خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۳

  • آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی: حوزه با افزایش معنویت طلبه‌ها ماندگار می‌شود
  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: گسترش مساجد و اماکن شیعی باعث رونق دین و عظمت اسلام است
  • آیت‌الله استادی: ملای مهذب می‌تواند پاسخ شبهات را بدهد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: دشمن سالهاست که در پی دگرگونی در نظام آموزشی کشور ماست
  • آیت‌الله اراکی: وحدت اسلام، مهم‌ترین مقدمه ظهور مهدی موعود(عج) است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: سعی ما باید این باشد که فردی اصلح انتخاب شود

** جام جم ۹۶/۲/۲۳
*  گفت‌وگوهای ایران، روسیه‌ و ترکیه در مورد عملکرد مناطق کاهش تنش در هفته آینده
سرگئی لاوروف اعلام کرد: کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه در ۱۲ روز آینده در مورد استانداردهای عملکرد مناطق امن در سوریه با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: بنابر توافق آستانه در مورد مناطق کاهش تنش در سوریه، حضور ناظران باید مورد توافق همه طرف‌های این توافق قرار گیرد.
*  وزیر کشور طبق قانون می‌تواند بازرس تعیین کند
علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هیات نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری و هیات نظارت مجلس بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت می‌‌کنند.
احمدی گفت: در قانون پیش بینی شده وزارت کشور به رغم این که مسئول برگزاری انتخابات است، در همه قوانین مربوط به انتخابات این اختیار به وزیر کشور داده شده که می‌تواند بازرسی را برای نظارت بر انتخابات تعیین کند.
** همشهری ۹۶/۲/۲۳
*  دشمن‌توان‌بازدارندگی‌ایران‌را‌با‌تمام‌وجود‌لمس کرده است
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اشراف اطلاعاتی و قابلیت‌های منحصر به فرد و کشف ناپذیر توانمندی‌های دفاع دریایی ما، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت. وی گفت: «شناور تندرو» معجزه نیروی دریایی سپاه و یک فرهنگ است.
*  ادعای آمریکا علیه ایران
دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا گفته است که جمهوری اسلامی حدود ۱۰ هزار شبه نظامی شیعه عراقی، افغان و پاکستانی را در جنگ سوریه آموزش داده و مسلح کرده است.
وی در یک جلسه علنی کمیته اطلاعاتی سنا آمریکا گفت: ایران همچنین صدها نفر از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به این کشور اعزام کرده است.
** کیهان ۹۶/۲/۲۳
*  دشمن سالهاست که در پی دگرگونی در نظام آموزشی کشور ماست
امام جمعه قم با انتقاد از پنهان‌کاری در امضای سند ۲۰۳۰ گفت: اینکه مسئولین کشور به دور از چشم رهبری نظام بروند سندی را امضاء کنند حقیقتا جای تأسف دارد. آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: دشمن سالهاست که در پی دگرگونی در نظام آموزشی کشور ماست تا آن را از تدین خالی کند. عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بزرگان دینی واقعا نگران تضعیف جنبه دینی در مدارس هستند لذا انتظار می‌رود مسئولین آموزش و پرورش نظارت جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: تأسف‌آورتر این است که مسئولین ما در سند ۲۰۳۰ متعهد شده‌اند که به یونسکو گزارش کنند تا چه اندازه اجرای این سند پیشرفت داشته است.
*  ترامپ و جمهوری‌خواهان آمریکا از داعش هم خطرناک‌ترند
یک منتقد برجسته آمریکایی، ایدئولوژی دولت ترامپ را «استبدادی» و حزب جمهوریخواه را «خطرناک‌ترین سازمان روی زمین در مقایسه با داعش» توصیف کرد.
به اعتقاد چامسکی: «ترامپ به جهان آسیب خواهد زد و این همان چیزی است که پیشتر در حال وقوع است و مهم‌ترین جنبه انتخاب ترامپ خود ترامپ نیست بلکه کل حزب جمهوریخواهی است که در حال منحرف و جدا شدن از سایر جهان در زمینه‌های تغییرات آب و هوایی که یک موضوع حیاتی و یک تهدید واقعی به حساب می‌آید، هستند.»
** شرق ۹۶/۲/۲۳
*  تکذیب بی‌اعتنایی دولت به ابلاغیه برنامه ششم
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادعای برخی سایت‌های خبری مبنی بر بی‌اعتنایی دولت به ابلاغیه برنامه ششم را کذب محض خواند و از انتشار چنین گزارش‌های کذبی در آستانه انتخابات ابراز تأسف کرد.
حسینعلی امیری در این‌باره اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، دولتی قانون‌مدار است که خود را موظف به اجرای قانون می‌داند.
*  انفجار بمب در پایتخت ایتالیا
به گفته منابع ایتالیایی روز گذشته انفجاری در مرکز شهر رم، پایتخت این کشور، رخ داده و در این انفجار دست‌کم یک خودرو منهدم شده است.
یک مقام پلیس ایتالیا به شبکه تلویزیونی رأی این کشور گفت: در این انفجار کسی آسیب ندیده است و در حال ‌حاضر وضعیت تحت کنترل است.
** ایران ۹۶/۲/۲۳
*  برگزار نشدن مناظره نمایندگان نامزدها تخلف است
مشاور رئیس جمهوری خواستار برگزاری مناظره نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری شد که پیشتر در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تصویب شده بود.
حسام الدین آشنا در نامه ای که به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما نوشت، برگزار نشدن مناظره نمایندگان نامزدها را ناشی از مقاومت معاون سیاسی صدا و سیما دانست و از آن به عنوان تخلف تعبیر کرد.
*  قاچاق بنزین صفر شد
رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج شبکه و مقابله با قاچاق سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: میزان قاچاق بنزین در حال حاضر صفر است.
بهروز کرمانی ادامه داد: طبق آمار مربوط به فرآورده‌های مکشوفه تحویلی به انبارهای شرکت ملی پخش قاچاق سوخت از سال ۱۳۹۲ تاکنون کاهش پیدا کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۳
*  تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر ایران به وزیر امور خارجه عمان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان استوارنامه خود را به یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجه سلطنت عمان تقدیم کرد.
در این دیدار نوری شاهرودی روابط ممتاز میان دو کشور و تلاش‌های پادشاهی عمان در رسیدن به توافق هسته‌ای تجلیل کرد و همچنین از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط متقابل بخصوص در حوزه اقتصادی خبر داد.
*  آغاز عملیات حشد شعبی برای آزادی مناطقی در غرب موصل
حشد شعبی عراق از آغاز عملیات دوم “محمد رسول‌‌الله” برای آزادی شهر القیروان و روستاهای اطراف آن در غرب موصل خبر داد.
این عملیات از چهار محور با مشارکت نیروهای مردمی و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق به سمت شهر القیروان آغاز شده است.
** جوان ۹۶/۲/۲۳
*  جنگ بعدی را به داخل سرزمین اشغالی می‌کشیم
رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به دیوارسازی‌های اخیر رژیم‌صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد که این دیوارسازی‌ها نشانه ترس صهیونیست‌ها و شکست پروژه «اسرائیل بزرگ» است و حزب‌الله می‌تواند جنگ بعدی را به داخل خاک دشمن انتقال دهد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت: تمامی رخدادها ثابت کرد که اسرائیل ضعیف و مثل خانه عنکبوت است. تنها در چشم ضعیفان و بزدلان مثل فولاد است.
*  نگرانی بنگلادشی‌ها از ترویج وهابیت سعودی با مسجد‌سازی
روزنامه واشنگتن تایمز نوشت، کمک یک میلیارد دلاری عربستان به پروژه ساخت مساجد در بنگلادش، باعث افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش وهابیت شده است.
عربستان سعودی، بودجه طرح یک میلیارد دلاری برای احداث ۵۶۰ مسجد در بنگلادش را تأمین می‌کند. اقلیت‌های مذهبی در بنگلادش از آن نگران هستند که پروژه دولتی (احداث مساجد) این کشور که اواخر ماه آوریل اعلام شد، آثار خطرناکی داشته باشد.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲۳
*  کاشت میلیون‌ها نخل برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به ایران
فردوس العوادی، نماینده استان کربلا در پارلمان عراق گفت: دولت عراق به‌منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک از صحرای عراق به ایران اقدام به کاشت میلیون‌ها درخت نخل خواهد کرد.
وی افزود: با عدیله حمود، وزیر بهداشت عراق و آمال‌الدین الهر، رئیس سازمان محیط‌زیست عراق دیدار کردم و در مورد ضرورت امضای توافق محیط‌زیستی میان ایران و عراق به منظور مبارزه با بیابان‌زدایی صحبت کردیم و مقرر شد ۳۶ میلیون درخت نخل در صحرای عراق کاشته شود.
** رسالت ۹۶/۲/۲۳
*  قاچاق کالا، رونق تولید، فساد،‌ هدفمندی یارانه‌ها و مشکلات بانک‌ها
نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره انتخاباتی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند:
– حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی: چرا ۴ سال به زندگی فقرا بی‌توجه بودید؟ مردم می‌خواهند بدانند دولت در این چهار سال چه کار کرده است؟
– قالیباف: آقای جهانگیری این درد ماست که زمین ۳۸۵ متری را در ونک متری ۱۴۰ هزار تومان گرفتید. منفعت چهار درصدی‌ها در واردات است.
– حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی: باید دولت الکترونیک ایجاد کنیم تا شفافیت ایجاد شود. بانک‌ها نیاز به اصلاح دارند.
– جهانگیری: اگر روزی زمین گرفتم به قیمت روز گرفتم. فرمانده اقتصاد مقاومتی هستم در خام فروشی خوب عمل کردیم.
– هاشمی طبا: چگونه از ۱۱۴ اسکه رسمی قاچاق وارد می‌شود. وعده‌ها هیچ کدام عملی نیست.
*  ملتی که خزانه خالی دارد تضعیف می‌شود
آیت‌الله جوادی آملی درمراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: کسی که جیب و خزانه خالی دارد گدا خواهد شد و طبق فرموده قرآن گدا فقیر است و کسی که ستون فقراتش شکسته است نمی‌تواند به‌روی پای خود بایستد و ملت فقیر توان قیام ندارد. استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آدم فقیر متملق می‌شود و انسان فقیر اهل مبارزه و قیام نیست بلکه انسانی چاپلوس و متملق خواهد بود.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۳
*  برخورد‌با‌بیش از ۱۶۰ فقره پرونده فرار مالیاتی در سال ۹۵
معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا از کشف ۱۶۰فقره پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۸۵۳ میلیاردتومان خبر داد و گفت: با تصویب قانون جدید مالیات‌ها، فرار مالیاتی جرم محسوب می‌شود.
سرهنگ مجید اعظمی مقدم با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه پایدار کشور بر اساس مالیات استوار است افزود: همچنین در این رابطه با چند باند بزرگ در این حوزه برخورد قضایی و انتظامی صورت گرفت.
*  فروش سامانه پاتریوت به امارات
دولت آمریکا اعلام کرده با فروش سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به ارزش تقریبی دو میلیارد دلار به امارات متحده عربی موافقت کرده است.
بر اساس یک بیانیه آژانس همکاری امنیتی- دفاعی آمریکا که سازمان ناظر بر فروش سلاح‌های این کشور به طرفهای خارجی است، این سامانه‌ها شامل ۶۰ سامانه پاتریوت پی‌ای سی-۳ و ۱۰۰ موشک جی‌ای‌ام- تی است که در اختیار امارات متحده عربی به عنوان همپیمان منطقه‌ای واشنگتن قرار می‌گیرد.
** آرمان ۹۶/۲/۲۳
*  جلوگیری از نقش توافق با همراهی ایران و روسیه
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که روسیه، ایران و سوریه از هرگونه تلاش برای افزایش تنش در سوریه توسط کشورهای غربی جلوگیری خواهند کرد.
بشار اسد گفت: هرگونه ایجاد تنش در سوریه قطعا با شکست مواجه خواهد شد، چراکه نیروهای نظامی سوریه و روسیه همراه با حمایت ایران و حزب‌ا… در مقابل هرگونه اقدام تروریست‌ها برای نقض توافق «کاهش تنش» اقدام خواهند کرد.
*  امام(ره) بر رعایت اخلاق در انتخابات سفارش می‌کرد
یک عضو مجلس خبرگان گفت: در جامعه اخلاقی اسلامی، اخلاق انسان در سرنوشت او موثر است. آیت‌ا…‏ محمد محمدی ری‌شهری با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق سیاسی در شرایط کنونی جامعه، تصریح کرد: در فضا و شرایط کنونی نیازمند رعایت اخلاق در همه سطوح جامعه، بخصوص در صحنه مبارزات انتخاباتی هستیم. آیت‌ا…‏ ری‌‏شهری اظهار کرد: توصیه اکید امام راحل بر رعایت ارزش‌های اخلاقی مبتنی بر اسلام در همه شرایط، بخصوص در زمان تبلیغات انتخاباتی بود و ما باید نگهبان این اندیشه باشیم.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۳
*  تهدید جدی علیه امنیت انتخابات نداریم
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور با تاکید بر اینکه هیچ مورد ناامنی تا این لحظه که در خدمت شما هستم متوجه امنیت انتخابات نبوده است، گفت: «آسیب‌های احتمالی امنیتی انتخابات به طور مستمر و لحظه‌ای توسط جامعه اطلاعاتی رسد می‌شود و همه بررسی‌هایی که باید صورت بگیرد در جلسات متعدد و مختلفی که داریم در حال پیگیری هستند.»
*  عربستان کوچک‌تر از آن است که تهدیدی علیه ایران باشد
علاء الدین بروجردی گفت: «عربستان سعودی کوچک‌تر از آن است که تهدیدی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران باشد و اگر توانمندی داشت در صحنه‌های متعدد منطقه‌ای شکست نمی‌خورد.» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «عربستان یکه بازنده تمام عیار و همه جانبه در منطقه است و به همین دلیل سعی می‌کند با ایجاد بحران‌های جدید بر این ناتوانی سرپوش بگذارد آن چنان که اگر توانمند و مقتدر بود ۱۰ هزار نفر از مردم بی‌گناه یمن را در همسایگی خود قتل عام نمی‌کرد.»
** آفرینش ۹۶/۲/۲۳
*  روسیه آماده میانجیگری بین ایران و آمریکا در سوریه
“میخاییل بوگدانف ” معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه در سوچی اعلام کرد: کشورش مایل است بین ایران و آمریکا در بحران سوریه میانجیگری کند. به گفته این مقام روس، ایران و آمریکا باید از خود انعطاف و سازش نشان دهند تا طرح ایجاد آتش بس فراگیر در سوریه از طریق ایجاد مناطق امن، قرین موفقیت شود.
*  ایران نباید در مناطق امن در سوریه مستقر شود
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی خود با ولادیمیر پوتین در مورد توافق آستانه برای ایجاد مناطق امن یا آنچه از سوی ایران و روسیه مناطق “کاهش تنش” در سوریه خوانده می‌شود، گفت‌وگو و با ایجاد آن مخالفتی نکرده است اما تاکید کرده که این مناطق امن نباید به محل استقرار ایران و حزب‌الله بدل شوند.
** قدس ۹۶/۲/۲۳
*  با ظهور حضرت مهدی(عج) حاکمیت اخلاق آغاز می‌شود
آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی با اشاره به آیه وراثت حکومت جهان به مستضعفان، گفت: در هیچ دوره‌ای از ادوار این وعده الهی به طور کامل تحقق پیدا نکرده، اما در نهایت به بهترین شکل محقق می‌شود.
وی در بیان پیوند مهدویت با اخلاق و تهذیب با اشاره به آیاتی که وعده ظهور منجی را داده است، اظهار داشت: با ظهور امام زمان(عج) ادب و فرهنگ اسلامی که همان اخلاق نبوی است روزی بر جهان حاکم خواهد شد و به طور کلی اسلام جامع کامل نبوی جاری می‌شود.
*  ارتش اشغالگر فارسی!
حکومت سعودی در ادامه سیاست ضد ایرانی‌اش و پس از حادثه میرجاوه تروریست‌ها را در جنوب شرق ایران، «مقاومت» و گارد مرزی ایران را «ارتش اشغالگر فارسی» نامید.
** خراسان ۹۶/۲/۲۳
*  ۲۵ کشته در حمله تروریستی با هدف سوءقصد به سیاستمدار پاکستانی
در پاکستان در جریان سوءقصد به جان یک سیاستمدار بلندپایه این کشور دست‌کم ۲۵ نفر جانشان را از دست دادند. داعش مسئولیت این سوءقصد مرگبار را بر عهده گرفته است. در نزدیکی شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، روز جمعه (۱۲ می برابر ۲۲ اردیبهشت) بر اثر انفجار بمب دست‌کم ۲۵ نفر کشته شدند. به گفته مقامات مسئول در پاکستان، بیش از ۳۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که سوءقصد احتمالا انتحاری بوده است.
*  آمریکا با هدف سرنگونی صدام به عراق حمله کرد نه آوردن دموکراسی
مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران نخست ریاست جمهوری بوش در نشستی در اندیشکده «بروکینگز» اذعان کرد که هدف واشنگتن از تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق، سرنگونی «صدام» بود؛ نه آوردن دموکراسی به این کشور. کاندولیزا رایس در ادامه مدعی شد که البته هرگز به بوش نگفته است که برای برقراری دموکراسی در عراق یا افغانستان از قدرت نظامی استفاده کند!
** اعتماد ۹۶/۲/۲۳
*  هیچ شرطی برای استفاده برابر نامزدهای ریاست جمهوری از محیط‌های دانشگاه‌ها وجود ندارد
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: هیچ شرطی برای استفاده برابر نامزدهای ریاست جمهوری از محیط‌های عمومی از جمله سالن‌های دانشگاه‌ها وجود ندارد و با تصویب هیات بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همه فضاهای عمومی، باید در قالب فرصت برابر در اختیار ۶ نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.
*  ارسال تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها به قوه قضاییه
سخنگوی وزارت کشور گفت: تخلفات انتخاباتی رسانه‌هایی که از بودجه‌های عمومی برخوردار هستند به قوه قضاییه گزارش می‌شود. سیدسلمان سامانی درباره فعالیت انتخاباتی رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده کرده و علیه نامزدهای انتخابات اقدام می‌کنند، اظهار کرد: مطابق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه نهادها و موسساتی که به هر مقدار از بودجه عمومی یا بیت‌المال استفاده می‌کنند یا دارایی‌های آنها از اموال عمومی باشد، نباید در جهت تبلیغ به نفع یا علیه نامزدهای انتخابات امکانات خود را به کار بگیرند.
** صبح نو ۹۶/۲/۲۳
*  زیرمیزی در شهرستان‌ها تقریبا صفر شد!
دکتر سجاد رضوی، مدیر کل بازرسی عملکرد وزارت بهداشت، گفت:‌ تقریبا زیرمیزی را در استان‌ها به صفر رساندیم، ‌اگر چه ممکن است در تهران و شهرهای بزرگ گاهی یک درصد یا دو درصد این موضوع وجود داشته باشد.
*  آن‌هایی که از حل مشکل اقتصاد ناتوانند، ‌مردم را می‌ترسانند
آقای محسن رضایی در یادواره شهدا گفت: در زمان آقای بنی صدر، مردم را از چماق به دستان می‌ترساندند، حال آن که این، ترس خودشان نسبت به از دست دادن قدرت بود. قرآن کریم گواهی می‌دهد کسانی که روی زمین در فقر و فشار قرار می‌گیرند، روزی قدرت را در دست می‌گیرند و خدا آنها را به حکمرانی می‌رساند.
عده‌ای که از حل مشکلات اقتصاد ناتوانند، می‌خواهند امنیت ما را مخدوش کنند.
** بهار ۹۶/۲/۲۳
*  تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با ایران
ملک سلمان، پادشاه عربستان از سران پانزده کشور عربی به علاوه ترکیه و پاکستان برای شرکت در یک نشست عربی آمریکایی همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور دعوت کرد؛ دعوتی که بیش از هر چیز، از تلاش برای ایجاد ائتلافی ضد ایرانی حکایت دارد. بنابر گزارش‌ها و گفته‌های مقامات دو کشور، یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات طرفین در سفر ترامپ به ریاض، مقابله با ایران در خاورمیانه است.
*  میزان واردات در سال گذشته
علی عسکری معاون امور گمرکی گمرک کشور گفت: میزان واردات در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده که ۶۰ درصد آن شامل کالاهای واسطه‌ای، ۲۰ درصد شامل کالاهای سرمایه‌ای و ۱۶.۳ درصد آن نیز کالای مصرفی بوده است.
** افکار ۹۶/۲/۲۳
*  دامن زدن به گسل‌های قومی و فرقه‌ای خلاف امنیت کشور است
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات‌شان بر اساس تاسیس و ترویج گفتمان و حرکت اسلام و در جهت تقویت مستضعفان و ضعفای جامعه حرکت کنند. نامزدها در تبلیغات صریح اعلام کنند که اولویت نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اجرایی کشور را رسیدگی به فقرا، ضعفا و قشر آسیب پذیر جامعه می‌دانند. حجت الاسلام صدیقی اشاره کرد: نباید به گسل‌های قومی، زبانی و فرقه‌ای دامن زد و گروه‌هایی را تحریک کرد، اینها خلاف مبانی امنیتی و سیاسی حکیمانه هر سیاستمداری است که می‌خواهد چند صباحی کشور را اداره کند.
*  پذیرش شروط پیشنهادی ایران برای حج عمره
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به حج اعزام می‌شوند که در مقایسه با سال ۹۴، ۳۵ درصد افزایش دارد.
وی افزود: سعودی‌ها شرایط پیشنهادی ایران در خصوص حج عمره را پذیرفته‌اند، اما بررسی دقیق در زمان حج تمتع، در صورت فراهم شدن شرایط، اعزام به حج عمره نیز انجام می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
گسترش مساجد و اماکن شیعی باعث رونق دین و عظمت اسلام است
حوزه/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار تولیت‌های مسجد مقدس کوفه و مسجد مقدس جمکران با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و تشیع، اظهار داشتند: در مقابل، شاهد هستیم که ولایت اهل بیت(علیهم السلام) به صورت روز افزون در جهان در حال گسترش است و این شور ولایی شیعیان باعث دلگرمی ما است و یقین داریم دشمنان مغلوب خواهند شد. ایشان با تاکید بر اینکه خدمت در برنامه‌های اهل بیت(علیهم السلام) افتخار و کار بزرگی است، گفتند: رشد و گسترش معنوی و ظاهری مساجد و اماکن شیعی باعث رونق دین و عظمت اسلام است.
حوزه با افزایش معنویت طلبه‌ها ماندگار می‌شود
رسا/ آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در آیین عمامه گذاری تعدادی از طلبه‌های حوزه علمیه قم با انتقاد از روند مذهبی و روحانی حوزه گفت: نهاد حوزه باید ماندگار باشد و این امر تنها با افزایش معنویت طلبه‌ها ممکن است. این مرجع تقلید با اشاره به عبارت قرآنیِ «وَ یَقُولُونَ یا وَیْلَتَنا ما لِهذَا الْکِتابِ لا یُغادِرُ صَغِیرَهً وَ لا کَبِیرَهً إِلَّا أَحْصاها» افزود: الان متاسفانه بسیاری از طلاب برای خود مسئولیت قائل نیستند و حساب این را نمی‌کنند که همه کبیر و صغیر حرف هایی که می‌زنند «إحصا» می‌شود.
ملای مهذب می‌تواند پاسخ شبهات را بدهد
رسا/ آیت‌الله استادی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت، با اشاره به ویژگی‌های منتظران واقعی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت می‌فرمودند تا خودمان را اصلاح نکنیم کارها اصلاح نمی‌شود، از این رو اصلاح کشور و شهرها در گرو اصلاح شدن انسان است. عضو جامعه مدرسین با بیان این که مردم گرفتار شبهات هستند، گفت: طلبه باید ملا و مهذب باشد تا بتواند جواب شبهات را بدهد، وجود افراد فاضل، با سواد و ملا بسیار اهمیت دارد که می‌توانند جامعه را اداره کنند که سبب عظمت حوزه می‌شود.
وحدت اسلامی مهم ترین مقدمه ظهور مهدی موعود است
رسا/ ‌آیت‌الله اراکی در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، گفت: اگر بگوییم که اندیشه مهدویت مهمترین مقوله معاصر جهان بشر است، گزافه نگفتیم. عضو جامعه مدرسین در ادامه از وحدت اسلامی به عنوان مهمترین مقدمه ظهور حضرت ولیعصر(عج) یاد کرد و افزود: قانون سنت انتظار هم به جهان شناسی مهدویت ارتباط دارد و هم با جامعه شناسی و دانش سیاسی مهدویت مرتبط است. از قرآن کریم و منابع دینی چنین استفاده می‌شود که سنت انتظار یکی از مهمترین سنت‌های فراگیر الهی است که این انتظار از خدای متعال آغاز می‌شود تا به رسل الهی و فرشتگان و جوامع بشری می‌رسد.
سعی ما باید این باشد که فردی اصلح انتخاب شود
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی،گفت: مسأله انتخابات و بصیرت افزایی برای عموم مردم دارای اهمیت فراوانی است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی در جامعه، تأکید کرد: سعی ما باید این باشد که فردی اصلح انتخاب شود و هر کاری که در این راه انجام دهیم نزد خداوند متعال مقبول است و به نظر من حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه تأیید شده است گزینه خوبی برای ریاست جمهوری است.
واکنش شدیداللحن عالم اهل تسنن لبنان به هجمه مقام سعودی علیه مهدویت
رسا/ رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت درباره هجمه جانشین ولیعهد عربستان علیه مساله مهدویت و ایران به شدت واکنش نشان داد. شیخ صهیب حبلی از سخنان جانشین ولیعهد عربستان درباره امام زمان(عج) و جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و گفت: اظهارات جانشین ولیعهد درباره اینکه نمی‌توان با ایران تفاهم کرد چرا که در انتظار مهدی(ع) بوده و درصدد نشر تشیع است، خلط مباحث سیاسی و دینی به شمار می‌آید و در مباحث دینی فقط کارشناسان امر باید سخن بگویند.وی افزود: همه مسلمانان در اینکه مهدی(ع) مصلح است و در آخر زمان ظهور می‌کند تا جهان پر از ظلم و جور را سرشار از عدل کند، اتفاق نظر دارند.
آمریکا در پی فروش ۱۰۰ میلیارد دلاری سلاح به سعودی ها
صدا و سیما/ به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال آماده شدن برای دیداری از عربستان سعودی در طول چند روز آینده است یک مقام ارشد کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد: واشنگتن و ریاض در مراحل آخر تکمیل یک رشته قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هستند. این مقام افزود: هدف این قراردادهای تسلیحاتی که ممکن است در عرض یک دهه به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برسد کمک به عربستان برای تقویت توانایی نظامی خود در عین حفظ برتری نظامی کیفی متحد آمریکا یعنی اسرائیل است.
اقدامات آمریکا برای قطع ارتباطات بانکی ایران فرقی با پاره کردن برجام ندارد
فارس/ روزنامه «فایننشال تایمز» با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران گفته تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباطات تهران با بانک‌های بین‌المللی، همان آثاری را دارد که پاره کردن برجام دارد. در مطلب روزنامه «فایینشال تایمز آمده است: «بازنگری آمریکا در سیاست‌هایش فشارها علیه ایران را تشدید خواهد کرد. این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌افزاید: «روی هم رفته، این دسته از تلاش‌ها برای قطع ارتباطات ایران از نظام بانکی بین‌المللی، ممکن است آثار یکسانی با پاره کردن توافق هسته‌ای داشته باشند.»
رشد و بالندگی دموکراسی در ایران کشورهای عربی خلیج فارس را به هراس انداخته است
تسنیم/ سردبیر روزنامه السیاسه عراق در مصاحبه‌ای گفت که رشد و بالندگی دموکراسی در ایران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به هراس انداخته و آنها را به مقابله مجبور کرده است.
عادل المانع” گفت: هر آنکه مدعی است که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دموکراسی وجود دارد، فردی متوهم است. سیستم حکومتی در این کشورها از سوی نظام‌های استعمارگر تعریف شده که در گذشته انگلیس این نقش را ایفا می‌کرده و امروز آمریکا این اقدام را انجام می‌دهد.
لایحه تحریم‌های جدیدِ ایران مغایر با روح برجام است
مهر/ «آدام زوبین» معاون سابق وزارت خزانه داری آمریکا در زمینه اطلاعات مالی و تروریسم در نامه ای خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی سنا، لایحه اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را که از سوی ایشان در دست بررسی است، موجب تضعیف برجام و آسیب رساندن به رابطه واشنگتن با متحدینش، توصیف کرد.
وی در این باره درروزنامه هافینگتون پست نوشت: نتیجه لایحه مورد نظر، تحریک ایران و متحدانمان به ارائه واکنشی خطرناک است چرا که می توان آن را مغایر با روح برجام تلقی کرد. زوبین با غیرمفید خواندن این لایحه، لغو یا اعمال تغییر در آن را خواستار شد.
عربستان می خواهد با ترویج ایران هراسی جنگ شیعه و سنی به راه بیندازد
حوزه/ شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله از اقدام عربستان در دعوت کردن از هفت کشور اسلامی برای استقبال از دونالد ترامپ در سرزمین حرمین شریفین اظهار شگفتی کرد و گفت: ترامپ کسی است که جز اسلام هراسی و مسلمان هراسی و ایجاد موج نفرت و نژادپرستی علیه مسلمانان و حمایت بی‌حد و حصر از رژیم صهیونیستی کاری نکرده و به نظر می‌رسد این همه احترام به ترامپ به این خاطر است که عربستان می‌خواهد او را به ائتلاف خود علیه برخی کشورهای اسلامی و عربی ملحق کند و آتش جنگ طایفه ای را در منطقه و به سود اسرائیل شعله ور سازد.
تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه آل‌خلیفه
مهر/ مردم بحرین شب گذشته تظاهرات گسترده ای را در منطقه الدراز برگزار کردند. بر اساس این گزارش، بحرینی‌ها در جریان این تظاهرات، با سر دادن شعارهایی علیه آل خلیفه اقدامات این رژیم علیه انقلابیون را محکوم کردند.
تظاهرات کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم، بار دیگر با وی اعلام همبستگی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *