که در مناظره تلویزیونی با دروغگویی و پشت‌هم اندازی چهره واقعی خود را از مردم پنهان می‌کنند نیز دست به تقلب زده و شایستگی لازم برای انتخاب شدن را از دست داده‌اند.
از آنجا که رای مردم حق الناس است بی‌توجهی به دروغگویی‌های نامزدها برای جلب آراء نیز دزدی آراء بوده و تقلبی بزرگ است.
*  مقبولیت روحانی در افکار عمومی دچار چالش شده است
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تاکید کرد: کاندیدای اصلی که روحانی را به چالش کشیده «ابراهیم رئیسی» است که قصد دارد عظمت را برای ایران بازگرداند، به مردم قشر ضعیف کمک کند و برای مردم ایجاد اشتغال داشته باشد.
*  هفته آینده ترامپ و محمدبن سلمان خطرناک‌ترین مردان روی زمین دیدار می‌کنند
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی جانشین ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا را «خطرناک‌ترین افراد روی کره زمین» توصیف کرده و نوشته این دو هفته آینده با هم دیدار خواهند کرد.
** شرق ۹۶/۰۲/۲۴
*  بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله
روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داد کاخ سفید تصویب تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان و حامیان آن را بررسی می‌کند.
این روزنامه نوشت که اد رویس، رئیس کمیسیون خارجه در کنگره آمریکا، در حال تدارک برای تصویب تحریم‌هایی علیه شخصیت‌های حامی حزب‌الله در لبنان، از جمله میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور است.
*  داعش مسئولیت حمله به پاکستان را پذیرفت
داعش مسئولیت حمله به کاروانی از سناتورهای پاکستانی را در بلوچستان این کشور که باعث مرگ ۲۵نفر شده بود، برعهده گرفت. خبرگزاری اعماق، متعلق به داعش، در گزارشی آورد که یک عامل انتحاری با پوشیدن یک جلیقه به این خودرو حمله کرد.
** ایران ۹۶/۰۲/۲۴
*  مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کالای قاچاق آسیب‌هایی به تولید داخلی وارد می‌کند، گفت: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و بخش‌های اداری کشور است. ناصر سراج افزود: مبارزه بهینه با قاچاق نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها است و تنها نباید از یک ارگان انتظار داشت.
*  امریکا با عملکرد روسیه در قبال ایران و سوریه مقابله می‌کند
ژنرال مک مستر با اشاره به اولین سفر خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، آن را تاریخی خواند و گفت: هیچ رئیس جمهوری تاکنون در طول یک سفر از شهرهای مقدس مسیحیان، یهودیان و مسلمانان بازدید نکرده است. وی افزود: ترامپ متحدان عرب و مسلمان ما را ترغیب خواهد کرد تا گام‌های جدید و مؤثر برای برقراری صلح و مقابله با داعش، القاعده، اسد و ایران بردارند.
این مقام امریکایی گفت: رئیس جمهوری همچنین به روشنی مشخص کرده است که با رفتارهای غیر سازنده روسیه، از جمله حمایت از بشار اسد در سوریه، قدرتمندسازی ایران و سیاست و راهبرد غیرسازنده آن در سراسر خاورمیانه مقابله خواهد کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۰۲/۲۴
*  راه احترام به حقوق همه ملت را ادامه خواهیم داد
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در همایش بزرگ هواداران در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران: دولت دوازدهم ادامه این دولت، ‌دولت اعتدال و دولت اصلاحات است و این دولت به ۱۰۰ درصد مردم ایران، به فرهنگ و هویت دینی و ملی خود احترام می‌گذارد.
راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم است راهی که می‌خواهیم انتخاب کنیم احترام به حقوق شهروندی است، ما جدایی و شکاف بین ملت را نمی‌پذیریم.
*  یک روزنامه صهیونیستی از آمادگی بی‌سابقه رئیس تشکیلات خودگردان برای امضای توافق صلح نهایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.
روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» در گزارشی نوشت: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مرحله عدم بازگشت به مذاکرات را پشت سر گذاشته و برای توافق نهایی با اسرائیل آماده است.
در ادامه این گزارش آمده است مقدماتی در قاهره برای از سرگیری مذاکرات مستقیم با تشکیلات خودگردان و رژیم اسرائیلی درحال انجام است.
** وطن امروز ۹۶/۰۲/۲۴
*  دولتمردان صدای ناراحتی مردم را به‌زودی خواهند شنید
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در اجتماع پرشور مردم در حسینیه اعظم شهرکرد با بیان اینکه تمام مشکلات نتیجه سمت‌گیری و سیاست‌گذاری غلط آقایان در نگاه به بیگانه است، افزود: این نگاه غلط در ۴ سال کارگاه‌ها را تعطیل و جوانان را بیکار و سفره مردم را کوچک‌تر کرد. رئیسی تصریح کرد: ما سخن و حرف‌مان از خودمان نیست بلکه سخن محرومان و مستضعفان است.
ما صدای افرادی هستیم که روزنامه و تریبون ندارند. ما می‌خواهیم این پیام را برسانیم آیا سزاوار است مردان و زنانی که در جهان به عزت و شهامت شهره هستند به فقر دچار باشند؟
وی افزود: اگر صدای ناراحتی مردم از وضع موجود را نشنیده اید، بزودی خواهید شنید.
*  اظهارات بی‌سند جهانگیری در مناظره را پیگیری قضایی می‌کنم
محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه اگر از قاچاق کالا و ارز که همان ۲۵ میلیارد دلار است جلوگیری کنیم می‌توانیم شغل ایجاد کنیم، گفت: اظهارات خلاف بدون سند جهانگیری در مناظره روز گذشته را پیگیری قضایی می‌کنم.
** جوان ۹۶/۰۲/۲۴
*  محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام توئیتری خود نوشت: زنده باد اخلاق، کسی علیه رئیسی پرونده‌ای نداشت ولی رئیسی پرونده دیگران را آشکار نکرد.
*  آمریکا به دنبال مقابله با قدرت دریایی سپاه است
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب روند ارتقای توان دفاعی ما همواره ادامه داشته و به فضل الهی توان بازدارندگی امروز ما به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست. فدوی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد قدرت بازدارندگی ما به گونه‌ای بوده است که امریکایی‌ها از مدتی پیش اعلام کردند به دنبال ایجاد توانی هستند که در برابر ایران بازدارنده باشد.
** آفتاب یزد ۹۶/۰۲/۲۴
*  خارج کردن جسد آخرین معدنچی از زیر آوار
جسد آخرین جانباخته حادثه معدن یورت آزادشهر خارج شد.
** رسالت ۹۶/۰۲/۲۴
*  نصف وزرای دولت یازدهم باید بروند استراحت
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حداقل باید نصف وزرای دولت یازدهم در کابینه دوازدهم نباشند و بروند استراحت کنند.
مصطفی کواکبیان در گردهمایی حامیان حسن روحانی با اشاره به اینکه ما دچار یک پوپولیسم مفرط هستیم، ادامه داد: افرادی که به هر وسیله مشروع و نامشروع می‌خواهند به پاستور برسند، صلاحیت خود را زیر سوال می‌برند، کاندیداها اگر می‌خواهند امانتدار باشند چرا دروغ می‌گویند و مردم را فریب می‌دهند.
وی با بیان اینکه برخی از انتقادات به دولت وارد است، تصریح کرد: حداقل باید نصف وزرای کابینه یازدهم در کابینه دوازدهم نباشند و بروند استراحت کنند.
*  ستاد رئیسی خواستار برگزاری مناظره دوجانبه میان وی و روحانی شد
نماینده ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در نامه‌ای به رسانه ملی، خواستار برگزاری مناظره دوجانبه میان این نامزد انتخابات و حسن روحانی شد.
*  ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور اصلح
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان مرزبانی کشورمان با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: هر گوشه از جهان را که امروز بنگریم ظلم بیداد می‌کند و همه قدرت‌های شیطانی دست در دست هم داده‌اند تا اسلام را بکوبند.
وی به قرار گرفتن در آستانه انتخابات اشاره و تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری باید به کسی رأی دهیم که ولایتمدار باشد و شاخصه ولایتمداری بیش از دیگر شاخصه های وی قابل مشاهده باشد.
وی گفت: مقابل دشمن مبارز بودن و روح خدمت به مردم از دیگر شاخصه‌های کاندیدای اصلح ریاست جمهوری است که مردم باید به خوبی آن را بشناسند.
** مردم سالاری ۹۶/۰۲/۲۴
*  خنثی‌سازی برنامه‌ریزی یک گروهک تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) طی یک عملیات تخصصی و دقیق، برنامه‌ریزی یک گروهک تروریستی ضدانقلاب برای اقدامات انفجاری و تروریستی، کشف و خنثی گردید.
** آرمان ۹۶/۰۲/۲۴
*  سپاه در انتخابات دخالت نمی‌کند
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه پاسداران هیچگاه از اصول انقلابی خود تعدی نکرده و در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تنش افزود: در حوزه امنیت انتخابات ماموریتی که بر عهده سپاه گذاشته شده با تمام وجود آن را انجام می‌دهیم همان‌گونه که قبل از این هم همین گونه بوده است.
*  مناظره نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای مناظره نماینده نامزدها، مصوبه کمیسیون تبلیغات را داریم و در حال برنامه‌ریزی برای انجام این برنامه هستیم.
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: ما برای انجام مناظره نماینده نامزد‌ها دنبال زمان مناسبی هستیم تا بتوانیم جدول پخش مناسبی را برای آن پیش‌بینی کنیم.
** فرهیختگان ۹۶/۰۲/۲۴
*  آمادگی شورای نگهبان برای حضور نمایندگان کاندیداها در روز اخذ رأی
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پس از جلسه هماهنگی این شورا با نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از آمادگی این شورا برای حضور نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در روز اخذ رای در شورای نگهبان خبر داد.
*  حمایت مصر از ابتکار روسیه، ایران و ترکیه
سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در مذاکره تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی، از دستاوردهای مذاکرات سوری ـ سوری که به ابتکار تهران، مسکو وآنکارا تا کنون چهار دور آن در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده است، حمایت کرد.
** آفرینش ۹۶/۰۲/۲۴
*  ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح را از داعش پس گرفت
منابع سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی این کشور توانستند در ادامه عملیات خود علیه داعش در حومه حلب، کنترل کامل فرودگاه نظامی الجراح در حومه شرقی و تعدادی از روستاهای اطراف آن را در دست بگیرند.
** قدس ۹۶/۰۲/۲۴
*  گزارش ۶ ماهه دوم برجام منصفانه است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه گزارش ۶ ماهه دوم اجرای برجام منصفانه تهیه شده است، گفت: روند برداشته شدن تحریم‌ها با روی کار آمدن ترامپ، کند شده است.
*  احضار ادمین تلگرامی
در روزهای اخیر، نهادهای امنیتی وابسته به دولت در تماس با ادمین کانال‌های تلگرامی منتقد دولت ـ به صورت تلفنی ـ خواستار دیدار با آن‌ها شدند. فشار بر رسانه‌های منتقد دولت در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است.
** خراسان ۹۶/۰۲/۲۴
*  فرار سرکرده داعش از موصل و رها کردن نیروهایش
سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که محله آزادشده «الزراعی» در غرب موصل از محله‌هایی به شمار می‌رفت که داعش برای قدرت خود در این مناطق حساب باز می‌کرد و این محله از مهم‌ترین خطوط برخورد و درگیری‌ها بود که داعش نیروهای خود را جمع می‌کرد و به شدت در آن جا می‌جنگید اما حالا سرکرده داعش حامیان خود را در میان مرگ و دستگیر شدن رها کرده و به مکانی نامعلوم گریخته است.
*  ثبت نام در کاروان‌ها از امروز آغازشد
سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام در کاروان های حج از امروز یکشنبه آغاز شد. بر این اساس واجدان شرایط اعزام به حج تمتع امسال که تا روز ۲۱ اردیبهشت با مراجعه به شعب بانک ملی نسبت به تکمیل مبلغ ودیعه حج خود به میزان حداقل ١٠ میلیون تومان اقدام کرده‌اند، از یکشنبه ۲۴ اردیبهشت به مدت پنج روز می‌توانند با مراجعه به سامانه ۹۶haj.haj.ir یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی، در کاروان های حج ثبت نام کنند.
** اعتماد ۹۶/۰۲/۲۴
*  مذاکره با اروپایی‌ها برای صادرات گاز به قاره سبز
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از مذاکره با کشورهای اروپایی برای صادرات گاز خبر داد.
حمید رضا عراقی، با بیان اینکه امکان تحقق صادرات گاز به اروپا وجود دارد، اظهار کرد: صادرات گاز از ایران به اروپا هم از طریق LNG و هم از طریق خط امکان پذیر است.
** شهروند ۹۶/۰۲/۲۴
*  عدم پرداخت مالیات توسط آستان قدس رضوی خلاف واقع است
روابط‌عمومی آستان قدس رضوی با انتشار اطلاعیه‌ای ادعای مطرح‌شده مبنی بر عدم پرداخت مالیات توسط آستان قدس رضوی را رد کرد.
آستان قدس رضوی در تمام این سال‌ها خود را مکلف به شفافیت مالی و پرداخت دقیق مالیات‌های تکلیفی و مالیات بر ارزش‌افزوده می‌دانسته و به‌عنوان نمونه در‌ سال ١٣٩۵، آستان قدس رضوی (شامل سازمان مرکزی، موسسات فرهنگی و شرکت‌های اقتصادی) مجموعا مبلغ ۵٣٢‌میلیارد ریال به‌عنوان مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت‌ کرده است.
در قسمت دیگری از این اطلاعیه ذکر شده است: «لذا این‌که گفته می‌شود آستان قدس مالیات پرداخت نمی‌کند، خلاف واقع بوده و آستان قدس رضوی در زمینه رعایت قوانین و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی ملزم به رعایت قوانین است.»
*  دعوت انجمن اسلامی ترقی‌خواه از رئیسی و روحانی برای برگزاری مناظره در دانشگاه امیرکبیر
یک تشکل دانشجویی از دو نامزد اصلی انتخابات درخواست کرد که مناظره‌ای در دانشگاه برگزار کنند.
انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه پلی‌تکنیک با ارسال نامه‌هایی به رئیس ستاد روحانی و رئیسی پیشنهاد داد تا این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مناظره‌ای در دانشگاه برگزار کنند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۰۲/۲۴
*  لاریجانی انتخاب اسماعیل هنیه را تبریک گفت
رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب اسماعیل هنیه را به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تبریک گفت و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ایران با پیگیری قانون حمایت از ملت فلسطین همچنان در کنار مبارزان رهایی قدس شریف ایستاده است.
*  افزایش هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری کذب است
مرکز روابط عمومی و تبلیغات نهاد ریاست جمهوری با انتشار جوابیه‌ای اعلام کرد ادعای یکی از نامزدهای انتخاباتی مبنی بر افزایش هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری، کذب محض است.
** صبح نو ۹۶/۰۲/۲۴
*  رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله هاشمی شاهرودی عیادت کردند
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز شنبه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی (رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس هیات عالی حل اختلاف قوا) عیادت کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عیادت ضمن دعا برای آیت‌الله هاشمی شاهرودی، از اقدامات انجام شده برای معالجه ایشان مطلع شدند.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور در یکی از بیمارستان های تهران از پروفسور ترتیب یکی از جراحان بنام قلب ایران عیادت کردند. ایشان همچنین از یک مادر شهید و یک مادر جانباز عیادت کردند.
*  مجموع آرای روحانی و جهانگیری به اندازه مجموع آرای اصول‌گرایان نیست
محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امروز مجموع آرای آقایان قالیباف و رئیسی از رای آقای روحانی بالاتر است.
هنوز مجموع آرا روحانی و جهانگیری به اندازه مجموع آرای اصول‌گرایان نیست. تصور ما این است که انتخابات دو مرحله‌ای شود.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: هر یک از نامزدهای جبهه مردمی بتوانند دولت دوازدهم را تشکیل دهند، کشور را بهتر از قبل اداره خواهند کرد اما شاید حتی تا روز انتخابات هم هیچ یک کنار نروند.
** افکار ۹۶/۰۲/۲۴
*  رئیس جمهور یواشکی سند ۲۰۳۰ را امضاء کرد
میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از این جریان سند ۲۰۳۰ یونسکو در می‌آید و رئیس جمهور یواشکی سند را امضاء کرده است، تنها یک بند آن آموزش و پرورش است و مسائل صنعتی، امنیتی، و … را در بر می‌گیرد.
سید مصطفی میرسلیم در جمع مردم اهواز اظهار داشت: خوزستان در طول ۳۸ سال گذشته ستم‌های زیادی دید ولی فداکاری‌های بسیار ارزشمندی انجام داد. شما خوزستانی‌ها برای پاسداست میهن اسلامی از خود خودگذشتگی فراوانی نشان دادید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ارتباط اعتاب مقدسه سم پاشی دشمن را خنثی می‌کند
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار هیئتی از مدیران و معاونین مسجد کوفه اظهار کرد: تعامل مراکز مهدوی با یکدیگر ابتکار مناسبی است، چراکه حداقل فایده این تعامل آن است که مسائل فرهنگی این مراکز با اعتاب مقدس هماهنگ می‌شود. وی با اشاره به سم‌پاشی‌های دشمن علیه اسلام ادامه داد: وجود این مراکز با وجود سم‌پاشی دشمن، سبب هماهنگی بیشتر در ارتباط با مهدویت می‌شود، از همین رو هرچه عتبات عالیات با مراکز مهدوی ارتباط بیشتری داشته باشند، مفید بوده و برای آینده خوب است.در ابتدای این دیدار، تولیت مسجد کوفه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در رابطه با همکاری مشترک در زمینه پژوهش‌ها و موضوعات دیگر مرتبط با حضرت مهدی(عج) است.
بیانیه دفتر جامعه مدرسین در مورد حمایت از کاندیدای اصلح انتخابات ریاست جمهوری
اختصاصی/ در پی شیطنت‌های برخی رسانه‌های تفرقه‌افکن در ایجاد تشکیک در اذهان عمومی در رابطه با حمایت جامعه مدرسین از حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی جامعه مدرسین بیانیه ای صادر نمود دربخشی از این بیانیه آمده است: آرایی که در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین گرفته می‌شود به صورت مخفی بوده و هیچ‌کس از آرای دیگری مطلع نمی‌باشد، بنابراین انتشار اسامی برخی از اعضای محترم این نهاد در رسانه‌ها بعنوان موافق یا مخالف گمانه زنی است و هیچ اعتباری ندارد و علما و اعضاء محترم جامعه مدرسین بر اساس معیار‌های عقلی و شرعی خود اقدام می‌نمایند و در ارائه‌ی آرای مثبت و منفی مستقل عمل می‌کنند و طبق روال دوره‌های گذشته همواره در بیانیه جامعه مدرسین اکثریت آراء حاضرین در جلسه مطرح شده است.در پایان به اطلاع می‌رساند، مصوبه اکثریت اعضاء حاضر در جلسه جامعه مدرسین، نسبت به اصلح بودن حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر قوت خود باقیست و هیچ تردیدی در آن حاصل نشده است.
تنها راه مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب حضور در پای صندوق های رای است
ایرنا/ آیت‌الله مقتدایی گفت: ملت ایران بدانند که حضور در صحنه انتخابات و رای دادن، یک تکلیف و وظیفه شرعی است و به فرموده امام راحل از اوجب واجبات است. قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: نظر رهبر معظم انقلاب این است که تنها راه مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب، حضور ملت در پای صندوق های رای است و این حضور مشت محکمی به دهان یاوه گویان و دفاع جانانه و قاطع در مقابل اراده فاسد دشمنان برای تخریب نظام است.
کار ناظرین شورای نگهبان در انتخابات جهاد اکبر است
رسا/ آیت‌الله نمازی کار ناظرین شورای نگهبان در انتخابات را جهاد اکبر خواند و گفت: بررسی گزارشات، پیگیری و نظارت بر انتخابات کار سخت و طاقت فرسایی است که باید بدون هیچ علقه ای داوری شود.
عضو جامعه مدرسین در ادامه اظهار داشت: برخی از  نامزدها و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی صادقانه و خالصانه وارد عرصه انتخابات می‌شوند این همان آزمون الهی است که برخی در این آزمون صادقانه و خالصانه و مخلصانه پای کار آمده‌اند و هیچ چشمداشتی ندارند و بعد از انتخابات نیز به دنبال همان کاری می‌روند که قبل از انتخابات داشتند
حضور حداکثری مردم در همه صحنه‌ها اثرگذار و نقش آفرین بوده است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: نظامی که مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت  است، مردم نقشی مؤثر در آن خواهند داشت؛ چراکه همین مردم، انقلاب کرده و تاکنون باعث تداوم آن شده‌اند و به همین دلیل حضور حداکثری مردم در همه صحنه‌ها اثرگذار و نقش آفرین بوده است. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: هر چه حضور مردم بیشتر باشد دشمنان هم ناامیدتر می‌شوند و این حضور نشان دهنده احساس مسئولیت نسبت به انقلاب خواهد بود و در عین حال اگرحضور همراه با بصیرت وآگاهی باشد، می‌تواند بسیاری از معادلات را  بر هم بزند و فردی در جایگاه قرار گیرد که پشتیبان ولایت و انقلاب باشد.
حمله سایبری گسترده در سطح جهان ازطرف آمریکا است
مهر/ رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حمله سایبری گسترده در سطح جهان گفت: این باجگیر از سازمان NSA آمریکا فرار و به صورت عمدی به کار گرفته شده است. سردار جلالی با اشاره به اینکه از آنجایی که توزیع این بد افزار در سراسر جهان حدود ۹۰ کشور را در بر گرفته و انتشار چنین بدافزارهایی نیازمند پایگاه‌های انتشار سریع است، این اقدام را متوجه دولت‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی دانست و افزود: با توجه به اینکه در اهداف این حمله سایبری کشور آمریکا قرار ندارد و عمدتا کشورهای اروپایی و شرقی هستند می‌توان منشا آن را آمریکا تلقی کرد.
جمهوری‌خواهان همکاری کنند ترامپ را استیضاح می‌کنیم
باشگاه خبرنگاران/ «جرد هافمن»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر برخی از جمهوری‌خواهان این مجلس به دموکرات‌ها بپیوندند، به سرعت می‌توان طرح استیضاح «دونالد ترامپ»، را عملی کرد. وی افزود: در صورت عدم همراهی قانونگذاران جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها می‌توانند با پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۹ میلادی و کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی، این طرح را عملی کنند.
ناجا به هیچ جریان و گروه سیاسی وابسته نیست
صداوسیما/ فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی به هیچ عنوان به جریان و گروه سیاسی وابسته نیست. سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی مسئولیت امنیت انتخابات را برعهده دارد و این مهم یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که خوشبختانه این آمادگی در ناجا وجود دارد و به حول و قوه الهی و تلاش همکارانم انتخاباتی امن، پرشور و بانشاط و با حضور گسترده مردم برگزار و بار دیگر چون سال‌های گذشته برگ زرینی بر کارنامه  نظام افزوده خواهد شد.
۲ کشته و ۲۲۵ مصدوم درزلزله خراسان شمالی
ایرنا/ مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با تکذیب افزایش شمار فوتی زلزله ۵.۷ ریشتری این استان گفت: در این حادثه در مجموع ۲ تن جان باختند و ۲۲۵ مصدوم شدند که در ۱۹ روستاهای حادثه دیده عملیات امدادی انجام شده است.حسن شکوری نسب با اشاره به این که عملیات جستجو و نجات بلافاصله بعد از وقوع زلزله آغاز شد، اظهار کرد : عملیات امداد ادامه دارد و حدود ۸۰ درصد حادثه دیده‌گان در چادرهای موقت اسکان یافتند.
حقوق‌های نجومی در این دولت جهش بالایی داشته است
باشگاه خبرنگاران/ معاون اول قوه قضاییه گفت: کاری ندارم دولت قبل خوب بود یا بد بود. آقایان انصاف داشته باشند. معوقات بانکی هم در آن دولت و هم در این دولت بوده است؛ اما در این دولت افزایش داشته و حقوق‌های نجومی جهش بالایی پیدا کرده است. کما اینکه در آن دولت حتی یک مورد هم نداشتیم که یک فردِ صاحب سمت و مدیر متوسط حقوق ماهیانه اش صد میلیون باشد؛ اما در این دولت متوسط دریافت ماهیانه حتی تا ۲۰۰ میلیون هم بوده است و حقوق های نجومی مربوط به این دولت است. حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای افزود: در این دولت سه چیز افزایش پیدا کرده: یکی بدهی دولت به بانک‌ها، بدهی دولت به بانک مرکزی و نقدینگی.
آیت‌الله صابری همدانی درگذشت
رسا/ آیت‌الله احمد صابری همدانی نماینده مردم همدان در دوره‌های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر دیروز در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *